Испечати | Затвори го прозорот

Етнологот Тома Брадина :

Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: Македонија и Свет
Име на форумот: Историја
Опис на форумот: Александар, Кирил, Самоил, Мисирков, Делчев
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=22140
Датум на принтање: 27.Април.2024 во 18:14
Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com


Тема: Етнологот Тома Брадина :
Постирано од: eptendosadno1
Наслов: Етнологот Тома Брадина :
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 00:37
ПОРТРЕТ НА ЕТНОЛОГОТ Д-Р ТОМО СМИЛЕСКИ БРАДИНА Мијаците -пример за истрајност

Дали ќе се загубат целосно убавите обичаи, носии, везови, ора и песни, за што потрошив толку време во истражување, пишувал д-р Брадина Д-р Томо Брадина е првиот македонски етнолог, чиј творечки опус е се уште малку или сосема непознат во македонската јавност. Делата ги објавувал на македонски јазик ("Мијачки дијалект" и повеќе текстови на македонски етнотеми). Д-р Брадина, всушност Томо Смилески-Смилјаниќ, е роден во Тресонче, едно од најстарите мијачки населби, во 1888 година, во големото семејство Брадиновци. Прекарот го добил по својот прадедо Сарџо Брадина. Презимето Смилјаниќ го добил во Белград, каде што како бистро момче бил прифатен од Друштвото "Св. Сава". Оттаму бил испратен да студира етнологија, географија и историја на францускоит универзитет "Клермон Феран", каде што докторирал на француски јазик, на темата "Стари народни песни и Мијаците". Брадина е научник со највисоко образование, познавач на шест јазици, кој и се посветил на етнолошката проблематика во Македонија, конкретно - на Малореканскиот, мијачки крај, на Деборијата, Долна и Горна Река, Мавровско и на Кичевијата. Оставил значајни научни истражувања (повеќе од 150), кои се наоѓаат во МАНУ, а голем дел и во Српската академија на науките и уметностите (САНУ). "Денеска Мијаците живеат во новото социјалистичко општество - кооперативно, без личната сопственост за која со векови се бореле да ја зголемат и љубоморно да ја чуваат од многубројни узурпатори, пљачкосувачи и злосторници. Мијакот ја губи својата специфичност како ентитет на македонски народ, го губи своето наречје, обичаите, носијата и се друго што го врзува за минатото. За сето тоа, тој веќе не се грижи, а марксизмот и ленинизмот и од Мијаците создава ?социјалистички човек на иднината'. Кој можеше пред 50 години да замисли дека ќе настанат вакви промени? Дека ќе исчезне компактниот Мијак, кој со векови се опираше и опстојуваше во сите несреќи што го следеа, на просторот на кој беше компактен, на просторот кој знаеше до максимум да го искористи за да ја зголеми својата сопственост, кој единствено го движи животот напред. Мијаците се раселени под притисок на неповолните збиднувања во периодот од 1941 до 1944 година, а тие што останаа во пазувите на нивните планини и ридови, во новите околности се напрегаат да останат под задругите. Дали ќе се загубат целосно, господе мил, оние убави обичаи, говор, носии, везови, ора и песни, за што јас потрошив толку многу време во истражување и пишување?" Овој извадок за ставовите на д-р Томо Брадина за односот меѓу традицијата и културата на Мијаците и новиот комунистички режим е преземен од книгата на Кузман Смилески-Брадина "Антологија за мијачките великани". Односот кон овој значаен интелектуалец од мијачко потекло, припадник условно на македонската интелектуална десница, може да биде пример за национално помирување.

   Мелетија Брковски Мијак




http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=409378 - Реакцијата на “ царевоселците “ во однос на еден академик на САНУ .

Поранешниот премиер Љубчо Георгиевски излезе со критика за енциклопедијата. - Главното понижување на оваа енциклопедија не е во навредите кон албанската историја, туку во навредите кон македонската историја. Ликови од типот на Тома Брадина, платеник на Белград, добиле повеќе простор од браќата Миладиновци, Шапкарев или Џинот.



Коментари:
Постирано од: Pat
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 00:50
Би било интересно да се види што всушност пишувал Томо Брадина. Во фототипно издание, се разбира....

-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 06:04
http://books.google.com/books?id=pbgxAAAAMAAJ&q=%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0+%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0&dq=%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0+%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0&lr=&hl=bg - Тома Смиљаниќ-Брадина


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 06:11
Anciennes tribus serbes, les Mijaks, les Brsjaks et leurs voisins dans la Serbie meridionale; author: Tomo Smiljanic-Bradina, editor: J. D. Popovic, 1930

Превод од французки со Гуглето:

Поранешните српски племиња Мијаци, Брсаци и нивните соседи во јужна Србија; автор: Томо Смиљаниќ-Брадина, уредник: Ј. Д. Поповиќ, 1930.

http://searchworks.stanford.edu/view/2105266 - http://searchworks.stanford.edu/view/2105266


Постирано од: Каснакоски
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 08:36
Еден список од тудови на Томо Смиљаниќ

Smiljani_ Tomo, Pastirski
_ivot kod Mijaka, Glasnik srpskog geografskog dru_tva, 5 Beograd,1921;
Smiljani_
Tomo, Iz oblasti Reke, Ju_na Srbija, I, Skoplje, 1921;
Smiljani_ Tomo, Plemenske
odlike Mijaka, Narodna starina, III, 7, Zagreb,1924
Smiljani_ Tomo, Mijaci, Gorna
reka, I Mavrovsko polje, SEZb, knj. 35, Naselja i poreklo stanovni_tva, knj.20,
Beograd 1924
Smiljani_ Tomo, Gjur_in Kokale, glavar Lazaropoljski, (Prilog za
prou_avanje uglednih rodova iz Ju_ne Srbije) -Glasnik Skopskog nau_nog Dru_tva
XXI, 1940 str. 137

Изменето од Каснакоски - 10.Октомври.2009 во 16:26


Постирано од: Каснакоски
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 10:04






Постирано од: чоли
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 11:57
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:






"Нашите стари племиња Миjаците и Брсjаците во Jужна Србиjа"

е доста по различно од оригиналното френско име на книгата на Томо Брадина:

"Anciennes tribus serbes, les Mijaks, les Brsjaks et leurs voisins dans la Serbie meridionale"

----
Не е нужно да се напрега чоек и да види разликата. Сепак вервам на френското име на книгата.

А таа Брадинова книга: "Краљ слободар - краљ Миротворац" во прослава на коj ли краљ е напишана?


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 12:05
 Да, преводот на тоа заглавје би бил: „Древните српски племиња Мијаци, Брсјаци и нивните соседи во Јужна Србија“.

-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: Каснакоски
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 13:36
Томо Смиљаниќ - Брадина по потекло Тресончанец, во својата книга од 1925 година, го опишал знамето-бајракот како црвено бело син крстест бајрак, со крст на врвот од копјето.(15) Тој дообјаснува дека Мијаците прават разлика меѓу знаме и бајрак, првиот термин за нив го претставува знамето на државата, а бајракот е само нивно знаме. Значајна информација што ја наведува, а која индиректно зборува и за староста на знамето е дека Мијаците официјално општеле со Султанот уште од 1521 година, според ферманот што го чува тресонечката фамилија Брадиновци, од која потекнува и авторот. Како привилегија што им помогнале на Турците во војната со Австрија, на Мијаците им биле дадени права да носат оружје, да не плаќаат даноци, да го зачуваат своето знаме и т.н. Смиљаниќ наведува и еден интересен податок: својот бајрак Мијаците го чувале во најстарата населба што ја создале по доселувањето во денешна Македонија – Сушица, каде по Косовската битка се повлекол нивниот војвода. (Во врска со ова тврдење на Смиљаниќ изразуваме комплетно несогласување, а за ваквиот негов став ќе го наведеме само податокот дека тој бил школуван во српски училишта и целосно бил потпаднат под српската пропагандистичка наука од тоа време – Слободан Шошкоски) Ова знаме по потреба го развивале, како на пример при Пиколоминиевиот поход во 1689 година.(16)
10.Томо Смиљаниќ, Мијаци, Горна Река и Мавровско Поље, ГСНД, Скопје, 1925, 61


Тома Смиљаниќ,124
спомнува дека овој тип куќа се сретнува под имињата поземечка,
земечка или изба. Имено, тој го запишал следново: „...во избата
живеела целата задруга. Денес, местата каде што се наоѓале овие
изби се нарекуваат избишта. Сега, изба се нарекува делот од куќата
кој служи за чување на мрсот и облеката. Избата била градена од
трупци или камен, со правоаголен облик, приземна. Во средината било
огништето, чадот излегувал низ баџата, поставена на средината од
покривот. Делот од избата, од огништето нагоре, се викал катишта и
во него живееле луѓето, долниот дел се нарекувал пондила и служела
како засолниште на стоката. Прозорците биле многу мали, како
мазгалници. Над огништето висел черенот, неколку тешки и
хоризонтално поставени штици, а над черенот се наоѓал отворот за
чадот. Черенот служел за да ги запира искрите, за да не дојде до
пожар. Во куќата се влегувало низ големата врата, а се излегувало
низ малата, која служела за поминување на луѓето, додека пак
големата и за поминување на стоката. Овој тип на живеалиште било
долго по петнаесет метри, а имало ширина од четири до пет метри. Во
него обично живееле и до 50 луѓе во задруга.“





Одредени информации за поземката во дебарско – реканската
етнографска целина ни дава етнографот Тома Смиљаниќ,122 во
неговата студија Мијаци, Горна Река и Мавровско Поле. Притоа, овој
автор укажува и тоа дека во долните мијачки села овој тип на куќа бил
поархаичен, а додека во горните села бил забележителен развојот на
живеалиштето и во вертикален план. Овој тип на куќа тој го нарекува
примитивна куќа: „...тоа се приземни куќи, изградени од плот и
облепени со кал. Главна граѓа се гредите и делканите штици. Куќата е
четвртаста и има голема и мала врата, една наспроти друга, обично во
правец север – југ. Големата и малата врата ја делат куќата на два
дела. Во едниот дел покрај ѕидот, во средината, се наоѓа огништето, а наоколу е просторот за седење и спиење. Тој дел се нарекува куќа.
Другиот дел служи за чување на добитокот, каде што покрај ѕидот се наоѓаат јаслите.“123
Истиот автор, овој тип на живеалиште ни го потврдува и во
брсјачката етнографска целина, поточно во етничкиот предел
Кичевија, во истоимениот труд (Кичевија). Тома Смиљаниќ,124
спомнува дека овој тип куќа се сретнува под имињата поземечка,
земечка или изба. Имено, тој го запишал следново: „...во избата
живеела целата задруга. Денес, местата каде што се наоѓале овие
изби се нарекуваат избишта. Сега, изба се нарекува делот од куќата
кој служи за чување на мрсот и облеката. Избата била градена од
трупци или камен, со правоаголен облик, приземна. Во средината било
огништето, чадот излегувал низ баџата, поставена на средината од
покривот. Делот од избата, од огништето нагоре, се викал катишта и
во него живееле луѓето, долниот дел се нарекувал пондила и служела
како засолниште на стоката. Прозорците биле многу мали, како
мазгалници. Над огништето висел черенот, неколку тешки и
хоризонтално поставени штици, а над черенот се наоѓал отворот за
чадот. Черенот служел за да ги запира искрите, за да не дојде до
пожар. Во куќата се влегувало низ големата врата, а се излегувало
низ малата, која служела за поминување на луѓето, додека пак
големата и за поминување на стоката. Овој тип на живеалиште било
долго по петнаесет метри, а имало ширина од четири до пет метри. Во
него обично живееле и до 50 луѓе во задруга.“



Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 15:59
Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

ПОРТРЕТ НА ЕТНОЛОГОТ Д-Р ТОМО СМИЛЕСКИ БРАДИНА Мијаците -пример за истрајност

Дали ќе се загубат целосно убавите обичаи, носии, везови, ора и песни, за што потрошив толку време во истражување, пишувал д-р Брадина Д-р Томо Брадина е првиот македонски етнолог, чиј творечки опус е се уште малку или сосема непознат во македонската јавност. Делата ги објавувал на македонски јазик ("Мијачки дијалект" и повеќе текстови на македонски етнотеми). Д-р Брадина, всушност Томо Смилески-Смилјаниќ, е роден во Тресонче, едно од најстарите мијачки населби, во 1888 година, во големото семејство Брадиновци. Прекарот го добил по својот прадедо Сарџо Брадина. Презимето Смилјаниќ го добил во Белград, каде што како бистро момче бил прифатен од Друштвото "Св. Сава". Оттаму бил испратен да студира етнологија, географија и историја на францускоит универзитет "Клермон Феран", каде што докторирал на француски јазик, на темата "Стари народни песни и Мијаците". Брадина е научник со највисоко образование, познавач на шест јазици, кој и се посветил на етнолошката проблематика во Македонија, конкретно - на Малореканскиот, мијачки крај, на Деборијата, Долна и Горна Река, Мавровско и на Кичевијата. Оставил значајни научни истражувања (повеќе од 150), кои се наоѓаат во МАНУ, а голем дел и во Српската академија на науките и уметностите (САНУ). "Денеска Мијаците живеат во новото социјалистичко општество - кооперативно, без личната сопственост за која со векови се бореле да ја зголемат и љубоморно да ја чуваат од многубројни узурпатори, пљачкосувачи и злосторници. Мијакот ја губи својата специфичност како ентитет на македонски народ, го губи своето наречје, обичаите, носијата и се друго што го врзува за минатото. За сето тоа, тој веќе не се грижи, а марксизмот и ленинизмот и од Мијаците создава ?социјалистички човек на иднината'. Кој можеше пред 50 години да замисли дека ќе настанат вакви промени? Дека ќе исчезне компактниот Мијак, кој со векови се опираше и опстојуваше во сите несреќи што го следеа, на просторот на кој беше компактен, на просторот кој знаеше до максимум да го искористи за да ја зголеми својата сопственост, кој единствено го движи животот напред. Мијаците се раселени под притисок на неповолните збиднувања во периодот од 1941 до 1944 година, а тие што останаа во пазувите на нивните планини и ридови, во новите околности се напрегаат да останат под задругите. Дали ќе се загубат целосно, господе мил, оние убави обичаи, говор, носии, везови, ора и песни, за што јас потрошив толку многу време во истражување и пишување?" Овој извадок за ставовите на д-р Томо Брадина за односот меѓу традицијата и културата на Мијаците и новиот комунистички режим е преземен од книгата на Кузман Смилески-Брадина "Антологија за мијачките великани". Односот кон овој значаен интелектуалец од мијачко потекло, припадник условно на македонската интелектуална десница, може да биде пример за национално помирување.

   Мелетија Брковски Мијак




http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=409378 - Реакцијата на “ царевоселците “ во однос на еден академик на САНУ .

Поранешниот премиер Љубчо Георгиевски излезе со критика за енциклопедијата. - Главното понижување на оваа енциклопедија не е во навредите кон албанската историја, туку во навредите кон македонската историја. Ликови од типот на Тома Брадина, платеник на Белград, добиле повеќе простор од браќата Миладиновци, Шапкарев или Џинот.


Многу интересен податок , многу интересна тема за докторирање во Франција на француски универзитет :

Оттаму бил испратен да студира етнологија, географија и историја на францускоит универзитет "Клермон Феран", каде што докторирал на француски јазик, на темата "Стари народни песни и Мијаците".

Поранешниот премиер Љубчо Георгиевски излезе со критика за енциклопедијата. - Главното понижување на оваа енциклопедија НЕ Е во навредите кон албанската историја, туку во навредите кон македонската историја. Ликови од типот на Тома Брадина, платеник на Белград, добиле повеќе простор од браќата Миладиновци, Шапкарев или Џинот.

П.С.
Тука би коментирал нешто во врска со изјавата на Љ. Г.
Господинот од Благоевград не е историчар , етнолог па неговата изјава е од позиција на ,Хммммм ..... , ај да речеме став на политичар а не на Бугар или бугарофил , бугароман и сл.
Можеби ќе препознаете такви “ царевоселци “ некаде , но не им замерувајте и не им судете .





Постирано од: чоли
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 16:37
Д-р Томо Брадина (Смилјаниќ) е прифатен во друштвото "Св. Сава", кое е создадено на 24 август 1886 год. по решение на правителството на Србија и по иницијатива на Стојан Новакович.

Ова дружество издава весник на македонско наречие, кое се придржувало кон следната програма:

1. Политички дел - Секогаш да ги зашитува интересите на Отоманската империја. Да го подигнува прашањето за откажување на македонците од Бугарската Екзархија. На македонскиот народ да му вдахновува српски дух. Да се докажува дека македонците не се бугари и дека бугарите се непријатели на македонскиот народ.

2. Филолошки дел - Да се пишува на македонски дијалект, но со оглед на тоа што тој не е усовршен, да се исфрлат сите бугарски изрази и да се воведат српски. Да се земе српската азбука како најудобна за македонскиот јазик и да се придржуваат кон српската граматика.

А како стигнало до ова, ни кажува едно лично писмо од август 1885 година, кое го испраќа Стојан Новакович на Милош Гарашанин, премиер на Србија и син на Илија Гарашанин дека ја завршил подготовката за издавањето на весникот „Вардар“ на српски јазик во Цариград. За главен уредник го предложил Димитриј Алексеевич, родум во Дебар, дотогашен директор на гимназијата во Пирот, како човек вешт во исползувањето на македонскиот дијалект за српски цели. Во писмото тој наведува какви директиви му дал на Алексеевич:

а) По однос на Грција и грчкиот печат: предимно да зема пријателско поведение.
б) Со бугарскиот печат да води полемика.
в) Кон рускиот печат апсолутно пасивно.
г) Кон српскиот печат, ладнокрвно и објективно, внимателно да се регистрира сето она кое се прави и во патриотски дух да се држат читателите во течение.
д) Кон Турција да се пројавува најголема лојалност. Единствената држава со која весникот „Вардар“ треба да војува е бугарската. Русите, србите, грците и турците треба да станат сојузници на весникот против бугарите


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 16:42
Љубчо Георгиевски:

..Гледаме дека во македонската преродба има нови измислени херои, како на пример Темко Попов од Охрид и Томо Брадина од Тресонче. Кога ги прочитате статиите за нив, ќе увидите дека се работи за отворени србски соработници. Зборувам за периодот од пред сто години.
Проблемот не е во тоа што тие луѓе се вклучени во таа енциклопедија, проблемот е во тоа што на нив им е одделено повеќе место отколку за Браќата МИладиновци, Глигор Прличев, Партениј Зографски, Јоаким Крчовски, Џинот.Да не ги набројувам и останатите Преродбеници...

---
Зар не е прав Георгиевски?


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 16:43
Да, за таа подлост на Србите пишува и Мисирков во својот Дневник.




-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: DragancoLeskoec
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 16:45
Originally posted by чоли чоли напиша:

Љубчо Георгиевски:

..Гледаме дека во македонската преродба има нови измислени херои, како на пример Темко Попов од Охрид и Томо Брадина од Тресонче. Кога ги прочитате статиите за нив, ќе увидите дека се работи за отворени србски соработници. Зборувам за периодот од пред сто години.
Проблемот не е во тоа што тие луѓе се вклучени во таа енциклопедија, проблемот е во тоа што на нив им е одделено повеќе место отколку за Браќата МИладиновци, Глигор Прличев, Партениј Зографски, Јоаким Крчовски, Џинот.Да не ги набројувам и останатите Преродбеници...

---
Зар не е прав Георгиевски?


Не, прв пат слушам за нив.Вторите се икони на македонската преродба, пациентот преувеличва.

-------------
Брсјачка нација !


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 16:47
Originally posted by чоли чоли напиша:

Љубчо Георгиевски:

..Гледаме дека во македонската преродба има нови измислени херои, како на пример Темко Попов од Охрид и Томо Брадина од Тресонче. Кога ги прочитате статиите за нив, ќе увидите дека се работи за отворени србски соработници. Зборувам за периодот од пред сто години.
Проблемот не е во тоа што тие луѓе се вклучени во таа енциклопедија, проблемот е во тоа што на нив им е одделено повеќе место отколку за Браќата МИладиновци, Глигор Прличев, Партениј Зографски, Јоаким Крчовски, Џинот.Да не ги набројувам и останатите Преродбеници...

---
Зар не е прав Георгиевски?


Не разбирам ?

Тоа што Шапкарев пишувал на македонски дијалект , тоа е предавство кон својот народ , србоман , во служба на големосрпската доктрина на Новаковиќ ?

2. Филолошки дел - Да се пишува на македонски дијалект, но со оглед на тоа што тој не е усовршен, да се исфрлат сите бугарски изрази и да се воведат српски. Да се земе српската азбука како најудобна за македонскиот јазик и да се придржуваат кон српската граматика.

П.С.
А што ако се исфрлат српските и бугарските , што добиваме ?




Георгиевски е историчар , енциклопедиста ?

Што факултет има завршено ?




Постирано од: Pat
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 17:03
Е немој сега и Шапкарев да го ставаш во ист кош со Брадина, само тоа немој! Што е многу, многу е. Барем прчитај што пишува таму.

-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 02.Април.2010 во 17:03
Еден мнго интересен податок за Томо Брадина:

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:jMPu25pu_UAJ:www.komunikacija.org.rs/komunikacija/knjige/index_html/knjiga04/27StojanovicM_ser_lat.pdf+%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%99+%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%80+-+%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%99+%D0%9C%D0%B8%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%86&hl=bg&gl=bg&pid=bl&srcid=ADGEESjXxSOr9j4-EV7RhSOwoZaxhygoAwwbu9H6HHJbsMtxrdyHzHaY6TEHvwLGIM4_Y5XSIG0_f4Hc0vifJU4Xe8FZ3QlJ98NJYYeWbe3XjYgJG-W1rRPTLcfs8-aDj8XvnoTuQOoC&sig=AHIEtbR-cbAmFABRnJJ29UGR1Icb_Cn2-A - SRPSKO-MAKEDONSKE KNЈIŠEVNE VEZE U XIX I XX VEKU
Видите стр. 249 /лист 10/. Много интересно:
... После 1912 година бил четник во Македониjа, после професор и директор на гимназиjта во Скопие.Бил е началник на просветата во Вардарската бановина и депутат.
---
Тие са неизвесни факти. Специално за четническиот му период - сум сигурен што не е бил четник на ВМОРО. Интересно... какви други чети е имало во Македониjа кон 1912 година?




Постирано од: чоли
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 10:17
Да бутнем понагоре темата. Ми е интересно како ке се коментира четническиот период на Брадина во 1912 година. Сепак тогава е бил млад чоек - на 24 години. Сигурно е бил или во четата на Глигур Соколович или на Jован Бабунски.


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 13:34
Originally posted by чоли чоли напиша:

Да бутнем понагоре темата. Ми е интересно како ке се коментира четническиот период на Брадина во 1912 година. Сепак тогава е бил млад чоек - на 24 години. Сигурно е бил или во четата на Глигур Соколович или на Jован Бабунски.



Тома Брадина не влегол во ециклопедијата затоа што бил во некои паравоени формации во Македонија за време на турско , туку затоа што докторирал во Франција во својата област и тоа на тема поврзана со етнологијата во Македонија .

“ Царевоселецот “ има проблем зашто тој доктор - етнолог со потекло од Македонија влегол во енциклопедијата . Истиот смета дека стипендистот на руската држава , потомок на Грци ( гркомани ) од Велес кој преведувал од руски на бугарски и кој себе се индетификувал како Бугар е по заслужен за македонската наука , култура , идентитет .

Да скратам , дотичниот ни колега , http://www.promacedonia.org/ab/md_1606_0.html - А такви во Македонија ги има , дал господ , смета дека македонската и бугарската историографија треба да се идентични , со што јас не се согласувам .

Точно , треба да се знае за Ксенофот алијас Рајко Жинзифов , но треба да знаеме и за Тома Брадина , Темко Попов и др.

Инаку , не живејте во заблуда дека Соколовиќ и Брадина се изолирани случаеви , такви “ србомани “ ги имало на илјадници , илјадници .



-------------
Тишината е гласникот на почетокот , пссс...т .


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 13:38
 Ти го имаш ли читано Брадина? Ајде да видиме што точно пишувал тој...

Инаку- Темко Попов, Томо Брадина, Соколовиќ, Бабунски, Долгачот...Ќе стасаме ли до десет-петнаесет?намигнување


-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 14:26
Абе јас знаев на која страна ти си влечеш уште од почетокот, добро е што најпосле се виде проѕирноста на твојот „македонизам“.

Што се однесува до личните навреди кои ми ги упатуваш- тие повеќе зборуваат за тебе отколку за мене- затоа и не ти замерам, твое нека си е намигнување


-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 15:25
Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:



Тома Брадина не влегол во ециклопедијата затоа што бил во некои паравоени формации во Македонија за време на турско , туку затоа што докторирал во Франција во својата област и тоа на тема поврзана со етнологијата во Македонија .





Не знам што дири еден србин во македонска енциклопедиjа. Фактот што Брадина е роден во Тресонче не го прави ни наj малко Македонец. Учил во Солун во солунската српска гимназиjа. Студирал во Београд... директор на образованието на Jужната бановина, српски депутат. И умрел во Београд. 100 % србин!!!!
И како четник, да не би да се е борил за слободата на Македониjа?


Постирано од: Boogie
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 16:36
Па може како христијанин се борел за слобода на Македонија а не како Србин,или тоа не е возможнозбунетост

-------------
http://www.TattooArtists.org/boogie" rel="nofollow - Борбата продолжува,поробениот за слобода а слободниот за совршенство


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 16:38
Србите и србоманите се познати по тоа што соработувале со Турците против ВМРО, а тоа и не е баш христијански.

-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: Boogie
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 16:43
Не би кажал баш,има доста Срби кои се бореле во името на Христијанството - за слобода на Бугарија на пр.намигнување

-------------
http://www.TattooArtists.org/boogie" rel="nofollow - Борбата продолжува,поробениот за слобода а слободниот за совршенство


Постирано од: Boogie
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 17:33
Па тогаш да отвориме ваква тема на политика затоа зошто твоето порамнување на личностите е политичко а не историскоголема%20насмевка

-------------
http://www.TattooArtists.org/boogie" rel="nofollow - Борбата продолжува,поробениот за слобода а слободниот за совршенство


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 21:54
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:



Тома Брадина не влегол во ециклопедијата затоа што бил во некои паравоени формации во Македонија за време на турско , туку затоа што докторирал во Франција во својата област и тоа на тема поврзана со етнологијата во Македонија .





Не знам што дири еден србин во македонска енциклопедиjа. Фактот што Брадина е роден во Тресонче не го прави ни наj малко Македонец. Учил во Солун во солунската српска гимназиjа. Студирал во Београд... директор на образованието на Jужната бановина, српски депутат. И умрел во Београд. 100 % србин!!!!
И како четник, да не би да се е борил за слободата на Македониjа?


Не , не е така , малку претеруваш .


http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B5 - Тресонче

Луѓе родени во Тресонче - Турција и дококу истите умреле во Турција - Тресонче ,не ги прави тоа по етнос Турци .

Но , што ако истот е Србин , што со тоа ?

И Анри Пози не е Бугар , но се експлатира во бугарската наука .



Постирано од: Pat
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 22:45
Тоа за соработката  си е документирано. А што се однесува до Томо Брадина- епа ајде постирај веќе еднаш да видиме што сработил- па да го вреднуваме. Ти досега само се расфрлаше со тоа дека се образувал во Франција и дека бил член на САНУ.

П.С. И Косово си има своја приказна со предавниците, зар не?намигнување


-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: Каснакоски
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 23:02
Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

Тома Брадина , неговите дела и неговото место во историјата на својот народ - Македонците


Е, тој си го кажал кој му е народот, а тоа не е македонскиот.


Постирано од: Boogie
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 23:16
Убаво ти кажа ЕптеДосадно и во Бугарската историја имаш полн грст не Бугари кои придонеле за Бугарија,зошто нив не ги тргнете од вашата историографијазбунетост

Делата на Тома Брадина се јасни - Македонскинамигнување


-------------
http://www.TattooArtists.org/boogie" rel="nofollow - Борбата продолжува,поробениот за слобода а слободниот за совршенство


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 23:31
Тој пишувал за Македонија, ама да видиме што пишувал и зошто му е отстапен толкав простор во „енциклопедијата“? А инаку  според неговата биографија и Соколовиќ и Бабунски работеле за Македонија по твојата логика. Е да, ама не...

-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: Каснакоски
Датум на внесување: 03.Април.2010 во 23:34
Originally posted by Boogie Boogie напиша:

Делата на Тома Брадина се јасни - Македонскинамигнување

Јас не познавам ниту едно од делата на Брадина, ама од втора рака што можам да научам тие си биле антимакедонски, освен ако србоманштината не е равнозначно на македонштина.

Може и да грешам. Поправи ме.


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 05:53
Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:



Не е тоа темата , и секако ,не се тема “ србоманите “ туку Тома Брадина , неговите дела и неговото место во историјата на својот народ - Македонците


Да видим што е напишал. Сигурно е пишал за некоj македонски краљ таа книга:

"Краљ слободар - краљ Миротворац"

Да не би да е писал за кралот на Куманово - Карпош? Или за овоj што го убиа во Марселиjа?
--
Се пак ми е интересно зошто е емигрирал од слободна Македониjа во 1946 годшна и до краjот на животот си е живел во Србиjа? Зошто?


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 11:04
Originally posted by Boogie Boogie напиша:

Убаво ти кажа ЕптеДосадно и во Бугарската историја имаш полн грст не Бугари кои придонеле за Бугарија,зошто нив не ги тргнете од вашата историографијазбунетостДелата на Тома Брадина се јасни - Македонскинамигнување


Во Бугарската историја не се влезени http://en.wikipedia.org/wiki/Borisav_Stankovi%C4%87 - Борисав- Бора Станковиќ и уште илјадници , илјадници други “ Бугари “ , како што е и Тома Смилевски Брадина , Пулевски , Темко Попов и.т.н.. Многумина сметаат , и јас се согласувам со тоа , дека бугарската историографија не треба и не смее да ни биде пример како се пишува историјата на бугарскиот народ , односно во случајов , историјата на македонскот народ .

Тома Брадина е сепак значајна личност која има потекло македонско , кој е составен дел од македонскиот народ , без разлика како го вреднуваат “ царевоселците “ или пак Бугарите .


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 11:11
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:



Не е тоа темата , и секако ,не се тема “ србоманите “ туку Тома Брадина , неговите дела и неговото место во историјата на својот народ - Македонците


Да видим што е напишал. Сигурно е пишал за некоj македонски краљ таа книга:

"Краљ слободар - краљ Миротворац"

Да не би да е писал за кралот на Куманово - Карпош? Или за овоj што го убиа во Марселиjа?
--
Се пак ми е интересно зошто е емигрирал од слободна Македониjа во 1946 годшна и до краjот на животот си е живел во Србиjа? Зошто?


Има еден цар кој е “миротворец“ и кој е тесно поврзан со Бугарија , можеби тука се прави мал плагијат и се прогласува Кралот за “ ослободите “ , мислам на Кралот Петар .

Не , не сум го прочитал тоа дело поради “ србоманската “ цензура која беше практукувана во Македонија .


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 11:20
Томо Смиљаниќ - Брадина по потекло Тресончанец, во својата книга од 1925 година, го опишал знамето-бајракот како црвено бело син крстест бајрак, со крст на врвот од копјето.(15) Тој дообјаснува дека Мијаците прават разлика меѓу знаме и бајрак, првиот термин за нив го претставува знамето на државата, а бајракот е само нивно знаме. Значајна информација што ја наведува, а која индиректно зборува и за староста на знамето е дека Мијаците официјално општеле со Султанот уште од 1521 година, според ферманот што го чува тресонечката фамилија Брадиновци, од која потекнува и авторот. Како привилегија што им помогнале на Турците во војната со Австрија, на Мијаците им биле дадени права да носат оружје, да не плаќаат даноци, да го зачуваат своето знаме и т.н. Смиљаниќ наведува и еден интересен податок: својот бајрак Мијаците го чувале во најстарата населба што ја создале по доселувањето во денешна Македонија – Сушица, каде по Косовската битка се повлекол нивниот војвода. (Во врска со ова тврдење на Смиљаниќ изразуваме комплетно несогласување, а за ваквиот негов став ќе го наведеме само податокот дека тој бил школуван во српски училишта и целосно бил потпаднат под српската пропагандистичка наука од тоа време – Слободан Шошкоски) Ова знаме по потреба го развивале, како на пример при Пиколоминиевиот поход во 1689 година.

http://lazaropolee.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html - http://lazaropolee.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html
---
Походот на генерал Пиколомини не беше по време на Карпошовото востание? И што излиза? Миjците на Брадина са помагали на Турците против востаниците на Карпош?


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 11:29
Originally posted by чоли чоли напиша:

Томо Смиљаниќ - Брадина по потекло Тресончанец, во својата книга од 1925 година, го опишал знамето-бајракот како црвено бело син крстест бајрак, со крст на врвот од копјето.(15) Тој дообјаснува дека Мијаците прават разлика меѓу знаме и бајрак, првиот термин за нив го претставува знамето на државата, а бајракот е само нивно знаме. Значајна информација што ја наведува, а која индиректно зборува и за староста на знамето е дека Мијаците официјално општеле со Султанот уште од 1521 година, според ферманот што го чува тресонечката фамилија Брадиновци, од која потекнува и авторот. Како привилегија што им помогнале на Турците во војната со Австрија, на Мијаците им биле дадени права да носат оружје, да не плаќаат даноци, да го зачуваат своето знаме и т.н. Смиљаниќ наведува и еден интересен податок: својот бајрак Мијаците го чувале во најстарата населба што ја создале по доселувањето во денешна Македонија – Сушица, каде по Косовската битка се повлекол нивниот војвода. (Во врска со ова тврдење на Смиљаниќ изразуваме комплетно несогласување, а за ваквиот негов став ќе го наведеме само податокот дека тој бил школуван во српски училишта и целосно бил потпаднат под српската пропагандистичка наука од тоа време – Слободан Шошкоски) Ова знаме по потреба го развивале, како на пример при Пиколоминиевиот поход во 1689 година.

http://lazaropolee.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html - http://lazaropolee.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html
---
Походот на генерал Пиколомини не беше по време на Карпошовото востание? И што излиза? Миjците на Брадина са помагали на Турците против востаниците на Карпош?


http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%BE%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%A1%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D1%98%D0%B5_1689 - Кој е тој Пиколомини ?

Него , Брадина добиваат презиме , Смилевци , не беше ли Смилево мијачко село ?


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 11:39
Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

Originally posted by чоли чоли напиша:

Томо Смиљаниќ - Брадина по потекло Тресончанец, во својата книга од 1925 година, го опишал знамето-бајракот како црвено бело син крстест бајрак, со крст на врвот од копјето.(15) Тој дообјаснува дека Мијаците прават разлика меѓу знаме и бајрак, првиот термин за нив го претставува знамето на државата, а бајракот е само нивно знаме. Значајна информација што ја наведува, а која индиректно зборува и за староста на знамето е дека Мијаците официјално општеле со Султанот уште од 1521 година, според ферманот што го чува тресонечката фамилија Брадиновци, од која потекнува и авторот. Како привилегија што им помогнале на Турците во војната со Австрија, на Мијаците им биле дадени права да носат оружје, да не плаќаат даноци, да го зачуваат своето знаме и т.н. Смиљаниќ наведува и еден интересен податок: својот бајрак Мијаците го чувале во најстарата населба што ја создале по доселувањето во денешна Македонија – Сушица, каде по Косовската битка се повлекол нивниот војвода. (Во врска со ова тврдење на Смиљаниќ изразуваме комплетно несогласување, а за ваквиот негов став ќе го наведеме само податокот дека тој бил школуван во српски училишта и целосно бил потпаднат под српската пропагандистичка наука од тоа време – Слободан Шошкоски) Ова знаме по потреба го развивале, како на пример при Пиколоминиевиот поход во 1689 година.

http://lazaropolee.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html - http://lazaropolee.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html
---
Походот на генерал Пиколомини не беше по време на Карпошовото востание? И што излиза? Миjците на Брадина са помагали на Турците против востаниците на Карпош?


http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%BE%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%A1%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D1%98%D0%B5_1689 - Кој е тој Пиколомини ?

Него , Брадина добиваат презиме , Смилевци , не беше ли Смилево мијачко село ?


Скопие е подпалено со помошта на Карпош - наричан и
http://books.google.bg/books?id=hnzDyhp70HUC&pg=PA335&lpg=PA335&dq=%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BB+%D0%BF%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8&source=bl&ots=Z2BpRShhPY&sig=0savEWdJR4tbbmwDVQoRWTbBDLo&hl=bg&ei=al24S7HpDcr3-Aaur7y2Dw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CAUQ6AEwAA#v=onepage&q=%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BB%20%D0%BF%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8&f=false - Карпуз


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 11:58
Смилево е село во Општина Демир Хисар, Македонија. Во него работи осумгодишно училиште, има селска задруга, услужни објекти , споменик на Даме Груев, Спомен куќа - Музеј на Смилевскиот Конгрес како и споменик од НОБ.

Над селото постои Смилевскиот манастир , обновен во поново време, а посветен на Св. Петар. Не е познато кога е подигната првата градба.


Мијаците на Петровден во Папрадиште

И годинава на Петровден, во Папрадиште се вратија мијаците. Нив во селото ги пречекаа црквата „Свети Петар и Павле" изградена пред еден век од папрадишкиот градител Ѓорѓи Новаков Џонгар.   Во духот на верата и традицијата, по посетата на црквата прогласена за бисер на сакралната уметност со која се гордее Азот, празнувањето продолжи во родните огништа. Денес во Папрадиште отворени се портите на секоја куќа. Чардаците се прекриени со најубавите киломи во знак за добредојде за сите добронамерни гости. Годинава ги има многу. Но, папрадишани и нивните гости не ги одминаа ниту сликарите и копаничарите кои по пети пат годинава творат инспирирани од надалеку прочуените папрадишки градители и зографи.   Зурлите и тапаните одекнуваа наделеку, се играше македонското оро. Традицијата не е заборавена, таа се негува, но може ли нешто да се стори оваа денeшна гледка на Папрадиште полно со луѓе често да се повторува.


Родени во Смилево   

* Георги Чуранов, македонски револуционер    
* Даме Груев (1871 - 1906), македонски револуционер
* Донка Ушлинова (1880 - 1936), македонска револуционерка     
* Козма Георгиев, просветен деец




Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 12:20
Сега ставаш знак еднакво и помеѓу Даме Груев и Брадина? Зар не беше Даме Груев заробен од еден со кој всушност и можеш да го изедначуваш Брадина? Тоа е една интересна случка.

-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 12:37
Originally posted by Pat Pat напиша:

Сега ставаш знак еднакво и помеѓу Даме Груев и Брадина? Зар не беше Даме Груев заробен од еден со кој всушност и можеш да го изедначуваш Брадина? Тоа е една интересна случка.


Во ред , имам јас некои теории , но немам публика за нив .

Тебе не , но на другите би им посочил дека “ Брадина “ , според мене , е еден вид динасија , обележје на припадник на таа заедница , нешто како црногорските родбински племенски кланови .

http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D1%80%D1%9F%D0%BE_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%9F%D0%B0_%D0%91%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0 - Сарџо Караџа Брадина

"Свјати Апостол Павле во славоју божја и Свјати Апостол Петар црква суградисја како свјати храм во лета од Христа 1844 месеца јулија 14 ден втом уже времја обрјатише сја кира Сарџа ктитора Брадиноски с попи Митре Јодроски и Сиљан Петроски свјати православни Тресончани - христијански зограф Дичо Крстевич написа живопис лета од Христа месеца маја 27 ден 1849".

Па затоа сметам дека Смилевци ( мегу кои и Дамјан Груев ) се во родбински врски со Тома Смилевски - Брадина .



Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 12:48
Па како што гледам според тоа болдираното, само ТомА отстапува од традициите на својот род (или клан), како на пример во поглед на неговото презиме,

-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 12:55
Originally posted by Pat Pat напиша:

Па како што гледам според тоа болдираното, само ТомА отстапува од традициите на својот род (или клан), како на пример во поглед на неговото презиме,


Доколку трудовите на http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:GcIYaNtFS7MJ:scindeks-clanci.nb.rs/data/pdf/0353-9008/2008/0353-90080824191S.pdf+%E2%80%9C%D0%A2%D0%BE%D0%BC%D0%BE+%D0%A1%D0%BC%D0%B8%D1%99%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%9B%E2%80%9C&hl=mk&pid=bl&srcid=ADGEESgufm8J4qeN6MXO9mVUW8Ce3kDy_sVZmt7gw8mjx6b9r5wWsxjxAG1fLth0Ez77pgPsfPy1rwtfAEAHopg2P0PbkN-SeGq0NMYV2qIl4hQAbM-MOp0oANtVPc0xpz0ql1XjGR1f&sig=AHIEtbQ4UyuQUW9mz3VRnHfe7nZgcWgC3A - “ТомО СмиљаниЌ“ се користат како трудови на доктор по етнологија , тогаш повторно се докажува дека твоите инсинуации се тенденциозни и обележје на ...... несмеам понатака да навлегувам во твоите лични обележја .


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 13:01
Да, забележав дека ги менуваш своите постови минута откако ќе ми упатиш ниски навреди, можеби поради христијанско покајание (инаку честит празник, сепак и ти си православеннамигнување)

Од таква природа ли се трудовите на големиот „македонски“ етнолог? Следно што ќе биде- воведување на Пашич, Симич, Новакович, Цемович и оној таму, како се викаше...?


-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 13:08
п.с. Тој твој линк всушност треба да биде преместен во „Српската пропаганда во Македонија“. Во таа тема припаѓа голема%20насмевка

-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 13:08
Originally posted by Pat Pat напиша:

Да, забележав дека ги менуваш своите постови минута откако ќе ми упатиш ниски навреди, можеби поради христијанско покајание (инаку честит празник, сепак и ти си православеннамигнување)Од таква природа ли се трудовите на големиот „македонски“ етнолог? Следно што ќе биде- воведување на Пашич, Симич, Новакович, Цемович и оној таму, како се викаше...?


Ќе се преправам дека “Ч“ на крај од презимињата е ненамерна грешка , и дека не е инстинктивно ставено .

Како што знаеме , а знаеме , македонската историографија е една од најмладите во Европа , институција со многу краток животен век . Доволно е што Тома Брадина влегува во македонската ПРВА енциклопедија , со што се отвара можност на “ царевоселците “ да ја докажуваат неговата просрпска ориентација , а на македонските историчари и етнолози провокација да ги издадат неговите дела во Македонија на македонски литературен јазик и истиот со нив да влезе во македонскиот образовен систем .


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 13:12



А тоа твоето моШност што е?голема%20насмевка Инаку, барем си искрен кога зборуваш за етапноста на пласирање на некои тези, а всушност пропаганда.

Тоа ти енциклопедија го нарекуваш?


-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 13:18
Originally posted by Pat Pat напиша:


А тоа твоето моШност што е?голема%20насмевка Инаку, барем си искрен кога зборуваш за етапноста на пласирање на некои тези, а всушност пропаганда.


Јас сум искрен , не сум ги прочитал делата на Тома СмиљевиЌ , нити сум учел за него во школо .
Од сите извори српски во кои се спомнува истиот , се цитираат етнолошките негови трудови , не тези за етничката припадност на жителите на село Смилево , Тресонче и сл.

Како што бугарските лингвисти неможат од стручен аспект да му најдат грешка ( намерна или не ) на Конески , така и “ царевоселците “ имаат кредибилитет да го оспоруваат докторатот на Тома СмиљевиЌ .

-------------
Тишината е гласникот на почетокот , пссс...т .


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 13:38
Еден од Бугариjа тврди што е од лозата на Никола Брадина:

http://www.geni.com/people/дядо-Никола-Брадина/4083072727580032369 - http://www.geni.com/people/дядо-Никола-Брадина/4083072727580032369

Таа голема фамилиjа веке се прекарват како http://www.google.bg/search?hl=bg&client=opera&hs=n13&rls=bg&q=%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2&start=20&sa=N - Брадинови . Тие веке се велат Бугари... како и Томо Брадина се вели Србин.


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 14:32
Originally posted by чоли чоли напиша:

Еден од Бугариjа тврди што е од лозата на Никола Брадина:

http://www.geni.com/people/дядо-Никола-Брадина/4083072727580032369 - http://www.geni.com/people/дядо-Никола-Брадина/4083072727580032369

Таа голема фамилиjа веке се прекарват како http://www.google.bg/search?hl=bg&client=opera&hs=n13&rls=bg&q=%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2&start=20&sa=N - Брадинови . Тие веке се велат Бугари... како и Томо Брадина се вели Србин.


Баш сум заинтересиран за вашата изјава .

Каде Тома Брадина се декларирал како Србин , ако може да добијам цитет , историски извор или нешто слично .

И она Тие веке се велат Бугари... , каде тоа е запишано ?


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 14:36
Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

Originally posted by чоли чоли напиша:

Еден од Бугариjа тврди што е од лозата на Никола Брадина:

http://www.geni.com/people/дядо-Никола-Брадина/4083072727580032369 - http://www.geni.com/people/дядо-Никола-Брадина/4083072727580032369

Таа голема фамилиjа веке се прекарват како http://www.google.bg/search?hl=bg&client=opera&hs=n13&rls=bg&q=%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2&start=20&sa=N - Брадинови . Тие веке се велат Бугари... како и Томо Брадина се вели Србин.


Баш сум заинтересиран за вашата изјава .

Каде Тома Брадина се декларирал како Србин , ако може да добијам цитет , историски извор или нешто слично .


Проследи животописот му. Од 1946 година до смрта си во 1964 г. живее во Белград. Демек у родината си. Значи само 1 година од 1945 до 1946 г. е живел во слободна Македониjа. Значи во Србиjа му е било наj добре. Што ке прави во Макеедониjа? Ниту знае да пише на македонски език, нито знае да го говори. Помнил малце миjачкото наречие кое е е отдалечено од литературниот език.
Интересно е дали имал деца и каде се сега. Сум сигурен што ако е имал деца - тие се Срби.


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 14:42
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

Originally posted by чоли чоли напиша:

Еден од Бугариjа тврди што е од лозата на Никола Брадина:

http://www.geni.com/people/дядо-Никола-Брадина/4083072727580032369 - http://www.geni.com/people/дядо-Никола-Брадина/4083072727580032369

Таа голема фамилиjа веке се прекарват како http://www.google.bg/search?hl=bg&client=opera&hs=n13&rls=bg&q=%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2&start=20&sa=N - Брадинови . Тие веке се велат Бугари... како и Томо Брадина се вели Србин.


Баш сум заинтересиран за вашата изјава .

Каде Тома Брадина се декларирал како Србин , ако може да добијам цитет , историски извор или нешто слично .


Проследи животописот му. Од 1946 година до смрта си во 1964 г. живее во Белград. Демек у родината си. Значи само 1 година од 1945 до 1946 г. е живел во слободна Македониjа. Значи во Србиjа му е било наj добре. Што ке прави во Макеедониjа? Ниту знае да пише на македонски език, нито знае да го говори. Помнил малце миjачкото наречие кое е е отдалечено од литературниот език.
Интересно е дали имал деца и каде се сега. Сум сигурен што ако е имал деца - тие се Срби.


Во Бугарија живеат Турци , активни се во политиката и , и не би коментирал повеќе со вашите аргументи на која етничка припадност се истите .



Постирано од: чоли
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 16:44
Брееj во таа статиjа за http://mk.wikipedia.org/wiki/Тресонче - Тресонче има листа на познатите личности од таму:

Сирма Војвода (1773 - 1858)
Димитар Крстев - Дичо Зограф (1819 - 1873)
Сарџо Караџа Брадина (1778 - 1889)
Максим Војвода (1870 - 1903)
Јосиф Михајлович - Јурукоски (1887 - 1941)
Антон Мирчев - Пешовски
Иван Несторовски
---
Какво пропуск - нема го Томо Брадина. Ептендосадно да редактира статиjата - как може така без Томо Брадина?
---
Инаку ми е чудно зошто Ептендосадно си е затрил постот за Дичо? Сигурно што не е возможно умрел чоек да пише од небото?


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 17:06
Originally posted by чоли чоли напиша:

Брееj во таа статиjа за http://mk.wikipedia.org/wiki/Тресонче - Тресонче има листа на познатите личности од таму:

Сирма Војвода (1773 - 1858)
Димитар Крстев - Дичо Зограф (1819 - 1873)
Сарџо Караџа Брадина (1778 - 1889)
Максим Војвода (1870 - 1903)
Јосиф Михајлович - Јурукоски (1887 - 1941)
Антон Мирчев - Пешовски
Иван Несторовски
---
Какво пропуск - нема го Томо Брадина. Ептендосадно да редактира статиjата - как може така без Томо Брадина?
---
Инаку ми е чудно зошто Ептендосадно си е затрил постот за Дичо? Сигурно што не е возможно умрел чоек да пише од небото?


Не , немам амбиции да редактирам туѓи дела .

Инаку да , нешто прочитав за пишаните дела на Дичо КрстевиЌ , за тоа каде се наоѓаат и сл , па сметав дека едно од делата е токму тоа што го пастирав на форумов .

Но , не ми делуваше веродостојно , мислам , немав доволно аргументи дека е тоа негово дело и истото сам го избришав .

Да , доблест е кога знаеш да се повлечеш , да застанеш .



Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 18:36
Би било многу убаво да се види што всушност открил Смилјаниќ. Дали некој може да го најде тоа во подобра резолуција?






-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 19:15
Originally posted by Pat Pat напиша:

Би било многу убаво да се види што всушност открил Смилјаниќ. Дали некој може да го најде тоа во подобра резолуција?

Смилjаниќ е открил т. н."Кичевскиот октоих" повеке познат како "Белградски октоих":

...Третата група на литургиски книги од Хилендарската традиција, која беше формирана како резултат на реформата на Свети Сава и се фокусирала на литургиските практики од Eвергетитскиот манастир се состои од Oктоиси - литургиски зборници кои содржат променливи песнопениjа од седмичниот круг на богослужение. Оваа група ги вклучува следните збирки на Хилендарската литургиска традиција од XIII век:

- Octoechos NBKM. 172, почеток на XIV век,

- Otoih NBKM. 989, XIII век,

- Octoechos GMM. Уваров 521, почеток на XIV век,

- Белградски Oктоих, средината на XIII век, објавен под наслов "Кичевски октоих"
http://www.pravoslavie.ru/arhiv/28177.htm - http://www.pravoslavie.ru/arhiv/28177.htm
--
Истиот "Кичевски октоих" е открит од Смилjаниќ во црквата "Св. Анастасиj" во село http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BA%D0%B0 - Премка

Кичевски октоих

Потекнува од XIII век. Целиот ракопис имал 300 пергаментни листови, од кои денес се сочувани три дела, првиот со 61 лист, вториот со 5 листа и третиот со 23 листови, или вкупно 89 листови. Пишуван е од еден пишувач, кој на некои места оставал празнаини во текстот, што подоцна биле дополнувани од друг пишувач. Писмото е кирилско. Содржината е дел од литургискиот зборник Октоих, со сочуван дел од крајот на четвртиот до осмиот глас. До 1926 г. Бил во црквата св. Атанасиј во с. Премка, Кичевско, од каде што двата дела биле предадени на Скопскиот музеј, а во 1950 г. Третиот дел бил продаден на Народната библиотека во Белград. Место на чување, два дела во Белград, МСПЦ, збирка на Груиќ З I 110 и Г. 227, а третиот во Белград, НРБ Рс 104.
http://www.kralemarko.org.mk/default-mk.asp?ItemID=46690791C5EBCA40A9AF5635CFEF57D5 - Кичевски октоих

-------------
Мунгос - цензорот на Мисирков


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 19:30
Да еве и http://star.dnevnik.com.mk/?pBroj=1649&stID=4227 - тука пишува нешто за тоа.





-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: mungos80
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 22:21
Originally posted by Pat Pat напиша:

Би било многу убаво да се види што всушност открил Смилјанич. Дали некој може да го најде тоа во подобра резолуција?


http://digital.nb.rs/scc/direct.php?sign=RS-104 - Еве го целиот

-------------
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев


Постирано од: mungos80
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 22:22
http://digital.nb.rs/scc/direct.php?sign=KOP-009 - Македонски посни триод

-------------
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 22:22
Originally posted by mungos80 mungos80 напиша:



http://digital.nb.rs/scc/direct.php?sign=RS-104 - Еве го целиот


Е браво Мунгосе, цар си да


-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: mungos80
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 22:23
Се за вас

-------------
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев


Постирано од: Boogie
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 22:51
И сега голема%20насмевка

-------------
http://www.TattooArtists.org/boogie" rel="nofollow - Борбата продолжува,поробениот за слобода а слободниот за совршенство


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 22:58
Originally posted by Boogie Boogie напиша:

И сега голема%20насмевка


Ништо , повторно е спорна улогата на Тома Брадина во македонската историографија .

И мислам , да направам една компарација . Тоа Тома Брадина како етнолог ја земал книгата и ја дал во Белград , додека Џинот , нашиот неоспорен национален херој ги продавал книгите со таква вредност .

Чудно но вистинито


Постирано од: Boogie
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 23:00
Но зошто?

-------------
http://www.TattooArtists.org/boogie" rel="nofollow - Борбата продолжува,поробениот за слобода а слободниот за совршенство


Постирано од: mungos80
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 23:09
Морал човекот од нешто да живее,и јас денес откупуваам книги од такви личности.

-------------
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев


Постирано од: Boogie
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 23:12
смеењесмеењесмеењесмеењесмеењесмеењесмеењесмеењесмеење

-------------
http://www.TattooArtists.org/boogie" rel="nofollow - Борбата продолжува,поробениот за слобода а слободниот за совршенство


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 04.Април.2010 во 23:54
Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

Originally posted by Boogie Boogie напиша:

И сега голема%20насмевка


Ништо , повторно е спорна улогата на Тома Брадина во македонската историографија .

И мислам , да направам една компарација . Тоа Тома Брадина како етнолог ја земал книгата и ја дал во Белград , додека Џинот , нашиот неоспорен национален херој ги продавал книгите со таква вредност .

Чудно но вистинито


Како прво,  што имаме ние со Белград?

Второ, од каде знаеш со сигурност дека Смилјанич не зел пари?

Трето, се надевам дека ќе бидеш доблесен и тоа шт го пишуваш за Џинот ќе го потврдиш со прецизни факти.


-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 05.Април.2010 во 00:07
Originally posted by Pat Pat напиша:


Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

Originally posted by Boogie Boogie напиша:

И сега голема%20насмевка


Ништо , повторно е спорна улогата на Тома Брадина во македонската историографија .

И мислам , да направам една компарација . Тоа Тома Брадина како етнолог ја земал книгата и ја дал во Белград , додека Џинот , нашиот неоспорен национален херој ги продавал книгите со таква вредност .

Чудно но вистинито
Како прво,  што имаме ние со Белград?Второ, од каде знаеш со сигурност дека Смилјанич не зел пари?Трето, се надевам дека ќе бидеш доблесен и тоа шт го пишуваш за Џинот ќе го потврдиш со прецизни факти.


Тома Брадина чинам бил академик на САНУ , ако не се лажам . Он од таму земал плата , го наплаќал својот труд како доктор - етнолог .

Д-р Томо Брадина е првиот македонски етнолог, чиј творечки опус е се уште малку или сосема непознат во македонската јавност.

Делата ги објавувал на македонски јазик ("Мијачки дијалект" и повеќе текстови на македонски етнотеми).

Д-р Брадина, всушност Томо Смилески-Смилјаниќ, е роден во Тресонче, едно од најстарите мијачки населби, во 1888 година, во големото семејство Брадиновци. Прекарот го добил по својот прадедо Сарџо Брадина. Презимето Смилјаниќ го добил во Белград, каде што како бистро момче бил прифатен од Друштвото "Св. Сава". Оттаму бил испратен да студира етнологија, географија и историја на францускоит универзитет "Клермон Феран", каде што докторирал на француски јазик, на темата "Стари народни песни и Мијаците".

Брадина е научник со највисоко образование, познавач на шест јазици, кој и се посветил на етнолошката проблематика во Македонија, конкретно - на Малореканскиот, мијачки крај, на Деборијата, Долна и Горна Река, Мавровско и на Кичевијата. Оставил значајни научни истражувања (повеќе од 150), кои се наоѓаат во МАНУ, а голем дел и во Српската академија на науките и уметностите (САНУ).


Овој извадок за ставовите на д-р Томо Брадина за односот меѓу традицијата и културата на Мијаците и новиот комунистички режим е преземен од книгата на Кузман Смилески-Брадина

"Денеска Мијаците живеат во новото социјалистичко општество - кооперативно, без личната сопственост за која со векови се бореле да ја зголемат и љубоморно да ја чуваат од многубројни узурпатори, пљачкосувачи и злосторници. Мијакот ја губи својата специфичност како ентитет на македонски народ, го губи своето наречје, обичаите, носијата и се друго што го врзува за минатото. За сето тоа, тој веќе не се грижи, а марксизмот и ленинизмот и од Мијаците создава ?социјалистички човек на иднината'. Кој можеше пред 50 години да замисли дека ќе настанат вакви промени? Дека ќе исчезне компактниот Мијак, кој со векови се опираше и опстојуваше во сите несреќи што го следеа, на просторот на кој беше компактен, на просторот кој знаеше до максимум да го искористи за да ја зголеми својата сопственост, кој единствено го движи животот напред. Мијаците се раселени под притисок на неповолните збиднувања во периодот од 1941 до 1944 година, а тие што останаа во пазувите на нивните планини и ридови, во новите околности се напрегаат да останат под задругите. Дали ќе се загубат целосно, господе мил, оние убави обичаи, говор, носии, везови, ора и песни, за што јас потрошив толку многу време во истражување и пишување?"


Постирано од: Pat
Датум на внесување: 05.Април.2010 во 00:11
Токму така, од таму земал плата, и таму ги носел пронајдоците од Македонија и не претставувал како Срби:


Заглавје на една негова книга:

"Anciennes tribus serbes, les Mijaks, les Brsjaks et leurs voisins dans la Serbie meridionale" 

Преводот на истото од француски:
„Древните српски племиња Мијаци, Брсјаци и нивните соседи во Јужна Србија“




-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 05.Април.2010 во 13:20
Originally posted by Pat Pat напиша:

Токму така, од таму земал плата, и таму ги носел пронајдоците од Македонија и не претставувал како Срби:Заглавје на една негова книга:"Anciennes tribus serbes, les
Mijaks, les Brsjaks et leurs voisins dans la Serbie meridionale" 
Преводот на истото од француски:„Древните српски племиња Мијаци, Брсјаци и нивните соседи во Јужна
Србија“


Тома Брадина е етнолог , историчар и докторатот го бранел во Франција .

Јас сум изненаден и признавам дека не ја знам причината зашто им опонираш на бугарските историчари , лингвисти , твои колеги на форумов , на Младен Србиновски и сличните со тој научен труд на научник со потекло од Македонија ?

Овој излив на емоции мене ми личи дека се произлезени од патриотски причини :

“ Дали ќе се загубат целосно, господе мил, оние убави обичаи, говор, носии, везови, ора и песни, за што јас потрошив толку многу време во истражување и пишување? “

И секако , на “некои“ им е спорно и се нервозни зашто некој од Македонија себе се сметал за Србин и за такви ги сметал Мијаците , Брсјаците , и реагираат неартикулирано , трапаво , што мене барем ми остава впечаток на добра смешка .

Постои можност истите да влезат во спор со таквите тези и да докажуваат со аргументи , артефакти и сл. дека тоа не е вистина , но сепак они одбрале да ја манифестираат својата фобија - болест , предпоставувам надевајки се на бугарско рамо за плачење , на помош на некој психјатар и сл.

Во Р. Македонија постои училиште http://papata1962.blog.bg/photos/55898/original/Istorija-Dimitar-Vasilev-Makedonski.jpg - “ Димитар Македонски “ , и јас сметам дека треба да постои школо со такво име , е тука со “ царевоселците “ немаме спор . Во овој случај истите на покажуваат нервоза , антипатија , патриотизам “македонски“ и сл.

Но тоа e нивна болест сепак , тоа е нивен проблем





Постирано од: Pat
Датум на внесување: 05.Април.2010 во 13:45
Па, погледни на темата за српската пропаганда имам постирано некои работи за собитијата во штипско. Ако тоа  не е ѕверско, тогаш не знам што е.

Знаеш што, за Томо Брадина би коментирал откако ќе прочитам една негова книга. До тогаш, според неговата биографија и според тоа како му се озаглавени делата, тој е Србин, а јас Србин не сум, ниту некој од моето семејство се имал за Србин.

Како да ти кажам, поблиски ми се Карпош и Даме Груев од Томо Брадина.


-------------
Zero Tolerance For Silence


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 05.Април.2010 во 14:03
Читајки ја биографијата на Тома Брадина , според мене , постои голема веројатност истиот да има удел во документарецот за http://www.youtube.com/watch?v=X9mVkejkYBo - Галичник , дело поврзано со неговиот народ , Македонците


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 05.Април.2010 во 16:21
Види му отново животописот, па трси дали постои некаква вероjатност:






-------------
Мунгос - цензорот на Мисирков


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 05.Април.2010 во 17:54

Originally posted by чоли чоли напиша:

Види му отново животописот, па трси дали постои некаква вероjатност:


 







“ ... началник на Просветното одделение на Вардарка бановина . “ до 1940 год.

Прво како Мијак , локал патриота , како началник во бановината , ако етнолог , сметам дека постои голема веројатност он да има удел во снимањето на тој филм .


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 05.Април.2010 во 20:40
http://promacedonia.com/serb/cvijc/cvijic_balkansko_poluostrvo_2.pdf - Тома Брадина апропо Цвијиќ

Бог. 1925. објавени во 20. книга, "Градови и потеклото на населението" (Срп. Етног. Зборник на трудови, бр. XXXV) делото на Томе Смиљаниќ http://www.worldcat.org/title/mijaci-gorna-reka-i-mavrovsko-polje/oclc/28398861&referer=brief_results#reviews - " Мијаци, Горна Река и Мавровско поле" , во која се изнесени резултатите од неговото истражување на потеклото на Мијаците. Но, во делото на Смиљаниќ не се земени во предвид истражувањето на Цвијиќ кои заслужува посебно внимание. Ј. Е.





Постирано од: чоли
Датум на внесување: 06.Април.2010 во 08:17
Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

http://promacedonia.com/serb/cvijc/cvijic_balkansko_poluostrvo_2.pdf - Тома Брадина апропо Цвијиќ

Бог. 1925. објавени во 20. книга, "Градови и потеклото на населението" (Срп. Етног. Зборник на трудови, бр. XXXV) делото на Томе Смиљаниќ http://www.worldcat.org/title/mijaci-gorna-reka-i-mavrovsko-polje/oclc/28398861&referer=brief_results#reviews - " Мијаци, Горна Река и Мавровско поле" , во која се изнесени резултатите од неговото истражување на потеклото на Мијаците. Но, во делото на Смиљаниќ не се земени во предвид истражувањето на Цвијиќ кои заслужува посебно внимание. Ј. Е.





Да се сравнjават Цвиич и Смилjанич е неуместно. Тие са од различни орбити. Да вземем образованието.
Цвиич има завршен Природоматематическиот факултет во Белградскиот университет./1884 -1888/ - т. е. учил е 4 години. Од 1889 до 1892 г. учи во Виенскиот университет -уште 3 години. Става доктор во 1893 г. след 7 годишно студиране во два университета.
Сега да видим образованието на Смилjанич:
Учил-недоучил една година во университетот во Белград во 1911 г. После учил цели 2 години од 1917 г. до 1919 г. во Франциjа /дали во гр. гр. Клермон феран или Париз - не става многу jасно/. На секоj ке му стане jасно колко високо образование може да получи чоек за две години университетски к*рс. Освен ако Смилjанич не е бил вундеркинд...
Значи целото му всше образование продолжува 2 години


Постирано од: eptendosadno1
Датум на внесување: 06.Април.2010 во 23:59
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by eptendosadno1 eptendosadno1 напиша:

http://promacedonia.com/serb/cvijc/cvijic_balkansko_poluostrvo_2.pdf - Тома Брадина апропо Цвијиќ

Бог. 1925. објавени во 20. книга, "Градови и потеклото на населението" (Срп. Етног. Зборник на трудови, бр. XXXV) делото на Томе Смиљаниќ http://www.worldcat.org/title/mijaci-gorna-reka-i-mavrovsko-polje/oclc/28398861&referer=brief_results#reviews - " Мијаци, Горна Река и Мавровско поле" , во која се изнесени резултатите од неговото истражување на потеклото на Мијаците. Но, во делото на Смиљаниќ не се земени во предвид истражувањето на Цвијиќ кои заслужува посебно внимание. Ј. Е.





Да се сравнjават Цвиич и Смилjанич е неуместно. Тие са од различни орбити. Да вземем образованието.
Цвиич има завршен Природоматематическиот факултет во Белградскиот университет./1884 -1888/ - т. е. учил е 4 години. Од 1889 до 1892 г. учи во Виенскиот университет -уште 3 години. Става доктор во 1893 г. след 7 годишно студиране во два университета.
Сега да видим образованието на Смилjанич:
Учил-недоучил една година во университетот во Белград во 1911 г. После учил цели 2 години од 1917 г. до 1919 г. во Франциjа /дали во гр. гр. Клермон феран или Париз - не става многу jасно/. На секоj ке му стане jасно колко високо образование може да получи чоек за две години университетски к*рс. Освен ако Смилjанич не е бил вундеркинд...
Значи целото му всше образование продолжува 2 години



http://bg.wiktionary.org/wiki/%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%BE#.D0.95.D1.82.D0.B8.D0.BC.D0.BE.D0.BB.D0.BE.D0.B3.D0.B8.D1.8F - Апропо


Постирано од: чоли
Датум на внесување: 17.Април.2010 во 20:08
Марко Глигоров (Брадина) vs Томо Смилjанич (Брадина)


Марко Григоров
http://macedonia-history.blogspot.com/2010/01/malorekancite-v-debarsko.html - Говорот на малореканците (миjаците) во Дебарско
А сега да видим коj е по голем етнолог?



Испечати | Затвори го прозорот

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd. - http://www.webwiz.co.uk