IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Македонија и Свет > Историја
  Активни теми Активни теми RSS - Кој ја присвојува историјата?
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Кој ја присвојува историјата?

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 122123124125126 147>
Автор
Порака Обратен редослед
дуле Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 11.Ноември.2006
Статус: Офлајн
Поени: 973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај дуле Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 15:13

Византискиот император Андроник Палеолог II (1282-1328) на Охридскот архиепископ му падарил плаштеница со грчки натпис: „Пастиру на Бугарите, во жртвопринесувањето спомни си за владетелот Андроник Палеолог.“
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 15:12
Originally posted by Tome2 Tome2 напиша:

http://www.pravoslavieto.com/poklonnichestvo/gr/kostur_kastoria/index.htm#1

Най-ранните черкви в Костур са от IХ-Х век, когато градът е бил един от важните български центрове на областта. Това са базиликите "Св. Безсребърници" ("Св. Врачи", гръц. "Анаргирой"), "Св. Стефан" и "Св. Архангели" (гръц. "Таксиархи Митрополеос")............

правилно отбелязва арх. Н. Тулешков в книгата си "Архитектурното изкуство на старите българи", буквата "Ж", която се среща стотици пъти по стените на костурските черкви, може да бъде възприета едновременно като славянския "гръмен знак",.........


Sakam Skopsko


Плаошник
Plaosnik%201.jpg

Најмонументалниот црковен објект во Македонија е црквата Св.Пантелејмон на Плаошник позната уште и како Свети Климент. Таа во литературата важи за најрепрезентативен средновековен словенски споменик во Македонија.

 

Врз основа на археолошките ископувања посведочени се три фази во нејзиниот развој. Непосредно во годините по признавањето на христијанството за рамноправна религија во Римската империја, а најдоцна до почетокот на V век, на Плаошник биле подогнати две монументални базилики. Првата е Поликонхалната базилика, а пак, втората е на местото на денешниот Св.Пантелејмон. Она што е карактеристично за втората базилика е монументалноста на нејзината градба. Особено, здивот запира пред репрезентативноста на крстилницата и неговиот поден мозаик. Притоа, како еден од ранохристијанските симболи, на подниот мозаик се забележува свастиката. Таа е всушност стар индоевропски симбол на вечниот оган, кој во христијанството го симболизира вечниот живот. Свастиката во ранохристијанската симболика се јавува како влијание од истокот.

 

По доаѓањето на Словените на овие простори, во периодот од средината на VI и почетокот на VII век, постепено замира градењето на христијански објекти. Ова од причина што Словените како пагани ги рушеле христијанските градби во градовите кои ги освојувале.

 

Поради ова, но и поради премрежјата кои со себе ги носел византиско – бугарскиот конфликт од средината на IX век, монументалноста на црковните градби на Плаошник опаднала. Тие, сега (VII – IX в.) биле во урнатини, а на нивно место единствено егзистирала помала црковна градба. Меѓутоа, со христијанизацијата на македонските Словени, а посебно по доаѓањето на Св.Климент во Охрид,  црковниот живот во градот и околината добил на интензитет. Се претпоставува дека на иницијатива на Св.Климент, стариот црковен објект бил обновен во лицето на прекрасната црква Св.Пантелејмон. На тој начин повторно се обновило црковното значење на Плаошник.

POLIKONHALNA_BAZILIKa.jpg

По смртта на светецот, на јужната страна од црквата Св.Пантелејмонт биле  погребани неговите мошти. Според пишувањето на охридскиот архиепископ од XI  век, Теофилакт Охридски, црквата во времето пред изградбата на Света Софија имала катедрална улога. Првата реставрација на црквата се датира во XII век, а втората во XIII век.

 

По доаѓањето на Османлиите на овие простори, Св.Пантејелмон била претворена во џамија, позната како Имарет – џамија. Што се однесува пак, до моштите на Св.Климент, тие најпрво биле пренесени во црквата „Стар Св.Климент“, а подоцна  во Богородица Перивлепта. Во 1941/42 г. Кирил Прличев (син на Григор) во тогашната Имарет џамија, успеал да ја најде криптата (гроб) во која биле погребани моштите на светецот во IX век и во кои почивале се до нивното пренесување во Стар Св.Климент.
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 15:09
ЗАтоа и Дуле - ДУШАН е Србоман(Србин)голема%20насмевка
Кон врв
Vladimir88 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
"Arbeit macht frei"

Регистриран: 20.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4349
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Vladimir88 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 15:08
Originally posted by дуле дуле напиша:

Originally posted by Boogie Boogie напиша:

Пак не ми е јасно кој го покрстил Борис од хан Гоборис и зошто неговите синови се степале несакајки да го прифатат христијанството а него го прогнале у Манестир христијански.И зошто на крајот на краиштата не си пишувате туркомонголски кога мислите дека Хановите од родот Дуло ви се предциголема%20насмевка

Кубрат Пулев - боксер, Аспарух Лешников - певец, Аспарух Jосифовски - антифашист.... да изброjавам ли уште?


Сергеј ЛаврОВ...татар ли е??
Роберт БУГР, бугар ли е??
Кон врв
Vladimir88 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
"Arbeit macht frei"

Регистриран: 20.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4349
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Vladimir88 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 15:07
Originally posted by дуле дуле напиша:

Уште од Матковски:


...Во патописот на Иван Каваза од мај 1591 г., кој патувал како дел од персоналот на новоназначениот венецијански пратеник во Цариград Лоренцо Бернардо, а во Македонија влегле преку Леш и Елбасан, во врско со тоа што сега не итересира стои следното:
"...Струга, град во Бугарија, крај границата со Албанија. ...Струга е град, таа повеќе е село и е прво место што се наоѓа во Бугарија по излегувањето од Албанија. ...Пред да се влезе во Струшкото Поле, кое речиси сето е обработено и мошне плодно, се поминува преку еден мост што ја дели Албанија од Бугарија. Бугарите имаат словенски јазик, а православна вера (il rito greco). ...Битола е мошне населено место во Бугарија. Како што има 1500 куќи од кои околу 200 еврејски. ...влеговме во едно мошне широко поле од Турците наречено Varrona [Треба Вардарово. Кај византиските писатели ова поле под ова име се спомнува уште во 1204 г. Тука живеало турско племе Вардариоти, кои биле христијани и имале свој епископ потчинет на Охридаката архиепископија. - Заб. на А.М], а од Бугарите Slanizza [Нареченао е така бидејќи полето е солено. Уште во средниот век во употреба било и ова име. По доаѓањето на Турците, едно време го прекрстиле во Тузла. Туз на тур. значи сол. Тузла - Сланица. Заб на А.М. - Всушност Сланица е постарото име за Ениџевардарското поле. - Заб. моја.]. ...На два часа пред да втасаме во Солун, преку еден дрвен мост, долг можеби 300 чекори ја минавме реката Vardar. ...Овој мост е границата меѓу Бугарија и Тесалија. Во негова близина има неколку куќи од каде дојдоа неколку млади Бугари да нè пречекаат со погачи печени под пепел.“ (А.Матковски, op. cit. 296-301)


Софија македонски град???


Цитирај Охридската Архиепископија го шири македонското име

Инаку, поданиците на Охридската Архиепископија ја сметале и чувствувале истата како Македонска и таа всушност го ширела македонското име, кое станало синоним за словен. Така, до 17 век, во сите територии кои биле под јуриздикција на Охридската Архиепископија е присутно македонското име, а тие територии биле нарекувани од нивните жители ПРЕДЕЛИ МАКЕДОНСКИ.

Првиот српско-црногорски печатар од почетокот на 16 век, Божидар Вуковиќ во сите свои книги се титулира дека е од Подгорица, во пределите македонски „грешни Божидар Вуковић, отачаством от Диоклитије јеже јест ва пределех мађедонских“ (Beograd, Arhiv Sanu, inv. br. 163, (Oktoih petoglasnik, Venecija, 1536, zavrseno 27. jula 1537. g. - Pogovor na l. 158`. ZIN I 486, Beograd. Narodna biblioteka Srbije, I 7, (Praznicni minej, Venecija, 11. juna 1536 - 19. januara 1538. g.- Pogovor na l. 432 - 433`. ZIN I 494.). Но, не само Божидар Вуковиќ, туку и многу писатели од Босна, Херцеговина, Србија, Далмација, во периодот по душановото царство, своите земји ги сметаат за делови на Македонија.




Од кавадаречкиот првенец, г-н Васил Несторов, во 1916 г. бугарската окупациона армија одзела старопечатен "Тримесник", печатан во Шкодра-Скадар од некој г. Стефан, со следнава содржина: „ја свршив оваа Божја книга во лето Христово 1563, месец декември, на К.Д., во деловите на Македонија, во родниот град Скадар...“ (ЦВА, ф. 40. оп. II, а.е. 935, л. 57-58).

И учените од шопскиот крај на денешна Бугарија, ја сметале својата татковина како дел од Македонија. Во 16 век се познати двајца учени шопи Јаков Крајков „от пределех македонских“ и Јаков „от Македоние“.

Првиот, на еден печатен псалтир запишал: „Аз Јаков от пределех македонских, од места зовом Софија, Крајков син... И аште кому која потреба, в’схоштет от светих книг, то вса сија сут принесена в места Скопје, у Кара Трифуна.“

Вториот, во 1566 г. поговор на печатен псалтир запишал: „Изидох от Македоние, отч’ства моего и в’нидих в западних странах близ Рим, в град Венетиа, и тамо обретох стари калапи Божидара... И аз убо, Јаков родом и от’чством бех иже в подкрили великие гори Осоговцеј, близ Коласискаго [Коласија е старото име на Ќустендил. - Забелешка на Скаловска.], от места нарицаема Камена Река“. (Радмила Угриновска - Скаловска, Записи и летописи. Скопје 1975. 87-88)
Првиот познат македонски книжар е Кара Трифун. Тој во Скопје во втората половина на 16-ти век во неговата „словенска книжарница“ (така стои во старите книги) ги продавал венецијанските изданија на Јаков Крајков, на Ј.Загуровиќ и други црковни книги.

Страница од Часловот на Јаков Крајков.



Според Скаловска: „Јаков, Крајков син од Софија и Јаков од Камена Река, село под Осоговската планина се печатарски трудбеници кои работеле во една од најстарите јужнословенски печатници на Божидар Вуковиќ во втората половина на 16 век.





Страница од „Часловот“ на Јаков Крајков, „от пределех македонских, од места зовом Софија“.


Изменето од Vladimir88 - 17.Март.2008 во 15:09
Кон врв
Tome2 Кликни и види ги опциите
Група
Група


Регистриран: 16.Март.2008
Статус: Офлајн
Поени: 29
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tome2 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 15:06
http://www.pravoslavieto.com/poklonnichestvo/gr/kostur_kastoria/index.htm#1

Най-ранните черкви в Костур са от IХ-Х век, когато градът е бил един от важните български центрове на областта. Това са базиликите "Св. Безсребърници" ("Св. Врачи", гръц. "Анаргирой"), "Св. Стефан" и "Св. Архангели" (гръц. "Таксиархи Митрополеос")............

правилно отбелязва арх. Н. Тулешков в книгата си "Архитектурното изкуство на старите българи", буквата "Ж", която се среща стотици пъти по стените на костурските черкви, може да бъде възприета едновременно като славянския "гръмен знак",.........


Sakam Skopsko
Кон врв
дуле Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 11.Ноември.2006
Статус: Офлајн
Поени: 973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај дуле Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 15:04
ке продаржим со Крумчетата - Круме Кепески, Круме Тошески...
Кон врв
дуле Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 11.Ноември.2006
Статус: Офлајн
Поени: 973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај дуле Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 15:03
Originally posted by Boogie Boogie напиша:

Пак не ми е јасно кој го покрстил Борис од хан Гоборис и зошто неговите синови се степале несакајки да го прифатат христијанството а него го прогнале у Манестир христијански.И зошто на крајот на краиштата не си пишувате туркомонголски кога мислите дека Хановите од родот Дуло ви се предциголема%20насмевка

Кубрат Пулев - боксер, Аспарух Лешников - певец, Аспарух Jосифовски - антифашист.... да изброjавам ли уште?
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 14:56
Пак не ми е јасно кој го покрстил Борис од хан Гоборис и зошто неговите синови се степале несакајки да го прифатат христијанството а него го прогнале у Манестир христијански.И зошто на крајот на краиштата не си пишувате туркомонголски кога мислите дека Хановите од родот Дуло ви се предциголема%20насмевка
Кон врв
Tome2 Кликни и види ги опциите
Група
Група


Регистриран: 16.Март.2008
Статус: Офлајн
Поени: 29
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tome2 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 14:45
http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2409§ionid=30&id=0006901

http://www.segabg.com/online/IMG/2409/0018.jpg


Фалшифицирани надписи над фрески вo Дебърскиot манастир. В средата е цар Борис I, преправен на цар Стефан Дечански. Вдясно е цар Иван Шишман, преправен на цар Лазар. Несръчната фалшификация личи от сравнението с лjaвата фреска на Св. Димитър, чийто оригинален син фон над главата, както и почеркът са по-различни.

Sakam Skopsko


Изменето од Tome2 - 17.Март.2008 во 14:47
Кон врв
дуле Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 11.Ноември.2006
Статус: Офлајн
Поени: 973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај дуле Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 14:40
Уште од Матковски:


...Во патописот на Иван Каваза од мај 1591 г., кој патувал како дел од персоналот на новоназначениот венецијански пратеник во Цариград Лоренцо Бернардо, а во Македонија влегле преку Леш и Елбасан, во врско со тоа што сега не итересира стои следното:
"...Струга, град во Бугарија, крај границата со Албанија. ...Струга е град, таа повеќе е село и е прво место што се наоѓа во Бугарија по излегувањето од Албанија. ...Пред да се влезе во Струшкото Поле, кое речиси сето е обработено и мошне плодно, се поминува преку еден мост што ја дели Албанија од Бугарија. Бугарите имаат словенски јазик, а православна вера (il rito greco). ...Битола е мошне населено место во Бугарија. Како што има 1500 куќи од кои околу 200 еврејски. ...влеговме во едно мошне широко поле од Турците наречено Varrona [Треба Вардарово. Кај византиските писатели ова поле под ова име се спомнува уште во 1204 г. Тука живеало турско племе Вардариоти, кои биле христијани и имале свој епископ потчинет на Охридаката архиепископија. - Заб. на А.М], а од Бугарите Slanizza [Нареченао е така бидејќи полето е солено. Уште во средниот век во употреба било и ова име. По доаѓањето на Турците, едно време го прекрстиле во Тузла. Туз на тур. значи сол. Тузла - Сланица. Заб на А.М. - Всушност Сланица е постарото име за Ениџевардарското поле. - Заб. моја.]. ...На два часа пред да втасаме во Солун, преку еден дрвен мост, долг можеби 300 чекори ја минавме реката Vardar. ...Овој мост е границата меѓу Бугарија и Тесалија. Во негова близина има неколку куќи од каде дојдоа неколку млади Бугари да нè пречекаат со погачи печени под пепел.“ (А.Матковски, op. cit. 296-301)
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 14:11
Вопрос - а зошто натписите во Бугарските цркви се на Македонски?- Па нормално затоа зошто Македонските браќа ги покрстиле,христијанизирале и описмениле турко-монголите на Аспарух.
Зошто денес Бугарите не зборуваат и пишуваат на јазикот и писмото на Аспарух и неговите следбеници - Затоа зошто сите туркомонголи се Македонизирале и Христијанизираленамигнување
Кон врв
Tome2 Кликни и види ги опциите
Група
Група


Регистриран: 16.Март.2008
Статус: Офлајн
Поени: 29
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tome2 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 12:46
Originally posted by Vladimir88 Vladimir88 напиша:

Originally posted by Tome2 Tome2 напиша:

http://www.pravoslavieto.com/art/prilozhno/plashtanica/plashtanica_Andronik_ohrid.bmp

Плащаницa, подарена на Охридския архиепископ оd византийския император Андроник Палеолог II (1282-1328). Надписът на гръцки език на нея гласи: "Пастире на българите, при жертвоприношението спомни си за владетеля Андроник Палеолог"

http://www.pravoslavieto.com/art/prilozhno/plashtanica/index.htm


Sakam Skopsko



Добро де веќе знаеме ВИЗАНТИЈЦИТЕ како ги нарекувале МАКЕДОНЦИТЕ И СРБИТЕ...
Сега и србите ли се бугари?

Ама по твоја логика ќе треба ти да не се нарекуваш бугар, зошто бугарите ги нема на карта во времето на Василиј 2..



Vopros-zasto nadpisite vo crkvite vo makedonija sa na bugarski ?
Zasto vo   nekoj nadpisi na crkvite na Makedonija se sboruva za .." bugari"...bugarsko naselenie"..i nikade ne se zboruva za "makedonsko" naselenie ?

Poveli-cekam

Sakam Skopsko
Кон врв
Vladimir88 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
"Arbeit macht frei"

Регистриран: 20.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4349
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Vladimir88 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Март.2008 во 12:41
Originally posted by Tome2 Tome2 напиша:

http://www.pravoslavieto.com/art/prilozhno/plashtanica/plashtanica_Andronik_ohrid.bmp

Плащаницa, подарена на Охридския архиепископ оd византийския император Андроник Палеолог II (1282-1328). Надписът на гръцки език на нея гласи: "Пастире на българите, при жертвоприношението спомни си за владетеля Андроник Палеолог"

http://www.pravoslavieto.com/art/prilozhno/plashtanica/index.htm


Sakam Skopsko



Добро де веќе знаеме ВИЗАНТИЈЦИТЕ како ги нарекувале МАКЕДОНЦИТЕ И СРБИТЕ...
Сега и србите ли се бугари?

Ама по твоја логика ќе треба ти да не се нарекуваш бугар, зошто бугарите ги нема на карта во времето на Василиј 2..

Изменето од Vladimir88 - 17.Март.2008 во 12:42
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 122123124125126 147>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,282 секунди.