IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Македонија и Свет > Историја
  Активни теми Активни теми RSS - Свети Кирил и Методиј
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Свети Кирил и Методиј

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1112131415 24>
Автор
Порака Обратен редослед
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Август.2010 во 16:46
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:


I da ne e postot prelevanje od pusto v prazno da go prasham Makedon dali spored crkovnite raboti e vozmozhno nekoj da se krsti dva pati. Zboruvam po princip.


Во поддршка на славјанскиот произход на светите браќа може да приведеме и имињата Црхо /Чарха/ и Страхота, под кои биле познати во Моравија. Изворот е од покасно време, но нека се знае.

Тој извор се користи и во една книга од 1785 г.








Незнајно зошто со лека рака се отфрлува и едно сведоштво на Симеон Логотет /инаку многу цитиран од сите корифеи на историската мисла/ за картината која Методиј му ја насликал на Борис и случката имала големо значење за прифаќањето на христијанството.



Не може никој да се крштева двапати, освен во случај ако претходно не бил Православен, па потоа преминувал во Православната вера. Сведоштвото на Симон Логотет се отфрла бидејќи во тој период св.Методиј не би се замешувал во споровите меѓу Рим и Константинопол за јурисдикцијата врз Бугарија и се додека тоа официјално не серешено немало начин човек кој зависи од милостга на Папата да се замешува во такви спорови.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Август.2010 во 16:42
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:








Дали случајно авторот на житието е одбележал дека Кирил учил заедно со сестрата на царот Михаил?

Ако царот Михаил е бугарскиот цар Михаил, тогаш тоа никако не е случајно и е поставено во врска со Брегалничката мисија, која била по како Кирил го разбил со аргументи Иоан, иконоборецот./Jоан VII (Граматик), 837—843/

А Борисовата сестра Ана на друго место е покажана како главна вдахновителка на покрштевањето.



Царот Михаил очигледно е Императорот Михаил Трети, а не св.Борис Михаил. Ако го земеме в предвид фактот дека Императорката Теодора војувала со Бугарите, која е веројатноста св.Кирил да учел со сестрата на Борис? Јас мислам дека немало шанса такво нешто да се случило. Од друга страна св.Фотиј бил поттикнувач на мисиите на светите браќа, а св.Фотиј секако не бил и учител св.Борис. Дали сестрата на св. Цар Борис учела во Магнаурската школа?
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Август.2010 во 16:35
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:



Така е, јас истотака споменав дека не станува збор за Брегалничката мисија во Панонските легенди.


Од каде тогаш црпат вашите учебници сведоштва за да зборуваат за Брегалничка мисија?
Погоре е јасно - Краткото житие на Кирил/дури авторот на текстот пишува дека авторот бил Климент/, Солунската легенда, а за датировката се основа на Црноризец Храбар.

свен тие, има уште немалку, но нека да расчистиме со некои моменти и тогаш ќе ги дадам тука.



Од археолошките пронајдоци, кои ги потврдуваат некои од документите. Секако, секое житие има и некоја вистина во себе, но тоа треба да биде проанализирано. А има уште многу други сведоштва, но, во моментов книгата со сведоштвата не ми е достапна.

Цитирај Сакам да го затворам затоа што тие самите кажале дека се Ромеи и ништо друго.


Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:



Кога и каде го пишува тоа, а и да го пишува Ромеи биле сите поданици на Ромејското царство. Тие сигурно биле политички Грци, но никој не може да ме убеди, дека некој кој го нема за мајчин јазик би можел да преведе христијанските книги на туѓ јазик. Колку богат би можел да му биде речникот?


Нивната мајка била Словенка, па постои можност да го научиле овој јазик и дома. Тие си кажале дека се Ромеи и нема за што повеќе да дискутирам, особено ако го земам в предвид фактот дека нивниот татко заземал висока положба, а св.Кирил се стекнал со образование и во Магнаурската школа.


Цитирај А за тоа зошто знаеле словенски, најдобро ќе одговори Императорот Михаил III говорејќи на св.Кирил дека "сите солунчани чисто зборуваат словенски".


Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:


Баш сите е многу сомнително. Во кои општествени свери би можело да се разговара на словенски јазик?


Каснакоски, не ги извртувај работите. Тоа што сите солунчани знаеле словенски, не значи и дека тој бил официјален јазик и се употребувал во Црквата или администрацијата. Сите Албанци говорат албански, но тој не е официјален јазик за сите.

Цитирај Сите солунчани сигурно не биле Бугари.


Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:



Солун бил мултиетнички град. Сите не биле Бугари, но еден добар дел биле. А и не ја заборавај Платениковата корупција.


Никакви Бугари во тој период немало во Солун.

Цитирај И во пространото житие се говори дека мајката на браќата е Марија.


Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:



Нема такво нешто. Дај точно каде тоа го пишува. Единствениот извор е Краткото Кирилово житие. Ако грешам, поправи ме.


Линкот подолу е житието на св.Кирил и Методиј, прочитај самиот.
Свети Кирил и Методиј



Цитирај Прочитај го пространото житие, таму се е објаснето.


Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:



Пространото житие има немалку кусури. За колку време мислиш еден човек може да преведе свештените книги од грчки на словенски?



Да,секако дека можел доколку и дома ги говорел двата јазика, а истовремено и се стекнал со одлично образование. Сепак, учител нивни бил св.Фотиј, а за неговото образование можеш да прочиташ во линкот кој ти го дадов.

Изменето од Македон - 09.Август.2010 во 16:37
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Август.2010 во 15:44
Како нема врска Душановиот законик - па и тој е книга како оваа погоре што ја пушташ - или оваа одговара а Душановата не одговара / кого залажуваш ти
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Август.2010 во 12:46
Nema vrska Dushanoviot zbornik tuka.
Jas izleguvam od glupite zamaranja. Pishuvam veke samo po sushtina.

I da ne e postot prelevanje od pusto v prazno da go prasham Makedon dali spored crkovnite raboti e vozmozhno nekoj da se krsti dva pati. Zboruvam po princip.


Во поддршка на славјанскиот произход на светите браќа може да приведеме и имињата Црхо /Чарха/ и Страхота, под кои биле познати во Моравија. Изворот е од покасно време, но нека се знае.

Тој извор се користи и во една книга од 1785 г.








Незнајно зошто со лека рака се отфрлува и едно сведоштво на Симеон Логотет /инаку многу цитиран од сите корифеи на историската мисла/ за картината која Методиј му ја насликал на Борис и случката имала големо значење за прифаќањето на христијанството.



Изменето од Каснакоски - 09.Август.2010 во 14:25
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Август.2010 во 10:17
Пак подметнуваш преписка Каснаковски,лажеш како Бугаринсмеење

Или Душановиот законик е преписка а ова е вистина - бркај работа,смешка си живаголема%20насмевка
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Август.2010 во 09:13
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:








Дали случајно авторот на житието е одбележал дека Кирил учил заедно со сестрата на царот Михаил?

Ако царот Михаил е бугарскиот цар Михаил, тогаш тоа никако не е случајно и е поставено во врска со Брегалничката мисија, која била по како Кирил го разбил со аргументи Иоан, иконоборецот./Jоан VII (Граматик), 837—843/

А Борисовата сестра Ана на друго место е покажана како главна вдахновителка на покрштевањето.



Изменето од Каснакоски - 09.Август.2010 во 09:16
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Август.2010 во 08:44
Originally posted by Македон Македон напиша:


Така е, јас истотака споменав дека не станува збор за Брегалничката мисија во Панонските легенди.


Од каде тогаш црпат вашите учебници сведоштва за да зборуваат за Брегалничка мисија?
Погоре е јасно - Краткото житие на Кирил/дури авторот на текстот пишува дека авторот бил Климент/, Солунската легенда, а за датировката се основа на Црноризец Храбар.

свен тие, има уште немалку, но нека да расчистиме со некои моменти и тогаш ќе ги дадам тука.

Цитирај Сакам да го затворам затоа што тие самите кажале дека се Ромеи и ништо друго.


Кога и каде го пишува тоа, а и да го пишува Ромеи биле сите поданици на Ромејското царство. Тие сигурно биле политички Грци, но никој не може да ме убеди, дека некој кој го нема за мајчин јазик би можел да преведе христијанските книги на туѓ јазик. Колку богат би можел да му биде речникот?

Цитирај А за тоа зошто знаеле словенски, најдобро ќе одговори Императорот Михаил III говорејќи на св.Кирил дека "сите солунчани чисто зборуваат словенски".


Баш сите е многу сомнително. Во кои општествени свери би можело да се разговара на словенски јазик?

Цитирај Сите солунчани сигурно не биле Бугари.

Солун бил мултиетнички град. Сите не биле Бугари, но еден добар дел биле. А и не ја заборавај Платениковата корупција.

Цитирај И во пространото житие се говори дека мајката на браќата е Марија.


Нема такво нешто. Дај точно каде тоа го пишува. Единствениот извор е Краткото Кирилово житие. Ако грешам, поправи ме.

Цитирај Прочитај го пространото житие, таму се е објаснето.


Пространото житие има немалку кусури. За колку време мислиш еден човек може да преведе свештените книги од грчки на словенски?

Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Август.2010 во 21:55
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

http://www.slovo.bg/showauthor.php3?ID=415&LangID=1

Tuka se Prostranite zhitija na Kiril i Metodij, tvoite Panonski legendi.

Vo niv ne stanuva zbor za nikakva Bregalnichka misija.

Zoshto sakash da zatvorish prashanjeto za proizhodot sv. brakja, koga toj ne e jasen?

Vo Kratkoto Kirilovo zhitie e ukazhan proizhodot na Kiril. Kako inaku mozhe da se objasni sovrshenoto poznavanje na slanjanskiot jazik?
Ako go ignorirash Kratkoto zhitie, nema da go znaesh i imeto na majkata na brakjata.



Така е, јас истотака споменав дека не станува збор за Брегалничката мисија во Панонските легенди.

Сакам да го затворам затоа што тие самите кажале дека се Ромеи и ништо друго. А за тоа зошто знаеле словенски, најдобро ќе одговори Императорот Михаил III говорејќи на св.Кирил дека "сите солунчани чисто зборуваат словенски".
Сите солунчани сигурно не биле Бугари.

И во пространото житие се говори дека мајката на браќата е Марија.

Прочитај го пространото житие, таму се е објаснето.
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Август.2010 во 21:46
http://www.slovo.bg/showauthor.php3?ID=415&LangID=1

Tuka se Prostranite zhitija na Kiril i Metodij, tvoite Panonski legendi.

Vo niv ne stanuva zbor za nikakva Bregalnichka misija.

Zoshto sakash da zatvorish prashanjeto za proizhodot sv. brakja, koga toj ne e jasen?

Vo Kratkoto Kirilovo zhitie e ukazhan proizhodot na Kiril. Kako inaku mozhe da se objasni sovrshenoto poznavanje na slanjanskiot jazik?
Ako go ignorirash Kratkoto zhitie, nema da go znaesh i imeto na majkata na brakjata.

Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Август.2010 во 21:21
Во "Панонските легенди" јасно се говори какви се св.Кирил и Методиј, делото е напишано од св.Климент, па одма може да дознаеме за тоа дали станува збор за Бугари, Ромеи или нешто друго. Нема потреба од толкувања. Ништо бугарско нема, независно кој што пишувал подоцна. Тоа прашање чинам, одамна го затворивме.

Патријархот Јован е сменет од страна на Императорката Теодора, мајката на Михаил III, во 843 година.

А војна меѓу Византија и Бугарија навистина имало во 855-856 година, што значи дека не е плод на никакви толкувања.

Прочитај подолу

Михаил III

Теодора

Теодора навистина се борела против Бугарите, како што може да се види и од линковите.
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Август.2010 во 21:10
Originally posted by Kasnakovski Kasnakovski напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:



    Од краткото Кирилово житие, наречено успение Кирилово, за чиј автор се смета Климент Охридски, се дознава по извојуваната верска победа на поранешниот иконоборски патријарх Јован VIII Граматик(во житието наречено Анис), уште пред да замине во мисија кај Сарацините(Арапите) во Багдад, во крајот на 855 година, Византија го испратила Константин Филозоф да дејствува како мисионер меѓу Словените кои живееле по текот на реката Брегалница.

    "Потоа отиде на Брегалница и најде од словенско племе неколку крстени. И колку што најде некрстени ги покрсти и ги приведе во православна вера. Им напиша и книги на словенски јазик. Тие што ги преврати во христијанска вера, беа 54.000".

    Овие значајни изворни податоци се во склад и со оние од Солунската легенда, кои говорат дека Константин Филозоф како мисионер дејствувал во градот Равен на реката Брегалница и дека тогаш за потребите на Словените создал 35 букви.


Солунската легенда не сум ја читал, јас сум ги читал само Панонските легенди, а таму чинам, не се споменува брегалничката мисија, иако тоа дело е напишано од св.Климент Охридски.
св.Методиј не бил монах, подоцна се замонашил, како најстаро дете, тој морал да ја продолжи традицијата и да се занимава со она што се занимавал и неговиот татко. Затоа не е воопшто чудно тој да бил управник на византиска област, па не случајно и се здобил со војводски чин во 845 година.
По бугарските напади, св.Методиј заминал на планината Олимп каде и се замонашил, а св.Кирил се повлекол во Цариград, затоа што сепак бил во служба на Црквата.

Со најновите истражувања од археолошките локалитети не сум запознаен, ќе треба да прашам повеќе за тоа.

Во учебниците по историја спомената е брегалничката мисија, што значи дека македонската историографија ја прифаќа истата.


Од текстот оставив само за изворите, кои се дадени, имам ги сите.

Ете го почетокот на Краткото житие, и во останатиот дел има интересни работи, но давам само делот, каде се зборува за мисијата.





Ете ја Солунската легенда




освен тие, има и други извори.

За твоите „бугарски напади“ е само толкување, кое нема никаква врска со некој извор.






Изменето од Каснакоски - 08.Август.2010 во 21:12
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Август.2010 во 21:01
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Темата ја отворив за да поистражиме малку околу постоењето или непостоењето на Брегалничката мисија, да ги проучиме изворите, и да се обидаме да дојдеме до општи мислења.
За вовед го предлагам овој текст.

Цитирај Брегалничката мисија на Константин Филозоф.          Создавање на словенската азбука и книжина

    И покрај сестраните ангажирања на Методиј да ги зацврсти византиските позиции во рамките на управуваното кнежество, во тоа не успеал за што главна причина биле зачестените бугарски завладувачки походи. Тоа, пак, ја натерало византиската централна власт да го испрати на мисионерска работа во Стримонската склавинија Константин Филозоф, со цел да му помогне на својот брат Методиј. Неговата мисионерска дејност главно се одвивала меѓу Словените кои живееле во Брегалничката област и тоа во првата половина на 50-те години на IX век. Во прилог на тоа првенствено говорат вестите од Краткото Кирилово житие и Солунската легенда, како и новооткриените археолошки наоди во локалитетите по текот на реката Брегалница.

    Од краткото Кирилово житие, наречено успение Кирилово, за чиј автор се смета Климент Охридски, се дознава по извојуваната верска победа на поранешниот иконоборски патријарх Јован VIII Граматик(во житието наречено Анис), уште пред да замине во мисија кај Сарацините(Арапите) во Багдад, во крајот на 855 година, Византија го испратила Константин Филозоф да дејствува како мисионер меѓу Словените кои живееле по текот на реката Брегалница.

    "Потоа отиде на Брегалница и најде од словенско племе неколку крстени. И колку што најде некрстени ги покрсти и ги приведе во православна вера. Им напиша и книги на словенски јазик. Тие што ги преврати во христијанска вера, беа 54.000".

    Овие значајни изворни податоци се во склад и со оние од Солунската легенда, кои говорат дека Константин Филозоф како мисионер дејствувал во градот Равен на реката Брегалница и дека тогаш за потребите на Словените создал 35 букви.

    Во прилог на првата, Брегалничјата мисија на Константин Филозоф и создавањето на словенската азбука и книжина, говорат и податоците од делото на Црноризаец Храбар "За буквите", како и од пространото Климентово житие, напишано од Теофилакт Охридски. Црноризец Храбар известува дека Константин Филозоф ја создал азбуката и превел книги заедно со брата си Методиј во 6363 година од создавањето на светот(=855 г.). Методиј кој тогаш стоел на чело со "словенското кнежество" најверојатно го поттикнал Константина да се зафати со создавањето на словенската азбука-глаголицата која според Црноризец Храбар се состоела од 38 букви, од кои "едни биле составени по образец на грчките букви, а други според словенската реч", Од 38-те букви 24 одговарале на словенските и грчките звукови, додека 14 само на словенските. Дека Константин Филозоф со помошта на Методиј ја "изнашле словенската азбука" и превеле богослужбени книги од грчки на словенски јазик и се погрижиле да им ги пренесат своите знаења на "поспособните свои ученици" соопштува и Теофилакт Охридски во Климентовото житие. Исто така и повеќе археолошки наоди од локалитетите под Црквата Св.Никола и кружната црква на Клетовник кај с.Крупиште во Брегалничката област, се испишани голем број глаголски букви од тукушто создадената словенста азбука, што од своја страна ги потврдува пишаните извори.

Copyright © 2007, Институт за информатика

http://alumni.ii.edu.mk/multimedija2007/Kiril_Metodij/index.html


Прво ќе го почекам Македон да каже дали е согласен со текстот и дали тоа е официјалниот став на македонската историографија и тогаш ќе продолжам со покажување на изворите кои ги најдов.


Солунската легенда не сум ја читал, јас сум ги читал само Панонските легенди, а таму чинам, не се споменува брегалничката мисија, иако тоа дело е напишано од св.Климент Охридски.
св.Методиј не бил монах, подоцна се замонашил, како најстаро дете, тој морал да ја продолжи традицијата и да се занимава со она што се занимавал и неговиот татко. Затоа не е воопшто чудно тој да бил управник на византиска област, па не случајно и се здобил со војводски чин во 845 година.
По бугарските напади, св.Методиј заминал на планината Олимп каде и се замонашил, а св.Кирил се повлекол во Цариград, затоа што сепак бил во служба на Црквата.

Со најновите истражувања од археолошките локалитети не сум запознаен, ќе треба да прашам повеќе за тоа.

Во учебниците по историја спомената е брегалничката мисија, што значи дека македонската историографија ја прифаќа истата.
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Август.2010 во 20:35
Темата ја отворив за да поистражиме малку околу постоењето или непостоењето на Брегалничката мисија, да ги проучиме изворите, и да се обидаме да дојдеме до општи мислења.
За вовед го предлагам овој текст.

Цитирај Брегалничката мисија на Константин Филозоф.          Создавање на словенската азбука и книжина

    И покрај сестраните ангажирања на Методиј да ги зацврсти византиските позиции во рамките на управуваното кнежество, во тоа не успеал за што главна причина биле зачестените бугарски завладувачки походи. Тоа, пак, ја натерало византиската централна власт да го испрати на мисионерска работа во Стримонската склавинија Константин Филозоф, со цел да му помогне на својот брат Методиј. Неговата мисионерска дејност главно се одвивала меѓу Словените кои живееле во Брегалничката област и тоа во првата половина на 50-те години на IX век. Во прилог на тоа првенствено говорат вестите од Краткото Кирилово житие и Солунската легенда, како и новооткриените археолошки наоди во локалитетите по текот на реката Брегалница.

    Од краткото Кирилово житие, наречено успение Кирилово, за чиј автор се смета Климент Охридски, се дознава по извојуваната верска победа на поранешниот иконоборски патријарх Јован VIII Граматик(во житието наречено Анис), уште пред да замине во мисија кај Сарацините(Арапите) во Багдад, во крајот на 855 година, Византија го испратила Константин Филозоф да дејствува како мисионер меѓу Словените кои живееле по текот на реката Брегалница.

    "Потоа отиде на Брегалница и најде од словенско племе неколку крстени. И колку што најде некрстени ги покрсти и ги приведе во православна вера. Им напиша и книги на словенски јазик. Тие што ги преврати во христијанска вера, беа 54.000".

    Овие значајни изворни податоци се во склад и со оние од Солунската легенда, кои говорат дека Константин Филозоф како мисионер дејствувал во градот Равен на реката Брегалница и дека тогаш за потребите на Словените создал 35 букви.

    Во прилог на првата, Брегалничјата мисија на Константин Филозоф и создавањето на словенската азбука и книжина, говорат и податоците од делото на Црноризаец Храбар "За буквите", како и од пространото Климентово житие, напишано од Теофилакт Охридски. Црноризец Храбар известува дека Константин Филозоф ја создал азбуката и превел книги заедно со брата си Методиј во 6363 година од создавањето на светот(=855 г.). Методиј кој тогаш стоел на чело со "словенското кнежество" најверојатно го поттикнал Константина да се зафати со создавањето на словенската азбука-глаголицата која според Црноризец Храбар се состоела од 38 букви, од кои "едни биле составени по образец на грчките букви, а други според словенската реч", Од 38-те букви 24 одговарале на словенските и грчките звукови, додека 14 само на словенските. Дека Константин Филозоф со помошта на Методиј ја "изнашле словенската азбука" и превеле богослужбени книги од грчки на словенски јазик и се погрижиле да им ги пренесат своите знаења на "поспособните свои ученици" соопштува и Теофилакт Охридски во Климентовото житие. Исто така и повеќе археолошки наоди од локалитетите под Црквата Св.Никола и кружната црква на Клетовник кај с.Крупиште во Брегалничката област, се испишани голем број глаголски букви од тукушто создадената словенста азбука, што од своја страна ги потврдува пишаните извори.

Copyright © 2007, Институт за информатика

http://alumni.ii.edu.mk/multimedija2007/Kiril_Metodij/index.html


Прво ќе го почекам Македон да каже дали е согласен со текстот и дали тоа е официјалниот став на македонската историографија и тогаш ќе продолжам со покажување на изворите кои ги најдов.
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1112131415 24>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,203 секунди.