![]() |
|
ПРОЛОГ |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 23456 16> |
Автор | |
чаир ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
СВЕТИ ЈОВАН ЗЛАТОУСТИ БЕСЕДА ДРУГА О покајању
и о туговању цара Ахава о пророку Јони Јесте ли видели прошле недеље рат и победу? Рат ђаволски, а победу Христову. Јеста ли видели како је покајање било похваљивано и како ђаво није могао да поднесе рану, него се преплашио и престравио. А од чега се побоја ти созоно кад се покајање похваљује? За чим плачеш и зашто дрхтиш? С разлогом, говори он, плачем ја и тугујем, јер исто то покајање отрже ми најбоље моје сасуде. А који то беху? Блудница, цариник, разбојник и хулник. И заиста, покајање му је преотело многе сасуде па и саму основу његове тврђаве /акрополе/ му је подрило Он је од покајања задобио смртоносну рану као што сте сви ви из искуства то видели. Па зашто се ми таквом беседом и надеље не користимо и не долазимо у цркву свакога дана хвалећи покајање? Јеси ли грешник, дођи у цркву и кажи /исповеди/ грехе своје. Ако си праведан, дођи да од правде не одпаднеш, јер је црква пристаниште и једном и другом. Ако си грешан, не очајавај, него дођи и покај се. Реци пред Богом: “сагрешио сам”. Какав је ту труд? Какво далеко ходање? И какав умор? Какав је терет рећи једну реч: “сагрешио сам”. Или се устежеш да признаш да си грешан, јер не можеш да победиш клеветника ђавола? Али ти то спречи и разоружај га. Његов посао је да клевета. Па зашто не спречаваш? Зашто не исповедиш грех и не поравнаш твоје преступе, јер знаш да имаш таквог клеветника, који не може да ћутати? Јеси ли сагрешио? Дођи у цркву, реци пред Богам: “сагрешио сам”. Ништа друго од тебе нећу осим овога. Јер и само божанствено Писмо говори: “опомени ме да се судимо, казуј да се оправдаш” (Ис. 43, 26). Изреци грех, да га се решиш. А ту нема труда јер се за то не траже окружне посланице, а не тражи се ни новац нити нешто друго слично томе. Реци реч, признај да си гршан и кажи: “сагрешио сам”. Али, рећи ће неко, како да знам да ми је грех опроштен ако га исповедим? Ево како. Навешћу пример из Светог Писма где је онај који се исповедио, разрешен од греха док је други, који је грех утајио, остао осуђен. Обузет завишћу Кајин је убио брата свога Авеља. Пошто га је измамио у поље, тамо га је и убио. А шта му је Бог рекао на то? Питао га је: “гдје ти је брат Авељ?” (1. Мој. 4, 9). Пошто све зна, није питао зато што није знао, него што је хтео да убицу приведе на покајање. Објашњење овога налазимо даље у речима: “где ти је брат Авељ?” А он [Кајин] одговора: “не знам; зар сам ја чувар брата својега” Нека је то тако и да ниси његов чувар, али зашто си убица? Ниси га чувао, али зашто си га убио? Јер чим се кривцем у томе сматраш; ваљало ти је и чувати га. Али шта је Бог на ове његове речи одговорио? “глас крви брата твојега виче са земље ка мени” (1. Мој. 4, 10). Прекорео га је дакле и одмах казнио, не толико за дело убиства, колико за бестидност. Јер не мрзи Бог толико онога који греши колико онога који је бестидан. И тако, Каина, који се касније и покајао, није примио зато што није хтео да одмах исповеди грех. [Каин рече:] “Кривица је моја велика да ми се не може опростити” (1. Мој. 4, 13), а то значи: ја сам веома сагрешио и нисам достојан више ни да живм. А шта је Бог на то одговорио? “Бићеш потукач и бјегунац на земљи” и досуди му казну љуту и жестоку. Нећу те убити − говорио му Бог − да се не би предала правда забораву. Него ћу те учинити законом јасним, како би твоја патња другима служила као пример. И ишао је Каин као живи закон, као ступ покретни. Нем је био, али је испуштао јаснији глас од сваке трубе, да нико не чини оно што он учини и да и не пострада онако. Примио је, дакле, казну за своју безочност, и зато што није хтео признна грех, пошто је биопрекорен и тако је остао осуђен. Јер да је раније сам исповедио свој грех тиме би га и поравнао. А да разумете /дознате/ да је то заиста било тако, погледајмо како су другоме греси опроштени зато што их је одмах исповедио. Приступимо пророку и цару Давиду кога са посебним задовољством помињем због његових пророштава, а још више због тога што је његово царство обухватало само Палестину, а пророштво је продрло до свих крајеве света. Његово се царство разорило у кратком времену, а пророштва његових бесмртне речи и данас говоре. Боље би било да се сунце помрачи, него да се речи Давидове забораве! Овај исти Давид једном је пао у прељубу и убиство јер: “угледа с крова − тако је написано − жену гдје се мије, а жена бијаше врло лијепа на очи” (2. Сам. 11, 2). Пожелео је и своју је жељу после испунио на делу. Пророк, па је у прељубу пао као бисер у блато. Но опијен страшћу и није ни помишљао да је сагрешио и као што пијани кочијаш колима неконтролисано кривуда док је у таквом стању, тако се односи душа према телу, јер чим се душа помрачи одмах се и тело ваља у грховном блату. И као што с кочијама бива те правилно возе док кочијаш на њима крепко седи, а одмах кривудају чим кочијаш попусти и не може возаћи да се држи, тако се и човеку дешава. Јер само док је душа трезвена и бодра, могућа је телесна чистоћа, а чим се она помрачи, одмах и тело тоне у блато страсти И шта се догодило с Давидом? Упавши у прељубу није ни осећао да се у њој налази, нити је од кога био за то прекорен, иако је тада већ био стар. Зато, научите се и ви из тога, да седе власи и старост баш ништа не помажу ако нисмо опрезни, као што ни младост није вредона ако смо неопрезни. Јер не доводи у нормално стање узраст него се добродетељ рађа од благоразумност. Тако је Данило у својој дванаестој години вршио судску дужност, а старци, по годинама најстарији, су сањали о прељуби. И као што овима седе власи баш ништа нису помагогле, тако и ономе [Данилу] младост није донсила никакве штетет. И да би разумео да дела чедности не звисе од узраста него од воље која их узрокује, погледај на Давида који је у старости запао у блуд, па је и убиство починио, а да није ни помислио да је то грех јер му је разум којим се водио биое помрачен неуздржањем. Ишта је Бог учинио? Послаому је пророка Натана. Пророк је дошао пророку, што се исто и код лекара често догађа. Јер кад један лекар оболи има потребу за другим. Тако и овде, пророк је сагрешио и пророк доноси лек. И када је дошао Натан га није одмах са прага укоравао нити је говорио: “Законопреступниче и неваљалче, блудниче и убицо! Толика ти је преимућства Бог дао међу смртнима, а ти си тако погазио Његове заповести!” Ништа Натан није изговорио чиме би га постидео, јер тешки греси грешника доводе до бестидности. Он се, дошавши, претварао се да има некакав судски спор. И шта му је рекао? Царе, дошао сам код тебе да пресудиш! “Беху два човека, један беше богат а други сиромашак. Богати имађаше стада крава и оваца, а сиромашак имаде само једну овчицу која с њиме из једног суда пијаше и на истој трпези се храњаше, док је на крилу његовом спавала. (А овим је хтео да представи искрену наклоност мужа и жене). Па кад неки гост дође, богати своје стоке поштеди и преотевши од сиромашка овцу, даде је заклати.” Опажаш како се пророк претвара и испод својих усана крије жаоку? А шта је цар одговорио? Мислећи да суди другоме, изриче преоштру пресуду. Јер људи обично, када је реч о туђим преступима, без размишљања доносе и најоштрије пресуде. Шта је рекао? “Жив је Бог. Тај је заслужио смрт, и за једну овцу тако ће платити.” Натан више није морао да говори са ублажавањем него одмах поче да прекорева и врло дубоко сече да како не престане осећање бола /због неправде/.− Ти си, рече, царе, тај који је ово учинио. А он рече: Сагршио сам пред Господом! Није рекао: Ко си ти, што ме укореваш? Ко те је послао да ми тако смело говориш и како си смео тако да поступаш према мени? Ништа слично није рекао, но спознавши свој грех рекао је: “Сагрешио сам пред Господом” А шта му на то Натан одговара? “И Господ скида са тебе сагрешења твоја”. Ти си се сам осудио и ја ти праштам грех. Разумно си признао грех, зато си од њега разрешен. Сам си себи пресуду изрекао, а ја је поништавам. Јесте ли дакле схватили да се оно, што је написано “Опомени ме, да се судимо, казуј, да се оправдаш” (Ис. 43, 26) обистинило, и да баш никакав труд није потребан да одмах исповедимо грех? Осим овог начина покајања, има и других којима се грех може очистити. А који су то? Плач због греха. Јеси ли сагрешио, проплачи и грех ће твој бити опроштен. Па какав је то труд? Ништа друго не тражим од тебе него да заплачеш што си сагрешио. Не заповедам ти да мораш препловити мора и улазити у пристаништа. Нити да луташ и предузимаш далек пут. Не захтевам да трошиш новац, нити да се кроз бесне вале пробијаш. Него шта? Плачи над својим гресима. Но, рећи ће ко: “Како ми грех може бити опроштен ако заплачем?” И за то имамо погодан доказ у Светом Писму. Био је неки цар Ахав, који, истина, беше правичан, али је због своје жене Језавеље зло царевао. Једном пожели он виноград Навутеја Израиљца и пошаље [слугу] код њега говорећи: “Дај ми, виноград твој” који сам пожелео и прими од мене или новце или промену места као одштету. Навутеј пак не приста на то и одврати му: “Сачувај Боже да бих ти дао нашљедство отаца својих.” (1. Цар. 21, 3). Ахав је желео и даље да има тај виноград, али није хтео да над Навутејем примени насиље него услед те жеље паде у болест. Али Језавеља, жена бестидна, погана, нечиста и презрена дође код Ахава и рече: “Што се жалиш и не једеш? Устани ти и једи, а ја ћу се постарати да баш ти наследник оног винограда будеш”. И узе хартију, написа посланицу у име царево и посла свим старешинама да се пост посвуда разгласи и да се против Навутеја сведоци пронађу који би лажно сведочили да је он, Навутеј, лоше о Богу и цару говорио и да је на оба хулио: − О поста, испуњеног премрским безакоњем! Пост је наложила да би се извршило убиство. И шта се догодило? Навутеј је убијен камењем, а Језавеља кад за то сазна рече Ахаву: “Навутеј је умро, устани сад да идемо да виноград насљедимо”. Иако се Ахав на тренутак ожалостио том вешћу, он ипак оде да преузме виноград. А када то Бог виде, пошаље Илију пророка код Ахава рекавши му: “Кажи Ахаву, као штоје он убиство извршио и виноград отео: тако ће се и његова крв пролити и пси ће је полизати и блудници ће се њоме опрати”. Гнев је Божији, дакле, већ ту, одлука је донесена и осуда спремна. Али да видимо куда Бог шаље пророка? У виноград. Где је учињен преступ против закона, тамо ће се извршити и казна. Шта се даље приповеда? Чим виде Ахав пророка, одмах проговори: “Нађе ли ме непријатељу мој” (1. Цар. 21, 20) т.ј. нашао си ме као кривца, ја сам згрешио па сада имаш прилику да ме нападаш. “Нађе ли ме непријатељу мој”. А то је Ахав говорио зато што је увидео да је сагрешио и што га је Илија непрестсно укоревао и Божију му осуду овим речима изнео: “Овако вели Господ: нијеси ли убио и нијеси ли присвојио?”. Крв праведног си пролио и твоја ће се крв пролити “и пси ће лизати твоју крв”. Кад је ово Ахав саслушао, он отпоче одмах жалити и плакати и признаде да је неправду починио, а Бог му, пошто је прво од Илије затражио опроштај, опрости. А од Илије је тражио опроштај да му се не би Илија учинио као лажни пророк и да не би и он прошао као [пророк] Јона. Јер се и Јони нешто слично догодило. Пазите. Јони је Бог рекао: “Пођи у град Ниневију, у ком сто двадесет хиљада људи, осим жена и деце живе, и навести им: неће ни три дана проћи а Ниневија ће се разорити” (Јон. 1, 1). Али Јона, ком је човекољубље Божије врло добро познато, не послуша реч Божију. Шта је радио? Побегао је. “Ја да идем − говораше он − да то проповедам; а ти ћеш се по свом човекољубљу раскајати па ћу као лажни пророк убијен бити.” Али море, којем је он прибегао и које га је одмах примило, није га сакрило, но изнесе га на копно и живог преда Ниневији пошто га је као верни друг свога саслуге сачувало читавог. “А Јона уста да бјежи у Тарсис од Господа, − написано је − и сишав у Јопу нађе лађу која иђаше у Тарсис, и платив возарину уђе у њу да отиде с њима у Тарсис од Господа.” (Јон. 1, 3). А куд бежиш ти Јоно? Идеш ли доиста у туђу земљу? Али, “Господња је земља и што је год на њој” (Пс. 24, 1). Или у море смераш, а нећеш да знаш да је “Он на морима основа, и посред ријека утврди је.” (Пс. 24, 2) Или ћеш на небо? А зар не чу ти да је Давид рекао: “Кад погледам небеса твоја, дјело прста твојих” (Пс. 8, 3). Он је уплашен бежао само у мислима јер није могуће побећи од Бога. Па кад га море у Ниневији изнесе, он стаде да проповеда говорећи: “Јоште три дана па ће Ниневија пропасти.” И да бисте се уверили да је заиста побегао само зато што је мислио да ће се Бог као милосрдан предомислити “ода зла које рече да им учини” (Јон. 3, 10) па би се он потом показао као лажни пророк, он је сам собом то посведочио, јер одмах након што је изрекао те речи у Ниневији изашао је напоље из града и тамо ишчекивао да види шта ће се са градом десити. Па кад три дана прођоше и претња се никако не испуни, потврди он првобитно мишљење говорећи: “Јер знах да си ти Бог милостив и жалостив, спор на гњев и обилан милосрћем, и кајеш се од зла” (Јон. 4, 2). Па да се исто не би десило и Илији зато Бог Ахаву прашта. А шта је казао Бог Илији? “Јеси ли видео како је Ахав плачући и жалећи се преда ме изашао? Нећу дакле, по злоби његовој учинити.” О, чуда! Бог постаје заштитник роба и Бог се за човека пред човеком правда. “Не помишљај”, говори он, ”да сам му тек тако опростио, но зато што је ћуд своју поправио, ја сам срџбу своју у милост променио. Па зато ни тебе неће сматрати лажним пророком јер си истину говорио. Јер да он ћуд своју на боље изменио није, оно што му је било одређено свакако би претрпео. Али пошто је постао бољи: то сам и ја у гнрву мом попустио.” “И дође ријеч Господња Илији Тесвићанину говорећи: Јеси ли видио како се Ахав понизио преда мном? Зато што се тако понизио преда мном, нећу пустити онога зла за његова живота”. Видиш ли, дакле, како и плач над гресима грехове поравнава? Али ми имамо и трећи пут покајања. О многим путевима покајања говоримо да бисмо знали да нам је кроз разноврсне путеве лакше остварити спасење. Какав је, дакле, тај трећи пут? Смирење. Смири се па ћеш растргнути окове греха. А и то ћу вам доказати примером из Светог Писма. У Писму стоји: “Два човјека уђоше у храм да се моле Богу, један фарисеј а други цариник. Фарисеј стаде и мољаше се у себи овако: Боже, хвала ти што нисам као остали њуди: грабљивци, неправедници, прељубници или као овај цариник.” (Лук. 18, 10-11) Злехуди и неваљали човече! Кад си већ сву васељену осудио зар си морао и овога крај тебе да растужиш. Зар ти оптуживање целога света није боло довољно него си морао да поменеш и цариника. Кад си већ цео свет осудио, зашто ниси поштедео бар једног човека? “Нисам ја такав, као што је остали свет па и овај цариник. Постим два пута сваке недеље; десети део свог имања пружам сиротињи!” Горде си речи изговорио неваљали човече! Сву васељену осуђујуеш, а зашто и ближњег цариника ниподаштаваш? Зар се ниси могао задовољити окривљењем целог света већ си морао да осудиш и онога који се са тобом моли. А шта је на ово цариник одговорио? Када је ово до његових ушију допрло, није рекао: ко си ти да о мени говориш? Како ти познајеш мој живот? Ти са мном никада ниси друговао нити под једним кровом становасмо, а иначе нигде нисмо били заједно. Па зашто си се тако погордио? Ко ће посведочити твоје добродетељи? Зашто сам себе хвалиш; зашто толико себи ласкаш?” Ништа слично овоме цариник није рекао, него је, сагнувши се, говоро: “Боже! Милостив буди мени грешном”. На овај начин се постаје смирен, на овај начин цариник постаје праведник, а не фарисеј. Речи су извојевале победу над делима. И први, који је набрајао своје добродетељи, изгубио је оправдање, а други га је придобио смиреним речима. Морамо, ипак, да приметимо да и цариниково смирење није било право смирење. Јер смирење је када неко ко је иначе велики, себе унижава, а признавање цариниково није проистицало од смирења већ од искрености. Његове су речи биле истините јер он није био ништа друго него прави грешник. А ми знамо да од цариника ништа горе и не може бити пошто он из туђих несрећа извлачи корист за себе и себи присваја плодове туђим напорима стечене и на туђи зној се не обазире него узима део од сваког приноса. Због тога је цариников грех скоро највећи. Шта цариник друго представља ако не јавно насиље, законом дозвољени преступ и улепшану отимачину. Може ли шта горе од њега бити? Од њега који седиећи по путевима присваја плодове туђих напора и који када је време за рад не ради, а у време прикупљања плодова, у чему се није трудио, учествује. Кад је и цариник, као такав, толики дар добио пошто се покајао, колики ће тек дар добити они који су врлински а смирени? Тако, ако грехе признамо и стекнемо смирење, бићемо оправдани. А ако желите да сазнате ко је истински смирен, погледајте Павла који је узор смирења. Погледајте Павла, учитеља васељене, духовног проповедника, сасуд изабрани, тихо пристаниште и непоколебиви ступ, који је својим маленим телом васцели свет обухватио и као да је крила имао обишао све његове крајеве. Погледајте њега и као мудраца и као простога, и као богатога и као сиромашнога. Погледајте велим, не његову скрушеност. И ја баш њега називам истински смиреним њега који се толико трудио и однео безбројне победе над демоном, а о себи је проповедао и говорио: “Благодат његова која је у мени не оста празна, него се потрудих више од свију њих” (1. Кор. 15, 10); Он који је поднео тамнице, ране и бијења, посланицама својим уловио сву васељену, небеским гласом позван, а опет се смирује говорећи: “Јер сам ја најмањи од апостола, који нисам достојан назвати се апостол” (1. Кор. 15, 9). Јесте ли видели величанство смирења? Јесте ли видели како се Павле скрушио и како се назива најмањим: “Јер сам ја − рече − најмањи од апостола, који нисам достојан назвати се апостол” У томе је, дакле, истинито смирење, да се у свему скрушимо и себе сматрамо најмањима. Замислите само ко је био тај који је тако говорио. Павле, небески становник, који иако у телу, ступ је цркве, земни анђео и небески човек. И ја, гледајући на красоту његових добродетељи, на његовом примеру ћу се задржати, са посебним задовољством, јер ни зраци тек излазећег сунца који се расипају наоколо не увесељавају моје очи толико колико ми душу моју весели Павлов зрак озарењем својим. Сунце само осветљава очи, а Павле ме подстиче да узлетим и на саме небеске висине, јер ми душу проноси више од сунца и даље од месеца. Таква је сила врлине! Она човека чини анђелом и душу му уздиже к небу. А таквој нас је врлини и он учио. Настојмо се, дакле, да му и у томе подражамо. Али са тим не треба да одступамо од нашег предлога. Наша је намера била да вам покажемо трећи пут покајања − смирење − и да цариник није по смирењу, него по истини признао и објавио своје грехе и да није био оправдан ни због новца, ни због пловидбе по морским беспућима, ни због тога што је ближњима опростио или много времена потрошио на то [покајање], него је само због свог покајања придобио правду и удостојио се Царства Небеског, које и ми сви да задобијемо по благодати и човекољубљу Господа нашега Исуса Христа Коме нека је слава у векове векова. Амин.
|
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
![]() |
|
чаир ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
СВЕТИ ЈОВАН ЗЛАТОУСТИ Беседа прва О покајању изговорена по повратку из бање где се Златоусти дуже задржао ради лечења
Да ли сте се ви мене сећали за време мога одсуства,? Јер, ја на вас никада нисам могао да заборавим. Ако сам и град напустио, опет нисам могао да пропустим а да на вас не помишљам. И као што у мислима, ма куда пошли, носимо слике наших вољених - тако смо - заволевши једном доброту ваше душе, у уму своме свагда имали красоту вашег срца. Као што живописци спајају разноврсне боје у једну и од разних облика сликају бића и предмете, тако сам и ја вашу жељу за сусретом, усрдност у слушању, љубав према проповеднику и друге ваше врлине као разнолике шаре добродетељи у једно спајао, и тако осликавао обличје ваше душе. Гледајући на ту слику умним очима, ја сам се у одсуству тешио. А то сам, свакако, чинио и када сам код куће седео и устајао, и када сам путовао и одмарао се, када сам дому се своме враћао или напоље из ње излазио јер сам се непрестано сећао ваше љубави. И не само дању, него сам се и ноћу наслађивао тим сећањима. И као што је Соломон о себи рекао: “Ја спавам а срце је моје будно” (Песм. 5, 2) тако се тада и мени догађало. Сан ми је умарао телесне очи, а сила ваше љубави будила је душевне [очи]. Често ми се чинило као да с вама разговарам у сну пошто душа ноћу обично снева о ономе о чему током дана размишља. Тако сам вас и посматрао очима љубави иако телесним оком нисам могао да вас видим. Са вама сам био жељом, иако не и телесно. Више од тога, моје су се уши испуњавале вашим гласовима. А то је и било оно што ме је нагнало да се пре времена вратим, иако тиме сам тиме одбацио користи које сам имао од оног места и његове климе где сам требао да остатанем дуже ради здравственог опоравка. Више сам волео да, иако не сасвим опорављен, дудем са вама и у вашој близини него да због уживања у одмору и другим пријатностима чекам да потпуно оздравим, а вашу љубав надаље жалостим. Посебно што су прилике биле такве да сам из ваших писама, која су ми често стизала, чуо ваше прекоре, а ја никада нисам на оне који укоревају обраћао мању пажњу него на оне који похваљују. Осим тога, и ти прекори су долазили од душе која ме љуби, па сам тиме подстакнут и дошао не могавши вас никада заборавити. Али, шта је ту тако дивно? Што сам се ја сећао ваше љубави, док сам био у бањи и миром [покојем] се наслађивао. A познато вам је да се апостол Павле опомињао своје браће и када је везан лежао у тамници, па им је отуда, без обзира на многе своје јаде, као да се не налази у тамници већ на некој плодној пољани, писао и овако говорио: “Као што је право да ја ово за све вас мислим; јер вас имам у срцу, и у оковима мојим, и у одбрани, и потврђивању јеванђеља, све вас који сте заједничари моји у благодати.” (Фил. 1, 7). Видите, дакле: споља је имао оков који су му ставили непријатељи, а изнутра други оков: ученичка љубав. Спољашњи оков је био скован од гвожђа, а унутрашњи је извирао из љубави према ученицима. Први [оков је] често збацивао са себе, док другога никада није могао да се ослободити. Но, као што жене, када претрпе порођајне болове и постану мајке, потпуно живе кроз децу коју су родиле ма где да се налазе, тако и још много усрдније од жена, је Павле свагда прилепљен за своје ученике. Тим пре што је духовни пород осетљивији од природног. Поред свега, он није једне исте порађао само једном, но и два пута, па се зато и јадао говорећи: “Дјечице моја, коју опет с муком рађам” (Гал. 4, 19). Такве болове жена никада не трпи нити од њих страда, јер је то у природном порођају немогуће Ни једна мати већ рођено дете не може изнова примити у себе нити поново претрпети жестоке [порођајне] болове. А Павле је и то поднео и да би их посрамио рекао је: “коју опет с муком рађам”, што другим речима значи: “ Зашто ме већ једном не поштедите? Јер ни један син није поновним својим рођењем утробу мајчину растрзао, а ви мене присиљавате да и то подносим”. Осим тога, матерински болови су кратки и са рођењем младенца нестају, док ови други трају и више месеци. Тако и Павле, који се током године трудио, опет није могао да роди зачете. Уз то, при порођају мајке болује само тело, а други [духовни] порођај не растрже утробу већ напреже и саму душевну силу [дејство]. А да су ови болови заиста најтежи, види се и по томе што нико никада није пожелео да ради рођења деце доспе и у ад, а Павле не само што је то силно тражио, него је молио да буде одлучен и од Христа и од учешћа у Његовој слави, само да би препородио Јевреје због којих је непрестано боловао. Само због тогао што му то није дано, жалио се и говорио: “Да ми је врло жао и срце ме моје боли без престанка;” (Рм. 9, 2) и “Дјечице моја, коју опет с муком рађам, докле се Христос не уобличи у вама!” (Гал. 4, 19). А шта је блаженије од такве утробе? Утробе која је могла родити таква чада, чада која у себи имају Христово обличје. Шта је од ње плодоносније, од ње која је и васцели свет поново родила? И шта је од ње силније, када и после рођења и узрастања оне који су се били развратили, опет прима у себе и по други пут их рађа? А зашто не рече Павле: “дечице моја, коју опет рађам”, него: “с којима се мучим”? Посебно кад на другом месту помиње рођење рекавши: “Јер вас у Христу Исусу ја родих” (1Кор. 4, 15). Јер је овим речима желео да објави сâмо сродство, а оним предходним да прикаже своје болове! Зар их још нерођене, назива децом? Јер, ако има [порођајне] болове, још их није породио. Како их онда назива децом?” [Ово је апостол рекао] да би ти схватио да се он и не мучи оним првим боловима, иако би већ њима могао да их постиди. Јер гле! [Говори апостол] Зар нисам ја већ једном постао отац и претрпео порођајне муке, а потом сти и ви синови постали? Због чега ми онда причињавате нове болове? Доста сам муке имао и док сам вас први пут рађао. Зашто ми [онда] причињавате нове болове? Јер му погрешке верних нису причињавале мању муку од оних, који су још увек били неверни[1]; Несносно је било и погледати, да нагињу злу и они којима су биле разјашњене толике тајне. Због тога је [Апостол] и плакао прегорко и жалосније него свака жена и говорио: “Дјечице моја, коју опет с муком рађам, докле се Христос не уобличи у вама!” (Гал. 4, 19). А ово је он рекао зато што је хтео да им пружи наду, али и да их застраши. Јер рекавши да Христово обличје у њима још није утврђено, улио је страх и бојазан у њих, а назначивши да је могуће да Христово обличје у њима постане, ободрио их је јер се у изреци: “докле се Христос не уобличи у вама”, подразумева обоје; т.ј. и да то обличје још није постало, и да је могуће да постане. Јер кад би то било немогуће, узалуд би им говорио: “докле се Христос не уобличи у вама”, пошто би их на тај начин само заваравао празним обећањима. Знајући ово, ни ми не треба да очајавамо, али ни да будемо немарни јер је и једно и друго убиствено. Очајање не допушта ономе који је пао да устане, а немар чини да и онај, који још стоји, падне. Оно прво [очајање] чини да се не извучемо из глиба постојећих зала, док другим [тј. немаром] траћимо и она богатства која су већ стечена. Као што нас немар баца стрмоглавце и са самих небеса, док нас очајање сурвава у сâм бездан зла, тако је и нада једино средство да се отуда што пре ишчупамо. А размотримо снагу и једнога и другога. Пре свог пада је и ђаво био добар, али чим је запао у немар и почео да очајава, загазио је у такве пороке, да никад више није могао да се из њих отргне. А да је он био добар, о томе и Господ говори: “Видјех сатану гдје паде са неба као муња” (Лук. 10, 18) и поредећи његов пад са муњом и узвишеност његовог пређашњег положаја, објашњава наглост пада. Напротив, Павле је био хулник па и гонитељ и насилник, али пошто се био потрудио и није очајавао, одмах се и подигао и могао се упоредити анђелима. Исто је тако и Јуда, немаром према себи, постао издајник иако је пре тога био апостол, док је разбојник, и после толиких својих злих дела, пре свих ушао у Рај само зато што није очајавао[2]. Као што је фарисеј, по својој дрскости, пао са саме висине добродетељи, тако се цариник, који није очајавао, уздигао и превазишао [по добродетељи] фарисеја. Желиш ли да ти покажем да је и цео један велики град тако поступио? На исти начин се и град Нинива спасао иако је одлука Божија до очајања доводила његове становнике. Јер Нинивљанима пророк није рекао да ће бити спашени ако се покају, већ просто: “јоште четрдесет дана, па ће Нинивеја пропасти” (Јон. 3, 4). Али, иако Бог беше тако запретио и пророк то наговестио, тако да сама одлука није садржала никаква одлагања ни услове, Нинивљани нису малаксали нити посустали у доброј нади. А Бог није никакаве услове дао нити је рекао да ће бити спашени, јер је једино хтео да њихова богобојажљивост буде већа и да их отргне од великог нереда. Друго што је [Бог] хтео јесте да се ми, када безусловну одлуку чујемо и имамо такав пример пред собом, не предајемо очајању и малодушју. Јер баш се отуда још боље познаје милосрђе Божије, пошто се Он мири са онима који се кају. Тако Његове одлуке ничим нису условљене као ни онда када изриче одређену пресуду. А и сам период покајања показује неизрециво Божије човекољубље. Јер, да ли може четрдесет дана учинити да се њихови, временом нагомилани греси пониште? Али, пошто је то [покајање] допринело спасењу града, очигледно је како и одатле просијава Божији промисао. Тако и ми, знајући ово, не треба ни у ком случају да очајавамо, јер је управо очајање најснажније оружје које ђаво користи против нас, те се ни када грешимо не радује толико колико када очајавамо. А послушај како се и сам Павле, код оних који су скренули са правог пута, бојао очајавања више него самог греха, јер је пишући Коринћанима овако говорио: “Свуда се чује да је блуд међу вама, и то такав блуд какав се ни међу незнабошцима не помиње” (1. Кор. 5, 1). И није рекао: "какав ни незнабошци не смеју да чине", него "неће ни да га помињу". А баш оно што они неће ни да помињу, ви сте се осмелилие да чините делима, и “ви сте надувени”. Није им, дакле, рекао: "он је надувен" па да је онда - пошто је обишао онога који је згрешио - са здравима разговарао као што чине и лекари. И они, остављајући немоћне [болесне] на страну, разговарају понајвише са родбином, јер у и ови криви за надменост болног, зато што му нису забрањивали [да чини оно што је по њега штетно] и [нису] га учили бољем, те се тако кривица за грех приписује свима како би се рана боље исцелила. Јесте, велико је зло грешити, али је још веће у гресима се гордити. Јер, ако високоумље о правди поништава и саму правду, колико ће оно још бити веће у греху и колико ће нам донети већу осуду него сам грех? На то је Христос и мислио када је рекао: “Тако и ви кад извршите све што вам је заповјеђено, говорите: Ми смо непотребне слуге, јер смо учинили што смо дужни учинити.” (Лук. 17, 10) А ако је неопходно да се суздржава и онај који је све испунио, колико тек грешник треба много више да плаче и да себе убраја међу последње. Ово је Павле наговестио када је рекао: “и нисте плакали”. Та шта говориш ти, други је сагрешио а ја да плачем? Заиста, одговара он, јер смо сви ми као телесни удови један с другим тесно привезани. Када се на телу нога повреди видимо да се и глава доле савија. Иако је глава најузвишенија у читавом телу, у време несреће она не води рачуна о својој узвишености. Тако и ти чини. Апостол Павле то саветује када говори: “Радујте се са радоснима, и плачите са онима који плачу” (Рим. 12, 15). Из истог разлога је прекоревао Коринћане: “И ви сте надувени, умјесто да плачете, да би се избацио између вас онај који је учинио то дјело.” (1. Кор. 5, 2). И није рекао “место да се потрудите”; Него шта?: “умјесто да плачете”. То је као када би у време опште болести или заразе која је погодила неки град рекао: “ да се из свег града ова невоља истера потребни су молитава, исповест и умилења”. Увиђаш ли, дакле, колико их је на бриге ставио? Зато што су мислили да се зло угнездило само у оном једном, [Апостол] и њих позива на рад и старање следећим речима: “Не знате ли да мало квасца све тијесто укисели?” (1. Кор. 5, 6). Ово значи да болест када захвати ма који уд прелази и на друге удове. Зато, као што се при општој несрећи саветујемо, тако и о томе треба да се бринемо. Немој ми дакле, никако говорити да је он један згрешио, но представи себи да је његов преступ као каква трулеж која ће се напослетку проширити по целом телу. Као што се, када кућа гори, они до којих та несрећа још није стигла, једнако као и они које је та беда већ задесила, труде и на све начине настоје да обуздају огањ који се шири како пожар не би стигао и до њиховог прага, тако исто и Апостол Павле Коринћане као да подстиче овим речима: “То је огњена стихија; предупредимо штету; па и пре него што ће цркву обузети, погасимо пожар. Јер ако не будеш марио за герх ближњег свог, разврат ће се само још више увећати зато што је он уд који припада телу. Осим тога - расуди сам - ако ово занемариш и презреш исто зло може кад-тад сустићи и тебе. И тако, ако и не би хтео ради ближњега, а ти се пробуди ради себе, супротстви се зарази, предупреди трулеж и заустави мртвило. Али, Павле је поред ове изрекао и другу заповест вишу од ове: “Да се такав преда сотони” све док се не покаје и не усмери на боље. “Таквоме је довољно ово карање од многих; Зато вас молим, потврдите љубав према њему” (2. Кор. 2, 6 и 8). Пошто га је, дакле, прво довео у незавидну ситуацију и учинио га општим непријатељем и пошто га је изагнао из стада и одсекао од здравог тела, примети, како настоји да га опет припоји телу и присаједини са стадом. Јер није просто казао: "љубите га", него “потврдите љубав према њему”, т.ј. показујте му тврдо и неразрушиво, горуће, топло и пламтеће дружељубље, и изјављујте му опроштај због прве заваде. Шта се то збило, кажи ми? Зар га ниси сотони предао? Јесам, одговара он, но не зато да остане у руци сотоне, него да би се што пре ослободио његових мучења. Али о чему сам ја говорио? Погледај, како се Павле чува од очајавања, најпоузданијег сотониног оружја. Пошто је рекао: “потврдите љубав према њему”, одмах додаје и зашто: “како тај не би био савладан од превелике жалости.” (2. Кор. 2, 7). У вучијим чељустима, говори он, налази се овца; предупредимо дакле то, и пре него што ће је појести и размрскати уд наш, отмимо је. Брод је у невољи међу таласима. Пре, дакле, него што ће потонути, потрудимо се да га спасемо. Јер као што брод, кад се море узбурка и таласи подигну, тоне, тако и душа када је са свих страна обузму жалости, ако никог нема да јој пружи помоћ, ускоро тоне, те жаљење над почињеним гресима које је иначе спасоносно због своје неумерености бива штетно. А примети како је и то опрезно рекао. Није казао; да га сотона не погуби него: “да не будемо од сотоне повређени”. Повреда је жеља туђинаца. Зато је Павле, када је хтео да опише како је за ђавола већ постао туђ онај који се покајањем приљубио Христовом стаду, рекао: “да не будемо од сотоне повређени” пошто, ако га и надаље буде држао, наш ће члан бити уграбљен и [ђаво] од стада преотеће овцу иако је он са себе збацио грех покајањем. А побојао се [Апостол Павле] да се и овде не догоди оно што је демон некада учинио са Јудом. А шта је то било с Јудом? И Јуда се беше раскајао. “Сагрешио сам, рекао је он, што сам крв невину предао”. А ђаво је чувши те речи, дознао да се Јуда окренуо бољем путу и да иде свом спасењу па се побојао његовог поправљања. Имамо милосрног Господа јер је се над њим заплакао када је хтео да Га преда и премного га је учио. Па зар га неће као покајника још пре примити? [Господ је] и оне је који су у непокајању заостајали Себи привлачио и дозивао, па зар неће бити милостив и према овоме, када се покаје и призна свој грех? Због тога је [Христос] и дошао да буде распет. И шта је демон учинио с Јудом? Довео га је у смутњу, прекомерном жалошћу помрачио му је ум, облетао је око њега и довео га до самоубиства. Од овога живота и усрђа га је одвео и покајања лишио. А зашто? Да је жив остао и он би се спасао, као што се то обистинило и на онима који су Христа разапли. Јер кад је Он спасао и оне, који су га на крст ставили, па се и на самом крсту висећи молио Оцу да им опрости њихово злочинство, зар неби и издајника, када би се и овај покајао, примио са сваким милосрђем. Али Јуда, савладан прекомерном жалошћу, није могао ни да помисли на такво исцелење, а камоли да га свецело прихвати. И тако, побојавајући се сличног догђаја, Павле је позвао Коринћане да из ђаволове чељусти извуку човека. Али зашто овде говорим о Коринћанима? Петар се, и поред тога што су му све тајне биле откривене, трипут одрекао [Христа], али је тај грех изгладио покајањем. Павле је, пак, гонио, хулио и зла чинио не само Распетоме, но и свим Његовим следбеницима, па је опет кроз покајање постао апостол! Бог од нас захтева само мало добре воље да би нам опростио многе грехе. Рећи ћу вам нешто и о јеванђелској приповести која говори о овоме и сама нам се намеће да је поменемо. Беху, писано је, два брата од којих један, пошто очево имање између себе поделише, оста код куће, а други без стида узе свој део и отиде у туђину. Да о овој причи говорим, нагнало ме то што њоме можемо доказати да и после крштења за учињене грехе можемо добити опроштај ако пазимо на оно што чинимо. А ово говорим, не да вас приволим на нерад, него да вас ослободим очајавања пошто очајавање доноси већу несрећу него сама лењост. Син, дакле, који је напустио оца, носи на себи образ [лик] оних који су после крштења пали. Да он заиста представља оне који су по крштењу пали, видимо и отуда што се назива сином, јер без крштења нико се не може назвати сином. [Да је син] види се и по томе што је живео у очевој кући и што је поделио очево имање с другим сином, а немогуће би било да ко пре крштења наследи очево имање. Тако нам ова прича приказује и стање верних и то ништа мање верно зато што је он био брат оног другог честитог, јер у братство нико не може бити уведен без поновног духовног рођења [тј. без крштења]. Овај, дакле, дошавши до крајње сиротиње и шта је рекао?: “Уставши отићи ћу оцу својему” (Лук. 15, 18). Отац га и беше пустио и није му бранио да оде у туђу земљу, да би овај властитим искуством спознао добро, које је у очевој кући уживао. Јер, често се дешава, да када Бог не може речима да нас поучити, да нас напушта да би нас поучило наше искуство. Исто је Бог говорио и Јеврејима. Кад их није к себи могао приклонити нити привести кроз толике пророчке поуке, остави их да се кроз властиту патњу науче, и рече им: “Твоја ће те злоћа покарати и твоје ће те одметање прекорети” (Јер. 2, 19). Свакако би било боље да су и пре стицања искуства имали поверења, али пошто су били непослушни и нису хтели да верују поукама и саветима Његовим, чувајући их да не остану упорни својој у злоћи, [Бог] допусти да се од властитих дела науче како би их могао поново задобити. А тако је било и са овим блудним сином јер се и он, када је отишао у туђину и из самих дела научио колико је велико зло отићи из очинске куће, вратио натраг оцу, а отац га је, без злопамћења, нежним рукама обгрлио. А зашто? Зато што је отац, а не судија. Потом је одмах следила гозба и весеље и цео дан се у радост преобратио. Шта ти говориш? Зар се тако злоћа наплаћује? Не злоћа, човече! - Него повратак. Не грех - него кајање, не развратност - него промена на боље, што је најлепше од свега. Старији син негодује због свега, али га отац мири речима: “Чедо, ти си свагда са мном, и све моје јесте твоје. Требало је развеселити се и обрадовати, јер овај брат твој мртав бјеше, и оживје; и изгубљен бјеше, и нађе се.” (Лук. 15, 31-32). Јер толико дуго време, док од нас био удаљен, борио се и са глађу и са бешчашћем као и са најужаснијим невољама. Зато му је [отац] и рекао: “мртав бјеше, и оживје, и изгубљен бјеше, и нађе се”. Немој гледати на садашње његово стање, но представи себи величину његове раније несреће. Ти гледаш брата свога, а не туђег, и он је оцу дошао који не памти ништа друго из прошлости осим оног што га наводи на сажаљење, љубав и оправдавање, а то је очинству својствено. Не треба дакле набрајати шта је он починио, но шта је препатио. Не спомиње, дакле, [отац] проћердани иметак, него размишља о пропаћеним безбројним бедама. А са таквом и толиком, ако не и већом ревношћу, тражи и пастир овце своје! Овде се син сам вратио, а тамо је пастир изашао и нашавши овцу, повео ју је са собом и више се њој радовао него свим здравим овцама. А погледај и како је враћао. Стаду ју је вратио не бијући, него је носећи плећима. Па кад знамо, да се Бог од оних који се поправљају не одвраћа него их прима као и оне који су истрајали у својим добродетељима, када знамо још и то да не само да их не кажњава, него на њихов позив сâм одлази по њих и више им се радује него онима који су спашени, онда и ми не трба да очајавамо када смо у греху. Тако исто не смемо, док смо на путу добродетељи, себе чинити немранима. И када савршавамо добродетељи треба да се чувамо да се не поклизнемо у свом уверењу, а при гршењутреба да се свагда кајемо. Оно што рекох на почетку беседе сада потврђујем: само се на ова два начина наше спасење доводи у питање, т.ј. када стојимо и мислимо да смо ван опасности, или када паднемо па се предамо очајавању. Управо зато што се и о онима који стоје бринуо, Павле је и рекао: “Зато који мисли да стоји нека пази да не падне” (1. Кор. 10, 12), као што је и за себе рекао: “Него изнуравам тијело своје и савлађујем га, да проповједајући другима не будем сам одбачен” (1. Кор. 9, 27). А да је оне, који беху већ пали, подизао и подстицао на већу смотреност, посведочио је онда, када је Коринћане овако ословљавао: “Да ме опет кад дођем не понизи Бог мој код вас, те не заплачем за многима који су прије гријешили и нису се покајали за нечистоту и блуд и разврат што починише.” (2. Кор. 12, 21). Овим показао и то да оплакивање није толико потребно онима који сагрешише, колико је потребно онима који у гресима неће да се кају. А и пророк када је рекао: “ко падне, не устаје ли? ко зађе, не враћа ли се?” (Јерем. 8, 4) тиме је говорио исто. То је исто Давид псалмопојао: “Сад кад бисте послушали глас његов: Немојте да вам одрвени срце ваше као у Мериви” (Пс. 95, 7-8). Зато, све док сада плачемо немојмо очајавати. Усмеримо добру наду на нашег Владику и представимо себи море Његовог човекољубља. Очистимо наше зло срце и са свеколиком пажњом и поуздањем латимо се добродетељи и кајмо се за грехе које смо починили како би, кад са себе све грехе, још док смо овде, отресемо са сваком храброшћу могли да приступимо Христовом суду и тако се удостојимо Небеског Царства. Тако и нека буде, да сви примимо попутнину благодати и човекољубља Господа нашега Исуса Христа којем са Оцем и са Светим Духом слава, власт и част свагда и у све векове векова − амин. |
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
![]() |
|
чаир ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Јануари.2007 Статус: Офлајн Поени: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
КУСО ЖИТИЕ НА СВЕТИОТ НОВОМАЧЕНИК ИЛАРИОН (ТРОИЦКИ), АРХИЕПИСКОП ВЕРЕЈСКИ
Свештеномаченикот Иларион роден е како Владимир Алексејевич Троицки во 1886 год. во селото Липице на Тулската губернија. После завршеното духовно училиште и семинарија, се запишува на Московската Духовна Академија, каде што, по сопствено признание, се соочил со неблагодатните плодови на западната ученост вгнездени во срцето на тогашната „богословска“ наука. Уште тогаш овој иден бележит богослов на Црквата Христова ја открил причината за ваквата состојба во опаѓањето на свеста и чувството за црковноста. Оттука, сиот свој понатамошен богословски устрем и живот Св. иларион го посветува на силовитото оприсутнување на преданиското православно учење за Црквата. Веќе како студент, а подоцна и како професор тој ги пишува своите врвни богословски дела: Христијанство или Црква, Гностицизмот и Црквата во односот кон Новиот Завет, За црковноста на духовното училиште и богословската наука, Светото Писмо и Црквата… Во сите нив тој смело го изложува сфаќањето дека за современите луѓе средишно прашање за Божественоста на Иисуса Христа, ниту за крстните страдања на Богочовекот, туку за Црквата, без која нема спасение, без која и самата вера станува демонска и прелесна. Во 1913-та година, за време на Великиот Пост, прима монашки подвиг, а по некое време востановен е и во иеромонашки и архимандритски чин. Со возобновувањето на патријаршиското достоинство во Руската црква, о. Иларион му станува верен помошник и соработник на најсветиот Патријарх – маченик Тихон. Во 1920 година и самиот е издигнат во епископски чин. Понатомошниот период го посветува на разобличување на расколничката групировка „жива црква“ (т.н. „обновеници“), формирана од болшевистичката власт, којашто им ги предава на „обновениците“ сите храмови во земјата, додека Православните принудени се да служат Литургија во приватни домови. Поради таа своја дејност во повеѓе наврати е затворан и прогонуван, а конечното свое заточеништво го снајдува есента 1924 година, кога е испратен во озлогласениот конц-логор Соловки. Следуваат тешки години на робија. После заточувањето во Соловки, свештеномаченикот Иларион осуден е на прогонство во Казахстан, но при патувањето дотаму 1929 год. се разболува од тифус во транзитниот затвор на Санкт Птербург. Се упокојува во Господа на 28-ми Декември. Од Црквата бидува прославен за новомаченик Христов, а моштите му почиваат денес во Москва. ЖИТИЕ НА СВЕТИ ПАТРИК ИРСКИ
Тропар, Глас III
Архиереју свети, Патрик, Чудотворче Рамноапостолен, Просветителу на ирската земја: Измоли ни од Милостивиот Бог Да им дари на душите ни Отпуштање на гревовите наши!
Светиот отец наш Патрик (полно име: Magonus Sucatus Patricius), Просветителот на Ирска, роден е околу 385 г. во селото Bonavem Taburniae (обично се лоцира близу денешната месност Kilpatrick) во тогашна римска Британија. Иако татко му Калпурниј бил ѓакон, а дедо му Потит – презвитер на Црквата Христова, сепак, како што сам сведочи во својата „Исповед“, рано отпаднал од верата на своите отци. Меѓутоа, на шеснаесетгодишна возраст бидува грабнат од ирски пирати и бил одведен во Ирска, каде неговите пленители го продале на еден локален главешина по име Milchu, чиишто стада бил принуден да ги пасе наредните шест години. Тогаш, при сето страдање, се случува преобразбата на младиот Патрик, кој во тие тешки денови со потресно покајание и ревност по Бога се удостојува за првпат во својот живот да ја вкуси Неговата љубов и благодат. Набрзо, по Божествено предвестување, успева да побегне од Ирска. Но љубовта што за времето на своето ропство ја стекнал за ирскиот народ, кој самиот бил заробен во мракот на друидското (друид – пагански жрец меѓу келтските народи) незнабожештво, нашла одговор во Божјиот призив за проповед на Евангелието во Ирска. Покорувајќи се на повикот, светителот, како што нè уверува преданието, најпрвин заминува за Галија, каде што се нафаќа со макотрпно учење и подготвување за свештеноапостлскиот подвиг, кој му претстоел. За дванаесетте години престој во Галските земји, Св. Патрик се наоѓал под духовно раководство на Св. Герман од Auxere, а престојувал и во познатиот монашки центар на островот Lerins на југот од Галија. 432 г. бидува ракоположен за епископ на Ирска, заменувајќи го во тоа неодамна упокоениот Св. Паладиј, кој само кусо време бил во мисија меѓу Ирците. Истата година Свети Патрик се истоварува на ирскиот брег, во земја, која тогаш се наоѓала под власта на множество локални кралеви, над коишто по чест се наоѓал високиот крал на Тара, како формален владетел на цела Ирска, и каде што царувала друидската крволочна религија со нејзините човечки жртвопринесувања. Следуваат долги десетлетија на свештеноапостолски подвиг. Светителот заедно со своите сотрудници ја прокрстарува целата земја, при што честопати е изложен на големи опасности. Повеќекратно му се случило да биде заробен од гневните друиди, но секогаш Божјата благодат го избавувала. Останува запаметен како чудотворец, кој на дотогаш незнабожечкиот народ му покажал како благодатта на Живиот Бог ги поразува вражалствата на жреците непомјаникови. Можеби за најважен настан од неговата долгогодишна мисија во Ирска се смета соочувањето со високиот крал на Тара Leoghaire, кое, според преданието, се случило во денот на Светлото Христово Воскресение 433 година. Токму претходната Пасхална ноќ, Свети Патрик наспроти кралските двори во Тара запалил голем оган, како симболичен одговор на незнабожечкиот мрак (имено, во тие дни поради некој друидски обред било забрането палењето на оган низ цела Ирска). Штом ја здогледале светлината од тој оган, друидите во присуство на кралот, и не сакајќи, ја исповедале вистината за непобедливоста на Христовото Воскресение, та пред владетелот извикале: „О кралу, да ни живееш, но овој пламен, кој наспроти кралската заповед, беше запален ноќва, ќе гори засекогаш низ земјата…“ Утрото на Пасха Свети Патрик пред собранието на ирските властодршци во Тара ја разобличува и посрамува друидската прелест преку нетварната благодат Христова, по што му е овозможена слобода да го проповеда Евангелието низ Ирска. Во 439 г. од Галија му се испратени напомош уште тројца епископи. Црквата сè повеќе растела. Во 444 или 445 г. Свети Патрик поставен е за Архиепископ на Ирска со катедра во Armagh. Иако нема сигурни извори за неговото упокојување, преданието него го сместува некаде околу 493 г. во месноста Saul, каде што, по пристигнувањето во Ирска, светителот ја отслужил првата Божествена Литургија. Црквата Христова му го празнува поменот на 17 / 30 Март. Свети Патрик е основоположник и на ирското монаштво, кое во наредните векови ќе процути со неброено мноштво светители и подвижници, дотаму што со право Ирска, тој зелен остров, можел да се нарече – Пустина среде океанот. Света Бригита и Света Ита, Свети Брендан Морепловецот, Свети Колумба од Иона, Свети Енда од Аран, Свети Киеран, Свети Кормак… остануваат неугаслив пример за православното подвижништво, исто како што и нивниот родоначелник, Св. Патрик, засекогаш е утврден како образ и правило за свештеноапостолството на Црквата Христова. Единствени дела напишани од Светиот отец наш Патрик се „Исповедта“ и „Писмото до Коротик“. Покрај ова, преданието нему му припишува и неколку молитви, од кои најпозната е онаа под називот Lorica (лат. Граден оклоп), за која се вели дека светителот ја произнесувал додека заедно со својата дружина патувал кон високиот крал Leoghaire, кога друидите поставувале заседи на нивниот пат во обид да ги убијат.
Изменето од чаир - 19.Февруари.2007 во 11:32 |
|
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
|
|
![]() |
|
аџија ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 25.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 5474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Супер што го ставате делче по делче, ама закон би била и некоја pdf-ка на крајот, кога ќе завршите се...
Поздрав. |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ова е текст од Охридскиот пролог кој не може да се најде на македонски на интернет. Го внесуваме тука со орто како селектиран текст за поука. Би бил благодарен ако верници на други вероисповеди постават квалитетени и селектирани текстови од кои може да се научи. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
БЕСЕДА за взаемното познавање на Отецот и Синот Јас, пак, Го знам, оти сум од Него и Он ме испрати (Јн. 7:29). Никој никогаш
не
се
осудил
да
каже дека Го
познава
Бога.
Многумина
рекле
само
дека
веруваат
во
Бога.
Единствено
Господ
Исус
ги
изрекол
зборовите: 'Јас,
пак,
Го
знам”.
И
веднаш
образложил од каде Го познава, велејќи: 'Оти
сум
од
Него
и
Он
ме
испрати”.
Вистинската
причина: 'Оти
сум
од
Него"
сведочи за вечното битие на Синот; а втората причина:
'и Он ме испрати",
сведочи за привремената појава на Синот во телесниот свет како пратеник на Светата Троица. Нам, на
христоверните,
не
ни
дозволил
да
го
знаеме
Отецот
како
што
Неговиот
единороден
Син
го
знае,
но
ни
е
дадено
и
заповедано
да
веруваме.
Нашата заслуга е во верувањето,
а
не
во
знаењето.
Кога
ние
сите
би
Го
знаеле
Бога
преку
видување,
никој
не
би
имал
заслуга,
бидејќи каква е
заслугата
да
видиш
и
да
познаеш?
Меѓутоа, да не се види а да се
верува,
во
тоа
е
заслугата,
во
тоа
е
добродетелта, во тоа е нашето
спасение.
Ние
не
сме
достојни
да
Го
видиме
Бога
и
со
гледањето
да
Го
познаеме,
бидејќи со гревот
сме
раслабени и од Бога
оддалечени. Но милоста Божја ни дала вера во овој живот што може да нé
приближи кон Бога
и
да
нé
воведе
во
царството
на
вечното гледање и знаење во
оној
живот.
О
браќа мои, да
веруваме
во
Христа
Господа,
бидејќи Он знае.
Он
не
зборува според вера туку според знаењето. Господи, милостив, утврди ја
верата
во
нас.
Пружи ни го
Твојот
скут
да
бидеме
во
него
до
крајот
на
животот.
На
Тебе слава и
вечна пофалба. Амин. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
РАСУДУВАЊЕ
Свети Варсонуфиј, кој 50 години живеел затворен во својата келија и не дозволил
да
биде
виден
ниту
од
еден
жив
човек,
преку
богомислие
и
молитва
достигнал
необична чистота и предвидливост. Еве неколку
негови
мисли
од
книгата
'Одговори":
'Секоја
помисла,
на
која
не
‘и претходи
тишина на смирението, не произлегува од Бога"; 'Сé што е од ѓаволот
е
со
збрканост и метеж"; 'Кога се молиш и Бог одлага да
те
услиша, тоа Он го прави на твоја полза за да те научи на долготрпеливост";
'Видливите
разбојници се слуги на невидливите, замислените разбојници"; 'Господ Исус Христос претрпел сé и најпосле се искачил на светиот крст, што го означува умртвувањето на телото и страстите, и свето
и
совршено успокојување"; 'Господ сака ти да го почитуваш секој
човек
повеќе од самиот
себеси”. Кога го прашале старецот дали да земат и да платат
застапници
во
еден
спор
на
манастирот
со
некои
луѓе, тој одговорил: 'Ако купите застапништво на луѓето, тогаш Бог нема да ве застапува”. СОЗЕРЦАНИЕ
Мисловно да Го
гледам
Господа
Исуса
како
работник, и тоа: 1.
како
физички работник преку долга низа години; 2.
како
духовен
работник, Кој непрестајно ги учел луѓето, ги тешел, лекувал, давајќи му нов
закон
на
светот; 3.
како
неуморен
работник, Кој ја оставил заповедта: 'Работете додека е дење”. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
Sulltan Murad ![]() Сениор ![]() Регистриран: 18.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ne e interesno copy paste od google interesno e naseto mislenje da go pisuvame a ne jas seka cela biblija ili koran da go stavam na forum copy paste i sum napravil golema rabota
![]() |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
6 ФЕВРУАРИ/19 ФЕВРУАРИ 1. Св. Вукол еп. Смирненски.
Ученик на св. Јован Богослов, кој и го посветил
за
епископ
на
градот
Смирна.
Во
Смирна
тогаш
имало
малкумина
крстени.
Во
темнината
на
незнабоштвото св. Вукол светел како јасна свеќа. Се одликувал со сите добродетели, а особено
со
благост
и
кроткост.
Пред
својата
смрт,
св.
Вукол
го
посветил
славниот
Поликарп
за
свој
наследник
во
епископството,
а
тој
мирно
завршил и отишол
при
Господа. 2. Св. мчца Фауста.
Пострадала
за
Христа
во
времето
на
царот
Максимијан
(помеѓу 305 и 311 год.). Со своето јунаштво ги восхитила и во христијанството
ги
обратила своите мачители: осумдесетгодишниот бајач Евиласиј и епархот Максим. Кога судијата
‘и се
заканувал
на
Фауста
со
уште пострашни маки, таа му рекла да направи нејзина икона со изображение на сите оние маки со кои тој ‘и се заканувал. Кога иконата била готова и ‘и ја покажале, света Фауста изговорила: 'Како оваа икона што не чувствува никакви маки така ни моето тело не чувствува маки од твоите казни зашто мојата душа е утврдена
во
Господа”. Судијата ја фрлил
во
котел
со
врела
вода,
каде
што
ова
свето
тринаесетгодишно девојче завршило со
молитва
на
устата
и
отишло во Рајот. 3. Св. мчца Доротеја.
Угледна
и
прекрасна
девица
од
Кесарија
Кападокиска.
Управникот
на
областа Саприкија ја дал Доротеја на две незнабожечки сестри, Христина и Калиста, за тие
да
ја
одвратат
од
Христа.
Но
се
случило спротивното: Доротеја успеала да ги обрати обете сестри во верата Христова. Налутен Саприкиј наредил да ги врзат тие две сестри со грбот едната за другата и ги фрлиле
во
каца
со
смола,
па
ги
запалиле.
Тогаш
и
Доротеја
ја
осудиле
на
смрт.
Таа
радосно
ја
сослушала пресудата и извикала: 'Ти благодарам,
душељупче Христе, што ме
повикуваш
во
Твојот
Рај
и
ме
воведуваш
во
Твоите
пресвети
дворови!"
Некој
присутен
големец
Теофил
се
насмеал
на
овие
зборови, па ‘и довикнал на св. Доротеја: 'Почуј, невесто Христова, испрати му јаболка и цвеќиња
од
шипинките
од
Рајот
на
твојот
младоженец!" 'Навистина тоа ќе го направам!"
-
му
одговорила
маченицата. Кога Доротеја била на губилиштето, наеднаш се појавило едно прекрасно момче со три
јаболка и три црвени
цвета
од
шипинки.
Тоа
бил
ангел
Божји. А времето било зимно.
Му
рекла
св.
Доротеја
на
ангелот
тоа
да
му
го
однесе
на
Теофила
и
да
му
рече: 'Еве ти тоа што го сакаше!" Кога Теофил ја примил пораката и го видел
дарот,
сиот
бил
престрашен. Во него сé се превртело и тој закоравен
незнабожец постанал христијанин. И тој бил
мачен и убиен
за
Христа,
та
отишол со душата во Рајот на Господа Исуса, наскоро по св. Доротеја. 4. Св. Фотиј патријарх Цариградски.
Голем
светилник
е
на
Црквата.
Царски
роднина
и
внук
на
славниот
патријарх
Тарасиј.
Неодолив
заштитник на Црквата од властољубието на папата и на останатите
римски
изопаченија на верата. За шест дена ги поминал сите чинови од световник до патријарх. Станал патријарх на Божик во 857 година, а завршил во
Господа
во
891 година. 5. Преп. Варсонуфиј и Јован.
Големи
подвижници од Газа, претскажувачи и чудотворци.
Ја
оставиле
познатата
книга
'Прашања и одговори" во која одговориле на многу прашања за духовниот живот. Живееле во VI век. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
БЕСЕДА за смртта како спиење Лазар, пријателот наш, заспал, но ќе отидам да го разбудам
(Јн. 11:11). Господарот на животот смртта ја нарекува спиење. О колкава неискажана утеха
за
нас!
О
каква
слатка
новина
за
светот!
Телесната
смрт
не
значи уништување
на
човекот,
туку
само
заспиеност,
од
која
може да разбуди само Оној Кој ја пробудил и првата прашина во живот со Својот збор. И кога Господ
извикал:
'Лазаре!"
човекот
се
разбудил и оживеал.
Господ
го
знае
името
на
секој
од
нас.
Кога
Адам
го
знаел
името
на
секое
Божјо создание, како не би не знаел
Господ
секого
од
нас
по
име?
Не
само
да
нé
знае,
туку
Он
нас
и
нé
повикува
по
име.
О
сладок
и
животворен
глас
на
Единиот
Човекољубец! Тој глас може од камења
да
создаде
синови
Божји! Како да не нé пробуди од гревовниот сон? Некој човек подигнал камен да го убие својот брат. Но во тој момент му се причинило дека го слуша гласот на
мајката
каде
го
повикува
по
име.
Само
го
слушнал мајчиниот глас и раката му
се
затресла,
па
го
испуштил каменот и се засрамил
од
гревот
во
намера.
Мајчиниот глас го разбудил од греовната смрт. Па кога гласот на мајката спасува и разбудува
од
смртта,
како
ли,
пак,
гласот
на
Создателот
и
¤ивотодавецот! Кога и Господ да
викнел
некого,
кој
бил
мртов
само
со
телото,
секој
се
разбудувал и станувал. Но секој
не
се
пробудил и не станал
од
оние
кои
умреле
со
душата кога ќе повикал Господ, бидејќи за
ова
будење,
за
ова
воскресение,
е
потребна и согласност на волјата
на
умрениот!
'Јуда,
зарем
со
целив
издаваш?"
Така
викнал
животворниот
глас,
но
мртовецот
останал
мртовец
и
грешникот не се пробудил. 'Савле, Савле, зошто Ме гониш?" -
викнал
животворниот
глас
и
заспиениот
од
гревот
се
разбудил, мртвиот оживеал. Навистина подлабок е греовниот сон од
смртта
и
тој
што
спие
не
се
разбудува лесно. Сладок Господи, разбуди нé од греовниот сон, разбуди нé, Господи! На Тебе слава и
вечна пофалба. Амин. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
РАСУДУВАЊЕ
Монасите го прашале големиот авва Исхирион: -
Што
направивме
ние? -
Ние
ги
исполнувавме
Божјите заповеди, одговорил Исхирион. -
А
што
ќе
прават
тие
што
ќе
дојдат
по
нас? -
Тие
ќе
го
прават
ова
што
ние
го
правиме,
но
намалено
за
половина. -
А
тие
по
нив? -
Тие
при
свршетокот на времето нема никако да одржуваат монашко вежбање, но нив ќе ги постигнат
такви
тешкотии и искушенија, та преку
трпението
на
тие
тешкотии и искушенија ќе се
покажат во Божјото царство поголеми од нас и од нашите татковци. СОЗЕРЦАНИЕ
Да Го набљудувам Господа Исуса како единствен вистински просветител, и тоа: 1.
како
просветител
на
секој
човек; 2.
како
просветител,
следствено
и
на
општеството и на сецелото
човештво; 3.
како
просветител
Кој
ги
осветлува
со
неминлива
светлина:
и
умот,
и
срцето,
и
волјата
човечка. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
5 ФЕВРУАРИ/18 ФЕВРУАРИ 1. Св. мчца Агатија.
Оваа
славна
девица
и
маченица Христова се родила во сицилијанскиот град Палермо од благородни и имашни
родители.
Кога
царот
Декиј
почнал гонење на христијаните, и света Агатија
била
фатена
и
изведена
на
суд
пред
судијата
Квинтинијан.
Судијата
ја
видел
Агатија
многу
убава во лицето и посакал да ја
има
за
жена.
Кога
тој
тоа
‘и го
предложил на Агатија, таа му одговорила дека е невеста Христова и дека
не
може да Му
биде
неверна
на
својот
свршеник. Судијата ја ставил на тешки маки: св. Агатија била удирана, ругана, на дрво врзувана и тепана до
крв.
Потоа
судијата
повторно
‘и посоветувал,
да
се
одрече од Христа
за
да
ги
избегне понатамошните маки, на коешто невестата Христова одговорила: 'Овие маки за мене се многу корисни, како што пченицата не може да дојде
во
амбарот пред да се исчисти од плевата, така ни мојата душа не може да влезе
во
Рајот,
ако
моето
тело
најнапред
не
биде
скрушено во маките”. Тогаш
мачителот наредил да ‘и ги отсечат градите, па потоа ја фрлиле во затвор. Во затворот ‘и се јавил св. апостол Петар и ‘и го вратил целосно телесното здравје. Повторно била изведена на мачење и повторно
била
фрлена
во
затворот
каде
што
ја
предала
својата
душа на Бога
во
251 година
во
градот
Катана,
а
во
времето
на
царот
Декиј.
По
смртта
на
Агатија,
нејзиниот
мачител Квинтијан отишол да го заграби нејзиниот имот. Но по
патот
коњите
се
разбесниле под него и под војниците,
та
сиот
го
изгризале
по
лицето,
го
кутнале
на
земјата
и
го
изгазиле
со
нозете
до
смрт.
Така
набрзо го стигнала казната Божја за дивиот злостор над света Агатија. 2. Св. мчца Теодула.
Пострадала
за
Христа
во
времето
на
Диоклецијан,
нечестивиот римски цар. При мачењето, Теодула го вразумила едниот од мачителите, Еладиј, и го привела
кон
верата
Христова.
Кога
Еладиј
јавно
ја
исповедал
својата
вера
во
Христа,
бил
со
меч
исечен . Св. Теодула се држела мошне храбро на судот, поради што судијата ја нарекол безумна. На тоа Теодула му рекла: 'Безумни сте вие кои Го заборавивте единиот вистинит Бог, па им се поклонувате на мртвите камења”. Судијата ја ставил на остри маки, св. Теодула јуначки ги издржала, и со своето
јунаштво на маките многумина ги пленила и кон Христа
ги
обратила. Меѓу нив биле
и
двајца
угледни
граѓани, Макариј и Евагриј. Со овие
двајца,
и
со
мнозина
други,
св.
Теодула
била
фрлена
во
вжарена печка каде што чесно сите завршиле и на Христовото
царство
се
удостоиле. 3. Св. Полиевкт патријарх Цариградски
(+ 970 година).
Заради
својот
висок
ум,
ревноста
верска
и
красноречивоста, е наречен втор
Златоуст.
Во
времето
на
патријархот
Полиевкт
и
царот
Константин
Порфирогенит,
во
Цариград
дошла руската кнегиња Олга и тука се
крстила,
а
царот
‘и бил
кум.
Св.
Полиевкт
пророчки ‘и рекол: 'Благословена си ти меѓу руските жени зашто си ја возљубила светлината и си ја
отфрлила
темнината,
ќе
те
благословуваат
руските
синови
до
последното
колено”.
Од
простите
монаси
Полиевкт
бил
земен
за
патријарх
во
946 година
и
останал
на
патријаршискиот престол сé
до
својата
смрт
во
970 година. Изменето од sard - 18.Февруари.2007 во 17:01 |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
БЕСЕДА
за среќата на малиот Закхеј Денес дојде спасението на овој дом (Лк. 19:9). Така рекол Оној чијшто збор е живот, радост и обновување
на
праведниците.
Како
што
поцрнетата
гора
се
облекува во зеленило и цвет со пролетен
мирис,
така
и
секој
човек,
колку
и
да
е
исушен и поцрнет од гревот,
се
освежува и се подмладува
од
Христовата
близина.
Бидејќи Христовата близина е како близина на
некој
животврен
и
миризлив
балсам
што
го
враќа животот, ‘и дава мирис на душата, на мислите и на зборовите; со еден збор, Христовата оддалеченост означува гнилеж и смрт, а близината
Негова
значи спасение и живот.
Денес дојде спасението на овој дом, рекол Господ, влегувајќи во домот
на
грешникот Закхеј. Христос бил спасението што дошло, а Закхеј бил домот
во
кој
Он
влегол.
Секој
од
нас,
браќа, е дом во
кој
живее
гревот
додека
е
далеку
Христос
и
на
кој
доаѓа спасение кога ќе му
се
приближи Христос. Дали, пак, Христос
ќе
се
приближи до мојот
или
до
твојот
дом,
тоа
зависи
од
нас.
Гледај,
Он
не
влегол
самоволно
во
домот
на
грешниот Закхеј, туку како најсакан гостин. Малиот Закхеј се искачил на дрвото само да го види со своите очи Господа Исуса. Тој Го
барал,
тој
Го
посакувал.
И
ние
мораме
да
Го
бараме
за
да
Го
најдеме,
и
да
Го
посакуваме
за
да
ни
се
приближи, и да се
искачуваме високо со својот дух за да го сретнеме Неговиот поглед. Тогаш Он ќе го посети
нашиот дом како што го посетил домот на Закхеја. А со Него
ќе
дојде
и
спасението. Приближи ни се,
о
Господи,
приближи ни се
и
донеси
ни
го
и
нам
Твоето
вечно спасение. На Тебе слава и
вечна пофалба. Амин. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
|
sard ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
РАСУДУВАЊЕ
Нареди си себеси некоја епитимија за гревовите на другите луѓе. Ако некој си осудил или казнил, наложи си и
на
себе некаква епитимија. Доброволно
пострадај
и
ти
малку
за
гревовите
на
грешникот. Тоа Му е угодно на
Бога.
Оваа
тајна
ја
знаеле
светителите
кои
себеси се осудувале заради гревовите на другите луѓе. Оваа тајна ја наѕираат дури и нехристијанските народи. Во Кина
постои
ваков
обичај: кога џелатот ќе го исече злосторникот кој бил
осуден
на
смрт,
му
приоѓа на судијата
и
му
соопштува дека ја извршил пресудата. Судијата му дава една сребрена пара затоа што го убил злосторникот и наредува да му
удрат
40 стапови
затоа
што
тој
убил човек. Христијанските светители длабоко ја разбирале тајната на гревот и човечките неправди. Секој човечки грев за нив имал онолку долга историја колку што е растојанието од нас
до
Адама. СОЗЕРЦАНИЕ
Да размислувам за Господа Исуса како радост, и тоа: 1.
како
радост
што
го
разведрува
целиот
човечки дух; 2.
како
радост
што
во
човекот
ги
оживува и ги појачува сите сили кон доброто; 3.
радост
од
Неговото
име,
од
Неговите
зборови, од Неговите дела и од Неговиот
здив. |
|
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
|
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 23456 16> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |