|
МУСЛИМАНСКИ ИЗУМИТЕЛИ ШТО ГО ПРОМЕНИЈА СВ |
Внеси реплика | страница <12345 8> |
Автор | ||||
efendija
Сениор Регистриран: 18.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 2175 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Zidarski,kolku da ne ti ostanam dolzen(toa ne e moj princpi),eve ti nesto za renesansata:
Renesansa u islamskom smislu može značiti samo ponovo rađanje, doslovno re-naissance, islamskih principa i normi, a ne ponovno rađanje nije–važno–čega. Svaki znak života nije znak istinskog života, a svaka aktivnost koja se zbiva među muslimanskim narodima nije bezuslovno islamska aktivnost, pogotovo u ovom dobu pomračenja mnogovrsnih razumijevanja istine. Renesansa se u islamskoj predodžbi podudara sa tedždidom, ili obnovom, koji se u tradicionalnom kontekstu poistovjećuju sa funkcijom obnovitelja ili mudžeddida. Islamska historija je bila svjedokom mnogih renesansi u pravom smislu riječi, izjednačenih sa aktivnošću mudžeddida u jednom ili drugom dijelu islamskog svijeta. Samo, mudžeddid uvijek bijaše utjelovljenje, par exellence, principā islama koje je nastojao ponovo uspostaviti i primjeniti na pojedinu situaciju. On se, dakle, temeljito razlikuje od “reformatora” u modernom smislu koji je obično “deformator”, jer želi da žrtvuje određeni aspekt islamske tradicije zbog ovog ili onog iskrslog faktora koji je najčešće prikazivan kao nešto čemu se je nemoguće oduprijeti i koji je nazivan “neizbježnim vremenskim prilikama”. Možemo se upitati šta bi se dogodilo sa islamom za vrijeme i poslije mongolske invazije da su takvi reformatori bili rašireni u to vrijeme i da su pokušavali prilagoditi islam onome što sigurno u ono vrijeme bijaše skup najnesavladivijih “vremenskih prilika”, da bi ga uskladili sa pobjednicima Mongolima i njihovim načinom života. Istinska islamska renesansa, prema tome, nije rađanje ili ponovno rađanje nečega što bi moglo biti u modi u određenom trenutku ljudske historije, već ponovna primjena principa istinske prirode islama. SAYYID HUSEIN NASR |
||||
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"
|
||||
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
siguren sum deka i atomot go,..rascepile,...
|
||||
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
||||
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Daija - ja razbiram poentata na tvojot post, ama ochigledno tvoite lichni poznavanja od istorija na umetnost i kultura se dosta slabi. Na pogreshna tema razgovarash so mene - zatoa shto jas profesionalno se zanimavam so taa oblast i navistina imam ogromni poznavanja za ova.
Nekolku mnogu bitni zabeleshki. Arapskoto vlijanie vrz Evropskata renesansa ili go nema ili e mnogu minimalno! (nekoj ovde spomna deka za Islamot renesansa znachi neshto drugo, seushte chekam odgovor shto tochno, bidejki godinite shto gi imavte spomnato prethodno, se utnati za 2 veka). Za nikakvo literaturno vlijanie ne mozhe da se zboruva. Voopshto. Literaturno vlijanie vo Andalusija i drugi delovi na Shpanija - da, zatoa shto bila pod direktna arapska vlast, se do krajot na 15-ti vek, no samo za potsetuvanje, shpanskata renesansa, zapochnuva tokmu po izgonuvanjeto na arapite ottamu. Spomna nekoi konkretni raboti (t.e. citirashe nekoja kniga), koi ochigledno voopshto nikogash ne si gi prochital. Epot za Sid, nema nikakvo arapsko vlijanie, naprotiv - ima, shto e mnogu chudno za geografskite okolnosti, dosta silno germansko vlijanie. Dali si prochital nekogash bilo shto od Bokacho i Dante?! Nitu stihot, nitu stilot, nitu jazikot, a ushte pomalku temite im se vlijaeni od arapskata, potochno - muslimanskata kultura. Teatarska umetnost, pod formata na kukleni teatri i teatar na senkite e prisuten vo arapskiot svet, no vlijanieto e vo obraten pravec, ne se arapite tie koi go sozdavaat, a go prifakjaat od dve strani - ednata e Persija (kade postoi od nekolku veka pred novata era) i od Shpanija, kade e pod ostatocite od romanskoto vlijanie. Zatoa - ako gi poglednesh arapskite dela vo taa oblast od toj period, jasno se razgranichuvaat dve sosema razlichni nachini na realizacija i idei. "Sakramentalniot" teatar ne se pojavuva vo 13-tiot vek! Takanarechenite "moraliteti" se pojavuvaat nekolku veka porano (duri pred arapskite osvojuvanja) i se pod direktno vlijanie na crkovnite tekstovi. Kako metod na akterska igra se koristi rimskiot stil, a ne grchkiot, koj vo toa vreme e vekje otfrlen od upotreba. Tekstovite se istotaka pod vlijanie na rimskata scenska poezija od podocnnezhniot period. Duri - ima jasni sluchai kade shto postoechki rimski dela se prerabotuvani (zadrzhuvana e idejata, formata na stihot, izrazot - samo se postavuvani hristijanski likovi i situacii). Za likovna umetnost, kako i za skulptura ne mozhe ni da stanuva zbor. Osnovni pretstaviteli na renesansnata umetnost se slikarstvoto i skulpturata. Ima dva pravci - edniot e so religiozni motivi, no dosta razlichni od dotogashnite (koe, kako shto rekov nastanuva pod vlijanie na umetnicite koi doagjaat od Vizantija, begajki od turskata okupacija). Vtoriot pravec e vo mitologijata - pred se antichkata (delumno bibliskata) - no tuka osnovna karakteristika se golite tela. Otvori bilo koja kniga po istorija na umetnost od toj period, kje vidish za shto zboruvam. Za da nema nikakva zabuna - likovnata umetnost kaj Arapite rechisi ne postoi - osven vo formata na ornamentika, koja e sosema beznachajna od aspekt na likovnoto razvitie na Evropa. Kako shto rekov vekje - koga pishuvate, citirate neshto, imajte barem jasna pretstava za shto tochno zboruvate. Toa shto nekoj nekade objavil nekakov tekst, ne znachi deka go pravi vistinit. Da, arapskata kultura izvrshila vlijanie vo Evropa, no ne na nachinot na koj go pretstavuvate tuka i ne vo pogolemiot del od oblastite koi gi spomnuvate. Ako se interesirash navistina od temata, prochitaj malku istorija na umetnost i kultura, kje zboruvame povtorno. So pochit, Zidarski |
||||
DAIJA
Сениор Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
A zgora na toa negiraat.
|
||||
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
||||
DAIJA
Сениор Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Ne radi nas, radi vas....
Ima sto ne znaat....
|
||||
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
||||
fichot
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Регистриран: 26.Ноември.2007 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 783 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Абе зoшо сега толкави фонтови и црвени башка... Нуклеарното оружје, да страшно е, ама ако разгледаш подетално, па еве и само за ВСВ2 неспоредливо поголем е бројот на загинати од конвенционално оружје отколку од нуклеарно. За материјална штета муабет да не праиме... Замисли да ја имаа 5 години порано. Колку побрзо и со помалце жртви ќе завршеше војната. Мада ова е скроз друга тема и крајно дискутабилно... |
||||
biser
Сениор Регистриран: 04.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 85 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Мало потсетување:
Ibn Sina, Avicena, Abu Ali Husain ibn Abdullah Ibn-e Sina ili Abu Ali Al-Husain (980-1037) |
||||
biser
Сениор Регистриран: 04.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 85 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Зошто имате потреба да ги промовирате НАЈГОЛЕМИТЕ МУСЛИМАНСКИ ИЗУМИТЕЛИ. Личи излитено и хендикепирано, како тие да се некои луѓе паднати од Марс. Па и ние христијаните сме чуле и читале за нив, секоја чест. Не ми е јасна поентата на темава. Поздрав
|
||||
DAIJA
Сениор Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Ти реков дека не можам вака?
|
||||
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
||||
DAIJA
Сениор Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
POGLAVJE ZA VLIJANIETO VO OBLASTA NA KNI@EVNOSTA[1] Podra~jeto kade se mislelo deka mo`nostite za vlijanie se mo{ne mali uka`uva na mo{ne brz procut na arapsko-islamskata kultura vo [panija pod islamska vlast, potoa na seto {to se slu~ilo pri op{testvenoto i kulturnoto me{awe na {irokite masi na andaluziskoto op{testvo, potoa kako se {irel arapskiot jazik, osnoven jazik na kulturata i kni`evnosta na spomenatoto op{testvo, toga{ s# proizleglo od {ireweto na latinskiot naroden jazik me|u andaluziskite hristijani i muslimani, potoa kako na krajot na tretiot vek spored Hixra, devettiot od novata era, pokraj postoeweto na klasi~nata arapska kasida, nastanala nov vid andaluziska poezija poznata kako muva{ah, i kako od ovaa se razvil drug vid poezija poznata kako narodna po ime zexel. Vrz osnova na ova novo ra|awe arapskata poezija mo`ela da ostvari zna~itelno vlijanie vrz {panskata i sosednata evropska kni`evnost. Poglavjeto ponatamu gi sledi naporite na zapadnite nau~nici, posebno vo [panija, na izu~uvawto na vlijanieto na andaluzuskiot muva{at vrz provansalskite trubadurski poeti, kako i pridonesot na sovremenite arapski nau~nici vo ovie istra`uvawa. Potoa se obyrnuva na istoriskiot pregled komparirja}i ja evropskata lirska poezija istaknuvaj}i gi nejzinite najzabele`ani pretstavnici vo prvaa faza na nejziniot razvoj. Isto taka uka`uva na nivnite kontakti so arapsko-islamskata kultura, se zanimava so sporeduvawe pome|u nekoi delovi na evropskata lirika i muva{ahot, istaknuvaj}i gi nivnite me|usebni sli~nosti i razliki kako vo pogled na predmetnosta, taka i vo pogled na rasprostranetosta i uka`uva na arapskite dela za koi preovladuva misleweto deka imale vlijanie vo toj pravec.[2] Potoa se uka`auva na cela serija arapski prikazni koi preminale vo Evropa na po~etokot na renesansata i nivnite do sega poznati prevodi na latinski jazik kako {to se „Kalila i Dimna“ i „Sindabad“, sledej}i go nivnoto vlijanie vrz {panskata i sosednite kni`evnosti. Isto taka se govori za arapskite mekami[3] i arapski filosofski i sufiski prikazni i nivnite prevodi, za „Iljada i edna no}“ i mo{ne ranoto prodirawe na nekoi prikazni vo {panskata kni`evnost. Prou~uvaweto se zadr`uva kaj dvajca golemi renesansni kni`evnici, edniot e pisatelot Dante Aligieri (1265-1321),[4] a vtoriot e poetot Xovavi Boka~o (1313-1375)[5] prezentiraj}i gi pretpostavkite, mislewata i teoriite za nivnoto obostrano potpa|awe pod vlijanie na islamskata kni`evnost, kutlura i misla. Poglavjeto na krajots govori za epskata i teatarskata kni`evnost, zadr`uvaj}i se na epot „Sid“[6] i negovoto arapsko srodstvo i uka`uva na tekstovite koi potvrduvaat deka nekoi vidovi gr~ka teatarska kni`evnost ne bile potpolno nepoznati me|u Arapite i deka na {iitskite podra~ja se pojavil eden vid kni`evnost sli~na na teatarskata koja pretstavuva prethodnik na religiskata teatarska kni`evnost koja hristijanska Evropa ja poznavala od po~etokot na trinaesettiot vek pod nazivot „sakramentalen“ teatar, se istaknuva deka arapskoto op{testvo vo sredniot vek go poznavalo „fantazmogoriskiot“ teatar, odnosno teatarot na senki koj e sli~en na kukleniot teatar, pa preovladuval stavot, potpiraj}i se vrz nekoi pokazateli, deka Arapite i Andaluzijcite ja poznavale teatarskata kni`evnost i deka i toa kako ja neguvale.[7] Taka ova poglavje ni dava potpolno nova slika za kontaktite pome|u razli~nite kni`evni vidovi na arapsko-islamskata i evropskata kni`evnost na po~etokot na renesansata, razlikuvaj}i gi, me|u ostanatoto, utvrdenoto i dominira~koto mislewe i vlijanie. [1] Avtori na trudot se d-r Suhejra Kalemavi i d-r Mahmud Ali Meki [2] Xerald Brenan, [panska kni`evnost, str. 42-59 i 412-426, Belgrad, 1970. [3] Muhamed Gunejm Hilal, El-Edebu-l-mukaren, str. 213 i 214, Kairo (bez godina na izdanieto). [4] Vidi go izvonredniot prevod na negovoto delo na arapski jazik koj go napravil Hasan Osman, koj dava mo{ne op{iren i nau~en voved vo deloto, str. 7-77, Kairo, 1970. [5] Ne ni e poznat prevodot na ova deko na arapski jazik iako sigurno znaeme deka denes se raboti na nego vo Egipet. [6] Vidi go prevodot, komentarot i studijata na ova delo pod naslov „Melhametu-s-Sid“ od d-r Tahir Ahmed Mekij, Kairo, 1970. [7] Vidi ja revijata „El-Hilal“, str. 111-149, Kairo, Januari 1971. god. Inaku za ovoj problem denes postojat golem boj studii na arapski jazik, a i na zapadnite jazici. |
||||
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
||||
DAIJA
Сениор Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Denes e sre}na okolnost i toa {to se zavr{ilo ili se zavr{uva vremeto koga vo prou~uvaweto na ova i na sli~ni pra{awa preovladuva ednostavnost i diskretnost od edna strana, kako i `elba za odbrana na nacionalnoto nasledstvo pred napadite, od druga strana. Namesto toa nastanala nova faza koja se odlikuva so vlo`uvawe na {to pogolemi napori na zacvrstvuawe na me|unarodnoto razbirawe, na izu~uvaweto na ~ove~kite kulturi kako na~ini na istaknuvawe na ~ove~koto edinstvo, pottiknuvawe na vistinska sorabotka vo otstranuvaweto na site vidovi nedorazbirawa i neprijatelstva. Otapena e ostricata na kolonijalisti~kata lakomost, se stremi kon vospostavuvawe na mir me|u site narodi i narodnosti na svetot bez ogled na nivnata razlika vo pogled na bojata na ko`ata, pripadnost na nacijata i religijata, politi~koto opredeluvawe, jazikot, kulturata i dr. Se uka`uva deka kulturniot procut so koj se odlikuvaat nekoi zemji od sovremeniot svet e rezultat na sukcesivnoto vlo`uvawe na site golemi kulturi koi ostavile neizbri{livi tragi vrz istorijata na ~ove{tvoto i negoviot progres i deka site narodi i narodnosti imaat pravo da u~estvuvaat vo raspodelbata na nivnite dobra, potoa da se polzuvaat so dostignuvawata na nivnata primena. Kulturnata istorija na celoto ~ove{tvo po~iva vrz sorabotkata, zemaweto i davaweto, i nema mesto za ~uvstvo od bilo kakov vid na superiornost na stranata koja dava, nitu za ~uvstvo na kakva bilo inferiornost na stranata koja zema. Verojatno ova e smislata na zborovite na profesorot T. Kajler Jung (T. Cuyler Joung)[1] vo deloto Vlijanieto na islamskata kultura vrz hristijanskiot Zapad kade veli: „Ova e samo istoriski pregled koj ovde imal za cel da ni uka`e na golemiot kulturen dolg koj mu go dol`ime na islamot od onoj moment koga nie hristijanite, vo period od iljada godini, sme patuvale vo islamskite zemji i kaj nivnite profesori za da gi u~ime kaj niv umetnostite, naukite i filosofiite na `ivotot, a vo toa se projavuva i na{ata klasi~na kultura koja islamot tolku prekrasno ja ~uval s# dodeka Evropa ne bila sposobna po vtor pat da ja prifati i da ja prezeme na ~uvawe. Seto ova treba da se pome{a so du{ata so koja nie odime kon islamot, nosej}i mu gi na{ite kulturi i drugi darovi. Koga e taka, da mu odime toga{ vo sredba so ~uvstvo na ramnopravnost, vra}aj}i mu go stariot dolg. Nema da ja pre~ekorime granicata na pravednost ako mu vratime {to sme mu dol`ni so dobivka, tuku }e bideme pravi hristijani ako gi zaboravime uslovite na razmena i go dademe ona {to go imame od qubov i blagodarnost za storenoto ni dobro.“ Ovoj nov duh bil eden od osnovnite pottiknuvawa za predlogot kogo Generalnata konferencija na UNESKO na svoeto Dvanaesetto zasedanie (Novemvri-Dekemvri 1962.) go usvoila baraj}i Egipetskata nacionlana komisija na UNESKO da ja prezeme vrz sebe zada~ata na prou~uvawe na vlijanieto na arapsko-islamskata kultura vrz evropskata renesansa, ~ie {to prou~uvawe najprvin }e bide podgotveno na arapski jazik, a potoa }e se podgotvi izdavawe i na nekoi svetski jazici. Pozdravuvaj}i go ovoj predlog, spomenatata komisija povikala grupa na egipetski eksperti od razni oblasti na duhovnoto tvore{tvo: kni`evnosta, naukata, filosofijata, umetnosta i drugi da predlo`at proektna programa za ova prou~uvawe i tek na negovoto ostvaruvawe. Komisijata postavila osnovna proektna zada~a koja bi bila od isklu~ivo nau~na priroda i trebala da opfati nekoi najnovi strani na odnosot pome|u arapsko-islamskata i evropskata kultura od po~etokot na renesansata, vo interval koj trae od dvanaesettiot do {esnaesettiot vek, da se vidi {to govorat nau~nite svedo{tva za onie podra~ja na evropskata misla koi vo spomnatiot period bile pod neposredno vlijanie na arapsko-islamskata misla.[2] Komisijata odbrala devet nau~ni oblasti za svoe prou~uvawe, i toa: kni`evnost, filosofija, prirodni nauki, medicina, geografija, pomorstvo, istorija, arhitektura i izrabotka na umetni~ki predmeti i muzika, doveruvaj}i sekoja od ovie oblasti na nekoj od poznatite specijalisti. Prou~uvaweto na spomnatite oblasti se odvivalo pod usvoena programa, pa istra`uva~ite, sekoj na svoeto podra~je, gi prou~uvale dostignuvawata na arapsko-islamskata kultura vo odredena oblast, potoa na~inite na nejzinata transmisija vo Evropa i oblastite vo koi evropskite misliteli bile pod nejzino vlijanie, sekako ako tie vlijanija postojat na po~etokot na renesansnoto vreme, valoriziraj}i gi vo duhot na komparativnoto istorisko istra`uvawe. Prirodno e {to vo delata se uka`uva na prodorite na arapsko-islamskata kultura vo Evropa, iako sekoj istra`uva~ gledal na toa pra{awe od agolot na svoeto prou~uvawe, nastojuvaj}i na svoeto podra~je da gi registrira rezultatite na orientalistite, naso~uvaj}i se na najnovite istra`uvawa i na seto {to e objaveno poslednite godini od otkrivaweto na tekstovite i rakopisite od strana na isto~nite i zapadnite eksperti, ~ii dela frlaat nova svetlina vrz istra`uvanata oblast. ^itatelot na ova delo }e zabele`i deka toa pretstavuva mo{ne zna~aen pridones vo prou~uvaweto na kulturnite kontakti. Isto taka }e sogleda deka istra`uvaweto na nekoe podra~je na vlijanieto na arapsko-islamskata kultura vrz evropskata renesansa go sledat najnovite dostignuvawa vo taa oblast. Site devet poglavja, sekoe na svoeto podra~je, gi prati pati{tata so koi arapsko-islamskata kultura preminuvala na Zapad na po~etokot i za vreme na renesansniot period, na~inot na procutot na ovaa civilizacija vo nekoi delovi na Evropa i kulturnoto povrzuvawe na muslimanite i hristijanite na razni podra~ja, a posebno vo Andaluzija, preveduvawe na stotici arapski knigi od site oblasti na naukata i filosofijata na latinski jazik i nekoi drugi evropski jazici. Potoa se govori, potpiraj}i se vrz nekoi od tie dela na evropskite univerziteti do skore{no vreme, za op{tiot progres i razvojot vo renesansnoto vreme. Ponatamu se rasprava za kontaktiraweto na nekoi Evropejci za vreme na krstonosnite vojni so `itelite na arapskiot istok, slu{aweto na nivnite prikazni, prenesuvaweto na nekoi dela, zapadnoto imitirawe na islamskata umetnost vo grade`ni{tvoto i dekoracijata, muzikata, poezijata, prozata i polzuvaweto na evropskite moreplovci i istra`uva~i so znaewata na Arapite od oblasta na pomorstvoto, astronomijata, geografijata i drugie nauki, kako i prezemaweto kaj zna~aen broj na evropski jazici na golem broj arapski izrazi za upotrba vo razli~nite oblasti na nau~niot i prakti~niot `ivot i vo komuniciraweto voop{to. Site devet istra`eni oblasti davaat edna op{ta slika koja sekoj od niv ja sozdava vo svojata oblast i objektivnosta na koja & ostanuvaat verni vo izlagaweto na me|usebnite vlijanija. Sekoe od niv ima svoj karakteristi~en na~in na prou~uvawe na tematiziranata materija i sfa}awata na istra`uvaweto vo nea i rezultatot na prethodnite prou~uvawa. Ima u{te ne{to za {to vo site spomenati poglavja se vodelo smetka, pridonesuvaj}i, koga gode toa bilo korisno, za analizata na sli~nite i razli~ni elementi na oblasta na koja preovladuva predmetot na vlijanieto. Mo`ebi predmetot na osnovnite misli na sekoe poglavje najdobro }e ni go objasni ona na {to uka`avme i toga{ koga zboruvavme za nekoi op{ti karakteristiki na nivnoto prou~uvawe. |
||||
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
||||
DAIJA
Сениор Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Мурад Хофман е поранешен германски амбасадор во земјите на арапско-исламската цивилизација.
Тој е вистински интелектуалец, еден од многуте.
Неговите книги се преведени и на босански и албански јазик, а може да ги најдете во Табернакул.
|
||||
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
||||
DAIJA
Сениор Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
ESERU-EL-‘ARABI VE EL-MUSLIMINE ‘ALA NAHDA AL-URUBIJ-JA
ARAPSKO-ISLAMSKO VLIJANIE VRZ EVROPSKATA RENESANSA
|
||||
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
||||
mudzahid
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Регистриран: 15.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 818 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
A sto narod ima zaginato, a i seuste pati poradi toa.
|
||||
Внеси реплика | страница <12345 8> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |