Испечати | Затвори го прозорот

За моралот

Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: АРХИВА
Име на форумот: Вероисповед
Опис на форумот: право на избор
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=13332
Датум на принтање: 23.Април.2024 во 17:21
Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com


Тема: За моралот
Постирано од: Kali
Наслов: За моралот
Датум на внесување: 20.Април.2008 во 11:30
Често низ темиве на вероисповед, се спомнуваат моралните квалитети, моралната доблест на еден верник ( особено кога кликнав на пребарувај во потфорум вероисповед- со главно зборче морал, сите одговори што ми ги даде, беа поврзани со жената. Имаше за облекување, што смее и не смее, што е дозволено и што не, дали тие што носат танги се сметаат за морални и за христијанки, итн. Да се замисли човексреќа)
Всушност, и цивилизациски гледано, религијата е таа која му го донела моралот на човекот.

За среќа на човекот и животот, императив на самото постоење, битисување е развојот. Во сеопшта смисла.
Па така и моралот.
Од биолошко психолошки сознаен аспект, човекот во својот живот минува повеќе развојни фази...новороденче, рано и средно детство, пубертет и адолесценција, рана и средна зрелост, стареење итн.


(Се надевам, доволно ни е јасно дека фактичката возраст не одговара секогаш на развојно очекуваната психолошка и сознајна зрелост.)

Така, и моралноста има свои фази, стадиуми на развој.

Прво, постои хетерономна и автономна моралност.
1. Првата одговара унилатерално почитување и послушност на она што авторитетот ( пр, родителот, законот) го вели.

2. Втората е типична за адолесцентите. Преиспитување на она што авторитетот го вели, за да се создаде свој систем на она што е морално правилно. Се развива соработка, почитување, се согледуваат мотивите и намерите, и се развива субјективна одговорност.

3. На овој стадуим, на моралноста се гледа како начин да се води сметка за другиот, се постапува по паролата, прави им го на другите она што сакаш тебе да ти го прават. Главно е зачувување на хармонијата меѓу односите, или избегнување на конфликти.

4. Се почитуваат формално одредените правила и норми, фокусот е на законот и редот. Битно е што словото на законот вели, а не што вели душата на законот.

5. Тука, се развива апстрактното мислење и одмерување на алтернативите. Се постапува според општествениот договор, но и според основните етички принципи, се одмеруваат последиците, се одлучува по демократски пат, имајќи ја на ум релативноста на контекстот. Битно, одлучувањето за она што е морално исправно, е контролирано одвнатре, не однадвор преку притисоци и очекувања.

6. Ова е највисокиот стадиум на развој на моралноста. Однесувањето е одредено од сопствената совест, внимавајќи на етичките принципи, со тоа што  делата се резултат на инвидивуалниот избор, и свест. Индивидуалните искуства ја носат смислата на доброто и лошото.

Моето прашање е:

Како вашите светите книги ја дефинираат моралноста?
Дали и како е тоа во согласност со она што научниците, социолози, психолози, го утврдиле како развојни законитости од проучувањето на развојот на човекот?
На кој начин вашата религија ве води, поучува, помага да ја развиете вашата моралност?




Коментари:
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 20.Април.2008 во 12:53
Odlichen pregled na razvojot na chovekovata svest od ragjganjeto pa do zrelosta.

Na krajot se zavrshuva so svesnoto osoznavanjeto na neshtata, ne zatoa sto nekogash nekoj neshto napishal, ne zatoa sto religijata i drzhavata neshto ozakonile i sankcioniraat, tuku zatoa sto osozrevame kako svesni bitija dareni so inteligencija, duh i razum.

Apsolutno se slozhuvam so toa i zatoa postojano velam vo nashive razgovori, ovde na forumov, deka na krajot na chovekot poveke ne mu e vazhno sto se zboruva, ne mu e vazhno sto se pravi, tuku mu e vazhen motivot, idejata, svesta koja stoi zad kazhanoto i napravenoto.

Toa e poslednata faza vo negoviot zhivot koga poveke ne se bitni nikakvi pishani ili kazhani zakoni, bidejki svesta gi zamenuva vo potpolnost i ponatamu tie samo pretstavuvaat edna nepotrebna prechka.

Ushte poveke, vechnoto i dosledno drzhenje za zakonite i pravilata, iako pravat od lugjeto poslushni i pokorni chlenovi na komunata i opshtetsvoto (sto e imperativ za site opshetsveni gupacii), go limitira razvojot i procutot na svesta.

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: Omer El Faruk
Датум на внесување: 20.Април.2008 во 17:56
"Испратен сум за да го усовршам моралот на луѓето!" (Мухаммед а.с.)


-------------
I LOVE ISLAM


Постирано од: Aisha
Датум на внесување: 20.Април.2008 во 20:26
o KALI dobro ni dojde, te nemase odamna.
Eve eden skrommen doprinos kon ubavata i poucna tema

Пратеникот на исламот ја прецизира примарната основа на сопствената мисија и јасните облици на неговиот повик:
„Пратен сум за да ги употполнам моралните вредности.“
(Малик)

Се чини дека мисијата која го изгазила својот пат во историјата на животот, чијшто носител вложил огромен труд како би го раширил нејзиното светло и собрал луѓе околу него - има за цел само кристализирање на нивната вредност, осветлување на хоризонтот на совршеноста пред нивните очи за да се движат кон тоа светло потполно уверени.
Ибадетите што се пропишани во исламот и кои се сметаат како столбови во иманот (верувањето) никако не смеат да се сфатат како неми ритуали кои го врзуваат човекот за непознатиот и невидлив свет обврзувајки го на извршување на нејасни работи и бесмислени движења. Не! Не! Обврски¬те и нивното извршување исламот што ги бара од секој свој припадник воглавно се редовни вежби што го навикнуваат човекот на исправно постапување во кое тој треба да се при¬држува без разлика на ситуацијата во која се наоѓа.
Тие се слични на спортските вежби што човекот досле¬дно ги извршува за да може со помош на тие редовни тре¬нинзи да ја одржува добрата кондиција и здравиот живот.

Светиот к*ран и благородниот Суннет на јасен начин укажуваат на овие вистини.
Кога укажал на задожителниот намаз , Аллах, џ.ш., ја укажал и причината зошто е пропишан тој намаз:
„И извршувај намаз, намазот, навистина, одвраќа од разврат и од сè што е грдо!“
(Ел-Анкебут, 45)
Тоа значи, оддалечување од недоличностите и чистење од лошите говор и дела ја претставуваат суштината на нама¬зот. Во хадисот кој Пратеникот, с.а.в.с., го пренесува од сво¬јот Господар се вели:
„Јас навистина го примам намазот од оној кој со него & се покорува на Мојата големина; кој не се охоли пред Моите созданија; кој што не е упорен во непокорноста кон Мене; кој денот го поминува во зикр ; кој е милостив кон сиро¬мавиот, патникот, вдовицата и човекот во несреќа.“
(Ел-Безар)

Пропишаниот зеќат не е данок што се зема од џебовите. Напротив! Тој како прво е всадување на чувството на со¬милост и благост, зацврстување на врската за познанства и хармонија помеѓу различните класи.
к*ранот укажува на причината за издвојувањето на зеќатот:
„Земај од добрата нивни зеќат, со него да ги очи¬стиш и благословени да ги направиш.“
(Ет-Теубе, 103)
што значи чистење на душата од негативни елменти и воздигнување на друштвото на едно најблагородно ниво претставува една од најзначајните причини.

Поради сето тоа Пратеникот, с.а.в.с., укажува на широ¬ката смисла на зборот садака што треба да ја издвојува му¬слиманот:
„Да му се насмевнеш на својот брат е садака; препо¬ра¬чување на добро и одвраќање од зло е садака; упа¬тување на човекот од непознато место е садака; отстранувањето на отпад, трње, и коски од патот се вбројува во садака; прелевање од твојата кофа во кофата од твојот брат се вбројува во садака, и кога гледаш за човекот што има слаб вид - тоа за тебе е садака.“
(Бухари)

Овие учења кои потекнуваат од пустинските предели во кои со столетија беснееле борби и завади, укажуваат на целите што ги има зацртано исламот, кои ги соединиле Арапите.

Исто така, во исламот има пропишано пост. Исламот на овој ибадет не гледа како на некое привремено воздржување од одредени јадења и пиења. Уште повеќе, тоа се гледа како прв чекор кон перманентна апстиненција од забранети за¬доволства и недопуштени страсти.

Потврдувајќи ја оваа смисла, Пратеникот, с.а.в.с., рекол:
„Кој нема да се чува себе си од невистинит говор и лоши дела, нека знае дека на Аллах не Му е потребно неговото воздржување од јадење и пиење.“
(Бухари)

Исто така рекол:
„Постот не е само воздржување од јадење и пиење; треба да се биде воздржан од бесмислен и бесрамен говор. Ако некој те опцуе или ти вика, кажи му: ,Јас постам! Јас постам!‘“
(Ибн-Хузејме)

к*ранот укажува на причината на постот:
„О верници! Ви се пропишува пост, како што е пропишан на оние пред вас, за да ги одбегнувате гревовите.“
(Ел-Бекаре, 183)

На човекот може да му се причини дека патувањето на светите места на кој што е обврзан секој способен муслиман и кои што претставуваат исламска должност за некои следбеници на оваа вера, патување ускратено од сите етички примеси и дека е тоа по пат на церемонија од другите вери, чија причина не се знае. Тоа е погрешно. Говорејќи за овој обред, Возвишениот Аллах вели:
„Хаџџот е во одредени месеци, па за оној кој ќе се обврзе дека во нив хаџџ ќе изврши нема однос со жената и нема грди зборови, и нема расправии во деновите на хаџџот. А за доброто што ќе го направи, Аллах знае. И од она што ви е потребно за на пат снабдете се. А најдобро снабдување е богобојазно¬ста. И од Мене плашете се, о вие кои сте со разум обдарени!“
(Ел-Бекаре, 197)

Со ова општо прикажување на некои специфични ибадети во исламот, кои ги претставуваат неговите основни темели, сакаме да укажеме на видовите врски кои што ја врзуваат верата со етиката.

Се работи за ибадети кои се различни по својата сушти¬на и изглед. Меѓутоа, тие се среќаваат во конечната цел која ја оцртува Пратеникот, с.а.в.с., со зборовите:
„Пратен сум за да ги употполнам моралните вредности.“
Намазот, постот, зеќатот, хаџџот и ним сличните ибадети од исламското учење право го трасираат патот до совршените особини и чистите манири. Благодарение на нив животот го добива своето вистинско значење и важност.

Заради овие благородни особини, кои се поврзани со таквиот живот или прават услови за него, овие ибадети за¬вземаат важечко место во Аллаховата вера. Затоа што, ако човекот нема корист од нив, не го исчисти срцето, не го изостри умот и не ја хармонизира својата врска со луѓето и со Аллах, тогаш тој навистина заталкал.
Аллах, џ.ш., вели:
„Oној кој пред Господарот свој како неверник ќе излезе го чека џехеннем, во него нема ниту да умре ниту да живее; а оние кои пред Него ќе излезат како верници, и кои правеле добри дела, сите нив ги чекаат високи степени, еденски градини низ кои реки ќе течат, во нив вечно ќе останат. Тоа ќе биде награ¬дата за оние од гревовите што се исчистиле.“
(Та Ха, 73-76)


(karakterot na muslimanot - Muhammed el Gazali)

-------------
PROUD TO BE A MUSLIM!!!!


Постирано од: DAIJA
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:04
oooo nekoj kupil kniga?

-------------
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:06
Исто така рекол:
„Постот не е само воздржување од јадење и пиење; треба да се биде воздржан од бесмислен и бесрамен говор. Ако некој те опцуе или ти вика, кажи му: ,Јас постам! Јас постам!‘“
(Ибн-Хузејме)

Тоа воздржување од бесмислен и бесрамен говор, важи само за време на постот, или?збунетост


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:09
зевање


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:15
Ocigledno NE pogledaj go forumov hahahahahah

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:20
Даија е изгледа уморен од саемот, а другите не се расположени за моабет....

-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: DAIJA
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:27
Ova e napisano samo za postot, za site segmenti od nego, a za opsto si ima isti ili slicno odredbi koi sekako vazat, i ne gi izvrtuvaj rabotite. Ok?
 
se nadevam deka ne ti bese namerno.


-------------
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!


Постирано од: Omer El Faruk
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:28
Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:

Даија е изгледа уморен од саемот, а другите не се расположени за моабет....


Еве јас сум расположен,прашувај што те интересира.

-------------
I LOVE ISLAM


Постирано од: *moon*
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:30
koga sme kaj moralot kolku li samo mozam da pisuvam tuka....


Постирано од: DAIJA
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:32
poveli ili bujrumсреќа

-------------
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:36
Originally posted by DAIJA DAIJA напиша:

Ova e napisano samo za postot, za site segmenti od nego, a za opsto si ima isti ili slicno odredbi koi sekako vazat, i ne gi izvrtuvaj rabotite. Ok?
 
se nadevam deka ne ti bese namerno.


Чудно како тоа веднаш на расправа ја терате работата. Се разбира дека немав намера да ги извртам работите, а уште помалку намерно. Во секој случај се извинувам.
Ај, постирајте си тогаш, не ви се мешам
.среќа


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:47
Koj ima tolku cista sovest za da moze da zboruva za moralot?????

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.


Постирано од: *moon*
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:48
veruvam deka ima nekoj takov tuka


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 00:49
AHA SIGURNO

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.


Постирано од: Aisha
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 01:26
Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:


Originally posted by DAIJA DAIJA напиша:

Ova e napisano samo za postot, za site segmenti od nego, a za opsto si ima isti ili slicno odredbi koi sekako vazat, i ne gi izvrtuvaj rabotite. Ok?
 

se nadevam deka ne ti bese namerno.
Чудно како тоа веднаш на расправа ја терате работата. Се
разбира дека немав намера да ги извртам работите, а уште помалку
намерно. Во секој случај се извинувам.
Ај, постирајте си тогаш, не ви се мешам
.среќа


Draga ova ne bese nameneto za tebe, odgovorot DA. ama za provociranjeto....ne!
DAIJA ne se doizjasnil, no pod tovjot post, ke vidis deka nekoj drug nesto napisal...
Izvini za nedorazbiranjeto

-------------
PROUD TO BE A MUSLIM!!!!


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 09:33
Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:

Исто така рекол:
„Постот не е само воздржување од јадење и пиење; треба да се биде
воздржан од бесмислен и бесрамен говор. Ако некој те опцуе или ти вика,
кажи му: ,Јас постам! Јас постам!‘“
(Ибн-Хузејме)Тоа воздржување од бесмислен и бесрамен говор, важи само за време на постот, или?збунетост


STO IMA VRSKA SEGA OVA SO MORALOT!!!

ILI PROSTO NEMAS STO DA KAZES

-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: Aisha
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 13:31
Toj hadis jas go citirav vo tekstot!Jas go spomnav vo moralot.
Zatoa prasuva Marija.

-------------
PROUD TO BE A MUSLIM!!!!


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 13:34
Originally posted by Aisha Aisha напиша:

Toj hadis jas go citirav vo tekstot!Jas go spomnav vo moralot.
Zatoa prasuva Marija.


togas neka i se objasni deka za vreme na post ne zabraneto samo kavgata, tuku i lgedanjeto loso, i slusanjeto loso a i mislenejto loso. te posto ne samo fizicki tuku i psihicki

-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 13:36
Originally posted by BACHIOS BACHIOS напиша:

[QUOTE=maria_magdalena] Исто така рекол:
„Постот не е само воздржување од јадење и пиење; треба да се биде
воздржан од бесмислен и бесрамен говор. Ако некој те опцуе или ти вика,
кажи му: ,Јас постам! Јас постам!‘“
(Ибн-Хузејме)Тоа воздржување од бесмислен и бесрамен говор, важи само за време на постот, или?збунетост


toa,,jas postam ,jas postam,, - simbolizira deka toj koj posti i fizicki - gladuva i psihicki- izbegnuvanje do max. na iskusenija.
a taa site raboti gi sfaka bukvalno

-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: Aisha
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 13:37
pa ete aferim brate, doobjasni se.....

-------------
PROUD TO BE A MUSLIM!!!!


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 13:40
da aisha , ama jas tuka ne gledam nesto so moralot. mojata definicija za moralot e razlicna

problemot e sto taa toa cinicno go postira- demek a potoa pravete sto sakate so ikonata

-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 13:54
Moralot ne moze da bide definiran ili pak ogranicen....tvjata definicija za moralot moze da bide dobra vo nekoe dadeno opstestvo i kulturno ureduvanje no vo drugo moze da bide losa....

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 13:56
evala, tokmu toa ne mozete vie da go sfatite

-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 13:59
Od kade ti e tebe konstatcija deka nie toa ne mozeme da go svatime na rakata nemas pet isti prsti pa kako ocekuvas vo svetot da imas pet isti ludje koi ce imaat isti moralni normi.....

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 14:03
pa eve aj malce of topik-

imase diskutanti koi ne mozea,,da sfakat,, kako ne moze edna zena da ne go znae prethodno muzot. odgovor- tie pravila , normi sto vredat kaj vas ,kaj ne vredat.


-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 14:15
Originally posted by BACHIOS BACHIOS напиша:

pa eve aj malce of topik-

imase diskutanti koi ne mozea,,da sfakat,, kako ne moze edna zena da ne go znae prethodno muzot. odgovor- tie pravila , normi sto vredat kaj vas ,kaj ne vredat.


Ma ne e deka ne mozat da svatat bachios tie mozat no za da svatis nesto sto pripadja na tudja religija i kultura prvin treba da pocnes da ja pocituvas taa religija i vera cisto od moralen aspekt zasto ako tie ne ti pravat nisto loso i so nisto ne go zagrozuvaat integritetot na tvoeto bitisuvanje zasto togas jas da se pravam eve sto sum i da izigruvam nekoj superciviliziran i da ne mozam da svatam......mene mi e cudno edno nesto sto odi vo prilog na gore navedenoto, ne mozeme da svatime nekoi kulturni pridobivki kako muslimani i hristijani koi vo sustina i so podlaboka analiza ne se golemi a sme se letnale ko blesavi vo kina ili japan za da uzivame i da se vosituvame na nivnata kultura i religija koja vo odnos na nasite ima mnogu porazlicni moralni vrednosti svacanja i sto jas znam .....

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 14:17
pa ne znam, ti mu davas odvogor pa lsedi dopolnitelno prasnje, pr, pa muz i e bolen, davas odgovor- pa eve gori mu kuka
ednostavno se drzi do svojata teza i nikako ne popusta

-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 14:34
Originally posted by BACHIOS BACHIOS напиша:

pa ne znam, ti mu davas odvogor pa lsedi dopolnitelno prasnje, pr, pa muz i e bolen, davas odgovor- pa eve gori mu kuka
ednostavno se drzi do svojata teza i nikako ne popusta



Toa e inaetenje toa ne e diskusija toa e cisto inaetenje i se dodeka od toj aspekt na ovoj forum se vodat diskusii nema da ima nisto samo vredjanje omalovazuvanje i omraza....

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 16:12
Ајде смирете ја малку дискусијата...


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 17:07
nasat diskusija nikade ne e razgorena...

-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 17:08


Постирано од: BACHIOS
Датум на внесување: 21.Април.2008 во 17:14
sto se cudis
vrti vo pretrhodnata stranica pa ke vidis za sto polemizirame

-------------
I'm gonna make him an offer he can't refuse- Don Corleone


Постирано од: Aisha
Датум на внесување: 22.Април.2008 во 01:14
Ruza u nama


Posadio jedan covjek ružu. Zalio ju je vodom i prije nego je procvala odluci je pobliže ispitati.
Vidjeo je pupoljak koji uskoro treba procvjetati, ali vidje i da je pupoljak sav okružen bodljama. Pomisli:
“Kako jedan tako divan cvijet može doci iz biljke prekrivene tolikim bodljama?”
Tuga ga savlada te zaboravi i dalje zaljevati cvijece. I malo prije nego ce procvasti… ruža uginu.

Tako je i s vecinom ljudî. Svaka duša ima svoju ružu. Najljepši Božanski kvaliteti usaðeni u nas roðenjem rastu usred bodlji naših loših djelâ i potupaka. Vecina nas gleda sebe i vidi samo bodlje, mahane.
Ocajavamo, smatramo da ništa dobro ne može od nas doci. Zaboravljamo “zaljevati” ono dobro u nama, i to dobro, na kraju, ugine. Skoro nikada ne uvidimo mogucnosti koje imamo.
Neki ljudi ne vide ružu u sebi, neko im treba pokazati.
Jedan od najvecih darova koje osoba ima jeste ne zadržati se na bodljima drugih vec pronaci ružu u njima.
Ovo je jedna od osobina ljubavi. Gledati u drugu osobu, znati njene stvarne grješke i takvu je prihvatiti u životu. Ali istodobno prepoznati i plemenitost koja cuci u njoj. Pomoci drugima da shvate da mogu prevazici svoje mahane.
Pokažemo li im ružu u njima pobijedit ce svoje bodlje. Samo tako cvat ce uvijek iznova.    
   

-------------
PROUD TO BE A MUSLIM!!!!


Постирано од: Kali
Датум на внесување: 22.Април.2008 во 14:30
Многу убава приказна, Аишасреќа

Вакви пораки се безвременски, и допираат со сите, без разлика на религија, боја на кожа, националност, јазик итн...

Има нешта кои ни е заеднички на сите и кои не’ поврзуваат. Нешта кои сите ги носиме во нас, ги прифаќаме, и супер ги разбираме без разлика на култура, јазик и религија.

Како моралот. Тој е униварзална вредност која во секоја култура и општество се негува, иако на различен начин.





-------------


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 22.Април.2008 во 14:56
аплаузаплаузаплауз

-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: DAIJA
Датум на внесување: 24.Април.2008 во 11:42
Sto znaci moralot za edno opstestvo?
Prosperitet!
Sto znaci nemoralot za edno opstestvo?
Unazaduvanje!
 
E pa na vas e da se odlucite kakvo opstestvo izbirate!!! 


-------------
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!


Постирано од: im happy
Датум на внесување: 29.Април.2008 во 11:32
Интересно е што нема христијанин што проговори за моралот, нели? Но не е чудно, она што Библијата го проповеда, нема никаква врска со она што современиот човек го смета за морално. А уште поинтересно е што во Библијата, Бог ги одобрува тие неморални акти на своите поданици. Навистина многу “морална“ книга тоа “светата книга“ тоа Библијата. Невидено!

-------------
middle is best... i believe in science


Постирано од: EvAngelos
Датум на внесување: 29.Април.2008 во 12:12
Originally posted by im happy im happy напиша:

Интересно е што нема христијанин што проговори за моралот, нели?
 
Она што Христијаните/Библијата имаат да го кажат за моралот не го збира на форумов среќа т.е. не му е местото на форумов, јас барем немам толку време и воља да го правам тоа.
Но постои место каде христијаните тоа го прават, два пати неделно, по саат време, 4-5 месеци зборуваат за моралот и етиката.
 
http://www.crkva.org.mk/k*rs2.htm - http://www.crkva.org.mk/k*rs2.htm
 
Во линкот, наместо ѕвездичката напишете u и тој ќе работи намигнување
 
Ајде да ја искористам оваа прилика да ве поздравам сите тука на форумов, бидејќи од денес решив да паузирам малку со шкртање тука и да се посветам на некои други поприоритетни обврски. Ви праќам братски прегратки на сите, и на истомислениците и на неистомислениците големо%20гушкање, па ИншАллах ќе се читнеме за некој месец. Поздрав!


-------------
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.


Постирано од: Omer El Faruk
Датум на внесување: 29.Април.2008 во 12:21
ИншАллах.Поздрав пријателе.

-------------
I LOVE ISLAM


Постирано од: Halid ibn Velid
Датум на внесување: 29.Април.2008 во 12:33

ИншАллах!~!!!!

Поздрав Евангелосе!!


-------------
Хасан ел-Басри рекол:О Човече,ти си само збир на Денови,кога денот ќе замине и дел од твоето тело заминуват!!



Испечати | Затвори го прозорот

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd. - http://www.webwiz.co.uk