|
Подземниот аеродром Жељава-строго чувана тајна |
Внеси реплика |
Автор | ||
nostalgija
Сениор сениор Регистриран: 12.Септември.2010 Статус: Офлајн Поени: 231 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Испратена: 14.Ноември.2012 во 18:09 |
|
А да седнеш малку на да прочиташ за подземниот објект..пардон аеродром Жељава малку повеке....Има и форум за истиот,чисто да се знае....И пак ке речам ако не разбираш српски(очигледно не,бидејки не го прочита текстот што го постирав на почетокот од темата),преведи го или најди некој што знае српски да ти преведе ,па ке продолжиме со темата.Не можам да дискутрирам за нешто со некој кој не постоел(можеби не си бил во план...)во тоа време...
А денес има таков аеродром и тоа во Шведска,бидејки Жељава е направена според идејата на ист таков аеродром ама со помали димензии.Сличен на Жељава е аеродромот до Приштина,Слатина од каде полетуваше ВВ на Србија 1999-та кога НАТО очајнички се обидуваше да ја бомбардира пистата со сите придружни објекти.Информирај се прво,а не туку само млатиш празна слама..... |
||
I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING MACEDONIAN
|
||
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
...znachi...avionite sletuvale pod ''vedro'' nebo i rulale potoa do 20-30 m pred vlezot na ...''hangarot! ...pojasno ne moze da bide! ...navistina podzemen hangar,...pardon...aerodrom mislev da kazam . ...a za jugoslavija pred 6 decenii,......4 000 000 000 $ pred pola vek,..aerodrom vo jugoslavija?! ...ne znam dali i denes ima ''tolkav''aerodrom a ne koga tek se pojavilen mlaznite patbichki avioni ! ...i ushte ednash ,.... |
||
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
||
Ninja 35
Модератор Регистриран: 24.Февруари.2009 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 17840 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
ова ме заинтересира доста па деновиве се изначитав од разни извори за ова импресивно здание кое преставувало поим во тоа време.....има доста пишан и фото материјал за него....
инаку група од српскиот форум mycity-military.com веќе се има организирано и биле во посета на аеродромот....да му ја оправиме и ние тука со еден автобус..... тука има доста фотографии.... http://www.zeljava-lybi.com/Zeljava-Fotografije_eng.html
|
||
Ако ти изгледа премногу лесно , имаш некаде згрешено !!!
|
||
nostalgija
Сениор сениор Регистриран: 12.Септември.2010 Статус: Офлајн Поени: 231 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Значи ако не разбираш српски целиот текст можеш да го преведеш на Гугл.Ако ги прочита постовите сигурно го прочита мојот пост дека ЈАС сум служел војска во Бихак или како што стои сеуште во воената книшка ВВ и ПВО В.П Бихак.Значи сум ги гледал 1.000.000 пати како слетуваат и полетувааѕ МИГ 21 од полетната писта,и како слетуваа истите.Значи пак ке повторам,беа задолжени луге кои ги кроеа крошните на дрвата така да од воздух изгледаше дека авионите влегуваат во планината.Инаку на една од сликите се гледа формата на главната врата од првата галерија дека има форма на авион.Значи авионите кога слетуваа застануваа на 20-30метри пред самата врата која се отвараше со помош на хидраулика и излегуваше влечното возило кое со руда ги закачуваше авионите и ги внесуваше внатре.И за ова имаш слика. А во тоа време таа бедна Југославија го имаше направено за тој период најсовремениот аеродром во Европа кој во тоа време чинел неверојатни 4.000.000.000 долари.И најголемите борби во 1990-та во Босна беа за тој аеродром. За жал сега од него нема ништо останато освен огромни дупки во планината.Инаку од Хрватска страна има уште еден влез кој бил планиран да биде полетна писта баш од планината,ама проектот е откажан поради пари.... Е па сега ти види дали била бедна таа Југославија |
||
I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING MACEDONIAN
|
||
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
-pa i dobro si mislel!
...a shto drugo se toa osven hangari...iskopani vo planina? ...kakov aerodrom kakvi gluposti,...koga nekoj avion ke poleta ili sleta od (vo) takva dupka ,...e togash moze da se nareche toa aerodrom ! ...i svesen li e nekoj kolku pari se denes 4 000 000 000 $...kolku shto pred 50-tina godini navodno koshtale tie dupki vo planinata? ...vreme koga retko koj mozel neshto slichno da iskopa, a kamoli pa bednata ( vo toa vreme) jugoslavija ! |
||
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
||
zabegan
Модератор Другарот на Мона Лиза Регистриран: 06.Април.2007 Статус: Офлајн Поени: 9774 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
јас мислев дека се работи само за тајни хангари, складишта на оржје и бази... не знаев дека буквално бил аеродром... Југославија и се е можно
Изменето од zabegan - 06.Ноември.2012 во 18:41 |
||
размисли пред да напишеш глупост
|
||
nostalgija
Сениор сениор Регистриран: 12.Септември.2010 Статус: Офлајн Поени: 231 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Инаку Аеродромот во Жељава,аеродромот во Слатина,и пристаништето Лорка се најголеми проекти на тогашната ЈНА и вклучувајки го подземниот град во Коњиц во Босна.Зошто е сето ова градено,за да биде потоа уништено никој не знае да даде одговор.Инаку се даваше стража околу самите влезови на хангарите,која ние ја нарековме..мртва стража...Значи имавме дозвола за пукање без предупредување.Кога беше во оперативна употреба на самиот влез од двата хангара,беа задолжени луге кои ги кроеа гранките на дрвата кои растеа веднаш до пистата,така да кога слетуваа авионите се имаше чувство дека слетуваат внатре во планината.
|
||
I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING MACEDONIAN
|
||
gonzo
Сениор Мачкозил Регистриран: 04.Декември.2008 Локација: У дневну Статус: Офлајн Поени: 3137 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
ЈНА не е била заебанција, а не овие денешни балкански ала НАТО-стандарди армии со филозофија не мора да бидеме јаки НАТО ќе не брани. А не му мислат што ако некој НАТО член те нападне...
|
||
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
|
||
nostalgija
Сениор сениор Регистриран: 12.Септември.2010 Статус: Офлајн Поени: 231 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
|
||
I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING MACEDONIAN
|
||
nostalgija
Сениор сениор Регистриран: 12.Септември.2010 Статус: Офлајн Поени: 231 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
|
||
I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING MACEDONIAN
|
||
nostalgija
Сениор сениор Регистриран: 12.Септември.2010 Статус: Офлајн Поени: 231 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
|
||
I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING MACEDONIAN
|
||
nostalgija
Сениор сениор Регистриран: 12.Септември.2010 Статус: Офлајн Поени: 231 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Podzemni aerodrom "Željava" sve do 1992 godine bio je najmoćnija vojna baza u tadašnjoj SFRJ, a zasigurno i na celom evropskom kontinentu. Takve tipove podzemnih objekata ima vrlo malo zemalja, a najpoznatiji po izradi su Šveđani i upravo je njihov model iskorišten pri konstruisanju ovog aerodroma. Sam objekat lociran je na granici BiH i Hrvatske i upravo je to zapečatilo njegovu dalju sudbinu. Naime za vreme rata u Hrvatskoj 1991 aerodrom je intenzivno korišten, no međutim izbijanjem sukoba u BiH, njegova dalja perspektiva sa geostrateškog položaja bila je neodrživa. Stoga je objekat krajem maja 1992 od strane JNA onesposobljen za dalje korištenje i do dan danas nije, a i zasigurno neće biti osposobljen još dugi niz godina (ako to neko i planira). Posle "rušenja" dobar deo objekta ostavljen je tadašnjoj vojsci RSK, a jedan manji deo koji je pripadao teritoriji BiH bio je pod kontrolom Armije BiH. 1995 u operaciji "Oluja" biva zauzet od strane A.BiH no međutim vrlo brzo je predat HV. Trenutna situacija oko ove bivše vazduhoplovne baze nije se ni malo promenila, takoreći ista je kakva je bila 1992 - aerodrom i prateći objekti neupotrebljivi su i nisu odoleli zubu vremena tako da objekti koji su uništeni '92 i '95 izgledaju još gore. Na kraju ovog teksta prezentovaću i poslednje aktuelne fotografije snimljene 2003g. Inače Hrvatski mediji uveliko nagoveštavaju da bi namena ove bivše baze mogla uskoro biti izmenjena . Naime, MUP RH želi ovde izgraditi centar za azilante jer je mesto idealno zbog blizine granice, što bi u prevodu značilo da je Hrvatska i definitivno digla ruke oko obnove baze.
O kakvom se objektu radi, kada je projektovan, kako napravljen i koje su mu karakteristike pokušaću objasniti u sledećem tekstu .Objekat je projektovan još davne 1957g. pod šifrovanim nazivom "Objekat 505" u realizaiji Specijalnog odelenja građevinske uprave tadašnjeg Ministarstva odbrane(MO). Glavni projektanti i realizatori projekta su puk.dr.Lj.Kodelja i p.pukV.Smirnov (inače ruski carski emigrant) .Pre toga izvršen je odabir lokacije i određena geološka ispitivanja. Zbog izuzetnog geostrateškog položaja u tadašnjoj FNRJ (dubina teritorije) i prirodne zaravni podno planine Plješevice, te blizine grada Bihaća (R.BiH) i Ličkog Petrovog Sela (RH) izabrana je mikro lokacija. Tek sredinom 1959g. otpočeli su prvi građevinski radovi na terenu . Poslovi su povereni vojnom GP."Soča". Uporedo je počela gradnja poletno sletnih staza i kopanje tunela u utrobi Plješevice. Tu su graditelji naišli na prvi veći problem - naime kako je planina bila sastavljena od izuzetno čvrstih dolomitnih stena moralo se intenzivno koristiti miniranje, ali su projektanti smislili specijalan sitem rušenja "punim i praznim punjenjem" gotovo u santimetar. Ovo je naročito efikasno delovalo jer su izgrađene galerije morale po projektu biti širine 20m. i visine 8m. te dužine više od 1km .Pod najvećim stepenom tajnosti radilo se u tri smene sa gotovo 250 angažovanih radnika. Kompletni radovi završeni su 1965g. kada je obavljen tehnički prijem a prve jedinice JRV počele su bazirati tek naredne godine. Baza koja je tada završena izgledala je impresivno - ukupno su u utrobi planine bile izgrađene tri galerije+jedna pomoćna (kao rezervni izlaz) koje su se spajale na "raskrsnici" gde je postojao i jedan slepi krak za remont aviona visine 12m. Ove tri galerije imale su impresivne dimenzije - bile su dužine 400,500 i 350 m, svaka visine 8 i širine 20m . Grandiozna baza bila je projektovana sa sistemom zaštite da izdrži direktan pogodak nuklearnog projektila jačine 20kt. ravno onog koji je bačen na Nagasaki. Stoga je ispred ulaza u svaku galeriju napravljena predkomora tzv."blenda" odnosno betonski štitovi koji su se spuštali polukružno sa tavanice raspoređeni na svakih desetak metara radi amortizacije ogromnog pritiska da masivna vata od čelika i betona ne bi trpela udar veći od tri atmosfere. Ulaz u svaku galeriju zatvarala su već pomenuta vrata. Svaka od četvoro bila su debljine 1; visoka 21 i široka 9m .Svaka su težila 100 tona i bila su pokretna i hermetički su zatvarala galerije. U samom objektu inače bila je izgrađena kompletna infrastruktura za boravak više stotina zaposlenih od restorana,spavaonica,kancelarija,ambulante pa do tehničkih radionica,moćne agregatne stanice za proizvodnju el.energije(u slučaju blokade objekta),skladišta kerozina i ubojnih sredstava(UBS). U samom središtu objekta postojao je i lift kojim se osoblje "podizalo" na visinu od 30-tak metara iznad nivoa baze gde se nalazio teško uočljivi betonski bunker (gledano sa piste) u kom je postojao kontrolni toranj i iz njega se navodila avijacija. Objekat je projektovan tako da je u slučaju totalnog rata bio autonoman da obezbedi neprestano dejstvovanje sopstvene avijacije (bilo je bazirano oko 60 MiG-ova 21) gotovo sedam dana bez dopune gorivom i UBS. Baza je snabdevana kerozinom podzemnim cevovodom iz vojnog skladišta na brdu Pokoj kod Bihaća - sam cevovod bio je dug preko 20 km. Vanjsko skladište UBS bilo je udaljeno oko 5km. u selu V.Polje. Zanimljivo je pomenuti da je pri kopanju tunela nađena reka ponornica tako da je i to bio jedan dodatni plus-baza nije morala brinuti o snabdevanju vodom u slučaju blokade. U samom objektu od njegovog otvaranja radio je sistem klimatizacije koji je za ono vreme bio pravo remek delo. U objektu je održavana konstantna temperatura i vršena filtracija vazduha. Vanjski deo objekta tj.aerodrom sastojao se od 5 pista (2 poletno-sletne i 3 poletne) te kasarne (koja je ujedno bila i logistička baza) u blizini L.Petrovog sela. Na samom vrhu planine Plješevica (1650m.) bili su instalirani Britanski radari S-613 najmoderniji u to vreme, sa dometom preko 400 km sa kojim je nadgledana gotovo cela teritorija Italije , Austrije i dobar deo Mađarske. Takođe i tu je urađen podzemni objekat sa operativnim centrom. Radari su bili uvezani u jedinstveni sistem PVO JNA i nalazili su se u sistemu VOJIN (vazdušno osmatranje,javljanje i navođenje).Od celokupnog sistema koji je bio vezan za sam aerodrom jedino su ovi radari i sam položaj ostali aktivni od 1992 do 1995. Radari su 1995 od strane VRSK uništeni da ne bi pali u ruke HV. Na samom aerodromu do preselenja kompletnih eskadrila sa osobljem na aerodrom Ponikve kod Užica, bazirao je 117 Lap. (lovačko-avijacijski puk) sa 3 eskadrile lovaca-bombardera MiG-21 PF ; i 323 Iae (izviđačko-avijacijska eskadrila) sa avionima MiG-21R. Planirano je da avione u doglednoj budućnosti zamene aparati MiG-29 ali okolnosti u okruženju su to osujetile. Čak je počelo proširivanje jednog od ulaza za smeštaj 29-ki - naime da bi se smestio ovaj tip vazduhoplova morala je da se proširi "betonska zavesa" na ulazu u objekat. Ta tzv.zavesa projektovana je prema profilu 21-ce koji ima jedan vertikalni stabilizator. Pošto 29-ka ima dva vertikalca, moralo se pristupiti "doradi". Ipak majstori se nisu mnogo mučili-ostalo je samo na ideji. U bivšoj SFRJ jedini približan objekat sličan ovom izgrađen je u Prištini (aerodrom Slatina), ali on je mnogo manji i nebi mogao parirati ni po čemu Bihaćkom aerodromu. Postoji procena da je objekat i aerodrom tadašnju državu koštao u ono vreme (a naravno i sada) fantastičnih 4 milijarde USD. Sa tim novcem mogao se izgraditi supermoderni autoput sa četiri trake (sa pratećim objektima) od Triglava do Đevđelije !!! Ovaj celokupni tekst sastavio sam iz više izvora. Koristio sam materijale i podatke sa svih strana. Bilo je tu i neverovatnih tekstova, pogotovo onih koje sam pokupio iz Hrvatskih izvora. Tako naprimer navođeni su podatci da su jedinice JNA koje su minirale aerodrom u maju 1992 digle u vazduh i vozače kamiona koji su navodno u njima dovezli eksploziv za tu namenu.... Istina je da su miniranje poletno-sletnih staza i zarušavanje ulaza u galerije izvršili iskusni inžinjerci JNA ali ne sa nekim vozačima kamiona - kao da smo ih imali višak! Drugo, ne bi me ništa ponukalo da napišem tekst o ovom objektu da i sam nisam boravio u njemu i to pred sam odlazak i napuštanje jedinica JNA. Tada sam imao priliku da uđem u već gotovo opustele galerije koje su "zjapile" prazne jer su avioni otišli još poodavno. Ne mogu opisati taj osećaj boravka unutra. Neverovatno je bilo poći kroz te ogromne tunele koji su iznutra bili bukvalno "prelakirani" nekom sjajnom farbom tako da imate osećaj da se nalazite u nekom naučno-fantastičnom filmu....zaista neopisivo. To mi je bio prvi i poslednji put da uđem u taj objekat. Sada ruiniran i propao može jedino (kao što mnogi kažu) da posluži kao jedno ogromno uzgajalište pečuraka Се извинувам зошто е на српски на гоогле не можеше да се преведе.... Инаку најголем подземен аеродром во Европа.ист ваков ама помал има во Шведска,и од таму доага идејата да се направи таков аеродром на просторот на поранешна Југославија Инаку имав срека да служам војска токму тука на Воениот аеродром во Бихач,така беше официјалното име...Па уживајте |
||
I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING MACEDONIAN
|
||
Внеси реплика | |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |