IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Македонија и Свет > Историја
  Активни теми Активни теми RSS - Историски погледи на црковните прашања
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Историски погледи на црковните прашања

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1213141516 37>
Автор
Порака Обратен редослед
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Март.2010 во 13:17
Е. Спространов публикувал едно писмо на Охриѓани со барања за возобновување на Јустинијана Прима и цела Бугарија.





Za podobro chitanje.
http://img15.imageshack.us/img15/1377/justiniana1.png
http://img62.imageshack.us/img62/2840/justiniana2.png

Изменето од Каснакоски - 08.Март.2010 во 13:26
Кон врв
eptendosadno Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 07.Декември.2009
Статус: Офлајн
Поени: 1185
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај eptendosadno Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 23:23
Originally posted by Македон Македон напиша:


Originally posted by чоли чоли напиша:


Originally posted by Македон Македон напиша:


Ајде да видиме кој Архиепископ се повикал на истите, да не говориме напамет, повели, постави доказ. И одговори, зошто никој, освен еден, не се повикал на тие грамоти како основа на постоењето на Црквата?Јас ако ти препишам куќа, ти врз основа на тој документ ќе се повикаш дека си сопственик на таа куќа, а не врз основа на нешто друго, зар не?намигнување


Во 1156 година Охридскиот архиепископ Јован Комнин во соборниот акт на Цариградската патријаршија се потпишал како "смирениот монах по милост Божија и архиепископ на Прва Jyстиниjaна и на цела Бугарија Комнин". Ова предизвикало протестот на кипарскиот архиепископ, бидејќи Кипарската Црква претендирала дека е единствениот црковен орган, создаден од императорот Jустинијан I. Под притисок на крајот и кипарскиот архиепископ ја прифатил формулата на Комнин. Оваа идеја е спроведувана и од архиепископот Теофилакт Охридски. Детали за споредување на Прима Jустинијана на Охридската архиепископија се среќаваат при Вилхелм Тирски во 1168 година, во XIII век кај Димитар Хоматиан и кај цар Михаил Палеолог.


Originally posted by Македон Македон напиша:

Значи, Архиепископите се повикувале на Јустинијана. Има ли смисла понатаму да говори некој дека Охридската Црква потекнува од Бугарската Црква?!Јас мислам дека не.


Дали ќе дознаеме како реагирала Преславската , Плисковската или пак Трновската црква на таа “ аспирација “ ?



825 година од востанието на браќата Асен и Петар и основање на Трновската архиепископија / 1185 година /

Јован Комнин пред 1143 - после 1157
Константин I      пред 1160 - после 1170      
Адриан      пред 1183 - после 1183      
Јован Каматир 1183 - 1215


Поточно , математички согледано , реакција требала да има Јустинијана Прима - Бугарската црква - “ на цела Бугарија “ кога е возобновена од Бугарите , во државата Бугарија , бугарската црква во градот Трново .

Јас сум убеден дека нашите мили пријатели , бугарски воспитаници , нема ( а можеби и не сакаат ) да знаат , да одговорат на оваа чудна ситуација кога е во прашање “ Која црква е бугарска “



Изменето од eptendosadno - 15.Јануари.2010 во 23:35
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 22:54
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:


Ајде да видиме кој Архиепископ се повикал на истите, да не говориме напамет, повели, постави доказ. И одговори, зошто никој, освен еден, не се повикал на тие грамоти како основа на постоењето на Црквата?Јас ако ти препишам куќа, ти врз основа на тој документ ќе се повикаш дека си сопственик на таа куќа, а не врз основа на нешто друго, зар не?намигнување


Во 1156 година Охридскиот архиепископ Јован Комнин во соборниот акт на Цариградската патријаршија се потпишал како "смирениот монах по милост Божија и архиепископ на Прва Jyстиниjaна и на цела Бугарија Комнин". Ова предизвикало протестот на кипарскиот архиепископ, бидејќи Кипарската Црква претендирала дека е единствениот црковен орган, создаден од императорот Jустинијан I. Под притисок на крајот и кипарскиот архиепископ ја прифатил формулата на Комнин. Оваа идеја е спроведувана и од архиепископот Теофилакт Охридски. Детали за споредување на Прима Jустинијана на Охридската архиепископија се среќаваат при Вилхелм Тирски во 1168 година, во XIII век кај Димитар Хоматиан и кај цар Михаил Палеолог.[/QUOTE]

Значи, Архиепископите се повикувале на Јустинијана. Има ли смисла понатаму да говори некој дека Охридската Црква потекнува од Бугарската Црква?!
Јас мислам дека не.
Кон врв
eptendosadno Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 07.Декември.2009
Статус: Офлајн
Поени: 1185
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај eptendosadno Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 17:29
Originally posted by Boogie Boogie напиша:

Само сакаш да докажеш нешто што и самиот неэнаеш што е - само се бламираш


“ Многу големи се добрина, со кои човекољубивиот Бог ја донираат во различни времиња на нашето царство и кои надминуваат секаков број, а најголем од сите е дека ромејската држава се прошири и дека државата на Бугарите мина под еден јарем [со неа] ... “.

Василиј е Ерменец , не сакам да поставам дилема , што подразбирал под поимот “ нашето царство “.

Истиот е од “ македонската династија “ , исто така не сакам да се запрашам што значело тоа “ нашето царство “

Полемика дали црквата која е оформена како припадник на “ македонската династија “ и на која е поставен домицилен раководител е бугараска , римска или македонска “ ромејската држава се прошири “ не е тема за полемика , ни најмалку .





Изменето од Македон - 15.Јануари.2010 во 22:54
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
Кон врв
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 17:27
Originally posted by Македон Македон напиша:


Ајде да видиме кој Архиепископ се повикал на истите, да не говориме напамет, повели, постави доказ. И одговори, зошто никој, освен еден, не се повикал на тие грамоти како основа на постоењето на Црквата?Јас ако ти препишам куќа, ти врз основа на тој документ ќе се повикаш дека си сопственик на таа куќа, а не врз основа на нешто друго, зар не?намигнување[/QUOTE]

Во 1156 година Охридскиот архиепископ Јован Комнин во соборниот акт на Цариградската патријаршија се потпишал како "смирениот монах по милост Божија и архиепископ на Прва Jyстиниjaна и на цела Бугарија Комнин". Ова предизвикало протестот на кипарскиот архиепископ, бидејќи Кипарската Црква претендирала дека е единствениот црковен орган, создаден од императорот Jустинијан I. Под притисок на крајот и кипарскиот архиепископ ја прифатил формулата на Комнин. Оваа идеја е спроведувана и од архиепископот Теофилакт Охридски. Детали за споредување на Прима Jустинијана на Охридската архиепископија се среќаваат при Вилхелм Тирски во 1168 година, во XIII век кај Димитар Хоматиан и кај цар Михаил Палеолог.

Изменето од Македон - 15.Јануари.2010 во 17:28
Мунгос - цензорот на Мисирков
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 17:16
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:


Во моите 5 прашања, кои за жал никој не ги одговори, се крие одговорот и на ова. Јас еднаш објаснив, Василиј се водел од политички причини,потчинување на Црквите , а во исто време и задржување на Константинопол на делови од Бугарија, ама пак ќе кажам, Архиепископите подоцна не се повикале на ниту една грамота на Василиј II, освен еден Архиепископ, поради некакви причини, кои се многу интересни за разгледување.А и да не говорам дека Архиепископите никогаш не се повикале на потекло од Бугарската Црква.


Основната задача е потчинување на овладените држави. Создавањето на цркви е вторичен вопрос потчинен на главниот.

И зар сакаш да кажеш што грамотите на Василиj немали никава jуридическа сила штом никоj подоцно не се е повикал на них? Тие грамоти са основното - те са изградили таа црковна организациjа... и ништо друго.


Ајде да видиме кој Архиепископ се повикал на истите, да не говориме напамет, повели, постави доказ.
И одговори, зошто никој, освен еден, не се повикал на тие грамоти како основа на постоењето на Црквата?
Јас ако ти препишам куќа, ти врз основа на тој документ ќе се повикаш дека си сопственик на таа куќа, а не врз основа на нешто друго, зар не?намигнување
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 17:06
Само сакаш да докажеш нешто што и самиот неэнаеш што е - само се бламираш
Кон врв
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 17:03
Originally posted by Македон Македон напиша:


Во моите 5 прашања, кои за жал никој не ги одговори, се крие одговорот и на ова. Јас еднаш објаснив, Василиј се водел од политички причини,потчинување на Црквите , а во исто време и задржување на Константинопол на делови од Бугарија, ама пак ќе кажам, Архиепископите подоцна не се повикале на ниту една грамота на Василиј II, освен еден Архиепископ, поради некакви причини, кои се многу интересни за разгледување.А и да не говорам дека Архиепископите никогаш не се повикале на потекло од Бугарската Црква.


Основната задача е потчинување на овладените држави. Создавањето на цркви е вторичен вопрос потчинен на главниот.

И зар сакаш да кажеш што грамотите на Василиj немали никава jуридическа сила штом никоj подоцно не се е повикал на них? Тие грамоти са основното - те са изградили таа црковна организациjа... и ништо друго.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 16:57
Originally posted by чоли чоли напиша:

Да видим отново првата грамота:

Многу големи се добрините, со кои човеколубивиот Бог е дарил во различни времиња нашето царство и кои надминуваат секаков број, а најголем од сите е дека ромеjската држава се прошири и дека државата на Бугарите мина под еден jaрем [со неа]...


грамоти на Василиj ІІ

Тука има интересен вопрос: Некои на форумот тврдат што црквата е била наречена Бугарска по името на тема Бугариjа... Можеби, но....Преди да има тема Бугариjа е имало некаква држава коjа носела некакво име. Во грамотата е видно как е наричана таа држава /државата на Бугарите / ...
Чекам коментари...


Во моите 5 прашања, кои за жал никој не ги одговори, се крие одговорот и на ова. Јас еднаш објаснив, Василиј се водел од политички причини, потчинување на Црквите, а во исто време и задржување на Константинопол на делови од Бугарија, ама пак ќе кажам, Архиепископите подоцна не се повикале на ниту една грамота на Василиј II, освен еден Архиепископ, поради некакви причини, кои се многу интересни за разгледување.
А и да не говорам дека Архиепископите никогаш не се повикале на потекло од Бугарската Црква.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 16:55
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:


Значи се повикувате на неточен документ за да ја поврзете Охридската Архиепископија со Бугарската?! Тоа доволно говори зар не?


Архиепископиjата е наречена "Бугарска" од самиот Василиj ІІ. И таа Архиепископиjа од Василиj ІІ никогаж не е наричана "Jустиниана прима"... Ако тврдиш обратното - молим те да посочиш извор.


Да не се повторувам, јас не тврдам дека Василиј II ја нарекувал таа Црква Јустинијана Прима, јас тврдам дека Аехиепископите сами се титулирале така.
Јас тврдам дека нема поврзаност меѓу Бугарската Црква и Јустинијана Прима, а чинам дека и тоа што моите прашања не беа одговорени, доволно говори.
Кон врв
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 16:39
Да видим отново првата грамота:

Многу големи се добрините, со кои човеколубивиот Бог е дарил во различни времиња нашето царство и кои надминуваат секаков број, а најголем од сите е дека ромеjската држава се прошири и дека државата на Бугарите мина под еден jaрем [со неа]...


грамоти на Василиj ІІ

Тука има интересен вопрос: Некои на форумот тврдат што црквата е била наречена Бугарска по името на тема Бугариjа... Можеби, но....Преди да има тема Бугариjа е имало некаква држава коjа носела некакво име. Во грамотата е видно как е наричана таа држава /државата на Бугарите / ...
Чекам коментари...
Кон врв
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 16:28
Originally posted by Македон Македон напиша:


Значи се повикувате на неточен документ за да ја поврзете Охридската Архиепископија со Бугарската?! Тоа доволно говори зар не?


Архиепископиjата е наречена "Бугарска" од самиот Василиj ІІ. И таа Архиепископиjа од Василиj ІІ никогаж не е наричана "Jустиниана прима"... Ако тврдиш обратното - молим те да посочиш извор.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 15:56
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:


Toj список не е точен. Сега ќе го анализираме, има многу грешки.1. Протоген не бил Архиепископ на никаква бугарска Црква, туку на Константинопол, бугарската држава била под власт на Константинопол, се служела богослужба на грчки итн....2. Ниту ова не е точно. Како може Папата Никола Први, кој во времето на пристигнувањето во Рим веќе бил починат да го ракоположи Методија за Архиепископ?!изненадување5. Дури во времето на Дамјан бугарската Црква станува афтокефална?! Нели во 870 година?! Каснакоски нека го прочита тоа...6. Од каде сега Филип?! По Герман, накратко е Давид, кој оди при Василиј да бара мир, а по Давид е Јован...По ова, се надевам Чоли уште нема да верува во вакви преемства...кои секако дека не се точни....нема потреба да кажам дека теоријата падна...


Се разбира што списокот не е точен. Не забораваj што е правен во ХІІІ век. И колкото по назад во времето се отнаса толкова повеке неточности ке има.Затоа не требе да се приема 1 : 1 а да се сравни со други изворни документи. За жал не много са останали изворни документи од преди ІХ век. Точно е дека Протоген не е поврзан со бугарската црква за да биде Протоген бугарски архиепископ. Сшто за Методиj и Горазд - и двоицата са били на служба во Великоморавиjа. Авторот на списокот вероватно е по точен во описанието на личностите во време по близко до неговото... И тоа е нормално заштото имало повеке запазени изворни документи од кои да види за што стаа дума.


Значи се повикувате на неточен документ за да ја поврзете Охридската Архиепископија со Бугарската?! Тоа доволно говори зар не?
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јануари.2010 во 13:47
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by eptendosadno eptendosadno напиша:


Кирил и Методија се поданици на Византија , истите се христијани со што по тој , поданичи и религиозен основ , се разликуваат од Бугарите .
Истите како помошници во својата мисија , мисија на која ги испратил Царот на Византија , ги земале Климент, Сава, Горазд и Ангелариј, што значи , според целта на мисијата и според наредбодавачот , истите биле христијани и од пределите на територијата над која имала власт Византија .
Бугарите , бугарските христијани гореспоменатите ги сметаат за свои светсци , и имаат амбиции истите да ги презентираат како Бугари .

Мислам дека тоа доволно говори за ставот на секој Бугар во однос на цркавата Јустинијана Прима , во однос на просветителите од територијата на Македонија и.т.н.




Приjателе, отново кажувам што работите ептен не са ти jасни.... Горазд е роден во Великоморавиjа /денешна Словачка/. Односно Ангелариj- се предполага што там е роден, но не е сигурно. Сигурното е што е умрел во Плиска.За другите седмочисленици сшто не се знае много. За Климент охридскиот архиепископ Димитар Хоматиан тврди што тоj е од родот на европеjските Мизи. Сигурно се сешташ кои са Европеjските Мизи?


Значи така ја бива - а што не е Гоборис сега ист род како и учениците - проблем со идентитет

Изменето од Boogie - 15.Јануари.2010 во 13:48
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1213141516 37>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,218 секунди.