|
Историски погледи на црковните прашања |
Внеси реплика | страница <1 1415161718 37> |
Автор | ||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
3, Јустинијана Прима - ??????????????????????????
|
||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Пич, нешто си обркал терминологиjата... Од линкот што си го дал се чете: Самоуправувачката Бугарска Православна Црква - Бугарска патријаршија е наследник на Плисковската архиепископија, Преславската Патријаршија, Охридската архиепископија, Трновската Патријаршија и Бугарската Егзархија. Сега отричаш правото на Сегашната Бугарска Патриаршиjа да се чуствува наследник на Охридската архиепископиjа на цела Бугариjа? Изменето од Македон - 14.Јануари.2010 во 21:17 |
||
Мунгос - цензорот на Мисирков
|
||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Плисковската архиепископија, Преславската Патријаршија, Охридската архиепископија, Трновската Патријаршија и Бугарската Егзархија. Таа е единствена и неделива . Па по инерција добивме “ личен “ став : Каснакоски Пораки: 1579 Цитирај Каснакоски Претпоставката е многу добра, губам го правото да констатирам nikoj ne kazuva, сега ќе констатирам дека само Ептендосадно нешто кажува. 10.Јануари.2010 во 12:41 "Јустинијана Прима за прв пат се спомнува во 1157, а од почетокот си била НА ЦЕЛА БУГАРИЈА." “Никој не казува “ дали во тоа време има град “Јустинијана Прима “ , со што полемиката е невозможна Секако , кога веќе ти “ одговорив “ , да се надополнам со аргументите : Бугарската црква го имала имињата : 1, Пликискова - според градот Плиска 1140 година од помесните собор во Цариград и неговата одлука за основање на Плисковската архиепископија / 4 март 870 година / За време на владеењето на прото - бугарите . 2, Преславска - според градот Преслав “Империја без патријарх не постои” Според ова правило, отразено во многу споменици од средниот век, во 919 година на црковно-народен собор во Преслав официјално била прогласена црковната автокефалија и бугарскиот архиепископ добил титулата Патријарх. За време на владеењето на прото - бугарите 3, Трновска - соред градот Трново 825 година од востанието на браќата Асен и Петар и основање на Трновската архиепископија / 1185 година / За време на владеењето на Власите . 3, Јустинијана Прима - ?????????????????????????? Толку ! Изменето од Македон - 14.Јануари.2010 во 17:31 |
||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Приjателе, сите одговори ги има во книгите... ама требе да чете чоек. А па ти доказа што четенето не ти е лубимото занимание. И затоа си сторваш дилеми кои не постоjат. Да видим основната ти "дилема": Јустинијана Прима е црква основана од Јустинијан I (527-565 г.), што апсолутно е невозможно ( од математички причини ) истата да биде наследник на српската , бугарската или грчката црква , или да бара признавање од истите . Па затоа денешните наметнати “ спорови “ околу сопстевноста на Јустинијана Прима се безсмислени и неплодотворни . Не помним некоj тука на форумот да е тврдил што Jустиниана прима е наследник на некаква друга црква /српска, бугарска или влашка/. Не помним и другото: некоj да тврди што неговата национална црква /српска ,бугарска или влашка/ е наследник на Jустиниана прима. За таа "наследственост" претендиратие само вие: виж саjтот на МПЦ: Христијанството во Македонија, па и пошироко на Балканот, прв го проповеда и проширува Светиот апостол Павле при своите мисионерски патувања, за што сведочат и Делата Апостолски. На тие негови патувања го придружуваат и апостолите Лука, Тимотеј, Сила и Тихик кои и самите независно од Светиот апостол Павле работат на христијанизација на овие простори. Низ Македонија проповеда и Светиот апостол Андреј Првоповикан кој и го поставува Светиот апостол Урбан за прв епископ во Македонија. Светиот апостол Силуан бил првиот епископ во Солун, а Епафродит во Адрија или Адријакија (погранично место со Тракија). Што значи дека уште тогаш се поставени темели на организирана Црква. Би спомнале тука и дека апостолите Аристарх и Секунд биле Солунјани, Епафродит бил од Филипи, а Гај од Добер (Дервија) кој се лоцира накаде меѓу Струмица и Валандово. Во тоа време Македонија била под римска власт така што често биле менувани нејзините граници. Како резултат на христијанизацијата извршена во првите три века, веќе на почетокот на IV век Христијаните на просторот на Македонија имале организирана Црква со црковна ерархија, чии епископи понатаму редовно учествуваат на помесните и вселенските Собори. Во V век на просторот низ цела територија на Македонија постојат повеќе митрополии и епископии, од кои попознати биле Солун, Скопје, Хераклеа, Баргала и Стоби. Во тој пероиод и низ цела територија на Македонија никнуваат многу ранохристијански базилики. За време на владеењето на царот Јустинијан I (527-565), кој потекнувал од с. Таврисион, близу до денешното Скопје, бил изграден нов град наречен Јустинијана Прима, во близината на родното место на царот. Скупскиот митрополит бил издигнат на ниво на автокефален Архиепископ. Кателијан бил првиот Архиепископ на Архиепископијата Јустинијана Прима во тоа време трета по чест меѓу помесните Цркви, после Рим и Цариград. Имало и други архиепископи, како што се: Бененат, Павле, Јован I, Леон, и последниот - Јован IX, кој во 680-681 година учествувал на Трулскиот Собор во Цариград. Делото на светиот апостол Павле и светиот цар Јустинијан I го продолжуваат светите браќа Методиј и Кирил и нивните ученици светите Климент и Наум Охридски. Во втората половина на X век, во рамките на Самуиловата држава е организирана Охридската автокефална Архиепископија, врз темели на Јустинијана Прима, во достоинство на патријаршија. Подоцна, по паѓањето на Самуиловото Царство, повторно е сведена на степен на архиепископија и како таква постои цели осум века, сè до 1767 година кога е укината од страна на турскиот султан Мустафа III, а нејзините епархии се присоединети кон Цариградската патријаршија. Од овој момент па натаму, македонскиот народ прави постојани напори за нејзино обновување. Нејзините епархии смениле неколку јурисдикции од соседните православни Цркви. Особено жестоки борби биле водени во втората половина на XIX и првата половина на XX век, но поволни услови за враќање на самостојноста се создаваат дури во текот на Втората светска војна (1941-45 г.). Пред самиот крај на војната, во 1944 г. во селото Врановци е создаден Иницијативен Одбор за организирање на Македонската Православна Црква. -- Чутовна грандоманштина! Од апостол Павле до НОБ! И ниту ред за Екзархиjата - гаче таа не е част од вашата историjа. А отговори на останалите вопроси си ги потражи во нетот. Или прочете гнигата на охриганецот Иван Снегаров: Историja на Охридската Архиепископиja |
||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Во ред , ме обвинуате дека измислувам историја , јас одговарав постојано на вашите “ дилеми “ , а Вие не одговоривте на многгу важни прашања со кои би ја продолжиле од Вас “ посакуваната “ полемика А прашањата се дали постоел град Јустинијана Прима во 11 век ( затоа што има црква со такво име во тој период ) , не одговоривте што значи титулата “ Егзарх на Тракија и Драговитија “ , со што нашата полемика веќе е безсмислена . Бидејки претходно Ве дијагностицирав : испратена: 07.Јануари.2010 во 12:19 Вака , се манипулира од Бугарите - бугарската историографија со смешни извадоци од некои наслови , имиња и сл. Бугарија е византиска тема , со самото тоа жителите на таа тема се Византијци . Обидот е тие да се представат како Бугари само затоа што Црквата Јустинијана ( црквте ги носеле имињата според градот во кој им е седиштето ) има додавка “ цела Бугарија “ Па тоа фолирање со такви “ докази “ е веќе ептендосадно И покрај се , и покрај сите ваши “ збегови “ и ескивирања , јас останува на таа квалификација , таа дијагноза . Плофдотворно за понатамошната дискусија би биле дилемите кои ги поставив : Да излеземе веќе од излитените дефиниции и да се обидеме да најдеме одговори на нешта кои ги нема во книгите . Јустинијана Прима е црква основана од Јустинијан I (527-565 г.), што апсолутно е невозможно ( од математички причини ) истата да биде наследник на српската , бугарската или грчката црква , или да бара признавање од истите . Па затоа денешните наметнати “ спорови “ околу сопстевноста на Јустинијана Прима се безсмислени и неплодотворни . 1. Па затоа ме интересира , кои се најстарите христијански објекти во Македонија , колку се на број и каде се наогаат . 2. Има ли верски објет изграден помегу 7 и 9 век ( пред мисијата на Кирил и ... ), каде е тој и кога е изграден. 3. Колу цркви се изградени во времето на турското владеење ( ме интересира само периодот пред нацонал романтзмот) 4. Печката и Охридската постојано во текот на своето постоење ги менуваат границите на своето влијание , го добиваат или губат правото на управување над митрополиите , некоја хронологија или некој научен труд , зашко , како , кога ... Па доста е за почеток . И сметам дека доколку би имале одговори на овие дилеми , тезата која ја промовирате овде би била неиздршана и би се создале услови за прогрес во овој “ спор “ . Инаку , не гледам причина постојано и постојано да ви ја читам големобугасрката пропаганда и да одговарам на наводните прашања . |
||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||
Каснакоски
Сениор Регистриран: 03.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 4758 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Ептен досадно е да се пишува на историски теми без никакви аргументи и документи. Василиј издал три грамоти во кои убаво си пишува што направил. Само одговори - ДАЛИ ГИ ПРОЧИТА ДОКУМЕНТИТЕ? Мислам не. Ниту Дјканжовиот список, ниту Документот од 1143 за статутот, ниту ништо .... Ептен досадно е да се одговара на некој кој си ја измислува историјата. |
||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Иван Снегаров Те молам: посочи еден изворен документ коj да сочи што Василиj е нарекол архиепископиjта - "Jустиниана прима" |
||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Лихнид Нај-старото население на областа се бригијците (другото име на фригијците) и енхелејците. За прв пат за село на тоа место се споменува Лихнид, кој се наоѓал на патот Виа Егнација. Василиј Македонски ја возобновува истата црква , архиепископијата Јустинијана Прима , па затоа таа го носи името Јустинијана Прима , при што го одредил Охрид како седиште на истата . ТОА НЕ Е СПОРНО . |
||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
И мене така ми иэгледа,эатоа и пишав
|
||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Василиј ( кој вил Ерменец )е Цар на Византија , потомок на Македонската Династија и родум од македонија ( денес делови од Бугарија и Турција ) , на она што Грците имаат претензии да го присвојат како дел од нивната историја . Во времето на ....... Омуртаг , Борис , Симеон , прото-бугарите , град Јустинијана Прима не постоел , црква со тоа име исто така . Во Царството Византија се формира црква со име Јустинијана Прима . Царството не е нација , не е нацинална држава на еден народ , туку тоа е мултикултурно општество , во кое живееле Турани ( Бугари, Печенези , Кумани ) , Словени ( Срби, Драговити , Тимочани ... ) , Арбанаси , Ерменци , Грци и др. Аналогно на тоа , Архиепископи на таа возобновена Архиепископија биле Арбанаси , Словени , Евреи , Грци , нема докази дека некој прото-бугар раководел со истата . Што значи во мултикултурно општество црквата е создадена и им припага на сите христијани - народи во таа мултикулурна заедница , таква била намерата , така и било . Тоа што некој на форумов има проблем да ја согледа реалната ситуација во тоа време , не е моја грижа . Изменето од eptendosadno - 13.Јануари.2010 во 17:25 |
||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Всушност ако се по император тогаш црквите не се национални
|
||
Каснакоски
Сениор Регистриран: 03.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 4758 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Статут на Охридската архиепископија според Нил Доксопатар – 1143г.
http://ald-bg.narod.ru/biblioteka/KodexOhridskaArhiepiskopia/Prilojenija/Nilos_Doxopatres.htm |
||
Каснакоски
Сениор Регистриран: 03.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 4758 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Натпис на полиелеј во црквата “Св. Богородица” во Охрид од 1549 г.
Прохор, по божја милост архиепископ на Прва Јустиниана, на Бугарите, Србите и прочее во годината 7057 (1549). Многу интересна титула користел архиепископот Прохор. Убаво си ги знаел и Бугарите и Србите. |
||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Неее... спорно е што е востановил Василиj ІІ. Сигурен си што си прочитал и трите грамоти на Василиj ІІ. Нешто не видим таму упоменаване на Jустиниана прима. За прв пат тоа позоваване е сторено од Теодор Валсамон много години подоцно. А каде остана междинното звено - Климентовата црква? Според саjтот на МПЦ: ...За време на владеењето на царот Јустинијан I (527-565), кој потекнувал од с. Таврисион, близу до денешното Скопје, бил изграден нов град наречен Јустинијана Прима, во близината на родното место на царот. Скупскиот митрополит бил издигнат на ниво на автокефален Архиепископ. Кателијан бил првиот Архиепископ на Архиепископијата Јустинијана Прима во тоа време трета по чест меѓу помесните Цркви, после Рим и Цариград. Имало и други архиепископи, како што се: Бененат, Павле, Јован I, Леон, и последниот - Јован IX, кој во 680-681 година учествувал на Трулскиот Собор во Цариград. Делото на светиот апостол Павле и светиот цар Јустинијан I го продолжуваат светите браќа Методиј и Кирил и нивните ученици светите Климент и Наум Охридски. Во втората половина на X век, во рамките на Самуиловата држава е организирана Охридската автокефална Архиепископија, врз темели на Јустинијана Прима, во достоинство на патријаршија. Подоцна, по паѓањето на Самуиловото Царство, повторно е сведена на степен на архиепископија и како таква постои цели осум века, сè до 1767 година ---- От какви документи може да се види таа приемственост: Jустиниана Прима - Климентова црква - Охридска архиепископиjа ? Има еден т. н. Список на Du Cange. Та во овоj список има: 1. Протоген, архиепископ на Сердика, преку кој светите отци возразjавали на филозофот кој хулил Светиот Дух, како може да се види од дневниците на самиот прв собор. 2. Методиј, роден брат на свети Кирил Филозофот, ракоположен за архиепископ на Морава Панонска од папата Николај, кој бил по Адријан во Рим. 3. Горазд, ракоположен од Методиј, а после избркан од духоборците. 4. Климент, како станал епископ на Тивериопол или Велика, конечно бил задолжен од Борис, цар на Бугаритеда надгледува и третиот дел на бугарското царство, односно од Солун до Jерихо и Канина или Тасипиjат. 5. Дамjан (светителствал) в Доростол, сега наричан Дриста. При него и Бугариja е почетена за автокефална. Тоj, по заповед на император Роман Лакапин, се провозгласил за патриарх от императорскиот совет, а после беше низведен от Jоан Цимисхиj. 6. Герман, наричан и Гаврил, (светителствал) во Воден и Преспа. 7. Филип (светителствал) в Лихнида, в древноста наричана Сасарипа, а сега Ахрида. 8. Jоан, и тоj (светителствал) в Ахрида. Тоj бил од Дебар, од село Агноандики, игумен на тамошниот манастир на света Богородица. Видиш ли приемственоста: Климент - Дамjан - Jоан... Нема бегане од истината! Изменето од чоли - 13.Јануари.2010 во 13:14 |
||
Внеси реплика | страница <1 1415161718 37> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |