|
Универзитетските професори против новиот закон... |
Внеси реплика | страница <1234 5> |
Автор | |
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Јас сум од генерацијата која средното образование го заврши според реформираното гимназиско образование. Промените иако за некои нешта беа апсурдни, сепак, подоцна се покажаа како одлични и корисни за натамошното образование. Секако, бидејќи се покажа успешна таа реформа, со истата се продолжи. Затоа сметам дека мора да се изврши и реформа на универзитетското образование. |
|
Gorazd777
Сениор Регистриран: 22.Октомври.2008 Локација: Евразија Статус: Офлајн Поени: 1584 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Морам да се надоврзам на разговорот,ако премолчам ќе ме јади јанза. Македон не е вистина дека треба да воведем ,па после да се чешаме,демек не знаеме како е откога ќе се изгориме после да дуваме. Ќе ти посочам пример од лично искуство,во бившата држава се се спроведуваше испробан модел од хрватите и Словенците,па така и Македонците го пробаа средното насочено образование,јас сум од таа жртвувана генерација,од нас ништо не испадна,мислам,секој се снаоѓа како може и умее,а воглавно се сите без работа.Така и сега неможе да си експериментира на секој како ќе му текне испробаните модели со видни резултати тие се употребуваат,но зајакот лежи во друга работа,а тоа е инаетот,на секој што ќе му текне да си го тера она што го замислува.
|
|
ВОЈНАТА Е МИР
СЛОБОДАТА Е РОПСТВО НЕЗНАЕЊЕТО Е СИЛА ОД ЗЕЛКА ТОРТА И ОД СЕЉАК ГРАЃАНИН НЕ БИДУВА |
|
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Мамамд, истото го говорам и јас. Треба да се даде можност промените да се имплементираат, за да може да оцениме што е добро, а што лошо. Не можеме однапред да говориме. Се додека не ги видиме резултатите, се останува само теорија. |
|
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Има кадар кој може да спроведе. Голем дел од професорите, особено помладите, додипломските студии ги завршиле тука, а последипломските студии во странство, па сето тоа знаење го донеле овде и можат мошне да помогнат во спроведувањето на реформите. Треба да се даде можност на овој систем да заживее, а потоа и секако да се оцени, па при евентуален неуспех, да се промени, па и напушти. |
|
Анастеа
Администратор ПИПИ долгиот чорап Регистриран: 07.Април.2008 Статус: Офлајн Поени: 35441 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Се согласувам и јас со коментарот од panter123, убаво и исцрпно образложено. Моите впечатоци се исти: дека генерално законот ќе биде во интерес на студентите и конечно надеж дека нешто ќе почне да се менува во (не)функционирањето на многу катедри, запоседнати со самобендисани снобови, кои си тераат кариери на стара слава. Еден дел од нив сеуште не можат да сфатат дека за паразитскиот живот треба да им се заблагодарат токму на студентите врз кои се изживуваат, поточно на грбовите на нивните родители. (Реков и понапред - секоја чест на чесните и квалитетни професори, кои не спаѓаат во оваа група). Му замерувам на министерот за ускратената дебата со професорите и неприсуствувањето на Универзитетскиот сенат. Требаше законот подобро да се претресе низ јавна дебата и во директни разговори со професорите, можеби ќе успееја да испеглаат некои од разликите за кои постојат несогласувања, за да не се трчкаат пак по Уставен суд. |
|
Gorazd777
Сениор Регистриран: 22.Октомври.2008 Локација: Евразија Статус: Офлајн Поени: 1584 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Добро,ајде би прифатил да престанеме ,очигледно се надмудруваме во работава,тука некаде сме и во некои ставови,но јас исклучиво зборувам за промени во образовната сфера,во насока на олеснување кај учениците(еве преку тој пример како што се направи со студентите,преку билоњската декларација,за одредени работи).Зошто би наметнувале такво оптеретување,кај помалите,кога и сегашните програми се обемни,значи околу тоа се работи,а не кој да се вработи и што,тоа си е планско,ако одиме така,значи јас летав од работа за некој друг да дојде со мито и слично.
Би спомнал само банал пример кој немора ништо да значи,а сигурно ќе повлече дискусија,така на пример воАмерика(разбрав од експериментална емисија) немало физичко образование во основните училишта,за други предмети и да не разговараме,овде зборувам исклучиво за слободна волја,а не дали некој ќе се напика во образование и после ќе спие,а на сметка на малите деца,демек требало да се воведат предмети,тоа ми е основната работа,исто верувам се работи и за високото образование. |
|
ВОЈНАТА Е МИР
СЛОБОДАТА Е РОПСТВО НЕЗНАЕЊЕТО Е СИЛА ОД ЗЕЛКА ТОРТА И ОД СЕЉАК ГРАЃАНИН НЕ БИДУВА |
|
mamamd
Сениор Почесна конзулка Регистриран: 02.Ноември.2007 Статус: Офлајн Поени: 25679 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
@ Gorazd
Затоа и спомнав дека образованието е целина. Реформите мора да важат за цел образовен систем било да почнат од најдолу нагоре или од горе надолу. Кој и да е на власт не може да пресече како со нож и да воведе новини кои се новини само оти се од надвор. Банален пример- во 5 одд. деветолетка се воведе предмет Наука кој е некоја замена за некогашната Запознавање на природата и им се даде на наставниците по Биологија да го предаваат. Имаше големи дилеми кој да го предава-биологичарите, географичарите... На наставничките факултети нема катедра- Наука, на групата одделенска настава сеуште стои Методика по Запознавање на околинта-значи не е преименуван предметот. И се се врти во круг. Секој одделенски наставник кој ја полагал методиката може да го предава предметот иако е преименуван но тој е даден на предметарите со образложение дека децата треба да се навикнуваат на повеќе наставници (а вистинската причина е намалениот фонд часови во предметна и опасност за технолошки вишок). Од друга страна многу млади кои дипломирале по истата програма чекаат вработување. |
|
Gorazd777
Сениор Регистриран: 22.Октомври.2008 Локација: Евразија Статус: Офлајн Поени: 1584 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Во однос на делот што се однесува до мене не се сложувам за основното образование,затоа што со натрупаноста на непотребен материјал и оптовареноста на ушениците не е никаков систем на стекнување на знаење во едно општество,иако ние во нашето време,голем дел бевме исто преоптоваренио со глупости и некако ги надвладеавме,од тоа образование се виде што излезе ,и да се надоврзам за високото образование,не е проблемот на ВИСТИНСКИ РЕФОРМИ,проблемот се РЕФОРМАТОРИТЕ,а тоа се за волја на вистината само дунстери,последиците се евидентни за сите слоеви на општественото живеење.
И едно појаснување,ако за некој одреден проект со големи проблеми кои се решаваат во ,од,за мене е само жртва и страдање на други,во овој случај невини деца(тука се создаваат разни општествени и социјални проблеми),ако некој не е способен нека се тргне и готово. Изменето од Gorazd777 - 22.Февруари.2011 во 19:32 |
|
ВОЈНАТА Е МИР
СЛОБОДАТА Е РОПСТВО НЕЗНАЕЊЕТО Е СИЛА ОД ЗЕЛКА ТОРТА И ОД СЕЉАК ГРАЃАНИН НЕ БИДУВА |
|
mamamd
Сениор Почесна конзулка Регистриран: 02.Ноември.2007 Статус: Офлајн Поени: 25679 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Образовниот систем на една земја е неодвојлив систем кој функционира добро ако функционира во сите степени, односно секој нареден повисок е надградба на претходниот.
Не за џабе во подфорумот Образование ставив искуства од Германија каде во првите три години се градат навиките, во другите три/четири се прави диференцијација по способност и интерес, па оттаму се распределуваат кој што во животот ќе работи. Законот за високот образование- за жал не се дискутира за неговите недостатоци или добри страни туку се искажува револт кон самото функционирање/нефункционирање и кон професорите како реализатори/нереализатори на програмските цели. Како и во секоја област кај нас на прво место испливува “дупките“ од законот. Автономијата- кралство во царство или обратно, извулгаризирано, искористено до максимум, никаде кочници за ретерирање, само злоупотреби и лични интереси. 1. Одредување приватни-државни квоти, а ист “квалитет“ на услуга 2. Професори во 90% случаи ангажирани во разноазни делатности- а најмалку на основната дејност. 3. Плати, хонорари, комисии, авторства (преводи) плагијати.. кои студентите мора да ги купат, ако не нема оцена.(секоја чест на исклучоците) 4.Непотизмот-лов во матно-додека политичарите си вадат очи и покажуваат кој од кого е поголем патриота, професорите си направија тронови од своите столови. Бунењето е токму за губењето на сето погоре набројано . Овој закон вели дека тоа повеќе нема да се случува, дека ќе се стави ред. Од друга страна многумина и од оваа политичка гарнитура како и претходните си се вдомија себеси таму. Горазд- Деветолетката иако со многу проблеми кои се решаваат во од, не е нешто нешто којзне што ново. И порано децата престојуваа во основното училиште 9 години и сега се пак 9. Тогаш описменувањето почнуваше во прво, сега е во второ, односно пак е на 7 години.Англискиот јазик е воведен на барање на родителите кои плаќаа к*рсеви-сега тоа не го прават. Работата со компјутери се наметна како потреба од добивање основа за еден техничко-технолошки неминовен процес. Македон- Без евалуација на фајдето од промените нема напредок. Сите новини и не се новини, а не можат да бидат коисни додека не се утврди дали навистина даваат резултати. Со наметнувањето на стихијни новини, со ангажирање на наставниот кадар на зголемени административни обврски не се подобрува квалитетот. Практичарите треба да се на работа а неда бидат наградувани само затоа што имаат пемпелиња стекнати на некоја обука која можеби и немаат каде да ја применат (не од незнаење-од немање услови) Го следам образовниот тек на Словенците, Хрватите. Секоја иновација ја воведуваат по сите прописи, најпрво пилот,па ги сумираат добрите и лошите страни, па донесуваат суд дали ќе продолжат или отфрлат. Затоа имаат прогрес. Ние- многу сме активни само додека има пари, чим секнат проектот се заборави, отиде јабана, трчаме кон ново. За жал жртви на експериментите се децата-чинителите во образовниот процес на сите степени. |
|
Анастеа
Администратор ПИПИ долгиот чорап Регистриран: 07.Април.2008 Статус: Офлајн Поени: 35441 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Темата е конкретна, не застранувајте: Новиот закон за високо образование и протестите на професорите против истиот. И ве молам, доста со повторување километарски цитати од пост во пост. Доволно е по ник да се обратите кон дискутантот или со цитат, но само на делот на кој што реплицирате. И пишувајте со нормален фонт. |
|
Gorazd777
Сениор Регистриран: 22.Октомври.2008 Локација: Евразија Статус: Офлајн Поени: 1584 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
@Македон
ЗА ДА НЕ ПРИШИРУВАМЕ КОЈ Е ПОИСКУСЕН,ТОГАШ НЕМАШ КАДАР ОД ОВИЕ ДА СПРОВЕДЕ НЕПРИСТРАСНИ РЕФОРМИ,ЗАТОА ШТО КАКО ПРОФЕСОРИТЕ,ТАКА И НИВНИТЕ УЧЕНИЦИ НЕ СЕ КАДРИ ОД РЕКЛА-КАЗАЛА ДА СПРОВЕДАТ РЕФОРМИ,ЈАС БИ РЕКОЛ ПОБРЗО ИСКУСТВОТО НО СО РЕАЛНИ ФАКТИ И САМО НА ПРИМЕНА НА ВЕЌЕ ПОЗНАТИ РАБОТИ СЕ МОЖНИ РЕФОРМИ ВО НЕКОЈА ОБЛАСТ. И ДА ЗА ЛИЧНОСТИ,ИТЕКАКО СЕ БИТНИ КОИ СЕ ЛИЧНОСТИТЕ,ЗАТОА ШТО КАЈ НАС СЕУШТЕ СЕ ОДИ НА ТОА ЕВЕ КОЈ СУМ ЈАС И ШТО МОЖАМ,НО КОГА ЌЕ ПОКАКА ПОСЛЕ НЕ БЕВ ЈАС,Е ПОСЛЕ ЛИЧНА ОДГОВОРНОСТ. А ЗА ТОА ДЕКА СЕГА НЕ Е ВО РЕД ДА ЗБОРУВАМЕ ЗА ОСНОВНОТО,ТЕМАТА Е ВИСОКОТО,ТАКА И НЕКА БИДЕ ,НО ДА СЕ РАЗБЕРЕМЕ СЕ СЕ ВРТИ ОКОЛУ ТОА САКАЛ ТИ ДА ЗБОРУВАШ ИЛИ НЕ,ОД ВИСОКОТО ОДИ НА ДОЛУ И ТИЕ СЕ ПРЕТЕЖНО ОНИЕ КОИ ГО УРЕДУВААТ ПОНИСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ. Изменето од Анастеа - 22.Февруари.2011 во 11:47 |
|
ВОЈНАТА Е МИР
СЛОБОДАТА Е РОПСТВО НЕЗНАЕЊЕТО Е СИЛА ОД ЗЕЛКА ТОРТА И ОД СЕЉАК ГРАЃАНИН НЕ БИДУВА |
|
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Teмата е за измените во Законот за високото образование, а не за основните школи, па нема да навлегувам во измените во средното и основното образование. Ќе повторам дека според ова што го пишуваш навистина не си запознаен со новите начини на студирање, па затоа и вака коментираш. Кога зборував за студирањето, не зборрував поради тоа што сакам да оправдам некого, туку затоа што од прва рака сум запознаен со состојбите во високото образование. Личноста на министерот не ме интересира, ниту сакам со тоа да се занимавам. Важни ми се измените и нивниот квалитет, а кој каков бил, не е предмет на интересирање. Таа личност не е вградена во образовниот процес, туку измените на законот. Конкретно за искуството мислам дека во овој домен не можеме да говориме за некакво искуство. Кое искуство го има Македонија во високото образование? Кое искуство го имате вие, постарите кадри во тоа? Со сета почит но, искуството на вашите генерации во современото европско образование го нема, ниту сте запознаени со истото. Вашето искуство го стекнавте во друг систем, кој со овој има мошне мали допирни точки. Единствено искуство во Македонија го имаат просветните работници, кои навистина одеа на сите можни к*рсеви за да се запознаат со сите новитети на ова поле. Изменето од Македон - 21.Февруари.2011 во 21:51 |
|
Gorazd777
Сениор Регистриран: 22.Октомври.2008 Локација: Евразија Статус: Офлајн Поени: 1584 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Во едно се сложуваме,треба да има промени,но изгледа некои работи доволно не се доречени или не се разбираме ,па само има реплики. Зборуваш за високото образование и во ред можеби не сум доволно или поконцизно запознет околу промените,но можам слободно да кажам(имам завршено факултет,и нашето образование од тој период,со годините на образование за денешните прописи најмалку е рамно на магистер,но тоа е друго)дека,ако се ПРОМЕНИ како оние во основното и средното тогаш тоа е чисто промашување и не за џабе јанакиевци,и остала багра отиде да студира по јабаната,грција,б,лгарија и слично,за сега да се вратат како големи мислители. Е сега пријателе деветолетка,тука е проблемот,(во моментот и јас бев во образование кога почна да се спроведува и сега моето дете е жртва),дали си се запрашал како се спроведува тој проект(велиш препорака НА ЕУ) и тоа е во ред,но сите препораки овде се спроведуваат на ШАЛАБАЈЗЕРСКИ начин или поточно недоучени деца неможе реформи да спроведат,ИСКУСТВО спроведува реформи. Дали ти знаеш како функционира деветолетка и дали се задржуваат два системи (рускофранцуски-модалитет комунистички и англосаксонскли-амерички),па сега децата мама им се расплака и ТИЕ се генарациите кои ќе страдаат ,а не министерчето по образование.Значи сега се учат два системи,со по 13 предмети(деветолетка е сосема друг концепт) дури нема програма за деветто одделение,и немој после да ми речеш дека не сум запознает,најлесно е тоа да им го одбрусите на луѓето,само за ефтин попуизам.Страдаат ГЕНЕРАЦИИ,а пред се да ги видич учебниците,тоа е посебен хаос и сигурно природни науки(еден пример) се учат во училница со диктирање на наставничката(која е комунистички кадар)и нема ни еден час еб.ен со практична демонстрација,зашто затоа што не се спремни се е паушално пријателе,и кога ќе зборувате држете се до РЕАЛНОСТА,а не морало ова морало она,треба искуство,а не само слео спроведување. Средното образование ти е посебна прикаска,банален пример се занимава министерчето дунстерчето со електронски дневници,со дополнителни ,додатни часови ,па и слободни активности(децата сега имаат по 12-13 часови)кога ќе се спроведуваат програмите,од тука произлегува глупавоста,се знае зашто(предметите се повеќето од комунизмот,суштината се губи,стручно училиште треба да има стручни предмети,а не македонски,историја,ликовно,биологија ,физика и слично) Пријателе има многу слабости,тие не се одстрануваат со наводните реформи тие се комплицираат. Доаѓаме до универзитетско образование,исто срање под плаштот на реформи се уништуваат цели структури кои се граделе,наместо плански да се осовременат,министерчено прави освета,тоа тој и сам го кажа на тв,и тука нема ништо здраво,проучено и средено реформирање. Изменето од Анастеа - 22.Февруари.2011 во 11:45 |
|
ВОЈНАТА Е МИР
СЛОБОДАТА Е РОПСТВО НЕЗНАЕЊЕТО Е СИЛА ОД ЗЕЛКА ТОРТА И ОД СЕЉАК ГРАЃАНИН НЕ БИДУВА |
|
panter123
Сениор Регистриран: 30.Април.2010 Статус: Офлајн Поени: 15783 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Univerzitetite se protiv izmenite vo zakonot za visoko obrazovanie poradi toa kako sto istaknuvaat istite ne bile konsultirani za najnovite zakonski resenija pri podgotovkata na izmenite na zakonot za visoko obrazovanie od strana na vladata. Najglasno najburno reagiraa odreden broj na profesori od skopskiot Univerzitet Sv Kiril i Metodij so baranje ministerot da prisustvuva na univerzitetskiot senat i zaedno da gi razgledaat najnovite zakonski resenija koi gi predlaga vladata, za istite da debatiraat da gi usoglasat zaedno predlozenite zakonski resenija na zadovolstvo na dvete strani. Megjutoa do toa ne dojde i na poslednata sednica na univerzitetskiot senat bese ednoglasno donesena odluka deka tie ne gi prifakaat najnovite zakonski resenija vo zakonot za visoko obrazovanie koi spored niv se doneseni izbrzano, bez konsultacija so strucnata i naucna javnost pred se na Skopskiot Univerzitet. Isto taka najavija i deka ke podnesat predstavka do ustavniot sud za osporuvanje na zakonot poradi toa sto vo nekolku negovi clenovi e vo sprotivnost na ustavot. Ostanatite drzavni univerziteti vo tekot na prepukuvanjeto na relacija ministerstvo za obrazovanie Skopski Univerzitet bea nekako vozdrzani, neutralni so eden zbor molcea, taktiziraa, nesakaa da go kazat svojot stav po odnos na ova prasanje. Posle odreden period na molk od strana na drugite drzavni univerziti pred izvesno vreme nivnite univerzitetski senati se izjasnija po odnos na ova prasanje i nacelno gi prifatija izmenite vo zakonot za visoko obrazovanie so odredeni minimalni zabeleski.
Sega malku pokonkretno da gi elaborirame najznacajnite najvaznite izmeni vo zakonot. Edna od izmenite vo zakonot za visoko obrazovanie e zadolzitelno drzenje na nastava od strana na profesorite i vezbi od strana na asistentite sto ne bese slucaj dosega. Golem del od profesorite na golem broj na fakulteti voopsto ili mnogu malku i retko prtisustvuvaa na nastava, ne drzea casovi, so sekoja cest na isklucoci - profesori koi seriozno posveteno i odgovorno si ja izvrsuvaa nivnata obvrska. Jas vo vrska so ovaa izmena potpolno se soglasuvam bidejki taa e vo korist i interes na studentite a i samite profesori treba da se "discipliniraat" vo toj pogled posovesno, poredovno, poodgovorno da si ja izvrsuvaat svojata obvrska za koja i dobivaat plata. Druga izmena vo noviot zakon e zadolzitelnoto prisusvo na studentite na predavanjata i voveduvanjeto na elektronski indeks so pomos na koj ke se registrira prisustvoto na studentot i ova e pozitivno zatoa sto i obvrska na studentite e da prisustvuvaat na predavanjata. Sledna izmena e profesorite da bidat podostapni za konsultacii za studentite sto e i nivna obvrska no toa tie dosega ne go praktikuvaa, ova mozam slobodno da kazam bese no i seuste e najgorliv problem so koj se soocuvaat najgolem broj na studenti na drzavnite univerziteti, ovaa izmena treba sto pobrzo da se implementira i profesorite da bidat podostapni za konsultacii i priem na studentite i da prestane nivniot aroganten odnos koj bese prisuten dosega sto ne e slucaj na privatnite fakulteti od strana na istite profesori. Da se posoci zadolzitelna literatura po sekoj predmet od strana na sekoj profesor i taa da bide objavena na stranata na fakultetot, ovaa praksa kolku sto sum zapoznaen i pocna da funkcionira na neki fakulteti kade po sekoj predmet pocna da se naveduva zadolzitelna i dopolnitelna literatura so cel da im se olesni na studentite da znaat od sto i kolku da ucat. Vo ovoj pogled mislam deka od golema pomos e proektot koj go zapocna vladata za prevod na 1ooo ucebnici od strana na najprestiznite univerziteti i avtori vo svetot koi se vrv vo svoite oblasti. Spored mene ovoj proekt za prevod na stranska literatura od najrenomiranite univerziteti i fakulteti od stranstvo netreba da se prekinuva tuku toj bi trebalo da prodolzi da se realizira i vo idnina vo kontinuitet. Moja sugestija e isto taka da se zgolemi fondot na sredstva so koi vladata bi im pomognala na golem broj na univerziteti, fakulteti i profesori vo drzavava koi imaat podgotveno svoi ucebnici no seuste nemaat obezbedeno dovolno sredstva za istite da bidat otpecateni. Na toj nacin ke im se pomogne na studentite da mozat da ucat od ucebnici, od najnova najsovremena literatura (vklucuvajki gi prevodite na ucebnicite od najprestiznite univerziteti) prekinuvajki ja praktikata na dosegasno ucenje od srpska literatura od skripti od stara literatura koja ne soodvetstvuva na segasnoto sovremeno obrazovanie na 21 vek. Se predlaga studiskite programi da bidat koncipirani od 60% zadolzitelni predmeti 30% izborni predmeti i 10% da bidat izborni predmeti na nivo na Univerzitet sto spored mene e pozitivno zatoa sto im se dava na studentite izbor vo odnos na nivnite afiniteti sposobnosti kon odredeni predmeti. Se predlaga voveduvanje na intercionalizacija na univerzitetite so voveduvanje na studiski programi na angliski jazik i toa minimum dve na dodiplomski i minimum cetiri studiski programi na posdiplomski studii. Vo pogled na ovaa obvrska na univerzitetite neznam kolku i dali imame dovolno nastaven kadar koj moze da odgovori na ovie baranja i dali imame studenti koi ke mozat da sledat nastava celosno na stranski jazik. Ovoj predlog e pozitiven zatoa sto i nasite univerziteti moraat postepeno no nekoi i pointenzivno da porabotat vo ovoj del so cel da bidat konk*rentni so stranskite. Potrebno e upravata na univerzitetite poseriozno da se zafati so rabota na oboj del, pointenzivno profesorite da odat na obuki za sovladuvanje na stranski jazici posebno angliskiot za da mozat da gi drzat predavanjata na angliski, no za da ja ostvarat taa cel potrebno e da im se dade na univerzitetite preoden period za da mozat dobro da se podgotvat i da go implementiraat uspesno ova baranje. Ova bea najvaznite najznacajnite izmeni koi pred se se odnesuvaa i gi tangiraaa interesite na studentite i profesorite. Sledat vo prodolzenie del od izmenite koi se diskutabilni neprifatlivi za odreden broj na profesori koi kako sto istaknuvaat so niv se zadira se povreduva avtonomijata na Univerzitetot i fakultetite. Najsporen e delot kade se predlaga profesorite da objavuvaat trudovi vo megjunarodni spisanjija so impakt faktor za da mozat da bidat izbrani i unapreduvani vo nastavno naucni zvanja kako docent, vonreden i redoven profesor. Spored del od profesorite vladata nemoze da gi opredeluva kriteriumite za izbor i unapreduvanje vo nastavno naucni zvanja so sto zadira dlaboko vo avtonomijata na univerzitetot koja e zagarantirana so ustavot. Ovoj del e najsporen i okolu ova vsusnost bea i najgolemite nesoglasuvanja na profesorite i ministerot za obrazovanie. Drug del okolu koj postojat nesoglasuvanja e odborot za akreditacija brojot na negovi clenovi i nacinot na nivno delegiranje. Potoa postojat nesoglasuvanja i okolu nadvoresnata evaluacija na profesorite. I okolu otcetot koj treba da go davaat fakultetite pred sobranieto na Makedonija. Najdobro e ovie nesoglasuvanja da se resat po pat na dijalog i megjusebno da se usoglasat stavovite so baranje na kompromis na zadovolstvo na dvete strani. Spored mene generalno izmenite se pozitivni i se vo interes na pravata na studentite. Vcera isto taka bese soopsteno deka preku ispituvanje na javnoto mislenje najgolem broj od gragjanite gi podrzuvaat izmenite vo zakonot za visoko obrazovanie i toa okolu 80% se soglasuvaat so najgolem broj od resenijata vo zakonot. Изменето од panter123 - 25.Февруари.2011 во 14:15 |
|
Внеси реплика | страница <1234 5> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |