IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Музиката во исламот
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Музиката во исламот

 Внеси реплика Внеси реплика страница  123 16>
Автор
Порака Обратен редослед
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Тема: Музиката во исламот
    Испратена: 08.Мај.2008 во 15:45
Temava e iscrpena.
 
Zakluchokot e deka iako vo k*ranot ima negovestuvanje za zabrana na muzlika i igranje, razni tolkuvachi imaat razlichno gledanje na toa. Ova se reflektira i na nasheto chlenstvo. Onie chlenovi muslimani koi se fundamentalisti se drzhat za preporakata deka ne smee da se pee i igra osven koga se raboti za religiozni temi i svadbeni veselbi, dodeka drugite ne mislat kako niv.
 
Ostanatite chlenovi (vkluchuvajki me i mene)  ne se slozhuvaat so takvi zabrani i toa si e nivno pravo, podednakvo validno kako i na onie koi ja prifatile zabranata.
 
Bidejki nema sto poveke da se diskutira na temava, a vo interes na zadrzhuvanje na nejzinata dosegashna vrednost (ne bi sakal da se rasipuva so nepotrebni beskorisni komentari i bescelno vrtenje vo krugovi) ja zatvaram.
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Мај.2008 во 12:11
Pa osven bojkot i ne znaete nisto drugo. A nekoj ve pritisne vo nebrano odma begate od vistinata bojkotirate se zakanuvate objavuvate fetvi dzihadi
Кон врв
Noor4ever Кликни и види ги опциите
Група
Група


Регистриран: 17.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 74
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Noor4ever Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Мај.2008 во 11:57
Selam alejkum Braka i sestri
Bi ve zamolila poveke da ne pisuvate i da ne postirate argumenti i fakti vo vrska so muzikata bidejki dovolno postovi ima na ova tema, i sto i da pisuvate pak ke ve omalovazuvaat
i prestanete veke so provokacii (ova se odnesuva za hristijanite) i tie vasi komentari zacuduvacki kako da ste padnati od vedro nebo,
Gledam deka nema fajde od objasnuvanje i celo vreme se vrtime vo krug, i pak pocnuva od pocetok, podobro e Nie muslimanite veke da ne postirame na ova tema.
Bidejki kolku i da sakas da objasnuvas za bilo koja tema tuka na forumot pak ke naiduvas na nedorazbiranje, provokaci od tipot pa vie plukate po hristijanstvoto itn.
Imat dovolno temi za citanje neka citat i neka gi razgledat argumentite,uzivajte
Кон врв
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Мај.2008 во 11:28
Stvarno vi se cudam na pametot. Koga nekoj ke vi napise nesto sto ne vi se dopagja od k*ranot, nekoj naucen lapsuz ili nekoja totalna nelogicnost so zdraviot razum odma se pravdate i velite deka toa ne e taka kako sto pisuva, deka ne se tolkuva toa bukvalno ili deka toa treba nekoj islamski naucnik da ni go "tolkuva"
Ili isto koga nekoj ke vi napise nesto od hadisite sto ne vi se dopagja i sto e totalno sprotivno na zdraviot razum (kako ova so muzikava) odma velite abe toa ne e taka, abe toa e vaka onaka, abe toa e slab hadis i samo fakjate krivini. Zosto edna dostoinstveno ne priznaete deka toa e greshka, nepravilno, losa naredba od muhamed?
I ajde vekje ve prasav, napisete koi vi se tie vistinski jaki hadisi. napisete edna lista da znaeme koi hadisi vie gi zimate za vistinski, a koi za lazni, a ne za sekoj apsurd sto ke vi go napiseme od hadisite da go pravdate so zborovite "toa e slab hadis". ajde napisete da ve vidam.
Muzikata bilo grev c c cc
Кон врв
vergina Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 11.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 4
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај vergina Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Мај.2008 во 10:53
Гледам дека се развила доста жива дискусија за статусот на музиката и песната во исламот,па затоа си зедов за право и јас да напишам една статија ,со надеж дека на тој начин ќе се разбијат некои недоразбирања кои што настанале и сеуште настануваат по ова прашање.

Пеењето спаѓа во оној вид на разонода со кој се смирува душата,задоволува срцето и освежува слухот.Исламот го дозволил пеењето под услов во него да нема никаква бесрамност или неморал или поттикнување на грев.Нема ништо лошо во тоа ако на пеењето му се додаде и музиката која што не раздразнува (gajru'l-methire).
За да се направи атмосфера на радост и среќа,се препорачува пеењето во свечени прилики какви што се Бајрамските денови,венчавките и свадбите,раѓањето на дете,акика (свеченост по повод раѓањето на дете која се манифестира со ставање на исламско име,делење милостиња,и колење к*рбан) итн.
Пренесува Ајша р.а.,кога се омажила една жена за некој Енсарија (жител на Медина),Мухаммед а.с. ја запрашал:

“Ајша,дали тие имаат некаква забава -Па Енсариите (Мединците) ја сакаат забавата!”(Бухари).

Ибни Аббас раскажува: Ајша имаше роднина која што се омажи за Енсарија (жител на Медина).Мухаммед а.с. дојде и ја запраша: “Дали ја опремивте девојката”-Да,-му одговорија луѓето. “А испративте ли со неа некој кој што знае да пее”-Ајша му рекла:Не! Мухаммед а.с. и рекол:”Енсариите (Мединците) се народ кој што го сака Газелот (љубовна песна).Зошто со неа не испративте некого.
Etejnakum,etejnakum,fe hajjana we hajjakum- “Ви доаѓаме,ви доаѓаме,и на тој начин и нам и вам ви оддаваме почит!” (Ибни Маџе).
Ајша р.а. исто така пренесува дека во деновите на Мина (станува збор за времето кога се извршуваат обредите на Аџилакот),на к*рбан Бајрам,две девојчиња заедно со неа пееле и играле тапајќи на даире.Тука бил присутен и Мухаммед а.с. кој што ги слушал.Наишол Ебу Бекр и ги изгрдил девојчињата.Мухаммед а.с. му рекол:” Ебу Бекре секој народ има свој празник што го прославува и слави,а денес е наш пра
зник,денес е к*рбан Бајрам!”(Бухари и Муслим).
Имам Газали наведува Хадиси во врска со пеењето на девојки;играта на Абесинците со копја во Мухаммедовата џамија; неговото бодрење на нив со зборовите:
“Бидете одважни,Бену Арфидех!”,неговото прашување на Ајша р.а. :”Ајша,дали би сакала тоа да го видиш” и стоењето на тоа место со неа се додека таа не се уморила и излегла;Ајшиното играње со нејзините другарки итн.

Имам Газали вели: Сите овие хадиси ги пренесуваат Бухарија и Муслим во Сахихајн (нивните збирки на хадиси),и тие јасно покажуваат дека пеењето и играњето не се Харам (забранети).
Од овие Хадиси можеме да го заклучиме следново:

Прво: дозволеноста на играта; Абесинците имале обичај да играат и да се забавуваат.

Второ: тоа се правело во џамијата.

Трето: Мухаммедовите зборови:”Бидете одважни!” се наредба со кои барал тие да играат;-па како тогаш би можело нивната игра да се смета за забранета

Четврто: Мухаммед а.с. ги спречил Ебу Бекира и Омера да ги прекинат и нагрдат играорките и пејачките.Тој му рекол Ебу Бекиру дека Бајрам е време на веселба и дека пеењето и свирката (музиката) допринесуваат на доброто расположение.

Петто: Во двете прилики Мухаммед а.с.,стоел долго со Ајша р.а.,дозволувајќи и да ги гледа Абесинците и заедно со неа го слушал пеењето на девојките. Ова е доказ дека убавото однесување (husnu hulukin) во задоволувањето на срцето на жената низ игра е многу подобро од неодобрувањето на таквата разонода и грубата побожност и аскетизам.

Шесто: Мухаммед а.с. лично ја охрабрувал Ајша р.а.,прашувајќи ја:”Дали би сакала да погледнеш” (Бухари и Муслим).

Седмо: дозволеноста на пеењето и играњето и свирењето на девојките во деф.....итн.

Пренесено е дека многу Асхаби (другари,современици на Мухаммед а.с.) ,слушале пеење и во тоа не гледале ништо лошо.

Што се однесува ди Хадисите,кои голем дел од нив Зидарски ги наведе а кои се против пеењето и музиката,сите тие се слаби,и научниците кои се занимаваат со Хадиската наука,поголемиот дел од нив велат дека тие не се потврдени. Кадијата (правник) Ебу Бекр ел -Ареби вели: “За забраната на пеењето не постои ниту еден веродостоен доказ”.
Ибн Хазм вели :”Се што се пренесува за тоа е невистинито (батил)
и исфабрикувано”.
Меѓутоа,пошто пеењето и музиката во многу случаи се удружени со седенки на кои се пие алкохол и поврзани се со ноќни клубови,многу научници за тоа рекле дека е Харам-забрането,или во најмала рака Мекрух,покудено.Тие велат дека ВАКВОТО ПЕЕЊЕ ГО ФОРМИРА ОНОЈ ВИД НА РАЗГОВОР (LEHWU'L-HADITH),кој што е спомнат во 6 ајет од сурата Лукман,а кој го презентираше Халифа како доказ за забрана на музиката и пеењето ИАКО ВО АЈЕТОТ НИКАДЕ НЕ СЕ СПОМНУВА НИТУ МУЗИКА НИТУ ПЕЕЊЕ.
Ајде да слушнеме уште еднаш што вели ајетот:

“Ima ljudi koji kupuju price za razonodu (lehwe'l-hadithi) da bi,ne znajuci koliki je to grijeh,s Allahova puta odvodili i da bi ga predmetom za ismijivanje uzimali.Njih ceka sramna kazna.” (Лукман:6)
Ибн Хазм вели:

“Овој ајет ГО ОСУДУВА ОДНЕСУВАЊЕТО на оној кој што прави нешто,со што се оттргнува од Аллаховиот пат.Секој кој што тоа го прави е кафир,неверник;кога некој би купил к*р,ан со намера да го направи за објект на свое исмејување и луѓето да ги
води во заблуда-тој би постанал кафир-неверник.Тоа е оној вид на однесување кој што го осудил Аллах џ.ш.Но,Аллах џ.ш. никогаш не го осудил на оној кој што “купил разговор за разонода”,т.е. е слободен или без работа или незафатен,а си го дозволил тоа за да ја
задоволи својата душа,во која разонода НЕМА НАМЕРА ЛУЃЕТО ДА СЕ ОДВЕДУВААТ ВО ЗАБЛУДА,ДА СКРШНУВААТ ОД АЛЛАХОВИОТ ПАТ.”
Ибн Хазм исто така го демантира аргументот на оние кои што велат:”Пошто пеењето не е вистина (lejse minel-hakk),тогаш мора да биде заблуда (dalal),мислејќи на ајетот:

“Zar poslije istine ima ista osim zablude?”(Јунус:32)
Тој ова вака го коментира:

“Мухаммед а.с. рекол:”За делата се суди врз основа на намерите и секој ќе го добие она што го намеравал” (Бухарија и Муслим)

Према тоа,оној кој што слуша музика или пеење со намера да и даде потпора на непослушноста кон Аллах џ.ш.,тој е грешник (fasiq),-а оној кој што слуша музика и пеење со намера да ја одмори душата,а се со цел за да стекне повеќе сила за извршување на обврските кон Аллах џ.ш. и за работење на добри дела,тој му е послушен на Аллах џ.ш. и е
доброчинител (muti' muhsin) и неговото дело и припаѓа на вистината.Па и оној што слуша музика и пеење без намера да прави или не прави грев,тој прави нешто неутрално и без штета,како некој човек кој ќе влезе во некоја нива со лубеници (бостани) и се шета низ неа,но не прави штета (зијан),или стои на прозорот и гледа во небото,носи плава или зелена облека и сл. (иако исламот ја преферира белата боја,никаде не забранува плава ,зелена и сл.-ова е само споредба).”

Значи ,постојат некои граници кои што треба да се разгледаат во врска со пеењето:

Темата на пеењето (текстот на песната) не смее да биде во спротивност со исламскиот одгој и учење. На пример,ако во песната се слави некој опоен пијалак и таа песна ги повикува луѓето да се опиваат,пеењето или слушањето на таквата песна е харам-забрането.Истото важи и за сличните работи.


Дури и ако текстот на песната самиот по себе не е во спротивност со исламското учење,начинот на изведување на таа песна од подрачјето на доволеното (халал),може да не одведе во подрачјето на забранетото (харам),на пример,кога пеењето се изведува со некои попратни движења кои ги разбудуваат страстите,поривите,опиеноста,занесеноста и сл.

Исламот се бори против екстраваганцијата и претераноста во се,дури и во Ибадетот (робувањето на Аллах џ.ш. преку различните видови и начини на молење),е тогаш ,како може да се толерира разузданоста во забавата?-Премногу време не смее да се потроши во такви активности,бидејќи што е времето ако не е самиот живот?

Многу мудро е речено дека секој човек самиот на себеси е најдобар кадија (судија).Ако еден вид или правец на музиката и пеењето (а ги има денес толку многу),ги разгорува страстите на човекот кои ќе го понесат во грев,го поттикнува животинскиот нагон (hajevanijj),наспроти духовноста (ruhanijj),тогаш човекот од тоа мора да се откаже и да им ја затвори вратата на искушенијата во своето срце,вера и м
и морал.
Постои општа согласност дека е забрането она пеење кое што е поврзано со делата кои што се забранети,напр: во друштвото каде се пие алкохол исл.
Мухаммед а.с. им запретил со казна на сите оние кои пејат или слушаат музика во таква недолична состојба каде се искушува моралот,па рекол: (овој е мислам почетниот Хадис кој го презентираше Зидарски,па еве нека прочита во кој контекст и за што е изговорен):
“Некои луѓе од мојот Уммет (моите следбеници),ќе пијат опојни пијалаци нарекувајќи ги со разни имиња,над нивните глави ќе свират струни(разни жици,се мисли на музички инструменти) и ќе пеат пејачки,па Аллах џ.ш. ќе овозможи земјата да ги проголта и некои од нив ќе се претворат во мајмуни и свињи” (Ибн Маџе).
Ова не мора да значи дека Тој физички ќе ги претвори во форма на мајмун или свиња,туку пред се се однесува на срцето и душата,употребена е парабола со однесувањето на овие две животни. Но,сепак Аллах најдобро знае!






Кон врв
dejanpp Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 893
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај dejanpp Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Мај.2008 во 10:04
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Нема коментар?
    
cudno zosto lice koe e moderator da nema komentar na ovaa tema pa toa mozebi e taka zasto ovaa tema e za oblasta psihologija

sto se slucuva koga ispolnuvas kompozicija na intsrument-ja upotrebuvas svojata fantazija i zivees vo svetot za koj se izveduva komposicijata odnosno ne si vo realnosta a toa vo medicinata se definira kako forma na sizofrenija koga liceto zivee vo x - svet
poradi takvata posledica od izveduvajneto na muzickite kompozicii muzicarite zemaat golemi paricni nadomestoci za izvedbata na svoite tocki
   
seto toa e golem dokaz deka islamot e sovremena religija i deka nekoi tajni koi se kluc na zivotot taa gi znae mnogu odamna pa togas da se odnesuvame so pocin kon nego
Кон врв
im happy Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 18.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 136
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај im happy Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Мај.2008 во 08:53
Ако е забранета музиката, дали кога еве да речеме си шетате по град, и од негде се слуша некој добар хип-хоп, дали вие во тој случај веднаш ги покривате ушите со раце и бегате од местото на “злосторството“?
Признајте, ова со музикава е безвезе. Да се забрани музика. Ух! Па јас ќе пукнам ако не си запеам нешто. Тоа ти доаѓа од внатре, од душата. Тоа ти е во исто време и еден вид вентил, и еден вид храна. Ние како луѓе имаме чувства кои се менуваат од момент во момент. Не може постојано да сме смирени, среќни, исполнети. Тоа е ненормално. Па во некој момент ни годи и некој хеви-метал, во друг момент ни годи добар рап (ни годи во смисла не опушта!). Ова со музиката во исламот ми личи на типично попречување на развојот на нормалните човекови емоции, потиснување на желбите (кои во никој случај не можат да ни наштетат) и веројатно затоа речиси ниту еден муслиман не го почитува тоа, ај да речам правило.
Луѓе, музиката е лек, па дури и онаа што вас не ви се допаѓа, за некој друг е одлична. Мислам нели, за вкусови не се дискутира. Не сме ние роботи, сите исто програмирани па на сите исто да ни одговара. Ние сме индивидуи! И затоа ова за музиката, еве искрено си кажувам, ми изгледа како погрешно правило. Ама па од друга страна, затоа не сум муслиманка. Ако на муслиманите им одговара да живеат така, нека живеат така. Никој не ги принудил на тоа. Секој ја бира својата религија (барем се надевам дека е така) според своите потреби. Затоа и постојат милион религии на светот. Има по нешто за секого, а ако нема, па ќе се измисли!

Имам едно потпрашање, како може еве гитарата да ви наштети, а дефот не? Обично забрането е она што не ви прави добро. Епа зошто е забранета гитарата, а дефот (во некои ситуации и според некои учени) - не?
middle is best... i believe in science
Кон врв
Templarius Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 12.Февруари.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 2754
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Templarius Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Мај.2008 во 22:39
Od postovite na Hilafet se razbira deka muzikata e haram i sega pak nekoj ce zapne da dokazuva sprotivnoto pa taaaaaaaaaaaaaamaann toa nekako ce go dokaze drug ce pocne drugoto da go dokazuvaaa pa deeee beeee ludjeeeee, odlucete se endas......
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.
Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Мај.2008 во 20:23
Ajde objasni mi ti spored tvoite lichni soznanija, sto ne sum razbral do sega, za da mozham podobro da razberam.

Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
Noor4ever Кликни и види ги опциите
Група
Група


Регистриран: 17.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 74
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Noor4ever Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Мај.2008 во 19:36
abe messenger pak nisto nema da razberes sto i da ti postirame nie.
A vsusnost sto razbra od postovite na Hilafet CH?
Tie mezhebi se osnovani od poznatite islamski naucnici Imam Ebu Hanifa, Maliki, Shafi i Hanbeli.

I sega sto ke kazes?
Zatoa rekov deka k*ranot i hadisite ne moze sekoj poedinec da gi tolkuva.
poz
Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Мај.2008 во 19:20
HILAFET_CH, blagodaram za informaciite. Ova veke frla podobra svetlina okolu rabotite vrz koi veke 16 stranici krshime kopja.    
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
HILAFET_CH Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 10.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 138
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај HILAFET_CH Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Мај.2008 во 19:16
PA dragi braka i prijateli ....Koj kako saka ,,, ali muzikata pogotovo ovaa novotvorena ,turbofolk ,hip hopp rock i taka natamu se haram.Ali kako sto rekov sekoj si ima svoja svest ,pa neka raboti kako sto taa mu veli.Merci
Кон врв
HILAFET_CH Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 10.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 138
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај HILAFET_CH Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Мај.2008 во 19:13
ZAKLJUČAK

Na osnovu spomenutog, s punim pravom možemo kazati da su muzički instrumenti u globalu strogo zabranjeni. Neki su zabranjeni u svakoj situaciji kao žičani instrumenti, duvački i sl. U to ulaze i svi savremeni instrumenti. Drugi su opet zabranjeni u određenim, a dozvoljeni u određenim prilikama, kao što je def prilikom svadbe, sunećenja djece i za bajrame i to kod svih učenjaka. Po pitanju nekih instrumenata kao truba i frula kod malikija postoji izvjesno razilaženje da li su dozvoljeni prilikom svadbe; neki ih dozvoljavaju a drugi brane, dočim su kod ostalih učenjaka zabranjeni, ali su svi jednoglasni da je upotreba trube i frule zabranjena mimo svadbe. Po pitanju dozvole defa mimo spomenutih situacija postoji razilaženje. Naime, većina i njega zabranjuje, a neki ga učenjaci dozvljavaju. Isto tako, učenjaci imaju oprečan stav da li je dozvoljen muškarcima.
Kada je u pitanju pjesma bez insrumenata ona je u najmanju ruku mekruh kod svih autoriteta pod uvjetom da ne sadrži zabranjene detalje. Ukoliko sadrži, i ona je kod sviju zabranjena, kao što je zabranjena sa bilo kojim od tih instrumenata osim defa.
Neki su učenjaci izuzeli pjevanje bez upotrebe instrumenata u određenim situacijama, kao bijeg od samoće ali da ne bude u cilju zabave i razonode.
Citiranje poezije nije zabranjeno ako u njoj nema zabranjenih detalja, ako ima, onda je zabranjeno.
Кон врв
HILAFET_CH Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 10.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 138
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај HILAFET_CH Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Мај.2008 во 19:13
STAV HANBELIJSKOG MEZHEBA

Ni ovaj se mezheb ne razlikuje od ostalih mezheba po pitanju zabrane instrumenata, osim kadiba (štapa) u vezi s kojim postoje dva mišljenja, što ćemo kasnije objasniti. Kod hanbelija zabranjeno je pjevati uz instrumente svejedno bilo u pjesmi zabranjenih elemenata ili ne. Ako se pjeva bez instrumenata i u njemu nema pokuđenih i zabranjenih elemenata, kod hambelija postoje dva mišljenja: prvo da je zabranjeno a drugo da je pokuđeno. Ukoliko u pjesmi postoje zabranjeni elementi onda je ona zabranjena. Def je dozvoljen u svadbi a bubanj u ratu, što znači da mimo toga nisu dozvoljeni.

U djelu El-Keššaful-kana stoji: "Pokuđeno je slušanje pjesme bez pratnje instrumenta kao što je lutnja, tanbura i sl., a zabranjeno je uz njih, tj. uz pratnju instrumenta slušanje pjesme."(6/422).

U El-Kafiju stoji: "Dvije su vrste zabave: zabranjena i to su instrumenti koji uzbuđuju i razdražuju bez pjesme kao što su flauta, svejedno bila ona od drveta ili trske, ili drugi kao tanbura, lutnja i harfa (…). Druga vrsta, koja je dozvoljena, jeste def prilikom svadbe, a zabranjen je mimo nje. Muškarcima je on pokuđen zbog oponašanja žena (…). Udaranje u kadib (štap) ne uzbuđuje niti razdražuje i zato nije zbranjeno, ono je potčinjeno pjevanju i uzima njegov propis u pokuđenosti."(4/525-526).
Po pitanju kadiba kod njih postoje dva gledišta: jedno da on nije mekruh osim sa pljeskanjem rukama, pjevanjem ili plesom. (El-Mugni, 14/160).
Drugo da je zbranjeno, i to je tačno i ispravno mišljenje. (El-Furu, 5/237).
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  123 16>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,453 секунди.