![]() |
|
ПРОЛОГ |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 34567 16> |
Автор | |
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
4 ФЕВРУАРИ/17 ФЕВРУАРИ 1. Преп. Исидор Пелусиот.
Родум
е
Египќанец, син на угледни родители и роднина на александриските
патријарси
Теофил
и
Кирил.
Проучувајќи ги сите
светски
науки,
тој
се
одрекол
од
богатството
и
светската
слава
и
целиот
се
предал
на
духовен
живот
заради
љубовта Христова. Бил голем и усрден бранител и толкувач
на
православната
вера.
Според
тврдењето
на
историчарот Никифор, св. Исидор напишал преку десет илјади писма на разни лица, во кои едни ги укорувал, други ги советувал, трети тешел, четврти ги поучувал. 'Поважно е да се
поучуваме на добродетелен живот отколку на красноречиво проповедање", напишал тој во едно писмо. Во друго вели: 'Ако некој пожелува добродетелите да му се покажат големи, нека ги смета за мали и тие навистина
ќе
се
покажат големи”. Прво и основно правило за св.
Исидор
било:
прво
да
се
твори,
па
тогаш
да
се
учи, по примерот на Господа Исуса. Во времето на гонењето на св. Златоуст, кога сиот свет се поделил на два табора, едниот за, а другиот против овој
голем
столб
на
православието,
св.
Исидор
застанал
на
страната
од
Златоуст.
Тој
му
пишувал на патријархот Теофил какво големо светило на Црквата е Златоуст и го
молел
да
ја
остави
омразата
спрема
него.
Поживеал долго, сработил многу, прославувајќи Го Христа
Бога
со
животот
и
перото
и
се
преселил
во
Царството
Христово
околу
436 година. 2. Преп. Никола Исповедник.
Овој
светител
бил
од
островот
Крит.
Дошол во Цариград да го посети својот роднина Теодор, игуменот на Студитскиот манастир, па тука и останал и се
замонашил. Како монах Никола ги поминал сите подвизи заради спасението на својата душа. Во времето на гонењето на Црквата од страна на Лав Ерменинот, Теодор и Никола биле остро
мачени, понижувани, биени со воловски жили, најпосле фрлени во самица каде што самувале три години. По смртта на св. Теодор, Никола станал игумен студитски. Уште додека живеел, правел чуда со силата на благодатта Божја. Така, ја исцелил од болест Евдокија, жената на царот Василиј, и Елена, жената на
патрикот
Мануил.
На
Теофила
Мелисен,
угледен
благородник,
на
кого
не
можеле да му се задржат децата, му ја благословил новородената ќерка и прорекол дека ќе живее
и
ќе
биде
многуплодна,
коешто и се случило на радост на родителите. На самиот ден на смртта, ги повикал монасите и ги запрашал што им недостасува? 'Жито" -
одговориле
монасите.
Тогаш
претсмртникот
рекол:
'Оној
Кој
го
исхранил
Израилот
во
пустината
ќе
ви
испрати
и
на
вас
изобилно пченица по три дена”. И навистина на третиот
ден
допловил
под
манастирот
еден
брод
полн
со
жито
испратен
од
царот
Василиј.
Се
преселил
во
царството
небесно во 75 година на својот живот, на 4 февруари 868 година. Изменето од sard - 18.Февруари.2007 во 17:00 |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
чаир ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
НИКЕОЦАРИГРАДСКИ СИМВОЛ ВЕРЕ Верујем у једнога Бога Оца, Сведржитеља, Творца неба и земље и свега
видљивог и невидљивог.
1. Свети Оци сабрани у Константинопољу (Цариграду), одредили су да се не одбацује вера три стотине осамнаест Отаца сабраних у Никеји у Витинији, већ да она ( вера) остане чврста; да се анатемише свака јерес а посебно евномијани или евдоксијани, и полуаријанци или духоборци, и савелијани, и маркелијани, и фотинијани, и аполинаријевци. 2. Епископи да не проширују свој а права (власт) преко граница својих цркава, нити да ремете цркве, него по правилима (канонима), епископ Александрије да управља само у Египту; источни епископи да начелствују само на Истоку, чувајући преимућства Антиохијске цркве по правилима (канонима) никејским. Такође епископи азијске области да управљају само у Азији; они из Понта само у Понту, они из Тракије само у Тракији да управљају. Ако нису позвани, епископи да не прекорачују права за рукоположења, или због неких других црквених послова. При чувању горе прописаног правила о управи, јасно је да ће у свакој области управљати сабор те области, као што је одређено у Никеји. Црква Божија која је код иноплемених народа (варвара) дужна је да буде управљана по поретку који се држи од Отаца. 3. Епископ Константинопоља (Цариграда) да има првенство (преимућство) части после епископа Рима ( римског епископа), зато што је овај ( град) нови Рим. 4. 0 Максиму Кинику и нередима које је он изазвао у Константинопољу (Цариграду): нити је Максим био, нити јесте епископ, нити од њега рукоположени на било који степен клира: Све што је учињено за њега, и све што је он учинио, нека је ништавно. 5. Од западних списа, примамо и ми оне из Антиохије који исповедају једно Божанство Оца и Сина и Светога Духа. 6. Пошто су многи желећи да помуте и изврну добар црквени поредак, непријатељски и клеветнички умишљају на православне епископе који управљају црквама, неке кривице (оптужбе), не због другог сем да окаљају углед свештеника, и да изазову пометњу у мирном народу. Зато свети Сабор епископа окупљених у Константинопољу (Цариграду) одлучио је: недопустити тужиоцима без испитивања, нити свима дозволити да износе оптужбе на црквене управитеље, али ни све искључити. Ако неко изнесе на епископа неки свој, тојест посебан прекор да се обогатио или је пак од њега ( епископа) због нечега другог праведно страдао, при таквим оптужбама не разматрати ни личност ( тужиоца) ни веру (поверење) његову. Јер, треба на сваки начин даје слободна савест епископа, а онај ко се сматра оклеветаним, мора наћи задовољење, ма каквог да је поверења (вере). Ако је на епископа изнета црквена оптужба, тада треба разматрати личност тужиоца. Најпре, недозвољавати јеретицима да износе оптужбе на православне епископе у црквеним делима. Јеретицима називамо како оне који су одавно искључени из Цркве, тако и оне које смо после тога анатемисали. Сем ових и оне који се претварају да исповедају здраву веру, али који су се оделили и окупљају сабрања против наших канонских епископа. Још ако су неки из Цркве, раније због неких узрока били осуђени и избачени, или одлучени, било да су из клира, било из реда световњака, и њима да не буде дозвољено да оптужуј у епископа док најпре не скину своју оптужбу са себе. Слично, и од оних који су се сами подвргли оптужби, не треба примати оптужбе на епископа, или на друге клирике, док најпре не докажу своју невиност, од, на њих изнетих оптужби (кривица). Ако неки који нису ни јеретици, нити су у црквеној заједници, ни осуђени или унапред оптужени, кажу да имају нешто против епископа по црквеним питањима, таквима свети Сабор заповеда да најпре изнесу своје оптужбе пред све обласне епископе, и пред њима да доказима потврде кривице којима оптужују епископа. Ако се догоди (покаже) да епископи једне области не могу да правилно пресуде по изнетим на епископа оптужбама, тада они ( тужиоци) да приступе већем сабору епископа велике области који су сазвани због овог повода. Они опет не могу изнети оптужбу пре него што писмено не изјаве да ће се потчинити истој казни, ако би по испитивању дела, се показало да су клеветници епископа кога оптужују. Ако ко презревши издане одредбе усуди се, или позове се на царски глас, или судове световних управитеља, или узнемири васељенски Сабор, и нашкоди части свих епископа области, такав да не буде примљен са тужбом као онај који наноси увреду (ружи) правила (каноне), и као онај који је нарушио добар црквени поредак. 7. Они који се од јеретика присаједињују православљу (прихватају православље) и наследство (удео) оних који се спасавају, примамо их подвргавањем по следећем обреду: аријанце, македонијевце и саватијане, и новацијане који себе називају чистима и најбољим, и четрнаестнике или тетрадите, и аполинаријевце: пошто они дају ливелус (писмено исповедање православне вере) и анатемишу (прокуну) сваку јерес која не учи (не мисли) како учи света Божија, католичанска и апостолска Црква, примамо их запечаћујући, то јест помазујући светим миром најпре чело, и очи, и ноздрве, и уста, и уши, запечаћујући их говоримо: „Печат дара Духа Светога". А евномијане, који се крштавају једним погњурењем, и монтанисте које овде зову фриги, и савелијане који уче о иопаторству (синоочинству), и друга погубна (дела) чине, и све остале јеретике (јер је овде много таквих, који највише долазе из галатских земаља); све њих који желе да се присаједине православљу примамо као многобожце (Јелине). У први дан чинимо их хришћанима, у други оглашенима (катихуменима), затим у трећи заклињемо их са трикратним дувањем у лице, и у уши. И тако их оглашавамо, и чинимо да пребивају у Цркви и да слушају Свето писмо, и тек тада их крштавамо. <script language="JavaScript" src="http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mc/mc.js">< ="" ="http://geocities.com/js_source/geov2.js">geovisit(); ![]() |
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
![]() |
|
чаир ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Isus
gi pra}a dvanaesette Svoi u~enici, gi ovlastuva i gi upatuva. 10. Isus gi pra}a dvanaesette Svoi u~enici, gi ovlastuva i gi
upatuva. 1. I *koga gi povika Svoite dvanaeset
u~enici, im dade vlast nad ne~istite duhovi, da gi izgonuvaat i da lekuvaat
sekakva bolest i sekakva nemo}. *Marko 6,7; *Luka
9,1; 2. A imiwata na
dvanaesette apostoli se ovie: prviot Simon, *nare~en Petar, i Andrej, brat
negov; Jakov Zevedeev i Jovan, bratot negov; *Jovan 1,42; 3. Filip i
Vartolomej, Toma i Matej mitnikot, Jakov
Alfeev i Levij, nare~en Tadej, 4. *Simon Kananit
i Juda Iskariot, koj i Go predade. *Luka 6,15; 5. Tie dvanaeset
du{i gi isprati Isus i im zapoveda, govorej}i: < samarjanski grad
ne vleguvajte; 6. *a odete
najve}e pri zagubenite ovci na Izraileviot dom; *Mat.15,24; *Dela 13,46; 7. I odej}i,
propovedajte i ka`uvajte *deka se pribli`i carstvoto nebesno; *Mat.4,17; *Luka
10,9; 8. bolni lekuvajte,
leprozni o~istuvajte, mrtvi voskresnuvajte, besovi izgonuvajte! Besplatno
dobivte, besplatno davajte! 9. Ne nosete vo
pojasite va{i ni zlato, ni srebro, nitu bakar, 10. ni torba za
pat, ni dvojni ali{ta, nitu obuvki, nitu
stap; *za{to rabotnikot ja zaslu`uva svojata nagrada! *1.Tim.5,18; 11. A {tom
vlezete vo nekoj grad ili
selo, raspra{ajte koj e vo nego dostoen i tamu ostanete, dodeka ne si otidete. 12. I koga }e vlezete vo nekoja
ku}a, pozdravete ja govorej}i: »Neka e mir na taa ku}a!« 13. I ako ku}ata
bide dostojna, va{iot mir neka
dojde na nea; ako li ne e dostojna, toga{ va{iot mir neka se vrati pri vas! 14. *Ako, pak,
negde ne ve primat i ne gi poslu{aat zborovite va{i,
izlezete od taa ku}a ili od toj grad i +istresete go pravot od nozete va{i! *Luka 10,3;
+Rim.16,19; *Efes.5,15; 15. Vistina vi
velam: *polesno }e $ bide na zemjata Sodomska i Gomorska vo
sudniot den otkolku na toj grad. *Mat.11,24; 16. *Ete, Jas ve
pra}am kako ovci me|u volci: +bidete mudri
kako zmii i nezlobni kako gulabi. *Luka 10,3;
+Rim.16,19; *Efes.5,15; 17. Pazete se od
lu|eto, *za{to tie }e ve
predadat na sudovite, i po sinagogite nivni }e ve bijat. *Mat.24,9; *Marko
13,9; *Luka 21,12; 18. I }e ve odvedat
*pred upravnici i carevi zaradi Mene, za da svedo~ite pred niv i pred
neznabo{cite. *Dela 25,23; 19. *Koga }e ve
predadat, ne gri`ete se kako ili {to }e zboruvate, za{to vo toj ~as }e vi bide dadeno {to da
ka`ete; *Luka 12,11; 20. bidej}i ne
ste vie {to }e govorite, a Duhot na va{iot Otec }e govori vo vas. 21. *I }e predade
brat brata si na smrt, i tatko ~edoto svoe; i }e stanat deca protiv roditelite
i }e gi ubijat; *Mat.10,35; 22. i }e bidete
namrazeni od site zaradi Moeto ime, *no, koj pretrpi do kraj, }e bide spasen. *Mat.24,13; 23. Ako ve padat
od eden grad, begajte vo drug. Za{to, vistina, vi velam: nema da gi obikolite
Izrailevite gradovi, *dodeka dojde Sinot ^ove~ki. *Mat.16,28; 24. *Nema u~enik
pogolem od svojot u~itel,
nitu sluga - pogolem od svojot gospodar; *Luka 6,40;
*Jovan 13,16; 15,20; 25. dosta e za
u~enikot da bide kako
negoviot u~itel i na slugata da bide kako negoviot gospodar. Ako *stopanot na
ku}ata go narekle Velzevul, toga{
kolku pove}e negovite doma{ni? *Mat.12,24; 26. I taka, ne
pla{ete se od niv; *za{to nema ni{to sokrieno,
{to ne }e se otkrie, ili tajno, a da ne se uznae. *Marko 4,22;
*Luka 8,17; 12,2; 27. Toa {to vi go
govoram vo
temnina, ka`ete go na videlo; i ona {to go slu{ate na uvoto, razglasuvajte go
od pokrivite! 28. I ne bojte se od onie {to go ubivaat teloto, a
du{ata ne mo`at da ja ubijat; tuku bojte se pove}e od Onoj, Koj mo`e i du{ata i teloto
da gi pogubi vo pekolot! 29. Ne se
prodavaat li dve vrap~iwa za eden asarij? I ni edno od niv nema da padne na zemja bez voljata na va{iot
Otec. 30. A vam i
vlaknata na glavata vi se izbroeni. 31. No ne pla{ete se: vie ste poskapi od mnogu vrap~iwa. 32. I taka, sekoj
{to }e Me priznae Mene pred lu|eto, }e go priznaam i Jas
nego pred Mojot Otec nebesen. 33. *A koj }e se
odre~e od Mene pred lu|eto, i Jas }e se odre~am od nego pred
Mojot Otec nebesen. *Luka 9,26; 34. *Nemojte da
mislite deka dojdov da donesam mir na zemjata; ne dojdov da
donesam mir, tuku me~. *Luka 12,51; 35. Za{to dojdov
da razdelam ~ovek od tatka si, i }erka od majka si, i snaa
od svekrvata nejzina. 36. I
*neprijateli na ~oveka }e bidat negovite doma{ni. *Mih.7,6; 37. *Koj miluva tatko ili majka pove}e od Mene, ne
e dostoen za Mene; i koj miluva sin ili }erka pove}e od Mene, ne e dostoen za Mene; *Luka 14,26; 38. *i koj ne go
zeme krstot svoj i ne odi po Mene, ne e dostoen za Mene. *Mat.16,24; 39. *Koj }e ja
zapazi du{ata svoja, }e ja zagubi, a koj }e ja zagubi du{ata svoja zaradi Mene,
}e ja za~uva. *Mat.16,25; *Luka
17,33; *Jovan 12,25; 40. Koj ve prima
vas, Me prima Mene; a koj Me prima Mene, Go prima Onoj {to Me
pratil. 41. Koj prima
prorok vo proro~ko ime, }e dobie proro~ka nagrada; i koj prima pravednik vo
pravedni~ko ime, }e dobie pravedni~ka nagrada. 42. *I koj napoi
eden od ovie mali samo so ~a{a studena voda
kako Moj u~enik, vistina vi velam, nema da ja zagubi svojata nagrada." *Mat.25,40;
*Marko 9,41; |
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
![]() |
|
чаир ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. Ако је неко услед болести руком лекара, или од варвара ушкопљен,
нека такав остане у клиру. А ако је неко здрав, сам себе ушкопио, нека
се такав у клиру преиспита и да престане да пребива у њему (- клиру). Не
треба оне који тако чине постављати (- у клир). Као што је казано, ово
је речено за оне који су то дело са предумишљајем учинили, усуђујући се
да се сами ушкопе (обезуде). Оне које су варвари, или њихови господари
обезудили (ушкопили), а у свему осталом се нађу достојни, нека такви, по
правилу (- канону), ступају у клир.
|
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
![]() |
|
чаир ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Светиот новомаченик Јордан (02/02)Родум од Трапезунт, по занимање казанџија. Отворено ја бранеше верата Христова и ја изобличуваше мухамеданската. За ова пострада од Турците во 1650 година во Галата во Цариград. Исто така пострада и монахот Гаврил, канонархот на Големата црква во Цариград во 1672 година |
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
![]() |
|
чаир ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Свети Симеон Богопримец (03/02)Во времето на мисирскиот цар Птоломеј Филаделф овој Симеон беше избран како еден од прочуените Седумдесетмина на коишто им беше доверена работата на преведување на Библијата од еврејски на грчки јазик. Симеон ја работеше својата работа совесно, но кога го преведуваше Пророкот Исаија и дојде до пророштвото: „Еве девица ќе зачне и ќе роди син“, тој се збуни, зеде нож за да го избрише зборот „девица“ и го замени со „млада жена“ за така и да го преведе на грчки. Но во тој миг му се јави ангел Божји и го задржа од неговата намера, објаснувајќи му дека пророштвото е вистинито и дека запишаното е точно. А дека е вистинито и точно, му кажа Божјиот известител дека ќе се увери и самиот, зашто по Божја волја нема да умре дури не Го види Месијата роден од девојка. Праведниот Симеон му се израдува на ваквиот глас од небото, го остави пророштвото неизменето и Му заблагодари на Бога што го удостојува да доживее да Го види Ветениот. Кога Исус како Младенец беше донесен во ерусалимскиот храм од Дева Марија, за ова Духот Божји му јави на старецот Симеон, којшто беше престарен и бел како лебед. Симеон брзо отиде во храмот и таму Ја препозна Дева со Младенецот, според светлината што зрачеше од нив како ореол. Радосен старецот Го зеде Христа на своите раце и Го замоли Бога да го отпушти од овој живот: „Сега отпушти го Твојот слуга, Господи, според зборовите Твои, зашто очите мои го видоа спасението Твое“. Овде се најде и пророчицата Ана, ќерка Фануилова, којашто и самата Го позна Месијата и му Го објави на народот. Ана тогаш имаше осумдесет и четири години. Наскоро потоа Свети Симеон се престави. Праведниот старец Симеон се смета за заштитник на малите деца. |
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
БЕСЕДА За Духот Божји што говори преку духоносците Не грижете се како или што ќе зборувате... бидејќи Духот на вашиот Отец ќе говори во вас (Мт.
10:1920). Ова се зборови на Оној Кој знае сé и Кој објавил на светот знаење што никој пред Неговата посета не го знаел. Ако некој е исполнет со Духот
Божји, тогаш тој не зборува од човечки дух туку Духот Божји говори од него и преку него.
Тогаш
тој
е
само
справа
или
лира
на
Духот
Божји преку која Бог Дух говори. И кога говори
таков
човек,
тој
зборува непогрешно и никој не
може да најде
лага
во
неговиот
говор,
освен
оние,
кои
според
превртеност
на
умот,
ја
сметаат
вистината
за
лага.
Како
говорат
луѓето исполнети со Дух Божји, јасно се покажало со примерот на пророците, а уште
појасно
со
примерот
на
апостолите.
Толку
чудни
и
неверојатни
изгледале
зборовите на апостолите на туѓинците, т.е. на оние кои немале во себе Дух Божји, и кои знаеле
да
говорат
само
од
земјата,
што
ги
сметале
апостолите
за
пијани.
Всушност, пијани и смешни
изгледале
тие
што
не
знаеле
и сите
оние
луѓе кои први
почнале да зборуваат за скриените чуда на овој физички свет, за силата на парите, на магнетизмот, на електрониката, на безжичната телеграфија, на разговорите на далечина. Како, пак, да не изгледаат пијани и смешни
духовните
луѓе кои со
Духот
Божји говорат за безбројните скриени тајни на духовното царство? Кој и да се
скруши пред Бога,
Бог
го
прави
силен.
Во
скрушеното срце Духот Божји се вселува и оттаму говори
преку
човечката уста. Тоа е потврдено не само
кај
пророците
и
апостолите,
туку
и
кај
многубројните Божји синови и ќерки. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
РАСУДУВАЊЕ
Со колкава слава на небото се удостоил св. Симеон Богопримец, кој Го држел Спасителот на светот во своите раце, јасно покажува овој случај, раскажан во житието на св. Петар Атонски (12. јуни). Како војвода Петар во една битка бил заробен, окован и фрлен во
затвор
во
некој
град
Самара
на
брегот
на
реката
Еуфрат.
Темнувајќи долго, Петар со
солзи
се
молел
на
св.
Николај
да
Го
замоли
Бога
за
него
да
се
ослободи од затворот, заветувајќи се дека
сиот
ќе
се
посвети
на
Бога.
Му
се
јавил
св.
Николај
на
сон
и
му
рекол
дека
тој
се
молел
на
Бога
за
него,
но
дека
Бог
го
одлага
неговото
ослободување затоа што тој, Петар, и порано давал
сличен завет на Бога, а не го
одржал. И уште,
св.
Николај
го
посоветувал
да
се
моли
на
св.
Симеон
Богопримец,
'кој
е
многу
моќен пред Бога и стои во
близина
на
престолот
Божји заедно со Пресвета Дева и св. Јован
Претеча”. Петар го послушал советот на светителот и почнал
да
му
се
моли
на
св.
Симеон.
Тогаш
пак
му
се
јавил
св.
Николај,
заедно
со
св.
Симеон,
и
тоа
не
на
сон
туку
најаве.
Петар
го
видел
Симеона,
со
прекрасен
изглед,
светол
на
лицето,
облечен во одежди на старозаветен првосвештеник со златен жезол во раката. Св. Симеон му рекол на Петра: 'Сакаш
ли
да
го
исполниш
заветот
и
да
бидеш
инок?"
На
тоа
Петар
одговорил:
'Да господару, со Божја помош”.
Тогаш
Симеон
се
допрел
со
својот
жезол
до
оковите
Петрови
и
оковите
се
растопиле
како
восок.
И
се
отвориле
вратите
на
затворот,
а
светителите
го
извадиле
Петра
од
затворот. СОЗЕРЦАНИЕ
Да размислувам
за
Господа
Исуса
како
каментемелник,
и
тоа: 1.
како
каментемелник
во
ѕидањето
на
личниот карактер; 2.
како
каментемелник
во
ѕидањето
на
семејството
и
народот; 3.
како
каментемелник
на
секое
добронамерно општествено преобразување и човечко претпријатие. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
3 ФЕВРУАРИ/16 ФЕВРУАРИ 1. Св. Симеон Богопримец.
Во
времето
на
египетскиот
цар
Птоломеј
Филаделф,
Симеон
бил
избран како еден од познатите седумдесетмина на кои им била доверена работата на преведувањето на Библијата од еврејски на грчки јазик. Симеон ја работел својата работа совесно, но кога ја преведувал книгата на пророкот Исаија, па дошол до она пророштво: 'Ете,
Девица
ќе
зачне и ќе роди Син",
тој
се
збунил, па зел режалка да го избрише зборот
Девица и да
го
замени
со
зборовите: 'млада
жена"
и
така
да
го
преведе
на
грчки. Но, во тој момент, на Симеона му се јавил ангел Божји и го спречил во неговата намера, објаснувајќи му дека
пророштвото е вистинито и дека
сé
е
точно запишано. А дека е
вистинито
и
точно, му рекол весникот Божји, ќе се увери
и
самиот
тој
лично оти, по Божјата волја, нема да умре додека не Го види Месијата, родениот од Девојка. Се зарадувал праведниот Симеон на таквиот глас од небото, го оставил пророштвото неизменето и Му се
заблагодарил на Бога што го удостојува да доживее и да Го
види
Ветениот.
Кога
Младенецот
Исус
бил
донесен
од
Дева
Марија
во
храмот
ерусалимски,
Духот
Божји тоа му го јавил на Симеона, кој бил мошне стар и бел како лебед. Симеон брзо отишол во храмот и таму ги
познал
и
Девицата
и
Младенецот
по
светлината
што
зрачела околу главите Нивни како ореол. Радосниот старец Го зел Христа во рацете свои и Го замолил
Бога
да
го
отпушти сега од овој живот: 'Сега го отпушташ Својот слуга со мир, Владико, според зборовите Твои зашто очите мои го видоа спасението Твое”. Тука се нашла и пророчицата Ана,
ќерката
на
Фануил,
која
и
самата
Го
познала
Месијата
и
му
Го
објавила на народот. Ана тогаш имала 84 години. Наскоро потоа св. Симеон се претставил. Овој праведен старец, Симеон, се смета за заштитник на малите деца. 2. Св. мчци Адријан и Евула.
Овие
две
свети
души дошле
од
своето
место
Ванеја
во
Кесарија
Кападокиска
да
ги
посетат
во
самица
затворените
христијани,
та
да
ги
утешат и охрабрат. Но
и
тие
биле
фатени
и
на
смрт
осудени.
Адријана
го
исекле
со
меч,
а
Евула
го
фрлиле
пред
ѕверови
во
309 год.
И
така,
не
жалејќи по овој
живот,
тие
чесно
и
радосно
преминале
во
вечниот живот. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
БЕСЕДА за раководството на Духот Божји Исполнет со Дух Свети, Исус се врати од Јордан, и беше одведен од Духот во пустина (Лк.
4:1). Видете, браќа, што значи да бидеш
исполнет
со
Светиот
Дух
Божји. Без Божјиот Дух човекот е исполнет со грижи каде и
како
ќе
оди.
А
со
Духот
Божји човекот е без тие грижи. Бидејќи тогаш самиот Дух
го
упатува
човекот
каде
да
оди
и
како
ќе
делува,
човекот
постанува
непогрешен во своето движење и делување
затоа
што
е
непогрешен Духот кој го води и раководи. Не може ни право
да
оди
и
ни
право
да
делува,
ако
тоа
не
му
го
каже семоќниот и
севидливиот
Дух
Божји. Којшто не се раководи од Светиот Дух Божји, тој се раководи или со својот сопствен дух или со лошиот демонски дух заради што постанува немоќен, озлобен, ожалостен, гневен и очаен.
Ние
не
можеме да Го поднесеме Божјиот Дух во полнота како Христос Господ, но можеме да го придобиеме толку колку што ни е потребен за
да
знаеме
каде,
што
и
како.
Според
чистотата
на
срцето,
Духот
се
вселува
во
срцето
и
од
срцето
управува
со
човекот.
|
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
РАСУДУВАЊЕ
Говорејќи за постепеното
ширење
и
славење
на
Божик, св. Јован Златоуст вели: 'Како што прекрасните и благородни овошки кога ќе се посадат
во
земјата
наскоро
достигнуваат
голема
височина и отежнуваат
од
плодови,
така
и
овој
ден”.
Така
е
и
со
денот
на
Сретението
Господово.
Од
почетокот тој ден се споменувал помеѓу христијаните, но торжественото празнување почнало од времето на великиот цар Јустинијан. Во времето на овој цар се случило голем помор на народот во Цариград и во неговата
околина.
Дневно
умирале
по
пет
и
повеќе илјади луѓе. Во тоа време се случило и страшен земјотрес
во
Антиохија.
Согледувајќи ја немоќта со човечки средства да се отстранат тие беди, царот, во договор со патријархот, наредил пост и молитва во целото
царство,
а
на
самиот
ден
на
Сретение
започнале големи литии низ градовите и селата. И Господ
навистина
се
смилувал,
та
поморот
и
земјотресот
наеднаш
престанале.
Тоа
се
случило во 544 година. По тој повод и од тоа
време
почнало да се празнува Сретение како голем Господов празник. Дрвото со време се развило и почнало
да
донесува
обилни плодови. СОЗЕРЦАНИЕ
Да Го набљудувам Господа Исуса како здравје, и тоа: 1.
како
здравје
на
нашиот ум, бидејќи со Него
здраво
мислиме; 2.
како
здравје
на
нашето срце, бидејќи со Него
здраво
чувствуваме; 3.
како
здравје
на
нашата волја, бидејќи со Него
здраво
делуваме; 4.
како
здравје
на
семејствот,
на
Црквата,
на
училиштето, на народот и на секоја
установа. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2 ФЕВРУАРИ/15 ФЕВРУАРИ 1. Сретение Господово.
Во
четириесеттиот
ден
по
Рождеството Пресвета Дева Го донесла својот божествен Син во ерусалимскиот храм, согласно
законот
да
Му
Го
посвети
на
Бога
и
себеси да се исчисти (Левит 12:27; Исход 12:2). И иако ни
едното
ни
другото
не
било
потребно, сепак Законодавецот не сака никако да се огреши во Својот
Закон,
кој
Он
го
беше дал преку
Својот
слуга
и
пророк
Мојсеј.
Во
тоа
вре
ме
чреда
во
храмот
држел првосвештеникот Захариј, таткото на св. Јован Претеча. Тој ја ставил Дева Марија не на местото за жени, ами на местото за девојки во храмот. Во таа прилика во храмот се појавиле две чудни личности: старецот Симеон и вдовицата Ана, ќерката
на
Фануил.
Праведниот
старец
Го
зел
во
своите
раце
Месијата
и
рекол:
'Сега го отпушташ Својот слуга со мир, Владико, зашто очите мои го видоа спасението Твое”.
Симеон
уште рекол за
Христа Младенецот: 'Еве,
Овој
лежи за паѓање и подигнување на мнозина во Израилот”.
Ана,
пак,
која
од
младоста
Му
служела на Бога во храмот со пост и молитва, Го познала
Месијата,
па
Го
прославила
Бога
и
им
објавила на ерусалимците за доаѓањето на Долгоочекуваниот. А фарисеите, што биле
присутни
во
храмот,
кои
виделе
и
слушнале сé, почнале да се гневат на Захарија што ја ставил Дева Марија на местото за девојки, тоа му го кажале на царот Ирод. Уверен дека тоа е Новиот Цар,
за
Кого
мудреците
од
Исток
му говореле,
Ирод
брзо
испратил
да
Го
убијат Исуса. Но во меѓувреме божественото семејство веќе се оддалечило од градот и се упатило
во
Египет
по
упатството
на
ангелот
Божји. Денот на Сретението е празнуван од самиот
почеток, но торжественото празнување на овој ден е востановено особено
во
544 година,
во
времето
на
царот
Јустинијан. 2. Св. Новомч. Јордан. Родум е од Трапезунт, по занимање казанџија. Затоа што отворено ја бранел верата Христова и ја разобличувал верата Мухамедова, пострадал од Турците во 1650 год. во Галата во Цариград. Исто така, пострадал и монахот Гаврил, канонархот на великата црква во Цариград во 1672 година. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Јас не знам од каде, можеби некој друг знае, во секој случај преправањето на ликот на Св. Трифун е само уште едно човечко понижување на Божјите Светители.
|
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
аџија ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 25.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 5474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Тоа што можеби некој ќе го објасни подобро, е зошто овој Трифун се нарекува меѓу луѓето и Трифун пијаницата? И од каде овие паганштини во славата на ваков човек, каков што го опиша Сард?
|
|
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 34567 16> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |