![]() |
|
Дали постои Бог? |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 1112131415 54> |
Автор | |
marco_antony ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 17.Јули.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 11062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tocno e deka bas vo makedonija postoi ... moze se izmachuvame ... ama taka imame pogolema sansa da se produhovime ... ne sum videl covek da se produhovi vo kafana ... tuku vo pustina ... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
zbunet ![]() Сениор ![]() ![]() Претседник Зеленковски Регистриран: 24.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 15549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samo vo Makedonia ne postoi
|
|
![]() |
|
rice ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ILI SO DRUGI ZBOROVI: NE MU GO PRAVI NA DRUG TOA , STO NE SAKAS DA TI GO PRAVAT DRUGI. |
|
|
|
![]() |
|
marco_antony ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 17.Јули.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 11062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
postoi ... samo za nas e nesvatlivo ... kako moze da bide sekade na sekoe mesto vo isto vreme ... dodeka nie sme nekade ... na nekoe mesto ... i vo tocno odredeno vreme ... za Bog ne postoi vreme ... nitu pak ne "posmatra" nie kako sto mislime ... ako na nekogo ne mozeme da mu pomogneme ... barem da ne mu odmagame ... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
moira ![]() Сениор ![]() ![]() ...The Goddess... Administrateur adjoint Регистриран: 06.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 26016 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ne, Miraleme, nema ni bes ni omraza kaj mene, ama ne moze da molcam na se sto pisuvas i te molam bez analizi za mene kako licnost.
|
|
![]() |
|
Miralem1 ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 10.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 1548 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Moira,kakvi zalopojki... mozam da ti go zamislam i izrazot na liceto dodeka pisuvas,vo kolkavav gnev i bes go pravis toa. Jas ima 5 godini kako otkako seriozno pocnava da se baram sebesi i da se priberuvam. Imaj pomalku omraza Moira,veruvaj mi deka mnogu ke ti olesni,veruvaj,ke mi bides blagodarna. Samo pomalku omraza imaj prema muslimanite.
|
|
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
|
|
![]() |
|
moira ![]() Сениор ![]() ![]() ...The Goddess... Administrateur adjoint Регистриран: 06.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 26016 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sto se odnesuva do tvojata vera vo Islamot, toa e tvoj problem, i nemoj da ne opteretuvas
|
|
![]() |
|
moira ![]() Сениор ![]() ![]() ...The Goddess... Administrateur adjoint Регистриран: 06.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 26016 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ne davaj nepotrebni kvalifikacii, te molam. A ako mislis deka ti e dozvoleno da treskas se i seto po forumov vo zabluda si. Priberi se malku, bez zalopojki.
|
|
![]() |
|
Miralem1 ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 10.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 1548 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mnogu ispomesa povtorno Moira. Te cenam i pocituvam i sakam,go sakam sekoe Allahovo stvorenie,sekoj insan... i sekako deka se stramam od losoto odnesuvanje na covekot prema covekot. Jas cesto znam da se stavam licno vo poveke situacii. Se prasuvam kakva li dusa imas,posto,KOLKU I DA SE MACIS,NEMOZES DA SOKRIES DEKA SI POLNA SO OMRAZA. Zatoa mi e zal.
Dolznost ni e moira da ve zastituvame,da ve vodime... da ne se izrazuva,pogresno ke me svatite iako vo Bukvalna smisla taka izgleda. Da ne bea Muslimanite,napomenav ednas,MOIRA,VO GLAVITE CIPOVI DO SEGA KE VI STAVEA I SO DALECINSKI UPRAVUVAS KE TE UPRAVUVAA !!!! I toa za tebe ke bese kultura,tehnologija i demokratija..... Nemoj Moirce,iako vregjas,ke gi stitime Hristijanite sekogas,zatoa sto Allah ni gi ostavil Emanet na ovoj Svet.Zalutani.
Se gordeam i mislam deka EDINSTVENA APSOLUTNA VISTINA I EDINSTVENA ALLAHOVA RELIGIJA E ISLAMOT I NIKOJA DRUGA. Kukulekanjeto vase (potocno tvoe na prethodniot post) dokazuva deka ona sto go Tvrdam Jas e Vistina a ona sto go Tvrdite e Laga (posto nema ni sto da potvrdite,izgubena vistina i izgubena istorija).
|
|
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
|
|
![]() |
|
DAIJA ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
НАУЧНО ИСТРАЖУВАЊЕ Бидејќи Бог нè обдарил со умови, ни заповедал да ги набљудуваме и да ги истражуваме тајните на егзистенцијата, законитостите кои ги создал во неа, а наша должност е да ја извршуваме Неговата заповед, тогаш изучувањето на природните науки и откривање на тајните на егзистенцијата е обожување, но под услов да не запреш кај спознанието на законот, туку да размислуваш за Оној Кој ги создал, па преку ова размислување се зголемува твоето верување и искреноста во обожувањето. Постои и друг услов, а тоа е да ги употребиш овие откритија кои ќе им користат на луѓето и со што Бог ќе биде задоволен, а не во она што им штети, ги вознемирува и предизвикува неред на Земјата. СОМНЕЖ И ОДГОВОР Многумина се прашуваат зошто неверникот кој го извршува она што им користи на луѓето (дели милостиња, гради болници, основа училишта) нема за тоа награда на оној свет? Одговорот е дека, навистина, Бог ниту на еден кој се труди трудот негов нема да му се поништи, ниту на мажот, ниту на жената, ниту на добротворот ќе му биде ускратен плодот на неговото добротворство. Зарем не е најдобра награда за добротворот да му се даде она што тој го посакува. Па доколку бил верник, верувал во оној свет и ја посакувал наградата на тој свет, Бог ќе му ја даде таа награда. Доколку самиот добротвор го посакува овој свет, славата, убавото спомнување, за него да пишуваат весниците и да му биде запишано името во историјата, Бог ќе му го даде она што го посакува. Тој не го посакува идниот свет, па зошто ти се буниш ако не ја добие наградата на идниот свет? |
|
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
|
![]() |
|
DAIJA ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
РЕЗИМЕ Можеме да резимираме, дека верувањето во Божјето Едноштво, односно монотеизам, а тоа е четвртиот и најважен дел на верувањето во Бога, значи да веруваш дека користа и штетата се во Неговите раце, да бараш корист само од Него по пат на законите кои Тој ги поставил во вселената, а кои се нарекуваат закони на природата, или директно - преку молитвата. Да молиш и бараш само од Него, а не од некој друг. Да не Му придружуваш во тоа соработник, ниту пак земаш посредник. Бараш помош само од Него, или со средствата кои ги направил причина за користа, земајќи во обѕир дека Тој е Оној Кој донесува корист, а не средството. И само Него да Го сакаш со апсолутна љубов, која поттикнува на апсолутна покорност; само од Него да стравуваш со страв кој одвраќа од забранетото; само Него да Го величаш (со зборови и дела) и да имаш намера со своето обожување да го постигнеш Божјето задоволство, а не овој свет и она што е на него. Изменето од DAIJA - 18.Септември.2007 во 15:20 |
|
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
|
![]() |
|
DAIJA ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ЦЕЛ НА ОБОЖУВАЊЕТО Рековме дека обожувањето има форма, а тоа се зборовите кои ги изговара јазикот и делата кои ги извршуваат екстремитетите, а дека неговиот дух е верувањето кое поттикнало на обожување и целта заради која е направено, т.е., резултатите кои се намерени при неговото извршување. Веќе го објаснив делот кој говори за верувањето, а сега, накратко ќе го изложам другиот дел, а тоа е целта на обожувањето. Вистинската смисла и цел на обожувањето е мотивот и намерата да се здобие Божјето задоволство. Не го правиме тоа поради имот, углед, ниту како би предизвикале восхитување кај луѓето, ниту пак го земаме како средство за постигнување на овосветски уживања, ниту пак дека сакаме некој заради тоа да нè смета за чесни и искрени. Оваа исправна цел се нарекува ихлас - искреност. Другите цели кои се испреплетуваат и се мешаат со ова се нарекуваат нифак - лицемерство. Она што ја одредува целта на делото е нијетот - намерата. Бог нема да нè праша на Судниот ден само за делата, туку и зошто нешто сме правеле. Се случува делото само по себе да биде добро, но целта не му е исправна, намерата не е чиста, не е извршено искрено во името на Бога, па неговата исправност се претвори во спротивност, добрината во лошотија. Молитвата е, на пример, добро дело. Меѓутоа, ако оној кој клања има намера да го видат луѓето и да го сметаат за искрен и да му подарат подарок, а не клања покорувајќи & се на Божјата заповед и барајќи Го Неговото задоволство, таквата молитва станува лошо дело, иако секоја молитва во основа е добро дело. Така и хиџрата[1] на мухаџирите[2] била различна. Некоја била добра, а некој лоша, иако нивниот надворешен изглед е ист. Сите учествувале во патувањето, оделе во исто време, по ист пат. Чива намера била да ја сочува својата вера и да го постигне задоволството на Возвишениот Алах и за нејзе ќе биде награден со награда на мухаџир - иселеник. А чива намера била женидба во Медина, па им се придружил на иселениците, или имал некои трговски зделки и тоа му била единствена цел на патувањето, тогаш неговото патување било заради овосветски користи, а не заради Бога. Намерите се тие кои го издвојуваат обичајот од обожувањето. Кој ќе се разбуди и задоцни, па отиде на работа брзајќи и биде зафатен со работата по цел ден, така што ништо нема да касне и да се напие до заоѓањето на Сонцето, го направил она што се бара од оној што пости, но не го зработил севапот[3] и наградата на постачот, затоа што немал намера да пости. Обичните дела кои се дозволени, ако оној кој ги извршува сака со нив да го постигне Божјето задоволство и има чиста намера, стануваат обожување. Затоа рековме дека сите корисни дела за човекот (верникот) со намера, се обожување. Така обожувањето го опфаќа целиот живот и верникот е во побожност, јадејќи, пиејќи, станувајќи, седејќи, стекнувајќи имот и женејќи се. Во оваа светлина правилно може да се разбере цитатот: „И џините и луѓето ги создадов само за да Ме обожуваат“. Обожувањето, во ова сеопфатно значење, е цел на создавањето. [1] Хиџра – Селидба, преселбата на муслиманите во 623 г. н.е. од Мека во Медина. Од таа година муслиманите почнуваат да ги бројат годините во својот лунарен календар (заб. на прев.). [2] Мухаџири – Бегалци, иселници (заб. на прев.). [3] Севап – Награда за извршено добро дело која муслиманот очекува да ја добие единствено од Бога (заб. на прев.) |
|
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
|
![]() |
|
DAIJA ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ВИДОВИ НА ИСКАЖУВАЊЕ НА ОБОЖУВАЊЕТО Срцето кое верува дека користа и штетата се во Божјите раце, дека дозволата и забраната Му припаѓаат на Бога, дека апсолутната љубов, стравот и покорноста Му припаѓаат само Нему, бива исполнето со величањето на Него, го чувствува значењето на „Алаху екбер“ – „Бог е Најголем!“. Секое нешто покрај Него станува минијатурно. Меѓу човековите дела има дела кои упатуваат на апсолутно величање, како што се: молитвата; прегибувањето и поклонувањето; клањањето, заветот, принесувањето на жртви, славењето, искажувањето на монотеизмот. Верникот овие дела Му ги посветува само на Бога. Само Нему Му се клања и поклонува, само Нему Му говори: „Субханеке“ - Славен Си и чист од секакви недостатоци, само од Него простување бара. Затоа што, сето ова се видови на искажување на апсолутното величање кое е суштина на обожувањето. Еден од најизразените видови на ова апсолутно величање е довата - молитвата. Лингвистички, дова значи повик. Шеријатот не забранува да молиш, т.е., да повикаш жив човек, кој го слуша твојот глас, да ти помогне со своето знаење или сила во, за тебе, корисна работа. Нема да говориме за овој вид на молба. Молбата на која мислиме овде, а која ја сочинува сржта на обожувањето е барањето на корист и отстранувањето на штета, без видлива материјална причина. Оваа молба е наменета само за Бога, директно или без посредници. Здравјето не се бара од лекарот, затоа што тој само одредува лек, а оздравувањето го дава само Бог. А, посебно, овие нешта не се бараат од мртвите или неживите нешта. Затоа што само Возвишениот Бог дава корист без надворешна, видлива причина. Верникот превзема мерки и го извршува она што е во негова моќ, а потоа ги бара последиците и резултатите од Бога. Она на кое луѓето не му ги знаат причините, го бараат само од Бога. Верникот моли и говори: „О, Боже!“ верувајќи дека вратата е отворена и дека ќе му биде услишена молитвата; не се моли никому освен на Бог, ниту пак на некој покрај Него, ниту зема посредник помеѓу него и Бога. Ова е молитвата која ја претставува сржта на обожувањето. |
|
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
|
![]() |
|
DAIJA ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
к*рАНСКИ СТИХОВИ КОИ ГОВОРАТ ЗА БОЖЈИТЕ СВОЈСТВА Избегнував во оваа книга да влегувам во сколастички прашања и проблеми, и наведувања на разликите и неусогласувањата меѓу сколастиците. Но, кога е во прашање проблемот на стиховите кои говорат за Боќјите својства, неопходно е за тоа да се каже нешто повеќе, затоа што тоа е проблем за кој на долго и на широко се расправало. Возвишениот Алах се опишува Самиот Себе си во к*ранот со изрази кои се во основа поставени да упатуваат на земни значења и човечки намери, иако никој не е како Него, Господар и Создател. Возвишен е и Чист за да личи на созданијата Свои. Овие изрази, кога ќе се употребат и кажат за Бога, не можат да се разберат во исто значење во кое се разбираат кога ќе се употребат и кажат за созданијата. Кажуваме, на пример, „тој и тој е учен“, „тој и тој гледа“, а кажуваме дека Возвишениот Бог знае и гледа. Но, начинот на кој човекот знае и гледа не е како Божјето знаење и вид. Исто така, кажуваме: „Учителот седна на катедрата“. И кажуваме: „Возвишениот Алах се воздигна над Аршот!“ Го знаеме лексичкото значење на зборот „истиваун“ - седнува, се воздигнува, и го применуваме кога е во прашање учителот. Меѓутоа, не е можно ова исто значење да биде наменето и да мислиме на него кога велиме: „И Милостивиот Се утврди на Аршот“ (Та-ха, 5) Исламските научници во ова се сложни. Сите тврдат и признаваат дека цитатите за својствата се Алахов говор. Кога Возвишениот Алах вели: „А потоа Се воздигна над Аршот!“ (истева алел Арши), никој не може да каже дека не се воздигнал. Сите признаваат дека лексичкото, човечко значење на зборот „истева“ - „се воздигнал“ не било биквално во цитатот: „А потоа Се воздигна над Аршот!“ Но, овие научници и покрај тоа, имаат големи несогласувања околу тоа што се намерувало со овие зборови, откако се сложиле дека мора да се напушти учењето за лишеност на Бог од атрибути, како и учењето кое се засновува на споредувањето на Бог со другите суштества. Се прашуваат дали овие цитати имаат реално или метафоричко значење? Дали се објаснуваат и коментираат, или не? Оние кои се определиле за нивното коментирање кажуваат дека е „хакика“ - правата смисла и вистина за употребата на изразот во значењето на за кое е поставено. Ова е дефиницијата на „хакика“ кај повеќето сколастичари. Неспорно е дека овие изрази во арапскиот јазик настанале пред објавувањето на к*ранот и дека настанале за да упатуваат на овоземски, материјални значења. Дури, не се ни во состојба да ги изразат човечките чувства, а да не зборуваме и за објаснувањето на атрибутите на Возвишениот Бог, Создателот на луѓето. Приказите на убавината и нејзините форми се безбројни, а кај нас за сето тоа има само еден збор „џемил“ - убаво. Јазиците се немоќни да го опишат чувството на убавина. Ист е случајот и со љубовта, нејзините видови и категории, со различните доживувања и со сиромаштијата и ограниченоста на јазичните изрази да ги опишат овие видови и категории. Како тогаш да ги опфатат Божјите својства и да го објаснат нивниот квалитет? Ако „хакика“ е - суштина, вистинита е употребата на изразот во значењето за кое е поставено, а изразите „истева“ - „се воздигна“, „џее“ - „дојде“, „хадиун“ - „оној кој мами“, „јемк*ру“ - „прави сплетки“, „несијехум“ - „ги заборавил“, поставени се да упатуваат на овоземските, материјалните и човечки значења. А во цитатите: „Се воздигна над Аршот“, „Дојде Твојот Господар“, „Тој ги мами“, „И Алах ги спречуваше“, „Па ги заборави“, не се употребени во ова значење во кое се настанати; овие изрази не се „хакика“, во согласност со наведената дефиниција на „хакика“. А тие кои негираат дека тие изрази се уотребени во метафоричко значење - меџаз, а меѓу нив е и Ибн Тејмие, ја дефинираат „хакика“ со друга дефиниција, па велат: „Толкувањето на овие изрази со метафоричко толкување и убеденоста дека тоа се имало во намера е неприфатливо, затоа што метафоричките знаења се, исто така човечки“. Ги набљудував овие цитати, и видов дека тие можат да се распоредат во три групи: 1 - Во цитатот кој говори за Возвишениот Алах, како што е : „Милостивиот се возвишил над Аршот!“, не велиме дека не се возвишил, затоа што во тој случај би негирале нешто што Алах го утврдил и востановил. Исто така, не кажуваме дека седнал на Аршот, како што човек седнува на столче, затоа што во тој случај би Го споредиле Создателот со созданието. Туку веруваме дека е ова Алахов говор и дека Алах има во тоа намера, чија права смисла и детали не ги разбираме, затоа што тоа не ни го објаснил подетално, а човечкиот ум е немоќен да ја спознае оваа вистина. 2 - Цитатите кои се наведени, по стилот познати кај стилистичарите како „мушакеле“ - еугма, т.е., означување на поим со несоодветен израз само затоа што доаѓа со нив во врска. На пример, како што некој рекол: „Велат: - Предложи нешто, ќе ти го подготвиме печено. Реков: - Испечете ми ги наметката и кошулата!“ И како што се зборовите на Ебу Темам за битката кај Амурија, со кои им одговара на астролозите, кои тврделе дека победата доаѓа само после зреењето на смоквите и грозјето: „Деведесет илјади, како лавовите на Шера, созреаја нивните кожи пред зреењето на смоквите и грозјето“. Цитатите кои се наведуваат во ваков стил се многубројни: „Заборавија на Алах, па и Он ги заборави“. Зборот „заборавија“ дошол во лексичко значење, а тоа е отсуство на факти од меморијата. Но, зборовите „фе несијехум“ - „па ги заборави“ дошле заради „мушакела“. Со неа не се мисли на тоа значење, затоа што Возвишениот Бог не заборава. И не е „Твојот Господар оној што заборава“. Со други зборови кажано, зборовите „заборавиле“ употребени се во значењето за кои се поставени, а зборовите „па ги заборавил“ употребени се како цитат во друго значење. Таков е и цитатот: „Тој е со вас било каде и да сте!“ Сите се сложиле дека тоа е пратење преку знаењето, а не од Битието, затоа што почетокот на цитатот утврдува дека Возвишениот Алах се издигнал над Аршот. Од таква природа се и цитатите: „Ќе се позанимавам со вас, о луѓе и џини!“; и „Сплетки коваа, а Алах ги отстрануваше!“; „Дволичните, навистина, настојуваат да го измамат Алах, но Алах нив ги мами“ (Ен-Нис’а, 142). Овие цитати не можат да се разберат во согласност со нивното лексичко значење, туку треба да се разберат во значење како Му доликува на Возвишениот. 3 -Цитати чија намера и значење објаснуваат други цитати, како што е цитатот: „Евреите говорат: ,Раката на Алах е стисната!‘ Стиснати се рацете нивни и нека бидат проклети за она што го зборуваат. И двете раце Негови се отворени. Тој снабдува како што сака.“ (Ел-Маида, 64) На значењето на овој цитат упатува цитатот: „И не држи ја раката твоја обесена за вратот, а ниту раширена толку долго…“ (Ел-Исра, 29) Се разбира од овој цитат дека намерата на пружањето на раката е благородност и дарежливост, а не изискува Бог да има две раце, како кај луѓето или животните. Возвишен е Алах за да би бил сличен на нешто. Во к*ранот се наведува: „Пред рацете на милоста Своја“ - т.е., пред милоста Своја. „Пред раката на тешката мака“ - т.е., пред тешката мака. „Не му доаѓа лага пред рацете негови“ - т.е., не му доаѓа лага ниту од било која страна. А, ниту милоста, ниту маката, ниту к*ранот немаат две реални раце.[1] [1] Постои разлика помеѓу Возвишениот Алах и овие апстрактни поими со кои се означуваат некои предмети или дејствија. Бог е жив и не сме Го виделе за да знаеме има ли раце, за разлика од споменатите нешта. Кога се во прашање Божјите својства, должност на верникот е да верува во нив онака како што е спомнато во к*ранот и Суннетот без тевил (заб. на прев. од арапски, Енес Љеваковиќ и Ибрахим Хусиќ). |
|
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
|
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 1112131415 54> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |