Испечати | Затвори го прозорот

Инклузија на деца со ПОП во редовните учи

Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: Стил на живот
Име на форумот: Образование
Опис на форумот: Улично, основно, средно, високо...
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=15503
Датум на принтање: 22.Декември.2024 во 15:43
Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com


Тема: Инклузија на деца со ПОП во редовните учи
Постирано од: defma
Наслов: Инклузија на деца со ПОП во редовните учи
Датум на внесување: 10.Септември.2008 во 17:22
Јас сум за Инклузија на деца со посебни образовни потреби во редовните училишта,а Вие?




Коментари:
Постирано од: lilica
Датум на внесување: 10.Септември.2008 во 18:25
Za decata so POP treba INKLUZIJA vo site sveri na opstestvoto.Zapocnuvajki od zgrizuvawe vo gradinki, pa do univerzitetsko obrazovanie i zaposluvawe.Za da se ostvari INKLUZIJATA neophodno e prosecnite luge da se obucat kako da se odnesuvat so niv, bidejki usvet fakaat stom ke se najdat vo blizina na covek so POP.Roditelite ne sakaat nivnite deca da imaat soznanija deka postojat takvi lica, mislejki deka so toa gi stitat od nesto loso.Znaci treba da se raboti na ovoj problem! Pozdrav


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 10.Септември.2008 во 18:26
Da, jas sum ZA, ama so obezbeden defektolog, roditel i ucilishen psiholog za rabota so deteto so POP dodeka nastavnikot raboti so drugite deca. Napravete edna proshetka niz ucilishtata i videte kako nastavnicite trcajki po deteto so POP gi ostavaat sami drugite deca vo ucilnica. Samo gospod gi cuva. Zarem dojdovme do tamu, gospod da ni gi cuva decata. Neka se namali brojot na vrabotenite vo administracijata po ministerstvata, neka se zgolemi brojot na nositelitye na dejnosta. Shto e toa na 50 vraboteni 1 sekretar, 1 direktor, po 10ina vraboteni vo podracnite ministerstva vo opshtinite, 100 vo Biroto za obrazovanie, 1000 vo inspekciski sluzbi... Tolku mnogu, a nikakva korist od niv. Trebaat defektolozi, sociolozi, ako sakame Inkluzijata da tece.


Постирано од: jasminaiva
Датум на внесување: 10.Септември.2008 во 20:25
И јас сум ЗА! нормално кога ќе се обезбедат сите предуслови и доколку детето со присуство на дефектолог не ја ремети наставата на другите деца.
*Деновиве започна веронаука во училиштата и замислете одеднаш има пари за толку теолози а нема за дефектолози?* - дословно го цитирам еден мој колега пред пензија.
 
Поздравтрепкање


-------------
"Оние што танцуваат можеби им изгледаат луди на оние што не ја разбираат музиката"


Постирано од: defma
Датум на внесување: 10.Септември.2008 во 20:29
Многу ми е мило и искрено ги поддржувам вашите мислење, но и се надевам дека некој ке даде некаков предлог како да дејствуваме.

Веке пратив неколку мејлови до Министерство за образование за тоа дали ке примаат дефектолози во редовните училишта, но никаков одговор од нив. Со група на родители пративме барања до Министерство за истово прашање но пак ништо.

Јас не се откажувам и искрено и се надевам дека ќе најдам и многу другу истомисленици и заедно ќе се потрудиме да го решиме ова прашање.


Постирано од: defma
Датум на внесување: 06.Октомври.2008 во 19:43
Родители ме интересира вашиот став во однос на инклузијата.

КАКО БИ РЕАГИРАЛЕ ДОКОЛКУ ВО ОДДЕЛЕНИЕТО НА ВАШЕТО ДЕТЕ СЕ ЗАПИШЕ УЧЕНИК СО ПОСЕБНИ ОБРАЗОВНИ ПОТРЕБИ?


Постирано од: lilica
Датум на внесување: 28.Ноември.2008 во 14:58
Бреее! Три месеци никој никако не реагира!Нема потреба да се срамат родителите и да признаат НЕ ГИ САКАМЕ ВО НАШИТЕ ПАРАЛЕЛКИ.Да беше обратно досега некој ке напишеше нешто. Колку е сурова реалноста!


Постирано од: defma
Датум на внесување: 28.Ноември.2008 во 15:30
И јас за жал Lilica мислам дека тоа е во прашање, никој да нема коментар дури и негативен, ептен ме изненадува дали е срам или нешто друго во прашање навистина не знам .Па не е срам да се каже своето мислење, не е срам да се праша ако не се знае.


Постирано од: Petkovsky
Датум на внесување: 28.Ноември.2008 во 16:33
A vie sto ocekuvavte? Deka nekoj ke kaze, ej super, toa bi bilo odlicno? Ve molam bidete razumni, ne e ova Hollywood.


Постирано од: defma
Датум на внесување: 28.Ноември.2008 во 17:10
Не очекувам дека сите ќе се изјаснат дека би сакале тоа да е така, но барем да ги споделат нивните мисли и ставови, така на сите ќе ни биде полесно, ќе знаеме кој со што се соочува, затоа би Ве замолила сите за ваш став (каков и да е).


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 28.Ноември.2008 во 21:44
...jas i kako roditel...i kako nastavnik sum ZA... i sum da se obezbedat site uslovi za obrazovanie: defektolog... psiholog...


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 22:11
Вие не сте нормални.И плус незнам што е тоа инклузија,има доста соодветен термин на македонски јазик,веќе ми се повраќа од луѓето кои упорно се обидуваат да го сменат јазикот.
Каква црна "инклузија" бре,тие не се нормални деца за да можат да се вклопат во нашето "нормално" општество.Едноставно нема никакво логичко оправдување за тоа и никакви услови.Со сила убајна не бива.

Не сум родител,дури сум полнолетен само 2 години,но имам роднина со ваков проблеми неговите родители имаат едноставно направено големи грешки во однос со него.До они родители кои имаат такви деца,не сакам никој да навредувам и немам таква намера,но тоа што е предложено тука едноставно се коси со здравиот разум.

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: zenmaster
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 23:17
Inkluzija znaci vklucuvanje t.e. da se vklucat decta so POP vo redovnite ucilista .
Edno sho si zelen drugo bezobrazen si vregjas ! ! !
Dzabe si patriot . Vistinskiot patriot gi saka i lugjeto od negovata zemja ti samo vregjas na site temi !
 
 
 
p.s. tebe sigurno ti smeta i sto doktorite dijagnozata ja pisuvaat na latinski ti bi sredil da bide na makedonski koga bi mozel ?


-------------
[IMG]http://img148.imageshack.us/img148/4285/xxxpn7.gif">


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 23:20
Originally posted by zenmaster zenmaster напиша:

Inkluzija znaci vklucuvanje t.e. da se vklucat decta so POP vo redovnite ucilista .
Edno sho si zelen drugo bezobrazen si vregjas ! ! !
Dzabe si patriot . Vistinskiot patriot gi saka i lugjeto od negovata zemja ti samo vregjas na site temi !







p.s. tebe sigurno ti smeta i sto doktorite dijagnozata ja pisuvaat na latinski ti bi sredil da bide na makedonski koga bi mozel ?


Сега се изнатресе глупости не на квадрат ами на куб.
Прво ако имаш малце капацитет ке ја видиш иронијата во моите зборови.Далеку сум од тоа да не знам што одредени странцизми значат.Само не можам да ја увидам ама НИКАКО потребата за нивно користење во Македонскиот ЈАЗИК.Или и вие ко хрватите,е мој друже загре*ачки,проговоричеш немачки.
Незнам каде покажувам безобразие во мојот пост.Само укажувам на идиотизмот на наведениот предлог,ако не ти се допаѓа моето мислење немора да ме вреѓаш.

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: zenmaster
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 23:23
Originally posted by ZoraNaSlobodata ZoraNaSlobodata напиша:

Вие не сте нормални.И плус незнам што е тоа инклузија,има доста соодветен термин на македонски јазик,веќе ми се повраќа од луѓето кои упорно се обидуваат да го сменат јазикот.
Каква црна "инклузија" бре,тие не се нормални деца за да можат да се вклопат во нашето "нормално" општество.Едноставно нема никакво логичко оправдување за тоа и никакви услови.Со сила убајна не бива.

Не сум родител,дури сум полнолетен само 2 години,но имам роднина со ваков проблеми неговите родители имаат едноставно направено големи грешки во однос со него.До они родители кои имаат такви деца,не сакам никој да навредувам и немам таква намера,но тоа што е предложено тука едноставно се коси со здравиот разум.
 
 
 
 
Imas nekoja diploma za zavrseno strucno skolo za da nekoj proglasis za nenormalen ? ? ?
Ako nemas togas si samo edno bezobrazno neobrazovno detence !


-------------
[IMG]http://img148.imageshack.us/img148/4285/xxxpn7.gif">


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 23:27
Originally posted by zenmaster zenmaster напиша:

Originally posted by ZoraNaSlobodata ZoraNaSlobodata напиша:

Вие не сте нормални.И плус незнам што е тоа инклузија,има доста соодветен термин на македонски јазик,веќе ми се повраќа од луѓето кои упорно се обидуваат да го сменат јазикот. Каква црна "инклузија" бре,тие не се нормални деца за да можат да се вклопат во нашето "нормално" општество.Едноставно нема никакво логичко оправдување за тоа и никакви услови.Со сила убајна не бива. Не сум родител,дури сум полнолетен само 2 години,но имам роднина со ваков проблеми неговите родители имаат едноставно направено големи грешки во однос со него.До они родители кои имаат такви деца,не сакам никој да навредувам и немам таква намера,но тоа што е предложено тука едноставно се коси со здравиот разум.






Imas nekoja diploma za zavrseno strucno skolo za da nekoj proglasis za nenormalen ? ? ?

Ako nemas togas si samo edno bezobrazno neobrazovno detence !


Па ве прогласувам со оглед на безразумието кое го ширите.Предлогот е неприфатлив,мене не ми смета,но не е возможно да се оствари.

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: zenmaster
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 23:29
OK ! Ako e zatebe  ne prifatliv , tvoj problem !
Ama lugjeto sto debatiraat na ovaa tema ne zasluzuvaat takov odnos .
Mozebi se postari od tebe . 
 
 
Inace jas nemam izgradeno stav za ovaa tema .


-------------
[IMG]http://img148.imageshack.us/img148/4285/xxxpn7.gif">


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 23:31
Не требаше да настапам агресивно,се извинувам и се држам до мојот став.

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: butel2
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 23:37
Zoro kaj si zalutal ti vo ovoj podforum?


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 29.Ноември.2008 во 23:39
Стварам терен за нешто,а и ме има во многу подфоруми,како Софтвер(бидејќи сум информатичар).А ме имаше во уште повеќе пред да јадам бан на кајгана...заради епитети упатени кон арнаут.

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 00:12
...Sekoj vo zivotot ima pravo na svoi stavovi i svoi razmisluvanja...i tuka nikoj nema pravo da zameruva i se luti. Site nie razlicno gledame na rabotite. Eden od moite profesori po metodika veleshe sekogash vaka: - Nedaj boze moi studenti da doziveete na svoja koza. Toa zboruvajte im go i na svoite ucenici. Pri reshavanje konflikti megju decata, sekogash zastanete na stranata na ponemokjniot i stavete go vo uloga na toa dete ona "silegjiceto"Samo taka kje razbere. Takvite deca prashajte gi shto kje se sluci ako nekoj go natepa, ismee nivnoto pomalo bratce, sestrice, drugarce. Sekogash kje dobiete odgovor deka kje bidat tazni, luti, deka kje go natepaat "siledjijata" so toa sam kje si ukaze deka zasluzil kazna.
istoto vazi i za decata so POP, ajde site nie da zamislime deka stanuva zbor za nekoj nash ...dete, brat, sestra. Zamislete go otfrleno, etiketirano, rasplakano. Sigurno ne e lesno da se zamisli takvo neshto. Strucnjacite velat deka decata so POP ucat preku imitiranje. Dali e fer od nasha strana zaradi nashi predrasudi da gi zatvorime decata so POP vo institucija kade kje se druzat samo so isti ili slicni na sebe? Od kogo da ucat preku imitiranje? Smeeme li voopshto da go napravime toa? Imame li srce da gi lishime od ucenjeto na osnovnite naviki. Mozebi decata so POP nikogash nema da naucat koj e glaven grad na Makedonija, ili koja e nasha najdolga reka, ama kje naucat da se strojat drzejki se za raka so drugo drugarce, kje naucat da gledaat crtan film, da go zabrishat nosot, da mackaat lepce, da go drzat molivot, da se raduvaat koga i nivniot crtez kje bide staven na pano, da odat na eksurzija, da se vozat vo avtobus, da peat so site drugi drugarcinja. Nekomu mozebi ova mu e smeshno, no ne i na roditelite na decata so POP. Tie znaat kolku e teshko toa da go nauci samo doma, a kolku za pokratko vreme uci gledajki i imitirajki gi drugarcinjata
.


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 00:23
Не само децата со посебни потреби,туки и секое човечко суштество учи преку имитирање.Затоа како што велиш,да се стават децата со посебни потреби во изолација е грев и погрешно.
Но незначи дека ако нив не ги пуштиме во нормални училишта дека тие ќе бидат изолирани од светот,за тоа најповеќе влијание и удел имаат нивните родители.
Факт е дека тие деца неможат да функционираат во нормални ушилишта.Јас како што кажав имам внук не премногу помлад од мене,кој е таков од раѓање,и навистина детето како што расти се забележува немоќта да учи и биди во средина со нормални деца.
Во периодот од 1-4 одделение,тоа и не се забележува и манифестира толку значително.
Но кога детето ќе стапне во пубертет каде неговото тело се развива физички,а неговиот ум стагнира на 7-8 годишна возраст,се додека неговите другари значително напредуваат умствено,разлика станува се непотолеранта.
И веќе кон крајот на основно станува невозможно едно такво дете да функционира во нормална средина,тогаш се јавуваат и реакции од родителите на другите деца(има секакви идиоти)и разни проблеми.
Мора да се создадат други начини за да се приближат тие деца кон општеството и тргнат од изолација,ама училиштата не се тоа.

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 00:32
..Pa tokmu za toa zboruvame...prifakjanje i nivno integriranje vo sonovno...a potoa normalno deka ne kje moze da ja sledi programata za sredno obrazovanie. Do VIII odd. so proektot Inkluzija na decata so POP nastavnicite pravat programa mnogu reducirana...i ne po site predmeti..za da mozat decata da ja sledat.... Zboruvame za deca do stepen na granicni slucai...ne za deca so mentalna retardacija....Vo kategorija deca so POP se vbrojuvaat i decata so telesen invaliditet a intelektualno vo red koi zaradi svojot invaliditet stanale introvertni (sramezlivi, zatvoreni, i za toa se misli deka se granicni) koga kje s eotvorat so drugarcinjata, koga kje vidat deka na drugarcinjata ne im smeta invaliditetot tie se opushtaat i go pokazuvaat ona svoe vistinsko detsko lice.
 Edno vreme se reagirashe na decata levaci, pa se teraa da pishuvaat so desna raka. Taka sega se reagira na decata so POP, ama poleka se nadminuva. Sekoj obid e podobar od otkazuvanje i krevanje race.


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 00:52
Да ПОП е поширока категорија и не гледам проблем децата со блага ментална ретардација да се вклучат во наставата во основно оделение,ама со нечија стручна помош,но за посериозните случаи?

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: defma
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 11:37
Originally posted by ZoraNaSlobodata ZoraNaSlobodata напиша:

Вие не сте нормални.И плус незнам што е тоа инклузија,има доста соодветен термин на македонски јазик,веќе ми се повраќа од луѓето кои упорно се обидуваат да го сменат јазикот.
Каква црна "инклузија" бре,тие не се нормални деца за да можат да се вклопат во нашето "нормално" општество.Едноставно нема никакво логичко оправдување за тоа и никакви услови.Со сила убајна не бива.

Не сум родител,дури сум полнолетен само 2 години,но имам роднина со ваков проблеми неговите родители имаат едноставно направено големи грешки во однос со него.До они родители кои имаат такви деца,не сакам никој да навредувам и немам таква намера,но тоа што е предложено тука едноставно се коси со здравиот разум.



Прво , ако не знаеш што е инклузија прашај има некој што знае па после коментирај,не е соодветно да коментираш за нешто за што всушност и не знаеш што е тоа. А зошто се користи зборот инклузија- тоа е затоа што тоа е еден поопширен поим и процес за кој што нема соодветен македонски збор со кој што би се објаснил.Инклузија е вклучување на децата со ПОП во секојдневниот живот (терминот "нормално" не го користам,бидејќи не можам да најдам соодветна дефиниција за тоа што е нормално, а што не), но не само нивно физичко присуство туку во согласност со нивните можности и способности и нивно функционирање т.е. учествување во секојдневниот живот.Ова значи дека секој може да си го најде своето место меѓу другите.А за тоа одлучуваме исклучиво ние со нашиот став кон ваквите лица, а верувај дека иако некои имаат интелектуални недостатоци не заначи дека не можат да чувствуваат.

И на крај никогаш не се знае на кој што може да му се случи, затоа јас би ти препорачала прво да се информираш, а потоа да коментираш.


Постирано од: Petkovsky
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 12:55
Aman prestanete veke da go koristite toj zbor INKLUZIJA! Imame sopstven jazik, i ne izgledate posofisticirano nitu pointeligentno so toa sto ke koristite stranski zborovi. Naprotiv izgledate neobrazuvano.

Ne gledam nacin da se integriraat decata so posebni potrebi vo sekojdnevnata edukacija zasto taa programa sto treba da ja sledat e mnogu poinakva. Tie pojavi se razbira deka ne se normalni i treba da se tretiraat so posebna i specijalna nega. Ajde kako bi se odnesuvale ostanatite ucenisi i kako bi gledale na niv? Znaejki ja kulturata na odnesuvanje vo nasite ucilista, mislam deka ne sme dovolno podgotveni za takvo nesto.


Постирано од: Majkl
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 13:11
Koga odev vo gradinka, vo grupata imase dete so POP, imase blaga mentalna retardacija i osteten vid. Voopsto ne bese prifateno nitu od drugarchinjata nitu od vospituvackite.

Za da mozat takvite da se vklucat vo sekojdnevnoto obrazovanie mora da se stvorat soodvetni uslovi za toa, pred se vo smisla na dobro obucen i sto e najbitno dobro ispraksiran personal, no i da se ispita kakvi dobri ili losi posledici moze toa da ima po deteto so POP a kakvi kon sredinata, drugite deca i sl.


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 14:56
Ako vekje treba da zboruvame na makedonski jazik... mesto educiranje kje koristime vospituvanje, mesto integriranje povrzuvanje, obedinuvanje. Znaci da gi vospitame decata decata da se obedinat, povrzat bez razlika na nivnata mentalna, telesna razlicnost.


Постирано од: Petkovsky
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 15:16
Originally posted by mamamd mamamd напиша:

Ako vekje treba da zboruvame na makedonski jazik... mesto educiranje kje koristime vospituvanje, mesto integriranje povrzuvanje, obedinuvanje. Znaci da gi vospitame decata decata da se obedinat, povrzat bez razlika na nivnata mentalna, telesna razlicnost.


Pa zatoa gi boldirav tie zborovi. A toa povrzuvanje medju decata mozebi izlgleda ednostavno i lesno na hartija. Site znaeme kakva e realnosta i kolku e surov svetot vo koj ziveeme. Pak ke povtoram, ne sme podgotveni za takvo nesto.


Постирано од: defma
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 17:11
Originally posted by Petkovsky Petkovsky напиша:

Aman prestanete veke da go koristite toj zbor INKLUZIJA! Imame sopstven jazik, i ne izgledate posofisticirano nitu pointeligentno so toa sto ke koristite stranski zborovi. Naprotiv izgledate neobrazuvano.

Ne gledam nacin da se integriraat decata so posebni potrebi vo sekojdnevnata edukacija zasto taa programa sto treba da ja sledat e mnogu poinakva. Tie pojavi se razbira deka ne se normalni i treba da se tretiraat so posebna i specijalna nega. Ajde kako bi se odnesuvale ostanatite ucenisi i kako bi gledale na niv? Znaejki ja kulturata na odnesuvanje vo nasite ucilista, mislam deka ne sme dovolno podgotveni za takvo nesto.



Зборот инклузија не означува само интегрирање, поврзување реков дека тоа е еден процес кој го опфаќа целокупното дејствување на единката во околината и обратно.Целта на овој подфорум не е да дискутираме за зборот инклузија, туку за неговата цел.

А зошто децата со ПОП да се вклучат во истите услови кои ги имаат и децата без ПОП? Јас во врска со ова прашање немам никакви дилеми, бидејќи и тие се дел од ова општество, и тие живеат во нашата околина, купуваат во нашата продавница, сакаат да си играат во тревникот пред зграда, а не да бараат простор каде што има друго дете со ПОП за да играат.Тоа што имало и ќе има лица со ПОП не можеме да го смениме, ни останува само да ги прифатиме и доколку им треба помош да им помогнеме, а не да одмогнеме.

А во однос на училиштата и градинките, верувајте дека на децата доколку нештата им се претстават онака како што треба можат да прифатат дека сите не се исти и дека треба меѓусебно да се почитуваме без разлика на недостатоците.


Постирано од: Petkovsky
Датум на внесување: 30.Ноември.2008 во 18:20
Originally posted by defma defma напиша:

Originally posted by Petkovsky Petkovsky напиша:

Aman prestanete veke da go koristite toj zbor INKLUZIJA! Imame sopstven jazik, i ne izgledate posofisticirano nitu pointeligentno so toa sto ke koristite stranski zborovi. Naprotiv izgledate neobrazuvano.

Ne gledam nacin da se integriraat decata so posebni potrebi vo sekojdnevnata edukacija zasto taa programa sto treba da ja sledat e mnogu poinakva. Tie pojavi se razbira deka ne se normalni i treba da se tretiraat so posebna i specijalna nega. Ajde kako bi se odnesuvale ostanatite ucenisi i kako bi gledale na niv? Znaejki ja kulturata na odnesuvanje vo nasite ucilista, mislam deka ne sme dovolno podgotveni za takvo nesto.



Зборот инклузија не означува само интегрирање, поврзување реков дека тоа е еден процес кој го опфаќа целокупното дејствување на единката во околината и обратно.Целта на овој подфорум не е да дискутираме за зборот инклузија, туку за неговата цел.


...whatever makes you sleep at night...


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 01.Декември.2008 во 00:11
Originally posted by defma defma напиша:

Originally posted by ZoraNaSlobodata ZoraNaSlobodata напиша:

Вие не сте нормални.И плус незнам што е тоа инклузија,има доста соодветен термин на македонски јазик,веќе ми се повраќа од луѓето кои упорно се обидуваат да го сменат јазикот.
Каква црна "инклузија" бре,тие не се нормални деца за да можат да се вклопат во нашето "нормално" општество.Едноставно нема никакво логичко оправдување за тоа и никакви услови.Со сила убајна не бива.

Не сум родител,дури сум полнолетен само 2 години,но имам роднина со ваков проблеми неговите родители имаат едноставно направено големи грешки во однос со него.До они родители кои имаат такви деца,не сакам никој да навредувам и немам таква намера,но тоа што е предложено тука едноставно се коси со здравиот разум.



Прво , ако не знаеш што е инклузија прашај има некој што знае па после коментирај,не е соодветно да коментираш за нешто за што всушност и не знаеш што е тоа. А зошто се користи зборот инклузија- тоа е затоа што тоа е еден поопширен поим и процес за кој што нема соодветен македонски збор со кој што би се објаснил.Инклузија е вклучување на децата со ПОП во секојдневниот живот (терминот "нормално" не го користам,бидејќи не можам да најдам соодветна дефиниција за тоа што е нормално, а што не), но не само нивно физичко присуство туку во согласност со нивните можности и способности и нивно функционирање т.е. учествување во секојдневниот живот.Ова значи дека секој може да си го најде своето место меѓу другите.А за тоа одлучуваме исклучиво ние со нашиот став кон ваквите лица, а верувај дека иако некои имаат интелектуални недостатоци не заначи дека не можат да чувствуваат.

И на крај никогаш не се знае на кој што може да му се случи, затоа јас би ти препорачала прво да се информираш, а потоа да коментираш.


Ти ако сакаш можеш и на англиски по цел ден да зборуваш,ама во америка или англија тука,не,овде е МАКЕДОНИЈА и говориме МАКЕДОНСКИ.
А ако си барем малку интелегентна ќе започниш нормален разговор со мене без да ме напаѓаш.Јас го кажав моето мислење,ти можиш да објасниш зошто не се согласуваш со мене.
Diskutirajte na temata i bez licni navredi ve molam.


Постирано од: defma
Датум на внесување: 01.Декември.2008 во 18:58
Originally posted by ZoraNaSlobodata ZoraNaSlobodata напиша:


Originally posted by defma defma напиша:

Originally posted by ZoraNaSlobodata ZoraNaSlobodata напиша:

Вие не сте нормални.И плус незнам што е тоа инклузија,има доста соодветен термин на македонски јазик,веќе ми се повраќа од луѓето кои упорно се обидуваат да го сменат јазикот.
Каква црна "инклузија" бре,тие не се нормални деца за да можат да се вклопат во нашето "нормално" општество.Едноставно нема никакво логичко оправдување за тоа и никакви услови.Со сила убајна не бива.

Не сум родител,дури сум полнолетен само 2 години,но имам роднина со ваков проблеми неговите родители имаат едноставно направено големи грешки во однос со него.До они родители кои имаат такви деца,не сакам никој да навредувам и немам таква намера,но тоа што е предложено тука едноставно се коси со здравиот разум.



Прво , ако не знаеш што е инклузија прашај има некој што знае па после коментирај,не е соодветно да коментираш за нешто за што всушност и не знаеш што е тоа. А зошто се користи зборот инклузија- тоа е затоа што тоа е еден поопширен поим и процес за кој што нема соодветен македонски збор со кој што би се објаснил.Инклузија е вклучување на децата со ПОП во секојдневниот живот (терминот "нормално" не го користам,бидејќи не можам да најдам соодветна дефиниција за тоа што е нормално, а што не), но не само нивно физичко присуство туку во согласност со нивните можности и способности и нивно функционирање т.е. учествување во секојдневниот живот.Ова значи дека секој може да си го најде своето место меѓу другите.А за тоа одлучуваме исклучиво ние со нашиот став кон ваквите лица, а верувај дека иако некои имаат интелектуални недостатоци не заначи дека не можат да чувствуваат.

И на крај никогаш не се знае на кој што може да му се случи, затоа јас би ти препорачала прво да се информираш, а потоа да коментираш.


Ти ако сакаш можеш и на англиски по цел ден да зборуваш,ама во америка или англија тука,не,овде е МАКЕДОНИЈА и говориме МАКЕДОНСКИ.
А ако си барем малку интелегентна ќе започниш нормален разговор со мене без да ме напаѓаш.Јас го кажав моето мислење,ти можиш да објасниш зошто не се согласуваш со мене.
Diskutirajte na temata i bez licni navredi ve molam.



Мене воопшто не ми беше целта некого да навредам, туку едноставно да ти кажам дека јасен ми е твојот став бидејќи очигледно дека не си добро информиран во врска со оваа проблематика(како и голем дел од нашата популација),но тоа не значи дека те навредувам и не го сфаќај тоа лично,овде сме да ги споделиме нашите ставови и мислење и пред се оваа проблематика да ја доближиме на сите оние кои досега немале можност да размислуваат на оваа тема.


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 01.Декември.2008 во 19:04
Ајде,објасни ми зошто мојот став е грешен,и ако е да го променам.

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: defma
Датум на внесување: 02.Декември.2008 во 23:48
Originally posted by ZoraNaSlobodata ZoraNaSlobodata напиша:

Вие не сте нормални.И плус незнам што е тоа инклузија.

Каква црна "инклузија" бре,тие не се нормални деца за да можат да се вклопат во нашето "нормално" општество.Едноставно нема никакво логичко оправдување за тоа и никакви услови.Со сила убајна не бива.


Самиот велиш дека не знаеш што тоа инклузија и затоа се обидов да ти го појаснам поимот. А во однос на тоа "нормално" и "ненормално",овие термини не се соодветни за ова што ние го дискутираме овде.А и овие деца не се "ненормални" (термин кој што воопшто не сакам да го користам)затоа што имаат некакво попречување во нивниот развој и поради тоа што им треба само друг пристап при спроведување на наставата, а потребата од љубов, игра, почит, среќа е иста како и кај сите други деца.

Логично оправдување и услови постојат бидејќи и овие деца се раѓаат во нашата средина и живеат во нашата околина, тие не се ограничени од самото нивно раѓање, поради тоа логично е и тие да учат во училиштето во кое што учат и нивните другарчиња од сосетството,да си играат заедно во слободно време (можеби детето со ПОП нема да трча толку брзо како неговите врсници,но со самото тоа што ќе биде заедно со нив за него е доволно),да слават родендени заедно.
Факт е дека ова не важи за сите, бидејќи има различни категории и различни степени на нарушување, но секаде каде што е можно школување во редовни услови жалосно е истото да не се реализира.


Постирано од: katerina1707
Датум на внесување: 03.Декември.2008 во 03:40
Originally posted by defma defma напиша:

Јас сум за Инклузија на деца со посебни образовни потреби во редовните училишта,а Вие?


И јас сум за Инклузија на децата со посебни образовни потреби во редовните училишта.


Постирано од: гоcтин
Датум на внесување: 03.Декември.2008 во 10:39
А јас не сум.Можеби ќе звучам себично,меѓутоа во училиштата во Македонија сеуште не се вработени лица кои што ќе можат да работат со тие деца...сепак на нив им треба повеќе внимание отколку на другите


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 03.Декември.2008 во 11:49
... Denes se odbelezuva svetskiot den na decata so POP... decata so pop pokazuvaat deka i tie mozat da ucat...i naucat... vo ramkite na svoite moznosti...


Постирано од: defma
Датум на внесување: 03.Декември.2008 во 19:22
Originally posted by ma4kica ma4kica напиша:

А јас не сум.Можеби ќе звучам себично,меѓутоа во училиштата во Македонија сеуште не се вработени лица кои што ќе можат да работат со тие деца...сепак на нив им треба повеќе внимание отколку на другите



Точно е дека треба да се обезбедат услови за да инклузијата тече во правилен тек,едни од тие услови се пристапност и дефектолог како најосновно, а потоа и соодветни материјали итн., во спротивно само ќе се залажуваме дека имаме успешна инклузија.


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 04.Декември.2008 во 00:36
Originally posted by defma defma напиша:

Originally posted by ZoraNaSlobodata ZoraNaSlobodata напиша:

Вие не сте нормални.И плус незнам што е тоа инклузија.

Каква црна "инклузија" бре,тие не се нормални деца за да можат да се вклопат во нашето "нормално" општество.Едноставно нема никакво логичко оправдување за тоа и никакви услови.Со сила убајна не бива.


Самиот велиш дека не знаеш што тоа инклузија и затоа се обидов да ти го појаснам поимот. А во однос на тоа "нормално" и "ненормално",овие термини не се соодветни за ова што ние го дискутираме овде.А и овие деца не се "ненормални" (термин кој што воопшто не сакам да го користам)затоа што имаат некакво попречување во нивниот развој и поради тоа што им треба само друг пристап при спроведување на наставата, а потребата од љубов, игра, почит, среќа е иста како и кај сите други деца.

Логично оправдување и услови постојат бидејќи и овие деца се раѓаат во нашата средина и живеат во нашата околина, тие не се ограничени од самото нивно раѓање, поради тоа логично е и тие да учат во училиштето во кое што учат и нивните другарчиња од сосетството,да си играат заедно во слободно време (можеби детето со ПОП нема да трча толку брзо како неговите врсници,но со самото тоа што ќе биде заедно со нив за него е доволно),да слават родендени заедно.
Факт е дека ова не важи за сите, бидејќи има различни категории и различни степени на нарушување, но секаде каде што е можно школување во редовни услови жалосно е истото да не се реализира.


Па жено,толку е тешко да сватиш кога е некој ироничен?
Сакав да кажам дека воопшто не е потребно вметнување на странцизми во нашиот јазик,немаме никаква корист од тоа,само го расипуваме.А поимот "ненормално" не го искористив за да навредам некој,туку за да опишам нешто што не е нормално(вообичаено).
Факт е дека во нашата држава нема никакви услови за тоа што го предлагате и само би било полошо за тие деца.

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: defma
Датум на внесување: 05.Декември.2008 во 17:40
Примери на деца со ПОП имало многу одамна и во иднина ќе има,целта ми е да не се остават тие дечиња без соодветна поддршка.Точно е дека не се обезбедени сите услови, но постојат дефектолози, постојат едукативни материјали и само треба да се постават на вистинско место и во вистинско време.


Постирано од: ZoraNaSlobodata
Датум на внесување: 08.Декември.2008 во 02:32
Па кој нормален човек би дозволил да останат без поддршка,тоа е приоритет,да не се дозволи нивните недостатоци да влијаат на нивниот живот(колку што можи и неможи).

-------------
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 06.Октомври.2009 во 07:05
Стартот на Детската недела само потсетува дека за децата со ПОП е малку една неделе. За нив и за сите деца треба катадневна грижа за безбедно детство и образование
http://www.vecer.com.mk/?ItemID=49E6E02241B40747A3BA7F0B8DE12AB2 - Поголема грижа за децата со посебни потреби


-------------


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 06.Октомври.2009 во 09:11
Воопшто не се согласувам со тоа дека децата со ПОП треба да се вклопат во редовното образование. (И доста веќе со овие странски термини, за се си иамме наш збор, ама баш за се)
Со тоа им се прави емчкина услуга на самите деца, но и роидителите кои по секоја цена сакаат нивното дете да заврши редовно училиште за “нормални“ деца.

Колку и да е тешко, родителот треба да го прифати своето дете какво и да е. Да го сака, без да жали зошто не е вакво или онакво. Зар нашата сила не се гледа во слабоста?
Зар треба да ги сакаме и прифатиме децата кои се родени здрави и без недостатоци (било физички или ментални)?
Жално, но кај нас по однос на тоа сеуште сме не трети, него десетти свет.
Се остава златно бебе (Бошко) во болница зашто имал маана.
И куп Бошковци.
Ако се земе, тоа е клетва, срам, го кријат, замислете!!!!го кријат дома, небаре е монструм.

И на крај-тоа дете МОРА да се инклузира во редовно училиште, бре мајката, за мене родителот кој има таков став е родител со ПОП а не детето.
И што се случува?

Детето ја омета наставата, им иде на живци на децата, наставниците, а ништо, ама баш ништо нема да научи. Родителот уште понервозен...


Но вклопување на дете со ПОП во секојдневниот живот е веќе нешто друго.
Тука треба цела заедница да биде вклучена, едуцирана, да се научат луѓето дека не треба да буљат во дете со Даун на пример (леле колку се само добри тие дечиња и колку сакаат да се галат и мазат) итн...

Тоа е веќе посебна тема, ама за одење редовно училиште не сум, никако.
За атер на детето.




-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: lilica
Датум на внесување: 07.Октомври.2009 во 13:59
Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:


Воопшто не се согласувам со тоа дека децата со ПОП треба да се вклопат во редовното образование. (И доста веќе со овие странски термини, за се си иамме наш збор, ама баш за се)Со тоа им се прави емчкина услуга на самите деца, но и роидителите кои по секоја цена сакаат нивното дете да заврши редовно училиште за “нормални“ деца.Колку и да е тешко, родителот треба да го прифати своето дете какво и да е. Да го сака, без да жали зошто не е вакво или онакво. Зар нашата сила не се гледа во слабоста?Зар треба да ги сакаме и прифатиме децата кои се родени здрави и без недостатоци (било физички или ментални)?Жално, но кај нас по однос на тоа сеуште сме не трети, него десетти свет.Се остава златно бебе (Бошко) во болница зашто имал маана. И куп Бошковци.Ако се земе, тоа е клетва, срам, го кријат, замислете!!!!го кријат дома, небаре е монструм.И на крај-тоа дете МОРА да се инклузира во редовно училиште, бре мајката, за мене родителот кој има таков став е родител со ПОП а не детето.И што се случува?Детето ја омета наставата, им иде на живци на децата, наставниците, а ништо, ама баш ништо нема да научи. Родителот уште понервозен...Но вклопување на дете со ПОП во секојдневниот живот е веќе нешто друго.Тука треба цела заедница да биде вклучена, едуцирана, да се научат луѓето дека не треба да буљат во дете со Даун на пример (леле колку се само добри тие дечиња и колку сакаат да се галат и мазат) итн...Тоа е веќе посебна тема, ама за одење редовно училиште не сум, никако.За атер на детето.


MARIJA-MAGDALENA , многу ми е мило што си се вклучила да си подискутираме на оваа тема во овој форум.
Пред да ги оквалификуваш родителите дека се ретардирани, изброј до 10.
Прво: Децата со ПОП не се запишуваат во редовните паралелки за да учат, туку ИСКЛУЧИВО од нивната животна потреба за СОЦИЈАЛИЗАЦИЈА. Каде најдобро може дете да се социјализира ако не во градинка или училиште?
Второ: Дали е странски или не е странски збор инклузија, воопшто не е битно, како процес е побитно да се спроведува, да се реализира, па ..........мислам дека сосема е небитно како кој го нарекува процесот на прифаќање на сите луге со посебни потреби.
Трето: Многу е неумесно некој да се потсмева на туѓата несреќа. Лоши гени сите носиме во себе и несакајки ги предаваме на потомството.СИГУРНО и ТИ имаш такви гени.



-------------
Кој бара ќе најде.


Постирано од: zagor
Датум на внесување: 07.Октомври.2009 во 14:20

mislam deka decata so pop ne treba da odat vo uciliste!podobro roditelite da gi vodat!...tolku.



-------------
...zagor e ziv,se drugo e laga.


Постирано од: Andjelina
Датум на внесување: 07.Октомври.2009 во 14:32
марија магдалена,Лилица...ќе ве замолам без навреди..ова е осетлива тема
кој не бил во допир со такви деца нема појма како изгледа тоа,па често се револтира од настаните во училиштата
кој се бави со ваквите деца знае што значи дете со ПОП
и Лилица,постот на Марија не е навредлив(со исклучок на една реченица која патем си зедов за право да ја корегирам),тоа е реалност
наше е дали ќе ја прифатиме како таква или не
затоа,ве молам внимавајте...ве молам...
и не,не сум ни јас за вклучување на овие дечиња во редовна настава
сепак тоа се деца со посебни потреби
треба да се социјализираат,да се дружат,но иста настава-никако
по мене,не е добро ни за детето а ни за оние околу него...сепак, тоа е мое мислење...можеби и грешамне%20знам


-------------
Никогаш не научив дали е подобро да носиш патики или штикли кога ќе тргнеш во потрага по делот од душата кој ти недостасува



Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 07.Октомври.2009 во 18:25
Originally posted by lilica lilica напиша:

Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:


Воопшто не се согласувам со тоа дека децата со ПОП треба да се вклопат во редовното образование. (И доста веќе со овие странски термини, за се си иамме наш збор, ама баш за се)Со тоа им се прави емчкина услуга на самите деца, но и роидителите кои по секоја цена сакаат нивното дете да заврши редовно училиште за “нормални“ деца.Колку и да е тешко, родителот треба да го прифати своето дете какво и да е. Да го сака, без да жали зошто не е вакво или онакво. Зар нашата сила не се гледа во слабоста?Зар треба да ги сакаме и прифатиме децата кои се родени здрави и без недостатоци (било физички или ментални)?Жално, но кај нас по однос на тоа сеуште сме не трети, него десетти свет.Се остава златно бебе (Бошко) во болница зашто имал маана. И куп Бошковци.Ако се земе, тоа е клетва, срам, го кријат, замислете!!!!го кријат дома, небаре е монструм.И на крај-тоа дете МОРА да се инклузира во редовно училиште, бре мајката, за мене родителот кој има таков став е родител со ПОП а не детето.И што се случува?Детето ја омета наставата, им иде на живци на децата, наставниците, а ништо, ама баш ништо нема да научи. Родителот уште понервозен...Но вклопување на дете со ПОП во секојдневниот живот е веќе нешто друго.Тука треба цела заедница да биде вклучена, едуцирана, да се научат луѓето дека не треба да буљат во дете со Даун на пример (леле колку се само добри тие дечиња и колку сакаат да се галат и мазат) итн...Тоа е веќе посебна тема, ама за одење редовно училиште не сум, никако.За атер на детето.


MARIJA-MAGDALENA , многу ми е мило што си се вклучила да си подискутираме на оваа тема во овој форум.
Пред да ги оквалификуваш родителите дека се ретардирани, изброј до 10.
Прво: Децата со ПОП не се запишуваат во редовните паралелки за да учат, туку ИСКЛУЧИВО од нивната животна потреба за СОЦИЈАЛИЗАЦИЈА. Каде најдобро може дете да се социјализира ако не во градинка или училиште?
Второ: Дали е странски или не е странски збор инклузија, воопшто не е битно, како процес е побитно да се спроведува, да се реализира, па ..........мислам дека сосема е небитно како кој го нарекува процесот на прифаќање на сите луге со посебни потреби.
Трето:
Многу е неумесно некој да се потсмева на туѓата несреќа. Лоши гени сите носиме во себе и несакајки ги предаваме на потомството.СИГУРНО и ТИ имаш такви гени.



Јас можехби сум лоша, ама за да наклеветиш и набедиш некого дека рекол нешто што не рекол, и мислел нешто што само ти си го видела!!!
лутина




-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 07.Октомври.2009 во 18:26
Originally posted by Andjelina Andjelina напиша:

марија магдалена,Лилица...ќе ве замолам без навреди..ова е осетлива тема
кој не бил во допир со такви деца нема појма како изгледа тоа,па често се револтира од настаните во училиштата
кој се бави со ваквите деца знае што значи дете со ПОП
и Лилица,постот на Марија не е навредлив(со исклучок на една реченица која патем си зедов за право да ја корегирам),тоа е реалност
наше е дали ќе ја прифатиме како таква или не
затоа,ве молам внимавајте...ве молам...
и не,не сум ни јас за вклучување на овие дечиња во редовна настава
сепак тоа се деца со посебни потреби
треба да се социјализираат,да се дружат,но иста настава-никако
по мене,не е добро ни за детето а ни за оние околу него...сепак, тоа е мое мислење...можеби и грешамне%20знам


Каде виде ти навреда од моја страна како што јас гледам навреда и клевета од дотичната, ме обвинува таму за потсдмевање, лошотија и ензнам што, леле чувај Боже какви не форумџии има...



-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 07.Октомври.2009 во 23:37
ТЕМАВА е ОСЕТЛИВА А ЈАС СУМ НАКЛЕВЕТЕНА ЗА РАБОТИ КОИ НЕ СУМ ГИ СТОРИЛА.

БАРАМ ИЗВИНУВАЊЕ. (не се мешам во ничија работа, само си ги барам своите права)



-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: Andjelina
Датум на внесување: 07.Октомври.2009 во 23:52
и Лилица,постот на Марија не е навредлив(со исклучок на една реченица која патем си зедов за право да ја корегирам),тоа е реалност

јас мислам дека добро го прочита мојот пост?

-------------
Никогаш не научив дали е подобро да носиш патики или штикли кога ќе тргнеш во потрага по делот од душата кој ти недостасува



Постирано од: lilica
Датум на внесување: 08.Октомври.2009 во 12:39
Originally posted by zagor zagor напиша:

mislam deka decata so pop ne treba da odat vo uciliste!podobro roditelite da gi vodat!...tolku.



Според законот за основно образование им следува организиран превоз од дома до училиште, без оглед на која оддалеченост живеат, ама Груевски предвидените средства за овие деца за транспорт ги ребалансира во скулптури на лавови на камен мост, па децата со ПОП мора да одат во училиште. А родителите се принудени да ги водат. Каква дискриминација! Во 21 век!

-------------
Кој бара ќе најде.


Постирано од: lilica
Датум на внесување: 08.Октомври.2009 во 12:46
Originally posted by Andjelina Andjelina напиша:


марија магдалена,Лилица...ќе ве замолам без навреди..ова е осетлива темакој не бил во допир со такви деца нема појма како изгледа тоа,па често се револтира од настаните во училиштатакој се бави со ваквите деца знае што значи дете со ПОПи Лилица,постот на Марија не е навредлив(со исклучок на една реченица која патем си зедов за право да ја корегирам),тоа е реалностнаше е дали ќе ја прифатиме како таква или незатоа,ве молам внимавајте...ве молам...и не,не сум ни јас за вклучување на овие дечиња во редовна наставасепак тоа се деца со посебни потребитреба да се социјализираат,да се дружат,но иста настава-никакопо мене,не е добро ни за детето а ни за оние околу него...сепак, тоа е мое мислење...можеби и грешамне%20знам


Дали е добро или не кажуваат искуствата од САД, ВБританија, Швајцарија, Италија.........Само нашиве простаци овде ги игнорираат сите деца со посебни потреби. ЕУ никогаш нема да дозволи да се приклучиме во нејзините иституции со вакви размислувања.
Јас сум родител на дете со најтешка форма на ментална ретардација и имам искуство дали треба или не, и кој каде да се запише.

А за ТИКВИТЕ кои се споменати од МАРИЈА-МАГДАЛЕНА нема извинување! Срам да и !

-------------
Кој бара ќе најде.


Постирано од: lilica
Датум на внесување: 08.Октомври.2009 во 12:54
Кој колку да има одбивност кон лицта со ПОП , мора да ги прифати во својата средина. Сите родители нека не се плашат од децата со посебни потреби, тие не касаат, не напаѓаат, не убиваат, не се дрогираат, не пијат алкохол и ВОНИКОЈ случај неможат да влијаат лошо на билокое дете.
Прифатете дека СОЦИЈАЛИЗАЦИЈАТА е дел од третманот за лекување на овие деца. По уставот на секого му е загарантирана здравствената заштите, па затоа Инклузијата е НЕОПХОДНА!Тоа е лек!

-------------
Кој бара ќе најде.


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 08.Октомври.2009 во 12:58
Од како сум се регистрирала нан овој форум, никогаш не сум се осеќала полошо...тага Никогаш некоја клевета не ме здоболела толку многу како оваа.


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 08.Октомври.2009 во 13:07
Bi ve zamolila da ja smirite topkata i da se nasocite so svoite diskusii kon predlozi idei i pomos kako da se podobri segasnata situacija so integracija i adaptacija na decata so POP vo sredinata, kako i na sredinata kon niv. Ne moze da se generalizira deka ne se site deca so POP za vo redoovna nastava, kako sto ne moze i site da se opfatat vo redovna nastava.
Kategorizacijata e jasna i zakonot e deciden. Se znae koe dete moze da bide opfateno, koe ne.
Zalosno e sto ne se baraat resenija kako da se podobrat uslovite na adaptacija i pomos na decata so toa i na drugite deca i nastavnikot - koga bi se realizirale zakonskite odredbi odnosno koga vo uciliste bi se vrabotile defektolozi, koi ke pomagaat na nastavnicite. Isto taka ne e na odmet da ima paralelki so celodneven prestoj normalno so vraboteni defektolozi, logopedi, i sekoj onoj kadar koj moze, umee i znae da raboti so decata. Taka roditelite nema da gubat od rabota, deteto ke bide po relaksirano (vo ramkite na svoeto poimanje na svetot okolu sebe).


-------------


Постирано од: zagor
Датум на внесување: 08.Октомври.2009 во 13:09
..kolku jas razbrav ,Maria ne bese premnogu ostra ...
mozebi loso  bila svatena...
vnimatelno so ovaa populacija...
mec so dve ostrici..
zalam za takvite slucai..
no pokraj suvoto vi sirovoto gori.
iskustvoto sto go imam ,mi kazuva deka porano iako mozebi deluva surovo,no vlijanieto na tie deca bese ograniceno na nekoj nacin...
 
sekoja cest do karakterot na sekoja individua posebno , na sekoj roditel posebno,no tesko se izleguva so niv vo sekojdnevnite sredbi i kontakti.
mozebi ne sme dozreani da se soocime so vakvite slucai...
merkite na drzavata ponekogas se nedovolni ,a vo poveketo slucai i prebrzi ,konkretno za donesuvanje na odluki ....


-------------
...zagor e ziv,se drugo e laga.


Постирано од: lilica
Датум на внесување: 08.Октомври.2009 во 15:01
Originally posted by zagor zagor напиша:

..kolku jas razbrav ,Maria ne bese premnogu ostra ...
mozebi loso  bila svatena...

vnimatelno so ovaa populacija...

mec so dve ostrici..

zalam za takvite slucai..

no pokraj suvoto vi sirovoto gori.

iskustvoto sto go imam ,mi kazuva deka porano iako mozebi deluva surovo,no vlijanieto na tie deca bese ograniceno na nekoj nacin...

 

sekoja cest do karakterot na sekoja individua posebno , na sekoj roditel posebno,no tesko se izleguva so niv vo sekojdnevnite sredbi i kontakti.

mozebi ne sme dozreani da se soocime so vakvite slucai...

merkite na drzavata ponekogas se nedovolni ,a vo poveketo slucai i prebrzi ,konkretno za donesuvanje na odluki ....



Колку за информација на ЗАГОР , и родителите тешко излегуваат на крај на средбите со секого.
Дискриминација на секој чекор,разбирање од никој.
Знаеш ли дека три години директорот на училиштето не ни даваше присуство на Советот на родителите, на кое имаме законско право. А оваа година единствената започната дискусија за проблемите на нашите деца заврши со - „Ај да го сечеме разговорот.......помини на другата точка“. Зошто? Зарем лугето со ПОП се од втор ред? И уште РОДИТЕЛИТЕ се обвинети дека ги чувале, ги криеле, децата на таван! Мора крај на тоа да се стави!
Никакви права, а на светот надвор се претствуваме колку сме хумани! Па ни маса, ни стол ли не треба за такви деца? Ако се побара нагледно средство, веднаш се реагира со - Па за што ќе им е тоа?
Поголема дискриминација, незнам каде има!

-------------
Кој бара ќе најде.


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Октомври.2009 во 10:52

лилице, ќе бидам доволно културна ОВДЕ да ти одговорам како на клеветата изречена во твојот пост против мене, така и на навредливото ЛП, со што сакам да ставам точка на мојата дискусија со тебе и да го окончам ова лудило што го направи на темава.

Прво, никаде не реков дека децата со ПОП се граѓани од втор ред, не искажав никаква навреда ниту дискриминација, напротив кажав дека нив им треба голема љубов.

Друго, инклузија (по ново) на деца со ПОП во редовно образование е АПСУРД сама по себе.
Со тоа се прави мечкина услуга на детето со ПОП. Наместо детето да учи во училиште прилагодено за неговите потреби, да научи колку толку да се осамостои (зашто родителите за жал не се вечни, и тие имаат рок на траење), да работи нешто во склад со своите способности, праќањето на детето во редовна настава, не само што ќе биде бесполезна во најмала рака за детето со ПОП, туку ќе биде штетна за него.

1. Значи, нема да научи ништо соодветно своите способности, ништо полезно што ќе му овозможи правилна перцепција на светот околу себе и стекнување хигиенски и општествени навики, изучување на некоја работа и слично...

2. Ќе биде изложено на погледи и потсмев (некои деца се немилосрдни) бидејќи нашата средина е таква-

3, доаѓајќи до факторот средина-тука лежи клучот.
Имено, ако прошетате малку по други држави ќе стекнете впечаток дека “тѕаму“ имаат многу ретардирани деца и возрасни...Но всушност не е така, процентот е ист (со некои исклучоци кои не се предмет на дискусијава), разликата е во тоа што ТИЕ таму не се срамат да ги изнесат своите деца/роднини со ПОП, а овде до скоро па и сега тоа се сметаше за срам, и затоа малкумина јавно ги претставуваа своите деца.
Една непомирливост со фактот, наместо прифаќање на вистината и давање најдобро од себе...

4. И секако, ќе им омета на другите во наставата.

Значи, НЕ за инклузија на деца со ПОП во редовни училишта, тоа не е начин за нивна социјализација.

Клучот во општествената инклузија на деца со ПОП е следниов:

*градење што посоодветни школи према степенот на ретардацијата,
*образување и запослување соодветен кадар по тие институции и училишта
*едукација на родител на дете со ПОП (околу прифаќање и однесување), а пред се, изнесување, претставување...а не криење и срамење. Прифаќање нови ставови, дека да се има дете со ПОП не е ни срам, ни грев, туку на извесен начин благослов-можност да ја пружи човек сета љубов и да ја покаже својата вера на дело, и да го разубави животот на детето со ПОП.
*едукација на средината околу прифаќање на лицата со ПОП како составен дел од средината, и зависно од степенот на ретардација соодветно вработување (да, да)
*организација на средби, семинари, повикување гости-стручњаци од дадена област, неформални дружења, излети, набавка на помагала (едукативни прилагодени содржини)....можности се безброј....

И на крај, зошто се вклучив на темава?
Почувствував дека имам што да кажам, пред се поради мојот животен позив и искуство, како и можности кои ми се укажале во животот да видам како тоа се прави во други земји, каде односот кон лица со ПОП е издигнат на далеку повисоко ниво, и кое искуство го имам преточено во научен труд.

Јас се повлекувам од оваа тема, а тебе и на твоето дете ви посакувам
секое добророза




-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 23.Октомври.2009 во 22:06
Многу е тешко кога проблемите се препуштаат стихијно да се решаваат. Родителите имаат мака и сакаат да си ги згрижат децата во градинка иако станува збор за дете со посебни потреби. Градинките имаат пак проблем со згрижување затоа што групите се премногу големи и една воспитачка и една негувателка тешко можат да ја обават својата работа со група поголема и за 2 пати од законски дозволената. Згора на тоа дете со ПОП кое бара строго индивидуална работа, кое има свој тек од кој неотстапува бидејки и да сака не може. министерството ЌЕ ги решава проблемите, но до решението страдаат и с еобвинуваат оние кои најмалку се виновни.
http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=115352 - Дете со аутизам не го примаат во градинка


-------------


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 24.Ноември.2009 во 08:28
Проблеми имаат родителите, проблеми имаат училиштата со редовна настава, но проблеми имаат и специјализираните училишта. Мора да се заземе по категоричен став прво  околу категоризацијата на децата, институцијата која ке го врши тоа а потоа препорака за училиштето каде детето ке биде опфатено во образовниот процес.
Со приемот на дефектолозите ако децата бидат одделени во паралелки со кои ке работи дефектологот би било добро бидејки ке бидат тука, а ке учат според своите можности и со стручно лице.  Доколку бидат опфатени во редовната настава а дефектологот им посвети само по 1 час заради потребата од индивиуализацијата во работата со нив тогаш проблемот не е решен, односно проблемот пак се препушта на одделенските/предметните наставници бидејки психолозите во училиштата под образложение дека не се дефектолози (а тоа не се ни наставниците) одбиваат да работат со учениците со ПОП.  И додека дилемите траат, се носат неконструктивни решенија родителите талкаат од институција во институција
http://www.vecer.com.mk/?ItemID=0C4B83D9FF7249449E5C5C696C75A1F2 - Два дефектолога нагледуваат сто осумдесет ученици со посебни потреби


-------------


Постирано од: blagorodna
Датум на внесување: 27.Ноември.2009 во 18:44
koj moit da se inklimatiziraa na forum moit i u ckolija


Постирано од: manuelakot
Датум на внесување: 02.Декември.2009 во 23:43
Zdr. jas sum profesor po stranski jazik vo sredno uciliste i se soocuvam so problem kaj dete so POP.Imeno deteto e gluvo i nemo, i komunikacijata e mnogu teska, no problemot e sledniot:majkata na deteto ne saka da prifati bilo kakov tremin"inkluzija" za deteto,i saka deteto da ima isklucitelno visoki oceni (4 ili 5), i sekoja druga ocena, koja e vistinska i realna za negovoto znaenje ,( barem za mojot predmet,) za roditelot e maltretiranje i neprifakanje na ucenikot od moja strana. Ova se slucuva i pokraj mojata sorabotka so niv :i gi davam predhodno prasanjata da gi nauci doma i od niv dobiva nekolku za odgovor,(ova mi bese sugerirano od roditelot i prosveten inspektor), no taa i toa ne moze da go postigne da go nauci,dobiva edvaj 2. Jas do sega nemam raboteno so vakvi ucenici(od defektolog mi e kazano deka ovie deca ne ucat stranski jazik, ili barem ne dva stranski jazici) i site moi obidi da rabotam vistinski so ucenikot, toj nesto da nauci po predmetot, se minirani od roditelot zatoa sto nejze i e vazna ocenata , a ne vistinskoto znaenje na deteto.Smetam deka na deteto mu se nanesuva nepravda od strana na majkata so nasilnoto forsiranje da bide po sekoja cena vo normalno i redovono sredno uciliste Dali nekoj do sega imal vakov slucaj, bi me interesiralo kako postapil. Blagodaram.


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 03.Декември.2009 во 11:57
Сега http://www.spic.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=5&tabid=1&EditionID=1015&ArticleID=39368 -

-------------


Постирано од: lilica
Датум на внесување: 11.Декември.2009 во 16:42
Originally posted by mamamd mamamd напиша:


Сега http://www.spic.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=5&tabid=1&EditionID=1015&ArticleID=39368 - <span id="_ctl4_dtlArticles__ctl5_lblTimeTitle1 - Нема донатори за децата со посебни потреби</span>
                              , ама за нова година ко ке се заредат со куп новинари околу себе и со пакетчиња, лелеее што сликање ќе направатизненадување




-------------
Кој бара ќе најде.


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 02.Јули.2011 во 11:50
Ко мало дете се радувам кога ќе сретнам реален напис ко овој во Дневник.
http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=C6FE78695AE1DF40A76D25901B48EE8C - Нема воспитувачи за децата со посебни потреби
 Убава слика за шарената лажа наречена ИНКЛУЗИЈА на децата со посебни образовни потреби во образовниот (и згрижувачкиот) процес.
Ќе издвојам само неколку моменти кои според мене ја отсликуваат реалната слика
***
Ниту еден воспитувач не поминал специјална обука за работа со дете со специјални потреби, а проблем се и родителите кои честопати не го пријавуваат проблемот на своето дете
*****
Најважно-на факултетите за учители и воспитувачи НЕМА предмет за работа со деца со ПОП. Такви предмети и методики се изучуваат на факултетот за дефектологија.  И нпрмално и човечки се наметнува прашањето-дали со неколку дневна обука се станува постручен од оној кој 4 години се оспособувал за својата специјалност.
*****
Секое дете има право на образование и социјализација, затоа и не можам да одбијам дете чии родители сакаат да го запишат во градинка,. Но, ние тука се соочуваме со неколку проблеми во врска со децата. Точно е дека некои од воспитувачите се плашат да работат со деца што имаат посебни потреби, но исклучително поради безбедноста на самото дете и на другите деца, а не поради нив самите. Групите се големи, нема доволно вработени, а децата со посебни потреби си бараат повеќе внимание. Но, уште поголем проблем е тоа што родителите кои запишуваат дете со проблем, тоа не го пријавуваат. Доаѓаат со медицински белешки дека детето е здраво, но не е секогаш така, па воспитувачите и негувателите во тој случај се затечени. Многу често самите се едуцираат како да постапуваат со тоа дете.
******
да ама ептен реално и вистинито.
А ова, ова е човек да заплаче и да пукне од мака
*******
Во една група во градинката во моментов има три дечиња со посебни потреби.

- Во групата имам 23 дечиња, од кои три се со посебни потреби. Сама побарав да се грижам за тие деца. Преку градинката успешно ги завршив к*рсевите од програмата Монтисори, која многу ми помага во работата и во грижата и на овие деца. Не можам да одбијам родител кој ме замолил да се грижам за неговото дете, за мене сите деца се исти и на сите им треба исто внимание и љубов. Сепак, јас имам програма по која работам и за мојата работа треба да дадам отчет - вели Клементина Петрушевска, воспитувачка во градинката „Весели цветови“.

*******
Според законот за специјалните училишта- еден дефектолог може да работи МАКСИМУМ со 5 деца. И сега по логика на нештата- стручно лице-дефектолог кој завршил факултет работи со 5 деца бидејки законот јасно предвидел дека со овие дечиња се работи индивидуализирано, а воспитувач/наставник во редовната настава покрај со 15...20..30... од редовната МОЖЕ да работи плус со 1...2...3... со ПОПзбунетост
Кој останува недоучен-  јас имам програма по која работам и за мојата работа треба да дадам отчет....или во работата и во грижата и на овие деца?????збунетост
И една ама мноооогу реална слика
Таа додава дека индивидуалната работа за нив е луксуз, но на децата со посебни потреби токму тоа им треба. Петрушевска кажува и за своето искуство од Германија каде што во тамошните градинки има посебни простории кои се одредени за адаптација на детето, односно с` додека тоа не се вклопи со другите деца.

*****
И сега она кое не може да се сокрие, односно да се замачкаат очи на родителите-
директорката вели
Од голема помош е тоа што пред две години ангажиравме дефектолог, па таа секојдневно работи и со децата и со воспитувачите - вели Карамазова.
ама новинарката дава МНОООООГУ убав заклучок
Таа работи во девет објекти и тоа еднакво и со децата и со вработените
И човечки е да се праша- работи секојдневно во градинката и стасува во девет објекти и со децата и со воспитувачитезбунетост
И најлогичното прашање- А зошто не работи САМО со децата со ПОП бидејки таа е токму за тоа оспособеназбунетост
И како шлагфорт- Нгде не се спомнува психолог/педагог??????збунетост
Има ли градинката такво вработено лице? Има ли воопшто ангажман околу ова деца на “стручните служби“ или тие се препуштени само и само на воспитачките????
Нигде не се спомнати ни негувателките кои се задолжени за негата и исхраната на дете опфатено во градинка!!!!
Како и да е- од сето ова едно добро- актуелизирање на проблемот кој ги мачи и родителите и просветниот кадар- Време е сите одговорни да си ја преземат обврската за која толку на големо зборуваат- ВОСПИТУВАЧОТ/НАСТАВНИКОТ да ги интегрира децата за кои се остручени да ги прифаќаат децата со ПОП, а образовно-воспитниот и социјализацијата на самото дете со ПОП да си ја преземат самите дефектолози, педагози, психолози. Само така ќе имаме вистинска интеграција и вистински ќе покажеме грижа за децата со ПОП.Се додека не сториме така- продаваме САМО ЧИСТА ДЕМАГОГИЈА-сите до еден.



-------------


Постирано од: Glenn
Датум на внесување: 02.Јули.2011 во 21:05
Проблемот може ммногу едноставно да се реши и треба да се реши еднаш засекогаш, треба да се изградат образовни установи за децата и возрасни со посебни потреби и да се вработи соодветен кадар и да се изготви план за настава и да се испечатат образовни материјали.
Луѓето со посебни потреби на големо незнаење или изненадување на јавноста ги има во доста голема бројка и со тоа треба да им се даде статус и право да се образуваат во соодветни институции.
Нема ништо навредувачко и потценувачко во тоа да бидат групирани според тоа каде припаѓаат зошто само така ќе може да им се посвети вниманието што го заслужуваат и конечно да се отпочне во нов правец каде овие луѓе ќе се здобијат со она што им следува.
Луѓето со посебни и дополнителни потреби опфаќаат многу групи на граѓани кои имаат пречки во менталниот и физичкиот развој, слепите, глувите, немите, деца со Хиперактивност, Дислексија, Деменција и ред други.
Како постојано слушам се трошат тешки пари на излишни нешта во државата, некој треба добро да ги раздрма во Министерство за Образование а и оние во Социјалните служби а родителите и невладините организации да се позанимаваат со решавање на оваа проблематика со постојано лобирање кај Министерот па и кај премиерот да се отпочне со реализација за образовните установи од ваков тип, зошто ако сакаат да мрднат од минатиот век треба да направат напори да го однесат образованието на ниво кое кореспондира со западното кога станува збор за овие работи.
Странски експерти постојано се викаат за се и сешто а најчесто за ништо, и доколку им треба помош да основаат Училишта за деца и млади со Поп и да се запознае образовниот кадар со најновите методики можат да поканат професори од разни образовни институции или големи невладини непрофитабилни организации (од странските држави) кои секојдневно се занимаат со овој тип на едукација.
Јас не знам навистина, толку студенти се запишуваат и дипломираат на дефектологија а нивниот капацитет останува и понатаму неискористен. Исто и со Социјалните работници.
Доколку финансиите навистина не дозволуваат да се отвораат училишта од ваков тип тогаш секое редовно училиште би требало да си има свој дефектолог (или повеќе од еден) и да се формираат паралелки каде ќе работат со учениците со Поп.
Стварно не ми е јасно што е толку тешко или неизводливо.
Уште во првите години на детето се забележува дали психо-физичкиот развој му дозволува да учи редовно или ќе му треба адаптирана настава. Тука нема нешто ниту срамно ниту болно.
Луѓето терба да ги отфрлат старите навики на размислувања пред се и да работат на подигнување на свеста кај пошироката јавност и да е приоѓа на проблематиката од практична гледна точка а не од емотивна.
 
 
 


-------------
Beauty fades, dumb is forever


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 07.Јули.2011 во 08:38
[QUOTE=lilica]Кој колку да има одбивност кон лицта со ПОП , мора да ги прифати во својата средина. Сите родители нека не се плашат од децата со посебни потреби, тие не касаат, не напаѓаат, не убиваат, не се дрогираат, не пијат алкохол и ВОНИКОЈ случај неможат да влијаат лошо на билокое дете.
Прифатете дека СОЦИЈАЛИЗАЦИЈАТА е дел од третманот за лекување на овие деца. По уставот на секого му е загарантирана здравствената заштите, па затоа Инклузијата е НЕОПХОДНА!Тоа е лек!
[
/QUOTE]
Читајки ги неделава написите (и коментарите од читателите) во дневниот весник Дневник се навратив малку и ги препрочитав  коментарите на оваа тема сакајки да ја актуелизираме во интерес на сите.Заради ограничениот простор во весниците не вреди да се коментира-те сечат на пола и ти отиде поентата јабанатага Нешто што ме налути (пишав во претходниот пост) е ставот на родителите дека се врши дискриминација на децата со ПОП. И напишав претходно а ќе повторам и сега -не е дискриминација барањето документи-точната дијагноза од едноставна причина што тоа е основата за понатамошната активност со тоа дете.
Тука со коментарот на Лилица дојдовме до поентата- СОЦИЈАЛИЗАЦИЈАТА, не ОБРАЗОВАНИЕ по програмата за задолжителните и изборните предмети. Сегмент- ограничено време на престој-не целодневна, не на сите часови и задолжителна придружба од возрасно лице кое се грижи за тоа дете.
Ме израдува што отварајки ја темата Дневник се вклучија и други и се надевам нема да прекрати, ќе продолжат и со проблемот ИНКЛУЗИЈА на децата со ПОП во редовната настава. Денешниот напис
  http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=38252A01B5C37E40880AE441A4469977 - Градинките треба да пораснат
погоди во коренот- сржта на проблемот.Прашењето
кој ја спроведува тивката дискриминација во нашите градинки, кој ги доведува родителите, децата и воспитувачките во незавидна ситуација.
го разоткри проблемот пред кој сите мижат.
Кој им “мести“ на носителите на дејноста? Кој ги прави бездушни, нелуѓе, дискриминатори?
Па многу е јасно, оние кои сакаат да се затскријат за својата не работа, за својата бездушност бидејки законот јасно објаснува кој треба да работи со тие деца, кој за тоа има диплома, кој за тоа секој месец зема плата.Сите знаеме дека е многу полесно да се седи во канцеларија, да се пие на раат кафенце, да се критикува  другиот зошто “се освести работникот“ па нејќе да му ја сработи работата на оној кој сам себе се промовирал во ОБУЧУВАЧ.И некна и сега потенцирам- НЕРВИ МИ КИНАТ кога ќе прочитам дека ДЕФЕКТОЛОЗИТЕ, ПСИХОЛОЗИТЕ ги ОБУЧУВАЛЕ наставниците/воспитачките како да работат со детето со ПОП!!!!!
Се прашувам-имаат ли лице, образ? Кој тоа ним им го дал правото- место да работат за тоа што на десетина страни во годишните извештаи напишале бесрамно дека го сработиле, а не мрднале со мал прст, да даваат изјави дека тие демек обучиле тага За обуки ли завршија факултет, за обуки ли земаат плата. Обука ли стои во законот за нивното работно место?
Очекувам министерството и државниот инспекторат (популарната ИНТЕГРАЛНА) да се зафати здраво со проблемот ПРОВЕРКА НА ГОДИШНИТЕ ИЗВЕШТАИ за работата на не“стручните служби“ посебно во доменот на децата со ПОП. И за секое наведено дете таму “дека многу е работено по посебна прогара“ да побараат мислење и од наставникот во чија паралелка е детето и од родителот-па и од сите деца.



-------------


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 07.Јули.2011 во 09:18
И како дополнување- како човек и како просветен работник секогаш сум ја застапувала тезата дека моите ученици МОРАМ да ги научам да ги прифаќаат децата поразлични од нив и затоа такаречи во секоја генерацијапокрај триесетина од редовната (иако и меѓу нив има дечиња со најразлични емоционални и психички проблеми за кој никој освен јас не мрднал со мал прст) сум имала по едно до две дечиња со ПОП, нормално не со тешка ретардираност.
За да разберете зошто толкав револт кон оние кои не си ја работат својата работа(таканаречените стручни служби а во нив ги вбројувам и дефектолозите затоа што и тие тераат по урнекот на првиве)  еве неколку сегменти од работа во паралелка во која има дете со ПОП (нормално ова не е генерално за сите-во зависност од дијагнозата)
1. Таман се почнало со работа и е мир-сите се ангажирани-часотго  прекинува детето до кое седи детенцето и ве информира дека се покакало (кај многумина не се развиени чувствата  за физиолошките потреби). Се прекинува часот, се бара родителот по телефон, многупати ако подолго време го нема детето се пресоблекува и забришува. И додека сето тоа заврши часот отиде, многупати дечињата меѓу себе се степале, скинале лист од тетратка, па отиде уште еден во смирување и изигравање арбитер во надминување на настанатиот конфликт додека се среди проблемот за кој другите (стручните служби) не ни знаат дека се случил оти во најголем случај и ги нема во училиштата-негде се на “обуки“ отиде и вториот частага
2. Таман се почнало со  објаснување 9+2 ееее ве прекинува детенцето со довикување два...два...два...лесно му е за изговор па го повторува а другите дигаат глава и една група со прстето на уста му довикува шшшшшшшшшш, а друга група се смее.На детенцето му станува интересно па почнува наизменично да повторува шшшшшшшш....дваааа и да се сме.Поминува време додека се воспостави ред, ѕвончето немилосрдно го прекинува часот-па собирањето со премин останува за наредниот час со молби до бога да не се повтори истото и ризикот родителите на останатите деца да не налутат и почнат  еден по еден да ги испишуваат и префрлат во друга паралелка бидејки и колку да се хумани и полни со разбирање сепак не сакаат часовите на кои децата треба да учат да пропаѓаат.
3.На час по физичко-растрчаните дечиња силно викаат, навиваат за своето другарче кое ја изведува вежбата, се весели и наеднш сето тоа го прекинува силно вриштење бидејки детенцето се исплашило од галамата. Поминува време во смирување на расплаканото и вознемиерно дете, но и на оние кои се лути (и веќе не се толерантни зошто секогаш НИМ мора да им се прекинува вежбата кога е најинтересно, кога им дошол редот да покажат колку силно можат да трчаат, прецизно фрлаат топка....)
А само треба, со детенцето да има родител, дефектолог, психолог па кога доаѓа до прекин заради некоја непредвидена ситуација наставникот да продолжи со децата а дефектологот, родителот, психологот, педагогот да поработат со детенцето со ПОП. Само тогаш нема да страда никој, детето ќе биде интегрирано, останатите деца нема ни криви ни должни да прекинуваат со работа, нема да бидат оставани сами на час,нема да има револт, лутина, испишувањ и префрлање во друга паралелка.
Малку треба- мнооогу малку- сите да си ја работат работата за која земаат плата. Само толку.тага


-------------


Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 08.Јули.2011 во 11:26
За едните нема ни основни потреби, а за други (чии родители се грлати  и имаат врски) може и образование во редовни паралелкиизненадување
А нели треба да се сите еднакви, никој да не ги дискриминиразбунетост

http://www.time.mk/read/NONE/311bdfc94d/index.html - ФЗО глув за потребите на децата со посебни потреби




-------------


Постирано од: zabegan
Датум на внесување: 08.Јули.2011 во 19:18
не сум во тек со темава, ама според мене најлогично е за сите деца кои имаат посебни потреби, психички или физички да имаат посебни училишта поради многу причини
воопшто не е дискриминација и е прифатливо


-------------
размисли пред да напишеш глупост


Постирано од: reuma
Датум на внесување: 16.Јули.2011 во 14:15
Originally posted by mamamd mamamd напиша:

За едните нема ни основни потреби, а за други (чии родители се грлати  и имаат врски) може и образование во редовни паралелкиизненадувањеА нели треба да се сите еднакви, никој да не ги дискриминиразбунетост<h2 ="title"> http://www.time.mk/read/NONE/311bdfc94d/index.html - ФЗО глув за потребите на децата со посебни потреби </h2>



Сега со новините во законот за здравство има измени во критериумите за користење на пелените. треба комисиски да добие мајката решение за користење на пелени.Можеби жената нема кој да ја упати каде и како да постапи.



Испечати | Затвори го прозорот

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd. - http://www.webwiz.co.uk