Историјата во процесот на образованието
Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: Стил на живот
Име на форумот: Образование
Опис на форумот: Улично, основно, средно, високо...
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=18774
Датум на принтање: 30.Декември.2024 во 18:07 Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com
Тема: Историјата во процесот на образованието
Постирано од: Македон
Наслов: Историјата во процесот на образованието
Датум на внесување: 21.Април.2009 во 16:43
Ја отворам оваа тема со цел да продискутираме за предметот историја во текот на основното и средното образование ( ако некој има и на факултет таков предмет уште подобро, ќе може да ни ги изнесе своите впечатоци и искуство при изучување на истиот ). Интересно би било да продискутираме кои се впечатоците при изучувањето на предметот историја, односно колку нашите ученици се задоволни од изучувањето на овој предмет и каков впечаток им оставил начинот на кој истиот се изучува во текот на образовниот процес. Како што е редот, прво јас ќе го изнесам своето мислење.
Мислам дека историјата како предмет ( мене ми беше најинтересен од сите предмети ) навистина добро е составена, односно програмата е добро конципирана, пред се во однос на изучување на светската и националната историја, иако мислам дека секогаш постои можност за подобрување. Националната историја на начинот на кој се предава создава можности ученикот да се стекне со вистински и корисни знаења за македонската историја, пред се и поради настојувањата на наставниците ( сите мои наставници и професори во основно и средно беа непопустливи кога стануваше збор за националната историја ) да се знае националната историја, а особено важните настани за македонскиот народ и државност.
Во прилог на ова говори и фактот што на пример историја беше еден од најизбираните интерни предмети за државната матура, а и резултатите на полагањето на истиот беа добри.
Би сакал да го слушнам впечатокот и на другите за истите прашања. Дали историјата на начинот на кој се предава во училиштата е интересна и полезна за нашите ученици и дали нејзиното изучување помага во процесот на натамошното образование и за унапредување на квалитетот на севкупниот образовен процес?
|
Коментари:
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 21.Април.2009 во 17:54
Малку надополнување. Историјата во основното образование стартува во четврто одделение преку изучување на предметот Општество. Некако по инерција во ова одделение с еоди и на екск*рзија на која с епосетуваат ископини, тврдини, стари зданија и споменици на културата. Едно со сигурност можам да тврдам, децата уживаат да го изучуваат овој дел од наставниот материјал кој им преставува вовед во историјата.
-------------
|
Постирано од: Gabriela_S
Датум на внесување: 21.Април.2009 во 18:49
Историјата ми беше еден од омилените предмети, често си ја читав предвреме за летниот распуст
|
Постирано од: BisernA
Датум на внесување: 21.Април.2009 во 20:11
еден од предметите, за кои ми треба најмалку напор да го научам..... и јас некогаш знам да се занесам, летото или на час,... па да си читам предвреме за наставниот материјал обично запамтувам некои интересни податоци, работи и личности
сепак, малку ме заморуваат сите тие војни... можеби треба да пишуваат малку повеќе за културата, обичаите, и начинот на живеење на луѓето... тоа ме интересира најмногу а исто така, би сакала да има повеќе материјал за интернационалната историја... САД, Русија, Велика Британија... во целото мое школување, нивната историја посебно се учеше само во 2ра година..... ( пред две теми )....
п.с. а и новиов професор е закон
-------------
|
Постирано од: DarlinG
Датум на внесување: 22.Април.2009 во 10:22
Jas najveke ja sakam istorijata, no ucebnicite za sredno obrazovanie se mnogu komplicirani i bidejki znaeme koj gi pisuva, imam primeteno nekoi neprifatlivi recenici, i za razlika od minatite ucebnici po istorija vo novive kako nekoj da ja smenil istorijata. Druga rabota. Vo slednata tema Balkanot vo 18 vek, ima 3 lekcii za Makedonija, edno parcelche za Srbija, uste edno za Bugarija i neverojatni 5 lekcii samo za Albanija.
-------------
|
Постирано од: BisernA
Датум на внесување: 22.Април.2009 во 19:46
DarlinG напиша:
Jas najveke ja sakam istorijata, no ucebnicite za sredno obrazovanie se mnogu komplicirani i bidejki znaeme koj gi pisuva, imam primeteno nekoi neprifatlivi recenici, i za razlika od minatite ucebnici po istorija vo novive kako nekoj da ja smenil istorijata. Druga rabota. Vo slednata tema Balkanot vo 18 vek, ima 3 lekcii za Makedonija, edno parcelche za Srbija, uste edno za Bugarija i neverojatni 5 lekcii samo za Albanija. |
бејб не се нервирај џабе....... си знаеше професорката што да предава
-------------
|
Постирано од: Македон
Датум на внесување: 23.Април.2009 во 20:59
mamamd напиша:
Малку надополнување. Историјата во основното образование стартува во четврто одделение преку изучување на предметот Општество. Некако по инерција во ова одделение с еоди и на екск*рзија на која с епосетуваат ископини, тврдини, стари зданија и споменици на културата.Едно со сигурност можам да тврдам, децата уживаат да го изучуваат овој дел од наставниот материјал кој им преставува вовед во историјата.
|
Мамамд, бидејќи беше одамна кога јас бев четврто одделение може ли да ме потсетиш што се изучува од историјата во рамки на предметот Општество. Се сеќавам сеуште само дека се спомнуваше Илинденското востание, Крушевската Република, Гоце Делчев. Знам дека на тоа обрнавме посебно внимание кога се предаваше кај нас.
-------------
|
Постирано од: Македон
Датум на внесување: 23.Април.2009 во 21:05
BisernA напиша:
еден од предметите, за кои ми треба најмалку напор да го научам..... и јас некогаш знам да се занесам, летото или на час,... па да си читам предвреме за наставниот материјал обично запамтувам некои интересни податоци, работи и личности сепак, малку ме заморуваат сите тие војни... можеби треба да пишуваат малку повеќе за културата, обичаите, и начинот на живеење на луѓето... тоа ме интересира најмногу а исто така, би сакала да има повеќе материјал за интернационалната историја... САД, Русија, Велика Британија... во целото мое школување, нивната историја посебно се учеше само во 2ра година..... ( пред две теми )....п.с. а и новиов професор е закон
|
И во трета година ќе имаш историја, ќе имате и за интернационалната историја доста, колку што се сеќавам Светските Војни, државите замешани во нив, причини и последици од нив, Холокаустот, Балканот и нормално и за Македонија.
-------------
|
Постирано од: Македон
Датум на внесување: 23.Април.2009 во 21:12
DarlinG напиша:
Jas najveke ja sakam istorijata, no ucebnicite za sredno obrazovanie se mnogu komplicirani i bidejki znaeme koj gi pisuva, imam primeteno nekoi neprifatlivi recenici, i za razlika od minatite ucebnici po istorija vo novive kako nekoj da ja smenil istorijata. Druga rabota. Vo slednata tema Balkanot vo 18 vek, ima 3 lekcii za Makedonija, edno parcelche za Srbija, uste edno za Bugarija i neverojatni 5 lekcii samo za Albanija. |
Мислам дека знам точно за кој учебник станува збор. И јас се прашувам како може да дозволат такво нешто во учебниците и тоа во делот на изучување на националната историја.
Во однос на разликувањето, добро е ако тоа е плод на нови истражувања, меѓутоа многу е лошо ако е тоа плод на политички интервенции во изучувањето на предметот.
Тоа за Албанија нема да се предава, тоа е факултатитно, односно кој сака, ќе се бара тоа за Македонија најмногу, а за Албанија само една или две лекции ќе се изучуваат.
Инаку постои голема разлика меѓу историјата сега и онаа од пред 20 години. Ако седнеш да правиш муабет со некој 20 години постар од тебе ќе видиш дека разликите се огромни меѓу твоето и неговото сфаќање. Тоа и ми беше една од нештата за кои сакав да се каже нешто во темава, ама ти и самата веќе кажа. Интересно би било и да се продискутира за тоа.
-------------
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 07.Мај.2009 во 06:22
Меѓу првите знаења по предметот Општество, односно воведот во историјата е запознавање со симболите на државата поконкретно учење за значењето на химната, грбот и знамето, каде се истакнати, кога се пее химна, како се однесува спрема државните симболи. Кој колку научил? http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=3C6808D57AA6924F89DCAFDED3F0283E - Симнато гигантското државно знаме пред Сарај!?
-------------
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 10.Ноември.2009 во 07:39
Бевме фрапирани кога со нашите ученици не знаеја зошто се слави 11 октомври. Очигледно сегде во Европа која важеше за лулка на образованието и воспитанието нешто мањка во образованието. Очигледно никој не е заинтересиран за историјата па дури ни за онаа поблиската.
Хитлер бил менаџер на фудбалска репрезентација
Британските
деца мислат дека Адолф Хитлер бил менаџер на германската фудбалска
репрезентација. Вака одговорило едно на секои 20 деца во истражувањето
направено од Здружението на ветерани на Велика Британија. Во
анкетата учествувале 2.000 деца на возраст од девет до 11 години.
Одговарајќи на прашања од историја, од периодот помеѓу и за време на
Втората светска војна, најмладите жители на островот покажале тотално
непознавање. Едно од шест деца мисли дека озлогласениот
концентрациски логор Аушвиц бил забавен парк. На прашањето на кој ден
се слави англискиот празник Ден на сеќавањето на настраданите, повеќе
од 40 ученици не го знаеле одговорот. Четвртина од испитаниците рекле дека Американците, атомската бомба ја фрлиле врз Перл Харбор. Џим
Патон, извршен директор на Здружението на ветерани, изјавил дека бил
шокиран од резултатите на истражувањето. Тој упатил апел до државата
повеќе да се грижи за образованието на децата, пренесуваат британските
медиуми.
-------------
|
|