|
МОЛИТВИ |
Внеси реплика | страница <1 910111213 21> |
Автор | |
чаир
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Molitva za pomo{. 1. Spasi me, Gospodi, za{to ne ostana praveden, za{to se namalija
vernite me|u sinovite
~ove~ki. 2.
Sueta mu ka`uvaat sekoj na bli`niot svoj; od dvoli~no srce ustite zboruvaat
laga. 3. Neka
gi istrebi Gospod site soblaznivi usti i jazik {to se vozveli~uva; 4.
onie {to zboruvaat: <Jazikot svoj }e
go veli~ame; ustata ni e so nas; koj e gospodar nad nas?" 5.
<Zaradi stradawata na siromasite i ofkawata na
bednite }e se krenam sega - veli Gospod - }e go spasam onoj, komu sakaat da mu
napakostat." 6.
Zborovite na Gospoda
se zborovi ~isti, srebro vo ogan is~isteno od zemja, sedumpati pre~isteno. 7.
Ti, Gospodi, }e n# odbrani{
i }e n# zapazi{ od ovoj rod i doveka. 8.
Ne~estivite odat naokolu; spored vozvi{enosta Svoja mnogu si im dopu{til na sinovite ~ove~ki. |
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
mali simo
Сениор Регистриран: 22.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 1132 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Псалм 50 Помилуј
ме Боже по великој милости својој и по обиљу милосрђа свога очисти
безакоње моје. Опери ме сасвим од безакоња мога и од греха мога очисти
ме, јер ја знам безакоње своје и грех је мој стално преда мном. Теби
јединоме сагреших и зло пред Тобом учиних, да се оправдаш у речима
својим и да победиш кад ти суде. Гле, у безакоњима се зачех и у гресима
ме роди мати моја. Јер гле, истину љубиш и јављаш ми непознате и тајне
премудрости своје. Покропи ме исопом и очистићу се; опери ме и бићу
бељи од снега. Дај ми да чујем радост и весеље, да се прену кости
потрвене. Одврати лице своје од грехова мојих и сва безакоња моја
очисти. Срце чисто саздај у мени Боже и дух прав обнови у утроби мојој.
Не одбаци ме од лица Твога и Духа Твога Светог не одузми од мене. Дај
ми радост спасења Твога и духом владалачким учврсти ме. Научићу
безаконике путевима Твојим и непобожни ће се обратити Теби. Избави ме
од крви Боже, Боже спасења мога; обрадоваће се језик мој правди Твојој.
Господе, отвори уста моја, и усне моје ће казивати славу Твоју. Јер да
си хтео жртве, принео бих Ти; за жртве паљенице не мариш. Жртва Богу је
дух скрушен; срце скрушено и смирено Бог неће понизити. По доброти
својој Господе, чини добро Сиону, нека се подигну Зидови јерусалимски.
Онда ће Ти бити миле жртве правде, приноси и жртве паљенице; тада ће
метати на жртвеник Твој теоце. |
|
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ
|
|
C.B.
Сениор Регистриран: 12.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 152 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
izvini ne citam nesto dobro! ,vo posledno,
|
|
Кроз ватру и воду дигнуте главе, Стазом победе части и славе
|
|
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
taka e ,ACE...., samo ne se potpiraj, samo na nivnata dobra volja!
|
|
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
|
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
aj,bidejki,izgleda deka stvarno si nov(a),....prosteno ti e!,...a,shto beshe vulgarnosta?
|
|
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
|
Isis
Сениор CATALYST Регистриран: 19.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 5871 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
брза сега ке се среди, а и до сите -- постовите што зафаќаат пола страна и више, едноставно на ништо не личат, што е ова спамирање, или делете ги или ке ги бришам
|
|
C.B.
Сениор Регистриран: 12.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 152 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ne bidi vulgarna----te molam!
|
|
Кроз ватру и воду дигнуте главе, Стазом победе части и славе
|
|
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
gledam deka nikoj od vas bogomoljcite, ne ja tochkata 4 od "pravilnikot" koj shto go napravivte,....pa,posle barate od drugite da vi go pochituvaat,a?
Изменето од аџија - 19.Март.2007 во 14:19 |
|
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
|
C.B.
Сениор Регистриран: 12.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 152 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Протојереј Сергиј Четверников Од чистог и сталног сећања на Свети Марко ..Учење о Исусовој молитви схимонаха Василија - учитеља и друга старца
Пајсија Величковског у предговору књиге Светог Григорија Синаита,
Блаженог Филотеја Синаитског и Блаженог Исихија Јерусалимског. технички секој пост што не се повторува повеке од еднаш а што е олку голем не е спам, затоа овој ке остане, кој сака да цитира само фрагменти, не цел текст Изменето од ACELERA - 19.Март.2007 во 14:33 |
|
RIS RES
Група Регистриран: 06.Декември.2006 Статус: Офлајн Поени: 11 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Bog gi saka iskrenite niv najvejke gi ljubi |
|
аџија
Сениор Регистриран: 25.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 5474 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Многу убаво кажано... |
|
rome
Сениор Регистриран: 10.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 492 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
nightmare i mene dosta vreme nemise ispolnuvaa molitvite ako ja chitam biblijata ama eden den vo chitanjeto najdov kajshto pishi deka Bog gi slusha celi molitvi no ponekogash neni dava shto sisne molele oti toj znae shto je podobro za nas poveke odkako nie shto znajme.Bog ja znae nashata idnina i ako ni daj toa shto go barame mozno je da bide za polosho.Jas ushte si velam molitvi no ne gubam nadez na Boga ama molitvata ja zatvoram so Boze ako ovaa molitva je dobra so planot tvoj za mojata idnina ispolnija a ako ne ti daj mi ona shto ti znaesh je dobro za mene.
|
|
Zaljubena vo Hristos nashiot Edinstven Spasitel
|
|
RIS RES
Група Регистриран: 06.Декември.2006 Статус: Офлајн Поени: 11 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Jeromonah Irinej (Bulovic)
TUMACENJE MOLITVE ISUSOVE OD SV. MARKA EFESKOGA
Baveci se izucavanjem dogmatskog ucenja sv. Marka Evgenika Efeskoga, tog stvarnog "Atlanta Pravoslavlja", no svrh toga i znacajnog bogoslova i velikog Oca Crkve, bili smo prinudjeni da izucimo i citav niz neizdatih dela njegovih. Medju njima naidjosmo i na ovaj spis koji predstavlja dogmatsko obrazlozenje i zasnivanje molitvene prakse pravoslavnoga monastva - "umne" ili "Isusove" molitve. Ovaj spis sv. Marka, mada dosad neobjavljen u svojoj izvornoj formi, ipak je delimice poznat monaskoj i bogoslovskoj javnosti, i to ne samo iz citata i pomena o njemu u nekim naucnim raspravama, nego poglavito, iz postojece novogrcke parafraze, u "Filokaliji". U "Filokaliji" (Dobrotoljublju) je nas tekst ovako ozaglavljen: "Nekoga nepoznatoga svetitelja divna beseda o recima bozanstvene molitve Gospode Isuse Hriste, Sine Bozji, pomiluj me". Bez obzira na cinjenicu da prepisivac - parafrast - ili mozda redaktori "Filokalije" - nije znao ime pisca ovog teksta, njegova parafraza nije, rekli bismo, bas ni uspela, jer boluje od mnogorecja, te cesto teziste i jasnoca osnovnih misli bledi, a gdegde se i gubi. Stoga pri prevodu na srpski nismo ni uzimali u obzir tu parafrazu. Izvorni tekst sv. Marka upoznali smo na osnovu triju grckih rukopisa iz 15-16. veka. Kao bogoslov nepravedno potcenjivan od svih zapadnih i od nekih pravoslavnih ispitivaca njegova zivota i dela, sv. Marko Efeski i u ovom svom kratkom tumacenju molitve Isusove pruza dokaze - po nama - o dogmatskoj preciznosti, predanjskosti, duhovnosti i trezvenosti njegove misli, sto sve i predstavlja, mislimo, glavne odlike citavoga njegova zivotnog dela i svete licnosti njegove.
O RECIMA STO SE UNOSE U BOZANSTVENU MOLITVU ILI O MOLITVI "GOSPODE ISUSE HRISTE, SINE BOZJI, POMILUJ ME!"
Nije nase da govorimo o tome kolika je sila molitve, i sta sve ona daruje onima koji je upotrebljavaju, i u kakve ih ljude izgradjuje. - Dakle, ove reci od kojih je ona sastavljena iznadjose u pocetku svesteni Oci nasi, ali ne smislise ih sami od sebe i po svojoj pameti, no svise, iz samoga bozanstvenoga Pisma i od vrhovnih ucenika Hristovih, uzese sebi polaziste, - ili, bolje receno, primise i nama predadose kao neko nasledje, koje njima sidje odozgo, od Oca nebeskoga. Tako dakle onima koji ne mogu iz iskustva da nauce i iz ovoga ce biti ocigledna bozanstvenost svestene ove molitve, kao i prorostvenost njezina. Mi, naime, verujemo da su bozanska prorocanstva, i duhovna otkrivenja, i glasi Bozji sve ono sto svestenim apostolima dade da kazu ili da napisu Hristos, koji u njima govorase. Elem, evo odmah prebozanstvenoga Pavla, koji kao da nam s trecega neba ovo dovikuje: "Niko ne moze Isusa Gospodom nazvati osim Duhom Svetim" (1. Kor. 12, 3), i time na zbilja divan nacin pomocu apofaticne (odricne) reci ukazuje na to da je prizivanje Gospoda Isusa stvar uzvisena i izvan mogucnosti mnogih ljudi. A Jovan slavni, koji grmljase propovedajuci duhovne stvari, zavrsne reci onoga uze za pocetak svojih reci, te nam ovako nekako nadoveza produzetak molitve: "Svaki duh koji priznaje da je Isus Hristos u telu dosao, od Boga je" (1. Jov. 4, 2). On se ovde posluzio potvrdnim (katafaticnim) izrazom, ali je i on, sledujuci Pavlu, postavio prizivanje i ispovedanje Isusa Hrista kao dar duhovne blagodati. Kao treci pak neka prodje ispred nas vrhunac i gornjak medju bogoslovima i neka nam pruzi ostatak ove molitve! Jer, kad Gospod zapita ucenike: "A vi sta velite ko sam ja?" - ovaj zarki ucenik preduhitri druge, po svom obicaju, i rece: "Ti si Hristos, Sin Bozji" (Mt. 16, 17). Ovo mu, kao sto je zasvedocio Spas, bi otkriveno odozgo, od Oca, ili - sto je isto - i od Duha Svetoga. - No pogledaj ove svestene ucenike gde se, kao god u kakvome krugu, jedan na drugoga nadovezuju i jedan od drugoga preuzima te bozanstvene reci, tako da zavrsna rec prethodnoga postaje pocetna iducem. Jer jedan veli: "Gospoda Isusa"; drugi: "Isusa Hrista"; a treci: "Hrista, Sina Bozjega". Tu je, kako rekosmo, spojen zavrsetak s pocetkom, kao u krugu; jer bilo da se kaze "Gospod" bilo "Sin Bozji", nikakve razlike nema, buduci da i jedan i drugi izraz ukazuje na Bozanstvo Jedinorodnoga i predocava nam Njegovu istoprirodnost i ravnocasnost s Ocem. Tako nam, eto, predadose blazeni apostoli da prizivamo i u Duhu Svetom ispovedamo Gospoda Isusa Hrista, Sina Bozjega; a to nam predadose njih trojica, i to najverodostojnijih, tim pre sto se i po bozanskome glasu svaka rec potvrdjuje trojicom svedoka. Cak ni redosled ove trojice nije besmislen: tajno predanje molitve pocinje naime od vremenski poslednjeg ucenika, pa zatim preko srednjega stize do prvoga, koji se bese vise od drugih priblizio Isusu, i to iz ljubavi prema Njemu. Mislim da je to simvol nasega sredjenog i ravnomernog duhovnog napredovanja i uspinjanja, kao i nasega sjedinjenja s Bogom u ljubavi, a pomocu delanja i sazercanja (prakse i teorije), ukoliko je Pavle slika delanja, prakse ("Vise od sviju njih" - veli on - "potrudih se"; 1. Kor. 15, 15), Jovan slika sazercanja ili teorije, a slika ljubavi Petar, za koga je posvedoceno da ljubi vecma nego drugi (sr. Jov. 21, 16). Ne samo to, nego ove bozanstvene reci molitve - sto se da videti - nagovestavaju nase blagocestive dogmate, a opovrgavaju svaku jeres zlovernih. Recju "Gospode" naznamenava se bozanska priroda, te se time odbacuju oni koji zamisljaju da je Isus bio obican covek; recju "Isuse" obelezava se Njegova covecanska priroda, te se time odbijaju oni sto zamisljaju Njega samo Bogom koji se prividno prikazao kao covek; rec "Hriste" oznacava sobom obe prirode Njegove i tako ucutkuje one sto Ga priznaju i za Boga i za coveka, ali smatraju da su u Njemu odvojene jedna od druge ipostas bozanska i ipostas ljudska; a izraz "Sine Bozji", kojim se za bozansku prirodu Njegovu tvrdi da je i po sjedinjenju sa covecanskom neslivena, zapusava usta onima koji se usudjuju da uvode medjusobno mesanje i slivanje prirode bozanske i prirode covecanske u Hristu. Tako, eto, ove cetiri reci, kao reci Bozje i macevi duhovni, sasecaju dve sprege jeresi, i to jeresi dijametralno suprotnih medju sobom, no podjednako opakih i po bezboznosti ravnopravnih. Tako su nam dakle predate ove bozanstvene reci, koje bi se s pravom mogle naimenovati stubom molitve i stubom pravoslavlja ujedno. I samim tim recima, bez dometanja icega vise, zadovoljavaju se oni koji poodmakose u uzrastanju po Hristu i usavrsise se duhom. Pa i svako od ovih bozanskih prorocanstava, kako ga izlozise bozanstveni apostoli, to jest "Gospode Isuse - Isuse Hriste - Hriste Sine Bozji", - ponekada pak i samo za se preslatko oslovljavanje jedino imenom "Isuse", - prigrljuju i usvajaju ti duhovni ljudi kao izvrsenje citavoga molitvenog posla, te ih kroz to ispunjava neiskazana duhovna radost, oni postaju ljudi van tela i sveta i udostojavaju se darova bozanskih. To znaju posveceni u molitvu. Onima pak koji su jos novorodjencad u Hristu i po vrlini nesavrseni predat je odgovarajuci dodatak - to su reci "pomiluj me". Ovaj dodatak ih cini svesnima svoje mere, kao i cinjenice da im je potrebno mnogo milosti od Boga, jer oni u molitvi kao da podrazavaju onoga slepca sto, zudeci da progleda, vikase za prolazecim Gospodom: "Isuse, pomiluj me!" (Mk. 10, 47). Neki, opet, hoteci uneti vise ljubavi, stavljaju molitvu u mnozinu i ovako je izgovaraju: "Gospode Isuse Hriste, Boze nas, pomiluj nas!". Znaju, naime, da je ljubav ispunjenje zakona i proroka (sr. Rim. 13, 10; Mt. 22, 40) jer u sebi sadrzi i ovozglavljuje svaku zapovest i svako delo duhovno, a s ljubavlju uvodeci i bracu u zajednicu molitve, time takvi ljudi i Boga jos vecma pozivaju na milost, zajednicki Ga oslovljavajuci Bogom i opstu milost istuci u Njega. Malo drugacije receno, bozanska milost silazi k nama kroz pravu veru u prave dogmate i kroz izvrsenje zapovesti Bozjih, a pokazalo se da i jedno i drugo od toga sadrzi ovaj kratki stih molitve. Sto se tice bozanskih imena kroz koja sagledasmo tacnost dogmata, posmatrac ce naci da su ona u ovoj molitvi i vremenski po redu i redosledu postavljena, tako da ih mi izgovaramo po redu kako su se isprva i pojavila. Jer, Stari zavet pod imenom Gospod svuda propoveda Boga Slova, i pre i posle davanja Zakona, kao na primer: "Posla Gospod oganj od Gospoda" (1. M. 19, 24), i "Rece Gospod Gospodu mojemu" (Ps. 109, 1). Novi pak zavet, govoreci o ovaplocenju Njegovu, uvodi andjela koji mu odredjuje ime i govori Djevi: "Nadenuces mu ime Isus" (Lk. 1, 31), kako i bi nazvan, po recima bozanstvenoga Luke. Jer On, buduci - kao Bog - Gospod svega, hteo je da Svojim domostrojem u telu ljudskom postane i Spasitelj nas - a to u prevodu znaci ime Isus. A ime "Hristos", koje znaci obozenje primljene ljudske prirode, Sam On pre stradanja zabranjivase ucenicima da ikome govore dok po stradanju i vaskrsenju Petar smelo zbori: "Neka zna sav dom Izrailjev da je i Gospodom i Hristom Bog ucinio ovoga Isusa" (Dap. 2, 36). A Petar je s pravom tako zborio; jer, priroda nasa, primljena Bogom Logosom, odmah je bila pomazana primivsim je Bozanstvom, a postala je sto i Onaj Koji je pomaza, odnosno postala je ravnobozna, sabozna Bogu, tek nakon sto se Isus moj proslavio stradanjem i iz mrtvih vaskrsao. Znaci, tek tada je doslo vreme da se pojavi oslovljavanje imenom "Hristos" kada On ne samo sto se javi, cineci nam dobro sto nas u pocetku sazda i potom satrvene ponovo sazda i spase, vec i prirodu nasu na nebesa uzvede, sa Sobom je saproslavi i sedenja naporedo sa Ocem Bogom udostoji. Tek tada pocese i kao Sina Bozjeg i Boga da Ga objavljuju apostoli, koji ranije, na pocetku svoje propovedi, postovahu Njegovu zabranu i retko Ga tako nazivahu, dok kasnije, medjutim, sjajno Ga sa krovova propovedahu, kako im i On sam, Spasitelj, bejase prorekao. - Prema tome, bozanstvene reci ove molitve poredjane su po redosledu i shodno postupnom vremenskom pokazivanju vere, tako da se odasvud i iz svega u ovoj molitvi jasno i ocevidno ispoljava bogomudrost onih koji je sastavise i nama predadose: iz njene vernosti apostolskim ispovedanjima i predanjima, kao i iz cinjenice da ona projavljuje nase blagocestive dogmate i da nas potseca na vremena u koje nas Bog na razne nacine obasu dobrima Svoje bozanske ikonomije, vodeci nas pomocu odgovarajucih reci ka bogopostovanju. Mi, eto, koliko mogosmo rekosmo o ovoj molitvi kao da uzbrasmo cveca sa kojega lepog i velikog drveta, a plod koji je skriven u njenim recima neka sabiraju drugi - neka ga sabiraju oni kojima je to omogucila dugotrajna vezba i podvig, koji postase kadri da predju duhovnu granicu i Bogu se priblizise. Изменето од ACELERA - 19.Март.2007 во 14:15 |
|
belichka
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Gospodi spasime od samata sebe....
|
|
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
|
|
Внеси реплика | страница <1 910111213 21> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |