IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Што е Дух, а што е Душа?
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Што е Дух, а што е Душа?

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 234
Автор
Порака Обратен редослед
brmm Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 05.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1437
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brmm Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Ноември.2005 во 03:43

pa ne znam, mozebi e i tolku... jas ova go citav, mozebi e i 2kgr...vazno imalo nesto...valjda

Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Ноември.2005 во 03:31
Јас пак слушнав дека разликата во тежината после смртта била за 2 кг.
Кон врв
brmm Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 05.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1437
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brmm Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Ноември.2005 во 03:20

imate procitano deka (jas imam) ne znam kolku e vistina NO.... imaat testirano naucnici vo Anglija ...odma posle smrta na covek go merele primer tezel 90kgr, posle okolu 30 minuti mislam pisuvase go merat pak...tezinata mu se namalila za 25-30 grama... a od nego ne izlegle nikakvi tecnosti... ne znam kolku e vistina no go citav ova sto izjavile Angliski naucnici, kao demek dusata izleguvala od covekot.

Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Ноември.2005 во 03:00

Тоа е кога некој ќе направи нешто добро во твојот живот а ти ќе му возвратиш со Благослов. Благослов Дарувам
На пример:
-Господ нека те балгослови
-Биди благословен во Името на Господ Исус Христос
-Благословение Господово на Вас
А што е
Благослов ?
Тоа е Благодатно Слово, односно Слово Полно со Благодат
Благодат е дар на Светиот Дух, кој не исполнува со Божја Љубов Целото Богооткриено Слово е полно со Благодат, со Св Духовна Љубов А ние кога го имаме Божјото Слово во нашето Срце Тогаш ова Божјо слово го осветува и нашето слово Секоја наша ољубовена помисла се преобразува во
Благотатно Слово секоја молитва се преобразува во Божја Наредба секојанаша помисла, е Божја помисла така: Благодарејќи му на нашиот Бог, Татко за се околу нас, во името на Исуса Христа ние целата наша околина ја преобразуваме во Благослов не преобразува во Рајската Градина, во Царството Не*есно
Луѓето, домот, патиштата, планините, водата, лебот, ...   ето тоа преку нашите благослови се овечнува и се соединува со Отца во еден момент ке приметиме дека старото помина  ете ново небо и нова земја, Нов Ерусалим, Ново Скопје
Благословението Господово насекаде 

Слава на Отца и Сина и Св Дух, Слава ти Боже Наш, Слава Ти
Слава е полнотија на сите духвни дарови кои произлегуваат од БОГ, Св Троица
Кога ние кажуваме, Слава на Отца и Сина и Св Дух, или Слава на Твоето Воскресение, или Друга Слава
Со тоа ние ја повикуваме Божјата Слава да се всели во нас и да не прослави
Тоа значи полнотијата на Св Дух во која пребива Христос, и ние да ја примиме
Христос на Отца вака се моли:
Славата што си ми ја дал, на нив им ја дадов, за да бидат едно како што сме и ние
Како што Троица, се Еден БОГ, така и ние што ке поверуваме, преку славата постануваме Едно Вечно Тело

И на крај јасно и гласно

Според Учењето на Православната Црква Животните Немаат Душа
На едно место пишува дека душата на животните е во крвта нивна
Но тука под душа не се мисли на душа буквално но на живот
Само човекот има душа Односно ние сме Жива Душа.
 Под душа се подразбира сите елементи на личноста
1. Телото 2. Силата 3. Чувствата 4. Духот Божји 5. Разумот

 

Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Ноември.2005 во 01:01
Ако сакаш да се уништува овој топик тогаш да пишуваме овде ама нели тоа го правевме на топикот Veruvanja кој затоа сега го носи името Вероисповедите и политиката. Таму пишувај за агресивноста на христијанството и користи докази. Истото ќе го правиме и ние кои го мислиме спротивното исто така со докази. Во размислување сум и да се отворат два топици. Едниот со назив „Досие за исламот“, а другиот „Досие за христијанството“ и таму секој овде христијанин или муслиман или било кој да постира се што ќе најде како доказ за злосторствата на лажната вера. Големината на досиејата како и широчината и тежината на сторените дела ќе зборуваат за тоа која од двете вери е Божја, а која е ѓаволска.
Кон врв
Miralem Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1056
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Ноември.2005 во 00:33

Цитирај За злосторствата вистинскиот збор е злосторство. Ако не се критикуваат ставовите и однесувањата кои прават зло, сторителите не би се нашле под притисокот да престанат така да мислат и така да се однесуваат.
Затоа ако имаш забелешки слободно критикувај го христијанството или било кое верување, а ние ако христијанството е Божјата вера секогаш ќе имаме одговор. Но да не се користат погрдни зборови за соговорниците како и за други субјекти пример Црква, џамија, ИВЗ, МПЦ. оџа, поп и слично.

Моето барање е да се критикуваат ставовите со вистинските зборови, но не и субјектите според христијанското правило го осудуваме гревот но не и сторителот. Бидејќи и за тој сторител Господ страдал и ако се покае и тој може да се спаси. Во спротивно ние би им суделе на субјектите, а на субјектите само Господ има право да им суди.

Cekajki gi vasite odgovori,cekalna ke si napravam. Toa za navredite,sigurno ne si mu napisal PP na tvoeto bratce. Tvoeto baranje e inaku sosema pogresno. Jas mozam na sekoj posta da ti pisuvam: "Hristijanstvoto e terorizam" (toa jas sekogas so dokazi go pravam) i na sekoj post taka da go napagjam hristijanstvoto i da go kritikuvam,kako vise Islamot. No,koga se kritikuvame,daj,jas sakam dokazi,da ne kazam deka toa e moeto baranje. Ako mislis deka Muslimani go napravija toa vo Madrid,ne e dovolno samo da kazes,tuku da dokazes. A jas ti dokazav deka go napravija Hristijani,sorabotnici Evrejski. Ili (da bidam malku poprecizen i da vidis deka sum Iskren) poveke mislam deka se samo Evrei a onie koi se prestavuvaat kako hristijani,samo se krijat pod toa ima,kako bi privlekle,kako vlijatelni hristijani,gnev i kaj hristijanite nad Islamot.

Posto e temava Duh i Dusa,odma ke kazam deka Ti,so statusot,kako "moderator" na ovoj podforum,veke pocna da si ja valkas dusata. Si zede premnogu za pravo a i go imate na ovoj svet.

Pozdrav

Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Ноември.2005 во 00:22
За злосторствата вистинскиот збор е злосторство. Ако не се критикуваат ставовите и однесувањата кои прават зло, сторителите не би се нашле под притисокот да престанат така да мислат и така да се однесуваат.
Затоа ако имаш забелешки слободно критикувај го христијанството или било кое верување, а ние ако христијанството е Божјата вера секогаш ќе имаме одговор. Но да не се користат погрдни зборови за соговорниците како и за други субјекти пример Црква, џамија, ИВЗ, МПЦ. оџа, поп и слично.

Моето барање е да се критикуваат ставовите со вистинските зборови, но не и субјектите според христијанското правило го осудуваме гревот но не и сторителот. Бидејќи и за тој сторител Господ страдал и ако се покае и тој може да се спаси. Во спротивно ние би им суделе на субјектите, а на субјектите само Господ има право да им суди.
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 27.Ноември.2005 во 23:16
Ете пак незнае што да напишепа бара спас на душата а незнае дека вистинскиот спас е во крстот и крстевањето
Кон врв
Miralem Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1056
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 27.Ноември.2005 во 23:03

Neise... jas vo mojot post nikogo ne navrediv. Samo kolku da gi potsetam "moderatorite" a toa si ti moderator... si zede pravo :) Nema vrska. Istata vina,sto te potsetuva na Muslimanite,so ista i so mnooogu poveke pravo ja zemam i jas da ja prenasocam na Hristijanite. Za Islamot,samo so zbor do sega se spomnuva kako pravi "monstruozni zlostorstva" no do sega nitu eden toa ne go dokaza. Dodeka,so dokazi dokazuvam deka toa e Hristijanstvoto. Vo prviot post,imase mnogu interesna pouka,no se nadevam deka ke ja procita nekoj so zdrav razum i so dusa koja ja bara vistinata a ne dusa,veke otruena.

Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 27.Ноември.2005 во 21:53
Можеби само заборавив, а доволно вредно е да се спомене дека трите елементи на човечкото битие: дух, душа и тело заеднички прават една интегрална целина која се нарекува човечка личност. Таа интегрална целина е со карактеристики кои произлегуваат од трите елементи но нивната симбиоза не е механичка туку таквата човекова целина - личност има свои дополнителни интегрални последици. За ова е најмногу пишувано и образлагано од православните светители и писатели во последниве 100 години.
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 27.Ноември.2005 во 21:46
Моите познавања на христијанското учење за трите елементи на човечкото суштество: дух, душа и тело се слични на изложените од исламот од страна на Миралем. Горе долу со мали разлики е исто. Духот на човекот е од Бога, телото влечи кон телесното, душата е на средина помеѓу нив. Нејзе ја влечи и духот и телото. Личноста која ќе одлучи да го слуша духот се приближува кон Бога велиме се продуховува, обратно личноста која ќе оди да ги задоволува своите телесни потреби кои по правило одат до бескрајност и прават зависник од тој човек ја заробуваат неговата душа. Душата може да биде и чиста и валкана. Човекот одлучува кое од двете ќе ги избере. Ние имаме и желба за светлина и желба за темнина. Претходно пред првородниот грев, пред вкусувањето од плодот на познавањето на доброто и злото душата тежнеела само кон добро, но од тогаш човечката душа влечи и кон злото или се вели на едно место. Нам гревот ни омилел. Но не сосема и исклучиво. Тука можи има една мала разлика. Сепак душата на човекот е створена од Бога. Иако таа е проткаена со тежнеења кон гревот и злото сепак во најдлабоката своја есенција таа (душата) го сака доброто бидејќи е создадена од Бога и невозможно е да не тежнее кон Него. Но од површината па се до тоа најесенцијалното (Божјото) таа е проткаена со желби кои ја влечат кон грев. Затоа иако сакаме добро правиме зло. Од ова може да се извлечат многу заклучоци, но сега најмногу ме потсетува на нешто кое го прочитав на едно место кај Жан Жак Русо. Зборува за феноменот да дури и општества кои се составени од мнозинство зли луѓе јавното мислење на истото општество сеуште е праведно и праведно суди. Бидејќи во јавната сфера на нашата личност ние никако не сакаме да си признаеме дека злото не победува дури и кога несомнено го правиме. Значи иако го правиме злото и тогаш сакаме да го оправдаме како добро бидејќи сепак во нас длабоко постои желбата кон доброто. Ве потсетува ли ова на нешто. Мене ме потсетува на исламот кој иако прави монструозни злосторства соодветно на сопствената зла природа, сепак сака да најде јавно оправдување дека истото се прави во името на доброто, а од друга страна безобразно продолжува во практиката да прави неоправдливо зли дела.

Веројатно и тие мали разлики може понатаму да си имаат свои покрупни последици во догматиката и да ја искриват вистината меѓутоа има и едно крупно разликување.
Тоа е за моментот на создавањето на душите. Господ кој се ' створил нема потреба од тоа душите да му биле веќе створени. Тој ги создава во моментот на зачнување. Или како што велат некои светители: „ме створи и ме повика од небитие во битие“.
Исто така обично нема толку мистицизам во библиските текстови кога пишуваат за овие прашања иако секогаш има нешто во позадина да се извлече при секое читање и размислување.
Кон врв
Miralem Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 1056
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 27.Ноември.2005 во 19:20

Gledam deka ima potreba i edna vakva tema da se otvori. Malku opsirno ke napisam,no,da se doznae nesto,treba da se procita.


Vo sekojdnevniot govor,sekogas gi mesame poimite Dusa i Duh (Nefs ve Ruuh). Taka na primer kazuvame za nekoj deka Duhot mu izlegol,ili deka duhot za nekoi raboti ima zelba, deka duhot mu se maci ili mu e smiren. Site ovie izrazi pogresno se upotrebuvaat,zatoa sto se tie osobini koi se odnesuvaat na Dusata a ne na Duhot.Zatoa sto dusata e taa koja vo tekot na smrtnoto vozdisuvanje go napusta teloto. Vo Qur'anot melekite (angelite) vo casot na umiranje velat na pristupnosta: Spasite se sada ako možete! Od sada ćete neizdrživom kaznom biti kažnjeni." (El-En'am, 93)


Dusata e taa koja iskusuva smrt a ne duhot: "Svako živo biće (nefsun) okusit će smrt." (El-Enbijja, 35)


Dusata okusuva smrt,no ne umira. Okusuvanjeto na smrtta e pat na negovoto napustanje od fizickoto telo.Dusata postoi uste pred ragjanjeto.(za onoj koj rece deka Isus bil stvoren pred da se rodi)Taa e prisutna vo tekot na celiot ovosvetski zivot i ostanuva vecno i posle smrtta. Za postoenjeto na dusata pred ragjanjeto na negoviot vlasnik Allah dz.s veli: Deka go stvoril potomstvoto od tatkovata kicma pred nivnoto ragjanje i Im pobaral da posvedocat deka Toj e nivni Gospodar,da nebi se pravdal nekoj deka bil nevernik zatoa sto i nivniot tatko bil nevernik; "I kad je Gospodar tvoj iz kičmi sinova Ademovih izveo potomstvo njihovo i zatražio od njih da posvjedoče protiv sebe: Zar ja nisam Gospodar vaš? Oni su odgovorili : Jesi, mi svjedočimo." (El-Araf, 172)


Taka dusite,pred stvaranjeto na teloto,ragjanjeto,postoele i nikoj nemoze da se opravda deka bil nevernik,zatoa sto tatkomu bil takov. (Ebu-Irfan:- Sekako,osobite koi umrele kako nevernici a da do niv ne uspeala da stigne Bozjata Objava,po pat na direkten kontakt so Bozjite pratenici ili nivnite prestavnici ili barem Bozjata Kniga,nema da bidat kazneti so pekol posto pekolot e za onie koi ja odbile verata koga im se predocila. Sto se odnesuva do negoviot vlez vo rajot tuka ima mala nesoglasnost pomegju Islamskite Uciteli.Edno mislenje e deka tie ke vlezat posle cekanjeto na el-arafu,dodeka drugoto e deka tie ke bidat staveni na iskusenie na sudniot den pa ako go polozat Iskusenieto ke vlezat,ako ne ke vlezat vo pekolot. Postoi,naime,i treto mislenje,od golemiot Islamski Ucitel i evlija Imam Rabbani Ahmed Sirhindija (Kuddise sirruh),po kogo takvite osobi,posle obracuvanjeto ke bidat ponisteni te. ke ja izgubat svojata egzistencija.Toj obrazlozuva,deka za Raj,dusata mora da umre so Iman (vera) a za pekolot,dusata treba da bide predocena so verata.Posto osobite,koi umiraat bez kontrola so nekoj od prestavnicite na Bozjite objavi,ne ja odbile verata a nemale nitu vera,so toa nemozat da vlezat,nitu vo rajot nitu vo pekolot,tuku,ostanuva samo tretata solucija a toa e ponistuvanje,kako i so zivotnite. (A Allah naj dobro znae) Sekoja dusa imala svoja posebeno (odvoeno)sretnuvanje so Gospodarot.Na toj nacin e Bozanskata vistina stavena vo nasite dusi.Duhot,nema volja,zelba,ne se nervira,ne se dosaduva,ne se maci,ne dozivuva padovi,koi mozat da se prepisat na dusata a ne na duhot.


Qur'anot veli:


"I duša njegova navede ga da ubije brata svoga, pa ga on ubi." (el-Maide, 30)


"Mi stvaramo čovjeka i znamo šta mu sve duša njegova haje." (Kaf, 16)


"(tako Mi) duša i Onoga koji ih stvori, pa im put dobra i put zla shvatljivim učini." (eš-Šems, 7-8)


"U dušama vašim je ponikla zla misao, reče on i ja se neću jaditi, od Allaha ja tražim pomoć protiv ovoga što vi iznosite." (Jusuf, 18)


"I kad im se bilo stisnulo u dušama njihovim i kad su vidjeli da nema utočišta od Allaha nego samo u Njega." (et-Tewba, 118)


"Allah hoće da ih njima kazni na ovom svijetu da im duše dotuže i da skončaju kao nevjernici." (et-Tewba, 55)


"Vjeru Ibrahimovu izbjegava samo onaj koji ne drži do sebe." (el-Bekara, 130)


"A oni koji sebe čuvaju lakomosti, oni će sigurno uspjeti." (el-Hašr, 9)


Ta ljudi (duše) su stvoreni (e) lakomi (e)." (en-Nisa, 128)


"Ja ne pravdam sebe, ta duša je sklona zlu." (Jusuf, 53)


Dusata,vo Qur'anot e optuzena za lakomost,sklona na zlo,zavidliva e. Na dusata e prepisano i vozdignuvanje i pad. Dusata e vo moznost da se ocisti i da napreduva,so toa e opisana kako zadovoluvacka,zadovolna,smirena,vdahnata:


"A ti, o dušo smirena, vrati se Gospodaru svome zadovoljna, a i On tobom zadovoljan, pa uđi među robove Moje i uđi u Džennet Moj!" (el-Fedžr, 27-30)


Sto se odnesuva do Duhot,toj se spomnuva vo Qur'anot sekogas vo Superlativ,pogolemo stapuvanje na svetost,cistota i pocest.Na duhot ne mu se pripisuva macenje,lakomost,zelba,nitu vozdignuvanje nitu pagjanje,kako sto ne se spomnuva napustanje na teloto,nitu duhot deka ja iskusuva smrtta,ne mu se pripisuva na covekot,tuku samo na Allah. Svevisniot Allah dz.s veli:


"Mi smo njoj Našeg duha poslali (meleka Džibrila) i on joj se prikazao u liku savršeno stvorenog muškarca." (Merjem, 17)


A za Adem a.s vo Qur'anot se veli:


"I kad mu dam lik i u njega udahnem Svoj Duh, vi mu se poklonite." (el-Hidžr, 29)


Silniot Allah dz.s veli: Mojot Duh (Ruuh),a ne veli: duhot na Adem a.s Allah dz.s,Duhot,sekogas go prepisuva Nemu.


"Njima je On u srca njihova (Duhom Svojim) vjerovanje usadio." (el-Mudžadela, 22)


Tuka Allah dz.s Duhot go narekuva Qur'anski govor:


"Onome Najuzvišenijem, koji svemirom vlada, koji šalje Objavu, riječi Svoje - kome hoće od robova Svojih da upozori na Dan susreta međusobnog." (Gafir, 15)


"On šalje meleke s Objavom, po volji Svojoj onim robovima Svojim kojima hoće. Opominjite da nema boga osim Mene i bojte Me se!" (en-Nahl, 2)


Duhot,tuka e Bozenstven zbor i Bozenstvena zapoved. Duhot,sekogas se prepisuva na Allah dz.s vo stalen pokret i na duhot nemozat da se primetat covecki stanja nitu covecki atributi,a pogotovo nemoze da bide predmet na zelba,simpatija,posakuvanje ili pak macenje.Zaradi toa Duhot se opisuva so vozviseni atributi. Qur'anot za Dzibril a.s veli:


"On je Ruhul Quddus (Sveti Duh) er-Ruhul Emin (Povjerljivi Duh) a o 'Isa (`alejhi selam) kaže: "Svoju Riječ dao je Merjemi."


Dusata sekogas se prepisuva na svojot vlasnik:


"Sreća koja ti se dogodi od Allaha je a nesreću koja te zadesi sam si zaslužio." (en-Nisa, 79)


"Onaj koji ide Pravim Putem, od toga će sam on koristi imati." (el-Isra, 15)


"I stislo im se u dušama njihovim." (et-Tewba, 118)


"Ja ne pravdam sebe, ta duša je sklona zlu." (Jusuf, 53)


"Tako je u mojoj duši ponikla zla misao." (Ta-Ha, 96)


"A oni koji svoju dušu sačuvaju lakomosti, oni će sigurno uspjeti." (el-Hašr, 9)


"Vjeru Ibrahimovu izbjegavaju samo oni koji ne drže do sebe." (el-Bekara, 130)


A onda kada se duša pripiše Allahu, u tom slučaju je to Allahovo Biće:


"Allah vas podsjeća na Sebe." (Ali Imran, 28)To je Allah, koji nema Sebi ravnog. Njemu ništa nije slično. Pogrešno je da poredimo Allahovu Dušu prema svojim dušama. Allahova Duša je tajna koju mi ne možemo dokučiti.


Toa e Allah,koj nema raven na sebe. Nemu nista slicno nemu e. Pogresno e da ja sporedime Allahovata dusa so nasite dusi. Allahovata dusa e tajna,koja nie nemozeme da ja otkrieme.


Isa (`alejhi selam) kaže svom Gospodaru: "Ti znas šta je u mojoj duši a ja ne znam šta Ti znaš." (el-Maide, 116)


Bozjata dusa,nemoze da se sporedi so coveckata dusa,osven po oblik na zborovi.Toj e nesto drugo.


"Niko nije kao On." (eš-Šura, 11) "I niko Mu ravan nije." (el-Ihlas, 4)


Sega se postavuva prasanje,kolku sekoj od nas ima dela vo duhot ? I sto podrazbirame koga velime deka poseduvame Duh i Telo ? Ponataka,kakov e odnosot na nasite dusi so Duhot i Teloto ? Nasiot del vo duhot e vdahnuvanje koe vo Qur'anot se spomnuva vo poglavjeto kade sto se zboruva za nastanakot na Adem a.s


"Stvoriću čovjeka od ilovače, pa kad mu savršen oblik dam i Svoj duh u njega udahnem, vi mu se poklonite!" (Sad, 71-72)


Ona sto se spomnuva za stvaranjeto,oblikuvanjeto i vdahnuvanjeto vo likot na Adem a.s,toa se povtoruva vnatre vo matericata na stvaranjeto na sekoj od nas. Na sekoj od nas mu se dava sovrsen oblik,se vrsi oblikuvanje,potoa Bozanskoto vdahnuvanje vo momentot koga tkivata ke bidat spremni i koga plodot ke bide spremen da go prifati toa. Toa se slucuva vo tretiot mesec vo zivotot na plodot vo matericata.Toa stvorenje,preminuva,od edno stanje vo drugo. Za ova etapa Allah dz.s veli:


"Pa onda kap sjemena ugruškom učinimo, zatim od ugruška grudu mesa, pa od grude mesa kosti napravimo, a onda kosti mesom zaodijemo i poslije ga, kao drugo stvorenje oživimo pa neka je uzvišen Allah, Najljepši Stvoritelj." (el-Mu'minun, 14-15)


Kaj vdahnuvanjeto veli:


".., kao drugo stvorenje oživimo - pa neka je uzvišen Allah, Najljepši Stvoritelj."


a toa e ukazuvanje na sovrsenosta,koga grada meso,zavitkana okolu koskite,Allahoviot Duh ja ozivuva. Toa e mozno samo kaj Allah,naj dobriot Stvoritel.


Vo drugi aet,na prasanjeto za vdahnuvanjeto vo plodot,odkako mu e daden sovrsen oblik,veli:


"A potomstvo njegovo stvara od kapi tekučine, zatim mu savršeno udove uobliči i život mu udahne i On vam sluh, vid i pamet daje." (es-Sedžda, 8-9)


Od ova sleduva,deka sluhot,vidot i razumot se plod na vdahnuvanjeto i deka so pomos na ovie osobini covekot preminuva od edno stanje vo drugo,od edno nivo na drugo,


"poslije ga, kao drugo stvorenje, oživimo, pa neka je uzvišen - Najljepši Stvoritelj."


Ponataka,nasiot del vo duhot e vdahnuvanje i sekoj od nas prima onolku kolku sto e spremen za toa.Blagodarejki na ova vdahnuvanje,nie poseduvame mastanje,sovest i uzor. Teloto i duhot vo nas nalikuvaat na tloto na stvarnosta i neboto na uzorot. Vrskata na nasite Dusi so Duhot i teloto,licat na odnosot koj postoi pomegju zeleznite cesticki i dvospolnoto magnetsko pole.


Teloto i Duhot se predmet na ispit i iskusenie.Dusata se iskusuva i ispituva so ovie privlecni snagi,da bi se otkrila nejzinata tajna,nejzinata stvarnost,da nejzinoto dobro i zlo izleze na videlina.


Ovdeka spoznavame,deka stvarnosta na covekot e negovata dusa,deka dusata e taa koja se ragja,povtorno ozivuva,podlegnuva na ispitite (odgovara za delata).Dusata e taa koja taguva,posakuva,zelna e.Dodeka Duhot i teloto se samo prostor,isto kako zemjata i neboto vo svojot domen,prostorot na dvizenje vo odnos na covekot da gi stekne svoite sposobnosti i nadarenosti.Kako sto Allah na dusata i podari telo taka i poklonil i duh,ziv,raboti i gi otkriva tajnite na teloto i negovite sodrzini.


Na osnova na ova znacenje,izrazot "povikuvanje duhovi" e netocen. Duhovite ne se povikuvaat i nitu eden Duh ne e vo moznost da bide povikan,zatoa sto toa e svetlo koe se odnesuva samo na Allah i Allah ova svetlo go vdahnuva vo nas,da se Nemu posvetime.Ova svetlo,pripagja samo na Allah i na Allah mu se vrakja. "Inna lillahi ve inna ilejhi radži'un." (el-Bekara, 156). Nemozno e toa da se povikuva ili odbacuva.Ponataka,dusata e taa koja se povikuva a ne Duhot; ako e voopsto tocno deka nekoj vo svoite sansi gi povikuvaat dusite... Zatoa sto duhovite ne e mozno da se povikuvaat.Dusite nikoj ne e sposoben da gi povikuva niti da gi sobira,osven nivniot Gospodar.


Ne e mozno dusata da se pretvori vo duh.Edinstveno moze da se vozdigne,da se oblikova so duhot dokolku e vo stanje da se priblizi "na svetliot primer" (Duhot koj Allah go vdahnal vo covekot).


Isto taka,mozno e dusata da se preceni i padne do tamu da se oblikova so satanata,da se izednaci so Iblis vo nagoviot Ogan.


Dusata,koja ke se ocisti,koja e nevina,moze da se rodi so duh.Takvata dusa,Allah dz.s ja priblizuva do Svojot prestol na Sudniot Den.Za takva dusa Allah dz.s veli deka ke bide "na mjestu u kome će biti zadovoljna kod Vladara Svemogućeg". (el-Kamer, 55)


So vakva cistota i vozvisenost,dusata postanuva "posvetena"i nejzinoto mesto e vo Allahovata blizina. Dusite,koi so svojata precenetost i pakost dostignat satanski stepen,se onie za koj Allah dz s veli,deka na sudniot den "uistinu oni će toga Dana od milosti Gospodara svoga zaklonjeni biti". (el-Mutafifin, 15) Na ovie ke im bide mesto so pekolnite dusi na dnoto na temnicata i pekolot,dodeka Duhot,negovoto mesto ne e nitu vo Dzennetot (rajot) nitu vo Dzehennem (pekolot),zatoa sto toj e Allahova svetlost koja pripagja Nemu.Duhot nemoze da se upati na prigovor,nitu kazna,nitu nagrada.Duhot e vozvisen primer,kako sto stoi vo slednive Qur'anski aeti:


"Allah ima Svojstva najuzvišenija; On je Silan i Mudar." (en-Nahl, 60)


"On je Uzvišen i na nebesima i na Zemlji; Onje Silan i Mudar." (er-Rum, 27)


Toa e Bozanski svet koj svojata svetost i svetlost pripagja od Allah dz.s


"Pitaju te o duhu, reci šta je duh - samo Gospodar moj zna, a vama je dato samo malo znanja." (el-Isra, 85)



Изменето од sard
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 234
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,595 секунди.