Испечати | Затвори го прозорот

ДУША

Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: АРХИВА
Име на форумот: Вероисповед
Опис на форумот: право на избор
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=12548
Датум на принтање: 23.Ноември.2024 во 23:18
Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com


Тема: ДУША
Постирано од: mudzahid
Наслов: ДУША
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 10:28
Ме истересира, нешто од светите книги, како ја објаснуваат, дали и вечна, дали постоела и пред да се родиме, дали умира (изчезнува) и сл.

Добро би ми дошол и некој научен факт околу ова.



-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.



Коментари:
Постирано од: rome1
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 10:39
mudzahid
coekot e napraen od tri nesta spirit e na bog duhot kako koga bog mu dade na adam i potoa adam prozivea i stana ziva dusa.i se znae teloto .
dusata sodrzuva tri rab
umot, nasa odluka .i emocii,
ko ke umrime duhot ode kaj bog oti e nogov a nasata dusa ode za kade sni odlucile duri snoi bile zivi.dali za so isus vo rajot ili za vo pekolot.
teloto skapva vop zemjata
odi kaj biblijata najprven koga bog go sozdal adam

-------------
if u have nothing nice to say then don,t say anything at all


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 10:42
Originally posted by rome1 rome1 напиша:

mudzahid
coekot e napraen od tri nesta spirit e na bog duhot kako koga bog mu dade na adam i potoa adam prozivea i stana ziva dusa.i se znae teloto .
dusata sodrzuva tri rab
umot, nasa odluka .i emocii,
ko ke umrime duhot ode kaj bog oti e nogov a nasata dusa ode za kade sni odlucile duri snoi bile zivi.dali za so isus vo rajot ili za vo pekolot.
teloto skapva vop zemjata
odi kaj biblijata najprven koga bog go sozdal adam


фала роме , ама јас ќе почекам некој поконкретен и малце поопширен одговор од форумџиите


-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: rome1
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 10:47
mudzahim
ako de zato sne site tuka ne se lutam.
izvini sto nemozam da ti kazam poopsirno mk jazik ne mie bas bas
no jas si mislam oti sakas odgovor od muslimanska strana a ne hristianska
ne se lutam posto sekoj sto e kor poradi svojata vera religija otfrluva se drugo i ako e vistinata ne ja prifaka
polesno e lagata da se prifate neli?

-------------
if u have nothing nice to say then don,t say anything at all


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 10:52
не бе роме, не е така барем за мене, од исламска страна знам доста иако не доволно. Но сепак сакам да чујам нешто во врска со душата и од другите книги само со цел да си го проширам знаењето.намигнување

-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: rome1
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 10:57
DA DE ZATO NAMIGAS HAHAH
NO AJ PRASAJ KONKRTNO STO SAKAS DA ZNAES


-------------
if u have nothing nice to say then don,t say anything at all


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 10:59
чекање


-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: rome1
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:03
SE DUMAS SINKO HAHAHHA


-------------
if u have nothing nice to say then don,t say anything at all


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:06
a be rome, ili zensko bese romke, ti si za na Chat ne za na forum, ja imas zgreseno adresataголема%20насмевка

-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: rome1
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:08
HAH NE SUM NI ROMKA NO DA SUM ZENA MAKDONKA I NE BE SINKO NE GRESI ADRESA SAMO NE SAKAS DA PRIFATES NEKOI NESTA
ZNAM DE INAETOT E GOLEM KO KE NEMAS STO DA KOMENTIRAS
PISE
PRAVINATA KE TE OSLOBODI OD SE
AMA NE VAS ZATOO IMATE 100 PATI PISANO VO k*rANOT ZA SEKOJ STE E BASKA I NEJKI DA E MUSLIMAN


-------------
if u have nothing nice to say then don,t say anything at all


Постирано од: rome1
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:10
PISE VO k*rANOT ZA SMRT ZA DA OTEPATE A VO BIBLIJATA PISE ZA LJUBOV A KOJ BOG E PODOBAR SEGA DE


-------------
if u have nothing nice to say then don,t say anything at all


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:10
aj prevedi sega sto si napisala

-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: rome1
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:17
NAVISTINA NE ZNAES PO KOJ BOG STE DE AMAN LELELE
PA DOKAZVATE SEKADE OTI NE GO NZAETE BOG POSTO NEMATE IME ZA BOG.
A PIE VO BIBLIJATA OTI NA VISTINSKIOT BOG TREBA PO IME DA MU SE VELI OTI IMA SEKAKVI LAZNI PAGANSKI BOGOVI SAMI NARECENI
I NAROD TRGNAL PO NIV DE LELE AJDE MALCE PODNAUCI POTOA PISUVAJ


-------------
if u have nothing nice to say then don,t say anything at all


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:19
Originally posted by mudzahid mudzahid напиша:

Ме истересира, нешто од светите книги, како ја објаснуваат, дали и вечна, дали постоела и пред да се родиме, дали умира (изчезнува) и сл.

Добро би ми дошол и некој научен факт околу ова.



-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: rome1
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:23
Originally posted by mudzahid mudzahid напиша:


Originally posted by mudzahid mudzahid напиша:

Ме истересира, нешто од светите книги, како ја објаснуваат, дали и вечна, дали постоела и пред да се родиме, дали умира (изчезнува) и сл.Добро би ми дошол и некој научен факт околу ова.
DUSATA SE VRAKA KAJ BOG TI KAZAV
A ZNAES LI STO E DUSA NELI TI PISAV
OO DA DA NE SAKAS OD MENE DA PRIFATES HAHA


-------------
if u have nothing nice to say then don,t say anything at all


Постирано од: dzem
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 11:41
-

-------------
Euzu Billahi minessejtanirradzim Bismillahirrahmanirrahim ~ HasbunAllahu ve ni`mel vekil~


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 15:12
Rome - ne ja unishtuvaj sekoja tema so lichni raspravii so chlenovite. Kazha svoe mislenje, vo red. Ostavi i drugite da kazhat... Nova si tuka, pa kje imam nekoe vreme tolerancija, pred da brisham...


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 15:14
dzem - bi te zamolil da pishuvash na Makedonski dokolku e mozhno... se imame dogovoreno deka kje koristime drugi jazici (angliski, srpski, boshnjachki) samo ako koristime citati koi ne se dostapni na makedonski ili kopirame tekstovi koi se neophodni za diskusijata... ako ne znaesh makedonski (ili ne si od Makedonija), vo red e...


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 16:19
dodeka drugite se karaat jas seuste cekam nekoj da odgovoriчекање

-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: ZlatniLiljan
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 16:27
Originally posted by mudzahid mudzahid напиша:

dodeka drugite se karaat jas seuste cekam nekoj da odgovoriчекање

 
Tvojot stav brat za dusata e i mojнамигнување nemoza da otvora usta da kaza nesto pred tebe, se sramam црвенеење


-------------
Islam es Para Todas’’ (“Islam je za svakoga")


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 16:31
A dodeka da se pojavi nekoj pokompetenten da pishe od hristijanska strana kako e - dali mozhe da go pishete islamskiot stav za dushata... istoto prashanje, samo od islamski aspekt...?


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 16:32
Brat, sramot e mnogu ubava osobina, no se pomalku ja ima.
A ti ne se srami, od mene, jas sekojpat go pocituvam tvoeto mislenje
големо%20гушкање


-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: ZlatniLiljan
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 16:46

“Svaka duša kušat će smrt, potom ćete se Nama vratiti.”

(k*ran- Sura Pauk, 57.)


 

-------------
Islam es Para Todas’’ (“Islam je za svakoga")


Постирано од: ZlatniLiljan
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 16:55
Vo Islam se pravi razlika pomedzu Ruh (Duh) i Nefs (Dusa)! Iako mnogu Islamski naucnici go ispovetuvaat zborot Ruh i Nefs, kako da se sinonimi, nekoi toa go pravat za da ne gi zbunat ludzeto na koi im se obracaat, ednos da kazuvaat Ruh a drúg pat Nefs, pa zatoa cesto kazuvaat Nefs(dusa) edinstveno samo ako gi prasame dali postoi razlika togas ni objasnuvaat.!
 
........ Ajde malce podetalno okolu ova,, bi sakal da imame diskusija,, mislam deka e interesno, da nauceme nesto povece za sebeнамигнување


-------------
Islam es Para Todas’’ (“Islam je za svakoga")


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 16:59
Iskreno toa i sakav da postignam so otvaranjeto na ovaa tema, da naucam/ime nesto poveke za ovaa skriena rabota.

-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 22:16
ДУША
(Извадок од ДИЈАЛОГ СО ПРИЈАТЕЛОТ НЕВЕРНИК)

13.05.2007
Пријателот продолжи верувајќи дека овој пат ме довел во безизлезна ситуација.

-Што е твој доказ дека човекот има душа, дека по смртта ќе биде проживен, дека не е само тело кое по смртта се рааспаѓа на своите составни елементи и што вашата вера вели за повикувањето на душите?

По кратко размислување му кажав:

-Твоето прашање, е доста сложено.

Говорот за душата е како одење по беспатие. Постоечките факти говорат во наш а не во ваш прилог.

Застанав на момент размислувајќи, а потоа продолжив:

-Обиди се сега да размислуваш заедно со мене!

Првиот показател што ќе ни помогне кога ќе зборуваме за постоење на душата е признатиот факт дека човекот има две природи:

Надворешна-видлива- во кое спаѓа неговото тело со своите материјални атрибути, а кое како такво има своја тежина, зафаќа одредено место, подложно е на влијанието на времето, промените, движење, премин од состојба во состојба, запаѓа во различни ситуации: еднаш е здраво а потоа може да заболи; Ја познава дебелината, слабоста, црвенилото, бледоста; се наоѓа во состојба на активност, мрзливост; го наоѓа сонот, будноста, глад, ситоста итн. Тука се и сетилата, расположенијата, страстите стравот и сл. Поради тоа што оваа човекова надворешна и видлива природа со дополнителни сетила има атрибути на материјата, велиме дека се човековото тело и неговата животинска душа материјални; и - внатрешна-невидлива-духовната природа на самиот човек, која е различна од првата и на неа и е спротивна. Нејзини особености се непроменливоста, неограниченост со времето и местото и трајноста. Ја сочинуваат разумот со своите постојани мерила, заклучоци (логички) и категориите, совеста со своите закони, естетските чувства и (човековото) „Јас” кое во себе ги собираат сите наведени својства на умот, совеста, естетско и етичко сетило. Ова Јас (самосвест за себе)е нетелесно и е потполно различно од животинската душа која ја продираат глад и нагони. „Јас” е апсолутно неограничено човеково јаство со кое тој ги доживува длабокте чувства на своето присуство, бивствување, покажување и перетставување во светот: дека е овде и дека отсекогаш овде и бил. Тој осет е континуиран, секогаш ист без минато и иднина. Тој е постојано „Сега”, претставено во осетот за постојаност и траење.

Станува збор, секако, за сосема поинакво постоење од првото. Ова постоење нема атрибути на материјата, та не подлегнува на законите за промени, и не е ограничено ниту со време ниту со место, и не може да се мери со ништо. Благодарејќи и на непроменливоста на ова успеваме да го мериме променливото; благодарејќи на неговата апсолутност сознаваме за релативното во светот на материјата. Накратко, станува збор за постоење на духовната природа.

Да се запрашаме сега, која од овие две природи го претставува човекот? Дали човекот е неговото тело или неговата душа?

За дојдеме до вистинскиот одговор на ова прашање мораме да испитаме која од овие природи е надредена на другата.

Материјалистите велат дека човекот е неговото тело, кое има примарна улога во однос на сето останато на човекот. Сето останато, како што се разумот, логичкото заклучување, осетите (естетски и етички), совеста, битието или човековото „Јас” само е додаток на телото и има второстепено значење во однос на телото, бидејќи му е подредено и е во негова служба. Меѓутоа, ова тврдење на нашите пријатели материјалисти е погрешно. Човековото тело е подредено на душата. Тоа ја следи душата а не обратно. Зарем не се случува телото да побара храна, а ние да му ја скратиме, затоа што претходно сме одлучиле тој ден д а постиме во име на Бога?! Нашето тело наутро кога стануваме отпочнува механички да го извршува планот за работа кој сме го донеле и разработиле. Кој е тој што овде навистина следи а кој е тој што е следен?!!

Тој момент кога командосот одлучи да се жртвува и да го стави на себе динамитот со кој сака да го разнесе тенкот, каде е тогаш телото? Каде е тука материјалниот интерес? Кој во овој момент има решавачки збор? Душата е таа што одлучува да се жртвува телота. Овој миг не може да се објасни со каков било материјален интерес или материјалистички правец. А и телото нема сила да ја одбие наредбата на душата, да и се спротивстави. Единствено му преостанува на телото да исчезне. Сега јасно се гледа дека овие две постоења не се исти и кој од овие две е примарно и суштествено и навистина го претставува човека.

Ние денес имаме повеќе докази за второстепеноста на телото во однос на душата. Оваа вистина ни ја потврдува сето она што се случува денес со ампутирањето и пресадувањето на делови од човечкото тело, електронското срце, вештачките бубрези итн. Нема да биде ни малку необично ниту смешно ако младоженецот од 2000-та и пријде на младата, а оваа ја извади од устата протезата, периката, пластичните гради, вештачките очи и ампутираната нога и на крајот од младата останува само костур сличен на шасија без врати и седишта. Гледаме дека човечкото тело може да се разделува и составува без страв дека нешто ќе и се случи на личноста што јасно зборова дека таа рака, нога очи, гради не се сами по себе човек. Ти гледаш дека органи можат да се пренесуваат, заменуваат, и на нивно место да се стават батерии, завртки и метални делови, а човекот пак да остане она што е, човек. Се гледа дека душата е таа што „седи за воланот” управувајќи со машината што се нарекува тело. Неа можеме да ја претставиме како една управа која претставува совет на управата, сочинета од многу клетки на мозокот. Но таа не е во никој случај мозок. Примерот со мозокот е сличен со ќелиите на телото, кое се покорува на наредбите кои ги добива и ги извршува.

Телото во сето ова се само ракавици кои ги зема таа невидлива рака-душата, и со помош на нив оперира во светот на материјата.

Да заклучиме врз основа на досега кажаното:човекот има две природи. Примарна е неговата душа, а секундарно е неговото тело.

По смртта секундарната природа пропаѓа (се распаѓа), а примарната му се придружува на светот на вечноста. А што се однесува до љубителите на философијата, ним сакаме да им дадеме еден друг вид на доказ, постоење на душата врз основа на својствата со кои се одликува движењето. Она движење е невозможно да се набљудува освен вон самото него. Невозможно е да го разбереш движењето се додека заедно со него се движиш во ист круг. За да го разбереш мораш да го набљудуваш од надвор. Се случува на пример во подвижен лифт да незнаеш дали лифтот се движи или стои. Тоа е поради тоа што си станал негов заеднички дел во неговото движење. Вистинското нешто ќе можеш да го сознаеш кога низ вратата на лифтот ќе погледнеш надвор. Слично е и кога се наоѓаш во воз кој полека се движи по шините. Движењето на возот го забележуваш тогаш кога тој ќе запре или кога ќе погледнеш низ прозорецот. Не би можел да го забележиш ниту движењето на Сонцето од него. Неговото движење може да се забележи од Месечината или од Земјата, како што ни движењето на Земјата не се забележува кога стоиш на неа. Тоа е забележливо кога го набљудуваш од Месечината.

Една состојба можеш да ја опфатиш дури кога си вон неа. Ние не би можеле да ја разбереме минливоста на времето ако во нас нема „дел кој разбира”, а кој е вон ова континуирано временско проаѓање, т.е. кој стои „на прагот на вечноста”. Кога нашето разбирање на минливоста на времето би се движело во секој миг заедно со стрелката на часовникот, никогаш не би можеле да ги разбереме тие секунди.

Така доаѓаме до неверојатни резултати, дека во самите нас постои дел од нашето постоење, кое е вон рамките на нашето временско минување, т.е. кој е вечен. Тој го набљудува движењето на времето, а самиот е во состојба на мирување и го сфаќа, а да не се вплеткува во него. Заради тоа тој дел не расте и не старее, па според тоа и не пропаѓа. Денот кога човечкото тело ќе стане земја, овој дел ќе остане да го живее својот посебен живот неограничен од времето. Тој дел е душата.

Сите ние можеме во нашата внатрешност да го почувствуваме ова духовно постоење во форма на присутност, трајност, покажување и бивствување, кое е сосема различно од променливото материјално постоење.

Оваа внатрешна состојба што ја чувствуваме и разбираме во моментите на внатрешната будност, а која ја нереков состојба на присутност, е всушност, водич што не води кон духовното постоење во нас и не води кон тајната што се вика душа...

Друг доказ за постоење на нашата духовна природа е нашиот исконски осет за слободата. Кога по некој случај би биле само материја, во рамките на материјалниот живот, со кој управуваат нужни материјални нагони, овој наш исконски осет за слободата не би имал своја смисла. Значи дека ние имаме душа која се воздигнува над рамките на времето, ја надминува смртта и материјалните нужности.

Што да се каже овде за проживувањето?

Никој не се вратил по смртта за да каже и да не извести што се случило со него. А не настапил ниту денот на проживување, кој би ни послужил како доказ и јасно сведоштво (на повторното оживување). Се што може да се каже за проживувањето е тоа дека проживувањето е верска вистина која ја прифаќаат и разумот и науката. А зошто тие ја прифаќаат? Разумот и науката ја прифаќаат оваа верска вистина затоа што сведоштвата на бивствувањето како и сите негови феномени укажуваат на тоа дека во се постои враќање на појдовната точка и дека се има свој ред. Па така ноќта го сменува денот, за да таа појава се повтори со настапувањето на новиот ден. Сонцето се раѓа, а потоа заоѓа за да повторно се роди. Годишните времиња се сменуваат: доаѓа летото, па есента, потоа следи зимата и пролетта, а по неа повторно иде летото, есента , зимата ...по нашата будност ние вронуваме во сон, кој го претпоставува нашето повторно будење. Сето ова се факти, кои ни потврдуваат дека по смртната починка неизбежно доаѓа проживувањето, бидејќи се има свој ред. Семожниот Аллах џ.ш. вели за себе во к*р’анот дека е Зачетник (Ел-Мубди’у) и Обновител (Ел-Му’иду): „Онакви какви што ве создал на почетокот вие на Него ќе му се вратите” (Ел-А’раф, 29) „Аллах се создаде од почеток па потоа го враќа...” (Јунус, 4). Зарем се во огромната вселена не кружи почнувајќи од атомот па до галаксијата!? Дури и цивилизациите имаат циклично движење. И историјата исто така. И токму овој факт на вечното враќање, кој го опфаќа сето она што постои, го потврдува феноменот на проживувањето по смртта. Втор доказ за проживувањето е овој прецизно воспоставен поредок, кој ја проникнува целата вселена во која се функционира по мудро подесениот план и се одвива по даден редослед. Таков поредок владее и во најголемата галасија и во најмалиот дел на вселената, атомот па дури и во неговиот дел електронот. Редот и поредокот го проникнуваат сето она што постои. Ниту дел од атомот, електронот не може да преоѓа од вселена во вселена во рамките на самиот атом освен под услов да земе количесттво на енергија што е рамномерна на неговата брзина. За да го претставиме ова посликовито да го замислиме електронот како патник во воз кој мора да има билет за да отиде некаде.

Па како тогаш да го појмиме во овој прецизен поредок, тоа убиецот или насилникот да ја одбегнат казната само затоа што успеале да и избегаат на полицијата. Разумот вели дека ќе се израмнат сметките. Така зборува правдината. Луѓето се природно наклонети да одат кон правдината, да ја сакаат и да ја бараат, и да настојуваат да ја реализираат. Но, и покрај тоа таа не е секогаш задоволена на овој свет.

Ако жедта за вода, како што велат мислителите, укажува на постоењето на водата, тогаш жедта за правдата укажува на постоење на правдата. Меѓутоа, ако апсолутната правда не постои на овој свет, тогаш мора да дојде ден и час кога мерилата на правдата ќе бидат воспоставени.

Сето досега кажано покажува дека постои проживување по смртта. Тој кој верува во к*р’анот нема воопшто потреба за овие докажувања за проживувањето, затоа што тој верува со срцето и затоа што се ослободил од заморувањето кое наметнува расправија:

„Те прашуваат за душата. Кажи: Душата е одредба на мојот Создател. Вам ви е дадено малку од знаењето” (Ел-Исра, 85).

Душата е тајна за која никој ништо не знае. Интересно е овде да се спомене дека к*р’анот секогаш при спомнувањето на душата наведува дека таа е „Создателова одредба”:

„Го научува на Објавата по своја одредба оној кого што сака од Своите робови” (Ел-Му’мин, 15), „Ги праќа мелеците по одредба Своја, на кого што сака од Своите робови” (Ен-Нахл, 2), „Таа ноќ (Лејлеи-кадр) се симнуваат анѓелите (мелеците) и Духот со дозвола на Господарот Создател и тоа за секоја работае” (Ел-Кадр, 4), „И ние вака на тебе ти објавивме по одредбата Наша...” (Еш-Шура, 52). Секогаш, значи, со зборот душа (Ер-Рух) спомнати се зборовите: По Негова одредба. По одредба на мојот Господар Создател (Мин емрихи, Мин емри Рабби). Означува ли зборот „Божја одредба” душа? (Се мисли ли со тоа на душата?). И „Божјата реч” исто така? Зарем не рекол Аллах џ.ш. за Иса а.с. дека:

„...Речта Своја, неговото име е Месих, син на Мерјема” (Али Имран, 45). „Зборот Негов кој и го подготвил на Мерјема и Духот Негов...” (Ен-Ниса, 171). Дали зборовите Ел-Емру, Ер-Руху, се синоними со исто значење? Овие зборови се само знаци (симболи). Вистинското нивно значење го знае само Сезнајниот Аллах џ.ш.

По сето ова ни останува да се позанимаваме уште со привикувањето на душите. Веднаш да кажеме дека ние се сомневаме во можноста за привикување на душите. Сомнително е тврдењето дека појавата на темна соба предизвикува привикување на нечија душа. Големиот мислител Хенри Судер вели:

„Изворите на оваа појава се внатрешниот ум и духовната сила на посредникот и ништо друго”. А индиските мислители подучуваат:

Она што се јавува како посредник при привикувањето се земските души кои знаат некои работи за мртвите и ги употребуваат за исмејување на присутните. Муслиманските мистичари (суфиите) велат дека оној што ќе присуствува на тие сеанси не е душа туку двојник, т.е. џин кој го следел умрениот за време на неговиот живот и така тој ги знае сите тајни за него. Бидејќи е џинот долговечен, тој останува да живее и по смртта на својот другар. И џинот е тогаш тој што присуствува на тие сеанси и ги открива тајните на својот другар: го имитира неговиот глас и сето негово однесување, и се така само за да ги исмее присутните. Тоа доаѓа оттаму што се џините непријатели на човекот. Суфиите велат: Ако го притиснеме звончето од канцеларијата, ќе излезе портир, додека одговорните нема да излезат да го напуштат својот свет. Слично е и со светот на душите: Тој кој присуствува на сеансите и привикувањето на душите се земските души и џините и сите оние што се на нивно ниво.

Што се однесува до човечките души, тие се во друг свет, свет помеѓу смртта и проживувањето и нив е невозможно да ги повикаш. Но, можеби е можно да се спојат со оние кои ги сакат во сон или на јаве, ако има одредени услови за тоа. Од многу вакви сеанси на кои ние сме биле и врз основа на она што сме го собрале како сопствено искуство, а што е блиско на оваа тема, може дасе заклучи: Не постои ниту еден доказ за постоењето и реалноста на оваа појава и на тоа дека темната соба предизвикува привикување на душата. Можеби мислењето на суфиите најдобро го објаснува тоа што се случува. Овој феномен е се уште во фаза на истражување. Да истакнеме дека за жал шарлатанството овдека е застапено повеќе од вистината. Последниот збор не е кажан. Нема сомнеж дека ти ќе се насмееш на зборовите како што се џините, земски души, двојник и сл. Ти за тоа имаш и оправдување. Оти ако не веруваш во постоењето на сопствената душа, како е можно да веруваш во постоење на џините. Ако не веруваш во Бога, како може од тебе да се очекува да веруваш во постоењето на шејтанот. Но, и покрај тоа, да си се родил пред сто години и да ти дошол човек и да почнал да ти зборува за невидливи зраци кои поминуваат низ железо, за слики кои се пренесуваат преку океанот низ воздух побрзо од една секунда, зарем не би се насмеал и не би помислил дека човекот што тоа го зборува веројатно избегал од лудница. Но, ете и покрај тоа таквите вистини се денешна реалност.

Д-р Мустафа Махмуд




-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 22:45
Dobredojde efendija!

Samo ako mozhe poveke komentari so svoi zborovi i pomalu od ovie kilometarski tekstovi. Na pochetokot gi chitav, ama potoa toa go pravev se poretko i poretko... i ako me interesiraat razni avtori, sekogash mozham da pobaram na internet ili vo biblioteka.

Jas poveke bi sakal da gi chitam tvoite zborovi, pokoncizno i ponamesto. Vistinata e ochigledna vo nekolku zbora, nea ne i trebaat polusatni govori.

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 07.Март.2008 во 23:07
Originally posted by Messenger Messenger напиша:

Dobredojde efendija!

Samo ako mozhe poveke komentari so svoi zborovi i pomalu od ovie kilometarski tekstovi. Na pochetokot gi chitav, ama potoa toa go pravev se poretko i poretko... i ako me interesiraat razni avtori, sekogash mozham da pobaram na internet ili vo biblioteka.

Jas poveke bi sakal da gi chitam tvoite zborovi, pokoncizno i ponamesto. Vistinata e ochigledna vo nekolku zbora, nea ne i trebaat polusatni govori.


Добро те најдов шефе!

Види,не се сите како тебе остроумни.Некои сакаат поопширно да се запознаат со одредени теми,не случајно постирам вакви теми од познати исламски автори,не е на одмет понашироко да се разгледаат некои прашања,тоа им го должиме на оние добронамерни трагачи по вистината.А за моите зборови НО СИКИРИКИ ќе ги има, и тоа колку!

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 00:27
OK efendija, kako sakash. Jas pretpochitam da te chitam tebe, a ne drugi, ama ako si ubeden deka ima chlenovi sto chitaat doooooooooolgi tekstovi, bujrum bidi nivni gostin.

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: ShumadinChe
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 00:34
Originally posted by Messenger Messenger напиша:

OK efendija, kako sakash. Jas pretpochitam da te chitam tebe, a ne drugi, ama ako si ubeden deka ima chlenovi sto chitaat doooooooooolgi tekstovi, bujrum bidi nivni gostin.
 
Jas Chitam Dolgi Textovi Ama Ne Pishuvam Dolgi Textovi. Ako nekoj e Mnogu Pameten Neka Me Svatit I Vo Kratki Textovi, A Ako Pak Nekoj Nemoze Da Svati Jas Ne Sum Mu Kriv.


-------------
Nothing Remains !!


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 08:50
Temata Dusa, ja postaviv so cel da naucam nesto poveke, okolu toa, nesto poopsirno, a ne kako sto veli mesenger-Vistinata e ochigledna vo nekolku zbora, nea ne i trebaat polusatni govori.- toa e tocno mesi, no jas si ja znam vistinataсреќа, celta mi e da naucis i ti nesto poveke okolu toa, taka da gi go soznal ona sto go imas vo sebe.
Blagodaram brat Efendija, dobar izvadok, Allah da te nagradi.
 

-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: mudzahid
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 09:15
Brat Efendija, dali imas nekakvo znaenje okolu toa, dali dusata umira, togas koga ke dojde casot, koga nema da ostane nisto zivo osven Nego, ili taa kako sopstvenost na Stvoritelot, go ceka sudniot den, go ceka povtornoto prozivuvanje na covekot, so koj ke go prodolzi svojot pat?

-------------
И НЕ СЛЕДИ ГО ОНА ШТО НЕ ГО ЗНАЕШ.
И ИЗБЕГНУВАЈ ТЕ ГОВОР ЛАЖЕН.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 14:23
Originally posted by mudzahid mudzahid напиша:

Brat Efendija, dali imas nekakvo znaenje okolu toa, dali dusata umira, togas koga ke dojde casot, koga nema da ostane nisto zivo osven Nego, ili taa kako sopstvenost na Stvoritelot, go ceka sudniot den, go ceka povtornoto prozivuvanje na covekot, so koj ke go prodolzi svojot pat?


На ова прашање можеби најдобар одговор има дадено Миралем во темата ШТО Е ДУХ,А ШТО Е ДУША?,па затоа би ти препорачал да тркнеш до тој пост и да прочиташ што пишува таму:

http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=2299

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: marco_antony
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 16:14


DUSATA e "DOPIR"

KOLATA VO GARAZATA E KUP NA METAL, PLASTIKA, GORIVO ...

NO NIE ...
SO NASIOT "DOPIR" JA OZIVUVAME ...

KADE I E DUSATA ?

DOKOLKU ...
VOOPSTO NE JA DOPIRAME KOLATA ...
KE "ZIVEE" USTE EDNE VREME ...
I NA KRAJ KE ZASTANE ...


TAKA I LUDJETO ...
"DOPIROT" NE OZIVUVA ...
I ZIVEEME SE DODEKA NE ZASTANEME ...

DOPIR ... JA OTVORAME VRATATA NA KOLATA...
DOPIR KLUCEVITE GI STAVAME ...
GI ZAVRTUVAME I GO ZADVIZUVAME MOTOROT ...
SO POVEKE SUKCSIVNI DOPIRI ...
KOLATA POCNUVA DA SE DVIZI ...
I SO DOPIRANJE NA VOLANOT ...
NIE JA UPRAVUVAME ...
GORIVOTO KOGA KE SE NAMALI ...
PRAVIME DOTUR NA GORIVO ...
PRED DA ODIME NEKADE PROVERUVAME GORIVO, VODA, MASLO, GLICERIN ...

TAKA I KAJ COVEKOT ...



-------------
                             PARADISE MACEDONIA


Постирано од: Aisha
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 19:29
A na dusata, sto i e gorivo?

-------------
PROUD TO BE A MUSLIM!!!!


Постирано од: svemirski_duh
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 21:33
Del od knigata "Dijalog so prijatelot nevernik"

Govorot za du{ata e kako odewe po bespatie. Postoe~kite fakti govorat vo na{ a ne vo va{ prilog.

Zastanav na moment razmisluvaj}i, a potoa prodol`iv:

           -Obidi se sega da razmisluva{ zaedno so mene!

Prviot pokazatel {to }e ni pomogne koga }e zboruvame za postoewe na du{ata e priznatiot fakt deka ~ovekot ima dve prirodi:

Nadvore{na-vidliva- vo koe spa|a negovoto telo so svoite materijalni atributi, a koe kako takvo ima svoja te`ina, zafa}a odredeno mesto, podlo`no e na vlijanieto na vremeto, promenite, dvi`ewe, premin od sostojba vo sostojba, zapa|a vo razli~ni situacii: edna{ e zdravo a potoa mo`e da zaboli; Ja poznava debelinata, slabosta, crveniloto, bledosta; se nao|a vo sostojba na aktivnost, mrzlivost; go nao|a sonot, budnosta, glad, sitosta itn. Tuka se i setilata, raspolo`enijata, strastite stravot i sl. Poradi toa {to ovaa ~ovekova nadvore{na i vidliva priroda so dopolnitelni setila ima atributi na materijata, velime deka se ~ovekovoto telo i negovata `ivotinska du{a materijalni; i - vnatre{na-nevidliva-duhovnata priroda na samiot ~ovek, koja e razli~na od prvata i na nea i e sprotivna. Nejzini osobenosti se nepromenlivosta, neograni~enost so vremeto i mestoto i trajnosta. Ja so~inuvaat razumot so svoite postojani merila, zaklu~oci (logi~ki) i kategoriite, sovesta so svoite zakoni, estetskite ~uvstva i (~ovekovoto) „Jas” koe vo sebe gi sobiraat site navedeni svojstva na umot, sovesta, estetsko i eti~ko setilo. Ova Jas (samosvest za sebe)e netelesno i e potpolno razli~no od `ivotinskata du{a koja ja prodiraat glad i nagoni. „Jas” e apsolutno neograni~eno ~ovekovo jastvo so koe toj gi do`ivuva dlabokte ~uvstva na svoeto prisustvo, bivstvuvawe, poka`uvawe i peretstavuvawe vo svetot: deka e ovde i deka otsekoga{ ovde i bil. Toj oset e kontinuiran, sekoga{ ist bez minato i idnina. Toj e postojano „Sega”, pretstaveno vo osetot za postojanost i traewe.

           Stanuva zbor, sekako, za sosema poinakvo postoewe od prvoto. Ova postoewe nema atributi na materijata, ta ne podlegnuva na zakonite za promeni, i ne e ograni~eno nitu so vreme nitu so mesto, i ne mo`e da se meri so ni{to. Blagodarej}i i na nepromenlivosta na ova uspevame da go merime promenlivoto; blagodarej}i na negovata apsolutnost soznavame za relativnoto vo svetot na materijata. Nakratko, stanuva zbor za postoewe na duhovnata priroda.

           Da se zapra{ame sega, koja od ovie dve prirodi go pretstavuva ~ovekot? Dali ~ovekot e negovoto telo ili negovata du{a?

Za dojdeme do vistinskiot odgovor na ova pra{awe morame da ispitame koja od ovie prirodi e nadredena na drugata.

Materijalistite velat deka ~ovekot e negovoto telo, koe ima primarna uloga vo odnos na seto ostanato na ~ovekot. Seto ostanato, kako {to se razumot, logi~koto zaklu~uvawe, osetite (estetski i eti~ki), sovesta, bitieto ili ~ovekovoto „Jas” samo e dodatok na teloto i ima vtorostepeno zna~ewe vo odnos na teloto, bidej}i mu e podredeno i e vo negova slu`ba. Me|utoa, ova tvrdewe na na{ite prijateli materijalisti e pogre{no. ^ovekovoto telo e podredeno na du{ata. Toa ja sledi du{ata a ne obratno. Zarem ne se slu~uva teloto da pobara hrana, a nie da mu ja skratime, zatoa {to prethodno sme odlu~ile toj den d a postime vo ime na Boga?! Na{eto telo nautro koga stanuvame otpo~nuva mehani~ki da go izvr{uva planot za rabota koj sme go donele i razrabotile. Koj e toj {to ovde navistina sledi a koj e toj {to e sleden?!!

Toj moment koga komandosot odlu~i da se `rtvuva i da go stavi na sebe dinamitot so koj saka da go raznese tenkot, kade e toga{ teloto? Kade e tuka materijalniot interes? Koj vo ovoj moment ima re{ava~ki zbor? Du{ata e taa {to odlu~uva da se `rtvuva telota. Ovoj mig ne mo`e da se objasni so kakov bilo materijalen interes ili materijalisti~ki pravec. A i teloto nema sila da ja odbie naredbata na du{ata, da i se sprotivstavi. Edinstveno mu preostanuva na teloto da is~ezne. Sega jasno se gleda deka ovie dve postoewa ne se isti i koj od ovie dve e primarno i su{testveno i navistina go pretstavuva ~oveka.

Nie denes imame pove}e dokazi za vtorostepenosta na teloto vo odnos na du{ata. Ovaa vistina ni ja potvrduva seto ona {to se slu~uva denes so amputiraweto i presaduvaweto na delovi od ~ove~koto telo, elektronskoto srce, ve{ta~kite bubrezi itn. Nema da bide ni malku neobi~no nitu sme{no ako mlado`enecot od 2000-ta i prijde na mladata, a ovaa ja izvadi od ustata protezata, perikata, plasti~nite gradi, ve{ta~kite o~i i amputiranata noga i na krajot od mladata ostanuva samo kostur sli~en na {asija bez vrati i sedi{ta. Gledame deka ~ove~koto telo mo`e da se razdeluva i sostavuva bez strav deka ne{to }e i se slu~i na li~nosta {to jasno zborova deka taa raka, noga o~i, gradi ne se sami po sebe ~ovek. Ti gleda{ deka organi mo`at da se prenesuvaat, zamenuvaat, i na nivno mesto da se stavat baterii, zavrtki i metalni delovi, a ~ovekot pak da ostane ona {to e, ~ovek. Se gleda deka du{ata e taa {to „sedi za volanot” upravuvaj}i so ma{inata {to se narekuva telo. Nea mo`eme da ja pretstavime kako edna uprava koja pretstavuva sovet na upravata, so~ineta od mnogu kletki na mozokot. No taa ne e vo nikoj slu~aj mozok. Primerot so mozokot e sli~en so }eliite na teloto, koe se pokoruva na naredbite koi gi dobiva i gi izvr{uva.

Teloto vo seto ova se samo rakavici koi gi zema taa nevidliva raka-du{ata, i so pomo{ na niv operira vo svetot na materijata.

Da zaklu~ime vrz osnova na dosega ka`anoto:~ovekot ima dve prirodi. Primarna e negovata du{a, a sekundarno e negovoto telo.

Po smrtta sekundarnata priroda propa|a (se raspa|a), a primarnata mu se pridru`uva na svetot na ve~nosta. A {to se odnesuva do qubitelite na filosofijata, nim sakame da im dademe eden drug vid na dokaz, postoewe na du{ata vrz osnova na svojstvata so koi se odlikuva dvi`eweto. Ona dvi`ewe e nevozmo`no da se nabquduva osven von samoto nego.                         Nevozmo`no e da go razbere{ dvi`eweto se dodeka zaedno so nego se dvi`i{ vo ist krug. Za da go razbere{ mora{ da go nabquduva{ od nadvor. Se slu~uva na primer vo podvi`en lift da neznae{ dali liftot se dvi`i ili stoi. Toa e poradi toa {to si stanal negov zaedni~ki del vo negovoto dvi`ewe. Vistinskoto ne{to }e mo`e{ da go soznae{ koga niz vratata na liftot }e pogledne{ nadvor. Sli~no e i koga se nao|a{ vo voz koj poleka se dvi`i po {inite. Dvi`eweto na vozot go zabele`uva{ toga{ koga toj }e zapre ili koga }e pogledne{ niz prozorecot. Ne bi mo`el da go zabele`i{ nitu dvi`eweto na Sonceto od nego. Negovoto dvi`ewe mo`e da se zabele`i od Mese~inata ili od Zemjata, kako {to ni dvi`eweto na Zemjata ne se zabele`uva koga stoi{ na nea. Toa e zabele`livo koga go nabquduva{ od Mese~inata.

Edna sostojba mo`e{ da ja opfati{ duri koga si von nea. Nie ne bi mo`ele da ja razbereme minlivosta na vremeto ako vo nas nema „del koj razbira”, a koj e von ova kontinuirano vremensko proa|awe, t.e. koj stoi „na pragot na ve~nosta”. Koga na{eto razbirawe na minlivosta na vremeto bi se dvi`elo vo sekoj mig zaedno so strelkata na ~asovnikot, nikoga{ ne bi mo`ele da gi razbereme tie sekundi.

           Taka doa|ame do neverojatni rezultati, deka vo samite nas postoi del od na{eto postoewe, koe e von ramkite na na{eto vremensko minuvawe, t.e. koj e ve~en. Toj go nabquduva dvi`eweto na vremeto, a samiot e vo sostojba na miruvawe i go sfa}a, a da ne se vpletkuva vo nego. Zaradi toa toj del ne raste i ne staree, pa spored toa i ne propa|a. Denot koga ~ove~koto telo }e stane zemja, ovoj del }e ostane da go `ivee svojot poseben `ivot neograni~en od vremeto. Toj del e du{ata.

Site nie mo`eme vo na{ata vnatre{nost da go po~uvstvuvame ova duhovno postoewe vo forma na prisutnost, trajnost, poka`uvawe i bivstvuvawe, koe e sosema razli~no od promenlivoto materijalno postoewe.

           Ovaa vnatre{na sostojba {to ja ~uvstvuvame i razbirame vo momentite na vnatre{nata budnost, a koja ja nerekov sostojba na prisutnost, e vsu{nost, vodi~ {to ne vodi kon duhovnoto postoewe vo nas i ne vodi kon tajnata {to se vika du{a...

           Drug dokaz za postoewe na na{ata duhovna priroda e na{iot iskonski oset za slobodata. Koga po nekoj slu~aj bi bile samo materija, vo ramkite na materijalniot `ivot, so koj upravuvaat nu`ni materijalni nagoni, ovoj na{ iskonski oset za slobodata ne bi imal svoja smisla. Zna~i deka nie imame du{a koja se vozdignuva nad ramkite na vremeto, ja nadminuva smrtta i materijalnite nu`nosti.

           [to da se ka`e ovde za pro`ivuvaweto?

Nikoj ne se vratil po smrtta za da ka`e i da ne izvesti {to se slu~ilo so nego. A ne nastapil nitu denot na pro`ivuvawe, koj bi ni poslu`il kako dokaz i jasno svedo{tvo (na povtornoto o`ivuvawe). Se {to mo`e da se ka`e za pro`ivuvaweto e toa deka pro`ivuvaweto e verska vistina koja ja prifa}aat i razumot i naukata. A zo{to tie ja prifa}aat? Razumot i naukata ja prifa}aat ovaa verska vistina zatoa {to svedo{tvata na bivstvuvaweto kako i site negovi fenomeni uka`uvaat na toa deka vo se postoi vra}awe na pojdovnata to~ka i deka se ima svoj red. Pa taka no}ta go smenuva denot, za da taa pojava se povtori so nastapuvaweto na noviot den. Sonceto se ra|a, a potoa zao|a za da povtorno se rodi. Godi{nite vremiwa se smenuvaat: doa|a letoto, pa esenta, potoa sledi zimata i proletta, a po nea povtorno ide letoto, esenta , zimata ...po na{ata budnost nie vronuvame vo son, koj go pretpostavuva na{eto povtorno budewe. Seto ova se fakti, koi ni potvrduvaat deka po smrtnata po~inka neizbe`no doa|a pro`ivuvaweto, bidej}i se ima svoj red. Semo`niot Allah x.{. veli za sebe vo k*r’anot deka e Za~etnik (El-Mubdi’u) i Obnovitel (El-Mu’idu): „Onakvi kakvi {to ve sozdal na po~etokot vie na Nego }e mu se vratite” (El-A’raf, 29) „Allah se sozdade od po~etok pa potoa go vra}a...” (Junus, 4). Zarem se vo ogromnata vselena ne kru`i po~nuvaj}i od atomot pa do galaksijata!? Duri i civilizaciite imaat cikli~no dvi`ewe. I istorijata isto taka. I tokmu ovoj fakt na ve~noto vra}awe, koj go opfa}a seto ona {to postoi, go potvrduva fenomenot na pro`ivuvaweto po smrtta. Vtor dokaz za pro`ivuvaweto e ovoj precizno vospostaven poredok, koj ja proniknuva celata vselena vo koja se funkcionira po mudro podeseniot plan i se odviva po daden redosled. Takov poredok vladee i vo najgolemata galasija i vo najmaliot del na vselenata, atomot pa duri i vo negoviot del elektronot. Redot i poredokot go proniknuvaat seto ona {to postoi. Nitu del od atomot, elektronot ne mo`e da preo|a od vselena vo vselena vo ramkite na samiot atom osven pod uslov da zeme koli~esttvo na energija {to e ramnomerna na negovata brzina. Za da go pretstavime ova poslikovito da go zamislime elektronot kako patnik vo voz koj mora da ima bilet za da otide nekade.

           Pa kako toga{ da go pojmime vo ovoj precizen poredok, toa ubiecot ili nasilnikot da ja odbegnat kaznata samo zatoa {to uspeale da i izbegaat na policijata. Razumot veli deka }e se izramnat smetkite. Taka zboruva pravdinata. Lu|eto se prirodno nakloneti da odat kon pravdinata, da ja sakaat i da ja baraat, i da nastojuvaat da ja realiziraat. No, i pokraj toa taa ne e sekoga{ zadovolena na ovoj svet.

           Ako `edta za voda, kako {to velat mislitelite, uka`uva na postoeweto na vodata, toga{ `edta za pravdata uka`uva na postoewe na pravdata. Me|utoa, ako apsolutnata pravda ne postoi na ovoj svet, toga{ mora da dojde den i ~as koga merilata na pravdata }e bidat vospostaveni.

       Seto dosega ka`ano poka`uva deka postoi pro`ivuvawe po smrtta. Toj koj veruva vo k*r’anot nema voop{to potreba za ovie doka`uvawa za pro`ivuvaweto, zatoa {to toj veruva so srceto i zatoa {to se oslobodil od zamoruvaweto koe nametnuva raspravija:

           „Te pra{uvaat za du{ata. Ka`i: Du{ata e odredba na mojot Sozdatel. Vam vi e dadeno malku od znaeweto” (El-Isra, 85).

           Du{ata e tajna za koja nikoj ni{to ne znae. Interesno e ovde da se spomene deka k*r’anot sekoga{ pri spomnuvaweto na du{ata naveduva deka taa e „Sozdatelova odredba”:

           „Go nau~uva na Objavata po svoja odredba onoj kogo {to saka od Svoite robovi” (El-Mu’min, 15), „Gi pra}a melecite po odredba Svoja, na kogo {to saka od Svoite robovi” (En-Nahl, 2), „Taa no} (Lejlei-kadr) se simnuvaat an|elite (melecite) i Duhot so dozvola na Gospodarot Sozdatel i toa za sekoja rabotae” (El-Kadr, 4), „I nie vaka na tebe ti objavivme po odredbata Na{a...” (E{-[ura, 52). Sekoga{, zna~i, so zborot du{a (Er-Ruh) spomnati se zborovite: Po Negova odredba. Po odredba na mojot Gospodar Sozdatel (Min emrihi, Min emri Rabbi). Ozna~uva li zborot „Bo`ja odredba” du{a? (Se misli li so toa na du{ata?). I „Bo`jata re~” isto taka? Zarem ne rekol Allah x.{. za Isa a.s. deka:

           „...Re~ta Svoja, negovoto ime e Mesih, sin na Merjema” (Ali Imran, 45). „Zborot Negov koj i go podgotvil na Merjema i Duhot Negov...” (En-Nisa, 171). Dali zborovite El-Emru, Er-Ruhu, se sinonimi so isto zna~ewe? Ovie zborovi se samo znaci (simboli). Vistinskoto nivno zna~ewe go znae samo Seznajniot Allah x.{.

           Po seto ova ni ostanuva da se pozanimavame u{te so privikuvaweto na du{ite. Vedna{ da ka`eme deka nie se somnevame vo mo`nosta za privikuvawe na du{ite. Somnitelno e tvrdeweto deka pojavata na temna soba predizvikuva privikuvawe na ne~ija du{a. Golemiot mislitel Henri Suder veli:

           „Izvorite na ovaa pojava se vnatre{niot um i duhovnata sila na posrednikot i ni{to drugo”. A indiskite misliteli podu~uvaat:

Ona {to se javuva kako posrednik pri privikuvaweto se zemskite du{i koi znaat nekoi raboti za mrtvite i gi upotrebuvaat za ismejuvawe na prisutnite. Muslimanskite misti~ari (sufiite) velat deka onoj {to }e prisustvuva na tie seansi ne e du{a tuku dvojnik, t.e. xin koj go sledel umreniot za vreme na negoviot `ivot i taka toj gi znae site tajni za nego. Bidej}i e xinot dolgove~en, toj ostanuva da `ivee i po smrtta na svojot drugar. I xinot e toga{ toj {to prisustvuva na tie seansi i gi otkriva tajnite na svojot drugar: go imitira negoviot glas i seto negovo odnesuvawe, i se taka samo za da gi ismee prisutnite. Toa doa|a ottamu {to se xinite neprijateli na ~ovekot. Sufiite velat: Ako go pritisneme zvon~eto od kancelarijata, }e izleze portir, dodeka odgovornite nema da izlezat da go napu{tat svojot svet. Sli~no e i so svetot na du{ite: Toj koj prisustvuva na seansite i privikuvaweto na du{ite se zemskite du{i i xinite i site onie {to se na nivno nivo.

[to se odnesuva do ~ove~kite du{i, tie se vo drug svet, svet pome|u smrtta i pro`ivuvaweto i niv e nevozmo`no da gi povika{. No, mo`ebi e mo`no da se spojat so onie koi gi sakat vo son ili na jave, ako ima odredeni uslovi za toa. Od mnogu vakvi seansi na koi nie sme bile i vrz osnova na ona {to sme go sobrale kako sopstveno iskustvo, a {to e blisko na ovaa tema, mo`e dase zaklu~i: Ne postoi nitu eden dokaz za postoeweto i realnosta na ovaa pojava i na toa deka temnata soba predizvikuva privikuvawe na du{ata. Mo`ebi misleweto na sufiite najdobro go objasnuva toa {to se slu~uva. Ovoj fenomen e se u{te vo faza na istra`uvawe. Da istakneme deka za `al {arlatanstvoto ovdeka e zastapeno pove}e od vistinata. Posledniot zbor ne e ka`an. Nema somne` deka ti }e se nasmee{ na zborovite kako {to se xinite, zemski du{i, dvojnik i sl. Ti za toa ima{ i opravduvawe. Oti ako ne veruva{ vo postoeweto na sopstvenata du{a, kako e mo`no da veruva{ vo postoewe na xinite. Ako ne veruva{ vo Boga, kako mo`e od tebe da se o~ekuva da veruva{ vo postoeweto na {ejtanot. No, i pokraj toa, da si se rodil pred sto godini i da ti do{ol ~ovek i da po~nal da ti zboruva za nevidlivi zraci koi pominuvaat niz `elezo, za sliki koi se prenesuvaat preku okeanot niz vozduh pobrzo od edna sekunda, zarem ne bi se nasmeal i ne bi pomislil deka ~ovekot {to toa go zboruva verojatno izbegal od ludnica. No, ete i pokraj toa takvite vistini se dene{na realnost.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 21:37
Originally posted by svemirski_duh svemirski_duh напиша:

Del od knigata "Dijalog so prijatelot nevernik"

Govorot za du{ata e kako odewe po bespatie. Postoe~kite fakti govorat vo na{ a ne vo va{ prilog.

Zastanav na moment razmisluvaj}i, a potoa prodol`iv:

           -Obidi se sega da razmisluva{ zaedno so mene!

Prviot pokazatel {to }e ni pomogne koga }e zboruvame za postoewe na du{ata e priznatiot fakt deka ~ovekot ima dve prirodi:

Nadvore{na-vidliva- vo koe spa|a negovoto telo so svoite materijalni atributi, a koe kako takvo ima svoja te`ina, zafa}a odredeno mesto, podlo`no e na vlijanieto na vremeto, promenite, dvi`ewe, premin od sostojba vo sostojba, zapa|a vo razli~ni situacii: edna{ e zdravo a potoa mo`e da zaboli; Ja poznava debelinata, slabosta, crveniloto, bledosta; se nao|a vo sostojba na aktivnost, mrzlivost; go nao|a sonot, budnosta, glad, sitosta itn. Tuka se i setilata, raspolo`enijata, strastite stravot i sl. Poradi toa {to ovaa ~ovekova nadvore{na i vidliva priroda so dopolnitelni setila ima atributi na materijata, velime deka se ~ovekovoto telo i negovata `ivotinska du{a materijalni; i - vnatre{na-nevidliva-duhovnata priroda na samiot ~ovek, koja e razli~na od prvata i na nea i e sprotivna. Nejzini osobenosti se nepromenlivosta, neograni~enost so vremeto i mestoto i trajnosta. Ja so~inuvaat razumot so svoite postojani merila, zaklu~oci (logi~ki) i kategoriite, sovesta so svoite zakoni, estetskite ~uvstva i (~ovekovoto) „Jas” koe vo sebe gi sobiraat site navedeni svojstva na umot, sovesta, estetsko i eti~ko setilo. Ova Jas (samosvest za sebe)e netelesno i e potpolno razli~no od `ivotinskata du{a koja ja prodiraat glad i nagoni. „Jas” e apsolutno neograni~eno ~ovekovo jastvo so koe toj gi do`ivuva dlabokte ~uvstva na svoeto prisustvo, bivstvuvawe, poka`uvawe i peretstavuvawe vo svetot: deka e ovde i deka otsekoga{ ovde i bil. Toj oset e kontinuiran, sekoga{ ist bez minato i idnina. Toj e postojano „Sega”, pretstaveno vo osetot za postojanost i traewe.

           Stanuva zbor, sekako, za sosema poinakvo postoewe od prvoto. Ova postoewe nema atributi na materijata, ta ne podlegnuva na zakonite za promeni, i ne e ograni~eno nitu so vreme nitu so mesto, i ne mo`e da se meri so ni{to. Blagodarej}i i na nepromenlivosta na ova uspevame da go merime promenlivoto; blagodarej}i na negovata apsolutnost soznavame za relativnoto vo svetot na materijata. Nakratko, stanuva zbor za postoewe na duhovnata priroda.

           Da se zapra{ame sega, koja od ovie dve prirodi go pretstavuva ~ovekot? Dali ~ovekot e negovoto telo ili negovata du{a?

Za dojdeme do vistinskiot odgovor na ova pra{awe morame da ispitame koja od ovie prirodi e nadredena na drugata.

Materijalistite velat deka ~ovekot e negovoto telo, koe ima primarna uloga vo odnos na seto ostanato na ~ovekot. Seto ostanato, kako {to se razumot, logi~koto zaklu~uvawe, osetite (estetski i eti~ki), sovesta, bitieto ili ~ovekovoto „Jas” samo e dodatok na teloto i ima vtorostepeno zna~ewe vo odnos na teloto, bidej}i mu e podredeno i e vo negova slu`ba. Me|utoa, ova tvrdewe na na{ite prijateli materijalisti e pogre{no. ^ovekovoto telo e podredeno na du{ata. Toa ja sledi du{ata a ne obratno. Zarem ne se slu~uva teloto da pobara hrana, a nie da mu ja skratime, zatoa {to prethodno sme odlu~ile toj den d a postime vo ime na Boga?! Na{eto telo nautro koga stanuvame otpo~nuva mehani~ki da go izvr{uva planot za rabota koj sme go donele i razrabotile. Koj e toj {to ovde navistina sledi a koj e toj {to e sleden?!!

Toj moment koga komandosot odlu~i da se `rtvuva i da go stavi na sebe dinamitot so koj saka da go raznese tenkot, kade e toga{ teloto? Kade e tuka materijalniot interes? Koj vo ovoj moment ima re{ava~ki zbor? Du{ata e taa {to odlu~uva da se `rtvuva telota. Ovoj mig ne mo`e da se objasni so kakov bilo materijalen interes ili materijalisti~ki pravec. A i teloto nema sila da ja odbie naredbata na du{ata, da i se sprotivstavi. Edinstveno mu preostanuva na teloto da is~ezne. Sega jasno se gleda deka ovie dve postoewa ne se isti i koj od ovie dve e primarno i su{testveno i navistina go pretstavuva ~oveka.

Nie denes imame pove}e dokazi za vtorostepenosta na teloto vo odnos na du{ata. Ovaa vistina ni ja potvrduva seto ona {to se slu~uva denes so amputiraweto i presaduvaweto na delovi od ~ove~koto telo, elektronskoto srce, ve{ta~kite bubrezi itn. Nema da bide ni malku neobi~no nitu sme{no ako mlado`enecot od 2000-ta i prijde na mladata, a ovaa ja izvadi od ustata protezata, perikata, plasti~nite gradi, ve{ta~kite o~i i amputiranata noga i na krajot od mladata ostanuva samo kostur sli~en na {asija bez vrati i sedi{ta. Gledame deka ~ove~koto telo mo`e da se razdeluva i sostavuva bez strav deka ne{to }e i se slu~i na li~nosta {to jasno zborova deka taa raka, noga o~i, gradi ne se sami po sebe ~ovek. Ti gleda{ deka organi mo`at da se prenesuvaat, zamenuvaat, i na nivno mesto da se stavat baterii, zavrtki i metalni delovi, a ~ovekot pak da ostane ona {to e, ~ovek. Se gleda deka du{ata e taa {to „sedi za volanot” upravuvaj}i so ma{inata {to se narekuva telo. Nea mo`eme da ja pretstavime kako edna uprava koja pretstavuva sovet na upravata, so~ineta od mnogu kletki na mozokot. No taa ne e vo nikoj slu~aj mozok. Primerot so mozokot e sli~en so }eliite na teloto, koe se pokoruva na naredbite koi gi dobiva i gi izvr{uva.

Teloto vo seto ova se samo rakavici koi gi zema taa nevidliva raka-du{ata, i so pomo{ na niv operira vo svetot na materijata.

Da zaklu~ime vrz osnova na dosega ka`anoto:~ovekot ima dve prirodi. Primarna e negovata du{a, a sekundarno e negovoto telo.

Po smrtta sekundarnata priroda propa|a (se raspa|a), a primarnata mu se pridru`uva na svetot na ve~nosta. A {to se odnesuva do qubitelite na filosofijata, nim sakame da im dademe eden drug vid na dokaz, postoewe na du{ata vrz osnova na svojstvata so koi se odlikuva dvi`eweto. Ona dvi`ewe e nevozmo`no da se nabquduva osven von samoto nego.                         Nevozmo`no e da go razbere{ dvi`eweto se dodeka zaedno so nego se dvi`i{ vo ist krug. Za da go razbere{ mora{ da go nabquduva{ od nadvor. Se slu~uva na primer vo podvi`en lift da neznae{ dali liftot se dvi`i ili stoi. Toa e poradi toa {to si stanal negov zaedni~ki del vo negovoto dvi`ewe. Vistinskoto ne{to }e mo`e{ da go soznae{ koga niz vratata na liftot }e pogledne{ nadvor. Sli~no e i koga se nao|a{ vo voz koj poleka se dvi`i po {inite. Dvi`eweto na vozot go zabele`uva{ toga{ koga toj }e zapre ili koga }e pogledne{ niz prozorecot. Ne bi mo`el da go zabele`i{ nitu dvi`eweto na Sonceto od nego. Negovoto dvi`ewe mo`e da se zabele`i od Mese~inata ili od Zemjata, kako {to ni dvi`eweto na Zemjata ne se zabele`uva koga stoi{ na nea. Toa e zabele`livo koga go nabquduva{ od Mese~inata.

Edna sostojba mo`e{ da ja opfati{ duri koga si von nea. Nie ne bi mo`ele da ja razbereme minlivosta na vremeto ako vo nas nema „del koj razbira”, a koj e von ova kontinuirano vremensko proa|awe, t.e. koj stoi „na pragot na ve~nosta”. Koga na{eto razbirawe na minlivosta na vremeto bi se dvi`elo vo sekoj mig zaedno so strelkata na ~asovnikot, nikoga{ ne bi mo`ele da gi razbereme tie sekundi.

           Taka doa|ame do neverojatni rezultati, deka vo samite nas postoi del od na{eto postoewe, koe e von ramkite na na{eto vremensko minuvawe, t.e. koj e ve~en. Toj go nabquduva dvi`eweto na vremeto, a samiot e vo sostojba na miruvawe i go sfa}a, a da ne se vpletkuva vo nego. Zaradi toa toj del ne raste i ne staree, pa spored toa i ne propa|a. Denot koga ~ove~koto telo }e stane zemja, ovoj del }e ostane da go `ivee svojot poseben `ivot neograni~en od vremeto. Toj del e du{ata.

Site nie mo`eme vo na{ata vnatre{nost da go po~uvstvuvame ova duhovno postoewe vo forma na prisutnost, trajnost, poka`uvawe i bivstvuvawe, koe e sosema razli~no od promenlivoto materijalno postoewe.

           Ovaa vnatre{na sostojba {to ja ~uvstvuvame i razbirame vo momentite na vnatre{nata budnost, a koja ja nerekov sostojba na prisutnost, e vsu{nost, vodi~ {to ne vodi kon duhovnoto postoewe vo nas i ne vodi kon tajnata {to se vika du{a...

           Drug dokaz za postoewe na na{ata duhovna priroda e na{iot iskonski oset za slobodata. Koga po nekoj slu~aj bi bile samo materija, vo ramkite na materijalniot `ivot, so koj upravuvaat nu`ni materijalni nagoni, ovoj na{ iskonski oset za slobodata ne bi imal svoja smisla. Zna~i deka nie imame du{a koja se vozdignuva nad ramkite na vremeto, ja nadminuva smrtta i materijalnite nu`nosti.

           [to da se ka`e ovde za pro`ivuvaweto?

Nikoj ne se vratil po smrtta za da ka`e i da ne izvesti {to se slu~ilo so nego. A ne nastapil nitu denot na pro`ivuvawe, koj bi ni poslu`il kako dokaz i jasno svedo{tvo (na povtornoto o`ivuvawe). Se {to mo`e da se ka`e za pro`ivuvaweto e toa deka pro`ivuvaweto e verska vistina koja ja prifa}aat i razumot i naukata. A zo{to tie ja prifa}aat? Razumot i naukata ja prifa}aat ovaa verska vistina zatoa {to svedo{tvata na bivstvuvaweto kako i site negovi fenomeni uka`uvaat na toa deka vo se postoi vra}awe na pojdovnata to~ka i deka se ima svoj red. Pa taka no}ta go smenuva denot, za da taa pojava se povtori so nastapuvaweto na noviot den. Sonceto se ra|a, a potoa zao|a za da povtorno se rodi. Godi{nite vremiwa se smenuvaat: doa|a letoto, pa esenta, potoa sledi zimata i proletta, a po nea povtorno ide letoto, esenta , zimata ...po na{ata budnost nie vronuvame vo son, koj go pretpostavuva na{eto povtorno budewe. Seto ova se fakti, koi ni potvrduvaat deka po smrtnata po~inka neizbe`no doa|a pro`ivuvaweto, bidej}i se ima svoj red. Semo`niot Allah x.{. veli za sebe vo k*r’anot deka e Za~etnik (El-Mubdi’u) i Obnovitel (El-Mu’idu): „Onakvi kakvi {to ve sozdal na po~etokot vie na Nego }e mu se vratite” (El-A’raf, 29) „Allah se sozdade od po~etok pa potoa go vra}a...” (Junus, 4). Zarem se vo ogromnata vselena ne kru`i po~nuvaj}i od atomot pa do galaksijata!? Duri i civilizaciite imaat cikli~no dvi`ewe. I istorijata isto taka. I tokmu ovoj fakt na ve~noto vra}awe, koj go opfa}a seto ona {to postoi, go potvrduva fenomenot na pro`ivuvaweto po smrtta. Vtor dokaz za pro`ivuvaweto e ovoj precizno vospostaven poredok, koj ja proniknuva celata vselena vo koja se funkcionira po mudro podeseniot plan i se odviva po daden redosled. Takov poredok vladee i vo najgolemata galasija i vo najmaliot del na vselenata, atomot pa duri i vo negoviot del elektronot. Redot i poredokot go proniknuvaat seto ona {to postoi. Nitu del od atomot, elektronot ne mo`e da preo|a od vselena vo vselena vo ramkite na samiot atom osven pod uslov da zeme koli~esttvo na energija {to e ramnomerna na negovata brzina. Za da go pretstavime ova poslikovito da go zamislime elektronot kako patnik vo voz koj mora da ima bilet za da otide nekade.

           Pa kako toga{ da go pojmime vo ovoj precizen poredok, toa ubiecot ili nasilnikot da ja odbegnat kaznata samo zatoa {to uspeale da i izbegaat na policijata. Razumot veli deka }e se izramnat smetkite. Taka zboruva pravdinata. Lu|eto se prirodno nakloneti da odat kon pravdinata, da ja sakaat i da ja baraat, i da nastojuvaat da ja realiziraat. No, i pokraj toa taa ne e sekoga{ zadovolena na ovoj svet.

           Ako `edta za voda, kako {to velat mislitelite, uka`uva na postoeweto na vodata, toga{ `edta za pravdata uka`uva na postoewe na pravdata. Me|utoa, ako apsolutnata pravda ne postoi na ovoj svet, toga{ mora da dojde den i ~as koga merilata na pravdata }e bidat vospostaveni.

       Seto dosega ka`ano poka`uva deka postoi pro`ivuvawe po smrtta. Toj koj veruva vo k*r’anot nema voop{to potreba za ovie doka`uvawa za pro`ivuvaweto, zatoa {to toj veruva so srceto i zatoa {to se oslobodil od zamoruvaweto koe nametnuva raspravija:

           „Te pra{uvaat za du{ata. Ka`i: Du{ata e odredba na mojot Sozdatel. Vam vi e dadeno malku od znaeweto” (El-Isra, 85).

           Du{ata e tajna za koja nikoj ni{to ne znae. Interesno e ovde da se spomene deka k*r’anot sekoga{ pri spomnuvaweto na du{ata naveduva deka taa e „Sozdatelova odredba”:

           „Go nau~uva na Objavata po svoja odredba onoj kogo {to saka od Svoite robovi” (El-Mu’min, 15), „Gi pra}a melecite po odredba Svoja, na kogo {to saka od Svoite robovi” (En-Nahl, 2), „Taa no} (Lejlei-kadr) se simnuvaat an|elite (melecite) i Duhot so dozvola na Gospodarot Sozdatel i toa za sekoja rabotae” (El-Kadr, 4), „I nie vaka na tebe ti objavivme po odredbata Na{a...” (E{-[ura, 52). Sekoga{, zna~i, so zborot du{a (Er-Ruh) spomnati se zborovite: Po Negova odredba. Po odredba na mojot Gospodar Sozdatel (Min emrihi, Min emri Rabbi). Ozna~uva li zborot „Bo`ja odredba” du{a? (Se misli li so toa na du{ata?). I „Bo`jata re~” isto taka? Zarem ne rekol Allah x.{. za Isa a.s. deka:

           „...Re~ta Svoja, negovoto ime e Mesih, sin na Merjema” (Ali Imran, 45). „Zborot Negov koj i go podgotvil na Merjema i Duhot Negov...” (En-Nisa, 171). Dali zborovite El-Emru, Er-Ruhu, se sinonimi so isto zna~ewe? Ovie zborovi se samo znaci (simboli). Vistinskoto nivno zna~ewe go znae samo Seznajniot Allah x.{.

           Po seto ova ni ostanuva da se pozanimavame u{te so privikuvaweto na du{ite. Vedna{ da ka`eme deka nie se somnevame vo mo`nosta za privikuvawe na du{ite. Somnitelno e tvrdeweto deka pojavata na temna soba predizvikuva privikuvawe na ne~ija du{a. Golemiot mislitel Henri Suder veli:

           „Izvorite na ovaa pojava se vnatre{niot um i duhovnata sila na posrednikot i ni{to drugo”. A indiskite misliteli podu~uvaat:

Ona {to se javuva kako posrednik pri privikuvaweto se zemskite du{i koi znaat nekoi raboti za mrtvite i gi upotrebuvaat za ismejuvawe na prisutnite. Muslimanskite misti~ari (sufiite) velat deka onoj {to }e prisustvuva na tie seansi ne e du{a tuku dvojnik, t.e. xin koj go sledel umreniot za vreme na negoviot `ivot i taka toj gi znae site tajni za nego. Bidej}i e xinot dolgove~en, toj ostanuva da `ivee i po smrtta na svojot drugar. I xinot e toga{ toj {to prisustvuva na tie seansi i gi otkriva tajnite na svojot drugar: go imitira negoviot glas i seto negovo odnesuvawe, i se taka samo za da gi ismee prisutnite. Toa doa|a ottamu {to se xinite neprijateli na ~ovekot. Sufiite velat: Ako go pritisneme zvon~eto od kancelarijata, }e izleze portir, dodeka odgovornite nema da izlezat da go napu{tat svojot svet. Sli~no e i so svetot na du{ite: Toj koj prisustvuva na seansite i privikuvaweto na du{ite se zemskite du{i i xinite i site onie {to se na nivno nivo.

[to se odnesuva do ~ove~kite du{i, tie se vo drug svet, svet pome|u smrtta i pro`ivuvaweto i niv e nevozmo`no da gi povika{. No, mo`ebi e mo`no da se spojat so onie koi gi sakat vo son ili na jave, ako ima odredeni uslovi za toa. Od mnogu vakvi seansi na koi nie sme bile i vrz osnova na ona {to sme go sobrale kako sopstveno iskustvo, a {to e blisko na ovaa tema, mo`e dase zaklu~i: Ne postoi nitu eden dokaz za postoeweto i realnosta na ovaa pojava i na toa deka temnata soba predizvikuva privikuvawe na du{ata. Mo`ebi misleweto na sufiite najdobro go objasnuva toa {to se slu~uva. Ovoj fenomen e se u{te vo faza na istra`uvawe. Da istakneme deka za `al {arlatanstvoto ovdeka e zastapeno pove}e od vistinata. Posledniot zbor ne e ka`an. Nema somne` deka ti }e se nasmee{ na zborovite kako {to se xinite, zemski du{i, dvojnik i sl. Ti za toa ima{ i opravduvawe. Oti ako ne veruva{ vo postoeweto na sopstvenata du{a, kako e mo`no da veruva{ vo postoewe na xinite. Ako ne veruva{ vo Boga, kako mo`e od tebe da se o~ekuva da veruva{ vo postoeweto na {ejtanot. No, i pokraj toa, da si se rodil pred sto godini i da ti do{ol ~ovek i da po~nal da ti zboruva za nevidlivi zraci koi pominuvaat niz `elezo, za sliki koi se prenesuvaat preku okeanot niz vozduh pobrzo od edna sekunda, zarem ne bi se nasmeal i ne bi pomislil deka ~ovekot {to toa go zboruva verojatno izbegal od ludnica. No, ete i pokraj toa takvite vistini se dene{na realnost.


Селам брате Soul of space!
Темава веќе претходно јас ја постирав во целост од др. Мустафа Махмуд,но сепак не е на одмет уште еднаш да се повтори.Патем да те прашам шо бидна со фудбалерчето наше(знаеш кое е) Уште ли верува во демагогиите кои му ги наметнале?

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: svemirski_duh
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 21:43
Цитирај Селам брате Soul of space!
Темава веќе претходно јас ја постирав во целост од др. Мустафа Махмуд,но сепак не е на одмет уште еднаш да се повтори.Патем да те прашам шо бидна со фудбалерчето наше(знаеш кое е) Уште ли верува во демагогиите кои му ги наметнале?


Hehe.. inaku pocesto znam od ovaa kniga da izvadam nesto kako za odgovor.
Po potreba,zavisi vo kakva tema sum.

Za Fudbalerceto,,,, hehe,,, toa e napatena dusa. Ti rekov,takvi licnosti mislam deka ne treba da se napagjaat i da se vregjaat,ili da te uvredi nesto od niv,,,, tie treba da se zalaat.
Me iznenadi pravo,kako moze da se isprovociras so takvi. Znaes kakvi se.
Odma posle posledniot post,sledese: "Eve kakvi se,neli ti rekov.... ete,islam...."
Neise....
Kako si mi ti inace ?



Постирано од: efendija
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 21:49
Originally posted by svemirski_duh svemirski_duh напиша:

Цитирај Селам брате Soul of space!
Темава веќе претходно јас ја постирав во целост од др. Мустафа Махмуд,но сепак не е на одмет уште еднаш да се повтори.Патем да те прашам шо бидна со фудбалерчето наше(знаеш кое е) Уште ли верува во демагогиите кои му ги наметнале?


Hehe.. inaku pocesto znam od ovaa kniga da izvadam nesto kako za odgovor.
Po potreba,zavisi vo kakva tema sum.

Za Fudbalerceto,,,, hehe,,, toa e napatena dusa. Ti rekov,takvi licnosti mislam deka ne treba da se napagjaat i da se vregjaat,ili da te uvredi nesto od niv,,,, tie treba da se zalaat.
Me iznenadi pravo,kako moze da se isprovociras so takvi. Znaes kakvi se.
Odma posle posledniot post,sledese: "Eve kakvi se,neli ti rekov.... ete,islam...."
Neise....
Kako si mi ti inace ?



Елхамдулиллах!-За разлика од тебе мене уште ми треба морално доусовршување,лесно избувнувам,па често пати и ме банираат поради тоа,но ,нејсе со Аллахова помош се надевам дека ќе ја совладам оваа препрека.

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 22:10
Preprekite se stvoreni da bidat prepreki efendija tie se djavolska rabota taman koga mislis deka edna si preskoknal ono uste deset pred tebe stojat...

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 22:15
Originally posted by Templarius Templarius напиша:

Preprekite se stvoreni da bidat prepreki efendija tie se djavolska rabota taman koga mislis deka edna si preskoknal ono uste deset pred tebe stojat...


Во право си Темплариус.Но,јас со Аллахова помош ќе се борам против сите препреки.Инаку оптимизмот е мој фаворит,никогаш не губам надеж.

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: Templarius
Датум на внесување: 08.Март.2008 во 22:16
Da casata e polovina polna ne prazna....ubav stav...

-------------
Give me your secrets
Bring me a sign
Give me a reason
To walk the fire
See another dawn
Through our son's eyes
You give me a reason
To walk the fire.



Испечати | Затвори го прозорот

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd. - http://www.webwiz.co.uk