Испечати | Затвори го прозорот

Законот и Евангелието

Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: Стил на живот
Име на форумот: Вероисповед
Опис на форумот: Право на личен избор
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=19578
Датум на принтање: 12.Декември.2024 во 03:11
Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com


Тема: Законот и Евангелието
Постирано од: AlDra
Наслов: Законот и Евангелието
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 14:57
,,Но, ако сте водени од Светиот Дух, значи дека вие веќе не сте под Законот’’(Галатјаните 5:18)
Оваа реченица е цитат од Посланието до Галатјаните напишано од Апостолот Павле вдахновен од Светиот Дух. Група Евреи, легалисти, луѓе кои верувале дека мора да се држи Законот и традициите ги збунувале Галатјаните и ги терале да се обрежат и со тоа да ги потчинат на легализмот. Овие луѓе верувале и проповедале дека човекот ќе биде спасен преку следење на Законот Мојсеев (со акцент на обрежувањето) како додаток на верата во Христа. Борбата за слобода и вистина е главниот мотив на ова Послание.
Ако не води Духот значи дека сме Христови и дека Тој е наш. Христос го исполни Законот наместо нас. Поради ова не сме под Мојсеевиот Закон туку под Христовата благодат(Римјаните 6:14). Патот на светоста по кој сме повикани да одиме го надминува Законот.
Некој може да помисли дека ако е тргнат Законот ние ќе станеме беззаконици, дека ќе немаме стандард за праведност. Но, всушност, ако не се ослободиме од Законот на законски начин и додека не не води Духот ние не можеме да знаеме што е тоа вистинска побожност. Ако не води Духот нема да го кршиме Законот. Кога не води Духот, ние не размислуваме за Законот туку индиректно го исполнуваме. Дури правиме повеќе одошто бара Законот.
Зошто е даден Законот? Преку него ја согледуваме Божјата волја. Тој им е потребен на беззакониците за да ги заузда, за да им влее страв од казна. Исто така Законот беше даден за да ни го открие гревот и за да сфатиме дека сме грешни. Фала Му на Бога, таму кадешто владее Духот и љубовта Божја- таму Законот е непотребен.
Законот не произведува подобри луѓе. Луѓето си остануваат зли без оглед на тоа што има закон. Можеби нема да прават толку злодела како што би правеле без закон, поради стравот од казна, но сепак срцата се полни со злоба. Целта на Законот е да го доведе човекот во очај, за веќе да не гледа во Законот туку на друга страна, да сфати дека е невозможно да биде спасен преку придржување до Законот, туку да побара спасение од Бога. Најмногу што законот може да стори е да не доведе до очај. Законот е даден да покаже дека нема друга правда, нема друг излез освен во Христа. Кога доаѓаме со вера кај Бога ние сме оправдани. Не е важно што мислат луѓето, важно е дека Бог не оправдал. Има луѓе кои не ја сфаќаат поентата на Законот. Гледањето во Законот поттикнува на самоправедност. Ако луѓето гледајќи во Законот се среќни- тие се фарисеи Законот не може самиот да произведе подобри луѓе, не е во состојба да ги произведе Плодовите на Духот: љубов, радост, мир, долготрпеливост, љубезност, добрина, верност, кроткост и самоконтрола (Галатјаните 5:22,23). Ако веќе ги имаме Плодовите на Духот, кои се исклучиво Негово дело во нас, тогаш зошто ни е Законот? Потребна ли е инекција на здрав човек? Кога постои забрана многумина би барале дупки во неа. Од друга страна ако постои систем на регулативи луѓето би се натпреварувале меѓусебно кој повеќе се држи до принципите и честопати ќе се случува некој да мисли дека во поголема мера од другите се придржува до Законот. Мојсеевиот Закон може да доведе само до надворешна моралност, но не и да предизвика промени во нашето битие, што е единственото битно нешто, имено ,,Не е важно дали е човек обрежан или не. Важно е да се промениме, да станеме нови луѓе.’’(Галатјаните 6:15).
Многу важен стих во кој Павле не потсеќа на една животозначајна вистина е следниов:,,Зашто целиот Закон може да се сведе само на една заповед: Сакај го ближниот свој како што се сакаш себеси.’’. Без оглед на тоа каков систем на регулативи ќе имаме, сепак тоа не ни гарантира дека ќе имаме просветлени луѓе. Доколку Го немаме Духот Божји во нас ќе бидеме исполнети со себичност и со компетитивност. Ако пак имаме љубов, ќе се трудиме да не наштетиме никому, да не повредиме некого, нема да крадеме, да лажеме, навредуваме, потсмеваме, озборуваме, искористуваме... листата е долга. Зошто ни е Законот тогаш? Зар целта на Законот не беше токму таа?
И уште нешто... кога владееше Законот луѓето се трудеа да се држат до него поради стравот од казна. Нормално, таквиот страв носеше и тага. Од друга страна, вториот Плод на Духот е токму опозитот на тагата- радоста. Зошто? Ние Христијаните веруваме дека сме спасени, дека нашето спасение беше заработено на Голготскиот крст. Ние сме слободни луѓе. Сепак живееме побожно, не затоа што така мораме, туку затоа што така сакаме, затоа што сме внатрешно променети. Сакаме и се трудиме да живееме Богоугодно затоа што Го љубиме и затоа што сме Му благодарни, а не поради стравот од казна. Во тоа има голема разлика. Ние живееме во Духот па сакаме и да одиме по Него.
Темава е многу опсежна. Има многу што да се каже, многу прашања поттикнува.



Коментари:
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 16:28
AlDra, me raduva shto go napisha ovoj komentar i sto go stori tokmu na ovoj nachin. Ne samo sto ja vnese vistinskata hristijanska perspektiva, tuku i mnogu ubavo go objasni faktot zoshto Zakonot treba da bide nadminat za da mozhe zdraviot chovek da napreduva vo svoeto prosvetluvanje.

Kako sto reche na krajot, temava navleguva mnogu dlaboko vo sushtinata na religijata (ne samo hristijanskata) i so nea ne samo shto ne se slozhuvaat site vernici denes, tuku ne se slozhuvale nitu vo pochetokot na sozdavanjeto na Hristijanstvoto. Vo sekoj sliuchaj, dokolku ima interes za temava, kje treba da se ochekuva interesna diskusija.

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 16:32
Ти благодарам Меси на убавите зборови. Очекувам опширна дискусија на темава.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 18:23
Се наметнува едно многу едноставно прашање:
Во кои случаи законот важи, а во кои случаи не?
Во идеален случај (како што опиша погоре Алдра), верникот воден од Светиот Дух, реално ќе го почитува се она што е дадено од Законот.
Но - што во случаите во кои нема тоа да го стори? Дали тогаш ќе се повикаме на казните кои тој Закон ги бара? Или ќе се водиме од НовоЗаветниот модел на проштевање и концепт дека Љубовта ќе го победи злото и гревот?

-------------
Do what is right, come what may...


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 19:33
Ochekuvame nekoj koj religiozno go sledi Zakonot do negovoto posledno slovo, da gi sledi i posledicite (kaznite) od nepridrzhuvanjeto do nego. Onoj koj ne go pravi toa, nema zoshto da se povikuva na kaznite.

Interesno e neshto vo vrska so tie kazni... imeno, ako vnimatelno gi chitate kje zabelezhite deka, osven koga Bog preti so svoe direktno zemanje na rabotata vo svoi race (sushi, poplavi, bolesti, vojni...), site kazni vo sushtina se zakoni za kaznuvanje.

Toa mu odi kako "zakon za decata e da gi slushaat roditelite i zakon za roditelite e da gi kaznat neposlushnite deca so kamenuvanje". Koga treba samiot sebe da se kaznish zatoa sto ne si rabotel strogo spored kazhanoto, togash... se razbira deka dva pati kje razmislish okolu toa.

Na choveka sekogash vo glava mu se vrti mislata "pa ako navistina toa mu bilo tolku bitno na Boga, togash neka kazni samiot Toj... i onaka e semozhen... koga mozhe da razdeli more, togash shto ostanuva za edna zaushka? A ako ne kazni, togash mozhebi ne moralo da se kaznuva? Zoshto togash jas na svoja dusha da si zemam grev, koga mozhe Toj tochno da reshi i da napravi taman kako sto treba."

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 21:25
Да, затоа и прашав - кога важи законот, а кога не?
Кои делови од истиот важат, а кои не?
Каква е казната за нарушување на законот?

-------------
Do what is right, come what may...


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 22:27
Казната за прекршувањата на Законот беа платени на Голгота пред речиси 2.000 години.
Уредбите од Законот можат да се класифицираат на следниов начин: морални, цивилни и социјални одредби. Моралните одредби останале непроменети и како такви се повторени во Новиот Завет(9 од 10те заповеди се повторени). Што се однесува на разните социјални и церемонијални одредби- тие не важат и не треба дослово да се придржуваме до нив. Сепак, принципите кои стојат позади овие одредби е вонвременска. На пример, законот за принесување животински жртви не важи за нас Христијаните, ние не принесуваме жртви за грев и благодарност, нашата Жртва беше принесена на крстот... но принципот на барање прошка од Бога и искажување благодарност останал непроменет.


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 22:32
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Да, затоа и прашав - кога важи законот, а кога не?
Кои делови од истиот важат, а кои не?
Каква е казната за нарушување на законот?


Toa jas prashav pred nekoe vreme vo temata http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=19377&PN=14 - "За хомосексуализмот"


Originally posted by Messenger Messenger напиша:

... dali hristijanskite vernici treba da gi sledat i da se upravuvaat spored zakonite objaveni vo knigata narechena Stariot Zavet ili ne? Dali zakonite, propisite i preporakite objaveni od Boga vo Stariot Zavet vazhat za hristijaniskite vernici ili ne vazhat za niv? Ako vazhat, znachi li toa dali treba da se upravuvaat spored niv ili ne? Ako ne vazhat, zoshto ne vazhat i dali ima togash nekoi zakoni koi vazhat?


Se ushte chekam na precizen i ednoznachen odgovor koj e podaten za vernicite.

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 22:35
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Се наметнува едно многу едноставно прашање:
Во кои случаи законот важи, а во кои случаи не?
Во идеален случај (како што опиша погоре Алдра), верникот воден од Светиот Дух, реално ќе го почитува се она што е дадено од Законот.
Но - што во случаите во кои нема тоа да го стори? Дали тогаш ќе се повикаме на казните кои тој Закон ги бара? Или ќе се водиме од НовоЗаветниот модел на проштевање и концепт дека Љубовта ќе го победи злото и гревот?


Што се однесува на случајот ако верникот згреши дали ќе биде казнет... одговорот е НЕ! Верникот е Божјо чедо и од Бога може да добие карање во случаите кога е непослушен но тоа не е казна. Како што реков во претходниот пост казната е платена засекогаш. Верникот е безусловно спасен. Ако живее Богоугодно ќе добие многу благослови, во спротивниот случај ќе добие карање но тоа не ја менува неговата положба во Христа.


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 06.Јули.2009 во 22:40
Aldra, gledam deka ti si odgovoril do nekade dodeka jas go spremav mojot komentar posle zidarski...

Mozheshli da se fokusirash malo poprecizno vo odnos na vernicite (ostavi go sveshtenstvoto ponastrana), dali za niv vazhi Zakonot, dali ne vazhi, dali delumno vazhi, koi delovi vazhat, dali toa podrazbira i vazhenje na kaznite koi se neddeliv element od Zakonot, Dali Isus gi plati i tie kazni za nash*te grevovi koi gi pravime ili kje gi napravime i dali toa znachi deka za nas ne vazhat povekje kaznite?

Na krajot, dali mozhesh tvoite razmisluvanje da gi potvrdish so Novozavetni citati ?

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 00:26
Месинџер - токму затоа и прашав тука - заради дискусијата во таа тема.

Originally posted by AlDra AlDra напиша:


Што се однесува на случајот ако верникот згреши дали ќе биде казнет... одговорот е НЕ! Верникот е Божјо чедо и од Бога може да добие карање во случаите кога е непослушен но тоа не е казна. Како што реков во претходниот пост казната е платена засекогаш. Верникот е безусловно спасен. Ако живее Богоугодно ќе добие многу благослови, во спротивниот случај ќе добие карање но тоа не ја менува неговата положба во Христа.


Ако казните од Законот не постојат веќе, тогаш хомосексуалноста треба да се третира како грев, не поразличен од било кој друг - односно, грев за кој казната е укор, но не и исфрлање од Црквата или нешто пострашно.
Што е пострашен грев хомосексуалноста (во однос на неБогоугодното живеење), отколку било кој друг грев кој верникот го повторува и не го поправа...? Зошто ја третираме поинаку од останатите гревови и се стремиме да ја казниме, или пак пристапуваме со крајни мерки на "реформирање" на грешниците... Зошто не се пристапува со истите мерки (беа наброени - психијатриски третмани, хемиски терапии и што ли не) - во случаи на прељуба на пример? Како е тој грев помалку страшен од хомосексуалноста, со оглед на тоа што прељубата е директно спомната во Заповедите (кои продолжуваат да важат)?!

-------------
Do what is right, come what may...


Постирано од: KINGDAVID
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 01:13
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Се наметнува едно многу едноставно прашање:
Во кои случаи законот важи, а во кои случаи не?
Во идеален случај (како што опиша погоре Алдра), верникот воден од Светиот Дух, реално ќе го почитува се она што е дадено од Законот.
Но - што во случаите во кои нема тоа да го стори? Дали тогаш ќе се повикаме на казните кои тој Закон ги бара? Или ќе се водиме од НовоЗаветниот модел на проштевање и концепт дека Љубовта ќе го победи злото и гревот?



Ke se rakovodime sprema Noviot Zavet, se razbira.

Nikoj od Hristijanskite crkvi ne kamenuval homoseksualec, kolku sto mi e mene poznato.

Inaku sekoj grev pred Boga e ist, kako sto se preljubata i kradenjeto, homoseksualnosta, idolopoklonstvoto itn.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 01:18
Зошто тогаш ги третираме различно?! Зошто не сум чул некој да предлага психијатриски третман за прељуба на пример?

-------------
Do what is right, come what may...


Постирано од: KINGDAVID
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 01:48
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Зошто тогаш ги третираме различно?! Зошто не сум чул некој да предлага психијатриски третман за прељуба на пример?



Za toa ima vo Biblijata edno pravilo: Nedolzniot (iznevereniot ) partner ima pravo da podnese baranje za razvod, ako ima preljuba .

Za kradenjeto zatvor, itn. Ne moze za site isti merki.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 02:25
Originally posted by Messenger Messenger напиша:

Aldra, gledam deka ti si odgovoril do nekade dodeka jas go spremav mojot komentar posle zidarski...

Mozheshli da se fokusirash malo poprecizno vo odnos na vernicite (ostavi go sveshtenstvoto ponastrana), dali za niv vazhi Zakonot, dali ne vazhi, dali delumno vazhi, koi delovi vazhat, dali toa podrazbira i vazhenje na kaznite koi se neddeliv element od Zakonot, Dali Isus gi plati i tie kazni za nash*te grevovi koi gi pravime ili kje gi napravime i dali toa znachi deka za nas ne vazhat povekje kaznite?

Na krajot, dali mozhesh tvoite razmisluvanje da gi potvrdish so Novozavetni citati ?


Секако дека можам. Би им препорачал на сите заинтересирани на темава да го прочитаат Посланието до Галатјаните и Римјаните 6 и 7 глава.
Исус не го укина Законот, имено ,,17 „Немојте да мислите дека сум дошол да ги укинам Божјиот Закон и учењата на пророците. Не дојдов да ги укинам, туку да ги исполнам.18 Зашто, ве уверувам дека, се додека постојат небото и Земјата, ниту најмал детаљ од Божјиот Закон нема да се укине се додека целосно не се исполни!’’. Баш напротив со Неговата смрт на крстот Тој го афирмираше Законот. Да се потсетиме, Законот бара жртва за грев. ,,5 Кога, пак некој е виновен за некоја од овие работи и ќе го признае гревот свој, 6 нека Му принесе на Господ за гревот што го сторил- женско од ситниот добиток: овца или коза од стадото свое за гревот; и свештеникот ќе го ослободи од гревот негов’’(Левит 5:5,6). Исус е Јагнето Божјо Кое го понесе гревот на светот. Праведникот Кој умре за неправедните не ослободи од казната која ја заслужуваме. Со тоа не го укина Законот туку го потврди, имено потврди дека Законот со право бара жртва за грев. Зошто мораше да се жртвува за грев? Зар не е премногу гадно и морничаво да се убиваат животни? Зар не е премногу гадно да умре човек, невин да плати за еден куп грешници? На некои луѓе кога гледаат крв им се гади. Баш така треба да ни се гади на сите нас од гревот. Замислете како изгледало во тоа време, кога свештениците убивале (речиси) секојдневно животни. Биле облечени во бели одежди кои всушност станувале црвени од крвта на животните. Сето тоа со една намера- да сфатиме дека како што нам ни е гадно да гледаме крв така и на Бога му е гадно да ги гледа нашите гревови.
Да се вратиме на темава. Во продолжение ќе наведам цитати од Светото Писмо кои го потврдуваат моето верување кое го изложив во овој и во претходните коментари.
,,23 Пред да ни се објави верата во Христос, како начин да бидеме прифатливи за Бог, Законот не чуваше како затвореници, под свој надзор.

24 Така Законот ни беше воспитувач што не водеше кон Христос, за да се помириме со Бог преку вера.

25 Сега кога ни се објави верата, веќе нема потреба Законот да ни биде воспитувач.

26 Сите стануваме Божји деца, преку вера во Исус Христос.

27 Сите што преку крштавање во името на Христос се идентификуваа со Него, станаа како Христос.’’ (Галатјаните 3:23-27)

,,5 Бог го испрати Христос за да не ослободи од Законот и, преку посвојување, да не направи Божји деца. ’’(Галатјаните 4:5)

,,1 Значи, ние сме слободни! Христос не ослободи. Држете се цврсто до таа слобода и не дозволувајте повторно да ви го стават јаремот на ропството, односно Мојсеевиот Закон.’’(Галатјаните 5:1)

За тој што верува во Исус Христос нема никакво значење дали е обрежан или не. Важно е да имате делотворна вера и таа да се искажува преку љубов. (Галатјаните 5:6).

,,18 Но ако сте водени од Светиот Дух, значи дека вие веќе не сте под Законот. ’’(Галатјаните 5:18)

,,15 Не е важно дали е човек обрежан или не. Важно е да се промениме, да станеме нови луѓе.

16 На сите што ќе се придржуваат кон ова правило им посакувам мир и милост од Господ. Тие се новиот Божји народ.’’(Галатјаните 6:15,16)


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 02:47
Originally posted by AlDra AlDra напиша:

Originally posted by Messenger Messenger напиша:

Aldra, gledam deka ti si odgovoril do nekade dodeka jas go spremav mojot komentar posle zidarski...

Mozheshli da se fokusirash malo poprecizno vo odnos na vernicite (ostavi go sveshtenstvoto ponastrana), dali za niv vazhi Zakonot, dali ne vazhi, dali delumno vazhi, koi delovi vazhat, dali toa podrazbira i vazhenje na kaznite koi se neddeliv element od Zakonot, Dali Isus gi plati i tie kazni za nash*te grevovi koi gi pravime ili kje gi napravime i dali toa znachi deka za nas ne vazhat povekje kaznite?

Na krajot, dali mozhesh tvoite razmisluvanje da gi potvrdish so Novozavetni citati ?


Секако дека можам. Би им препорачал на сите заинтересирани на темава да го прочитаат Посланието до Галатјаните и Римјаните 6 и 7 глава.
Исус не го укина Законот, имено ,,17 „Немојте да мислите дека сум дошол да ги укинам Божјиот Закон и учењата на пророците. Не дојдов да ги укинам, туку да ги исполнам.18 Зашто, ве уверувам дека, се додека постојат небото и Земјата, ниту најмал детаљ од Божјиот Закон нема да се укине се додека целосно не се исполни!’’. Баш напротив со Неговата смрт на крстот Тој го афирмираше Законот. Да се потсетиме, Законот бара жртва за грев. ,,5 Кога, пак некој е виновен за некоја од овие работи и ќе го признае гревот свој, 6 нека Му принесе на Господ за гревот што го сторил- женско од ситниот добиток: овца или коза од стадото свое за гревот; и свештеникот ќе го ослободи од гревот негов’’(Левит 5:5,6). Исус е Јагнето Божјо Кое го понесе гревот на светот. Праведникот Кој умре за неправедните не ослободи од казната која ја заслужуваме. Со тоа не го укина Законот туку го потврди, имено потврди дека Законот со право бара жртва за грев. Зошто мораше да се жртвува за грев? Зар не е премногу гадно и морничаво да се убиваат животни? Зар не е премногу гадно да умре човек, невин да плати за еден куп грешници? На некои луѓе кога гледаат крв им се гади. Баш така треба да ни се гади на сите нас од гревот. Замислете како изгледало во тоа време, кога свештениците убивале (речиси) секојдневно животни. Биле облечени во бели одежди кои всушност станувале црвени од крвта на животните. Сето тоа со една намера- да сфатиме дека како што нам ни е гадно да гледаме крв така и на Бога му е гадно да ги гледа нашите гревови.
Да се вратиме на темава. Во продолжение ќе наведам цитати од Светото Писмо кои го потврдуваат моето верување кое го изложив во овој и во претходните коментари.
,,23 Пред да ни се објави верата во Христос, како начин да бидеме прифатливи за Бог, Законот не чуваше како затвореници, под свој надзор.

24 Така Законот ни беше воспитувач што не водеше кон Христос, за да се помириме со Бог преку вера.

25 Сега кога ни се објави верата, веќе нема потреба Законот да ни биде воспитувач.

26 Сите стануваме Божји деца, преку вера во Исус Христос.

27 Сите што преку крштавање во името на Христос се идентификуваа со Него, станаа како Христос.’’ (Галатјаните 3:23-27)

,,5 Бог го испрати Христос за да не ослободи од Законот и, преку посвојување, да не направи Божји деца. ’’(Галатјаните 4:5)

,,1 Значи, ние сме слободни! Христос не ослободи. Држете се цврсто до таа слобода и не дозволувајте повторно да ви го стават јаремот на ропството, односно Мојсеевиот Закон.’’(Галатјаните 5:1)

За тој што верува во Исус Христос нема никакво значење дали е обрежан или не. Важно е да имате делотворна вера и таа да се искажува преку љубов. (Галатјаните 5:6).

,,18 Но ако сте водени од Светиот Дух, значи дека вие веќе не сте под Законот. ’’(Галатјаните 5:18)

,,15 Не е важно дали е човек обрежан или не. Важно е да се промениме, да станеме нови луѓе.

16 На сите што ќе се придржуваат кон ова правило им посакувам мир и милост од Господ. Тие се новиот Божји народ.’’(Галатјаните 6:15,16)




!.    Исус не го укина Законот, имено ,,17 „Немојте да мислите дека сум дошол да ги укинам Божјиот Закон и учењата на пророците. Не дојдов да ги укинам, туку да ги исполнам.18 Зашто, ве уверувам дека, се додека постојат небото и Земјата, ниту најмал детаљ од Божјиот Закон нема да се укине се додека целосно не се исполни!’’Баш напротив со Неговата смрт на крстот Тој го афирмираше Законот. Да се потсетиме, Законот бара жртва за грев.


2.    ,,23 Пред да ни се објави верата во Христос, како начин да бидеме прифатливи за Бог, Законот не чуваше како затвореници, под свој надзор. 25 Сега кога ни се објави верата, веќе нема потреба Законот да ни биде воспитувач.,,5 Бог го испрати Христос за да не ослободи од Законот и, преку посвојување, да не направи Божји деца. ’’(Галатјаните 4:5),,1 Значи, ние сме слободни! Христос не ослободи. Држете се цврсто до таа слобода и не дозволувајте повторно да ви го стават јаремот на ропството, односно Мојсеевиот Закон.’’(Галатјаните 5:1)

I kako stojat sega rabotite? Dali zakonot ne e ukinat i vazhi i do najmal detal, se dodeka kje postojat neboto i zemjata i dodeka toj vo potpolnost ne se ispolni ili vekje e ukinat bidejki sega ni se objavi verata?

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 03:39
Кога човекот ќе поверува дека Синот Божји Исус Христос умре на крстот наместо него, тој човек бидува исполнет со Светиот Дух Кој во него дејствува и го хармонизира човекот со Божјата Волја. Дали тогаш е потребен Законот? Дали е потребен воспитувачот ако децата се послушни?
Исус не го укина Законот, туку го исполни она што Законот го бараше. Имено тоа беше казната за гревовите. Христос умре наместо нас, ја подмири казната која Законот ја бараше. Со тоа не се укина Законот, туку се исполни до најмал детал. А сега Духот во нас произведува она што Законот не можеше- плодовите на Духот. Нема контрадикторност во Библијата!


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 03:43
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Да, затоа и прашав - кога важи законот, а кога не?
Кои делови од истиот важат, а кои не?
Каква е казната за нарушување на законот?



Овде ќе одговорам само на прашањето: кои делови од истиот важат, а кои не?

Важат моралните одредби. Но не и граѓанските и церемонијалните. Сепак, принципите кои стојат позади граѓанските и церемонијалните одредби важат и до денешен ден.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 04:04
,,1 Потоа Исус отиде на Маслиновата Гора.

2 Следното утро, Тој повторно дојде во храмот. Сиот народ доаѓаше кај Него, а Тој, седејќи, ги поучуваше.

3 Вероучителите и фарисеите доведоа една жена што беше фатена во прељуба, па откако ја поставија насреде,

4 Му рекоа: „Учителе, оваа жена е фатена на дело како врши прељуба.

5 Во нашиот Закон Мојсеј заповедал таквите жени да бидат каменувани. Што велиш Ти?“

6 Тие Му го рекоа ова на Исус за да видат што ќе стори, надевајќи се дека ќе има за што да Го обвинат. Исус се наведна и почна со прстот да пишува по земјата.

7 Но бидејќи тие упорно Го прашуваа, Тој се исправи и им рече: „Тој што меѓу сите вас е без грев, прв нека фрли камен на неа!“

8 Потоа повторно се наведна и продолжи да пишува по земјата.

9 Кога обвинителите го слушнаа тоа, еден по еден почнаа да си заминуваат, на чело со старешините, се додека не останаа само Исус и жената, која стоеше на средината.

10 Исус се исправи и ја праша: „Жено, каде се луѓето што те обвинуваа? Никој ли не те осуди?“

11 „Никој, Господине!“ - Му одговори таа. „Тогаш ни Јас не те осудувам; оди си и отсега не греши“ - и рече Исус.’’(Евангелие по Јован 8:1-11)


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 04:28
Originally posted by AlDra AlDra напиша:

Христос умре наместо нас, ја подмири казната која Законот ја бараше. Со тоа не се укина Законот, туку се исполни до најмал детал. А сега Духот во нас произведува она што Законот не можеше- плодовите на Духот. Нема контрадикторност во Библијата!


I kade gi gledash tie raboti vo sekojdnevniot zhivot? Deka posle Isusovoto raspetie Duhot vo site lugje proizveduva onoa sto Zakonot ne mozheshe?

Lugjeto i natamu se istite kako sto bea i porano. Isto dobri, sto loshi, isto lazhat, kradat, ubivaat, izneveruvaat... pokazhi mi eden chovek vo koj Duhot vlegol i napravil takvo chudo. Jas do sega nemam sretnato nitu eden takov chovek. Da, znam nekoi koi stanale podobri od toa sto bile porano, deka se smirile, deka povekje ne se tepaat, ne pijat, ne se kockaat, no sepak so toa samo im se priblizhile na onie "normalnite" sekojdnevni lugje koi ni najmalu ne gi smetame kako chudesno preporodeni od Duhot.

Ako duhot vlegol vo nas i pravi chudo sto nemozhe Zakonot da napravi, togash jas vo lugjeto ne gledam takvo chudo. Mene s'e mi izgleda kako redovna normalna sostojba.

Sega vo sto e rabotata? Dali ovaa sekojdnevna sostojba e taa chudesnata koja ja sozdal Duhot koga vlegol vo lugjeto? Dali Pavle mozhebi ne bil vo pravo koga go propagiral ova veruvanje ako sudime spored onoa sto sekojdnevno go gledame okolu nas? Dali Duhot ne raboti podednakvo silno na sekogo? Mozhebi lugjeto reshavat dali kje mu dozvolat na Duhot da vleze vo niv? Ako e taka, togash dali za takvite i natamu treba da vazhi Zakonot...? Ako treba, togash zoshto ne go koristime? Ako ne treba, togash sto kje pravime so niv ? Ako go koristime, dali toa kje bide vo celost ili samo parcijalno? Ako e parcijalno, koj kje odredi koi delovi kje gi koristime, a koi nema?

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 04:31
Ајде точно да видиме што вели Светото Писмо, а не да вадиме делумни цитати...
(1Коринтјани 6)
9 Или не знаете ли дека неправедниците нема да го наследат Божјото Царство? Не измамувајте се! Ни блудниците, ни идолопоклониците, ни прељубниците, ни мекушците, ни изопачените мажи (содомци),
10 ни крадците, ни лакомците, ни пијаниците, ни клеветниците, ни разбојниците, нема да го наследат Божјото Царство.

Светото Писмо е јасно - не се прави никаква разлика меѓу блудниците, хомосексуалците, прељубниците, мекушците, крадците, лакомците, пијаниците, клеветниците, крадците.
Ниту еден од нив нема да го наследи Божјето Царство.

Но - никаде не вели дека ќе одат в затвор, дека треба да се праќаат на психијатриски третмани, дека треба да се лечат со терапии...

Напротив... дава многу едноставен лек за сите нив:
(1Коринтјани 6)
11 И некои од вас беа такви. Но, се измивте, и се осветивте, и се оправдавте во името на нашиот Господ Исус Христос и во Духот на нашиот Бог.

Значи - грешниците (некои од луѓето на кои им се обраќа биле такви!) - се измиле, се осветиле и се ОПРАВДАЛЕ во името на нашиот Господ Исус Христос...
Како што гледате - овој стих е веднаш по двата стиха во кои се набројуваат различните видови грешници.

Уште повеќе - погледнете што вели самиот Бог во Јован 8:
7 Но бидејќи и натаму Го прашуваа, се исправи и им рече: „Кој е од вас безгрешен, нека прв фрли камен врз неа!”

Болдираниот текст е битен заради две работи. Прво - затоа што е директно обраќање од Бога (Христос) да не судиме наместо Него.
Второ - затоа што ги поистоветува гревовите! Не вели - Кој од вас не направил блуд, нека прв фрли камен.
Вели - Кој од вас е БЕЗГРЕШЕН. Без никакви гревови. Без блуд, содомија, пијанство, разбојништво, клеветништво.......

Давиде - идејата дека за секој грев има различна казна, само докажува дека казните се граѓански, но не и Божји. Затоа што Божјата Казна е само една - неприпаѓање кон Царството Божје, односно Негово ненаследување.

Алдра, токму така - ако сме го наследиле моралниот дел од Законот, кој пред се се содржи во 10-те заповеди, тогаш следи дека прељубата е "потежок" грев од хомосексуалноста, затоа што таа е спомната како една од заповедите. Ова го велам само споредбено, затоа што сепак, гледаме од Новиот Завет, дека сите тие гревови се поистоветени и казната за сите нив е една.

-------------
Do what is right, come what may...


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 04:35
Меси зар не го прочита почетокот од овој пост? Зар не реков дека кога човек ќе поверува дека Исус умрел место него ќе биде исполнет со Светиот Дух? Влијанието на Духот не е сеопшто, туку само во верниците. Но и кај верниците не е подеднакво силно. Тоа зависи од верникот и од неговата отвореност кон Бога. Да не излезе дека зборувам моја филозофија еве ти и цитати:

,,Грешните телесни похоти се противат на дејствувањето на Светиот Дух, а Светиот Дух се противи на дејствувањето на грешните телесни похоти. Овие две сили се борат една против друга. Тоа значи дека нема да можете да правите се што ќе посакате.’’(Галатјаните 5:17)

,,Тие што Му припаѓаат на Исус Христос, ја имаат распнато својата грешна телесна природа, заедно со нејзините необуздани желби и страсти. ’’(Галатјаните 5:24)


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 04:41
Зидарски, не би сакал овде да се распливуваме, сепак темата овде е Законот и Евангелието, па би препорачал дискусијата за хомосексуалноста да ја продолжиме во таа тема.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 05:40
Оваа тема ја замислив како место каде би можеле да дискутираме за држењето на Божјиот Закон и за Евангелието, а не за тоа како Христијаните ќе се справуваат со луѓето кои ги прекршиле граѓанските закони, или пак како дискусија за хомосексуалноста. Се надевам дека дискусијата ќе тече во посакуваната насока.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 06:42
Originally posted by AlDra AlDra напиша:

Оваа тема ја замислив како место каде би можеле да дискутираме за држењето на Божјиот Закон и за Евангелието, а не за тоа како Христијаните ќе се справуваат со луѓето кои ги прекршиле граѓанските закони, или пак како дискусија за хомосексуалноста. Се надевам дека дискусијата ќе тече во посакуваната насока.

Штета што така ги разбираш нашите коментари... Ниту моите, ниту на Месинџер коментарите не се со цел да се зборува за хомосексуалност или за справување со прекршувањето на законите...
Зборуваме за практичната примена на Законот.
И уште нешто(што го поставив малку погоре) - еднаквоста на гревовите (и нивната казна) во Новиот Завет.

-------------
Do what is right, come what may...


Постирано од: Hamza
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 13:04
...

-------------
" Sto ocima vidim, toga se ne bojim!"


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 19:55
Би сакал оваа дебата да биде теолошка а не општествена. Хамза, Христијанството нема за цел да се поистовети со државата. Црквата и државата постојат паралелно.


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 07.Јули.2009 во 23:21
OK, koga vekje utvrdivme deka nemozhe da postoi funkcionalno svetovno hristijansko opshtestvo, da mineme na teorija...

Izneseniot stav na vovedniot komentar na temava, potkrepen podocna so citati od Noviot Zavet, jasno pokazhuva deka toj se temeli na interpretaciite na Pavle.

Postojat li drugi citati od Noviot Zavet, od Isus ili drugite apostoli, koi bi bile ednoznachni so vekje navedenite ?

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 08.Јули.2009 во 02:37
Originally posted by Messenger Messenger напиша:

OK, koga vekje utvrdivme deka nemozhe da postoi funkcionalno svetovno hristijansko opshtestvo, da mineme na teorija...

Izneseniot stav na vovedniot komentar na temava, potkrepen podocna so citati od Noviot Zavet, jasno pokazhuva deka toj se temeli na interpretaciite na Pavle.

Postojat li drugi citati od Noviot Zavet, od Isus ili drugite apostoli, koi bi bile ednoznachni so vekje navedenite ?


Темата не беше насочена да одговори на тоа прашање. Дискусијата тргна во погрешна насока и почнавме да збориме за граѓанскиот закон а не за Мојсеевиот Закон што беше и мојата главна идеја.

Дека воведот во темава не е ексклузивно Павлова доктрина потврдуваат и други цитати од Светото Писмо.


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 08.Јули.2009 во 06:31
Originally posted by AlDra AlDra напиша:


Дека воведот во темава не е ексклузивно Павлова доктрина потврдуваат и други цитати од Светото Писмо.


Izvini, no izgleda jas nemozham da se snajdam vo dosega navedenite citati... dali mozhesh da gi navedesh ushte ednash drugite citati, koi ne se od Pavle, a preku sekoe somnenie ja potvrduvat Pavlovata interpretacija?

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 13.Јули.2009 во 16:08
Јас не знам уште колку пати ќе треба да повторам, ама ајде се надевам дека ќе сфатите.
ТЕМАВА Е ЗА МОЈСЕЕВИОТ ЗАКОН И ЕВАНГЕЛИЕТО, А НЕ ЗА ГРАЃАНСКИТЕ ЗАКОНИ И ЕВАНГЕЛИЕТО. ГИ МОЛАМ МОДЕРАТОРИТЕ ДА ИНТЕРВЕНИРААТ ПРИ СЕКОЕ ОДВЛЕКУВАЊЕ НА ДИСКУСИЈАТА ВО ДРУГА НАСОКА.

-------------
Вера, надеж, љубов


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 14.Јули.2009 во 02:29
Diskusijata sto se razvrza po otvorenata tema e povrzana so Zakonot i Hristijanstvoto. Mozhebi samo izgleda deka izlaga nadvor od nejzinite ramki...

Vo sekoj sluchaj, za da bidat site chelnovi zadovolni, kje gi razdelam komentarite so druga tema - Hristijanstvoto i svetovniot zhivot

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: AlDra
Датум на внесување: 18.Јули.2009 во 20:27
Originally posted by Messenger Messenger напиша:

Originally posted by AlDra AlDra напиша:


Дека воведот во темава не е ексклузивно Павлова доктрина потврдуваат и други цитати од Светото Писмо.


Izvini, no izgleda jas nemozham da se snajdam vo dosega navedenite citati... dali mozhesh da gi navedesh ushte ednash drugite citati, koi ne se od Pavle, a preku sekoe somnenie ja potvrduvat Pavlovata interpretacija?


,,1 Во времето додека Павле и Барнаба беа во сириска Антиохија, имаше неколку луѓе дојдени од Јудеја што им говореа на новообратените христијани од нееврејско потекло дека, ако не се обрежани според обичајот оставен од Мојсеј, не можат да бидат спасени.

2 Павле и Барнаба не се согласија со ова, па дојде до голема расправија. Затоа се договорија, Павле, Барнаба и неколкумина од нив да појдат кај апостолите и старешините во Ерусалим и да се посоветуваат во врска со ова прашање.

3 Така испратени на пат од црквата минуваа низ Феникија и Самарија, и патем застануваа да ги посетат христијаните. Во текот на тие посети подробно им раскажуваа дека и луѓе што не се Евреи се обраќаат кон Бог. Со тоа многу ги израдуваа тамошните христијани.

4 Кога Павле и Барнаба стигнаа во Ерусалим беа примени од тамошната црква, од апостолите и старешините. Им раскажаа за се што Бог направи преку нив.

5 Но станаа неколкумина што порано биле фарисеи, а сега беа христијани, па рекоа дека е неопходно сите новообратени што не се Евреи да се обрежат и да им се нареди да го спроведуваат Мојсеевиот Закон.

6 Апостолите и старешините се собраа, за да го разгледаат ова прашање.

7 По една долга расправа, стана Петар и им рече: „Луѓе, браќа, вие знаете дека уште од првите денови Бог избра другите народи токму од мојата уста да ја слушнат Радосната вест и да поверуваат.

8 Бог, Кој ги познава човечките срца, потврди дека ги прифаќа и неевреите со тоа што им го даде Светиот Дух, како и нам.

9 Тој не направи никаква разлика меѓу нас и нив. Ги исчисти и нивните срца преку вера.

10 Зошто сега вие не го прифаќате начинот што Бог го одбра и врз вратовите на нееврејските христијани ставате јарем, кој ниту нашите предци, ниту ние не можевме да го носиме?

11 Ние веруваме дека спасението и за нас и за нив е преку дарежливата благонаклоност на Господ Исус.“

12 Тогаш сите што беа собрани замолкнаа и ги слушаа Барнаба и Павле како раскажуваат за многубројните видливи докази и чуда што Бог ги направи преку нив меѓу нееврејските народи.

13 По нив проговори Јаков: „Луѓе, браќа, слушнете што ќе ви кажам!

14 Симон Петар ви објасни како самиот Бог најнапред се погрижи да придобие Свои луѓе и од другите, нееврејски народи.

15 Тоа е во согласност со претскажувањата на пророците, кои ги запишале Божјите зборови:

16 ,Подоцна ќе се вратам и ќе го обновам паднатиот шатор на Давид, урнатините ќе ги поправам

17 така што остатокот од човештвото, меѓу кои се и сите нееврејски народи кои Јас сум ги повикал да бидат Мои, ќе можат да Го најдат Господа.‘ Вака рече Господ,

18 Кој уште пред векови ни ги објави овие нешта.

19 Затоа јас сметам дека не треба да им отежнуваме на луѓето од нееврејско потекло кои решиле да се свртат кон Бог.

20 Да им напишеме само да не јадат месо што е принесено како жртва на идоли, да се пазат од блуд, да не јадат задавени животни и да не консумираат крв.

21 Зашто овие закони од Мојсеј се проповедаат секоја сабота по еврејските синагоги во сите градови.“

22 Тогаш апостолите, старешините и целата црква во Ерусалим решија да изберат луѓе и да ги испратат во сириска Антиохија, заедно со Павле и Барнаба за да им ја пренесат оваа одлука. Одбраа двајца од водачите на црквата: Јуда, наречен Барсаба, и Сила.

23 Ним им го предадоа следново писмо: “Од апостолите и старешините, ваши браќа од Ерусалим, до христијаните од нееврејско потекло во Антиохија, Сирија и Киликија. Поздрави до вас!

24 Слушнавме дека кај вас дошле луѓе одовде и, без да добијат од нас никакви упатства, ви издавале разни заповеди, со што многу ве вознемириле.

25 Затоа, откако постигнавме согласност по ова прашање, избравме луѓе што ќе ги испратиме кај вас, заедно со нашите сакани Барнаба и Павле,

26 луѓе што Му ги посветиле своите животи на нашиот Господ Исус Христос.

27 Ги испраќаме Јуда и Сила, кои и усно ќе ви го објаснат ова што ви го пишуваме.

28 Светиот Дух и ние решивме да не ве оптоваруваме со други бремиња, освен со овие неколку нешта, што се неопходни:

29 да не јадете месо што е принесено како жртва на идоли, да не консумирате крв, да не јадете задавени животни и да се пазите од блуд. Доволно е да се придржувате до овие упатства. Бидете поздравени!“ (Дела Апостолски 15:1-29)

Дека Павловите посланија се дел од Светото Писмо потврдува и следниве стихови: ,,15 Ценете ја трпеливоста на нашиот Господ, бидејќи таа дава можност што повеќе луѓе да се спасат. За тоа ви пиша и нашиот сакан брат Павле, воден од мудроста што Бог му ја дал.16 Тој за ова пишува во сите свои писма. Во тие писма има и работи што се тешки за разбирање, па некои неуки и неутврдени луѓе ги извртуваат, како што извртуваат и други делови од Светото Писмо. Така самите ќе се уништат. (2Петрово 3:15,16)




-------------
Вера, надеж, љубов



Испечати | Затвори го прозорот

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd. - http://www.webwiz.co.uk