|
За Иконите (само текст, без слики!) |
Внеси реплика | страница <1 3435363738 57> |
Автор | ||||
makarios
Сениор Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Во ред е тоа Ев, ама факт е оти имаш икона за аватар, а не реч.
|
||||
Maran Ata
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 3669 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Чичко полицаец, чичко полицаец, јас многу добро знам што рече зидарски... овој пат се трудам да читам и да паметам, за да не паднам повторно на нечие ЛУКАВСТВО...
|
||||
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
||||
Templarius
Сениор Регистриран: 12.Февруари.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 2754 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Zosto po patistata ima znaci?????Koi se sepak sliki ????
|
||||
Give me your secrets
Bring me a sign Give me a reason To walk the fire See another dawn Through our son's eyes You give me a reason To walk the fire. |
||||
makarios
Сениор Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Абре остај тоа, зошто евангелос има икона за аватар?!?! |
||||
bratljube
Сениор Регистриран: 27.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 147 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
ma ostaj patista, ostaj evangelosi, zosto Gospod zabranil ikoni? |
||||
bratljube
Сениор Регистриран: 27.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 147 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
kolku tastatura poarceno, za da se prepirate so Bog, zosto gi zabranil ikonite.
ama so Boga ima li prepirka sto moze da ja dobiete? |
||||
EvAngelos
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Tertatka, веќе неколку пати на повеќе теми спамираш самоцитирајќи си ги твоите километарски коментари кои веќе биле пишани на темите. Приметив исто така дека тоа го правиш кога некој добро ќе ви го "спушти" и ќе ве остави без зборови, па за да не ви се види срамот и да се замати дискусијата веднаш спамираш најчесто со самоцитирање километарски коментари.
Замисли како би било доколку и јас сега го посторам повторно мојот воведен километарски коментар на темава? А тоа и ќе го направам доколку модераторите повторно (по стоти пат веќе) замижат на оф-топиците и спамирањата, па да видиме што ќе стане од форумов.
Изменето од EvAngelos - 04.Ноември.2008 во 00:23 |
||||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Tetratka, imash opomena, EvAngelos e vo pravo. Sekoe prepostiranje na vekje objaveni komentari i repliki se smeta za spamiranje.
|
||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||||
Maran Ata
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 3669 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Православната икона претставува прозор кон вечноста. Таа е светло-живопис на Богочовекот Исус Христос и целокупното Божјо создание. Осветена од Божествената светлина, не поттикнува на очистување и просветлување. Нејзината светлост која е ослободена од природните закони, ги миросува и преобразува лицата и телата на насликаните битија во безвременски и рајски. Токму затоа иконата претставува една необична слика, која што изобразува пејсаж на нашиот свет, не пропадлив како е сега, туку просветлен и прочистен каков што го устроил Бог во вечноста. Таа светлина зрачи и од фрските кои се живописани на ѕидовите на храмовите, чии ликови го манифестираат своето живо присуство на Литургијата заедно во единство со верниот народ. Таа светлост ги надминува природните закони на оптиката изразувајќи ја Божествената слобода. Затоа на иконите и фреските Христос не се претставува како индивидуа, туку на нив се открива тајната Негова, како тајна на целата Христова Црква, каде се собрани светите, односно светлите. Секој свет кој се изобразува на иконата/фреската ги има истите особини на светлоста како и Христос, што значи дека се охристува по Неговата благодат.Тоа осветлување по благодат светиот го изедначува со останатите светии во соборноста на Небесната Црква. Демоните кои се изобразени на иконите и фреските не се претставени како добри и лоши, или убави и грди, туку како битија кои ја порекнуваат и отфрлаат заедницата на несоздадената Светлина и затоа се претставени како мрачни и темни. Бог на сите свои созданија им ја испраќа својата несоздадена сила и енергија (благодат), која не допира до демоните кои себеси се затвориле и изолирале од целокупната Божја љубов. Поради тоа иконата/фреската нé поттикнува на љубов кон Бога, не само низ призмата на нашето индивидуално очистување од нашите страсти, но и преку очистување и измирување на нашите меѓусебни односи со Бога. Конечната цел на иконата и фреската е да ни помогне да го видиме Самиот Господ Исус Христос и светиите преку нашите духовни сетила, како потполно нови битија какви што никој претходно не ги видел и да ја зацврстиме нашата вера во вистинската светлина на Православната Црква, во сите денови на нашиот овоземен живот. м-р Илија Орачки Превземено од св.Спас - Драчево Изменето од Maran Ata - 06.Ноември.2008 во 10:39 |
||||
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
||||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
ИКОНИТЕ ВО МАКЕДОНИЈА
Преку примерот на античкиот град Стоби, кој е релативно најтемелно истражуван, можеме да добиеме извесни сознанија за новонастанатите промени и активности, како на планот на културното градежништво, така и во областа на ликовната и применетата уметност. Притоа, ги користиме сознанијата на еден од најдобрите познавачи на античкиот град Стоби, проф. Ѓорѓе Мано-Зиси. Имено, проучувајќи ги стратиграфијата и урбаниот развој на античкиот град, тој укажува на неколку многу значајни потфати што се од посебен интерес за проучувањето на најстарите траги на христијанската архитектура и уметност. Меѓу другото, тој ги наведува и следниве податоци: “Кон крајот на III век е градена Полихармовата синагога, според натписот на столбот и фреско-декорацијата во рамките на табула-ансата. Уште од тоа време е и портикот со капител и маски во Куќата на псалмите. Почесната плакета со Менорот на Евстатие секако припаѓала веќе кон IV век, кога и синагогата и оваа куќа до неа биле обновени, меѓусебно поврзани и добиле раскошни фрески, штукатура и мозаик. По театарот, дошло до уривање и на синагогата, а со подигањето на христијанска црква над неа и до адаптација на куќата во црковна резиденција. На местото на некогашниот храм на паганските исцелители, најпрвин бил подигнат мартириумот, а потоа Епископската базилика. Покрај театарот, во кој, минувајќи по Виа венеторум, умирале мачениците (слично на оние во термите близу до Св. Димитрие во Солун), се чувале нивните мошти и гробовите на првите епископи: во конфесијата на апсидата и во тремот на криптата, под јужниот кораб од црквата. Од еднокорабен ораториум, и северната базилика е претворена во трокорабна со трибелон и отворен нартекс, во истиот, IV век.“ “Околу средината на V век, Филиповата базилика означува врвен триумф на христијанството во Стоби.“
Со изградбата на нови храмови, создадени се поволни услови за поголема употреба на фреско-сликарството за нивно декорирање. За тоа сведочат зачуваните фрагменти од фрески ос ѕидовите на Епископската базилика и Баптистериумот во Стоби, како и бројните фрагменти од фрески откриени во сакралните објекти на други археолошки локалитети во Македонија. Врз основа на јавно изразените стилски карактеристики, овие фрески се датираат во периодот од IV до VI век. Дали во Македонија во овој ран период имало икони? Со откривањето на теракотните икони на археолошкиот локалитет Виничко кале во Виница, во регионот по средниот тек на реката Брегалница, во 1985 година, и тоа во еден навистина импозантен број - 42 цели и добро зачувани икони, со стотина фрагменти што припаѓале на други икони, може позитивно да се одговори на поставеното прашање, бидејќи откриените теракотни икони ги датираме во периодот од крајот на IV до средината на VI век. Меѓутоа, веднаш треба да се нагласи дека икони работени на дрвена подлогадосега не се откриени. Поцелосен и поубедлив одговор на прашањето зошто мена никакви траги од штафелајно сликарство на почвата на Македонија, од крајот на IV до крајот на IX век, досега не е даден. Наведувани се различни причини сврзани со технолошките својства на иконите работени на дрвена подлога, па со познатите историски настани, меѓу кои на посебно место се наездите на германските и на хунските племиња, а потоа разурнувањата, грабежите и пустошењата од страна на Словените и Аварите. Не се заборавени исто така иконокластичките борби и расправи, како можна причина за непроизведувањето дела на штафелајното сликарство или уништувањето на веќе произведените. Изменето од Tetratka - 14.Ноември.2008 во 21:49 |
||||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||||
belichka
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Vinicko kale Изменето од belichka - 14.Ноември.2008 во 23:14 |
||||
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
|
||||
Maran Ata
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 3669 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
ЗА ИКОНИТЕ
Икона (гр. εικων, лат. imago, икона, лик, слика, представа): Свет лик, света слика, во две димензии, која го преставува Господ Исус Христос, Пресвета Богородица или Светиите, кои можеме да ги насликаме бидејќи имале тело, а на кои се поклонуваме или ги почитуваме по начелото: „честа дадена кон иконата се пренесува на оној кој е насликан на иконата“. Како сликовна претстава, иконата може да има историска, естетска и археолошка карактеристика, но таа не припаѓа на сакралната уметност, туку на Црковно богослужење, заедно со Светото Писмо и Светите Тајни. Таа не е некој украс, табло или фигуративно представување, туку визуелно соопштување на невидливата божја стварност, манифестирани во времето и во просторот. Затоа визуелната контемплација има иста вредност за примање на Тајните Божји откриени во историјата на Спасението како и усмено исповедување или напишана порака. За православната теологија, темелот на иконата или символичното прикажување навистина е вистинско Овоплотување на Синот Божји: „И Логосот постана тело“ (Јован 1,14). Икона е последица на Овоплотувањето, затоа што е Христос „икона на Богот невидлив“ (кол.1,15). Јеромонах Доситеј |
||||
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
||||
Maran Ata
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 3669 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Иконата во историјата на Црквата
Црковниот став према култот на иконата постетено се искристизирал низ повеќе етапи. Ориген и Тертулијан не зборуваат во прилог на иконата, исто така ниту Јевсевије Кесариски (263-339), кој сепак признава дека видел икони кои ги преставуваат Христос и Апостолите. Многу било популарно во тоа време мислењето дека постоел автентичен лик Христов. Св. Василие Велики ја споредува функцијата на општење кон иконата со функцијата на зборовите: „што е зборот за слушање, тоа е иконата за видот“. Св. Јован Златоуст вели дека иконата е гаранција на стварноста, видливо Овоплотување на Бога. Св.Јован Дамаскин (околу 730-760) ја одредил теологијата на иконата во нејзина класична форма. За него иконата почива на фактот вселување на човековата природа во ипостасот на Логосот. На крај, Седмиот Васеленски Собор (Никеја, Витинија, 788), повикан против иконоборството, со допринос на патријархот Тарасија (784-806) го одредува православното учење за иконографското представување на Христос, Мајката Божја, ангелите и светителите. Јеромонах Доситеј Изменето од Maran Ata - 16.Ноември.2008 во 07:33 |
||||
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
||||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
|
||||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||||
Внеси реплика | страница <1 3435363738 57> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |