|
ФРАГМЕНТИ ОД ЕДНА УБАВА КНИГА |
Внеси реплика | страница <1234 7> |
Автор | |
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ТЕРМИНОЛОШКО РЕЗИМЕ Тоа што претходно го рековме не значи дека љубовта кон Бога е исто што и љубовта кон саканата личност. Не, затоа што љубената му се покорува на својот сакан и се плаши од него, задоволна е од неговите постапки и му дава предност на неговото задоволство, заради сласта која ја чувствува, затоа што таа во него се сака самата себе. А Лејла да ја зафатила краста, па да & го нагрди лицето, да & ги уништи носот и очите, Кајс не би & се приближил, ниту би почувствувал копнеж по неа. Дури и би избегал, и би се оддалечил од неа. Тоа е разликата меѓу љубовта кон созданието и кон Создателот. Тоа се два различни вида на љубов, меѓутоа, човечките јазици заради нивната ограниченост и немоќ да ги искажат духовните расположби, користат еден израз за повеќе значења. На тој начин ние кажуваме дека „тој и тој сака ридести предели“, „тој и тој сака историја“, „тој и тој сака ориз со месо“, „родителот го сака своето дете“, „Меџнун ја сака Лејла“, „верникот го сака Бога“, а секоја од тие љубови се разликува од другата. Пример за тоа е и зборот убавина. Тоа е еден поим, а го употребуваме за илјада значења. Во тоа спаѓаат и нашите зборови дека Бог „слуша и гледа“ и дека „тој и тој човек слуша и гледа“, т.е., не е глув ниту слеп, но Божјето слушање и гледање не е слично на слушањето и гледањето на робот (човекот), затоа што Бог не е сличен на ниту едно од созданијата, ниту пак Нему Му е нешто слично и сите цитати од к*ранот кои говорат за Божјите својства цитирани се во ова значење. На Бога ништо не Му е слично! |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
*moon*
Сениор Регистриран: 27.Јануари.2008 Статус: Офлајн Поени: 7657 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
da ne zabega malku?
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ШЕСТИ ПРИНЦИП Сите луѓе, и верниците и неверниците, тие кои пристигнале во домовите на обожувањето, џамиите и црквите, или се воспитани во местата на неморалот и порокот, кога ќе им се случи голема несреќа - удар на судбината, од кој го губат трпението и не наоѓаат за него лек, не бараат спас и заштита од ниту едно од овие суштества, туку бараат помош и засолниште кај Силата која е над тие суштества, Сила која тие не ја гледаат, но која во душите и срцата, и со секој нерв, го чувствуваат Нејзиното постоење, Нејзината величина и возвишеност. Ова им се случува на големиот број ученици во денот на испитите, како и на многумината болни кога болките ќе се засилат и кога лекарот ќе стане немоќен. Сите Му се враќаат на Својот Господар и Му се посветуваат на Неговото обожување. Дали некогаш сте се запрашале што е причината за тоа и за нему слично? Како откриваме дека секој кој ќе западне во потешкотија, му се враќа на Бога? Сите се сеќаваме[1] на денот на изминатата војна и на онаа пред неа и како луѓето се враќаа кон верата барајќи засолниште кај Бога. Командантите и наредниците се упатуваа кон храмовите и ја повикуваа војската на молитва. Во списанието „ЕЛ-МУХТАР“ прочитав допис, преведен од некое друго списание, објавен во деновите на војната, од некое момче - падобранец (во времето кога падобранците и слетувањето беа нешто ново), кој опишува еден настан, па кажува дека израснал во дом каде никој Бога не го спомнувал, ниту пак Му се молел или клањал. Учел во училишта во кои немало верски предавања ниту пак побожен учител. Воспитан бил според материјалистичкото, лаичко, воспитување, т.е., како што се воспитува добитокот кој знае само за јадење, пиење и размножување. Меѓутоа, кога прв пат се спуштил со падобран, гледајќи се себе си како паѓа, и пред да се отвори падобранот почнал да говори: „О Боже, о Господару!“, и од сè срце да се моли, воедно чудејќи се од каде му дошло ова верување? Ќерката на Сталин, која е воспитана во вртежот на неверството, неодамна објави мемоари, во кои спомнува како се вратила кон верата, чудејќи се и самата на тоа свое враќање. Меѓутоа, во тоа нема никакво чудо, затоа што верувањето во постоењето на Бог е нешто што е скриено во секоја душа. Тоа е природа, еден од основните човечки нагони, како што е, на пример, сексуалниот нагон. Човекот е животно кое верува! Оваа човечка природа, нагонот, понекогаш ја прекриваат страсти, желби, похоти и материјални потреби, па кога ќе ја протресат стравотии, опасности и несреќи, ја отфрла од себе таа покривка и се појавува. Заради тоа, оној кој не верува се нарекува ќафир, а ќафир на арапски јазик значи „оној кој покрива“. Интересно е дека поддршката за оваа идеја ја најдов во две изјави меѓусобно оддалечени според времето, просторот, условите и намерите, меѓутоа слични според значењето. Познатиот француски писател, атеист, Анатол Франс, за тој атеизам и неверување кажал: „Човекот станува верник кога, како резултат на уриналната анализа се востанови дека има дијабетес (во времето кога инсулинот уште не беше познат)...“ А на Рабија (ел-Адевија), позната, побожна муслиманка & било речено: „Тој и тој донесе илјада докази за постоењето на Бога!“ Таа се насмеала и рекла: „Кога сам би патувал низ пустината, па би ти се лизнала ногата и би паднал во бунар од кој не си во состојба да излезеш, што би правел?“ Нејзиниот соговорник и рекол: „Би довикувал: ,О, Боже!!!‘“ „Тоа е доказ!“ - додала Рабија. Верувањето во Бога е длабоко во секој човек. Тоа е вистина која ние муслиманите ја познаваме, затоа што Бог нè известил дека верувањето е природата во кој ги создал луѓето. Европејците одново ја откриле. Диркем, познат француски професор по филозофија, напишал книга во која тврди дека верувањето во постоењето на Бог е очигледна вистина - аксиом. Невозможно е човек да живее и умре, а да не размислува за Господарот на оваа вселена. Меѓутоа, можеби разумот му бил „краток“, па не стигнал до вистинскиот Бог, туку обожувал други нешта покрај Него, сметајќи дека тие се Бог или дека приближуваат до Бога. Кога ќе се случи нешто ново, ако се појави некоја неволја и дојде момент на опасност, се обраќаат кон Единиот Бог, и ги отфрлаат лажните божества. Идолопоклониците од племето к*рејш ги обожувале Хубел, Лат и Узза, камењата и киповите. Хубел е кип од црвена школка кој Амр ибн Лухај го донел од Сирија, од Хама. Му рекле дека е велик и моќен бог, па кога го понел на камилата, патем му паднал и му се скршила раката, па му направиле рака од злато. Божество на кое му се скршила раката! Но, и покрај тоа го обожувале! Го обожувале во моментите на безбедност, па кога би запловиле по море и брановите би се издигнале, најавувајќи страшно потопување, не зборувале: „О, Хубеле!“, туку повикувале: „О, Алаху!“ Ова е видливо и денес при бродолом, избивање на пожари, опасности или влошувања на болести. Кога ќе ги видиш атеистите како се враќаат кон верата? Зошто? Затоа што верувањето е нагон, а најцелосна дефиниција за човекот е дека тој е побожно животно. Погледнете во овие материјалисти, неверници кога ќе им дојде смртта! Мислите ли дека Маркс и Ленин, кога смртта ја здогледале (се увериле во нејзиното доаѓање), ги повикувале орудијата за производство кои ги обожувале, или го повикувалеВозвишениот Бог? Бидете уверени дека не умреле пред да Му се помолат на Бога, тогаш кога молитвата повеќе не користи. И фараонот се возгордеал и се охолел говорејќи: „Јас сум вашиот најголем господар!“ Кога му се случило потопувањето рекол: „Јас верувам! Нема друго божество освен Оној во Кого веруваат синовите Израилови...“ (Јунус, 90) Во љубовната симпатија која ја чувствува вљубениот, лежи доказот дека верувањето е природа во луѓето, во нивните души. Љубовта е смалена слика на верувањето, како и еден од видовите на обожувањето. Французите, откако меѓу нив завладеало напуштањето на верата, за љубовта го употребиле зборот „обожување“. Во тоа ги следеле и некои од нас, кои се европеизирале, па во своите говори почнале да говорат, дека ја сака и обожува, и дека ја засакал до обожување. А, тоа не значи ништо друго туку дека обожувањето е природна манифестација на верувањето во Бога, а љубовта еден од облиците на верувањето. Вљубената му се покорува на својот сакан и ги извршува сите негови желби. Исто така се однесува и верникот кон Бога, Му се покорува и ги извршува Неговите заповеди. Вљубената не се грижи дали сите луѓе ќе & се налутат, само ако оној кого го сака е задоволен, а таков е и случајот со верникот кон Возвишениот Алах. Не му посветува внимание на гневот на сите луѓе, само ако Тој е задоволен. Вљубената се плаши од својот сакан, се плаши од неговата лутина и задоволна е со сè што од него ќе произлезе. Љубовта (т.е., вљубеноста) е доказ дека верувањето е природен нагон кај луѓето. [1] Мислам на средовечните луѓе и старците кои ја запамтиле последната војна 1939 год. и онаа пред неа 1914 год. Јас ги запамтив и врз основа на она што со своите очи го видов го кажав своето мислење за нив (заб. од авторот). |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Opst prikaz na ilamskata vera - Ali Tantavi
|
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
Aisha
Сениор Регистриран: 03.Декември.2007 Локација: Palestine Статус: Офлајн Поени: 1119 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Ej temimi od koja kniga e se ovie izvadoci?
|
|
PROUD TO BE A MUSLIM!!!!
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ПЕТТИ ПРИНЦИП Кога окото ќе здогледа право стапче прекршено во чаша со вода, разумот не се измамува со она што го видело окото, затоа што знае дека стапчето е право. Кога окото ќе види песок во пустината како вода, разумот знае дека тоа е фатаморгана, оптичка измама, и дека не е вода туку песок. Кога ќе видиме магионичар во циркус како извлекува од устата стотина шамивчиња, а од ракавот дваесет зајаци, разумот разбира дека тоа е прелест, оптичка измама. Разумот, значи, станал судија и таа негова пресуда е далекусежна. Меѓутоа, дава ли тој мнение за сè и дали е опфатот на неговото мнение бесконечен? Разумот не е во состојба да разбере ништо додека не го ограничи со две нешта: време и простор, така што она кое што не е ограничено со време и простор, разумот сам по себе не е во состојба да го разбере. Кога професорот по историја би ти рекол: „Почнала војна помеѓу Арапите и Персијците, меѓутоа не почнала пред исламот ниту после него, ниту во било кое време, но навистина почнала!“, не би го разбрал тоа ниту би му поверувал, ниту би го прифатил тоа. А кога професорот по географија би ти рекол: „Постои град кој не е во рамница, ниту на планина, ниту на копно, ниту на море, ниту на Земјата, ниту на небесата, ниту во било кој простор, меѓутоа, тој постои!“, ти не би го разбрал тоа, ниту би го прифатил, ниту би му поверувал. Разумот, значи, не донесува заклучок, освен во границите на времето и просторот, така што она кое што е надвор од тие граници, прашањето за душата и Божјето одредение, Неговата возвишеност и атрибутите; разумот за нив не донесува заклучок. Разумот е ограничен. Не донесува заклучок за неограниченото, ниту е во состојба да го разбере. Претстави си ја себе си вечноста на верниците во рајот! Разумот на верникот е уверен дека тоа е вистина и тој јекин[1] му дошол преку известувањето од Искрениот – Пратеникот, нека е Божјиот мир над него. Меѓутоа, погледни, дали твојот разум ја разбира вечноста? Размисли за неа па ќе увидиш како го замислуваш нивниот престој во рајот, век или два века, стотина, милион или милијарда векови, а потоа ќе востановиш дека твојот разум станува немоќен и се прашува: „А што после тоа?“ Он сака со тоа да одреди граница. Не е во состојба да ја разбере бесконечноста, па кога ќе претпостави достигнување до неа, доаѓа во противречност, која сведочи за неговата ништожност и измамливост. Германскиот филозоф Кант напишал позната книга, во која потврдува дека разумот не е во состојба да донесува заклучок, освен во светот на материјата. Меѓутоа, тоа што го рекол Кант, уште порано го има кажано нашата улема,[2] повторувајќи го и потврдувајќи го тоа толку пати што тоа станал општопознат факт, а говорот за тоа обично повторување. Да ги погледнеме познатите Кантови противречности, му претходи нашата улема која со математички докази објаснила дека „маѓепсаниот круг – circulus vitosus“ (дека секое нешто го предизвикува другото, и така по ред, сè до крај) е неисправен и лажен. Еден од најблиските нивни докази е овој: од точката М, на пример, изведуваш два зрака, т.е., две прави линии, кои меѓусебно се оддалечуваат (како што се гледа на цртежот) и ја претпоставуваш (замислуваш) должината на секоја линија до бесконечност (В, В). Потоа ги спојуваш тие две линии со попречни линии на подеднаква оддалеченост (С-Н; С1-Н1; С2-Н2), и така додека не допреш до линијата В-В. Дали таа линија е ограничена или неограничена? Ако кажеш дека е ограничена ќе ти биде укажано дека тоа е линија помеѓу две бесконечности. Па како да биде ограничена? А, ако речеш дека е неограничена, ќе ти биде возвратено дека тоа е линија која спојува две точки В-В. Па како да биде неограничена? Таа е, значи, ограничена и неограничена, а тоа е противречност! Потврдено е, значи, дека разумот ја губи рамнотежата (се пореметува неговиот заклучок) кога се обидува да даде заклучок за неограниченото, како што запаѓа во апсурдна противречност кога трага за она што нема крај, за бесконечното. Разумот, значи, не е во состојба да даде заклучок, ниту пак неговиот заклучок е правилен, освен во ограничените материјални нешта. Што се однесува, пак, до она кое што е надвор од границата на материјата, т.е. невидливото - метафизичкиот свет, разумот за него не донесува заклучок. А, тоа што го потврдил Кант, и што уште пред него го искажале нашите научници, се наоѓа во книгата (ШЕРХУЛ-МЕВАКИФ), Сејјиди, пратениците (ЕЛ-МЕКСАДУЛ-ЕСНА), Газали и во останатите догматски книги. |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ЧЕТВРТ ПРИНЦИП Рековме дека сетилата имаат ограничен опфат затоа што јас со своите сетила не гледам сè што е видливо. Тоа е вистина, меѓутоа Бог нè обдарил со способност со која што го потполнуваме недостатокот на сетилата, а тоа е имагинацијата или фантазијата. Јас, иако не сум во состојба од Мека да ја видам својата куќа во Дамаск, во состојба сум да ја замислам, како да ја гледам. Имагинацијата, значи, ги потполнува сетилата. Има ли тогаш таа свои граници, или е слободна, неограничена? Дали сум во состојба да замислам нешто што со сетилата не сум го почувствувал? Имагинацијата, според мислењето на психолозите, е двострана: повратна или деструктивна имагинација - како моето замислување на куќата во Дамаск од Мека, и творечка или конструктивна имагинација - како што е имагинацијата на поетите, раскажувачите, ликовните и останатите уметници. Погледнете го фантазирањето на тие артисти, дали дошле со нешто што не постои во реалноста? Уметникот кој го извајал кипот на Венера, дошол со фигура на која ние немаме видено двојник, ниту онаа на која таа потполно личи и одговара, меѓутоа, дали е таа нешто ново, или нејзиниот вајар ги зел деловите од реалноста и меѓусебно ги поврзал? Го зел најубавиот нос кој го видел, најубавата уста и најубавото тело, поврзувајќи го сето тоа и на тој начин доаѓајќи со нешто ново. Меѓутоа тоа ново е составено од деловите на старото. Во кипот на асирскиот крилест бик во Парискиот Музеј нема ништо необично, освен што неговиот вајар зел глава на човек и ја поставил на телото на бикот, а потоа му додал и крила на птица. Нова фигура и облик се составени, значи, од познати делови. Исто така, чудесното животно кое го замислил Казвини, како и фантазијата на поетите, без разлика колку длабоко навлегле во областа на метафората, споредбата, метонимијата и волшебните хиперболи, не излегуваат од рамките на поврзување на распрснатите и распространети појави од реалноста. Дури, и кога посилно би се вдлабочиле во необичноста на поврзувањето (на делови од реалноста), би увиделе дека и самата имагинација е немоќна да ги разбере сите тие синтези. Земете, на пример, дел од светот на бојата и дел од светот на гласовите, па кажете: дали некој пеач отпеал мелодија со лоша арома, или дали таа арома е со црвена боја, а потоа тој приказ изложете & го на својата имагинација, па ќе видите дека не сте во состојба да ја замислите, иако целата таа слика не излегла надвор од светот на реалноста. Ние, значи, не сме во состојба да замислиме ароматична мелодија, ниту црвена арома. Во можност сме да замислиме само три димензии: должина, ширина и висина, а не сме во состојба да замислиме четврта, како ниту круг без кружница или триаголник без агли. Па како тогаш можеме да го замислиме идниот свет и она што е во него, а тоа е светот кој во потполност се разликува од овој свет? Навистина, идниот свет во однос на овој е како овој свет во однос на светот на детето во утробата на мајката. Кога би биле во можност да се стапиме во контакт со детето во утробата на мајката, со тоа што тоа да биде во можност да одговори, па да го прашаме: „Што е вселената?“, би договорило: „Вселена се овие копрени кои ме покриваат и овие темнини кои ме опкружуваат!“ Кога би му рекле: „Овде постои една друга вселена, во која се наоѓаат Сонце и Месечина, ноќ и ден, копно и море, долини и ридови, неплодни пустини и пространи градини!“, не би го разбрало значењето на тие зборови, а и кога би ги разбрало, не би било во состојба да ја замисли нивната вистинска смисла. Затоа Ибн Абас, радијалаху анху,[1] рекол: „Од нештата од оној свет на овој свет се само имињата, поимите!“ (т.е., само имињата на она што е на овој свет и на оној свет се заеднички, додека суштината во потполност се разликува) Со обѕир на тоа, виното на идниот свет не е како виното на овој свет, ниту пак пеколниот оган не е како огнот на овој свет, ниту пак мостот „Сират“ кој се протега над пеколот не е како мостовите кои се протегаат над долините и реките. Значи, четвртиот принцип е следново: човечката имагинација е во состојба да го опфати само она до што сетилата допираат. |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ТРЕТ ПРИНЦИП Колкав е опфатот на спознанието кое го достигнуваат сетилата? И дали се тие во состојба да го сфатат сето она што постои? Примерот на душата и на сетилата е како примерот на некој човек кого владетелот го затворил во тврдина, затворајќи ги сите врати и прозорци и не оставајќи му ништо, освен неколку мали отвори и пукнатини во ѕидовите на кулата: отвор кој гледа на реката што тече на источната страна, отвор кој гледа на ридот што се наоѓа на западната страна, отвор кој гледа на дворецот што се издигнува на северната страна, и отвор кој гледа на игралиштето сместено на јужната страна. Затворот е душата, тврдината е телото, а отворите сетилата. Сетилото за вид го надгледува светот на боите, сетилото за слух светот на гласовите, сетилото за вкус светот на вкусовите, сетилото за мирис светот на миризбите и сетилото за допир светот на предметите. 1 - Сега се прашуваме: Дали секое од наведените сетила го опфатило сето она што се наоѓа во светот над кој бдеело? Кога затвореникот набљудува низ прозорецот кој гледа кон реката, не ја гледа целата река туку само еден нејзин дел, како што и окото, кога го набљудува светот на боите, не гледа сè туку само еден негов дел. Јас не ја гледам мравката кога се движи на далечина од три милји, иако мравката постои, ниту ги гледам бактериите и микроорганизмите во чашата со чиста вода, иако во чашата се наоѓаат милиони такви бактерии. Исто така, не ги гледам електроните кои кружат во средината на атомот, како што кружат ѕвездите на небесниот свод. Потоа, таа мравка поседува глас, но јас не го слушам затоа што моето уво прима вибрации од дваесет до дваесет и пет илјади фонови јачина, а она што е послабо од тоа не го слушам, а што е посилно од тоа го пробива ушното тапанче и нанесува болка. Јас не го чувствувам мирисот на шеќерот, иако мравката и мувата го чувствуваат и брзаат кон него. Сетилата, значи, од световите над кои им е дадена власт, откриваат само еден нивен дел. 2 - Зарем не е можно, помеѓу светот на боите над кој бдее окото и светот на гласовите над кој бдее увото, да постои еден друг свет кој, во основа, не го познавам затоа што не поседувам сетило за негово спознание? Зарем не е можно помеѓу реките и ридовите, во однос на затвореникот во тврдината, да постои голема градина која тој ниту ја гледа ниту ја знае, затоа што не наоѓа отвор низ кој би ја видел? Па има ли право, затоа што не ја гледа, да го негира нејзиното постоење? Човекот кој е слеп е во можност преку слухот да спознае дека морето е сино, а ливадата зелена, но не е во можност да сфати што е тоа синило, или зеленило. Глувиот човек преку образованието дознава дека мелодиите се состојат од стихови, тактови, скали и ноти, меѓутоа не е во сосотојба да ја почувствува вистинската смисла на мелодијата. Па дали оној кој е слеп има право да го негира постоењето на зеленилото, а оној кој е глув да ја негира реалноста на мелодијата, затоа што не ја чувствува? Во внатрешноста на собата, која ти изгледа во длабока тишина, се наоѓаат сите мелодии и тонови кои моментално се емитираат од сите радиостаници. Ти не ги чувствуваш, затоа што не се боја која ти ја гледаш со окото, ниту глас кој ти го слушаш со увото; тоа се бранови од друг вид, кои имаат звук, но увото не ги чувствува. Меѓутоа кога ќе употребиш радиоапарат, кој тие звуци откако ќе ги прими од радиостаницата ги враќа кај тебе, и ти ги слушаш. Ти не ги чувствуваш малите разлики во атмосферскиот притисок, затоа што не поседуваш сетило со кое би ги почувствувал, меѓутоа ако употребиш барометар ќе ги почувствуваш, како што не ги чувствуваш тивките вибрации и треперења, но радарот ги чувствува. Значи има многу нешта кои не влегуваат во сферата на осетите или на сетилата, затоа што не се боја која се гледа, глас кој се слуша, предмет кој се допира, мирис кој се мириса, ниту храна која се вкусува. Па имам ли право да го негирам нивното постоење затоа што моите ограничени сетила не ги чувствуваат? 3 - Дали се сетилата совршени? Поранешните народи ги ограничиле сетилата на пет, не мислејќи на можноста за зголемување на нивниот број. Меѓутоа, денес кај човекот се откриени и други, кои Бог ги сместил во него, а она што прима зголемување не е совршено. Јас ги затворам очите, а потоа ја испружувам раката и ја свиткувам, чувствувајќи дали е испружена или свиткана, а не сум ја допрел ниту сум ја видел. Со кое сетило јас тоа го почувствував? Го почувствував тоа преку мускулите или мускуларното сетило. Исто така чувствувам умор или истоштеност, чувствувам неудобност, радост, депримираност, не регистрирајќи го тоа со ниту едно од петте познати сетила, туку со т.н., внатрешно сетило. Јас се движам не тетеравејќи се, иако малото дете во почетокот се тетерави. Велосипедистите и забавувачите од циркусот кои изведуваат чуда со кое свое сетило ја одржуваат рамнотежата? Постои осмо сетило, а тоа е сетилото за рамнотежа. Научниците го открија местото во кое Бог го сместил, незначителна течна супстанца во внатрешното уво, со чија помош се одржува рамнотежата. Во рамките на своите експериментирања ја отстраниле кај зајакот таа супстанција, така што тој при одот се тетеравел како да е пијан. Третиот принцип, значи, гласи: немаме право да го негираме постоењето на нештата само затоа што не ги чувствуваме со своите сетила. |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ВТОР ПРИНЦИП Постојат нешта кои не сме ги виделе ниту почувствувале, но цврсто веруваме во нивното постоење, како што цврсто веруваме во постоењето на она што го гледаме и чувствуваме. Цврсто сме убедени во постоењето на Индија и Бразил, а не сме ги посетиле ниту виделе. Веруваме дека Александар Македонски ја освоил Персија, а Велид ибн Абдул-Мелик ја изградил Емевијската џамија, а не сме присуствувале ниту на Александровите битки, ниту сме биле сведоци на градењето на Емевијската џамија. Кога секој би размислил, би сфатил дека оние нешта во чие постоење цврсто верува, а не ги видел, се повеќе отколку оние што ги видел (држави, градови и историски настани кои се случиле и кои сега се случуваат). Па како тогаш е цврсто уверен во постоење на нешто, а тоа не го почувствувал со своите сетила? Станал цврсто уверен во нивното постоење тогаш кога за тоа го известиле групи на луѓе, едни од други, чија можност да се сложат и да ги измислат овие нешта, а потоа лажно да ги пренесат, практично е незамислива. Второто правило гласи: како што до цврсто уверување се доаѓа преку сетилата и набљудувањето, така се доаѓа и по пат на сведочење на преносители, во чија искреност веруваме, преку веродостојни вести. |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
"zdravo" - oficijalna opomena imash od mene za sozdavanje na tenzii tuka na forumov. Vo sekoja tema se vmeshuvash, duri i kade shto ne ti e mesto. Vo ovaa tema se postiraat fragmenti od kniga, koja nema nishto so tvojot post.
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ПРИНЦИПИ - НАЧЕЛА НА ВЕРУВАЊЕТО ПРВ ПРИНЦИП Не се сомневам во постоењето на она што го чувствувам преку своите сетила! Тоа е прифатена, општо позната, разумна вистина. Меѓутоа, забележлива е појавата, кога на пладне одам низ пустината, да забележам езерце кое јасно се укажува пред очите, но кога ќе стигнам до него гледам само песок, затоа што она што сум го видел е само фатаморгана. Ставам право пенкало во чаша вода, па го гледам како да е прекршено, но не е. Кога човек присуствува во некое друштво во кое се зборува за џините и злите духови, а потоа се враќа дома, па доколку патот е пуст и мрачен, а тој е лесноумен, фантазер, гледа пред себе џин или зол дух, го набљудува и го чувствува неговото присуство, а всушност не постои ништо од она што тој го гледа. Волшебниците и магионичарите извршуваат чудни нешта кои ти ги гледаш, но тие во реалноста не постојат. Сетилата, значи, грешат, измамуваат и фантазираат, или фантазијата е нивен сопственик, па дали заради тоа да се сомневам во она што го чувствувам? Не, затоа што кога би се сомневал во сето она што го гледам, слушам и чувствувам, кај мене би се измешале вистините, фактите со фантазиите и би станал исто како лудакот. Меѓутоа, додаваме уште еден услов за постигнување на спознанието, т.е., цврстото уверување во постоењето на она што го чувствувам, а тоа е: дека разумот врз основа на претходното искуство не пресудува; дека она што го чувствуваме е оптичка измама, фантазија или измама на сетилата, а разумот е тој којшто е измамен првиот пат, мислејќи дека фатаморганата е вода, но кога ќе ја здогледа по втор пат, знае дека е фатаморгана. Разумот размислува по гледањето на прекршеното пенкало во чашата вода, првиот пат дека е исправно како што и било, иако на окото му изгледа прекршено. Нештата во кои сетилата грешат, или измамуваат, ограничени се, малубројни и познати, така што не го ослабуваат спомнатото начело, ниту влијаат на него. Во тие нешта спаѓаат и делата на фараоновите волшебници (од времето на Мојсеј), како и она што го извршуваат денес магионичарите во циркусот. |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ОЧИГЛЕДНА ВИСТИНА И ВЕРУВАЊЕ Во теоретско знаење се вбројува она кое, во основа, бара доказ и не е разгонетливо преку самите сетила ниту преку набљудување, меѓутоа сеопшто е и раширено така што и на учениот и на неукиот, и на големиот и на малиот им е познато, и станува поблиску до нужното спознание. Пример за тоа е дека дел од земјата е помал од целината, нагризената кифла е помала од целата. Иако е фактот во основата на теоретското знаење кое бара аргумент, ти нема да најдеш никој кој се сомнева во тоа и бара доказ за тоа. Кога би зел од мало дете цело чоколадо, а би му дал нагризено, детето не би прифатило. Ако би се обидел да го убедиш дека тоа што си му го дал е поголемо, не би го убедил, затоа што фактот дека делот е помал од целината е очигледна вистина, како и доказот на идентитетот, т.е., фактот дека тоа е навистина тоа. Кога некој би ти рекол: „Докажи ми дека тоа пенкало кое го носиш не е лажичка за чај!“, би му рекол: „Тоа е очигледно, не е потребно да се докажува, затоа што пенкалото е пенкало...“ Очигледни, априорни вистини се рационалните факти кои ги прифаќаат сите луѓе и никој за нив не бара доказ. Кога очигледната вистина ќе влезе во потсвеста и се всели во неа, оставајќи трага на мислата и свеста, и насочувајќи го човекот во неговото свесно размислување и дејствување, се нарекува вера (идеологија), а цврстото убедување во неа се нарекува иман (верување). Меѓутоа, ние знаеме дека луѓето понекогаш веруваат во вистината, а понекогаш во невистината, лагата. Денес ги согледуваме, меѓу приврзаниците на изопачените правци (школи) и лажни принципи, оние кои се соживеале со нив и со душа и со тело, ги прифатиле и јавно и тајно, жртвувајќи се себе си и својот имот на патот на нивната помош, но дали ќе ги наречеме верници? Воопштено, не! Меѓутоа, можеме да им припишеме верување одредувајќи го со невистината во која веруваат, во согласност со зборовите на Возвишениот: „Не ги гледаш ли оние на кои им е даден дел од Книгата како веруваат и во кипови и во тагутот...?“ (Ен-Ниса, 52) Можно е да им се припише името на верувањето ограничувајќи го со описот, во согласност со зборовите на Возвишениот: „Мнозинството од нив не веруваат во Алах: многубошци се, навистина!“ (Јусуф, 106) Што се однесува, пак, до верувањето во потесно, специфично значење, значење на кое се враќа кога ќе се спомне и само на него упатува, значењето на кое се мисли кога и да се спомне иманот (верувањето) и неговите изводи во к*ранот, суннетот и терминологијата на учените луѓе, тоа значи: - верување во Возвишениот Алах како во единствен Господар; - Владетел Кој прави што сака и одредува како сака; - божество кое се обожува, Му се упатува молитва, не припишувајќи Му здруженик во ништо што се спаѓа во категоријата на обожувањето, па и воопшто; - и верување во сè што му е објавено на Веровесникот Мухамед, нека е Божјиот мир над него, од вестите за ангелите, пратениците, Судниот ден и Божјата одредба (кадерот) било за добро или за зло. Имателот на оваквото верување е верник, па ако оштети нешто од тоа или го отфрли, или се поколеба во неговото прифаќање или се посомнева во него, го губи својството на иманот (верувањето) и престанува да се вбројува меѓу верниците. |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
НУЖНО И ТЕОРЕТСКО ЗНАЕЊЕ На знаењето, до кое се доаѓа преку сетилата и набљудувањето, не му е потребен доказ. Не е потребно да докажуваш дека ридот кој го гледаш пред себе постои, затоа што ти нужно знаеш дека тој постои, како што секој кој поседува разум кога ќе го види знае дека постои. Тоа знаење се нарекува нужно знаење. Спознанието дека површината на квадратот на хипотенузата на правоаголниот триаголник е еднаква на збирот на површината на квадратот на двете катети искажува разумен доказ. Учениот човек или студентот кој го спознал тој доказ го знае овој факт, меѓутоа на обичниот, неукиот човек тој не му е познат, ниту пак во него верува – сè додека не го спознае тој доказ па макар и да го гледа триаголникот пред себе, па макар на секоја негова страна да биде поставен квадрат. Ова спознание се нарекува теоретско спознание, до кое се доаѓа само по пат на рационален доказ. |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
temimi
Сениор Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ДЕФИНИЦИИ Во ова поглавје, во кое зборуваме за верувањето, неопходно е да допреме до објаснувањето на некои стручни изрази, карактеристични за речникот на учените луѓе, а кои честопати се спомнуваат и во теолошките книги. Тоа се термините: СОМНЕЖ, МИСЛЕЊЕ И ЗНАЕЊЕ. Преку нивното објаснување сакаме да дојдеме до дефинициите на верувањето. Декарт, во својата позната метода, а пред него и Газали, во своето дело (ЕЛ-МУНКИЗУ МИНЕ-Д-ДАЛАЛ), поаѓаат од сомнежот како би стигнале до уверувањето. Декарт се сомнева, земајќи го сомнежот како пат за стигнување до уверувањето. Па што е тогаш сомнеж? На пример, кога би се наоѓал во Мека, па би те прашал некој дали во Таиф (град во Саудиска Арабија) во моментот паѓа дожд, не би бил во состојба да кажеш „да“ ниту пак да кажеш „не“, затоа што е возможно во Таиф времето да е дождливо, како што постои можноста небото над него да е ведро - без дожд. Можноста да паѓа дожд во него е 50 %, на пример, а можноста да не паѓа, исто толкава. Двете можности се подеднакви и не постои доказ кој натежнува на едната од двете можности. Тоа е сомнеж. Доколку би погледнал, па би видел на источната страна (а Таиф е на источната страна) облаци како од далеку се укажуваат на рабовите на хоризонтот, кај тебе, со лесна предност, би преовладало мислењето дека во Таиф паѓа дожд. Ова лесно преовладување на можноста да паѓа дожд се нарекува мислење. Во тој случај ти кажуваш: „Мислам дека во Таиф сега паѓа дожд!“ Можноста е 60 %, на пример, за ДА, т.е., дека паѓа дожд, а 40 % за НЕ, т.е., дека не паѓа. А доколку би видел дека облаците се намножиле и се згустиле, поцрнеле и се натрупале и дека молњи светкаат од нив, кај тебе би се зголемило мислењето дека во Таиф паѓа дожд, па за одговор ДА можноста станува 70 или 75 %. Тоа е она што нашите учени луѓе го нарекуваат преовладувачко мислење. Во тој случај, ти на оној кој те прашува му велиш: „Кај мене преовладува мислењето дека во Таиф сега паѓа дожд!“ А доколку би отишол во Таиф, па со свои очи би видел дека паѓа дожд, чувствувајќи го на своето лице, стануваш цврсто уверен во неговото паѓање. Тоа цврсто уверување (јекин), нашите учени луѓе го нарекуваат сознание или спознание. Така, зборот сознание има повеќе значења: 1) Општо знаење кое е наспроти незнаењето; 2) Знаење кое е наспроти уметноста и филозофијата, па така хемијата и физиката се науки, а сликањето и поезијата се уметности. Целта на спознанието во оваа смисла е вистината - реалноста, нејзино орудие разумот, а средство размислувањето, експериментирањето и истражувањето. Целта на уметноста е убавината, нејзиното орудие е чувството, а средство вкусот; 3) Знаење кое има значење на цврсто уверување кое е наспроти сомнежот и мислењето и тоа е цел на нашата студија.[1] [1] Што се однесува до науката во стручното значење, како што се математиката и хемијата, нашите научници имаат повеќе дефиниции, меѓутоа најјасна и најодалечена од заплетканост е онаа со која ја дефинирал Сартун со зборовите: „Науката е збир на остварени и средени спознанија...“ Со зборот „спознание“ се исклучуваат чувствата и имагинацијата, со зборот „остварени“ теориите и претпоставките, а со зборот „средени“ растурени и расфрлани спознанија (заб. на авторот). |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
Внеси реплика | страница <1234 7> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |