IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - ПРОЛОГ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

ПРОЛОГ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1234 16>
Автор
Порака Обратен редослед
чаир Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 950
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чаир Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Март.2007 во 22:36


Преподобен Јоаникиј Ракотински

Архимандритот Јоаникиј е роден 1839 година, а се упокоил пред повеќе од шеесет години, на 24 јануари 1941 година. Податоците за неговиот живот се ограничени на само неколку редови, но сепак доволни да се здобиеме со точна претстава за неговата од Бога просветлена личност.

Си спомнуваме за некои од мачениците, вброени во редот на светиите заради нивното исповедање на верата, а за коишто нема скоро никакви податоци; но, нивните свети мошти сведочат за нивниот живот.

Токму светите и нетлени мошти на преподобниот архимандрит, пројавени на чудесен начин преку излегување од земјата, пред 40 години, потсетија за постоењето на овој голем богоугодник. И, по нивното второ чудесно јавување (затоа што при првото јавување заради страв од тогашните комунистички власти и заради незнаење, мештаните веднаш ги закопале), парохискиот свештеник, освен што уредно и според црковните правила ги измил, немајќи никаква подршка за понатамошна процедура, не успеал да стори ништо повеќе. Дури и податоците што тогаш ги собрал и подготвил за публикација, биле изгубени од црковната администрација. Привремено телото на подвижникот било положено во една од селските цркви, од кадешто (заради несоодветен однос кон истото), повторно било вратено во некогашниот гроб, овојпат покриен со три камени плочи и на едната од нив отвор преку којшто поклониците можеле да го видат од Бога сочуваниот лик на светителот којшто се наѕирал низ стаклото на ковчегот во којшто бил положен.

За жал, она што Бог толку време го запазил под земја, и за да ги направи луѓето свои соработници (1Кор. 3. 9) предавајќи им го на грижа, телото на блажениот заради одбивањето на соработката со Бога и негрижата, почнало да се распаѓа, та при нашата прва посета во с. Ракотинци, можевме да ги видиме светите мошти, но и да го почувствуваме прекрасното благоухание што излегуваше од нив.

Сето ова не однесе до тогаш последните живи мештани, коишто иако во длабока старост, со свежина сведочеа за неговиот живот.

Освен годината, датумот и местото на раѓањето не се познати, но мештаните паметат дека Дедо Аџија како што го нарекувале, заради неговите поклонички патувања, бил охриѓанец. Пред да се насели во манастирот „Свети Илија“ во с. Ракотинци, каде што по долгогодишен монашки живот и го оставил своето нетлено тело, извесно време живеел во Марковиот манастир. Во с. Ракотинци, на големиот манастирски имот, покрај неколкуте работници, му помагал и отец Софрониј (мештанин) којшто бил и единствениот монах што живеел со него во манастирот.

Отец Јоаникиј го паметат како најобразованиот човек во околината; за совет кај него доаѓале дури од најоддалеченото село Брезница каде што бил омилен помеѓу луѓето, но и турски аскери коишто подеднакво го почитувале. Бил помесен судија, и прв даскал во, од него, основаното училиште (1876 година). Образованието продолжувало и надвор од училишните клупи, во светиот храм каде што богослужбениот циклус течел непречено и покрај многубројните полски работи за коишто повторно грижа водел самиот тој.

Како вистински пастир, тој се грижел не само за душите на луѓето, но и за нивните тела. Ги лекувал луѓето од најразлични болести, најчесто со билки. Во црковната архива сеуште се чува од него напишаната книга „Лекаруша“. Но, таму каде што медицината затајувала, започнувала духовната медицина. Двајца од мештаните сведочат за исцеленијата добиени под епитрахилот на светиот архимандрит Јоаникиј. Едниот од нив боледувал од глисти, додека, пак, мнозина биле излечени од маларијата застапена во тоа време. Секако дека ова не биле единствените исцеленија. Тоа се гледа од масовната посетеност на манастирот за време на неговиот живот, а не помалку и по неговата смрт; оние што не успеале да примат благослов од него додека бил жив, добиле поклонувајќи се на неговите свети мошти.

Богопросветената личност на отец Јоаникиј се покажува во нејзината полнота и со дарот на пророштво. И навистина, не многу време по неговата блажена смрт, се оствариле неговите зборови дека дрвјата во околината ќе бидат исечени, изворите ќе пресушат, а мештаните ќе се исселат.

За овој свет угодник на Бога, знаел и тогашниот епископ Јосиф којшто при една средба со него забележал: „Јас сум епископ по чин, а ти по дело“.

Во овој краток приказ присутни се сите делови на агиографската структура: животот, делата и учењето, пророштвата и чудата. Најсмирено се прашуваме: зошто после возобновувањето, еве, имајќи ги предвид - епископот Гаврил Велички и архимандритот Јоаникиј, во нашата света Црква немало канонизација на светител, и дали со тоа нашата Црква е единствената во поновата црковна историја којашто, при луѓе коишто народот ги смета за светители, да нема канонизирано светител?

„Нашиот Господ Иисус Христос ни ги дарувал моштите на светиите како спасоносни извори коишто на многу начини излеваат добродетели на немоќните. Затоа ако некој се осмели да ги отфрли моштите на светителите… да се лиши (одлачи) од Светата Причест“.

Ова правило на ВИИ Вселенски Собор секако дека не ги повикува толку на одговорност мештаните од времето кога пред четириесетина години се јавиле моштите на светителот, колку што не повикува сите нас сега, кога монаштвото во Македонија е возобновено, па дури е оформена и комисија за канонизација на светители. Не смееме да останеме рамнодушни и млаки, дотолку повеќе што сега Црквата има најголема потреба од нив - зашто Црква без светители, всушност и не е Црква
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Март.2007 во 11:11

БЕСЕДА

пак за второто Христово доаѓање

И ќе се соберат пред Него сите народи (Мт. 25:32).

Сите народи ќе се соберат пред Господа Исуса кога ќе се јави во славата Своја, опкружен со светите ангели, седејќи на престолот како Судија на сите живи и мртви. Сите народи ќе се соберат, без исклучок. Не само Евреите, кои го измачија, и не само христијаните, кои Го прославија, туку и незнабожците кои не Го познаа и не Го признаа. Бидејќи, ако Он не се јави на сите народи, Он на секого му испрати некој или му даде нешто, заради познание на волјата Божја и заради спасението. Затоа сите народи ќе мораат да се јават пред Него на суд.

О каква страшна и величествена глетка кога сите народи и сите земни племиња, кои биле и кои се, ќе се соберат пред Господа, посјаен од многу сонца! Каква радост за светите маченици и исповедници кога ќе видат како во таа безбројна маса од народ нема ниеден јазик повеќе да го одрекува божеството на Господа Исуса! Но на никој нема да му вреди, во тој час и на тоа место, да признае и да го исповеда божеството на великиот наш Господ, ако на Земјата го одрекнувал. Тука и таму се прави пресметка а не се стекнува и не се расипува. Кој со што ќе излезе пред Господа, со тоа ќе биде или осуден или оправдан.

Сега е време да се признае божеството на Господа Исуса, сега кога многумина одрекуваат и кога тоа е под сомнеж на многумина. Оние кои Го сакаат Господа и имаат доверба во сите Негови зборови, тоа лесно ќе го признаат. Бидејќи кога Он тоа го кажува, што има да се мачат, да се сомневаат и да се премислуваат оние кои Го љубат?

Господи Исусе Христе, Боже наш, помилуј нé! На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.

 



Изменето од orto - 25.Март.2007 во 11:12
(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Март.2007 во 11:09

СОЗЕРЦАНИЕ

Да Го набљудувам Господа Исуса пред Пилата, и тоа:

1. како Го тужат Евреите пред Пилата,  а Он не одговара ништо;

2. како ни на Пилат не му одговара ништо на прашањата;

3. како е Господ зборлив кога треба да се бранат луѓето од ѓаволот, од гревот, од болест, од смрт, а како е молчелив кога се бара Он, бранителот на луѓетО да се брани од луѓето.

(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Март.2007 во 11:08

РАСУДУВАЊЕ

Никој, па ни самиот Господ Бог, не го поучува волно горделивиот. Никој не се грижи да му дава поуки на оној кој вели дека знае сé. 'На смирените им се откриваат тајните", вели мудриот Сирах (3:19). А Давид, пак, говори дека Бог ги упатува кротките кон правда и ги учи на Своите патишта (Пс. 24:9). Горделив е оној кој сака секого да го учи, а самиот не дава никој да го учи; а кроток е оној кој не сака никого да учи, а сака непрестајно да биде од било кого поучуван. Празен клас со воздигната глава над сите ниви и полн клас со оборена глава! О горделив човеку, кога некогаш ангелот хранител би ја искинал завесата од твоите очи и ти ја покаже бескрајната големина на сé она што не го знаеш, ти би клекнал пред секој човек пред кого си се гордеел и кога си го понижувал, и со плач ќе повикаш: 'Опрости ми, опрости, јас ништо не знам!" На смирениот и на побожниот честопати му се открива и кога ќе умре, а горделивиот смртта го снаоѓа ненадејно. Свети Григориј Двоеслов раскажува за еден епископ Карп, кој секој ден служел литургија, како некој од оној свет му се јавил и му рекол: 'Продолжи да го правиш тоа што го правиш, а служејќи ми мене, да не ти потклекнат нозете и да не ти ослабнат рацете. А на денот на Успението на Богородица ќе дојдеш кај мене и јас ќе ти дадам награда во царството мое небесно заедно со сите оние за кои на службите си се молел”. По една година, на денот на Успението, епископот Карп ја отслужил Божјата служба, се простил со своите свештеници и го предал својот дух на Бога. И неговото лице засветлило како Сонце.

(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Март.2007 во 11:05

25 МАРТ

 

1. Преп. Теофан Исповедник. Наречен 'Сигријан" поради местото Сигрија каде што бил роден. Роднина на царот Лав Исавријанинот и син му Копроним. Имал огромно богатство и сјај. Но сето тоа ја изгубило својата вредност за Теофана тогаш кога Христос Господ се зацарил во неговата душа. Тогаш тој се противел на женидбата своја, па кога сепак бил приморан да се ожени, успеал да ја посоветува својата невеста да живеат целомудрено како брат и сестра. А штом му изумреле родителите, жена му отишла во еден манастир, а тој во друг. Неговиот манастир бил во сигријанските гори во Кизичката област. Некогаш славен и богат, Теофан живеел во манастирот како последен сиромав. И сите се чуделе на таквата промена кај него. Па бидејќи станал прочуен поради својата силна вера, воздржливост и мудрост, бил повикан на ВИИ Вселенски собор во Никеја, на кој се утврдило почитувањето на иконите. Поради големата чистота и целомудреност, Бог му дал дар на чудотворство, та ги лекувал сите болести, особено манијаштвото и лудилото. За овие болни и неволни тој Му се молел на Бога и со својата молитва им помагал. Само кога тој се разболел и долго боледувал, не сакал да Му се помоли на Бога за своето оздравување туку трпел со благодарност. Кога настанало, пак, гонењето на иконите од лошиот цар Лав Ерменецот, тогаш св. Теофан бил доведен во Цариград и фрлен во самица каде што две години поминал во притеснетост, мака и понижување. Тогаш царот го испратил во затвореништво на островот Самотрак, што тој порано го провидел со својот дух и им го кажал на своите самичари. Но кога стигнал на Самотрак поживеал само уште 23 дена и Му се претставил на својот Господ и Создател да го прими заслужениот венец на славата.

2. Преп. Симеон Нов Богослов. Овој богоносен и велик отец на Црквата бил роден во Галата Пафлагониска, воспитан во Цариград и вброен во дворјаните на царевите Василиј и Константин Порфирородните. Остави сé заради Христа и се повлекол в манастир. Се подвизувал под раководството на старецот Симеон, потоа бил игумен на манастирот на св. Мамант и најпосле отшелник. Бил најголем богослов после св. Григориј Богослов. Ја чувствувал благодатта во своето срцето. Неговите зборови се вистински духовни и богословски откровенија. Се упокоил во 1032 година. Моштите му се чудотворни.

3. Св. Григориј Двоеслов, папа Римски. Син на сенаторот Гордијан, и самиот потоа бил сенатор и началник на градот Рим. Но штом му се упокоил таткото, тој му се предал на духовниот живот. Од своето големо богатство соѕидал шест манастири во Сицилија и седмиот во самиот Рим во чест на св. ап. Андреј, во кој и тој се потстрижал. Силвија, неговата мајка, исто така, се замонашила во еден женски манастир. По смртта на папата Пелагиј, Григориј бил избран за папа. Тој бегал од таа чест и власт, и се криел по горите и пештерите, но Господ им го објавил на оние што го барале на тој начин што се појавил огнен столб од земјата до небото на она место каде што Григориј се криел. Бил необично милосрден. Сите свои примања ги употребувал на засолништа на бедните и на гостопримство. Честопати ги повикувал бедните луѓе и им служел околу трпезата. Се занимавал и со пишување на корисни книги. 'Двоеслов" или 'Собеседник" тој и се нарекува затоа што напишал книга под тоа име, во која ги изнесол добродетелите и чудата на италијанските светители. Ја составил и службата на 'Предосветени Дарови", што се служи во среда и петок во Чесниот Пост. Неговиот архиѓакон Петар гледал гулаб кај што лета над неговата глава кога седел и пишувал. Се претставил пред Господа во 604 година.

(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Март.2007 во 11:04
малку ја запоставивме оваа тема , се надевам дека можеме повторно да ја ОСВЕЖИМЕBig%20smile
(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Февруари.2007 во 15:11

БЕСЕДА

за чудната посета на Синот Божји

Излегов од Отецот и дојдов во светот; сега пак го оставам светот и одам при Отецот (Јн. 16:28).

Овие зборови, браќа, се од судбоносна важност за нас. Бидејќи од сé на овој свет е најважно да се знае: дали има Бог и дали има живот после смртта? Овие зборови се подрагоцени од сиот бисер во светот, од Сонцето и ѕвездите, бидејќи тие зборови ги изговорил Оној Кој е најсигурен и највистински сведок. Навистина, овие зборови се извор на најголема радост за нас, задлабочени во очајание и во смрт по очајувањето. Тие сведочат дека има Бог и живот по смртта. Излегов од Отецот - тоа пред сé значи: дека постои Бог од Кого Господ Исус излегол. И одам кај Отецот - и тоа значи дека постои Бог Отец кај Кого Синот Божји се враќа. И овие два збора во исто време значат дека постои вечен живот, дека смртта не го означува нашето уништување. Овие зборови Господ ги изговорил пред самата Своја смрт.

О слатка и чудесна благовест! Она што срцето на сите луѓе и на сите пламиња низ сите векови потајно го претчувствувало Господ го посведочил како факт, како вистина.

Овие зборови уште го потврдуваат единството на Отецот и Синот и божеството на Господа и Спасителот наш. Бог нé посетил, браќа мои, Севишниот Бог, свет, крепок и бесмртен Бог. Тоа е врв на нашата утеха и нашата радост.

О Господи Исусе, Сине Божји, сведоку на вистината на сето добро по кое нашите срца деноноќно копнеат, освети нé, укрепи нé и обесмрти нé. На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Февруари.2007 во 15:11

РАСУДУВАЊЕ

Свети Јован Златоуст наведува еден пример од животот на св. Мелетиј со кој ја покажува големата племенитост на овој патријарх. 'Би било неправедно да се пропушти она што се случило при самото прогонство (на Мелетиј од Антиохија). Кога градоначалникот седнал во колата и до себе го поставил светителот, започнал брзо да вози низ пазарот, граѓаните ја засипале неговата глава од сите страни со камења како со град, бидејќи не можеле лесно да се разделат од својот архијереј и биле решени побрзо да се разделат од животот отколку од овој светител. Но што направил овој блажен маж? Гледајќи ги камењата како летаат, со својата наметка ја покрил главата на началникот. Така, со својата преголема кроткост тој го засрамил својот непријател, а на своите следбеници со тоа им дал поука каква незлобивост треба да се покажува кон оние кои нé навредуваат; како да не се прават никакви зла, туку со сета сила треба да ја отклонуваме од нив опасноста што ги демне”. За самиот надворешен изглед на Мелетиј св. Јован Златоуст понатаму вели: 'Навистина најголема наслада е да се види неговото свето лице. Не само кога учел или говорел, туку кога луѓето просто гледале во него, тој бил во состојба да внесе во душата на присутниот секаква добродетел”.

 

СОЗЕРЦАНИЕ

Да Го набљудувам Господа Исуса како испосник, и тоа:

1. како постел не за да  Го укроти Своето пречисто тело туку за нам да ни даде пример;

2. како постел заради мене;

3. како јас треба да постам заради моето спасение и заради Неговата љубов.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Февруари.2007 во 15:10

12 ФЕВРУАРИ/25 ФЕВРУАРИ

1. Св. Мелетиј архиеп. Антиохиски. Овој голем и свет маж бил извонреден толкувач и заштитник на Православието. Сиот негов живот бил посветен на борбата против Ариевата ерес, која не Го признавала Синот Божји за Бог и хулела на Светата Троица. Трипати бил оддалечуван од својот архиепископски трон од еретиците и прогонет во Ерменија. Борбата помеѓу православните и еретиците се водела толку жестоко што еднаш кога св. Мелетиј во Црквата му говорел на народот за Божествената Троица во едно, неговиот сопствен ѓакон, еретик, притрчал и со раката му ја затворил устата. Не можејќи да беседи, Мелетиј беседел со знаци. Имено, тој ја кренал својата рака високо, отворил најпрво три прста и му ги покажал на народот, потоа ја затворил раката и кренал еден прст. Учествувал на II Вселенски собор каде што царот Теодосиј му укажал особена чест. На тој собор Бог пројавил чудо преку овој Свој архијереј. Имено, кога св. Мелетиј им ја докажувал на ариевците догмата за Св. Троица, тој прво кренал три прста, оддвоено еден по еден, па потоа ги склопил во едно и во тој миг се покажала светлина како молња од неговата рака пред сите присутни. На тој собор, св. Мелетиј го утврдил Григориј Богослов на цариградскиот престол. Порано, пак, тој го заѓаконил Василиј Велики и го крстил Јована Златоуст. По завршувањето на  соборот, св. Мелетиј го завршил својот земен живот во Цариград. Неговите мошти се пренесени во Антиохија.

2. Св. Алексеј митрополит Московски. Голем ерарх е на руската Црква во тешкото време на робувањето на рускиот народ под Татарите. Еднаш во детството ловел птици, па заспал и во сонот чул глас: 'Алексеј, зошто се трудиш залудно? Јас тебе ќе те направам ловец на луѓе”. Во својата 20. година се замонашил и со време станал митрополит Московски. Двапати одел во 'златната орда" татарска; првиот пат да го ублажи гневот на ханот Вердевир против рускиот народ, а вториот пат по повикот на ханот Амурат да му ја исцели жената од слепило. Три години таа жена била слепа, но оздравела и прогледала кога св. Алексеј ‘и прочитал молитва и ја помазал со осветена вода. После тешкиот и многуплоден живот, се упокоил во 1378 год. во својата 85. година и се преселил во дворовите Господови.

3. Преп. Марија. Девојка со машка одважност. По смртта на нејзината мајка, татко ‘и посакал да се замонаши. Но Марија не сакала да се раздвојува од својот татко, та по договор, обајцата се упатиле во еден машки манастир, и тоа: Марија со истрижена коса и во машка облека, како момче. Таткото умрел, а Марија се замонашила како машко и го добила името Марин. Во близината на манастирот имало гостилница. Ќерката на гостилничарот се загледала во божемниот монах Марин. По неуспешното кокетирање, го оптужила Марина за незаконски однос со неа, бидејќи таа со некој друг зачнала и родила син. Марија не се бранела, па затоа била изгонета со понижување од манастирот. Со туѓо дете во рацете таа проживеала во долината крај манастирот три години, поднесувајќи: и глад, и мраз, и секоја мака и оскудност. Во тоа време ќерката на гостилничарот полудела, а наскоро потоа и Марија умрела. Дури по смртта се дознало дека 'монахот Марин" бил женско. Лудата ќерка на меанџијата, пак, штом се допрела до моштите на св. Марија, оздравела и потоа го признала својот страшен грев. Св. Марија се упокоила и се преселила во бесмртната радост во 508 година.

4. Св. Антониј патријарх Цариградски. Најпрво бил голем подвижник со необично милосрдие, а потоа станал патријарх во времето на царот Лав Мудриот (889 - 912). Го замонашил и својот татко. Построил манастир над моштите на света Калија.

5. Св. Калија. Штедри раце имала кон бедните од чисто христијанско милосрдие, и како девојка, и подоцна, како омажена жена. Нејзиниот маж бил богат, но скржав. Враќајќи се еднаш од својот службен пат, тој видел дека жената го раздавала неговото богатство на сиромаси, па ја убил. Но Бог ја прославил оваа милосрдна душа на тој начин што од нејзините мошти се исцелиле мнозина болни. Уверувајќи се во тоа, св. патријарх Антониј подигнал манастир над нејзините мошти.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Февруари.2007 во 15:09

БЕСЕДА

за расудување по телото и по духот

Вие судите по телото (Јн. 8:15)

Така им рекол Сезнајниот Господ на Евреите: 'Вие судите по тело", бидејќи тие фатиле во прељуба една жена и сакале да ја каменуваат заради телесниот грев. Но Господ ја согледал душата на жената и видел дека таа сé уште може да се спаси и да се исправи, ја навел на покајание и ја отпуштил зашто, иако со дело направила прељуба, сепак нејзината душа не била целата прељубна. Прељубниот грев фарисеите сепак непрестајно го носеле во своето срце, но тие тоа вешто го криеле и не го осудувале, а само осудувале единственото телесно дело кај оние кои во тоа ќе се фатат.

Духовните луѓе судат по духот, а телесните по телото. И во денешни дни, Евреите, кои се расеани по целиот свет, никако не можат да научат духовно да мислат и да судат, туку секогаш мислат и судат само телесно само по надворешноста по одредбите на законот напишан на хартија или во природата - но никако по духот. Бидејќи кога би се научиле да ги судат луѓето и делата по духот, тие веднаш би Го признале Господа Исуса како Месија и Спасител.

Да се вардиме и ние, христијаните, да не судиме само по тело. Да се вардиме да не избрзаме да го осудиме оној кој заради невештина ќе се впушти во недело, ниту да го пофалиме оној кој со својата вештина се одржува пред луѓето, а со срцето е веќе целиот во бездната на гревот. Да се вардиме од заблуда, та луѓето и природата да ги судиме според чувствените впечатоци, и да се трудиме сé со духот да просудуваме духовно. Гледај, ние сме деца на духот и на светлината бидејќи сме крстени.

Господи Исусе, учи нé и раководи нé да мислиме и да не судиме по тело туку по дух. На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Февруари.2007 во 15:08

РАСУДУВАЊЕ

Материјата не е лоша самата по себе, како што учеле некои христијански еретици (манихејците) и некои филозофи. Не само што таа не е лоша, туку не е ни единствен пренесувач на злото т.е. колку што е таа лоша, толку е и духот. Сета материјална твар е меланхолична и плашлива заради човековиот грев, но не е зла. Материјата е гнилежна, слаба и ништожна во споредба со бесмртниот дух, но таа сама по себе не е лоша. Ако е лоша, зарем Господ Исус Христос би го востановил причестувањето со леб и вино и зарем лебот и виното би ги нарекол Свое тело и Своја крв? Материјата да е сама по себе лоша, како тогаш луѓето би се крштавале во вода? Како апостолот Јаков би заповедал  болните да се помажуваат со масло? Како осветената водица би останувала надвор од расипување и како би имала чудотворно дејство? Како крстот би имал сила? Како Христовата облека би ја пронесла силата на Спасителот од која се излекувала крвоточната жена? Како моштите на светителите и иконите би биле толку чудотоврни и како би правеле толку добрини на луѓето преку царството на благодатта? Како би можело да дојде доброто кај луѓето преку злото? Не, не, материјата сама по себе не е лоша.

 

СОЗЕРЦАНИЕ

Да Го созерцувам Господа Исуса како добар трговец Кој дошол во светот како на пазар, да даде и да земе, и тоа:

1. да го даде Својот труд за да прими  многубројни плодови на радост од тој труд;

2. да даде Себеси да се понижи, поплука, испотепа, изгребе, избоде, распне, во Својата вечна слава да би ги вовел војската на своите верни;

3. да Го даде Свето тело за да избави безбројни души.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Февруари.2007 во 15:06

11 ФЕВРУАРИ/24 ФЕВРУАРИ

1. Свештмч. Власиј. Родум е од областа Кападокиска. Богобојазлив и кроток од раното детство. Поради своите големи добродетели, бил избран за епископ на градот Севастија. Власиј бил големо духовно и морално светило во тој незнабожечки град. Во времето на тешкото гонење на христијаните, св. Власиј ја храбрел својата паства и ги посетувал мачениците Христови во самиците, меѓу кои особено истакнат бил славниот Евстратиј. Кога градот Севастија останал сосема без христијани - едни изгинале, други избегале - тогаш старецот Власиј се повлекол во планината Аргеос и таму се населил  во една пештера. Дивите ѕверови, познавајќи го светиот човек, се прибрале околу него и тој нежно ги милувал. Но гонителите го нашле светителот во тоа скриено место и го одвеле на суд. По патот св. Власиј исцелил едно момче на кое му застанала коска во грлото; и на жалбата на некоја бедна вдовица дека волк ‘и зел едно прасе, направил со силата на својата молитва волкот да ‘и го врати прасето на вдовицата. Мрачните судии жестоко го мачеле, го биеле и го стружеле. Со својата непоколебливост во верата Христова, св. Власиј обратил мноштво незнабожци. Седум жени и две деца самувале заедно со него. Жените биле најпрво исечени, потоа и прекрасниот Власиј со оние две деца. Пострадал и се прославил во 316 година. Народот му се моли на св. Власиј за напредок на домашниот добиток и за заштита од ѕверови. На Запад, пак, му се молат уште и против болки во грлото.

2. Св. мч. Георгиј Кратовски. По потекло е Македонец, од градот Кратово. Младиот Георгиј по занает бил златар, а по срцето и душата уверен  и богомолитвен христијанин. Имал само 18 години кога Турците сакале да го потурчат. Но Георгиј останал во верата тврд како дијамант. Тогаш Турците го мачеле со многу остри маки и најпосле жив го запалиле на клада. Пострадал за убавата Христова вера на 11 февруари 1515 година во Софија, за време на царот Селим и се прославил со слава неувенлива на небесата.

3. Св. Теодора е грчка царица, сопруга на злобниот цар Теофил, иконоборецот. По смртта на Теофил, Теодора се зацарила со својот син Михаил III. Веднаш го воспоставил почитувањето на иконите на  соборот во Цариград во 842 го дина. Во таа прилика е востановено празнувањето на победата на православието кое до ден денешен се прави во првата седмица на Чесниот Пост. Оваа света и за Црквата заслужна жена, Му ја предала својата душа на Бога на 11 февруари 867 година. Во тоа време на потполното торжество на православието над сите ереси, по Божјата прекрасна промисла, биле испратени светите Кирил и Методиј како христијански мисионери помеѓу Словените.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Февруари.2007 во 15:05

БЕСЕДА

за гревот на оние кои тврдат дека гледаат

Да бевте слепи, грев немаше да имате... (Јн. 9:41)

Овие зборови на Евреите им ги рекол Оној Кој им го дал законот преку пророците да им служи како видело на душата. Евреите го примиле тоа видело, но замижале намерно и злобно. Затоа праведниот Господ им ги кажал овие зборови.

Овие зборови се вистинска правда, и тогаш, и денес, и засекогаш, бидејќи слепецот нема грев ако зачекори во туѓата нива или земе туѓа облека наместо својата. Ако, пак, тоа го направи оној што има очи, ќе направи грев и ќе прими осуда. Ако тоа го прави оној кој има очи, но ги затвори намерно и тој ќе направи грев и ќе прими осуда.

Што да се каже, пак, за оние кои ги примиле крштавањето и миропомазанието како две очи на душата, па сепак грешат како некрстени? На последниот суд со нив нема да се постапува како со слепородени, тука како престапници, кои самите себеси се казниле, самите себеси се ослепиле.

А, пак, што да се каже дури и за оние кои ги примиле и останатите благодатни тајни во православна полнота, и кои пред себе имаат пример на светителите, и кои непрестајно го слушаат укорувањето и опомената на Божјата црква, па сепак одат ли одат по грешен пат? На последниот суд таквите нема да се оправдаат со никакво слепило, туку ќе бидат судени како престапници, кои самите себеси, и на другите околу себе, со слепило се казниле.

Господи страшен, спаси нé од гревот. Господи милостив, отвори ни ги очите за патот на спасението. На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Февруари.2007 во 15:04

РАСУДУВАЊЕ

Повеќето тешки маки што еден човек ќе го снајдат имаат своја причина, позната или непозната, во неговото минато. Причините, пак, на тие тешки маки, да речеме како безумието, не се друго туку повредување на моралниот Божји закон. Кога св. Харалампиј бил мачен, царот мачител дознал за неговата чудотворна моќ, па наредил да донесат пред него некој човек мачен од бесови за да се увери дали Харалампиј може да го излекува. Тој човек бил мачен од ѓаволот цели 35 години, гонејќи го по пустите места и ридиштата, фрлајќи го во калта или во дупките. Кога тој безумник се приближил до Харалампиј, демонот го осетил благородниот мирис од светиот човек, па извикал: 'Ти се молам, слуго Божји, не мачи ме предвреме, но нареди ми и јас ќе излезам; а ако сакаш, јас ќе ти кажам како влегов во тој човек”. И светителот му наредил да каже. Демонот рекол: 'Овој човек сакаше да го украде својот сосед, па си помисли во себе: ако првин не го убијам човекот, не ќе можам да го приграбам неговото богатство. И отишол и го убил својот сосед. Кога го затекнав во такво дело, јас влегов во него и еве веќе 35 години живеам во него”. Кога го слушнал тоа светителот Божји, му наредил на демонот веднаш да излезе од човекот и да го остави на мира. Демонот излегол а измачуваниот од бес постанал здрав и мирен.

 

СОЗЕРЦАНИЕ

Да Го набљудувам Господа Исуса како убавина на сиот создаден свет, и тоа:

1. како убавина на сите работи, присутна од стравот и меланхолијата на гревот;

2. како убавина на луѓето, најразумните созданија во светот, убавина присутна од стравот и меланхолијата на гревот;

3. како убавина на чистоумниот, бестелесен свет на ангелите;

4. како убавина на Светата Троица пројавена преку Него и низ Него.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1234 16>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,359 секунди.