![]() |
|
Исусова молитва - исцелител |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 89101112 29> |
Автор | |
Asya ![]() Сениор ![]() Регистриран: 14.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 902 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
A zarem imaat vreme za bezmolvna molitva pri tolku zborenje "za molitvata"? Vprochem, drvoto se poznava po plodot!
Изменето од Asya - 27.Јануари.2009 во 08:26 |
|
![]() |
|
zidarski ![]() Сениор ![]() Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
А од каде знаеш дека не се молат?! |
|
Do what is right, come what may...
|
|
![]() |
|
bob ![]() Нов член ![]() Регистриран: 03.Декември.2008 Статус: Офлајн Поени: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
опитен...
еве една убава беседа од митрополитот на ум за духовниот живот, правилниот однос со Бога и Исусовата молит ва Не, оти некои луѓе бараат други нешта (30.12.2007) Денес, на денот на Светиот пророк Даниил и тројцата младенци Ананиј, Азариј и Мисаил, Митрополитот струмички г. Наум отслужи Божествена Литургија во манастирот на свети Максим Исповедник и свети Григориј Палама во Стар Дојран......... Беседава, ми ја исполни душава со РАДОСТ ![]() многу ти благодарам, опитен... можам само да замислам, каква РАДОСТ било за тие, кои дирекно ги слушале зборовите од дедо Наум ![]() Изменето од bob - 27.Јануари.2009 во 08:29 |
|
![]() |
|
Asya ![]() Сениор ![]() Регистриран: 14.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 902 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pa, da se molevte barem polovina od toa kolku shto zboruvate za molitvata i se falite so svojot isihazam, sigurno dosega vo Makedonija kje procvetaa rozi vo Januari!
Изменето од Asya - 27.Јануари.2009 во 07:09 |
|
![]() |
|
Опитен ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 20.Септември.2008 Статус: Офлајн Поени: 699 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
†Sega znam deka Gospod go spasuva Svojot pomazanik,
go slusa od svetite Svoi nebesa; spasenieto e vo silata na Negovata desnica; Edni so koli, drugi - so konji, a nie so imeto na Gospoda, nasiot Bog, se falime.„ (Ps. 19, 6 - 7) Seto ona sto Bogocovekot Isus Hristos preku Svojot Domostroj za naseto spasenie ni go ostavi vo Crkvata, odnosno Svetite Tajni, Svetite dobrodeteli, Svetoto Predanie, pisano i usno, ima za cel da ni pomogne da izgradime, da ostvarime vistinski, konkreten licnosen odnos so Boga. No molitvata kako Sveta dobrodetel, a osobeno umnosrdecnata molitva, ima tolku posebno mesto vo gradenjeto na licnosniot odnos so Boga, sto bez nea toj odnos ne bi mozel nitu da se zamisli. Molitvata, najednostavno kazano, e dijalog kojsto covekot go vodi so Boga. Gospod ni ja dade zapovedta da Go ljubime Boga so seto srce, so siot um, so seta dusa. Mozno li e da Go ljubime bez molitvata?... Onoj sto go ljubis na nego mislis, za nego zboruvas, so nego sakas da bides. 1) Kolku poveke covekot se trudi da bide so Boga preku eden vakov molitven podvig tolku poveke Bog mu dava toj molitven dijalog da bide pokvaliteten i popostojan. Znaeme za poveke nivoa na kvalitet vo molitvata - vo koja ako podviz nikot se trudi, postojano raste - i tie se tocno zabelezani i preneseni od Otcite. Ona sto Bog na krajot mu go dava na podviznikot vo molitvata, a sto e mnogu redok dar, e neprestajnata umnosrdecna molitva, koga se slucuva i pokraj toa sto podviznikot zboruva, cita, razmisluva, jade, raboti, spie, molitvata vo negovoto srce neprestajno da tece. Sekoj slovesen covek moze da kaze ne- sto za umnosrdecnata molitva vrz osnova na svojot sopstven opit. Sekoj slovesen covek se plasi da objasnuva nesto za umnosrdecnata molitva ako toa licno ne go doziveal. I sekoj slovesen covek odbegnuva da zboruva za umnosrdec- nata molitva pred onie sto ne mu veruvaat i pred onie koisto ne se podgotveni da go slus- nat toa slovo. Zatoa, najbezbedno e, sto se odnesuva do ucenjeto za molitvata, da go sledime Predanieto na Svetite otci. Zasega bi go podvlekle samo slednovo: Dostignuvanjeto na bestrastie, osvetuvanje ili - sto e isto - na hristijanskoto sovrsenstvo, bez steknuvanjeto na umnosrdecnata molitva e nevozmozno; vo sto se soglasuvaat site Otci. Celta na monas koto ziveenje ne e samo dostignuvanjeto na spasenieto, tuku pred s¢ postignuvanjeto na hristijanskoto sovrsenstvo.2) 1) Starec Siluan, Tagovna radost - radosna taga, str. 53 2) Sveti Ignatij Brjan~aninov, Temeli na duhovniot zivot, str. 30 Митрополит Наум, од книгата Школа за исихазам |
|
Господи Исусе Христе помилуј не
|
|
![]() |
|
Asya ![]() Сениор ![]() Регистриран: 14.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 902 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vo Evangelieto po Luka (18:35,430), voopshto ne stanuva zbor za stepeni na duhoven razvoj, kako shto samovolno (asketsko - isihastichki) tolkuva vladikata Naum, tuku za prosta vera (se odnesuva na prostotata na srceto), kakva shto Bog od nas bara. Imeno, vo Erihon Hristos go izvrshuva svoeto posledno chudo - progleduvanje na slepiot, pred torzhestveniot vhod vo Erusalim, i go otkriva pristignuvanjeto na mesijanskoto vreme. Od taa prichina, slepiot chovek (spored Evangelieto po Mateja se dvajca slepi) mu se obrakja na Hrista so "Gospodi" (voobichaeno ime za Boga) i "Sine Davidov" - titula dlaboko vkorenrta vo mesijanskite ochekuvanja. Slepiot chovek glasno pobaral od Hrista da go pomiluva, a koga go iskarale, toj ushte poglasno ja baral Bozhjata milost. Poukata e deka ne treba da se otkazhuvame od prosenje na milosta Bozhja koga nashata molitva ne e vednash odgovorana, duri i koga drugi ne gonat, navreduvaat i ismevaat. Naprotiv. Togash, ushte povekje treba da go barame Gospoda. Zamislete shto bi bilo so slepiot chovek, koga bi bil hiperchuvstvitelen, kako nekoi hristijani na forumov (ti gi karash za raskol, a tie namesto da ja baraat Bozhjata milost, ushte povekje mu se protivat na Boga, obiduvajki se da go opravdaat bezzakonieto.)? No, kako shto gledame, toj ne stradal od hiperchuvstvitelnost, koja shto e proizvod na gordosta, zatoa ja dobil milosta Bozhja. Hristos znael shto bara slepiot, kako shto gi znae i nash*te potrebi, sepak go prashal - "shto saka", povikuvajki ne slobodno i konkretno od Nego da barame (prosime), za da ja odgovori nashata molitva vo Svojata milost. Verata, koja shto go spasila slepiot bila ednostavna (prosta), no cvrsta, a nikade ne stanuva zbor deka bil asket i isihast. Obrakjaki mu se na Hrista so titulata - "Sine Davidov", slepiot javno ja ispovedal svojata vera vo dolgoochekuvaniot Mesija. Taa e verata, koja shto Hristos od nas ja bara: Cvrsta, jasna (chista) i konkretna, bez strav od postapkite i mislenjata na drugite. Poentata na ova chetivo e deka milosta Bozhja treba da se isprosi, i da ne se gubi nadezhta koga nash*te molitvi ne se momentalno i brzo odgovoreni, tuku da se ima cvrsta vera vo Gospoda, upornost i istrajnost vo molitvite. A ne da se iskrivuva Slovoto Bozhje, vo umuvanje za stepeni na duhoven razvoj, vo obid da se dokazhuvaat svoite preceneti sposobnosti. Sekoj hristijanin ne e povikan da bide asket i isihast, no sekoj treba da se podvizhuva vo svojot povik i vo zavisnost od svoite sposobnosti. Изменето од Asya - 27.Јануари.2009 во 05:22 |
|
![]() |
|
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ако почнеш да читаш од почеток на темава, ќе го најдеш одговорот.
|
|
![]() |
|
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ме интересира, дали оваа догма за "3 степени на духовноста" е официјална догма во православието или е лично откритие на Наум? |
|
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
|
![]() |
|
Опитен ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 20.Септември.2008 Статус: Офлајн Поени: 699 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
еве една убава беседа од митрополитот на ум за духовниот живот, правилниот однос со Бога и Исусовата молит ва Не, оти некои луѓе бараат други нешта (30.12.2007) Денес, на денот на Светиот пророк Даниил и тројцата младенци Ананиј, Азариј и Мисаил, Митрополитот струмички г. Наум отслужи Божествена Литургија во манастирот на свети Максим Исповедник и свети Григориј Палама во Стар Дојран. Во она време, кога се приближуваше Исус до Ерихон, еден слепец седеше крај патот и просеше; и штом чу дека покрај него врви народ, праша: ‘Што е тоа?’ Му кажаа дека минува Исус Назареецот. Тогаш тој извика и рече: ‘Исусе, Сине Давидов, помилуј ме!’ Оние, што одеа напред, го искараа да молчи; но тој уште погласно викаше: ‘Сине Давидов, помилуј ме!’ Исус застана и заповеда да Му го доведат. И кога оној се приближи до Него, го праша, велејќи: ‘Што сакаш да ти направам?’ Тој рече: ‘Господи, да прогледам!’ Тогаш Исус му рече: ‘Прогледај! Верата твоја те спаси!’ И одеднаш прогледа и тргна по Него, славејќи Го Бога. И сиот народ, кога го виде тоа, Му воздаде слава на Бога. (Лука 18, 35-43) Во денешното евангелие, деца, опишани се две состојби кои просто не оставаат друг простор освен за аскетско-исихастичко толкување. Дури мислам дека ова четиво е едно од поиндикативните во целото Свето Писмо за степените од духовниот развој кои се препознаваат по видот на молитвата. Прикажана ни е јасно состојбата на слепост или непросветленост и состојбата на прогледување односно просветлување. Првата состојба е кога слепиот седи и повикува по Богочовекот Христос: Исусе, Сине Давидов, помилуј ме. Оваа состојба го покажува првиот степен од духовниот раст – очистување на срцето од страстите. За овој степен знаете дека се карактеристични усната молитва и очистувањето на енергијата на умот, односно првото гледање на несоздадената светлина, но исто така и сѐ уште присутната затвореност на срцето и непросветленоста на умот, односно духовното слепило. Кај слепиот ги забележуваме не само упорноста во усната молитва туку и свеста дека е слеп и дека треба да се ослободи од таа слепост. Слепиот верува дека Христос може да го исцели и затоа никој, и покрај забраните, не може да го спречи неговиот молитвен повик кон Христос. Тоа е вистинска демонстрација на вера поврзана со дела. Истото важи и за нас. Треба да знаеме дека духовно сме слепи, треба да веруваме дека Христос може да нe исцели и треба оваа наша вера да ја докажеме со што почесто призивање на името Исусово. Кога постепено преку молитвениот подвиг ќе почнеме да ја чистиме енергијата на умот – тоа ќе ни овозможи да согледаме каде се наоѓаме, да видиме дека сме паднати, дека сме слепи во однос на Христовиот идеал и уште посилно да повикаме кон Него. Но, ако тоа прво очистување (просветлување) го употребиме за да ги гледаме и судиме туѓата грешност и слепило тогаш го одбираме погрешниот пат, кој нѐ враќа многу поназад отколку што сме биле. Во ова евангелие гледаме и колку точно слепиот ја изговара формулата на Исусовата молитва – Исусе, Сине Давидов, помилуј ме! Она што исто така може убаво да се забележи е заповедта Господова да му го доведат. Тоа е слика на, од Господа воспоставеното, духовно раководство преку кое слепиот единствено може да дојде до Христос и да ги чуе зборовите: Што сакаш да ти направам? Оној што е под правилно духовно раководство и свесен за својата слепост, знае и што најнапред да побара: Господи, да прогледам! Не, оти некои луѓе најнапред бараат други нешта – власт, здравје, пари, работа, жена, маж, робовски мир итн... Некои, додуша, покрај сето тоа бараат и спасение... Но, Господ Исус Христос Своите браќа и сестри по благодат, не ги повика на спасение туку на совршенство: Бидете совршени, како што вашиот Отец Небесен е совршен! Втората состојба што може да се издвои во денешното евангелие е кога Христос направи слепиот да прогледа. Оваа состојба го покажува вториот степен од духовниот раст, а тоа е просветлувањето на умот. Всушност самото прогледување го означува просветлувањето. Просветлувањето, од една страна, претполага доволно очистена суштина на срцето од страстите, а од друга страна тоа е Божји дар. Затоа и Господ Христос вели: Прогледај! Верата твоја те спаси! Таа чистота на срцето ја овозможува пројавата на благодатта на Крштението во него како и симнувањето на умот во него. Бидејќи умот го знае ‘местото на срцето’ тој ја напушта усната молитва и продолжува да се моли внатре во срцето. Таму внатре, соединет молитвено со Божјата благодат, тој се просветлува. Тргнувањето на претходно слепиот по Христос е всушност опис на почетокот од третиот степен од духовниот раст, а тоа е обожението. Димензиите од степенот на обожението не се опишани во личниот подвиг на претходно слепиот. Нив може да ги забележиме во делата на нашиот Господ, Богочовекот Исус Христос. Деца, добро е и ова да го знаете: оние што се наоѓаат на степенот од просветленост исто така се чувствуваат како слепи во однос на оние коишто со своите преобразени телесни очи ја гледаат несоздадената Божествена светлина дури и повеќе отколку што својата слепост ја чувствуваат вистински слепите од степенот на очистување на срцето од страстите; ако воопшто и ја чувствуваат... Затоа свети Григориј Палама во тој период од својот духовен развој молитвено повикувал: Господи просветли ја мојата темнина! |
|
Господи Исусе Христе помилуј не
|
|
![]() |
|
Опитен ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 20.Септември.2008 Статус: Офлајн Поени: 699 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
и пак забегавте од темата, што ни дава повод да мислиме дека не се молите и појма немате од молитва.
Молитвениот живот го зафака нашион целовкупен живот. Молитвата е плод на добродетелите, а истоивремено и нивни производител. Ако не внимаваме над нас (со умот над срсето) преку целиот ден, како ке можеме тогаш нерасејано и со чисти раце да ги подигнеме нашиот ум и срце кон Пречистиот? Светите Отци користат еден термин што се вика „Трезвеноумие“ а може да се поистовети и со грчкиот “софронос“ односно целомудрие. „Самите себе, еден со друг и сиот наш живор на Христа Бога да го предадемне“. сиот наш живот треба да е богослужение, сиот наш живот треба да е молитва, сиот наш живот треба да е благодарење, сиот наш живот треба да е славословие кон Бога. Не момент, не час или ден или период во живото, туку сиот свој живот и она што го опишува старец Јосиф е реалност за тие луге кои умреле за себе и овој свет,а што живеат- живеат за Христа и се преобразиле во Христа, го примиле Христос и веке Христос живее во нив. |
|
Господи Исусе Христе помилуј не
|
|
![]() |
|
EvAngelos ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Makarios, ако некој упадне на форумов, без да знае дека е на Вероисповед, ќе си помисли дека опишуваш некој наркоман во ХАЈ состојба |
|
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
|
![]() |
|
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Кога во послушание е безмоливе монахот ги очисти своите чувства, го смири својот ум и го просвети своето срце, тој прима благодат и просветленост во знаењето, и целиот станува светлост, целиот постанува ум, целиот постанува блесок, и од него извира богословие кое ни тројца, доколку запишуваат, нема да можат се да запишат, покрај таа благодат, која брановидно тече и по целото тело разлева мир и целосно умртвување на страстите.
Срцето пламти од божествена љубов и воскликнува: „Исусе мој, задржи ги Своите брановите на благодат, затоа што се растопувам како восок.“ И тој, навистина се топи, затоа што не може да издржи. Умот бива зафатен со созерцание и доаѓа до соединување и до суштинска промена на човекот и тој станува едно со Бога, така што повеќе не е во состојба себеси да се раздвои од Него, слично како и железото, кое се кали во оган, и постанува слично на тој оган. - Свети Јосиф Исихастот |
|
![]() |
|
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Оној кој сака да го очисти своето срце, нека непрестано го распламтува со сеќавањето на Господ Исус, имајќи го само тоа како непрестано поучување и дело. Оние кои сакаат да го отфрлат својот стар човек, не треба некогаш да се молат, а некогаш не, туку нека пребиваат во молитва и чување на умот непрестано.
Оние кои сакаат да го очистат златото, ако и за кратко допуштат да се изгасне огнот во топилницата, доведуваат до повторно стврдување на материјата која се чисти. Слично на тоа, оној кој се сеќава на Бога понекогаш, а понекогаш не, целосно го уништува она што го стекнал со молитвата. Дејството на Исусовата молитва има постепеност: најпрвин делува само на умот, доведувајќи го во состојба на тишина и внимание. Потоа започнува да продира во срцето, будејќи го од смртниот сон и сведочи за неговото оживување со појавата на умиление и плач во срцето. Вдлабочувајќи се уште, Исусовата молитва почнува да делува и на сите делови од душата и телото, изгонувајќи го секој грев, уништувајќи ја власта на гревот, и влијанието на демонскиот отров. - Свети Игнатиј Брјанчанинов |
|
![]() |
|
zidarski ![]() Сениор ![]() Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Госпел - каде тоа се спомнаа дела на законот?
Напротив - за дела на верата се зборува... сосема различно е. Затоа што Делата на Законот - се дела затоа што така е заповедано, а не затоа што душата човечка така се води. Делата на Верата - се дела на љубовта, љубов која Е Божјата Благодат и ни беше искажана преку откупот во Исус! Така што - и едниот и другиот сте во право, само зборувате за различна работа. |
|
Do what is right, come what may...
|
|
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 89101112 29> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |