![]() |
|
Александар III Македонски |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 2425262728 47> |
Автор | ||
Logos ![]() Група ![]() ![]() Регистриран: 13.Септември.2009 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
„ЈАС СВЕТОТ ГО ОСВОЈУВАМ ЗА МАКЕДОНЦИТЕ“- малку иронично ако се знае дека истите тие македонци(се мисли на неговите ганерали)се виновници за ситематскиот распад на империјата и на крајот нејзино потполно паѓање.
но па од друга страна колку визионерско ако се знае дека по неговата смрт,дотогаш освоените територи биле поделени меѓу македонските генарали кои сепак ги представувале македонците. |
||
![]() |
||
Каснакоски ![]() Сениор ![]() Регистриран: 03.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 4758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() Aleksndar i Avgust od 1568g. |
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Во Александрија, Птоломеј ја воспоставил новата македонска
династија. Таму тој се зафатил со изградба на библиотека и повторно го
вовел македонскиот систем на владеење, со македонскиот јазик како
официјален јазик во царството. Македонскиот јазик станал јазик на
трговците, дворците и наследниците, кои се стремеле да стануваат
владетели на одделни кралства во евроазиската империја.
Набргу потоа дошло до неизбежни промени меѓу луѓето верни на
Александар. Придружниците и гардистите, раштркани низ новото владеење,
се издигнале на власт како благородници со сопствени права. Тие ја
вратиле професионалната војска и системот кој го научиле од Александар.
Така светската евроазиска империја се поделила на четири делови:
Македонија, Мала Азија под Антигон, Египет под Птоломеј и Сирија до
Хиндокуш под Селеукидите, слободна Ерменија и независното кралство на
Евреите.
Сe тоа било поврзано со заедничка македонска култура во тогашниот таканаречен македонски свет.
Таа нова движечка сила по градовите и кралствата ги терало луѓето
да бараат нови вредности и зачекорување на новите апостоли кон новата
универзална религија - Рисјанството и не само таа.
Бранот на селење кон Исток, кој го започнал Александар, мора да се
поврзе со неговата мисионерска улога. При тоа, мора да се смета за еден
од најуспешните истражувачи бидејќи покрај ослободителната мисија, тоа
биле патувања на кои се вршеле географски откритија.
Неговите истражувачи откриле нови земји и мориња, нови видови
животни и растенија. Тие ја откриле внатрешноста на Персија, Индија,
Персискиот залив и Индискиот Океан. Македонските трговци сe повеќе се
движеле по караванските патишта, кон внатрешните пазари на Азија, за да
разменуваат производи од Исток и Запад.
Александар се сметал за еден од најмоќните светски владетели и
државници во светската историја, меѓу другото и заради успешното
меѓусебно поврзување на Истокот и Западот. Второ, македонската уметност
преку јазикот, обичаите, уметноста и науката ги пренел на Исток.
На Македонската култура и` ја вратил светската слава, а македонскиот јазик повторно станал светски јазик.
Доказите се среќаваат и денес од Индија па сe до Кина.
Градби кои сведочат дека македонските учители на тогашните
уметници биле познати во светската империја на Александар, која се
протегала од долна Италија преку Египет и подалеку во внатрешноста на
Азија. Во целата империја владеел македонскиот начин на живеење и
културниот дух на Александар.
Александар сакал да им послужи на Македонците како пример. Тој
имал благородно однесување и изглед и ги победувал (освојувал) луѓето
со неговите човекови, научни и воени постапки.
Со храброст, знаење, логика, демократија, слобода и човекови права
го возобновил македонското царство. По големите напори тој не знаел за
замор; самиот лично се грижел за повредените и давал наредби за грижа
за нив. Не е никакво чудо што истражувачите и војниците го сакале како
идол.
Во секоја тешка ситуација царот владеел со сигурен поглед. Знаел
да избере точно време за секоја работа. Благодарение на неговиот
несекојдневен талент тој успеал да ослободи голем дел од тогаш
познатиот свет.
Тој одел спроти сонцето барајќи ја вечноста.
Светите патишта му шепотеле за илјадагодишните македонски
мудрости, а бескрајните земни и водени пространства се отворале пред
неговите воодушевени погледи.
Знаењето, логиката и храброста биле негови водители. Тие му ги
отворале светите порти на откровенијата и ја уништувале грижата,
стравот и тагата.
Неосвестените му се поклонувале, а останатите му ја осветлувале победата и среќата.
Со сe она што го направил и што имал намера да направи Александар
Македонецот покажал дека се издигнал над своето време, па не е ни чудо
што со векови им бил инспирација на уметниците, писателите и на
скулпторите во разни средини и епохи.
Александар, кој бил сe во едно и кој го остварил херојскиот сон на
Македонците, бил инкарнација на млад Бог, голем ученик на големиот
Аристотел. Тој бил цар над царевите, во негово време градовите
доживеале најголем процут.
Во духовен и економски поглед македонизмот доживеал најголем подем.
Персиско-медиското кралство под Селеукидите и египетското кралство
под Птоломеј доживеале голем културен подем под македонска управа.
Благодарение на непроценливите папируси ние знаеме за сите поединости
од времето на Птоломеј.
Со производството се развила трговијата и се пружиле големи можности во мала Азија со нејзините градови Ефес и Милет.
Македонија цветала.
Пела и Вавилон биле средишни трговски точки и централни
престолнини на македонскиот свет. Епик*р и Зенон ги поставиле темелите
на големите филозофски школи.
Учењето на Стоа, како и на подоцнежните Киникијци, било сосема космополитско.
Македонскиот дух се гледал во ориенталните култови и мисла, во астрологијата, во славењето на анадолиската "голема мајка".
Размените со Персија и Индија биле поголеми. Постоела
македонско-сириска, македонско-персиска, македонско-египетска,
македонско-бактриска и македонско-индиска култура, кои биле силно
поттикнувани од двете страни.
Од светско значење останува следното: македонскиот дух ја зачувал
својата оригинална форма; културното мешање било најсилно со персиската
култура; хуманистичката мисла под влијание на Стоа во македонскиот свет
се проширила и имала македонско ориентален карактер; преку неа се
вршело обид да се помират постојните раси и мешани народи, конфликтите
и тешкотиите, за да се рашири убедувањето дека заедништвото е посилно
отколку убивањето, дека тоа е заедничка вредност за неслободните,
робовите и варварите. Таквиот идеал овозможил севкупен развој на
науките и уметностите.
|
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Пак бегаш од темата - те молам бес персонификација,кој што е ти неможеш да знаеш само претпоставуваш
![]()
|
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
По смртта на Филип II Македонски, на младиот Александар му е сосема
јасно дека брзо ќе треба да ја докаже и покаже својата моќ. Демостен не
пропуштил да искоментира дека „од момченцето не треба да се очекува
ништо! Дека нема да мрдне од Македонија и дека ќе се шета низ Пела!“.
Самиот Демостен играл доста важна улога при побуната на Теба. Тој ја ширел информацијата дека Трибалите ја уништиле македонската војска, заедно со нејзиниот крал, и со него се појавил човек кој тврдел дека самиот тој бил ранет во битка, во која кралот погинал. Демостен ги мотивирал и подржувал полисите од Пелопонез, да со воена сила ги поддржат Тебанците. По Александровата победа тој вели дека е спремен да им прости на Атинците, ако му ги предадат антимакедонските стратези, меѓу кои и Харидем, Лик*рг, Хиперид и Демостен. Во Собранието, поддршка на ова барање од страна на Фокион е проследена со громогласно „уа“, при што Демостен настапува со говор давајќи пример со басната со овците, кои ги предале своите кучиња на волкот. Благодарение на Демад, Александар настапува попустливо благодарение на зборовите според кои Демостен и останатите се толку посрамени да нивниот збор не вреди ништо. По уништувањето на Теба на Демостен му се вади афера дека проневерил персиско злато за лична корист. Некои податоци говорат за тоа дека тој му платил на Демад за де тој го застапува кај Александар. Можеби, за ова говори фактот што по таа 335 година, однесувањето на Демостен кон Александар станува многу по попустливо, и секој пат кога требало граѓаните да бидат повикани на востание или отпор, тој изјавувал дека треба да се настапи претпазливо и да не им се помага ни на Спарта, ни на Милет. Тука се гледа разликата во неговото однесување и дејствување од периодот кога го напаѓал Филип и овој, во кој е амбивалентен. Неговиот развој како политичар од сите страни бил строго оценуван. Му префрлале за превртливост, недоследност, соработка со непријателот, па дури и за предавство, коментари кои воглавно биле злонамерни. Тешко дека Демостен може да биде карактеризиран како демагошки опортунист. Тој неретко заземал став спротивен од тој на народните маси, затоа што попрво сакал да биде груб и реален, отколку слаткоречив. Некои сметаат дека после големата вербална воинственост 335-та, тој станал малодушен. Александар пред својот планиран поход кон Азија сакал да се осигура на домашен терен, па со себе зема воглавно грчка војска, а на Антипатар му ги препушта големите македонски одреди. Демостен останува претпазлив во своите ставови и коментари, и советува да не се поддржи Агис III, кој набргу ќе биде поразен и убиен. Александар за да ги придобие Атинци ги ослободува атинските војници заробени кај Граник, а ветува дека ќе го запали Персеполис, како одмазда за Акропол. Во случајот За Венецот, Демостен наоѓа добра можност да ги одбрани своите ставови за својата попустлива и превртлива политика, посебно околу не поддржувањето на Агис, како и можност да се конфронтира со Ајсхин околу нивните различни гледишта од претходно. Ајсхин, зборувал прв и во својот говор, го посочува Демостен за главен кривец за се, дури и неколку пати повторува: „Демостен и носи несреќа на Атина!“ Демостен при одбраната се поставува така што се претвора во обвинител и во Ајсхин го разоткрива предавникот кој ја предал Грција на Филип. Тој многу внимава да не признае дека тој етој кој ги туркал Грците во безнадежна битка, велејќи дека Филип сепак можел да биде потиснат и дека ниедна битка однапред не е позната. Пресудата со огромно мнозинство била на страната на Демостен, а Ајсхин дури морал да плати парична казна, по што посрамен решил да се исели и да замине на Родос каде што бил учител по реторика. Што друго да се каже за Демостен освен дека во периодот на владеењето на Александар се трудел да го оствари тоа што го наумил, ослободување на грчките територии, но и да ја сочува својата глава. Неговата прагматичност функционирала се до моментите кога е затворен. По краток период успева да избега од не така строго чуваните атински затвори и да побегне во Тројзен. По смртта на Александар летото 323 година п.н.е. доаѓа до бунт кај Грците за нивно ослободување, а Демостен се враќа на голема врата со вратен углед, дури и народот гласа за негово враќање и му дава 50 таланти, за да се ослободи од својот долг. Бунтот не успева 321г. по многу борби, Грците се разбиени, главните водачи покорени или убиени, додека Демостен се крие на островот Калаурија, каде што пишувајќи го своето последно писмо, труејќи се со графит тој се самоубива. |
||
![]() |
||
ADVISOR ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 17.Февруари.2009 Статус: Офлајн Поени: 1026 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Makedoncite se pelazgi ili ne Bugi a?
![]() |
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Не само тоа - по дури три востанија на Македонците против Римската империја Римјаните решаваат да ја поделат Македонија на три дела - од тука и поговорката “подели па владеј“
|
||
![]() |
||
Logos ![]() Група ![]() ![]() Регистриран: 13.Септември.2009 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
и јас се согласувам. уште во римско време државното уредување на империјата е следново: УРЕДУВАЊЕ НА ИМПЕРИЈАТА:Во времето на Константин територијата е поделена на : Префектури(неколку диецези) Диецези(поголем број на провинции) Провинции Источна префектура(praefektura praetorio per Orientem) се состои од: Египетска,Источна,Понтиска,Азиска и Трачка диецеза. Илирска префектура(praefektura praetorio per Illirica) Дачка и Македонска диецеза. Италијанска префектура(praefektura praetorio per Illirici Italia et Africae) Италија,латинска Африка,Далмација,Панонија,Нарик и Реција. Галска пефектура(praefektura praetorio per Galliarum) Британија и Иберскиот полуостров. дачка и Македонска повеќе и од јасно е дека се раликува Македонија од Дакија (денешна Романија населена меѓу друго и со Власи) |
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Без разлика тој е Македонец.
Еве за пр. како Македонците си ги обележуваат своите предци ![]() |
||
![]() |
||
g-1 ![]() Сениор ![]() Регистриран: 10.Јули.2009 Статус: Офлајн Поени: 356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Нема ништо, грчко - данајско. |
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Нема ништо Хеленско - барем така тврдат и Америчките професори
Еве интересно интервју http://www.americanchronicle.com/articles/view/94555 |
||
![]() |
||
Boogie ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор ![]() ![]() Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Филип е од Македонско кралско семејство,ја превземал власта од брат му но Александар е дете од мешан брак - Македонско Епирски,повеке пати кажав дека доколку Власите се чувствуваат за наследници на Епирите тогаш може да го делат Александар како Македонско и Епирско дете но да се прогласи Александар Македонски за Влав е повеке од смешно
![]() |
||
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 2425262728 47> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |