IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - ПОСТЕЊЕ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

ПОСТЕЊЕ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 34567 50>
Автор
Порака Обратен редослед
Pentakostalec Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 11.Јули.2008
Статус: Офлајн
Поени: 583
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pentakostalec Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Јануари.2009 во 02:45
patem,ISUS postese koga ne bese ni eden praznik.

Изменето од Pentakostalec - 03.Јануари.2009 во 02:46
Одете мегу сите народи и создавајте од нив мој ученици крштевајки ги во името на Таткото, Синот и Светиот Дух
Кон врв
izvoren Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 12.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 700
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај izvoren Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Јануари.2009 во 01:56
Originally posted by Miki_P Miki_P напиша:

polzavce:

На најголемите празници не е дозволено да се пости, со исклучок на празникот „Воздвижение на Чесниот Крст“ (Крстовден) кога се пости на вода.



Оваа забрана сигурно не е донесена од реномирани свештеници со долга црковна историја!

Молам за објаснување, одкаде си дошол до ваков заклучок, кога според Библијата нема никаков основ за ваква импровизација.

п.с. не манипулирајте со народот преку вакви измислици.
Кон врв
Miki_P Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 985
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miki_P Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Декември.2008 во 19:50
polzavce:

На најголемите празници не е дозволено да се пости, со исклучок на празникот „Воздвижение на Чесниот Крст“ (Крстовден) кога се пости на вода. Добрите луѓе што се трудат да направат добро дело и што живеат честит живот би можеле да ги наречеме: Честити и хумани луѓе, но не и верници.

Човек - верник, треба да е битие, кое целосно Му се става на располагање на Бога, и које е „на готовс“ дури и животот свој да го даде за Божјата правда и вистина. За да најдете потврда во моите зборови читајте од книгите: „Житија на светиите“. Таму ќе сретнете жива вера, неизмерна радост. Ќе најдете силна и непоколеблива вера во Спасителот Христос, потврдена и запишана со сопствена крв, посведочена со живот. Но, за жал, има и такви луѓе до кои не стигнала Христовата светлина, т.е. до чие срце не допрел Бог, кои, во името на „хуманоста и праведноста“ човекова демонстрираат добри, хумани дела.

Бидете убедени тоа не е она, вистинското.

Вистинско е, да се биде во друштво со НАЈДОБРИОТ, НАЈСИЛНИОТ и, истовремено, НАЈПРАВЕДНИОТ - ХРИСТОС.

Постот, пак, е една голема и цврста алка во обезбедувањето на пријателство со НАЈСИЛНИОТ. Оној кој може да делува на себе и да го заузда и скроти „коњот“ (во себе), да ги победува страстите и нападите на лукавиот, тој може да прави чуда (во името на Христа Господа).


Изменето од Miki_P - 31.Декември.2008 во 23:41
Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј нè.
Кон врв
polzavce Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 14.Октомври.2008
Локација: Angola
Статус: Офлајн
Поени: 1325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај polzavce Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Декември.2008 во 18:09

Ме интересира што со оние кои се добри, помагаат, го следат Божјиот збор........но никогаш не постат со храна, дури ни на најголемите празници?

Кон врв
KINGDAVID Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Solomon's father

Регистриран: 09.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 9420
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај KINGDAVID Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 22.Декември.2008 во 03:01

Sto se odnesuva do postot, da citiram sto veli Sv.Tihon Zadonski:
"Postoi post telesen i duhoven. Telesniot post e koga stomakot posti od hrana i pienje,a duhoven post e koga dusata se vozdrzuva od losi pomisli,dela i zborovi.

Vistinski posnik e onoj kojsto se vozdrzuva od blud, preljubodejstvo i sekoja necistotija.

Vistinski posnik e onoj kojsto se vozdrzuva od gnev, lutina,zloba i osveta.

Onoj kojsto go zauzdal svojot jazik so vozdrzuvanje i se vozdrzuva od praznoslovie, skvernoslovie, od lud zbor, kleveta, osuduvanje, laskanje, lagi i sekoe zloslovie.

Vistinski posnik e onoj kojsto svoite race gi vozdrzuva od krazba, grabanje i proneveri i svoeto srce go cuva od posakuvanje na tugjite raboti.

So eden zbor, dobar posnik e onoj kojsto se oddalecuva od sekoe zlo. Gledas li hristijanine, toa e duhoven post.

Koristen ni e telesniot post,bidejki ni sluzi da gi umrtvuvame strastite, no duhovniot post e neizostavno po potreben, tolku potreben, sto i telesniot post bez duhovniot e bezvreden.

Mnogumina postat so teloto,no ne postat i so dushata;
Mnogumina postat od hranata i pienjeto, no ne postat od i od losh*te misli, dela i zborovi, i kakva im e korista od toa?! Mnogumina postat den i dva, no od gnev, zlopamtenje i osvetoljubie ne sakaat da postat;
mnogumina se vozdrzuvaat od vino,meso i riba, no so jazikot jadat lugje, i kakva im e korista?!
Gi ima takvi koisto ne gi pruzaat racete po jadenjeto, no gi pruzaat za mito, pronevera i grabanje na tugjoto, i kakva im e korista?!

Vistinskiot post e vozdrzuvanje od sekoe zlo.
Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 22.Декември.2008 во 01:27
Postot e najdobar nachin da dobieme Hristova svest?

Pa ako beshe taka, togash denes na zemjava ke odea se sade Hristosi!
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
GORGM Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член
Лик (аватар)

Регистриран: 31.Октомври.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 35
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај GORGM Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Декември.2008 во 23:30
Ne sudi za da ne ti bide sudeno. So kakva mera meris, so takva ke ti bide mereno. Vnimavajte


Postot e najdobar nacin nie sto ne sme sovrseni da se doblizime do gospoda i da go primime Hrista vo nasite dusi.
tanev.risto@gorg.com.mk
Кон врв
makarios Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 20.Октомври.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 1282
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај makarios Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Декември.2008 во 22:57
Originally posted by Pravoslaven Pravoslaven напиша:

belichka, zarem navistina mislis deka ako ti vo sreda jades posna sarma, posno gravce i riba oslic ke odis vo rajot, a jas ako jadam omlet ke odam vo pekolot? Demek ti jadejkji sarma, gravce i riba se "vozdrzuvas", a jas so omletot ne se vozdrzuvam? среќа

eee Hriste Hriste kojznae kako se cuvstvuvas gledajki kako tvoeto ragjanje go zamenija so posno gravce, posna sarma, posna pogaca, posni kolaci, orevi, kosteni, koledarski ognovi, badnikovi grancinja, a tvoeto voskresenie so kokoshkini jajca i toa farbani тага


Како веруваш?
Кон врв
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Декември.2008 во 22:54

belichka, zarem navistina mislis deka ako ti vo sreda jades posna sarma, posno gravce i riba oslic ke odis vo rajot, a jas ako jadam omlet ke odam vo pekolot? Demek ti jadejkji sarma, gravce i riba se "vozdrzuvas", a jas so omletot ne se vozdrzuvam? среќа

eee Hriste Hriste kojznae kako se cuvstvuvas gledajki kako tvoeto ragjanje go zamenija so posno gravce, posna sarma, posna pogaca, posni kolaci, orevi, kosteni, koledarski ognovi, badnikovi grancinja, a tvoeto voskresenie so kokoshkini jajca i toa farbani тага
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
Кон врв
belichka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2023
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај belichka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Декември.2008 во 16:55
Originally posted by Pravoslaven Pravoslaven напиша:

Originally posted by vesnaa vesnaa напиша:

Originally posted by belichka belichka напиша:

sreda se posti zasto vo toj den e predaden Isus Hristos, a petok se posti zasto e raspnat vo toj den,  i sekoj sto neposti vo tie denovi go predava i go raspnuva Hrista!

 

A zosto ne postite i vo cetvrtok? Pa neli togas Isus bil vo ogromna agonija i duri pisuva deka potta kako kapki krvi mu tecese od negovoto lice. Mozete da zamislite kolku mu bilo tesko na Isus vo tie momenti, a vie ne postite vo Cetvrtok тага

 

Sekoj sto osuduva nekogo za nesto sto Gospod NE zapovedal (zadolzitelen post vo sreda i petok) propoveda DRUGO evangelie, a Biblijata go narekuva takviot PROKLET.

 

Hristos nie ne go raspnuvame so toa sto nema da jademe posna sarma i posno gravce vo sreda i petok, ili vo cetvrtok seedno. Nie go raspnavme Hristos so nasite grevovi sto gi pravime sekoj den i od toa nema vrakjanje nazad. Hristos bese raspnat no Hristos i voskresna na tretiot den i so toa ni ovozmozi proska na grevovite ako se pokaeme za niv i vecen zivot vo Bozjoto carstvo.

Ova e cistoto evangelie i toa nema vrska so toa dali nekoj ke jade posna sarma vo ponedelnik, petok ili sreda. Nemojte da go matite Bozjoto cisto evangelie i gledajde sekoj den da ziveete po Bozjata volja, onaka kako sto Bog zapovedal vo Biblijata i ne optovaruvajte gi vasite srca so posni sarmi, gravcinja, ponedelnici, sredi, petoci, tuku vasite umovi nasocete gi kon Bozjite zapovedi. Amin!

Bog ve saka site големо%20гушкање


Pravoslaven, nie pravoslavnite si imame kanoni po koi se rakovodime!
a Vie slobodno naogjate si opravduvanja za vasheto nevozdrazuvanje...


Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
Кон врв
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Декември.2008 во 16:50
Originally posted by vesnaa vesnaa напиша:

Originally posted by belichka belichka напиша:

sreda se posti zasto vo toj den e predaden Isus Hristos,
a petok se posti zasto e raspnat vo toj den,  i sekoj sto neposti vo tie denovi go predava i go raspnuva Hrista!
 
A zosto ne postite i vo cetvrtok? Pa neli togas Isus bil vo ogromna agonija i duri pisuva deka potta kako kapki krvi mu tecese od negovoto lice. Mozete da zamislite kolku mu bilo tesko na Isus vo tie momenti, a vie ne postite vo Cetvrtok тага
 
Sekoj sto osuduva nekogo za nesto sto Gospod NE zapovedal (zadolzitelen post vo sreda i petok) propoveda DRUGO evangelie, a Biblijata go narekuva takviot PROKLET.
 
Hristos nie ne go raspnuvame so toa sto nema da jademe posna sarma i posno gravce vo sreda i petok, ili vo cetvrtok seedno. Nie go raspnavme Hristos so nasite grevovi sto gi pravime sekoj den i od toa nema vrakjanje nazad. Hristos bese raspnat no Hristos i voskresna na tretiot den i so toa ni ovozmozi proska na grevovite ako se pokaeme za niv i vecen zivot vo Bozjoto carstvo.
Ova e cistoto evangelie i toa nema vrska so toa dali nekoj ke jade posna sarma vo ponedelnik, petok ili sreda. Nemojte da go matite Bozjoto cisto evangelie i gledajde sekoj den da ziveete po Bozjata volja, onaka kako sto Bog zapovedal vo Biblijata i ne optovaruvajte gi vasite srca so posni sarmi, gravcinja, ponedelnici, sredi, petoci, tuku vasite umovi nasocete gi kon Bozjite zapovedi. Amin!
Bog ve saka site големо%20гушкање


Изменето од Pravoslaven - 21.Декември.2008 во 16:50
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
Кон врв
belichka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2023
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај belichka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Декември.2008 во 14:54
Originally posted by vesnaa vesnaa напиша:

Originally posted by Miki_P Miki_P напиша:

ЗА ПОСТОТ На сите кои вака го прифаќаат и вака се однесуваат кон постот во ЦРКВАТА ХРИСТОВА, Семилостивиот Господ Бог да им ја обезбеди крајната дестинација - населување во рајските населби.

 

Kakva vrska imaat ovie pravoslavni posti so CRKVATA HRISTOVA? збунетост

Pa uste i zaklucok deka samo tie sto gi postat ovie posti izmisleni od pravoslavnata crkva demek samo tie ke odele vo rajot, a site drugi ke gorat vo pekolot zatoa sto ne postat pred petrovden kako sto zapovedal Gospod upsss pardon.... kako sto zapovedal popot na svoja raka :)))


zboruvash za "Crkva" znaes koja e Crkvata Hristova?




Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
Кон врв
vesnaa Кликни и види ги опциите
Група
Група


Регистриран: 26.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 56
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај vesnaa Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Декември.2008 во 14:37
Originally posted by Miki_P Miki_P напиша:

ЗА ПОСТОТ
На сите кои вака го прифаќаат и вака се однесуваат кон постот во ЦРКВАТА ХРИСТОВА, Семилостивиот Господ Бог да им ја обезбеди крајната дестинација - населување во рајските населби.
 
Kakva vrska imaat ovie pravoslavni posti so CRKVATA HRISTOVA? збунетост
Pa uste i zaklucok deka samo tie sto gi postat ovie posti izmisleni od pravoslavnata crkva demek samo tie ke odele vo rajot, a site drugi ke gorat vo pekolot zatoa sto ne postat pred petrovden kako sto zapovedal Gospod upsss pardon.... kako sto zapovedal popot na svoja raka :)))
Кон врв
Miki_P Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 985
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miki_P Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Декември.2008 во 14:22
ЗА ПОСТОТ
Постот како установа (одредба) на Црквата има за цел да придонесе за преовладување на духовните стремежи над телесните. Постот е време за самоиспитување, подготовка за покајание и причестување; со него се умртвува телото кое, ако го галиме, стануваме мртви со душата; постот е средство со кое се оддалечуваме од страстите што се распалуваат со телесните наслади и со прејадувањето. Постот не е само воздржување од храна (телесен пост), туку и воздржување од секое зло и грев (духовен пост), кое подразбира позасилено правење на добрини (милостиња, доброчинства, помирувања) и молитва, и други дела на љубовта спрема Бога и ближните. Телото се чисти и се осветува со воздржувањето од храна и пиења, а душата: со молитвите, читањето на Светото писмо и делата на светите отци на Црквата и со добродетелите.

Додека се пости, треба да се чуваме од барање на нови задоволства во храната. Во најголема мера мораме да се воздржуваме од страсти во текот на постот и пред причестувањето со светите тајни.

Постот постоел уште во Стариот завет. Неговото основање се поистоветува со настанувањето на самата Црква; основан е по примерот на Исус Христос (Мт. 4,2) и апостолите (Д.А. 13,14).

Во Новиот завет повеќе пати се споменува како Господ ја благословува и користи посната храна, изземајќи го времето за јадење на пасхалното јагне. Сите светители, како во Стариот така и во Новиот завет, имајќи жива вера во Спасителот, ја посведочуваат, помеѓу останатото, и со постот. Некои од најстарите црковни писатели Ипо лит, Тертулијан, Епифаниј, Августин, Јероним - зборуваат дека апостолите востановиле пост од 40 дена подобно на примерите на Мојсеј (2 кн. Мој. 34,28), Илија (1 кн. Цар. 19,8) и на самиот Исус Христос, Кој постел 40 дена во пустината. Оттаму е и најстариот назив за главниот или Великиот христијански пост: Четириесетница.

Во древната Црква постот бил многу строг и се состоел: или во нејадење повеќе или помалку време, или во секојдневно суво јадење, но не пред вечера. „Апостолските установи“ (ст.17) востановуваат пост што се состои во јадење само леб и зеленчук, забранувајќи месо и вино. На Запад, според сведочењето на Тертулијан, суво јадењето, како вид на пост постоел од 2 век. На Исток, според Валсамон, суво јадењето (овошје и зеленчук) како вид на пост постоел до 12 век, а на Запад до 7 век, кога за посно јадење почнало да се смета не само зеленчукот туку и рибата. Сепак, често, самата замена на месото со риба се смета за многу слаб начин на пост. Без крајна здравствена потреба не треба да се нарушува постот со кој се отстранува храната што го раздразнува организмот.

Државното законодавство на Исток и на Запад било покровител на постот. Во деновите на Великиот пост се затворале сите театри, игри, се запирала трговијата со месо, се затворале продавниците (освен оние кои продавале најосновни работи), судот не работел. Тоа било време на доброчинство. Робовите се ослободувале од работите и често се пуштале на слобода. Великиот пост првенствено бил време на проповеди во храмовите. Со појавата на монаштвото, постот станал еден од монашките завети и составен дел на монашкиот живот. Постот остро ги делел христијаните од паганите, кои навикнале често да јадат.

Постовите на Православната црква се делат на повеќедневни и еднодневни.

Повеќедневните пости одговараат на четирите годишни времиња. Нè повикуваат на духовна обнова во Божја слава.

Повеќедневни пости се следниве.

1. ВЕЛИКИ ПОСТ се состои од Великата четириесетница и предвоскрсниот пост (Страсна седмица, седмица на страдањата Христови). Овој пост не се прекинува и трае 48 дена, а почнува после Прочка (Поклади).

а) Светата Четириесетница ја востановиле уште апостолите, а со својот пример ја осветил нашиот Господ Исус Христос. Самите апостоли многу строго го држеле тој пост и на сите христијани им заповедувале да го почитуваат во подробност. Почнува од понеделникот после Сиропусната недела и трае 40 дена, до Страсната седмица, во која, исто така, се пости, и тоа многу строго. Во текот на првата седмица на Великиот пост Православната црква налага највисок степен на постот (како и во текот на Страсната седмица - пред сè на Велики петок и Велика сабота), а особено во првите два дена кога, се разбира, кој може, треба потполно да се воздржи од храна и вода, до средата после Литургијата на Предосветените Дарови. Наследниците на апостолите, светите отци и учителите на Црвата, држејќи ги во подробност апостолските правила за постот, ги опоменувале христијаните да го постат Великиот пост, кој претставува време на покајание, скротување на плотта (телото) и соучество во спасоносните страдања Господови.

„Не занемарувајте ја Четириесетницата“, им пишува свети Игнатиј Богоносец на христијаните во Филипи, „таа е поддржување на животот Христов“.

Со богослуженијата (многу подолги отколку вообичаено), со целиот нивни склоп, во светата Четириесетница Црквата го оневозможува распламтувањето на нашите страсти, со тоа поттикнувајќи скрушеност во нашите срца заради гревовите.

Во овој пост задолжителни се големите молитвени поклони до земја. Црковните одежди се многу посиромашни, а и боите се темни. Осветлувањето на храмот е послабо, кадењето со темјан и отворањето на царските двери е многу поретко. Црковните обреди во текот на Великиот пост со својата едноставност и скромност ја симболизираат јорданската пустина, во која нашиот Господ Искупител престојувал 40 дена, давајќи со Својот пост основа за светата и велика Четириесетница.

Уште на еден начин Црквата во деновите на Великиот пост во нашите души ја засилува скрушеноста за гревовите, со тоа што не дозволува венчавки, родендени, одење на театарски претстави, забави и веселби. За време на Великиот пост сè е во знакот на скрушеноста и стравот Божји, како нашата душа би се вдлабочила потполно во себе за така да би се воздигнала во висините, при нашиот Бог и Спасител.

б) Постот на Страсната недела. После светата Четириесетница, која завршува во петокот на шестата недела на Великиот пост, се надоврзува постот на Страсната недела, востановен заради најсветите Господови страдања претрпени за нас - од Велики понеделник до Велика сабота Црквата живо се сеќава на страдањата Господови. Треба да се напомене дека и на Велика сабота се пости најстрого од проста причина што и самиот Творец тогаш бил во гробот.

2. АПОСТОЛСКИ или Петровденски пост. Бидејќи почетокот на овој пост зависи од Велигден, тој некогаш е пократок, а некогаш подолг. При најдолгото траење тој опфаќа 6 недели, а при најкраткото - недела и уште еден ден. Почетокот му е во далечното минато. Тој се заповеда уште во апостолските установи, но особено често се споменува од 4 век. Точно почнува од првиот понеделник после Духовден, т.е. после неделата на Сите Светии и трае до празникот на светите апостоли Петар и Павле - 12 јули (29 јуни по стариот календар).

Апостолите, примајќи го Светиот Дух на денот на Педесетница, со пост и молитва се подготвувале себеси за проповедување на Евангелието по целиот свет. Така и ние треба да ги очистиме своите мисли и со подвигот на постот да се удостоиме за примените дарови на Духот Свети. После светите и радосни денови што ги празнуваме во чест на Господа, воскреснатиот од мртвите и потоа вознесениот на небесата, после примањето на даровите на Светиот Дух, почнува постот. На тој начин, со посредство на воздржување, Светиот Дух нè учи на трезвеност. Овој пост е и поддржување на апостолите во примерите на извршувањето на постот, воздржувањето и послушноста на Господа до смртта.

3. УСПЕНСКИОТ, БОГОРОДИЧНИОТ ПОСТ во чест на Пресвета Богородица трае од 14 до 28 август (од 1 до 15 август според стариот календар). Црквата го усвоила и го зачувала овој пост раководејќи нè нас кон поддржување на Мајката Божја, која и самата пред своето преселување на небото непрестано се молела и постела. Затоа и ние имаме обврска да постиме во тоа исто време, фалејќи ја со химни и молејќи ја да ни биде застапница пред Господа.

4. БОЖИКНИОТ ПОСТ е востановен во чест на Рождеството Христово, значи му претходи на Божик и трае 40 дена. Другиот назив му е Филиповски пост, бидејќи денот кога почнува се слави светиот апостол Филип. Според правилата за воздржување се приближува до Апостолскиот пост. Строгоста особено се појачува од 2 јануари, т.е во деновите пред Божик и достигнува највисок степен на последниот ден, т.е. на Бадник. Според православниот обичај, на тој ден се пости до вечерната ѕвезда. Појасно споменување на Божиќниот пост се среќава од 4 век. Во 5 век Лав Велики го нарекува древно востановување и му припишува значење на жртва за прибирање на плодови. Траењето на овој пост во минатото во разни цркви било нееднакво. Постојан карактер добил на Константинополскиот собор во 1166 година. Божиќниот пост е зимски и ни служи со него да го осветиме завршниот период од годината со таинствено обновување на духовното единство со Бога и да се подготвиме за Рождеството Христово. Постот на Божиќната Четириесетница го изобразува Мојсеевиот пост, затоа што овој, постејќи 40 дена и ноќи, на камени плочи ги примил напишаните Божји зборови. А ние, постејќи 40 дена, го примаме живото Слово од Дева, запишано не на камен, туку овоплотено и родено и се присоединуваме на Неговото божествено тело.

ЕДНОДНЕВНИ - ГОДИШНИ ПОСТИ

а) Пост на денот на Воздвижението на Крстот Господов, 27 септември. Нам ни приликува на денот на поклонението на Крсното дрво, на кое пострадал и за нас умрел овоплотениот Син Божји, својата радост да ја ограничиме со пост.

б) Пост на денот на Отсекувањето на главата на св. Јован, 11 септември. На тој ден ни приликува да бидеме потиштени и да немаме никакво телесно уживање поради испосничкиот живот и неправедното убиство на св. Јован од страна на Ирод, кој на тоа бил наговорен во текот на гозбата од блудната танчарка.

в) Пост спроти Богојавление, 18 јануари (Водокрст).

ЕДНОДНЕВНИ И СЕДМИЧНИ ПОСТИ

Постот во среда и во петок Црквата ги востановила заради сеќавање и соучество во настаните на тие денови; предавањето на Спасителот на страдања и Неговата смрт заради нашето спасение. Во древната црква среда и петок биле познати под името Денови на пост и стоење, затоа што на овие денови верниците, стоејќи како на стража, ја поминувале во богослужение целата ноќ; постот во овие денови траел до 9 час (3 часот по пладне). Празнувајќи го секоја недела Воскресението Господово, Црквата востановила секоја седмица да се оживуваат и големите настани на страдањата и смртта Господова, кои му претходеле на Неговото воскресение од мртвите. Православната црква строго налага да го чуваме овој пост. Се дозволува употреба на варена храна со масло, а често е разрешено и на риба. РЕДОВНИ СЕДМИЦИ По правилата на Црквата, во некои седмици во среда и петок нема место за постот. Такви се: Воскресната седмица (Светла седмица), која се смета за еден светол ден; седмицата после Педесетница во чест на двата возвишени христијански празници Св. Троица и слегувањето на Светиот Дух; во временскиот период од 12 дена од Божик до Богојавление востановено е разрешување од постот во чест на овие два големи празника; преку две редовни седмици постапно се приведуваме кон Воскресниот пост; првата почнува со неделата на Митарот и Фарисејот; а втората е Сиропусната, која е последната седмица пред Великиот пост и се нарекува и Бела седмица.

На сите кои вака го прифаќаат и вака се однесуваат кон постот во ЦРКВАТА ХРИСТОВА, Семилостивиот Господ Бог да им ја обезбеди крајната дестинација - населување во рајските населби.


Изменето од Miki_P - 21.Декември.2008 во 15:11
Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј нè.
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 34567 50>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,266 секунди.