IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - ПРОЛОГ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

ПРОЛОГ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 910111213 16>
Автор
Порака
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Февруари.2007 во 18:49

1 ФЕВРУАРИ/14 ФЕВРУАРИ

            1. Св. мч. Трифун. Роден е во селото Кампсада во Фригија од сиромашни родители. Во детството чувал гуски. И уште од детството врз него била благодатта Божја, та можел да им ги исцелува болестите на луѓето и на стоката и да изгонува лоши духови. Во тоа време со Римското Царство владеел царот Гордијан, чија ќерка Гордијана се симнала од умот и со тоа својот татко го фрлила во голема жалост. Сите лекари не можеле на безумната Гордијана ништо да ‘и помогнат. Тогаш лошиот дух од безумната девојка проговорил и рекол дека него никој не може да го истера освен Трифун. По многуте Трифуни од царството и овој млад Трифун бил повикан по Божјата промисла. Тој бил доведен во Рим каде што ја исцелил царската ќерка. Царот му подарил многу дарови, а св. Трифун при враќањето сите им ги разделил на сиромасите. Во своето село ова свето момче продолжило да чува гуски и да Му се моли на Бога. Кога се зацарил христоборниот Декиј, светиот Трифун бил тормозен и остро мачен за Христа. Но тој ги поднесол сите мачења со голема радост говорејќи: 'О кога би можел да се удостојам со оган и маки да завршам за името на Исуса Христа мојот Господ и Бог!" Сите маки ништо не му наштетиле и мачителите најпосле го осудиле на исекување со меч. Пред смртта, св. Трифун Му се помолил на Бога и Му ја предал својата душа на својот Создател во 250 година.

            2. Св. мчци Перпетуа, Фелицита, Сатир и други со нив. Во времето на царот Септимиј Север сите биле фрлени во затвор како христијани. Света Перпетуа била од благороден род. Таа ги храбрела сите останати затвореници во самицата да не се плашат да пострадаат за Христа. Во сон Перпетуа видела скала од земјата до небото сета наредена со остри ножеви, мечеви, копја, јадици, клинци и со други смртоносни оружја. А на дното на скалата лежела страшна змија. И видела како Сатир прв истрчал по скалата до врвот неповреден, па од врвот ‘и викнал на Перпетуа: 'Перпетуа, те чекам, ајде, но варди се од змијата!" Охрабрена со тоа, Перпетуа ‘и застанала на главата на змијата како на прво скалило, па со ред брзо истрчала до врвот. Кога се искачила до врвот, влегла во небесата, ги видела прекрасните дворови небесни и била мошне радосна. Кога го раскажала својот сон, сите затвореници протолкувале дека им претстои скорешна смрт и тоа прво на Сатир. Тоа брзо и се остварило. Прв бил убиен Сатир, па Перпетуа, па останатите со ред. Како јагниња исклани за Христа Јагнето Божјо тие од Христа и примиле вечна награда во Царството на светлината. Пострадале сите за Христа во 202 - 203 година.

            3. Преп. Петар Галатиски. Во својата седма година го напуштил родителскиот дом заради Христа и се повлекол в пустина. Тука со пост и молитва толку се усовршил што многу чуда правел со силата на Духот Божји. Околу 429 година се преселил во вечното Царство Христово, во својата 99. година.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Февруари.2007 во 18:50

РАСУДУВАЊЕ

            Претсмртна молитва на св. Трифун: 'Господи, Боже на боговите и Цару на царевите, Најсвет од сите светии, Ти благодарам што ме удостои да го завршам подвигот без колебање. И сега Ти се молам да не ме допре раката на невидливиот демон, да не ме одвлече во длабочината на погибелот туку Твоите свети ангели нека ме воведат во прекрасните Твои населби и направи ме наследник на саканото Твое царство. Прими ја душата моја и услиши ја молитвата на сите оние кои ќе Ти принесуваат жртва во мој спомен; погледни на нив од Твоето свето живеалиште; дарувај им обилни и негнилежни дарови. Зашто Ти си единствен благ и милостив Дародавец, во вечни векови, амин”. Откако св. Трифун пострадал во Никеја и откако над неговото мртво тело се случиле многу чудни исцеленија, никејските граѓани сакале да го погребат  во своите гробишта. Но светителот му се јавил некому во визија и ја искажал својата желба да го пренесат во неговото село Кампсада каде што некогаш чувал гуски  таму да го сохранат.

 

СОЗЕРЦАНИЕ

            Да размислувам за Господа Исуса како свеж и здрав воздух на душата, и тоа:

            1.  како свеж и здрав воздух со кој душата дише и од трулење се спасува;

            2. како свеж и здрав воздух, кој пророците, апостолите и светителите го вдишувале и биле здрави во душата;

            3. како свеж и здрав воздух на мојата душа што го изгонува здивот на гревот во мене и ме прави свеж и здрав душевно.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Февруари.2007 во 18:51

БЕСЕДА

за словото Божјо што чисти како оган

Вие сте веќе чисти преку словото што сум ви го проповедал (Јн. 15:3).

            Со слово Господ го создал светот, со слово го обновил, со слово простувал гревови, лекувал болести, изгонувал лоши духови, бури и ветрови стишувал. Со Своето свето слово Он и сега ги исчистува луѓето, та исчистени да донесат поголем плод. Како лозите кога ќе се исечат и ќе се исчистат така словото Господово е силно, бидејќи произлегува од Сесилниот. 'Со словото Господово се создадоа небесата" (Пс. 32:6). Словото Господово е светло како сонце, но, кога треба, тоа е и огнено, па го изгорува сето она што оди против Господа. Словото Господово е слатко како мед, но, кога треба, тоа е и горчливо како лекот. Словото Господово е добредојдено како пријател кој тропа на вратата токму кога е најпотребно но кога ќе затреба, Словото Господово е како судија кој затекнува во грев и осудува, не допуштајќи изговори. Словото Господово е вистинито, праведно, мудро, милостиво: затоа е така сесилно. Никој и ништо не може да Му се спротивстави, ни на небото, ни на земјата. И зборот човечки е моќен кога е вистинит, праведен, мудар и милостив. Но како што болеста може еден џин да го ослаби и изнемошти да  постане немоќен како дете така лагата, неправдата, безумноста и немилоста го снеможува зборот човечки и постанува ништо како чкртање на лисицата против месечината. Кој ги штеди зборовите, тој ги кове од чисто сребро. А кој немилосрдно ги растура, тој мора да ја помешува земјата со среброто. Словото Твое е, о Господи, живот и вистина. Исчисти нé со Твоето сесилно Слово како што Си ги исчистил апостолите. Многумина да родиме плод и да се удостоиме за Твоето царство. На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Февруари.2007 во 22:37
Тоа што можеби некој ќе го објасни подобро, е зошто овој Трифун се нарекува меѓу луѓето и Трифун пијаницата? И од каде овие паганштини во славата на ваков човек, каков што го опиша Сард?
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Февруари.2007 во 15:26
Јас не знам од каде, можеби некој друг знае, во секој случај преправањето на ликот на Св. Трифун е само уште едно човечко понижување на Божјите Светители.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Февруари.2007 во 15:29

2 ФЕВРУАРИ/15 ФЕВРУАРИ

            1. Сретение Господово. Во четириесеттиот ден по Рождеството Пресвета Дева Го донесла својот божествен Син во ерусалимскиот храм,  согласно законот да Му Го посвети на Бога и себеси да се исчисти (Левит 12:27; Исход 12:2). И иако ни едното ни другото не било потребно, сепак Законодавецот не сака никако да се огреши во Својот Закон, кој Он го беше дал преку Својот слуга и пророк Мојсеј. Во тоа вре ме чреда во храмот држел првосвештеникот Захариј, таткото на св. Јован Претеча. Тој ја ставил Дева Марија не на местото за жени, ами на местото за девојки во храмот. Во таа прилика во храмот се појавиле две чудни личности: старецот Симеон и вдовицата Ана, ќерката на Фануил. Праведниот старец Го зел во своите раце Месијата и рекол: 'Сега го отпушташ Својот слуга со мир, Владико, зашто очите мои го видоа спасението Твое”. Симеон уште рекол  за  Христа Младенецот: 'Еве, Овој лежи за паѓање и подигнување на мнозина во Израилот”. Ана, пак, која од младоста Му служела на Бога во храмот со пост и молитва, Го познала Месијата, па Го прославила Бога и им објавила на ерусалимците за доаѓањето на Долгоочекуваниот. А фарисеите, што биле присутни во храмот, кои виделе и слушнале сé, почнале да се гневат на Захарија што ја ставил Дева Марија на местото за девојки, тоа му го кажале на царот Ирод. Уверен дека тоа е Новиот Цар, за Кого мудреците од Исток му  говореле, Ирод брзо испратил да Го убијат Исуса. Но во меѓувреме божественото семејство веќе се оддалечило од градот и се упатило во Египет по упатството на ангелот Божји. Денот на Сретението е празнуван од самиот почеток, но торжественото празнување на овој ден е востановено особено во 544 година, во времето на царот Јустинијан.

            2. Св. Новомч. Јордан. Родум е од Трапезунт, по занимање казанџија. Затоа што отворено ја бранел верата Христова и ја разобличувал верата Мухамедова, пострадал од Турците во 1650 год. во Галата во Цариград. Исто така, пострадал и монахот Гаврил, канонархот на великата црква во Цариград во 1672 година.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Февруари.2007 во 15:30

РАСУДУВАЊЕ

            Говорејќи за постепеното ширење и славење на Божик, св. Јован Златоуст вели: 'Како што прекрасните и благородни овошки кога ќе се посадат во земјата наскоро достигнуваат голема височина и отежнуваат од плодови, така и овој ден”. Така е и со денот на Сретението Господово. Од почетокот тој ден се споменувал помеѓу христијаните, но торжественото празнување почнало од времето на великиот цар Јустинијан. Во времето на овој цар се случило голем помор на народот во Цариград и во неговата околина. Дневно умирале по пет и повеќе илјади луѓе. Во тоа време се случило и страшен земјотрес во Антиохија. Согледувајќи ја немоќта со човечки средства да се отстранат тие беди, царот, во договор со патријархот, наредил пост и молитва во целото царство, а на самиот ден на Сретение започнале големи литии низ градовите и селата. И Господ навистина се смилувал, та поморот и земјотресот наеднаш престанале. Тоа се случило во 544 година. По тој повод и од тоа време почнало да се празнува Сретение како голем Господов празник. Дрвото со време се развило и почнало да донесува обилни плодови.

 

 

 

СОЗЕРЦАНИЕ

            Да Го набљудувам Господа Исуса како здравје, и тоа:

            1. како здравје на нашиот ум, бидејќи со Него здраво мислиме;

            2. како здравје на нашето срце, бидејќи со Него здраво чувствуваме;

            3. како здравје на нашата волја, бидејќи со Него здраво делуваме;

            4. како здравје на семејствот, на Црквата, на училиштето, на народот и на секоја установа.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Февруари.2007 во 15:31

БЕСЕДА

за раководството на Духот Божји

Исполнет со Дух Свети, Исус се врати од Јордан, и беше одведен од Духот во пустина (Лк. 4:1).

            Видете, браќа, што значи да бидеш исполнет со Светиот Дух Божји. Без Божјиот Дух човекот е исполнет со грижи каде и како ќе оди. А со Духот Божји човекот е без тие грижи. Бидејќи тогаш самиот Дух го упатува човекот каде да оди и како ќе делува, човекот постанува непогрешен во своето движење и  делување затоа што е непогрешен Духот кој го води и раководи. Не може ни право да оди и ни право да делува, ако тоа не му го каже семоќниот и севидливиот Дух Божји. Којшто не се раководи од Светиот Дух Божји, тој се раководи или со својот сопствен дух или со лошиот демонски дух заради што постанува немоќен, озлобен, ожалостен, гневен и очаен. Ние не можеме да Го поднесеме Божјиот Дух во полнота како Христос Господ, но можеме да го придобиеме толку колку што ни е потребен за да знаеме каде, што и како. Според чистотата на срцето, Духот се вселува во срцето и од срцето управува со човекот.

            Затоа Црквата толку често ја повторува оваа молитва: 'Цару небесен, Утешителу, Духу на вистината, пријди и всели се во нас”. Боже, Дух Свети, на Тебе слава и вечна пофалба. Амин.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Февруари.2007 во 00:06

3 ФЕВРУАРИ/16 ФЕВРУАРИ

 

            1. Св. Симеон Богопримец. Во времето на египетскиот цар Птоломеј Филаделф, Симеон бил избран како еден од познатите седумдесетмина на кои им била доверена работата на преведувањето на Библијата од еврејски на грчки јазик. Симеон ја работел својата работа совесно, но кога ја преведувал книгата на пророкот Исаија, па дошол до она пророштво: 'Ете, Девица ќе зачне и ќе роди Син", тој се збунил, па зел режалка да го избрише зборот Девица и да го замени со зборовите: 'млада жена" и така да го преведе на грчки. Но, во тој момент, на Симеона му се јавил ангел Божји и го спречил во неговата намера, објаснувајќи му дека пророштвото е вистинито и дека сé е точно запишано. А дека е вистинито и точно, му рекол весникот Божји, ќе се увери и самиот тој лично оти, по Божјата волја, нема да умре додека не Го види Месијата, родениот од Девојка. Се зарадувал праведниот Симеон на таквиот глас од небото, го оставил пророштвото неизменето и Му се заблагодарил на Бога што го удостојува да доживее и да Го види Ветениот. Кога Младенецот Исус бил донесен од Дева Марија во храмот ерусалимски, Духот Божји тоа му го јавил на Симеона, кој бил мошне стар и бел како лебед. Симеон брзо отишол во храмот и таму ги познал и Девицата и Младенецот по светлината што зрачела околу главите Нивни како ореол. Радосниот старец Го зел Христа во рацете свои и Го замолил Бога да го отпушти сега од овој живот:  'Сега го отпушташ Својот слуга со мир, Владико, според зборовите Твои зашто очите мои го видоа спасението Твое”. Тука се нашла и пророчицата Ана, ќерката на Фануил, која и самата Го познала Месијата и му Го објавила на народот. Ана тогаш имала 84 години. Наскоро потоа св. Симеон се претставил. Овој праведен старец, Симеон, се смета за заштитник на малите деца.

            2. Св. мчци Адријан и Евула. Овие две свети души дошле од своето место Ванеја во Кесарија Кападокиска да ги посетат во самица затворените христијани, та да ги утешат и охрабрат. Но и тие биле фатени и на смрт осудени. Адријана го исекле со меч, а Евула го фрлиле пред ѕверови во 309 год. И така, не жалејќи по овој живот, тие чесно и радосно преминале во вечниот живот.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Февруари.2007 во 00:07

РАСУДУВАЊЕ

            Со колкава слава на небото се удостоил св. Симеон Богопримец, кој Го држел Спасителот на светот во своите раце, јасно покажува овој случај, раскажан во житието на св. Петар Атонски (12. јуни). Како војвода Петар во една битка бил заробен, окован и фрлен во затвор во некој град Самара на брегот на реката Еуфрат. Темнувајќи долго, Петар со солзи се молел на св. Николај да Го замоли Бога за него да се ослободи од затворот, заветувајќи се дека сиот ќе се посвети на Бога. Му се јавил св. Николај на сон и му рекол дека тој се молел на Бога за него, но дека Бог го одлага неговото ослободување затоа што тој, Петар, и порано давал сличен завет на Бога, а не го одржал. И уште, св. Николај го посоветувал да се моли на св. Симеон Богопримец, 'кој е многу моќен пред Бога и стои во близина на престолот Божји заедно со Пресвета Дева и св. Јован Претеча”. Петар го послушал советот на светителот и почнал да му се моли на св. Симеон. Тогаш пак му се јавил св. Николај, заедно со св. Симеон, и тоа не на сон туку најаве. Петар го видел Симеона, со прекрасен изглед, светол на лицето, облечен во одежди на старозаветен првосвештеник со златен жезол во раката. Св. Симеон му рекол на Петра: 'Сакаш ли да го исполниш заветот и да бидеш инок?" На тоа Петар одговорил: 'Да господару, со Божја помош”. Тогаш Симеон се допрел со својот жезол до оковите Петрови и оковите се растопиле како восок. И се отвориле вратите на затворот, а светителите го извадиле Петра од затворот.

 

СОЗЕРЦАНИЕ

            Да  размислувам за Господа Исуса како каментемелник, и тоа:

            1. како каментемелник во ѕидањето на личниот карактер;

            2. како каментемелник во ѕидањето на семејството и народот;

            3. како каментемелник на секое добронамерно општествено преобразување и човечко претпријатие.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Февруари.2007 во 00:08

БЕСЕДА

За Духот Божји што говори преку духоносците

Не грижете се како или што ќе зборувате... бидејќи Духот на вашиот Отец ќе говори во вас (Мт. 10:1920).

            Ова се зборови на Оној Кој знае сé и Кој објавил на светот знаење што никој пред Неговата посета не го знаел. Ако некој е исполнет со Духот Божји, тогаш тој не зборува од човечки дух туку Духот Божји говори од него и преку него. Тогаш тој е само справа или лира на Духот Божји преку која Бог Дух говори. И кога говори таков човек, тој зборува непогрешно и никој не може да најде лага во неговиот говор, освен оние, кои според превртеност на умот, ја сметаат вистината за лага. Како говорат луѓето исполнети со Дух Божји, јасно се покажало со примерот на пророците, а уште појасно со примерот на апостолите. Толку чудни и неверојатни изгледале зборовите на апостолите на туѓинците, т.е. на оние кои немале во себе Дух Божји, и кои знаеле да говорат само од земјата, што ги сметале апостолите за пијани. Всушност, пијани и смешни изгледале тие што не знаеле и   сите оние луѓе кои први почнале да зборуваат за скриените чуда на овој физички свет, за силата на парите, на магнетизмот, на електрониката, на безжичната телеграфија, на разговорите на далечина. Како, пак, да не изгледаат пијани и смешни духовните луѓе кои со Духот Божји говорат за безбројните скриени тајни на духовното царство? Кој и да се скруши пред Бога, Бог го прави силен. Во скрушеното срце Духот Божји се вселува и оттаму говори преку човечката уста. Тоа е потврдено не само кај пророците и апостолите, туку и кај многубројните Божји синови и ќерки.

            Господи благ, не ускратувај ни Го Твојот Свет Дух. На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
чаир Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 950
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чаир Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Февруари.2007 во 00:33

Свети Симеон Богопримец (03/02)

Во времето на мисирскиот цар Птоломеј Филаделф овој Симеон беше избран како еден од прочуените Седумдесетмина на коишто им беше доверена работата на преведување на Библијата од еврејски на грчки јазик. Симеон ја работеше својата работа совесно, но кога го преведуваше Пророкот Исаија и дојде до пророштвото: „Еве девица ќе зачне и ќе роди син“, тој се збуни, зеде нож за да го избрише зборот „девица“ и го замени со „млада жена“ за така и да го преведе на грчки. Но во тој миг му се јави ангел Божји и го задржа од неговата намера, објаснувајќи му дека пророштвото е вистинито и дека запишаното е точно. А дека е вистинито и точно, му кажа Божјиот известител дека ќе се увери и самиот, зашто по Божја волја нема да умре дури не Го види Месијата роден од девојка. Праведниот Симеон му се израдува на ваквиот глас од небото, го остави пророштвото неизменето и Му заблагодари на Бога што го удостојува да доживее да Го види Ветениот. Кога Исус како Младенец беше донесен во ерусалимскиот храм од Дева Марија, за ова Духот Божји му јави на старецот Симеон, којшто беше престарен и бел како лебед. Симеон брзо отиде во храмот и таму Ја препозна Дева со Младенецот, според светлината што зрачеше од нив како ореол. Радосен старецот Го зеде Христа на своите раце и Го замоли Бога да го отпушти од овој живот: „Сега отпушти го Твојот слуга, Господи, според зборовите Твои, зашто очите мои го видоа спасението Твое“. Овде се најде и пророчицата Ана, ќерка Фануилова, којашто и самата Го позна Месијата и му Го објави на народот. Ана тогаш имаше осумдесет и четири години. Наскоро потоа Свети Симеон се престави. Праведниот старец Симеон се смета за заштитник на малите деца.

Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
Кон врв
чаир Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 950
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чаир Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Февруари.2007 во 00:34

Светиот новомаченик Јордан (02/02)

Родум од Трапезунт, по занимање казанџија. Отворено ја бранеше верата Христова и ја изобличуваше мухамеданската. За ова пострада од Турците во 1650 година во Галата во Цариград. Исто така пострада и монахот Гаврил, канонархот на Големата црква во Цариград во 1672 година
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
Кон врв
чаир Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 950
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чаир Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Февруари.2007 во 00:40
Канони Првог васељенског сабора

1. Ако је неко услед болести руком лекара, или од варвара ушкопљен, нека такав остане у клиру. А ако је неко здрав, сам себе ушкопио, нека се такав у клиру преиспита и да престане да пребива у њему (- клиру). Не треба оне који тако чине постављати (- у клир). Као што је казано, ово је речено за оне који су то дело са предумишљајем учинили, усуђујући се да се сами ушкопе (обезуде). Оне које су варвари, или њихови господари обезудили (ушкопили), а у свему осталом се нађу достојни, нека такви, по правилу (- канону), ступају у клир.
2. Пошто се много тога, или по нужди, или услед неке друге људске журбе догодило упркос црквеном правилу (канону), наиме да су људи који су тек пришли вери из многобожачког живота, и мало времена се поучавали, одмах приступили духовној бањи, и да по Крштењу привођени су одмах за епископа, или презвитера, нашло се дакле за добро, да се убудуће тако не чини. Јер, потребно је и времена за оглашеног (који се учи), и после Крштења дуже испитивање (проверавање). Дакле, јасна је апостолска реч која каже: „Не новокрштени (неофит), да се не би погордио и упао у срамоту, и замку ђавола" (1 Тим 3:6-7). А ако се током времена покаже за (неко) лице да је пало у какав душевни грех, и то се докаже од стране два или три сведока, такав нека престане да буде у клиру. Ко пак преступа ово (чини супротно овоме), и као противник се осмели против великог Сабора, он излаже опасности своје свештенство (чин).
3. Велики Сабор је сасвим забранио, да, ни епископ, ни презвитер, ни ђакон, нити било ко од клира има заједнички живот са женом, осим ако је мајка, или сестра, или тетка, или само особе изузете од сваке сумње.
4. Прикладно је да епископ пре свега буде постављен од свих (- епископа) у области. А а које то отежано, или због хитне потребе, или због удаљености, од свих нека се најмање тројица сакупе на једно место, а од свих нека буде сагласност прибављена гласањем преко писама, тада нека се учини рукоположење (хиротонија). А ваљаност одлуке тога чина нека буде предочена митрополиту сваке области - епархије.
5. Онима који су изопштени (одлучени), било да су из клира, било из реда световњака (-лаика), нека важи суд (мишљење) епископа сваке области (-епискоипије), према одлуци (канону) које наређује^ује: да они који су збачени од једних (епископа), не могу бити примљени од других (епископа). Нека се испита да нису малодушјем, или частољубљем или одбојношћу епископа одлучени. Да би се поводом тога предузело прикладно испитивање, показало се као добро, да у свакој области (епархији) два пута годишње буду сабори, како би сви обласни епископи сакупљени на једном истом месту заједно истражили таква питања. И тако, да се покаже да су они оправдано по општој оцени наишли на противљење епископа, као то да су они оправдано изопштени из (црквене) заједнице, све док сабор епископа не донесе о њима човекољубивију одлуку. Сабори пак нека буду, један ето пред Четрдесетницу, да би се одрешен од сваке малодушности приносио чисти дар Богу, а други (-сабор) елем у јесење време.
6. Нека се чувају (држе) стари обичаји, да у Египту, у Ливији и у Пентапољу, епископ из Александрије има власт над свим епископима горњих епархија, баш као што је то обичај и за епископа у Риму. На сличан начин пак и у Антиохији, и у другим областима, нека буду сачувана преимућства цркава. Свакако нека буде знано и ово, да, ако неко без (сагласнога) знања митрополита постане епископ, велики Сабор је одредио да такав не може бити епископ. Уколико је међутим избор био у заједници и благословом свих, и по црквеном правилу, а двојица или тројица се из сопственог частољубља успротиве, нека важи глас (избор) већине.
7. Пошто се задржао обичај и старо предање, да се у Елији (Јерусалиму) поштује епископ, нека настави да постоји његова част која припада личном достојанству митрополита.
8.0 онима који су себе некада називали „чисти", када прилазе католичанској и апостолској Цркви, свети и велики Сабор је одредио, да после хиротесије (полагања руку на њих) остану тако у клиру. Пре свега овога они треба да писмено исповеде да су сагласни и да ће последовати догматима (учењима) католичанске и апостолске Цркве. То јест да ће бити у заједници (-општењу) и са двобрачнима (- који су у другом браку), и са онима који су приликом прогона пали, а којима је одређено време и рок за кајање и опроштај, како би и они следовали у свему учењу (догматима) католичанске Цркве. Свугде дакле, било у селима, било у градовима, где би се они затицали као клирици сами рукоположени, нека би они остали у том реду (чину). А ако тамо постоји епископ или пресвитер католичанске Цркве, а неки од речених приступи, очигледно ј е да ће епископ (- католичанске) Цркве имати епископско достојанство. Онај који се од такозваних „катара" (чистих) ословљава епископом, имаће презвитерску част. Осим, ако епископ просуди да и он (катар) може заједничарити у епископском достојанству само именом. Ако му се ово не допада, треба му потражити место или хорепископа, или презвитера, да би се видело да је у клиру, и да не буду два епископа у граду.
9. Ако су неки без испитивања приступили презвитерству, или су (приликом) испитивања исповедили своје грехе, и, након њихове исповести, противно канона (правила), подигли се људи и положили руке на њих; правило (канон) то не допушта, јер католичанска Црква брани (- заступа) непорочност.
10. Ако неко од оних који су отпали (- од вере) буду рукоположени, или из незнања, или са знањем оних који су их рукоположили, то не поништава црквено правило. Када се сазна, биће свргнути.
11.0 онима који су одступили (од вере) без невоље, или због одузимања имања, или без опасности, или нечег таквог што се догодило у време Ликинијеве тираније; Сабор је одлучио да, иако су недостојни човекољубља, покаже благонаклоност према њима. Они који су се ваљано (у правом смислу) покајали, нека три године проведу као верни слушачи, а седам година као покорни (- они који припадају), а две године са народом у молитвама, али без општења (- заједничарења) у Приносу (Причешћу). 12. Они који су благодаћу призвани, и најпре показали ревност, и одбацили појасеве, а после тога као пси потрчаше на своју бљувотину; неки су и сребро употребили и дарове, да би се наново повратили (- у војничку службу). Они нека десет година припадају након трогодишњег времена слушања. Код свих њих подобно је испитати склоност (намеру) и стање (начин) покајања (преумљења). Они који страхују и сузама и постојанством (истрајношћу), и доброчинствима (добродетељима), показују а не привидно повратак на делу. Када они проведу одређено време у слушању, с правом нека опште (- заједничаре) у молитвама. Најпосле, епископ може према њима одлучити и човекољубивије. Они пак који су равнодушни, и привидно улазе у Цркву, сматрајући да им је то довољно за обраћање, они нека испуне сво време (- за покајање).
13. За оне који су на исходу (- на самрти), и сада ће се чувати стари канонски закон: онај који је на исходу (самрти) не може бити лишен последњег и најпотребније Попутнине (помоћи, -Причешћа). А ако остане и поврати се међу живе, а био је удостојен Причешћа, нека буде са онима који су само у молитви и општењу (-заједници). Уопште, сви они који се налазе на самрти и који моле да се удостоје Причешћа (Евхаристије), нека им епископ после испитивања подели Принос (Причешће).
14. Свети и велики Сабор је одредио да оглашени (-катихумени), а отпали су, да они три године само слушају, а после тога да се моле заједно са оглашенима (- катихуменима).
15. Због многог метежа и раздора који се догодио, одређује се да се потпуно укине навика супротна апостолском правилу (канону), а постоји у неким местима: да из града у град не прелази, нити епископ, ни презвитер, ни ђакон,. А ако неко и после одлуке овог светог и великог Сабора предузме тако што, или сам од себе допусти такву ствар, дело нека буде сасвим ништавно, и нека се такав поврати у цркву у којој је рукоположен за епископа или презвитера.
16. Они који су неопрезно, немајући ни страха Божијега и занемарујући црквено правило (канон), одлазе из своје цркве: презвитери или ђакони, или уопште они који су прибројани клиру, они никако не могу бити примљени у другу цркву, већ је посве природно потребно вратити их натраг у њихове области (- парохије), или ако оклевају, долично је да буду лишени општења (заједнице). Ако се ко усуди (- епископ) да некога тајно преузме који другоме припада, и рукоположи га у својој цркви без пристанка сопственог епископа од кога је одбегао, сагласно правилу (канону), нека рукоположење буде ништавно.
17. Пошто су се многи огрешили о правило (канон) и заведени богатством и добитком, заборавили на божанско Писмо које говори: „Сребро своје не даде под камату" (Псал 14:5). И дајући, траже постотак (проценат). 3 а то свети и велики Сабор сматра за праведно да, ако се ко нађе да после ове одлуке узима камату на позајмљено, или на други начин то чини узимајући један и по пут, или што друго измишља ради нечасне користи, нека буде избачен из клира и туђ каталогу (попису) свештеника.
18. Дошло је до светог и великог Сабора да у неким местима и градовима ђакони дају Причешће (Евхаристију) презвитерима, што је противно (мимо) канону (правилу) и наслеђеном обичају (навици). Они који немају благодат (власт) да приносе, онима који приносе дају Тело Христово. И ово је дознао Сабор, да неки ђакони примају Причешће и пре епископа. То нека сасвим престане, и ђакони нека остану у сопственим границама, знајући да су они епископски служитељи, а нижи од презвитера. Нека примају Причешћа (Евхаристију) према поретку после презвитера, било да им га даје епископ или пресвитер. Нити да ђакони седе међу презвитерима, јер је то противно правилу (канону), и против је поретка. А ако неко не жели да се покори, и после ових одлука (одредби), да се лиши ђаконства.
19. За павловце који се враћају апостолској Цркви, нека важи одредба да их треба посве поново крштавати. Ако су неки од њих раније припадали клиру, ако су били непорочни и беспрекорни, биће рукоположени од епископа католичанске Цркве пошто буду поново крштени. А ако се испитивањем нађе да су они недостојни, природно је да се свргну. Исто важи и за ђаконисе, и за све који се налазе у клиру. Нека буде сачуван овај образац (узор). Споменули смо ђаконисе које су то по одећи (- по спољашњости), и пошто немају никаквог рукоположења, оне се по свему могу сврстати у световњаке (лаике). 20. Пошто неки недељом приклањају колена, и у дане Педесетнице, свети Сабор је одредио да се у свим областима сачува исто (слично), да се стојећи приносе молитве Богу.
Напомена:
Превод канона Васељенских сабора доносимо према Н. Милаш, Правила православне Цркве с тумачењима књ. I, Нови Сад 1995, редакција превода ј ереј Радомир Поповић
  <script language="JavaScript" src="http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mc/mc.js">< ="" ="http://geocities.com/js_source/geov2.js">geovisit(); setstats 1

Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 910111213 16>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,266 секунди.