IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Образование
  Активни теми Активни теми RSS - Деца со посебни потреби
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Деца со посебни потреби

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 7891011 18>
Автор
Порака
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Август.2008 во 22:08
Originally posted by defma defma напиша:

Точно Lilica, за дефектологот е добро да волонтира и да се стекне со пракса, потполно го поддржувам тоа, но доколку волонтерот-дефектолог му ја врши работата на некој наставник кој е платен за истата не е во ред.

А најголем проблем е тоа што доколку во училиштето (зборувам за редовно училиште)има дефектолог и ученикот со ПОП работи, напредува се е супер, сите му велат на дефектологот дека е неопходен, дека од неговата работа се забележуваат резултати и откако дефектологот-волонтер ќе си замине(некои работат и по 2 години без пари), тогаш сите си молчат,на детето со ПОП ќе му најдат некоја занимација и никому ништо.Тоа е жалосно.

Многу е полесно кога некој ќе ти ја цени работата, а не само доколку му ја вршиш работата да те "тапша по рамо".

... lutina isturena na pogreshni luge.... Nastavnicite vo redovnata nastava imaat na grb 25-30 deca koi treba da se opismenat.... i na koi im e neophodno prisustvoto na nastavnikot "nad nivnite glavi". Deteto so POP ne treba da bide samo prisutno vo paralelkata, tuku treba da uci preku imitacija onolku kolku moze. Nemu mu e neophodno pridruzba od lice koe ke raboti so nego, bilo psihologot ucilishen, bilo defektolog ili roditel.Nastavnikot e potreben da razvie, potikne sorabotka i prifakanje na deteto od strana na drugite deca, kako i vklucuvanje na deteto pri izveduvanje na veshtinite...odnosno casovite po muzicko, fizicko i likovno. Kako moze da go pravi toa na cas po makedonski aj da zemam banalen primer...koga raboti na opismenuvanje. Mora da objasni na sekoe dete kako se pishuva bukvata, mora da sledi kako decata pishuvaat, dodeka deteto so POP moze da raboti na vezbi za razvoj na motorikata odnosno da "pishuva" linii-elementi na bukvite. Znaci neizvodlivo e na site casovi spored programata. E nekoj ke rece , zatoa se pravi diferencijacija. E pa ne se pravi, lesno e da se rece, ama ne i da se realizira za vreme od 45 min so 30tina deca.Sakame SE ama nikako da gi promenime navikite. Za mene vozrasta od 6-8 godini, odnosno od I-III koga tece adaptacijata i opismenuvanjeto so kirilicnoto i latinicnoto pismo mora da tece so maksimum 15 deca vo paralelka, poslemoze da se spojuvaat paralelkite. E so 15 deca, moze i dete so POP bidejki i toa ke razviva veshtini. Ne treba mnogu um, treba volja i poznavanje na problematikata od onie gospodata i damine od kancelariite koi ne vlegla vo oddelenie od kako zavrshile shkolo, ama SE znaat i ne prifakaat sugestii. Tie sekogash mora da se vo pravo i nivnoto mora sekogash  da e posledno.
Кон врв
defma Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Март.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 716
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај defma Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Август.2008 во 22:23
Точно mamamd, јас не ги окривувам наставниците за тоа што навистина немаат време да посветат на дете со ПОП, туку навистина ме иритира тоа што не бараат помош,а сите знаат дека постои дефектолог кој може да им помогне. проблемот е во тоа што додека имаат волонтер се е добро,а откако ќе си отиде тогаш никој не ја бара потребната помош туку сите си молчат, впрочем како се во нашата мила државичка.Тоа е многу тешко, да слушаш како си добар, како резултатите од твојата работа се очигледни, не се знае што ќе се прави без тебе, а откако ќе си заминеш (а тоа следи после долго време надежи дека некој ќе се заложи за твое вработување), тогаш на ученикот ќе му се најде нешто да се занима и твојата работа паѓа во вода.

Знам дека е тешко на оној наставник кој има дете со ПОП во неговото одделение, но постои некој кој може да им пружи поддршка и помош.

Кон врв
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Август.2008 во 23:02
...jas nekade imam napishano deka zalosno e shto decata so POP se samo statistika, odnosno se koristat za popolnuvanje na brojkata za opstanok na paralelkata. Tuka nema shto da se ceka, nastavnikot ne bara pomosh, deteto ne dobiva nishto, samo dengubenje a nekade i otfrlanje, osamenost. Nekoi nastavnici, onie koi navistina sakaat od nim poznati pricini da pomognat, baraat zadolzitelno da imaat pomosh, vo interes na site, decata, deteto so POP, roditelite. Strashno e shto najgolemi kocnicari za prifakanje defektolog se tokmu ucilishnite psiholozi koi ne sakaat javno da priznat deka ne se strucni za rabota so decata so POP, a se cuvstvuvaat zagrozeni od defektolozite. Ushte pozalosno e shto se bara defektolozite da volontiraat. Od kade mu pari da dojde do rabotnoto mesto, za pojadok, za didakticki materijali koi mu se neophodni za rabota so deteto. Jas mislam deka tuka najgolema uloga treba da imaat roditelite, tie treba preku svoite organizacii da insistiraat da se obezbedat sredstva. I se soglasuvam so lillica deka prv i osnoven izvor na informacii za potrebite na deteto treba da bide roditelot. Toj naubavo gi znae potrebite i moznostite na deteto so POP. ne rekle dzabe starite ...PRASHUVAJ PATALE, NE GATALEC.

Изменето од mamamd - 29.Август.2008 во 23:03
Кон врв
lilica Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај lilica Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Август.2008 во 15:00
Ги повикувам сите кои можат да помогнат да направам список на помагала-нагледни средства или како се викаат-дидактички материјал потребен за да опстане еден аутист. На пример за да се разбере со околината американците ги оспособуваат децата да користат комуникатори и аутистите со таа справа лесно можат да побараат што сакаат и дури да водат и предавања (семинари).Мора да има направи со кои тие би се стимулирале и за одредени активности кои се неопходни за опстанок, како што се хигиенските навики ( користење на сапун, миење на раце и прибор и сл.). Моето дете од 7,5 г. не разликува што се јаде а што е отпад.Тоа е проблем.ВЕ МОЛАМ само ако знаеме точно што сакаме има успех.Се додека се вадиме дека секое дете е посебен случај и дај вака или онака да пробаме нема одење напред. Ќе тапкаат децата во место.А секој научник за да проучува некоја појава сам бара спонзор и експериментира додека има сретства.Така и дефектолозите кога не се обучени, за да се стекнат со пракса со аутисти треба сами да се финанасираат и кога ке остварат некој резултат дури тогаш да добијат признание (работно место или хонорар). Не може секој да се тренира на дете кое е безпомошно.ПОЗДРАВ И ОЧЕКУВАМ ПОМОШ ВО ВРСКА СО НАГЛЕДНИТЕ СРЕДСВА.

Изменето од lilica - 30.Август.2008 во 15:25
Кон врв
defma Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Март.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 716
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај defma Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Август.2008 во 20:11
Да Lilica,се согласувам дека кај нас не се следат баш новитетите во образованието на деца со ПОП, но верувајте дека постојат луѓе кои многу си ја сакаат својата работа и секојдневно се обидуваат да ја унапредат.

Кај нас прашањето поврзано со аутизам и аутистичен спектар сеуште предизвикува различни размислувања и препукавања околу тоа кој тоа подобро го разбира или истражува, а всушност никој не поставува најважното прашање-како да се едуцираат овие деца.Најтрагично е тоа што оние кои расправаат и одлучуваат на теми поврзани со оваа проблематика никогаш не се сретнале со семејство на дете со аутизам (или јас повеќе милувам да кажам аутистичен спектар).

Би ти предложила неколку адреси кои што можеш да ги погледнеш:
www.rdiconnect.com
www.taca.org
www.autismspeaks.org
www.autismcentar.org.
www.teach2talk.com
www.shoeboxtasks.com

Се надевам дека ќе ти помогнат овие страни,стојам на располагање кога имате прашања поврзани со аутизам.Јас две години работам со деца со аутизам.
Кон врв
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Август.2008 во 23:45
... mislam deka deneska mnogu luge rabotat na pomaganje na roditelite na deca so POP, no ocigledno vo pomalite mesta sekoj si ja nosi na "svoj grb svojata maka". Mora da priznaeme deka Skopje go ima Zavodot za mentalno zdravje, popularnoto Simpo, od koe porano se begashe kako gavolot od krstot. Deneska tamu rabotat zaedno timovi od mladi pocetnici entuzijasti i iskusni strucni lica. Kolku shto mi e poznato vo timot ima i lekar -roditel na autisticno dete koj uspea da gi poturne rabotite napred. Lilica bi mozela da vospostavish kontakt so niv, znam deka mozat mnogu da ti pomognat.
Кон врв
lilica Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај lilica Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 01.Септември.2008 во 12:32
Благодарам на помошта defma и mamamd. Во Заводот сум била, добив само наод и мислење за да ја запишеме малата во паралелката во Струмица. Се лечиме во приватна педијатриска ординација, а сите сугестии од лекарите од Заводот за ментално здравје беа со последици за малата , така да немам доверба повеке во нив.Лекарите во Заводот, па и мајката на девојчето со аутизам, секогаш се со резерва кон родител на дете со аутизам. Доагањето во Скопје е скапо, а лекарите од Заводот без анализи не поставуваат дијагноза, ниту даваат мислење.Искусните лекари каде се лечиме ни поставија точна дијагноза, без анализи, се разбира освен КТ.Сите потребни испитувања во кои се вклучивме подоцна, заради наодот од Заводот, ја потврдија првичната дијагноза.Лекарите во Заводот немаат пракса и само со читање на искуства од странство не се во состојба да дијагностицираат.Искуството и надградбата се основни во лечењето.Поздрав.
Кон врв
defma Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Март.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 716
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај defma Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 02.Септември.2008 во 10:29
Се надевам дека овие страни ќе ти се најдат од помош.
Оваа проблематика ме интересира многу и со задоволство прифаќаам дискусија на оваа тема.

Кон врв
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 02.Септември.2008 во 13:25
Originally posted by lilica lilica напиша:

Благодарам на помошта defma и mamamd. Во Заводот сум била, добив само наод и мислење за да ја запишеме малата во паралелката во Струмица. Се лечиме во приватна педијатриска ординација, а сите сугестии од лекарите од Заводот за ментално здравје беа со последици за малата , така да немам доверба повеке во нив.Лекарите во Заводот, па и мајката на девојчето со аутизам, секогаш се со резерва кон родител на дете со аутизам. Доагањето во Скопје е скапо, а лекарите од Заводот без анализи не поставуваат дијагноза, ниту даваат мислење.Искусните лекари каде се лечиме ни поставија точна дијагноза, без анализи, се разбира освен КТ.Сите потребни испитувања во кои се вклучивме подоцна, заради наодот од Заводот, ја потврдија првичната дијагноза.Лекарите во Заводот немаат пракса и само со читање на искуства од странство не се во состојба да дијагностицираат.Искуството и надградбата се основни во лечењето.Поздрав.

...zboruvam od aspekt na nastavnik koj ima sorabotka so vrabotenite... no za deca so pomali problemi....a kako koordinator na eden proekt imav pravo da odberam obuka za nastavnicite...se odluciv tokmu ova "da im go naturam" na kolegite tokmu zaradi averzijata koja postoi kon prifakanjeto na decata so POP i nafakjanjeto da se raboti so niv... kako i borbata da se vklucat defektolozite vo samiot proces... odnosno da zaziveee praksata ...drugi lica vo ucilnica...
Кон врв
lilica Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај lilica Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 02.Септември.2008 во 21:02
Vo Makedonija e mnogu tesko da si roditel na dete so posebni potrebi.Posebno so autisticen sindrom.Zamislete pred mesec dena na redoven sistematski pregled ( od grupa lekari od poveke specijalnosti) lekarot internist me zaprasa za semejni nasledni bolesti, epilepsija i sl. dali imame vo semejstvoto.Mu rekov deka imam autisticno dete i lekarot me prasa: sto e toa? Zamislete lekar so nad trieset godini praksa, prasa dali e nema , dali odi.Morav da mu objasnam za sto se raboti i pak nemozevme da se razbereme.Posle niza takvi iskustva so lekari prestanuvas da baras pomos od niv.Prestanuvas da veruvas vo lekarite i ne znaes komu da se obratis. Koga deteto e bolno izigruvas lekar oti koga odime vo bolnicata krevaat ramenja i ni velat deka nema sto da se stori, a dobivase konvulzii sekoi dva casa vo denonokieto.Taka so denovi.Site samo prek*ramo te zagleduvaat i nikoj ne ti kazuva sto e sto.Vo vakvi uslovi ne se krivi roditelite sto negiraat oti decata se autisticni.Tie znaat deka samo ke gi ismevaat, a za vozvrat na priznavanjeto na vistinata,samo ke dobijat gluvi sogovornici.Zatoa nikoj roditel nesaka da izleze vo javnosta, a decata sokrieni doma samuvaat i autizmot gi pokoruva.Pozdrav od roditelite do site: da se pomine od zbor na delo!!!

Изменето од lilica - 02.Септември.2008 во 21:05
Кон врв
lilica Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај lilica Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 02.Септември.2008 во 21:17
Za DEFMA:Veke najdov nekoi pomagala sto mi trebaa, ama ne e ona sto baram.Ke baram ponatamu.Dokumentarcite na Hrvatskata televizija pokazuvaa sosema drug vid na pomagala i se razbira drug vid na ucinok.Autistot e izednacen zo prosecniot covek vo sekojdnevieto.Sosema samostalno zivee i se hrani. Ne zarabotuva, no zivotot mu e sosema normalen.Blagodaram sto mi posvetivte vnimanie.
Кон врв
defma Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Март.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 716
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај defma Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Септември.2008 во 10:53
Бидејќи факт е дека кај нас нема многу наставни средства за работата со деца со ПОП, затоа ние дефектолозите најчесто сме принудени и самите да си изработуваме некое средство кое може да ни помогне при работата,а при тоа материјалот го наоѓаме во нашата околина.Ќе ви дадам неколку предлози кои што можете да ги искористите со вашето дете:
-Претурање на вода со помош на два сада (може и еден помал,друг поголем или може со една пластична мала чашка или лажичка).Со тоа што прво ќе покажете,потоа неколку пати со неговото раче и доколку сака може и сам да продолжи.
-Стискање на сунѓер.Во еден сад да го топи сунѓерот со вода,а во друг да го стиска (вежбање фина моторика).
-При зборувањето или опишувањето користете слики(илиустрации),истото може и да го искористите кога објаснувате што треба да направи. На пример.оваа хартија треба да се фрли во корпа и нацртајте на едно картонче дете како фрла хартија во корпа и при тоа објаснете му го тоа и заедно со него земете ја хартијата и фрлете ја во корпа.И следниот ден истото повторете го со нешто друго.

Се надевам дека овие мали препораки можат да Ви помогнат.Јас ги користам во мојата работа.Ако ве интересира и за нешто друго слободно прашајте ме.
Кон врв
jasminaiva Кликни и види ги опциите
хумани
хумани
Лик (аватар)

Регистриран: 11.Јануари.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 81
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај jasminaiva Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Септември.2008 во 21:00
Драги мои да ве известам дека од 1-ви Септември 2008 во ПОУ Д-р Златан Сремец 5 дечиња со аутизам станаа првачиња во посебна група за дечиња со аутизам.
Благодарност до Директорката среќа 
Поздравче големо%20гушкање
"Оние што танцуваат можеби им изгледаат луди на оние што не ја разбираат музиката"
Кон врв
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Септември.2008 во 00:48
...novi direktorki...novi pravila....
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 7891011 18>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,172 секунди.