|
Деца со посебни потреби |
Внеси реплика | страница <12345 18> |
Автор | |
defma
Сениор Регистриран: 13.Март.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 716 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Жалосно е што прашањето за вработување на дефектолози во редовните училиште никако да се реши,а страдаат само учениците (а толку малку треба).
|
|
mamamd
Сениор Почесна конзулка Регистриран: 02.Ноември.2007 Статус: Офлајн Поени: 25679 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
... Kolku lesno..kolku ednostavno se naogja "vinovnikot"...
Имавме случај каде што дете што посетува инклузивна настава било преместувано во повеќе училишта, затоа што било хиперактивно. Наставниците не се доволно сензибилни за овие деца за да им посветат соодветно внимание - вели Змијанац. ... Nikako da se prozbori za potrebata od rabota so toa dete od strana na defektolog...i deka site se oglushuvaat na baranjata za vrabotuvanje na defektolozi... Nikako da s eprozbori deka zaradi "toa hiperaktivno" dete stradaat drugi 20 i kusur bidejki hiper aktivnoto im go odzema vnimanieto...ja remeti nastavata... ..znaci ...shtedime na defektolog... a izlozuvame na "nenastava" drugi ucenici i na kraj ja locirame vinata vo nastavnikot koj pod presii od ostanatite roditeli bara so deteto da raboti strucno lice...ili ... |
|
defma
Сениор Регистриран: 13.Март.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 716 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Многу убаво напишано Biba_G,секој од нас е посебен на некој начин, а особено за овие дечиња и за нивните семејства требаме да имаме разбирање и доколку можеме да им помогнеме, да им прушиме поддршка.На оваа земја и под ова сонце има место за сите.
|
|
Biba_G
Сениор Непоправлив оптимист Регистриран: 18.Јануари.2008 Статус: Офлајн Поени: 13718 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Секое дете со "посебни потреби" е посебно исто како што е посебно и секое друго дете кое нема посебни потреби.
Воопшто не е важно како се вика-дали е аутизам,дисфазија,церебрална парализа,хиперактивност...токму таа посебност не’ учи дека треба да бидеме трпеливи и креативни,да им помогнеме на тие дечиња што полесно и побрзо да се адаптираат во средината.Понекогаш за тоа е потребно повеќе,понекогаш помалку труд,се’ зависи од повеќе фактори,но,како и да е и во двата случаи посветеноста,вниманието и љубовта кон тие дечиња се и повеќе од пресудни.Секоја од тие посебности е сама за себе комплексна и понекогаш е потребно повеќегодишен труд,креирање на индивидуална програма за секое дете,редовно следење на психофизичкиот развој на детето...Детето тимски треба да биде следено од педијатар,невролог,логопед,дефектолог,психолог.Најважно е да се започне што порано,но никогаш не е доцна да почне квалитетно да се работи со детето.Секое дете може да се стимулира доколку се одбере вистинскиот начин и соодветен третман. Живееме во средина каде што сеуште свеста и разбирањето кај луѓето кон семејствата кои што имаат дете со посебни потреби е на многу ниско ниво.Семејството,а и самото дете живеат под постојан стрес дека ќе бидат отфрлени од средината,изолирани,несватени...Редно е да се свати дека не станува збор за некоја заразна болест. Наместо да се отфрлаат тие дечиња редно е да им се помогне,да се третираат исто како и секој друг кој ни се вклопува во сликата за "совршенство" |
|
mamamd
Сениор Почесна конзулка Регистриран: 02.Ноември.2007 Статус: Офлајн Поени: 25679 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
... ubavo...
АУКЦИЈА ВО ПРИЛЕП 30 илјади денари за децата со посебни потреби Над триесет илјади денари, собрани од аукцијата на слики која се одржа вчера во Прилеп, ќе одат за помош на Дневниот центар за деца со посебни потреби во Прилеп. Од 25 уметнички дела, донирани од прилепски уметници, на аукцијата се продадоа 13. Парите ќе се користат за доопремување на Центарот со потребни едукативни и дидактички материјали. Во Дневниот центар, кој од вчера го носи името "Зуница", се згрижени 25 лица на возраст од 5 до 21 година. |
|
defma
Сениор Регистриран: 13.Март.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 716 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
За жал,родителите и самите деца па и возрасните лица со ПОП овие проблеми не ги имаат само на 3ти Декември, туку секојдневно, но за жал на медиумите само званичните денови им се предизвик за да пишуваат на овие теми (секоја чест на исклучоците),јас искрено како и секој 3ти Декември се надевам дека состојбата во блиска иднина ќе се подобри.
|
|
mamamd
Сениор Почесна конзулка Регистриран: 02.Ноември.2007 Статус: Офлајн Поени: 25679 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
...ova e teshko da se procita...a tolku pari odat za reklami...za proshetki na celi delegacii po svetot...
ЖРТВУВАНИ БОЛНИТЕ ОД ЦЕРЕБРАЛНА ПАРАЛИЗА Државата дефектна за хендикепираните Дваесет и двегодишниот Милан Браздов, кој боледува од церебрална парализа, сака да се школува, но за тоа нема можности. Завршил основно образование, а деновите наместо на училиште ги поминува дома, пред телевизор и пред компјутер. Милан нема ниту еден пријател. - Многу сакав да продолжам со средно образование, но тоа е невозможно. Училиштата немаат пристап за деца со количка - вели Милан Браздов. Неговиот татко е разочаран од општеството. - Кога заврши основно училиште, сакавме да го продолжи своето образование, но пречка беше што училиштата немаат услови за него. Нема рампи за да може да се движи со количка, а и тоалетите не може да ги користи - објаснува татко му Милан. Најголем проблем на заболените од церебрална парализа е школувањето. Ова беше истакнато на трибината што ја организираше Здружението на родители со деца заболени од церебрална парализа. Тие се револтирани што и покрај тоа што нивните деца одат на училиште со другите деца, сепак нема кој да работи со нив. Во училиштата нема дефектолог, а учителите не се специјализирани да предаваат на вакви деца затоа што немаат соодветно образование. Многу училишта дури и одбиваат да ги запишуваат овие деца. - Моето седумгодишно дете кое боледува од церебрална парализа оди на училиште во „Јохан Хајнрих Песталоци“ каде што има четири вакви деца, но ниту еден дефектолог. По завршувањето на наставата принудена сум своето дете да го носам во центарот за церебрална парализа, за тоа што го слушал на училиште да го научи со дефектолог - вели Наѓенка Апостоловска. Таа на работното место побарала скратено работно време за да може да го носи своето дете на дефектолог. Иако првично & било дозволено, потоа & го укинале тоа право. - Ми го укинаа скратеното работно време бидејќи сум имала двојна добивка. Детето ми идело на школо, а ја сум седела дома. Дали се запрашале кој го носи моето дете бидејќи не е во состојба само да оди на училиште, а потоа го носам и во центарот за церебрална парализа - објаснува Апостоловска. Родителите покрај образованието се соочуваат со проблеми и во здравството. Според претседателката на здружението, Марина Билбиловска, иако Фондот за здравство ги ослободил овие деца од плаќање партиципација, во аптеките не им ја признаваат таа можност. - Во аптека кажуваме дека овие деца не треба да плаќаат партиципација, но тие не знаат ништо за тоа и мораме да платиме - изјави Билбиловска. Како проблем ја посочи и категоризацијата која кај овие деца треба да се направи за да се одреди степенот на инвалидитет. Родителите ги плаќаат овие услуги. - И покрај три владини одлуки дека категоризацијата не се плаќа и понатаму некои моќници им ја наплаќаат на родителите што имаат деца со хендикеп. Родителите се немоќни, па за да завршат работа и за да не го малтретираат своето дете, си плаќаат иако за ова се ослободени - изјави Билбиловска. |
|
katerina1707
Нов член Регистриран: 03.Декември.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 2 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
3 декември-Светски ден на лицата со пречки во развојот
Поздрав до сите лица со пречки во развојот и нивните семејства!Поздрав до сите дефектолози и сите оние кои несебично им даваат дел од својата љубов на невините суштества кои не се во можност да ја споделат веселата детска игра со останатите деца! Да се надеваме дека наредниот 3 декември децата кои се со пречи во развојот и се со посебни образовни потреби ќе бидат во можност да го почувствуваат веселиот детски џагор во училишните дворови на редовните основните училишта, во своите родни градови, покрај своите семејства....... Изменето од katerina1707 - 03.Декември.2008 во 05:02 |
|
defma
Сениор Регистриран: 13.Март.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 716 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Ова за жал е реалниот живот, жалосно е што во ваквите специјализирани установи се смествуваат и деца со други проблемисамо поради интернатскиот смештај и поради срамот на родителите.Премногу е жално да комуницирате со овие деца кои одвај чекаат да дојде некој празник па да си го видат семејството на неколку дена.
А за тешкотиите при преминот од посебно во редовно училиште тие се очекувани, бидејќи се додека не се направат одредени неопходни подготовки пред доаѓање на ученикот со ПОП во новата средина нема шанси да се постигне успешна интеграција. |
|
mamamd
Сениор Почесна конзулка Регистриран: 02.Ноември.2007 Статус: Офлајн Поени: 25679 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
... sekogash kje ima vakvi pojavi zaradi ne definiranite raboti...zaradi ne prestruktuiranje na ucilishtata.
БИТОЛСКИОТ ЗАВОД ЗГРИЖУВА 80 ГЛУВОНЕМИ УЧЕНИЦИ Децата ги плаќаат предрасудите на родителите Има родители што поради предрасуди ги запишуваат во редовни училишта, а потоа ги враќаат во заводите, вели директорот Пеце Гаштаров Згрешивме кога внучето го отпишавме од Заводот и го испративме во
редовно училиште, од каде што секој ден се враќаше со плачење оти
другарчињата го исмевале. Со овие зборови, бабата на 13-годишно
охриѓанче со пречки во развојот, се обратила во битолскиот Завод за
деца со оштетен слух и говор да го прифатат внук и назад. Ова било втор
неуспешен обид на семејството детето да го интегрира во редовната
школска средина. Првиот пат, неговите родители интелектуалци сакале
основното да го почне во редовно училиште. Бидејќи тешко напредувал го
донеле во Заводот, каде успеал да стигне до седмо одделение. Тогаш по
втор пат, бабата која останала да живее сама, го зела кај себе во Охрид
и го вратила во редовно училиште. По еден месец се вратила во Заводот
со плачење зашто детето не се вклопило во средината. |
|
defma
Сениор Регистриран: 13.Март.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 716 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Поздрав до акцијата секако,но она на што треба сите заедно да работиме е вакви акции да се организираат и преку целата година, а не само пред 3 Декември.
Исто така во весник прочитав дека се отворени четири центри за деца со посебни потреби преку иницијатива на невладината организација "Отворете ги прозорите" во Штип, Кавадарци, Гевгелија и Кичево каде што овие деца можат да се запознаат со можностите кои ги нудат компјутерите. Поздрав и за ваквата акција и се надевам дека наскоро и во другите градови во Македонија ќе се обезбеди можноста за отварање на вакви центри. |
|
lilica
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 548 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Поздрав до сите учесници на ликовна работилница.Браво за иницијативата!Се надевам дека се ке се продаде.
|
|
mamamd
Сениор Почесна конзулка Регистриран: 02.Ноември.2007 Статус: Офлајн Поени: 25679 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
...edna ubava akcija...vredna da se spomne...i da se sledi...
Ликовна работилница за хендикепираните „Цвеќе на мирот и љубовта за децата со посебни потреби“ е насловена ликовната работилница што ќе се одржи во ДСУ „Св. Наум Охридски“ в понеделник. Повод за едно вакво ликовно творење е 3 Декември, Меѓународниот ден на хендикепираните лица, а со работилницата ќе раководи познатиот македонски сликар и хуманист Живко А. Поповски-Цветин. Создадените творби ќе бидат изложувани по различни поводи и настани во училиштето и во други слични институции. Делата ќе се продаваат, а средствата што ќе се обезбедат ќе бидат наменети за подобрување на условите за работа на учениците. |
|
lilica
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 548 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Искуството од кај нас е дека треба сите страни што се засегнати заедно да ја истераат сета работа.Ние пред 5 год. сами (родителите) поднесувавме барања до Советникот на МОНК во Стр.,ама сето тоа се забораваше и забошотуваше.Има струи кои мислат дека нови работни места ги загрозуваат нивните,па во школите правеа обструкции со немање на простор и сл.Почнавме да ги користиме познанствата,или влијанијата на некои родители кои се на некоја позиција.Константно,секој ден бевме во Собрание.Дури и од докторите на Завод за ментално здравје баравме да ни помогнат да објаснат дека одење во училиште на нашите деца е терапија, не хир на родителите.Во мегувреме инволвиравме и дефектолози,кои презедоа да го водат орорто,а ние само им дававме подршка.За срека сегашниот градоначалник е многу современ човек и кај него допреа нашите сос пораки.На состаноците во неговиот кабинет(ние родителите редовно се исплакувавме) доколку се почувствуваше обструкција од некој негов советник,веднаш нас не подржуваше и даваше до знаење дека треба да истраеме,бидејки треба време за бирократските лавиринти.ЗНАЧИ:Не чекајте од родителите да ги бркаат работите.Дефектолозите или професорите треба да се иницијатори(да ја направат формата)а родителите секогаш ке се потпишат,ке ги користат своите врски и познанства.Родителите се ПРЕЗАФАТЕНИ со обезбедување на егзистенција на децата,а премногу е болно да шетаат од врата на врата и да ги исмеваат.И ние немаше да успееме ако не се инволвираа повеке дефектолози.Тие добија работа,ние школо,градот награди.Сите сме задоволни.Треба да се искористат познанства со невработени дефектолози од повеке градови низ РМ па сите во исто време со исти барања или потреби да поднесат до МОНК за да се добие на масовност.Ако е некоја осамена иницијатива никој не ја споменува.Исто се трага и по политичка позадина на секоја иницијатива.Затоа полотика настрана.Ако има од повеке градови(школи)значи има повеке засегнати семејства и....истрајност. Здружението на родители од Стр. ке даде на сите подршка и ке учествува во се поврзано со отварање на нови паралелки за деца со ПОП или вработување на дефектолози.Нашето здружение се залага да се отворат паралелки како нашите и во други градови,ама многу се пасивни сеуште тамошните родители.Значи барањата треба да се од училишта, а во прилог на нив барања од родители и дефектолози.
|
|
Внеси реплика | страница <12345 18> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |