IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - ИСЛАМ ПРОТИВ ИСЛАМ!
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

ИСЛАМ ПРОТИВ ИСЛАМ!

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 56789 20>
Автор
Порака Обратен редослед
Pravoslavie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)

Регистриран: 07.Октомври.2005
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 1732
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslavie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Јуни.2006 во 14:18

ВЕРАТА НАША РИСЈАНСКА

Свети маченик Ѓорѓи Кратовски и Свети маченик Харалампиј

"НЕМА ДА СЕ ПОТУРЧАМ НИКОГАШ И ЗА НИШТО!"

Пишува: аџика Живанка ФИЛИПОВСКА

  • Ѓорѓи Кратовски остави вечна порака за Македонецот како се брани својата татковина, како се победуваат човечките страдања, како се здобива човечката храброст и како се добива последната победа на земниот живот со силната љубов и вера во Божјата вечна правда и својот народ.
  • Св. свештеномаченик Харалампиј пострадал за време на цар Септимиј Север. Царските војници му ја одрале кожата, а тој се уште жив им рекол: "Ви благодарам ..., вие го обновивте мојот дух за нов, вечен живот".

Светот е преполн со неправди, мачења, убиства, гробови и мирис на гнилежи. И кој може сето тоа да го поднесе? Само оној во чие срце престојува и живее Христос. Македонскиот новомаченик Св. Ѓорги Кратовски само 18 години му посвети на земниот живот и остана бесмртен и храбар војник Христов, вечен Син на Светлоста (кој пред нечестивите Турци Го проповедаше Света Троица), вистински и смел Син на својата родна татковина Македонија.

Свети маченик Ѓорѓи Кратовски

Се родил во 1497 година во македонското гратче Кратово, од набожните родители Димитрија и Сара. Во родното место ја завршил т.н. старовремска школа. Го изучил Светото Писмо и други црковни книги. Го усовршил златарскиот занает.

Во тоа тешко време за македонскиот народ, Турците ги собирале христијанските машки деца за јаничари, за турски војници, а возрасните ги потурчувале. За да не биде забележан од Турците, Св. Ѓорѓи го напуштил Кратово и заминал во Софија, каде работел на златарскиот занает. Во верата го упатил свештеникот Пејо. Но, и овде Св. Ѓорѓи бил забележен од Турците кои сакале да го потурчат. "Нема да се одречам од својата вера која приведува кон Бога и кон вечното царство" - му одговорил на Улејма Мустафа-ага, непобедливиот Македонец.

ИСКОНСКИ СВЕТИТЕЛ

Го удирале, го плукале, го мачеле во мрачниот затвор, жеден, гладен. Го извеле од затворот и повторно го прашале дали ќе се потурчи или не. Ова прашање е прашање на живот или смрт, и одговорот на него живоносен или смртоносен. "Нема да се потурчам никогаш и за ништо", одговара храбриот македонски маченик. Неговиот одговор е одобрен и пофален од Бога. Неговиот одговор се дигна и стигна пред Христовиот Престол, за да се нарече Св. Ѓорги - Прославител на Божјиот Син, бранител на Христовата вера, водител и учител на идните генерации, а неговата татковина Македонија - мајка на маченикот македонски. Тој остава вечна порака за Македонецот како се брани својата татковина, како се победуват човечките страдања, како се здобива човечката храброст и како се добива последната победа на земниот живот со силната љубов и вера во Божјата вечна правда и својот народ. Со умот, со срцето, со душата беше близу до Бога и со благодарност кон Него ја прими маченичката смрт. Победителот на светот, Христос, го учи својот следбеник, да не се плаши од светот. Во мислите на маченикот му навираат зборовите на Христа: "Во светот ќе имате маки, само не бојте се, зашто Јас го победив светот". Силниот Христов војник смирено ја слуша судската пресуда: "Младиот, необично убав, Ѓорѓи Кратовски, ја губи главата затоа што не сака да ја остави својата Света Православна вера - верата на своите предци и браќа и затоа што не сака да се оддели од својот македонски род и од православното име". Турците го запалиле жив на клада на 11 февруари 1515 година во Софија. Гореше младото, чесно, невино тело на македонскиот маченик. Гореше срцето на Македонија. Се засветли лицето на Мајка - Македонија како пламен столб, кој се возвиши до небото. Се радува Македонија, се радува неговата родна грутка, се радува на Плодот кој беше во нејзината утроба, израсна и се негуваше и растеше во неа. Победникот над смртта и над Турците никогаш не умре. Смртта му ја одвои душата од телото, но не и од Христа, и не од идеалите за слободна Македонија. Неговата живоносна душа слободно полета во прегратка на љубениот Животодавец и Создател Христос. Тој го повика со Својот Животворен глас. Осумнаесетгодишниот Св. Ѓорги остана Вечно Момче на Отецот Не*есен. Телото на маченикот не изгорело. Го закопале во дворот на Црквата "Света Марина". Св. Црква му оддава почит на 11.02/24.02.

ВЕЧЕН ЖИВОТ

Св. свештеномаченик Харалампиј, светителот со чудотворна моќ, јавно ја проповедал Христовата наука и му останал верен на Бога до крајот на својот живот. Бил епископ во градот Магнезија. Во Св. Црква е наречен "Светителот на земјата кој и небото го осветлува, сослужител на ангелите ...", кој "Ги победи мачителите, а ја скрши и немоќната смелост на демоните".

Свештеномаченик Харалампиј

Пострадал за време на цар Септимиј Север. Царските војници му ја одрале кожата, а тој се уште жив им рекол: "Ви благодарам ..., вие го обновивте мојот дух за нов, вечен живот". Умрел пред да биде посечен со меч на 10.02. во 202 година. Неговото тело го погребала царската ќерка Галина. Се слави на 10.02/23.02.

----------
 
Има овде податоци Miralem ?
Да погледнеме околу нас, таму има МНОГУ СТРАДАЛНИЦИ. Да им помогнеме!
Оди на подфорумот Хуманост на дело
Запамети, ЉУБОВТА ДЕЛОТВОРИ!!
Кон врв
Miralem Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1056
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Јуни.2006 во 14:08

I... Da. Rekov PRIMERI. Znaci so podatoci.Od koga,kade,kako,koj,zosto........... a NE PRIKAZNI.

Sekoe Dobro.
Кон врв
Miralem Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1056
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Јуни.2006 во 14:06

Dobro Sard... ti OBEKJAVAM edna cela tema,so preeedolgi postovi,PRIMERI OD HRISTIJANSTVOTO izvrsuvani nad muslimanite,terori,masakri,plackanja,ograbuvanja..................................

Kaj vi e pametot,luge ???????
 
Se plasam inaku EDINSTVENO OD STVORITELOT I OD NIKOJ,AMA BAS NIKOJ DRUG. TOJ DAVA TOJ ZEMA,DRUG NIKOJ NISTO NE MOZE.
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Јуни.2006 во 13:58
Ти прво прочитај па зборувај! Од што се плашиш?

Во текстот имаш сведоштво, а сведоштвото со живот е најсилен доказ на верата. Затоа ние секогаш сакаме со животот и делата на луѓето христијани да покажеме каква сила и вистина има во Христовото учење.
Верувам дека и во исламот се истакнуваат таквите сведоштва но најчесто ликовите на тие луѓе се значително различни од ликовите во Православното Христијанство. Едноставно секој нека спореди по нивните дела.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
Miralem Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1056
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Јуни.2006 во 13:34
Originally posted by sard sard напиша:

Преубаво!
 
Do kade stignavme... pocnavme i romani da citame. Aman te be luge,sramota e.
 
Sard,,, ti koj vide deka e "preubavo !" Vide li nesto potkrepeno so dokaz ? Zboruvajte za Religiite,spoznajte gi NIV. Ako ima nekoj problem vo Verata,kazete go. No toa pobarajte go vo svetite knigi. Ortodox,tolku li nisko padna,drugarce ? Nema poveke knigi za Hadzdzot za Ibrahim,,,, iako bea se' i edna poraka CISTI NEBULOZI,no barem licese na dijalog.
 
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Јуни.2006 во 13:04
Преубаво!
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
Pravoslavie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)

Регистриран: 07.Октомври.2005
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 1732
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslavie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Јуни.2006 во 09:01
Фала orthodox за Свети Ѓорѓи Кратовски
еве нешто за него
се извинувам за фонтот
 

Sv. Vma~.\eor|i Kratovski

Negovata tatkovina be{e Makedonija, a rodnoto negovo mesto Kratovo, sin na blago~estivi roditeli Dimitrij i Sara. Koga deteto ja dostigna {estata godina od svojata vozrast, roditelite go dadoa da u~i sve{teni knigi, i toj naskoro gi izu~i. Potoa go dadoa da u~i zlatarski (kujunxiski) zanaet, {to isto taka dobro go prifati. Taka i vo dvete (raboti) im ugodi na svoite u~iteli i primi blagoslov i od dvajcata. Vo toa vreme negoviot roditel se upokoi vo Gospoda i toj stana sirak, bez tatko. A bidej}i be{e li~no i mo{ne ubavo mom~e, taka {to ne se nao|a{e sli~en nemu po ubavina od toj grad, se ispla{i da `ivee tamu, za da ne bide prinudno odveden vo dvorot na ne~estiviot i pogan car ismailitski Bajazit beg. Poradi toa ja ostavi svojata tatkovina i otide vo gradot Serdika, pokasno nare~en Sofija, i `ivee{e vo domot na eden od gradskite sve{tenici kade {to toj vode{e dobrodetelen `ivot. A prezviterot ja gleda{e negovata poslu{nost i kolku {to mo`e{e go pou~uva{e vo svetite knigi. Toj, pak, na delo se trude{e da go ispolni doverenoto mu. Taka i stana.


I kako {to nemo`e da se sokrie grad, {to se nao|a na vrv planina, nitu, pak, svetilo se pali i klava pod poklop, tuku na sve{nik, ta onie {to vleguvaat da ja vidat svetlinata (Matej 5,14-15), taka stana i so ova mom~e. Gledaj}i go nego, Muhamedovite ne~estivi sve{tenici (oxi), pottiknuvani od besovite, ne mo`ea da trpat kako toj odi vo blago~estieto, pa pobrzaa so seta sila da go privedat kon sebe. Taka tie izbraa eden od nivnite u~eni, siguren i ve{t na zbor i podgotven na sekakov odgovor, pa go ispratija da razgovara so nego. Toj dojde pri nego so lukava namera i mu donese nekakva rakotvorba i mu dade dovolno pari, za da go pridobie za prijatel. I taka po~na so mali i lukavi (ve{ti) zborovi da go potkradnuva:


,,O, mladi~u, vele{e toj, koga bi sakal ti da ja napu{ti{ tvojata te{ka i za ovoj svet neprijatna slu`ba i da pristapi{ kon na{eto blago i lesno u~ewe, ti bi primil golema slava i ~est i jas bi te zdru`il so kerkata na prviot i najbogat (~ovek) vo ovoj grad, i ti bi stanal naslednik na golemo bogatstvo, i od site vo gradot bi primil ~est i po~ituvawe zaradi tvojata ubavina i bi te imale za prv (~ovek) vo gradot. Ne ti prilega so takva li~na ubavina da `ivee{ vo ovaa siroma{tija i ropski, tuku neka stojat pred tebe i neka ti slu`at slugi i sluginki,,.

Koga go slu{na ova, \orgi mu re~e:


,,Ti blagodaram {to taka dobro se gri`e{ za mene. No ka`i mi iskreno {to }e te pra{am. Znam deka dobro znae{, za{to slu{nav za tebe oti gi znae{ do kraj sigurno va{ite (raboti) {to se slu~ile do sega i {to treba da bide po krajot. Ako saka{ da ja ka`e{ samo vistinata, ka`i mi dali ovaa slava i ~est, za koja mi zboruva{, ostanuva ve~no ili prestanuva ?,,


Toj re~e:


 ,,Sekako deka prestanuva ovde. No onie {to `iveat dobro i go dr`at Muhamedovoto predanie, tie odovde preo|at vo rajot,,.


A \orgi mu re~e:


 ,,Vo {to se sostoi dobroto na ovoj `ivot, kako {to veli{ ti ?,,


 Toj odgovori: ,,najnapred dobrata vera i telesnata ~istota ?,,


 \orgi dodade: ,,Dobro re~e - dobrata vera, a kakva ~istota ?,,


Toj re~e: ,,^esto da se mie{ i da se klawa{,,.


\orgi odgovori:


,,Ako ~ovek `ivee vo blud ili prequba, ili prejaduvawe i pijanstvo i u`iva vo sekakvi telesni nasladi, dali Bog }e go primi vo rajot ?,,


Toj i ne sakaj}i ja posvedo~i vistinata, koga re~e:


,,Sekako deka Bog nema da gi primi takvite, ako ne se obratat so golemo pokajanie. A tie {to }e umrat so takvi dela, sekako deka }e otidat vo maki,,.


\orgi proslovi:


,,Pravo presudi. Kako {to gleda{, site va{i carevi i knezovi i sudii i velmo`i im robuvaat na vakvite ne~isti dela i do krajot na svojot `ivot bez pokajanie lo{o ginat, kako {to i samiot re~e,,.

A toj progovori:


,,I so milostina Bog biva umolen i oprostuva grevovi. I pogledni gi na{ite carevi, knezovi i velmo`i kolku xamii i mostovi i izvori (bunari) pravat zaradi Boga, a za pokoj na lu|eto !,,

\orgi odgovori:


David pi{uva (nau~en od Svetiot Duh):,,@rtvata na ne~estivite Mu e odvratna na Boga,,. I bidej}i, kako {to gleda{, od veka mno{tvo carevi i silnici napravija mnogu dobrini, no poradi nivnoto neverie tie izginaa i bez spomen ostanaa, osobeno izginaa onie od na{iot rod. Vo va{ata vera nikoj ne se nao|a svet ili praveden, bilo car ili pa{a, vojvoda ili sudija, u~itel ili nekoj od priprostite, ami site izginaa. A vo na{ata vera - i carevi i arhijerei i prosti lu|e, od Hrista do denes, se nao|aat pravedni i sveti. I nivnite tela od mnogu godini ostanuvaat celi i neo{teteni i im davaat iscelenie od razni bolesti na onie {to so vera prio|aat, a i besovi od lu|eto izgonuvaat. Tie pravednici po~ivat kako da spijat i ispu{tat miris kako krin. Kako mnogu drugi, taka i Prepodobnata majka sveta Paraskeva - Petka, mnogu godini nejzinoto telo stoi ne taknato od trule{ta, a dava iscelenie na mnogumina koi so vera pristapuvaat kon nea. Duri i od va{ata Muhamedanska vera mnogumina na{le iscelenie, koi pristapile kon nea, so vera vo Gospoda Isusa. I veruvaj kako {to se sveti tie, taka sme sveti i nie {to veruvame vo niv. Kako toga{ me u~i{ da otstapam od vistinskata vera {to vodi kon Boga i ne pravi naslednici na Carstvoto nebesno. Znam deka i ti dobro go znae{ toa, no prelesta (privle~nosta) na ovoj svet ne te ostava da i pristapi{ na vistinskata vera i da se spasi{. Bidej}i samiot si saka{ da zagine{, nemoj i drugi da vodi{ vo svojata pogibel.


Koga go slu{na ova toj ostana posramen i, nemaj}i {to da odgovori, go sokri jadot vo sveto srce i otide pri svojata dru`ina i im raska`a na tenko i im re~e: Ako ovoj go ostavime taka, site na{i }e bidat ismejani od nego. I taka gi pottikna na neprijatelstvo.


Tie dojdoa pri sudijata i mu ka`aa se za nego. Dodadoa u{te i lagi, velej}i: ,,Toj ja ismeja seta na{a slu`ba, i zakonodavecot na{, pa duri i carevite na{i, i knezovite i sudiite, site gi predal na maki. Ako ovoj go ostavi{ vo hristijanstvoto, da znae{ deka nivnata vera }e se vozveli~i, a na{ata }e bide ismejana,,. I so ovie zborovi go razgnevija sudijata. A toj (sudijata) go isprati onoj {to razgovara{e so \orgija, velej}i:,,Odi i dovedi go pri mene ve{to, i ne ka`uvaj mu ni{to za ova,,.


Koga toj dojde pri nego i po obi~aj se pozdravi so nego, mu re~e: ,,Da znae{, \or|i, deka na{iot sudija ima golema potreba od tebe, za{to mu ka`av da si opiten vo umetnosta i treba da mu napravi{ mnogu nakit. ]e bide{ mnogu sakan od nego i }e primi{ plata kolku {to saka{. No stani i da odime kaj nego.,,


Toj pomisli deka toa e vistina, za{to nezlobivite veruvaat sekomu. Taka i dvajcata dojdoa pred sudijata.

Koga go vide, sudijata be{e vosh*ten od nego i go povika da mu se dobli`i, pa mu re~e so tivok i umilen glas: ,,O, mladi~u, velat deka si ve{t vo umetnosta. Mo`e{ li da mi napravi{ nakiti kakvi {to jas sakam ?,,


A toj re~e: ,,Daj mi da napravam i mislam deka }e ti se dopadnat,,.


Ovoj pak mu re~e: ,,Razbrav deka si ve{t vo se. No }e te pra{am u{te edno i, ako me poslu{a{, }e bide dobro za tebe. Ako pak ne me poslu{a{, lo{o }e pomine{.,,


Toj progovori: ,,A {to mi zapoveda{ ?,,


Sudijata re~e: ,,Odre~i se od Hrista i pristapi kon na{ata vera i ovde }e gi u`iva{ site dobra, a po tvojata smrt }e se vseli{ vo rajot,,. Toj ka`uva{e i mnogu drugi lukavstva.


Koga go ~u ova \or|i si vele{e vo sebe: ,,Gledam deka sum priveden ovde da se boram za mojata vera, a ne zaradi zanaetot. No Gospodi moj Isuse Hriste, daj mi razumno slovo da odgovoram i nau~ime na Tvojata volja,,.


I vo toj ~as mu se dade slovo na premudrosta. Zo{to Hristos, Koj e po~etok na na{iot podvig, re~e: ,,Koga }e ve privedat na sud, ne gri`ete se {to i kako }e zboruvate, za{to nema vie da zboruvate, tuku Svetiot Duh,, (Mt.10,19). I mu re~e na sudijata: Spored va{iot u~itel Muhamed, kade odat du{ite na va{iot rod po smrtta ?,,

Toj odgovori: ,,Vo rajot,,.


\or|i dodade: ,,Kakvo svedo{tvo ili znak ili ~udo priveduva{, za da veruva{ vaka na prazni zborovi ?,,

A toj re~e: ,,Kakov drug znak bara{ ? Ne sme li nie carevi i ne pobeduvame li silni carstva, i zar ne gi osvojuvame nivnite gradovi ? Zar carevite svetski i knezovi ne ni se poklonuvaat nam i ni davaat danok ? A koga Bog ne bi ne sakol nas, toj ne bi go izdignal dostoinstvoto na{e,,.

\or|i re~e: ,,Drevnite narodi, iako (imaa) silni carevi {to vladeeja so svetot i so bogatstvata, i ja sobiraa seta zemna slava, ne Mu slu`ea na na{iot Gospod Isus Hristos, site zaginaa i ostanaa bez spomen i ni{to ne im polzuva{e nivnata slava i bogatstvo. Samo hristijanite, koi dobro Mu slu`ea na Boga, i carevite i prostite lu|e se opravdaa i se pravedni i sveti. I ti dobro go znae{ ova, no carskata sila ne te ostava da ja priznae{ vistinata,,.


A toj progovori: ,,Na~alnikot na{ Muhamed razgovaral so Boga i od nego go primil zakonot i nam ni go predal,,.



\or|i re~e: ,,Ne bi rekol deka Muhamed razgovaral so Boga, za{to koga Bog sleze na planinata Sinaj, pod planinata stoe{e mno{tvo evrejski narod i trepere{e od strav gledaj}i Go kako sleguva niz molwi i ognen oblak. I, koga go povika Mojseja, razgovara{e so nego. I koga se rodi Hristos, carevi persiski, vodeni od yvezdata, dojdoa i Mu se poklonija (Mat.2,1-11). I pak On napravi mnogu ~udesa pred site: slepi proglednuvaa, leprozni se o~istuvaa, bolni lekuva{e, mrtvi voskresnuva{e i po vodata kako po suvo ode{e (Mat.14,15-26; Marko 6,48-49; Jovan 6,19). I pak, koga na Eleonskata Gora na nebo se voznesuva{e, mno{tvo narod so Negovata Majka, stoej}i se ~udea, gledaj}i Go kako se voznesuva na oblak. Vo toj ~as dojdoa dva angela i im rekoa na lu|eto: Ovoj {to Go gledate kako se voznesuva od vas, pak }e dojde da im sudi na `ivite i na mrtvite i sekomu }e dade spored negovite dela (Mt.25,31-32;16,27). Onie {to ne veruvaat na ova, site }e zaginat. A {to se odnesuva do va{iot Muhamed, koj videl i koj ~ul, ili na koe mesto Bog govorel so nego ? Ili kakvo ~udo napravil toj vo `ivotot ? Znaeme dobro deka nitu edno (ne napravil). No samiot toj napi{a udobno u~ewe, telesno mudruvawe i toa im go predade na lu|eto, neiskusni vo verata. Toa u~ewe go primi persiskiot narod i (toa) se vkoreni vo srcata nivni . I ako {to toj ne e svet, nitu prepodoben, taka i site {to mu poveruvaa nemu,,.


Koga go slu{na ova mno{tvoto Agareni {to stoe{e naokolu, site izvikaa: ,,Zemi go ovoj odovde. Ete, do kraj ne ismea,,.


Sudijata naredi da go odvedat vo zatvorot. I mu gi vrzaa racete nazad i ednite biej}i go, drugi turkaj}i go, treti plukaj}i go, go stavija vo zatvorot.


Pristigna sve{tenikot i im re~e na onie {to go vodea: ,,Dajte mi go ovoj, - jas }e garantiram za nego i, koga }e zatreba, pak }e vi go dadam,,.


A tie mu rekoa vaka: ,,Toj nema da izleze od racete na{i. No ako go saka{ i ti e mil negoviot `ivot, ubedi go da premine vo na{ata vera. Ako, pak, ne premine, toga{ }e bide li{en od `ivotot,,.

Taka toj dojde do zatvorskata stra`a i gi zamoli da go izvedat od zatvorot i nasamo da progovori so nego, vo domot na stra`arot. Bidej}i zatvorskiot stra`ar go po~ituva{e mnogu sve{tenikot, i mu ja ispolni `elbata.



Sve{tenikot go celiva i mu govore{e: ,,Raduvaj se ~esna glavo, \eor|e, za{to denes si go proslavil Hrista kako nekoga{ Stefan prvoma~enik ili Stefan Novi, koj se bore{e za svetite ikoni. Denes si napravil delo sli~no na mnogu drugi svetiteli. No bidi hrabar i dr`i se, oti po ova ispovedawe treba da postrada{, kako {to stradaa i ma~enicite po nivnoto ispovedawe (na verata). Zatoa se tie slavni po vselenata. I ako vaka primaat po~esti od nas onie {to postradaa zaradi nas, neka primat venec od Hrista, za Kogo i postradaa i ja prolija svojata krv. Ta koga }e dojde On i }e sedne na prestolot od Svojata slava i gi sobere site narodi, da dade sekomu spored negovite dela (Mt.16,27). Kolkava slava i ~est }e primaat onie {to zaradi Nego se podvizuvaa ovde vo ovoj privremen `ivot, kako {to Samiot On veli:,,Sekoj {to }e Me priznae (ispoveda) Mene pred lu|eto, }e go priznam i jas pred Mojot Otec nebesen (Mt.10,32). I kolku toga{ }e se razveselat prepodobnite vo slava (Ps.149,5). I ako nekoj primi ~est i darovi zatoa {to se bori do krv za zemniot car, kolkavi li po~asti i darovi }e primat onie {to se borat za Carot nad carevite. Tie }e primat takva slava kakva {to oko ne vide, i uvo ne ~u, nitu na ~oveka na um mu padna. Toa go prigotvi Bog za onie {to Go sakaat,,(Kor.2,9).


\or|i re~e: ,,Veruvam deka e taka {to veli{ ti, no mnogu se pla{am i bojam od ogan, i ne se nadevam deka }e mo`am da istrpam,,.



Prezviterot mu re~e: ,,Dali se boi{ od ovoj ogan, od kogo bolkite }e ti minat za polovina ~as i potoa ke te vseli vo zaednicata na svetite, ili da ne istrae{ ovde polovina ~as i ve~no da se ma~i{ vo genata ognena. Zar ne mu veruva{ na u~itelot na{ Pavle, koj veli: ,,Nikoj nema da me odvoi od qubovta na mojot Hristos, ni me~, ni ogan, ni angelite, ni sega{na, ni idna, nitu nekoja druga tvar,,(sp.Rim.8,35,38-39). I pak: ,,Oti mislam deka stradawata na sega{novo vreme ne se ni{to sprema slavata {to }e se javi vo nas (Rim.8,18). Za{to ovde{nite maki ne se ni{to vo sporedba so ve~nite blaga {to }e ni bidat dadeni. I zo{to ne se raduva{ deka si gotov nepropadlivite raboti da gi zameni{ so propadlivi i nebesnite so so zemni ? I bidej}i dnite na na{iot `ivot se sedumdeset ili osumdeset godini i (za Boga) iqada godini se kako v~era{en den {to pominal (Ps.89,10.5) toga{ podgotvi se sebe ma{ki protiv lukavstvata na |avolot (Ef.6,11). I veruvaj deka Bog }e te krepi, bidej}i ne od svojata nerazumnost si padnal vo ova, kako {to jas razbiram, tuku Bog te povika da Go proslavi{ vo ovie posledni dni. On i so tebe }e napravi kako so velikiot ma~enik Georgij. Samo nemoj da pa|a{ so duhot, tuku podgotvi se za trpewe,,.

A \or|i mu re~e: ,,Vistina e se {to re~e, no imam samo edna mala molba do tebe: ako mo`e{ da me izbavi{ (odovde) da po`iveam u{te vo telo i da napravam nekoe dobro delo pred Boga, bidej}i dosega nemam ni{to dobro napraveno. Ako li pak nemo`e{, neka bide voqata Bo`ja. Jas }e se trudam da izvr{am se {to mi govore{e, no moli Go Boga da ne me li{i od Negovata pomo{. Za{to Samiot On rekol: ,,Bez mene ne mo`ete da napravite ni{to,, (Jn. 15,5).


Prezviterot dodade: ,,Navistina }e se potrudam od se srce za tvoeto spasenie i, samo ako e mo`no, ni{to nema da {tedam od mojot dom,,.


Otkako mu gi dade ovie i mnogu drugi pouki od Bo`estvenoto (Sveto) pismo, slu{aj}i go ova, toj gi prima{e vo srceto svoe so radost, za{to Solomon re~e: ,,Daj mu sovet na mudriot i toj }e bide u{te pomudar; nau~i go pravedniot i toj }e napredne pove}e vo znaeweto,, (Mudri izr.9,9).

Sve{tenikot mu re~e: ,,Mir ti, Georgie, Gospod neka bide so tebe i neka te krepi i ~uva od sekoj napad na neprijatelot,,. I taka se razdeli od nego.


A toj, otkako mu se pokloni, pak be{e odveden vo zatvor.


Utredenta pak se sobraa mno{tvo Muhamedovi sve{tenici i go izvedoa od zatvorot. I {to treba da se ka`e: kolku izmisleni zborovi ili kolku zakani bea izre~eni protiv nego i ni{to ne dobija od ona {to go sakaa. I pak go zatvorija vo zandanata i vo te{ki `eleza mu gi okovaa racete i nozete. A toj, blagodarej}i Mu na Boga, trpe{e se.


Prezviterot otide kaj sudijata molej}i go i darovi vetuvaj}i mu, za da go oslobodat od verigite, za{to sve{tenikot go znae{e dobro sudijata i za se ode{e kaj nego smelo. Toj pak odgovori i re~e: ,,]e se potrudam da go oslobodam,,.


I po osum dena pak go privedoa pred sudijata i se sobraa site zlobni na~alnici, slu`benici Muhamedovi i vrzan go stavija pred sudijata. A toj pak po~na da mu laska, velej}i: ,,O, mladi~u, zo{to se izlo`uva{ sebe si na takvo bes~estie i na takvo ismejuvawe ? Gledaj kako ti se potsmevaat site i se podbivaat so tebe. Tvoite prijateli te `alat. No poslu{aj me mene i ispolni ja voljata na{a,,.


A sudijata ima{e sin edinec i, koga go povika re~e: ,,Ete Georgie, otsega ovoj moj sin }e ti bide brat, a mene i dvajcata }e mi bidete sinovi i vo mojot dom so nego zaedno }e `ivee{. I kako {to gleda{, jas sum ostaren i po mojata smrt }e bide{ vtor naslednik na seto moe bogatstvo i imot. Ona {to go rekov, vo pismena forma }e ti go dadam denes pred site ovie, za da se uveri{ deka ti ja ka`uvam vistinata. Toa {to ti go rekov so zbor, }e go napravam i na delo. Seto ova mno{tvo ovde sobrano, site }e ti se poklonat i }e ti bidat kako slugi. Koga toa mno{tvo persisko gi slu{na ovie zborovi, glasno go pofalija svojot sudija. (Jas, pak, stoev blizu do nego i, ~esto poglednuvaj}i go, vo mojot um Mu se molev na Boga da ne bide na potsmev na vrazite).

\or|i mu re~e na sudijata: ,,Bidej}i se gri`i{ za dobroto na moeto telo ovde i bidej}i me saka{, ostavi me da bidam so hristijanite i so niv da `iveam. Ako li nesaka{, znaj deka Hristovata vera i od Negovata qubov ni{to nemo`e da me odvoi: ni zemnoto bogatstvo, ni ovaa minliva slava, ni ogan, ni me~, niti nekoja druga maka (sp. Rim.8,35,38). Kolku zla i da mi nanese{, se nadevam na Mojot Hristos deka poradi ovie maki }e primam stokratni blaga vo Negovoto carstvo (sp.Mk.10,30). I zo{to docni{ ? Od ovie tri (raboti) treba da napravi{ edna: ili da me pu{ti{ na sloboda i da si bidam hristijanin (kakov {to i sum) ili da me isprati{ pri Mojot Hristos, ili i samite vie da stanete hristijani i da se izbavite od ve~nite maki,,.


Sudijata re~e: ,,Zar jas ti velam da se odre~e{ od Hrista i da ne Go saka{ i da ne Go po~ituva{ ? Ne e to~no, bidej}i i jas mnogu Go sakam i priznavam deka e za~nat od Duhot Bo`ji i od Marija Deva e roden bez ma`, i deka e vistinski prorok, i oti `iv se voznese na nebo i pak }e bide sudija vo posledniot den. Koj ne veruva vo ova proklet da e. A kakvo zlo pravime nie {to go po~ituvame Muhameda i go dr`ime negoviot zakon {to mu go dade Bog i veruvame deka Bog mu gi predal nemu klu~evite od rajot?,,


\or|i progovori: ,,Mi blagodaram na Boga {to ti dobro ispoveduva{ (priznava{) deka Hristos e za~nat od Duhot Bo`ji i e roden od Marija Deva i deka On e Sudija na `ivite i mrtvite, i oti sekomu }e dade spored negovite dela. Taka veruva celata vselena, site narodi - od istok do zapad. I ne samo toa: pred Negovoto ra|awe, site porane{ni proroci pretska`uvaa za Nego deka Sinot, Slovoto Bo`jo, }e se rodi od Svetiot Duh i po`ivee so lu|eto i oti }e gi isceli ~ove~kite slabosti (bolesti), deka nevernite Judei }e go zamrazat, i }e bide raspnat i pogreben, i deka }e voskresne od mrtvite i }e se voznese na nebesata i }e sedne oddesno na Otca i vo posledniot den }e dojde da im sudi na `ivite i na mrtvite. I On Samiot rekol vo Svetoto evangelie: site Proroci i Zakonot prorokuvaa do Jovana (Krstitel) i ottoga{ pa do krajot na vekot ne se javi prorok (Mt.11,13). A Apostol Pavle re~e:,,Ako nekoj vi blagovesti drug Hristos ili drug prorok, neka bide anatema,, (sp.Gal.1,8). No koj e Muhamed ? ]e ti ka`am jas {to re~e Hristos: ,,Vo poslednite dni }e se pojavat la`ni hristosi i la`ni proroci i }e napravat znaci i ~uda... no neveruvajte im,,(Mt.24,24-26). Toa {to go re~e On, i stana. Site hristijani - izbranici Bo`ji - ne go primija la`niot prorok Muhamed, no vie neiskusnite lu|e, bidej}i nemavte nikakvo pismo ili zakon Bo`ji pred negovoto doa|awe i bevte li{eni od vistinata Bo`ja, toj vide deka neznaete ni{to od Bo`estvenoto pismo i taka go nasea vo vas svoeto plevelno u~ewe. Samiot, pak, toj sebe se nare~e prorok i klu~ar na rajot, me~tae za telesna hrana vo rajot, veli deka rajot }e ima bludno me{awe i, otkako napi{a mnogu drugi izmislici, sostavil kniga i rekol deka taa kniga padnala od neboto dodeka toj spiel. Samiot toj svedo~i za sebe, a vie go primivte toa: niti proroci pretska`ale za nego, niti pak napravil nekakvo ~udo, kako {to napravil Hristos; niti go videl nekoj kako ja primil knigata od Boga, kako {to go videle Mojseja mno{tvo, lu|e. I zo{to da zboruvam mnogu. Jas ne go smetam nego ni za prorok, ni za svetec, nitu za pravednik, a tie {to veruvaat vo nego, neka zemat u~estvo so nego. A {to se odnesuva do mene, jas sum Hristov i ovde i vo idniot vek,,.

Koga go slu{no toa ona nasobrano mno{tvo, izvikaa so silni glasovi i se nafrlija na nego, krckaj}i so zabite i sakaj}i da go ubijat. I sekako deka bi go ubile vo toj ~as, ako sudijata, preku svoite slugi, ne im zabrane{e da go bijat, a toj im re~e:,,Zo{to se nafrlate na nego kako divi yverovi ? Nemam li jas od carot vlas da osudam, kogo sakam da go osudam i kogo sakam da oslobodam ?,,

Tie izvikaa: ,,Kako {to ti e daden sudot, sudi pravedno spored na{iot zakon, oti i nie go znaeme siot zakon, iako nemame vlast od carot,,.


A sudijata im re~e: ,,Bidej}i znaete, {to treba da mu napravam ?,, Tie odgovorija: ,,Da bide izgoren na ogan, a pepelta vo vozduh da mu ja razveeme,,.


Sudijata re~e: ,,Poradi toa li da go zapalime, {to ja fali svojata vera, a na{ata ne ja prifa}a ?,,

A tie dodadoa: ,,Treba li da `ivee onoj {to }e pohuli protiv na{iot zakonodavec, kako i protiv carot i vojvodite, i sudiite i ednostavno - protiv site ?,,


A toj re~e: ,,Ne slu{nav od negovata usta zborovi kakvi {to vie ka`uvate,,.


Tie po~naa da vikaat: ,,Ne samo ova {to go ka`avme, tuku i siot na{ zakon i klawawa i miewa gi ogadi i ismea,,.


Sudijata pek re~e: ,,Taka li e Georgie, kako {to ovie svedo~at protiv tebe ?,,


 A \orgi re~e: ,,Ni na um ne mi pa|a da hulam protiv ~ovekot, koj e Bo`jo sozdanie, tuku samo ne gi primam delata na gre{nicite, a ja propovedam vistinata za Hrista i za Nego sum gotov da umram,,.

Sudijata pak im re~e: ,,Hula li e toa {to go slu{ate ?,,


Tie odgovorija: ,,Ova ne e hula, no tie hulni zborovi gi izre~e pred da go dovedeme pred tebe. Pa ako go pu{ti{ ovoj, toga{ i ti si razoritel na verata na{a i na zakonot, a za ova nie }e go izvestime carot,,.


Koga vide sudijata deka ni{to ne pomaga, a stanuva u{te pogolema vreva, re~e: ,,Priznaj, Georgie, kako {to ovie svedo~at protiv tebe,,.


A toj Odgovori: ,,[to rekov, rekov: vo mojata usta nema da najde{ lukavstvo,, (Ps.31,2).


Sudijata progovori: ,,Jas pove}e mu veruvam na ovaa mno{tvo, otkolku tebe. A bidej}i ne se odre~uva{ od Hrista, zaslu`uva{ smrt,,. I na narodot {to go klevete{e, mu re~e: ,,Grevot negov neka bide na vas i na va{ite du{i. Napravete so nego kako {to sakate,,.


A tie se nafrlija na nego kako volci {to sakaat da raskinat jagne: edni go udiraa po obrazite, drugi go plukaa, treti go trgaa vamu tamu i, koga mu gi vrzaa racete nazad go povedoa niz celiot plo{tad. A nivniot propovednik vika{e pred site so silen glas: ,,Dojdete site vie {to ste ~uvari na na{ata vera i donesete drva da go izgorime ovoj {to go pohuli na{iot zakon i ne saka da se odre~e od Hrista,,.



Itaka se sobra bezbrojno mno{tvo Persijci (Muhamedanci): edni go zapla{uvaa, drugi mu se zakanuvaa, treti mu vetuvaa mnogu darovi. I ni{to ne pomaga{e, a sekomu {to mu govore{e, podgotveno mu odgovara{e.


Potoa go dovedoa na edno mesto blizu do crkvata Sveta Sofija. Koga mu se dobli`i sve{tenikot, mu re~e: ,,Istraj denes malku, \or|i, za ve~no so Hrista da likuva{,,. \or|i mu re~e: ,,Moli Go Boga za mene, ot~e, da me potkrepi,,.



Koga go slu{naa ova onie koi go poznavaa sve{tenikot, go trgnaa da ne mu se dobli`uva pove}e. No sve{tenikot ima{e eden (prijatel) Saracen (Tur~in), oble~en vo ubava turska obleka, koj vo srceto ima{e golema qubov kon Hrista i kon neporo~nata vera hristijanska, {to od strav ne smee{e javno da priznae, no potajno, se {to }e mu narede{e sve{tenikot, so radost go prima{e i so zadovolstvo go slu{a{e. A toj (sve{tenikot) mu naredi da otide blizu do nego i da slu{a se {to }e mu re~at nemu, i {to toj }e im odgovori. Koga toj gi sobra sve{tenicite i hristijanite {to se najdoa na toa mesto, im re~e: ,,Bra}a, molete Go Boga da go potkrepi,,.


I site po~naa so solzi da se molat na Boga za nego, govorej}i: ,,Gospodi isuse Hriste, Koj i pred ova si napravil znaci i ~udesa so tvoite sveti ma~enici, Ti si istiot i sega: potkrepi go ova mom~e da Te ispoveda do krajot svoj vo ovie posledni denovi i napravi so nego nekoj znak, taka {to onie {to }e vidat i }e slu{nat za nego, da go proslavat Tvoeto ime, za{to si blagosloven vo ve~ni vekovi amin,,.


Agarenite, pak, otkako sobraa mnogu drva i napravija golema klada, po~naa da mu laskaat i da mu vetuvaat mnogu darovi.


A toj im re~e: ,,Edna{ i dvapati li vi rekov deka nikoga{ nema da se odre~am od mojata vera, makar i iljadnici bolki da mi nanesete !,,


Koga go slu{naa ova, vedna{ naredija poskoro da bide prinesen oginot. I taka so brzawe otr~aa mnozina vo bliskite domovi i ednite, koga zedoa glamni, a drugite razgoren `ar, tr~aa i se natprevaruvaa koj prv od niv }e ja zapali kladata, za{to mislea so svoite umovi deka na Boga mu prinesuvaat golema slu`ba. Ova go vidov i jas i si rekov vo sebe: denes vrz nego se ispolnija Hristovite zborovi: ,,No }e dojde vreme koga sekoj {to }e ve ubie }e misli deka na Boga Mu prinesuva slu`ba,,(Jn.16,2).


I taka ja zapalija kladata i, koga mu ja soblekoa oblekata, mu ja ostavija samo ko{ulata, go frlija vo ognot i pak go izvlekoa i mu rekoa: ,,Nesre}niku eden, zo{to taka se pogubuva{ sebe si ? Gleda{ deka nie sakame dobar sovet da ti dademe, a ne kako {to ti dava lo{ sovet onoj pop srebroqubec. Zar ne gleda{ deka ja saka tvojata smrt, za da nasledi {to ima{ i za toa da i se pofali na svojata dru`ina. No nie se pla{ime od Boga i ne sakame sega da umre{ vo ovoj ogan, da izgore{ i da bide{ razlien kako vosok, tuku poslu{aj ne nas i odre~i se od Hrista denes, pred nas, ovde, i ispolni ja na{ata `elba; i darovite {to ti gi vetivme, site }e ti gi dademe. A potoa, ako ti e ugodno, u`ivaj so nas spored na{iot zakon, ako li, pak, ne, zemjata careva e prostrana, a ima i drugi carevi, odi kade {to saka{, po svoja volja. No sega po{tedi ja svojata mladost i ne pogubuvaj se sebe si taka bezumno,,.


A \o|i im re~e: ,,Znaete li deka vo posledniot den Hristos }e im sudi na site {to se rodeni od Adama, i }e gi oddeli pravednicite od gr{nicite, kako {to pastir gi oddeluva ovcite od kozite. I gre{nicite }e gi isprati vo ve~na maka (Mt. 25,32-46) i vo neizgasliv ogan }e se ma~at vo beskone~ni vekovi, poradi mali slasti od ovoj svet. ]e gi odvoi i pravednite i, ednite gi isprati vo Carstvoto nebesno, drugite - vo rajskite naselbi, a treti - vo bla`eni `iveali{ta i sekomu }e mu dade spored negoviot podvig ovde, ili zatoa {to postoel, ili {to teloto go vozdr`uval od nasladi, ili daval milostina spored mo`nosti, zaradi Boga, ili pretrpel razli~ni maki, ili ne go {tedel svoeto telo zaradi Boga. Site ovie razli~ni darovi }e gi primat vo golema slava i po~esti i }e nasledat beskone~na veselost i radost. Zo{to tolku mnogu me soblaznuvate kako neuk i priprost ? Mojot Hristos re~e: ,,Sekoj {to }e Me priznae Mene pred lu|eto, }e go priznam i Jas nego pred Mojot Otec nebesen, a koj }e se odre~e od Mene pred lu|eto, i Jas }e se odre~am od nego, pred Mojot Otec nebesen,, (Mt.10,32-33). I, kako {to rekov, nikoj nemo`e da me odvoi od qubovta na Mojot Hristos, niti }e me izgori ovoj ogan do kraj, kako {to vie velite, tuku samo }e me prevede od ovoj svet na onoj. A ve~niot ogan }e gi izgori site nevernici, kako {to rekov,,.


A tie rekoa: ,,Da znae{ deka nema taka naskoro da te prevede od ovoj `ivot, no mnogu }e postrada{ dodeka premine{, i po~naa da go turkaat vo ognot dodeka obgore celoto telo i pak go izvlekoa i mu rekoa: ,,[to e \or|i, zar ne go ~uvstvuva{ ognot ?,,


Toj re~e: ,,Ne go ~uvstvuvam, bidej}i i sozdatelot na oginot i samiot ogan go pretvora vo rosa, a vas, kutrite, i ovoj ogin i idniot mo`e da ve izgori, a jas, so pomo{ na blagodatta Hristova, ne se pla{am ni od ovoj ogan ni od idniot,,.


Koga go slu{naa ova vedna{ go frlija vo ognot, i u{te tripati go frlaa vo ognot i pak go vadea od nego, i vidoa deka ni{to ne pomaga. Najposle go frlija srede ognot i taka le`ej}i svrten so liceto kon istok, koga pregorea vrzopkite na negovite race, ja krena svojata desna raka, se prekrsti i izvika so visok glas: ,,Gospodi Isuse Hriste, vo Tvoi race go predavam duhot svoj (sp. Lk.23,46).

Koga go slu{naa ova, eden od niv zede golemo drvo, go udri po glavata i taka go ispu{ti duhot. Iako neboto be{e vedro, odnenade` naide bel oblak nad kladata i ispu{ti golema rosa, taka {to site nasobrani se ~udea na ovaa gletka.


Gledaj}i go ova, hristijanite go proslavija Boga, a Agarenite bea posrameni zaedno so nivniot tatko |avolot. I vidov mnozina od niv kako, bri{ej}i gi solzite od svoite o~i, si zaminuvaa posrameni. Hristijanite, pak, mnogu se ohrabrija i taka otidoa pri gradskiot knez i mu rekoa: ,,Toj e hristijanin i umre zaradi Hrista. Dajte ni go negovoto telo da go pogre*ame,,.

Koga go slu{naa ova, Agarenite izvikaa site: ,,Da ne se nadevate deka od negovoto telo }e zemete nekoj del, no seto }e go izgorime i negoviot pepel vo vozduh }e go razveeme, kako {to se napravi na Rodos i vo Adrijanopol,,.


Tie otidoa i pri sudijata i rekoa: ,,Ete, \or|i umre zaradi Hrista i daj ni go negovoto telo da go pogre*ame,,.

A toj, koga go slu{na ova, se za~udi i mu re~e na prezviterot: ,,Dobro znae{ deka ti be{e vinoven za negovata smrt i deka ti }e Mu dade{ na Boga za nego,,.


Prezviterot re~e: ,,Ako napraviv jas nekoe zlo, neka bide kako {to veli{. No jas go pou~iv za ona {to e polezno, a Bog napravi so nego kako {to saka{e i denes toj umre vo na{ata vera zaradi Boga. Zatoa treba da go pogre*ame nie, a ne vie. Daj mi eden od tvoite slugi da gi rastera i jas }e go zemam od ognot negovoto telo, oti jas im go pobarav, a tie mi rekoa: ,,Da ne se nadeva{ deka }e zeme{ ne{to od nego, bidej}i i negoviot pepel }e go razveeme vo vozduhot,,.


Sudijata re~e: ,,Bidej}i e taka, i jas da otidam ne }e mo`am so sila da go zemam,,.


Prezviterot pak otide so drugi na mestoto kade {to bla`eniot le`e{e na ognot i po~na eden da moli, na drug darovi da mu vetuva, pove}e da ne go gorat. A tie u{te pove}e se nafrlija; bidej}i drvata {to bea naredeni vrz nego ve}e bea izgorele, a toj le`e{e cel srede ognot, tie po~naa da gi rasturaat bliskite ogradi i da gi redat vrz nego. I so toa ne bea zadovolni, tuku ako nekoj vide{e mrtvo `ivotinsko telo, i nego go vle~e{e i vrz nego go stava{e. Tie mislea deka so onie tela }e izgori i negovoto telo. Site tie (tela) po malku sogoruvaa i pepel se pravea, a toj ostanuva{e cel. Gledaj}i go toa, tie bea vo nedoumica {to da napravat. Razgneveni, tie se posovetuvaa i rekoa: ,,Ovoj pop ~eka da go zeme negovoto telo i da go proslavi kako sveto. No nie da go gorime do utre i, ako ne izgori, da go odneseme utre i da go frlime vo dupka so kal,,.


Za vakviot dogovor mu ka`a na sve{tenikot onoj so turskata obleka, {to pred malku go spomnav. Koga go slu{na ova, sve{tenikot im ka`a se na prisutnite hristijani. A eden hristijanin, koj za svoja plata rabote{e kaj nekoj Agarenin od bliskite domovi, mu re~e na sve{tenikot: ,,Odete si vie od ova mesto, a jas se nadevam na Boga deka ovaa no} nema da zaspijam dodeka ne go ukradam i go donesam vo tvojot dom,,.



Koga go slu{na ova sve{tenikot, go podu~i i mu dade malku srebrenici, pa mu re~e: ,,Ako go napravi{ toa, od nas }e primi{ darovi i ~est,,. I taka hristijanite se razotidoa sekoj vo svojot dom.

A utredenta, dodeka seu{te be{e temno, dojde nekoj si sve{tenik Jovan od toj grad i najde kako u{te gori golem ogan i nikoj nema{e tamu. Toj dojde vo domot na onoj ~ovek {to be{e dal vetuvawe da go ukrade teloto na ma~enikot, i tropna na vratata, toj izleze i mu re~e: ,,Dojdov vo prvata no}na stra`a i gi najdov site kako spijat: go izvadiv od ognot i go staviv vo platno; poradi strav od no}nata stra`a ne smeev da go odnesam kaj onoj sve{tenik komu v~era mu vetiv, no ako saka{, odnesi go ti. A toj so radost go primi, go stavi na svoite ple}i i go odnese vo svojata crkva. (Potoa) dojde kaj sve{tenikot i mu raska`a se. A toj go proslavi Boga i mu re~e deka treba da go odnesat vo sobornata crkva i da go pogrebat. Taka i napravija.


Koga izgrea sonceto, se sobraa crkovnite klirici i im raska`aa se {to se slu~ilo i gi ponudi da go pogrebat sve~eno. A tie rekoa:


,,Se pla{ime da ne padneme vo nevolja poradi nego. No odi i pogrebi go tajno, ta nikoj da ne uznea. Ako pak ne saka{, odi pra{aj go sudijata da ti dozvoli da go pogre*ame. A toj, koga otide, Mu se mole{e na Boga, govorej}i: ,,Bo`e, nau~ime kako da zboruvam na sudijata,,.


I taka otide kaj nego i mu re~e: ,, Da znae{, o sudijo, deka utrovo stanav i vlegov vo crkvata, po obi~aj. I, ete, srede crkvata go najdov \or|ija ! I sega {to da pravam so nego ?,,


Koga go slu{na ova sudijata, se za~udi i im re~e na onie {to bea tuka: ,,Da znaete deka e svet, bidej}i u{te od utrinata ka`aa onie {to go gorea taa no}, velej}i: ,,Site nie stoevme i sedevme i drva redevme vrz nego, i odnenade` stana nevidliv,,.


Site {to go slu{aa ova se ~udea. A sudijata mu re~e na sve{tenikot: ,,Idi i pogrebaj go so ~est kako {to znaete,,.


Sve{tenikot otide i ova im go ka`a na site.


I taka se sobra siot klir (sve{tenstvo), so drugite hristijani i so slavoslovija i pesni go pogrebaa vo hramot na ,,Sveta velikoma~enica Marina,, vo godinata 7023 od sozdavaweto na svetot (1515), mesec fevruari, den edinaesetti (toga{ be{e nedela mesopusna), vo tretata godina od (vladeeweto) na turskiot car Selim, pri mitropolitot kir Pankratij.


Ovoj ma~enik ima{e osumnaeset godini. Ima{e tenka i visoka stava, so rusa kosa, i so dolgi obrazi, so visoki i gusti ve|i, nos malku svitkan nadolu, so tenki prsti na racete. Be{e smiren i krotok i pri sredba so drug (~ovek) sekoga{ prv pozdravuva{e i na svojot sogovornik sekoga{ mu se obra}a{e so ,,gospodine,,. Nikoga{ ne se smee{e bez pri~ina, niti od negovata usta izleguva{e prazen i nedoli{en zbor, i nikoga{ so ni{to svoe ne se fale{e i nikomu ne mu zaviduva{e.

Vakvi se podvizite i stradawata na doblesniot, hrabar i ma`estven \or|i koj, krepen od Hrista, napravi podvig vo ovie posledni dni i poka`a trpenie, ramno na onie {to postradaa vo porane{nite (drevni) pokolenija.

----------------



Изменето од Pravoslavie - 09.Јуни.2006 во 09:02
Да погледнеме околу нас, таму има МНОГУ СТРАДАЛНИЦИ. Да им помогнеме!
Оди на подфорумот Хуманост на дело
Запамети, ЉУБОВТА ДЕЛОТВОРИ!!
Кон врв
orthodox Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Март.2006
Статус: Офлајн
Поени: 100
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orthodox Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Јуни.2006 во 21:29
opa, so 100ka stanav i senior!!!!
btw celo vreme go barav temata Dali muhamed e vo pravo, oti mislev deka tamu mi e pishan simvolot na verata na albanski..
No, sega konstatiram deka ovde go postirav, no....ash, go nema !
Izbrishan, cenzuriran!
Pa, vo premin ima napis od plaku Sofronij na albanski!
Vo red, komunikacija na makedonski e OK, no barem molitvi barem da mozhe vo original!
Ajde, se pishuvame ponatamu,
d.nok!!!
Се за Христос, Христос ни за што!
Кон врв
orthodox Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Март.2006
Статус: Офлајн
Поени: 100
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orthodox Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Јуни.2006 во 21:26

Еве го и мојот јубилеен 100 (стоти) пост.

Ви приложувам житие (дел, извадок) на новомаченик (оти маченици се нарекуваат оние што се убивани за верата во првите векови, а овие убивани во турско се новомаченици), еден од многуте знаени,а колку има незнаени христијански души, кои ја положиле својата душа во името на Вистината, и му била помила смртта од времениот живот!

 

За да не ви го опишувам животот на св.Георгиј еве еден разговор откако Георгиј како златар се преселил од Кратово во Софија на почетокот на 16 век.

(Внимавајте станува збор за муфтија или улема  - што значи судија на верата или учител на верата или учител на шеријатскиот закон)

.....

Јаничарот Ага додаде: "Кој може да се спро-тивстави на нашата сила"?

Муфтијата рече: "Се плашам нашата голема сила да не премине во наша немоќ"?

Улема Мустафа праша: "Како го разбираш тоа, Селим ефенди"?

Селим ефенди, одговори: "Еве како: Нашето царство толку ќе се рашири, па ќе нема толку Турци, да го владееме"!

Беглер бег рече: "Да видиш, тоа може и да биде" и додаде "ние Турците гинеме во борби, а умираме и од болести; и така ние секој ден сме се помалку, а секоја година освојуваме туѓи земји".

"Зошто Царот не ги умножи јаничарите?" рече јаничарот Ага.

"И јаничари и правоверни", продолжи Улејма Мустафа, кој поседуваше големо знаење за мусли-манската вера и беше голем говорник, спремен за секој одговор.

"Муфтијата рече: "Право велиш, Мустафа ага. Срамота е за сите нас што овој наш град одамна не се зарадувал со нов потурченик. Ја заборавивме својата должност и треба да се поправиме. Каде и да се најде, здраво и угледно момче, треба да му се предложи да ја прифати нашата вера. Без нови борци, исламот нема корист од освојување на нови градови и земји".

По завршувањето на овој разговор, секој од нив си отиде во својот дом.

Улејма Мустафа ага, еден од големците, раз-мислувајќи, се реши првиот чекор да го направи со Свети Ѓорги и со тоа да се здобие со голема слава. Утредента агата отиде во дуќанот на Кратовчанецот, а во тој момент Свети Ѓорѓи ја довршуваше започнатата работа. Агата му даде узда и срма за да ја навезе. Со ова Турчинот сакаше да создаде можност за разговор со младиот златар… итн

 

Потоа следува монтирано судење (кадија те тужи-кадија те суди) и на крај-

 

 

СМРТНА   ПРЕСУДА

 

Како што по завршувањето на судењето на Спасителот Господ Исус Христос од Понтиј Пилат, кој се изјаснил пред народот дека не нашол никаква вина за да биде осуден, зема вода, ги изми рацете пред народот и рече: "невин сум за крвта на Овој Праведник; мислете му вие" (Матеј 27,24; 5 Мој. 21,6), така и судијата што го судеше затвореникот, Македонецот Свети Ѓорѓи од Кратово, не најде вина за казна и им се обрати на Турците и рече: "Гревот нека ви биде на ваша душа, правете со него што сакате".9)

Со тоа истрагата беше завршена, а смртната пресуда гласи:

- Младиот, необично убав, Ѓорѓи Кратовски, ја губи главата затоа што не сака да ја остави својата Света Православна Вера - верата на своите предци и браќа и затоа што не сака да се оддели од својот македонски род и од православното име .10)

Откако ја прочитаа смртната пресуда, вооружени до заби, фанатизираните Турци се нафрлија врз изнемоштеното тело на младиот затвореник "како волци што раскинуваат јагне". Започнаа да го мачат: едни го удираа, други го плукаа, трети го туркаа на сите страни. Потоа му ги врзаа рацете со јаже, му врзаа синџир околу вратот, а на синџирот заврзаа голема и де*ела хартија со натпис:

"Го хулел Мухамеда, затоа на оган жив ќе го изгориме".

9)  Исто; М. Џ. Миличевич, ц. д. стр. 40

10)  M. Џ. Миличевич, ц.д. стр. 40

 

И така, ,,во верата нема присила,,.....

Се за Христос, Христос ни за што!
Кон врв
orthodox Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Март.2006
Статус: Офлајн
Поени: 100
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orthodox Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Јуни.2006 во 10:37
IAKO NE E VO TEMAVA, GO POVIKUVAM PRAVOSLAVIE DA OTVORI MESTO ZA LP!!!
JA BARAM TEMATA DALI MUHAMED E VO PRAVO, NE MOZAM DA JA NAJDAM!
INAKU DENES SE SLAVI UMIRANJETO NA MUHAMED, I NA AL ZARKAVI!
BTW DENES E SV.GEORGI KRATOVSKI ZA KOGO KE PISHUVAM POKASNO OD DOMA!!!
PRAVOSLAVIE GLEDAMDEKA SI ONLINE, PISI!!!
 
Се за Христос, Христос ни за што!
Кон врв
orthodox Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Март.2006
Статус: Офлајн
Поени: 100
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orthodox Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 31.Мај.2006 во 20:11
Hristos se Voznese!
direktno odgovaram DEKA NE ME BOLI!!!
Problem e shto nitu ste pokosrni nitu ste spaseni!
A zabeleskata sto ja pishav, dali rabotish vo kancelarija ili moler, nema odgovor!!!
Ke ostani taka ili...
Aj,ke ti smisli bazata neshto! 
Се за Христос, Христос ни за што!
Кон врв
Miralem Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1056
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 31.Мај.2006 во 19:19
Originally posted by sayHI sayHI напиша:

И, муслимани, не мухамеданци, ок? така.
 
Pa znaes sto go boli naj mnogu. Budizmot e daden spored Buda. Zatoa i taka se vika. Marksizmot spored Marks. Judizmot spored Juda. Darvinizmot spored Darvin. I na sekoja edna religija dadeno mu e imeto spored nejziniot Izmislitel. Tuka spagja i Hristijanstvoto-spored Hrista.
 
ISLAM ZNACI POKORNOST. Pa mislis deka ortodox ke ti priznae deka toa e taka ? Direktno bi go prasal dali go Boli,sto nie,iako Muhammed sallallahu alejhi we sellem bese Allahov Milenik,pratenik,izbran,,, i ne se narekuvame povtorno Muhammedanci,tuku Muslimani i verata nasa e ISLAM. VERATA NASA E OD STVORITELOT I NE POTEKNUVA OD NITU EDEN COVEK NA ZEMJAVA,NITU OD MUHAMMED A.S TUKU ALLAHOVA DZELLE SANUHU.
Кон врв
Pravoslavie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)

Регистриран: 07.Октомври.2005
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 1732
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslavie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 31.Мај.2006 во 14:31
Originally posted by sayHI sayHI напиша:

И, види што убаво си велиш, нема што да кажете, што да понудите .. цела вера ви е заснована на тоа воскреснување кое НЕЕ ВОСКРЕСНУВАЊЕ и кое НИКОГАШ не се случило! И, муслимани, не мухамеданци, ок? така.
не цела
со животите на многуброујните маченици за Верата е посведочено дека се случило Вокресението
Да погледнеме околу нас, таму има МНОГУ СТРАДАЛНИЦИ. Да им помогнеме!
Оди на подфорумот Хуманост на дело
Запамети, ЉУБОВТА ДЕЛОТВОРИ!!
Кон врв
vd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 13.Јануари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1539
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај vd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 31.Мај.2006 во 14:23
nejse, како и да е .. така нека е.
А за тоа дека нее така, па имам ја некои книги , ако сакаш да ти дадам до прочиташ кога ќе имаш време, mundet?
И, види што убаво си велиш, нема што да кажете, што да понудите .. цела вера ви е заснована на тоа воскреснување кое НЕЕ ВОСКРЕСНУВАЊЕ и кое НИКОГАШ не се случило! И, муслимани, не мухамеданци, ок? така.
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 56789 20>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,328 секунди.