IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Кој ја напишал Библијата?
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Кој ја напишал Библијата?

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 6789>
Автор
Порака Обратен редослед
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 13:03
sk, дали титулите „Алфа и Омега“, „Првиот и Последниот“ и „Почетокот и Крајот“ се титули кои може да ги има единствено Бог?
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
sk Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Јануари.2010
Статус: Офлајн
Поени: 515
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sk Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 05:33
Blagoj, mnogu pishuvash no ne kazuvash direktno dali Sinot Bozji e BOG. Nitu eden stih shto go navede ne kazuva deka e BOG, tuku deka e Gospod, gospodar na zemjata, i deka ima karakteristiki kako Nebesniot Tatko Bog. No toa ne e dokaz deka e BOG. Kade TOCNO pishuva deka e BOG? Vnimavaj da ne ja prekrshish prvata zapoved od desete.
Кон врв
Blagoj_s Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 28.Август.2009
Статус: Офлајн
Поени: 3057
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Blagoj_s Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Март.2010 во 22:35





        ДАЛИ Е ИСУС БОГ?


Кај современиот човек во денешно време, чувството за вечност и бесмртност често пати е парализирано. Заробен и успиен во метафизичкиот и етички релативизам, современиот човек своите размислувања за животот често пати ги завршува во безсмисленост и безнадежност. Но, кога ќе се разбуди од тој кошмарен сон и кога ќе почне да ја насетува волшебната реалност на вечноста, човекот почнува да ја бара вистината за себе и светот каде што живее. Тоа чувство за глад и жед немилосрдно го влече од пустината на животот кон оазата на радоста каде што вечните вистини, преминуваат во извори на жива вода и течат кон вечноста.

Таа духовна глад во срцето на човекот создава во него неодолива желба да го запознае Бога, изворот на вистината. Тајната на вистината не лежи во предметите, идеите или симболите, туку во личноста на Исуса Христа: „Јас сум Патот, Вистината и Животот“ (Јован 14,6). Сознанието за божеството е скоро апсолутно невозможно без сознанието на личноста на Исуса Христа. Бог преку личноста на Исуса Христа на најочигледен начин се прикажал себеси како ВЕЧЕН, во границите на овој наш свет. И затоа Светото Писма кажува: „А знаеме дека Синот Божји дојде и ни даде разум за да Го познаеме Вистинскиот. И ние сме во Вистинскиот, во Неговиот Син Исус Христос. Тој е Вистинскиот Бог и живот вечен“ (1 Јованово 5,20). Меѓутоа, на тој свој прв чекор од своето духовно будење, човекот наидува и на поединечни учења, кои во своите основни постулати на верата го негираат Христовото божество. Овие гледишта учат дека Исус не е и дека не може да биде Бог, бидејќи Бог е само еден и единствен, вечит и непроменлив. Значи основен проблем е ДАЛИ ХРИСТОС Е БОГ? Најгласни од сите учења поврзани за оваа проблематика се учењата на Јеховините сведоци и Исламот. Намерата на оваа кратка студија е да ги изнесе и критички еволуира аргументите на овие две позиции од една и да го изнесе библискиот став поврзан за божеството на Исуса од друга страна. Целта на оваа студија е на читателите, верниците и на оние кои штотуку ја запознаа вистината за Бога да ги увери во веќе откриената вистина, запишана во евангелијата, нудејќи им помош во сфаќањето и вистинското толкување на личноста на Исуса Христа.

   1. Христовото божество кај Јеховините сведоци

Својот став поврзан за ова прашање припадниците на оваа верска заедница го изложија во својата книга „Кој е Бог“ стр.49 каде што пишува: „Божјиот Син е првото создание кое што Бог го направил со свои раце“. Во овој како и во многу други ставови со слична содржина, Јеховините сведоци во личноста на Исуса Христа гледаат само создание, инфериорно во однос на Отецот, кој има свој почеток и е зависен од Бога. За да ја докажат оваа своја изјава тие користат неколку библиски текстови, но најкарактеристични се текстовите запишани во Посланието до Колосјаните 1,15.16 и Книгата на Откровение 3,14.

    * Исус Христос во Колосјаните 1,15.16

„Тој е образ на невидливиот Бог, Првороден на секое создание“. Овој текст се користи од страна на Јеховините сведоци за да го докажат своето гледиште дека Исус е прво создание кое е излезено од Божјите раце, има почеток и затоа не може да биде Бог. Што кажува Библијата за овој текст? - Клучен термин за да се разбере целокупниот текст е зборот првороден или (грч.прототокос). Овој израз не е врзан за некој временски период на случување на некој настан туку со овој термин писателите на Библијата ја истакнувале важноста и улогата што ја имала одредена библиска личност во дадена ситуација (пр.Псалам 89,20-27; тука Давид е наречен првороден иако не бил). Во еврејската култура, првородените добивале поголеми семејни права и поголема привилегија, за разлика од останатите, така да Исус како првороден меѓу луѓето се здобил со сите привилегии што човекот ги изгубил. Имајќи ја оваа позадина во мисла, апостол Павле во Колосјаните 1,15.16 Исуса го нарекува првороден.

    * Исус Христос во Откровение 3,14

„Ова го зборува Амин, верниот и вистинскиот сведок; Почетокот на Божјото создание“. Ова е вториот карактеристичен текст што се користи од страна на Јеховините сведоци да се негира Христовото божество. Која порака сакал да ја истакне апостол Јован? - Клучен термин да се разбере целокупниот библиски текст е зборот „почеток“. Грчкиот збор употребен на ова место е зборот архе. Во превод овој збор значи принцип на животот, прва причина или зачетник. Значи пораката на овој текст не е да ни го прикаже Исуса како првосоздадено суштество од Бога, туку да ја разбереме улогата на Христа како Главна причина во процесот на новораѓањето на Лаодикеја. Значи, Исус во овој текст е претставен како Создател, а оваа особина ја поседува само Бог.

2. Христовото божество во Исламот



Во Исламот Исус (или Иса) завзема навистина видно и значајно место. Во 93 стиха (ајети), распоредени во 15 глави (сури) од Коранот се спомнува Исусовото име а 3 од овие 15 глави се насловени со Исусовото име. Освен како Иса, во Коранот Исуса го среќаваме како Божји дух и Божја реч. За Муслиманите Исус е пророк и пратеник, благословен и праведен, ценет и на земјата и на небото. Коранот кажува дека Исус ги лечел слепите, глувите и дека ги воскреснувал мртвите. Собрал околу себе ученици кои верувале дека Тој е Божји пратеник. Меѓутоа, според Исламот, Исус како и другите пророци е само создание и не поголем од слуга. Никој не смее да го нарече Бог, Божји син или Господ затоа што не може да постои никаков друг Бог освен единствениот Бог (“Муслиманите моите ближни стр.43“). Ценејќи го учењето на Исламот поврзан за Исуса Христа, сепак Светото писмо ни кажува дека Исус бил многу повеќе отколку само пророк: - Исус за разлика од другите пророци бил претскажан уште пред да се роди (Книгата на пророк Михеј 5,2; Исаија 7,14).- Исус се родил на многу чуден начин за разлика од сите други пророци (Лука 1,35; Матеј 1,18-25). - Христовиот живот се разликувал од животот на сите други пророци (1 Петрово послание 2,22.23). - Христовата смрт се разликувала од смртта на било кој друг пророк (Послание до Римјаните 5,8-10).- За разлика од другите пророци Исус е денеска жив и се наоѓа на небото (Марко 16,19).- За разлика од другите пророци Исус ветил дека повторно ќе дојде да ги спаси верните (Јован 14,1-3; Послание до Солуњаните 4,15-17). Сите овие аргументи ни сведочат дека Исус бил многу повеќе отколку човек или пророк. Исус е Бог.

3. Библиски поглед на Христовото Божество

    * Христос има Божји особини

-Тој е семоќен (Филипјаните 3,24). - Тој е сезнаен (Колосјаните 2,3;Јован 16,30). - Тој е сеприсутен (Матеј 18,20;28,20). - Тој е самобитен (Јован 5,26;и 11,25). -Тој е непроменлив (Послание до Евреите 13,8). - Тој е вечен (Колосјаните 1,17; Михеј 5,2).

    * Христовата моќ

-Тој е создател (Јован 1,1-3). - Тој е одржавател (Колосјаните 1,17). - Тој простува гревови (Матеј 9,6; Марко 2,5-7). - Тој подигнува мртви (Јован 5,28.29). - Тој ќе му суди на светот (2 Послание до Коринтјаните 5,10).

    * Сведоштвото на Библиските личности

-Пророк Исаија (Книга на пророк Исаија 9,6). - Апостол Тома (Јован 20,26-28). - Апостол Павле (1 Тимотеја 3,16; Римјаните 9,5). - Апостол Јован (1 Јованово 5,20).

    * Исус го обожаваат како Бог

-Народите (Матеј 28,17). - Ангелите (Послание до Евреите 1,6). - Секое колено и племе (Послание до Филипјаните 2,10.11).

    * Исус сведочи сам за себе дека е Бог (Јован 10,30; 13,13; 14,7-9).



На крајот на оваа наша кратка студија несомнено доаѓаме до еден единствен заклучок, а тоа е дека Исус Христос е многу повеќе отколку човек или пророк, Исус е вистински Бог и живот вечен (1 Јованово Послание 5,20) и затоа потребно е да го почитуваме како БОГ.
www.myspace.com/sblagoj
Кон врв
el_kevser Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 12.Ноември.2009
Статус: Офлајн
Поени: 832
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај el_kevser Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Март.2010 во 23:18
ti tvrdis deka isus e bog, taka ako ne se lazam,

stoe razlikata so jehovn svedoci so pravolsavnata religija?
vie jehovistite tvrdite deka e bog
hristijanite tvrdat deka e sin na boga.dali ovaa e razlikata?



А ова е вечен живот: да Те познаат Тебе, Единствениот вистински Бог, и Исуса Христа, Кого си Го испратил 17-3

Изменето од el_kevser - 12.Март.2010 во 23:23
kazuvajte ja vistinata kolku i da im e gorcliva na lugeto
Кон врв
muharem adlan Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 02.Јануари.2010
Статус: Офлајн
Поени: 18
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај muharem adlan Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Март.2010 во 23:16
da ama bitno e da go prifatime vo dela 2;21 ima odgovor ako sakas mozam da go citiram
Кон врв
muharem adlan Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 02.Јануари.2010
Статус: Офлајн
Поени: 18
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај muharem adlan Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Март.2010 во 23:13
bas me iznenadi dali znaes sto pisuva vo javan 17;3
Кон врв
KINGDAVID Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Solomon's father

Регистриран: 09.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 9425
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај KINGDAVID Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Март.2010 во 22:35
Originally posted by muharem adlan muharem adlan напиша:

se slozuvam so vas .zborot savaot znaci bog nad vojskite t,e    jehova bog e posilen od se nad se sto postoi.ikade sto pisuva gospod bog tamu treba da stoi jehova.vo hebreskite spisi go ima biozjeto ime



Taka e. Samo pazi imeto na BOG Jehova da go pisuvas so golemi bukvi

Изменето од KINGDAVID - 12.Март.2010 во 22:42
Кон врв
muharem adlan Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 02.Јануари.2010
Статус: Офлајн
Поени: 18
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај muharem adlan Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Март.2010 во 22:31
se slozuvam so vas .zborot savaot znaci bog nad vojskite t,e    jehova bog e posilen od se nad se sto postoi.ikade sto pisuva gospod bog tamu treba da stoi jehova.vo hebreskite spisi go ima biozjeto ime
Кон врв
KINGDAVID Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Solomon's father

Регистриран: 09.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 9425
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај KINGDAVID Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Март.2010 во 22:28
Originally posted by muharem adlan muharem adlan напиша:

zdravo sakam da znam vo koja religiozna pripadnost ste.zosto i jas sum vo toa.jas sum jehovin svedok i ja proucuvam bibiljata?



Fala Bogu, eden Jehovin svedok na forumot . Dobredojde .


Jas sum Pravoslaven , ama gi pocituvam i cenam site Hristijanski verski zaednici .

Isto taka gi pocituvam i sakam vernicite i od drugite religii, kako i ateistite i site lugje na svetot!

Pozdrav do tebe !
Кон врв
muharem adlan Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 02.Јануари.2010
Статус: Офлајн
Поени: 18
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај muharem adlan Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Март.2010 во 22:22
zdravo sakam da znam vo koja religiozna pripadnost ste.zosto i jas sum vo toa.jas sum jehovin svedok i ja proucuvam bibiljata?
Кон врв
KINGDAVID Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Solomon's father

Регистриран: 09.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 9425
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај KINGDAVID Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Март.2010 во 21:17

Biblijata vo The New Encyclopedia Britannica e opishana kako "najvlijatelnata zbirka knigi vo coveckata istorija."

Navistina, taa vlijaela i vlijae vrz nekoi od najgolemite svetski umetnosti, literatura i muzika.

Izvrsila znacitelno vlijanie i vrz pravnata nauka.

Bila velicana zaradi svojot literaturen stil i dlaboko pocituvana od mnogu visoki obrazovani lica. Nejzinoto vlijanie vrz zivotite na lugjeto od site opstestveni sloevi e osobeno dlaboko.

Vo mnogu od nejzinite citateli vdahnala znacitelen stepen na lojalnost. Nekoi drugi rizikuvale da bidat ubieni samo za da ja citaat.

Eden izvestaj objaven vo Emerging Trends zabelezal deka:
"Biblijata e tolku cvrsto vsadena vo Zapadnata kultura sto sekoj covek,vernik ili nevernik,koj ne e zapoznaen so Bibliskite ucenja i izvestai ke bide kulturno nepismen."
Кон врв
Blagoj_s Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 28.Август.2009
Статус: Офлајн
Поени: 3057
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Blagoj_s Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 10.Март.2010 во 13:54
                                 ZA SVETOTO PISMO - BIBLIJATA

Nakratko za Svetoto pismo ili za Biblijata, koja e Bozja rec. Toa e pismo sto mu e dadeno na covestvoto od Boga preku odbrani luge, proroci i apostoli. Vo Svetoto pismo se pomesteni Bozjite poraki sto gi dobivale ovie sveti Bozji luge direktno od Boga i gi zapisale so svoja raka vo svoite prorocki knigi od koi e formiran svetiot kanon na Biblijata.

Apostol Pavle: “Celoto Pismo e od Boga vdahnoveno i e polezno za poucuvawe, za prekoruvawe, za popravawe i za vospituvawe vo pravednost, za da bide Bozjiot covek sovr- sen i podgotven za sekoe dobro delo” (2. Timotej 3,16.17). Apostol Jovan koj, zaedno so drugite apostoli, tri i pol godini postojano, denonokno bil so Isusa i so svoi oci gledal i videl i so svoi usi slusal i cul se sto storil Isus, kazuva: “Ona {to bese od pocetok, {to go kazuvme, sto go vidovme so svoi oci, sto go gledavme i sto go opipaa nasite race, za Recta na zivotot (za Hrista) - da, toj Zivot se javi, i nie go vidovme i svedocime i vi go objavuvame vecniot Zivot, koj bese so Otecot i ni se javi nam; ona sto go vidovme i cuvme, toa vi go navestuvame i vam za i vie da imate zaednica so nas.
A nasata zaednica e so Otecot i so negoviot Sin Isus Hristos.” Bog go povikuva svojot sluga, apostolot Jovan, i mu zapoveda: Jovane, “napisi go na kniga ona sto go gledas” - ona sto ke ti go otkrijam, sto ke ti go pokazam jas - “i toa prati go vo crkvite.” sto mu bilo otkrieno, sto videl i sto zapi{al apostol Jovan? “Vidov novo nebo i nova zemja, za{to prvoto nebo i prvata zemja pominaa... Togas jas go vidov svetiot grad, noviot Erusalim, kako sleguva od neboto, od Boga, stokmen kako nevesta, ukrasena za svojot maz. I cuv silen glas od prestolot kako veli: ‘Bog se izbrise sekoja solza od nivnite oci, i smrt nema da ima veke, ni taga, ni plac, nitu bolka, zasto prvoto pomina” (1. Jovanovo 1,1-3; Otkrovenie 1,11; 21,1-4). -

Toa mu bilo otkrieno na apostol Jovan, toj toa go videl, toa go cul i toa go zapisal. Bog go povikal svojot starozaveten prorok Avakum i mu naredil: Avakume, “zapisi go videnieto, vre`zi go na plocki za lesno da se cita” (Avakum 2,2). Mojsej, i site starozavetni Bozji proroci, imale bezbroj sredbi so Boga i od nego primile iljadnici poraki sto gi zapisale vo svoite prorocki knigi i istite mu gi prenesuvale na Bozjiot narod. Koga gi citame Bozjite poraki vo nivnite prorocki knigi, tie obicno pocnuvaat vaka: “Gospod mu rece na Mojseja (ili na koj i da e drug prorok): ‘Kazi im na Izraelovite sinovi i reci im...’”, ili: “Vaka kazuva Gospod!”, ili: “Mi dojde rec od Gospoda”, ili: “Kako sto naredi (zapoveda) Gospod” (3. Mojseeva 4,1.2; Isaija 56,1; 66,1; Eremija 2,1; 2. Mojseeva 40,21-23).

Bozjite poraki, pomesteni vo pisan oblik vo Bozjata kniga, Biblijata, Bog bil kadaren da gi socuva niz burnite vekovi sto pominale i nivnata sodrzina do nas stignala vo neizmeneta forma. Biblijata imala mnogu neprijateli i protivnici, moknici, koi se obiduvale da ja unistat; satanata so site sili nastojuval i se trudel spomenot da $ go izbrise, bidej}i taa na pokaz ja iznesuva negovata zloba i go prikazuva vo vistinska svetlina pred celata vselena.
Iako bila potcenuvana i omalovazuvana, zabranuvana i ponizuvana, progonuvana i spaluvana, taa se do denesen den stoi kako Bozja rec, Bozja nakovalna na koja se istro{ile mnogu covecki cekani. Ottamu nie hristijanite veruvame deka vo raka imame sveta Bozja kniga, Biblija, ili Sveto pismo, od Boga dadeno, so Bozji poraki sto ni gi prenele Bozjite slugi vo pi- san oblik. Biblijata e najkompletno, najcelosno Bozje otkrovenie sto ni go dal Bog nam na lugeto, otkrovenie za sebe kako semoken Bog Tvorec, Otkupitel i Spasitel od grevot, koj ni se otkriva kako pat sto treba da go sledime, kako vistina sto treba da ja prifatime i kako vecen zivot za koj treba da kopneeme.
Vo nea Bog ni ja otkriva svojata qubov, svojata milost i pravda, ni ja otkriva svojata volja, svojot karakter, ni se otkriva samiot sebesi, svojata licnost.
Megu koricite na svetata Bozja kniga, Biblijata, se pomesteni 66 prorocki knigi, 39 vo Stariot i 27 vo Noviot zavet, napi{ani od ~etiriesetina pisateli, pi{uvani vo tekot na 1.600 godini, 1.500 godini pred i 100 godini po Hrista. Knigite na Stariot zavet se pi{uvani na evrejski, a na Noviot zavet na grcki jazik. Koga velime Star i Nov zavet, zasega se se ogranicime samo na knigite sto se napisani pred i po Hrista. Megu nejzinite pisateli sre}cavame luge so bleskoten um i inteligencija, najuceni lu|e na svoeto vreme, kako {to se Mojsej, apostol Pavle, prorok Isaija..., no i ednostavni, iskreni i prostodu{ni ribari, kako sto se apostolite Petar, Jakov i Jovan.
Megu bibliskite pisateli srekavame i eden govedar, prorokot Amos. Za zal, svetiot kanon na Biblijata, koj se sostoi od 66s prorocki kanonski knigi, vo nekoi izdanija e obremenet so poveke nekanonski knigi, nareceni apokrifni knigi ili “apokrifi”. Zborot “apokrif” sodr`i vo sebe misla za nesto nejasno, maglivo, skrieno, ne{to so somnitelno poteklo, pottureno, lazno. Ottamu tie izdanija na Biblijata, namesto 66, sodrzat nad 70 knigi. Apokrifite ne se bo`zestveno inspirirani, bidejki ne se dadeni od Boga, i nivnoto mesto ne e megu prorockite kanonski knigi inspirirani i dadeni od Boga.
Site apokrifi se podmetnati vo kanonot na Stariot zavet. Za da go odbegnat terminot “apokrif”, koj ima negativen prizvuk, nasite braka, pravoslavnite teolozi, koi go prifatile bibliskiot kanon zaedno so apokrifite, za apokrifnite knigi go vovele terminot “defterokanonski knigi”, sto bi znacelo otprilika “vtorokanonski” ili “sekundarno kanonski knigi”, polovicno ili necelosno inspirirani, knigi od ponizok rang. Soodvetno na toa, prvite bi bile “prvicno kanonski” ili “primarno kanonski knigi”, dadeni so polna ili so celosna Bo`ja inspiracija, so polna kanonska sodrzina i vrednost. Mnogu nelogicno i konfuzno! Spored taa logika, Bog nekogas e prvicen ili primaren, a nekogas se spusta na ponisko nivo i stanuva sekundaren, nesto od rangot na vtora raka!
Dragi moi, Bog e sekogas primaren i prvicen i se sto pravi Toj e primarno i prvicno. Kaj nego nema nisto sekundarno, nisto od vtora raka. Spored toa, apokrifite mozat da se narecat so koe bilo drugo ime za da se odbegne nivnata negativna konotacija, pa sepak, tie se i ostanuvaat apokrifi, covecka tvorba, bidejki nivnata sodrzina otstapuva od sodrzinata na bibliskite kanonski knigi i zatoa za niv nema mesto megu knigite na bibliskiot kanon.
Mnogu katolicki doktrini se temelat na apokrifite koi Katolickata crkva gi smeta za kanonski i koi se naogaat vo katolickata Biblija. Tie se proniknati so misticizam i navodno sodrzat tajni doktrini (skrieni raboti) koi se dostapni samo za prosvetlenite i prosvetenite. Za apokrifite na koncilot vo Trent e objaveno: “Sekoj koj ovie knigi ne gi primi vo celost kako sveti i kanonizirani, onaka kako sto cesto se citaat vo Katoli~ kata crkva, i koi se naogaat vo staroto izdanie na Vulgata Latin, ili namerno i svesno gi prezira spomenatite tradicii, neka bide proklet” (Council of Trent fourth session).

Ovie spisi nikogas ne se smetani za del na Kanonot, zasto e jasno deka se protivat na Svetoto pismo, kako sto mozeme da vidime od nekolku primeri: “Raspori riba, izvadi gi srceto, crniot drob i zol- ckata... kogo-gode go maci demon ili zol duh - maz ili zena, se edno - pred nego ili pred nea treba toa da se zapali i nikoga{ nema veke da gi maci zliot duh” (Tobija 6,4-8). Ova e cista vrazba, kako i sekoja druga vrazba, bez nitu trunka bibliska vistina. Hristos mnogu jasno kazuva deka “Ovoj rod (demonite) so ni{to ne moze da se istera, osven so post i molitva” (Marko 9,29). - Ne so spaluvawe na srce, na crn drob i zolcka od riba. Ne! Losite duhovi od lugeto se isteruvaat samo so post i molitva pred Boga. Drug primer: “Milostinata osloboduva od smrt; taa cisti od sekoj grev” (Tobija 12,9). - Napolno pogresno!

Nikakva nasa milostina i nikakvo na{e dobro delo, kolku i da e golemo, ne moze da ne oslobodi od smrtta. Od smrtta edinstveno mo`e da ne oslobodi Hristos koj so “svojata smrt go unisti onoj koj ja imase vlasta nad smrtta, odnosno gavolot, i da gi izbavi onie koi, zaradi stravot od smrtta, cel zivot bea vo ropstvo” (Evreite 2,14.15). Vtoriot del od privedeniot tekst, koj tvrdi deka “milostinata cisti od sekoj grev”, isto taka e daleku od bibliskata vistina. Ne milostinata, tuku “krvta na Isusa Hrista ne iscistuva od sekoj grev” (1. Jovanovo 1,7). Nema drug nacin nitu drugo sredstvo za cistewe od grevot. No, za ova mnogu poveke podocna, koga ke zboruvame za ulogata na verata i delata vo naseto spasenie.

Uste eden primer za pogresnata teologija na apokrifite: “Zasto, ako ne veruvase deka padnatite vojnici }e voskresnat, ke be{se izlisno i bespredmetno da se moli za mrtvite... Zatoa za pokojnite prinese `rtva kako nadomest za da im se prostat grevovite” (2. Kniga za Makabejcite 12,43- 46). Za ovaa pogre{na apokrifna teologija za mrtvite, i opsto za smrtta, vo knigava posvetuvame golemo vnimanie vo naslovot “Biblijata za smrtta”, kade sto ova prasanje ke dobie bibliska razvrska. Kako mozeme da ocenime dali nekoja kniga e kanonska ili apokrifna? “Koj veruva vo mene”, ne povikuva Hristos, “kako sto e kazano vo Pismoto, od negovata vnatresnost ke potecat reki na ziva voda” (Jovan 7,38).

Na koe Pismo ne povikuva Isus? Na ona od koesto cital Toj koga go cuel narodot vo sinagogite, na evrejskiot kanon na Stariot zavet koj se sostoi od 39 proro~cki kanonski knigi. Vo nego gi nemalo i gi nema apokrifnite knigi. Vo Hristovo vreme uste ne bil napisan kanonot na Noviot zavet koj se sostoi od 27 knigi. Zosto tokmu evrejskiot kanon na Stariot zavet da ni bide merilo? Sosem razbirlivo i logicno! Bog svojata Rec, Biblijata, mu ja dal na covestvoto preku odbrani Bozji luge, proroci i apostoli, Evrei. Pavle prasuva i odgovara: “I taka, kakva prednost ima Evreinot? Golema, vo sekoj pogled. Pred se, nim im se dovereni Bozjite zborovi”, Bozjata rec i, kazuva nasiot Spasitel: “Spasenieto doaga od Evreite” (Rimjanite 3,1.2; Jovan 4,22). Da, Evreite uzivaat golema prednost pred drugite narodi. Citavme deka tie na svetot mu go dale Svetoto pismo i Hrista kako Spasitel na gresnicite. Marija, Evrejka, ni go rodila Spasitelot; Hristos, Evrein, e nas Spasitel; prorocite i apostolite, so koi e povrzano Svetoto pismo, se Evrei.

Prvite hristijani, koi go poseale semeto na hristijanstvoto, se Evrei. Znaci, hristijanstvoto se rodilo vo evrejstvoto i bez evrejstvoto nema hristijanstvo. I zatoa, ako nekoj treba da ni sostavi i da ni dade zbirka na svetite prorocki knigi, da ni go dade svetiot kanon na Bozjata rec, da ni dade Biblija, togas, sekako, toa im pripaga na Evreite. I tie ni go sostavile i ni go dale kanonot na Stariot zavet so 39 kanonski knigi, ni ja dale evrejskata Biblija koja ne sodrzi apokrifi.

Judaizmot (evrejstvoto) e edinstven po toa sto Bog mu se obratil na cel eden narod koj go videl i cul so svoi sopstveni oci i usi, poveke milioni ednovremeno prisutni. Toa istorisko grandiozno iskustvo e kamen temelnik na evrejskata vera. Postojat drugi religii na svetot, no niedna od niv ne mo`e da se sporedi so pocetocite na judaizmot. Site drugi religii po~nuvaat so poedinec koj tvrdel deka razgovaral so Boga ili deka ja dosegnal vistinata. Toj poedinec postepeno go sirel svoeto ucenje, sozdavajki osnova za novata religija. Zapravo, za razlika od judaizmot, site golemi svetski religii go sledat ovoj model.

Kako prorocka kniga, Biblijata cekori pred nastanite i, kako predvodnik na vremeto, taa odnapred ni ja opisuva idninata na svetot, osobeno “poslednoto vreme” i “poslednite denovi”, videni so prorocko oko i zapisani so prorocko pero na nejzinite sveti stranici.                            


Изменето од Blagoj_s - 10.Март.2010 во 14:16
www.myspace.com/sblagoj
Кон врв
Blagoj_s Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 28.Август.2009
Статус: Офлајн
Поени: 3057
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Blagoj_s Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Март.2010 во 23:00



    Ovaa kniga e napisana samo za edna rabota, da ni pomogne da se pripremime za vecen zivot,da ne obedini vo taa cel, a ne da se razlikuvame -se nadevam deka site sakame ZIVOT,   VECEN ZIVOT.
www.myspace.com/sblagoj
Кон врв
el_kevser Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 12.Ноември.2009
Статус: Офлајн
Поени: 832
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај el_kevser Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Март.2010 во 18:22
Originally posted by ahmar1 ahmar1 напиша:

WOW el_kesver!!!

Најпрвин ДОБРО УТРО,зашто гледам дека си шокантно неинформирам за христијанството со тоа што МИСЛИШ дека овој јамајканецов ја открил Америка.
Инаку сум ја гледал емисијава(и уште од истиот автор) и е многу забавна за гледање.
Може да упрпа некој протестант но за првославен христијанин ова е ГОЛА ВОДА.(извинете ако реченицава делува многу надмена но така е)

Типов ,како и ти, ГО КРИТИКУВА ПРОТЕСТАНТСКОТО ТОЛКУВАЊЕ И СФАЌАЊЕ НА БИБЛИЈАТА.
А правоверното сфаќање на светото писмо и протестантското се како од РАЗЛИЧНИ ГАЛАКСИИ.

Но еве да не речеш дека и ја сум се упрпал еве ти едно СЕРИОЗНО разгледување на АКАДЕМСКИ СКЕПТИК за Светото Писмо од ЈАИЛ факултетот од америка.
   ТУКА




cekaj bee ahamree jas rekov nesto ,, samo   go vidov toa i go predloziv kako tema nisto poveke nitu se ogradiv nutu rekov nekoj zbor nesto za i okolu toa .
kazuvajte ja vistinata kolku i da im e gorcliva na lugeto
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 6789>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,328 секунди.