IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - За МОЛИТВАТА
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

За МОЛИТВАТА

 Внеси реплика Внеси реплика страница  123 5>
Автор
Порака
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Тема: За МОЛИТВАТА
    Испратена: 23.Јануари.2010 во 11:07
Постојат неколку теми за “молитва“ но истите не се наменети за дискусија или едукација а за лична молитва или примери и содржина на определени молитви.

Тука може да дискутираме општо за потребата смислата и целта на молитвата:

 

Старец Софрониј Сахаров: Молитвата е непрестано творење

Молитвата е бесконечно творење, повозвишено од секоја друга уметност или наука. Преку молитвата ние влегуваме во општење со Беспочетното Битие. Или поинаку кажано: животот на Самопостоечкиот Бог влегува во нас по тој канал. Молитвата е акт на најголема мудрост, на сенадминлива убавина и достоинство. Молитвата е свет занес на нашиот дух. Но патиштата на ова творење се сложени. Илјадници пати може да доживееме и огнено стремење кон Бога, и повторено отпаѓање од Неговата Светлина. Често и на повеќе начини ја чувствуваме неспособноста на нашиот ум да се вознесе кон Него; понекогаш ќе стоиме како на границата на некое безумие и со болка во срцето ќе Му ја исповедаме Нему нашата бедна состојба: “Ти си ми ја дал Твојата заповед – да љубам, и јас ја примам со сето мое битие; но ете, во самиот себе не наоѓам сила за таа љубов… Ти си Љубов; дојди Самиот Ти и всели се во мене, и изврши го во мене сето тоа што си ни го заповедал нам, бидејќи Твојата заповед неизмерно ги надминува моите сили… Мојот ум се измори во напорот да Те постигне. Мојот дух не може да проникне во тајната на Твојот живот… сакам во сè да ја творам волјата Твоја, но моите денови истекуваат во безизлезни противречности… Стравувам да не Те изгубам заради злите мисли кои се во моето срце; и тој страв ме раскинува… Дојди и спаси ме мене кој потонувам, како што си го спасил Петар, кога се осмели да Ти појде во пресрет по морските води” ( Матеј 14, 28 -31).

Понекогаш ни изгледа дека молитвата дејствува премногу споро: несразмерно со краткоста на нашето постоење; и крик извира од градите: “Побрзај!” Не секогаш се случува Тој веднаш да одговори на нашиот повик. Како некој плод на дрво, Тој ја остава нашата душа да биде печена од сонцето, да поднесува удари од ладни и врели ветрови, да се мачи од жед или да поднесува поројни дождови. Но ако не ги испуштиме од нашите раце краевите на ризата Негова, ќе дочекаме добри резултати.                                                                                            

Неопходно е да пребиваме во молитва што е можно подолго време, за Неговата непобедлива сила да проникне во нас и да нè направи способни да се спротивставиме на сите разрушителни влијанија. И кога ќе нарасте во нас оваа сила, тогаш радоста на надежта за конечната победа засветлува во нас.

Молитвата неизоставно го востановува во нас тоа Божествено дишење кое “Бог го дувна во лицето на Адам” и со чија сила “Адам стана жива душа” (Битие 2,7). Преку молитвата нашиот прероден дух почнува да се восхитува на големата тајна на Битието. И силен наплив на восхит го заплискува нашиот ум: “Битие! Каква чудесна тајна… Како е тоа возможно?.. Прекрасен е Бог, и творението Негово е прекрасно”. Ние ја доживуваме смислата на Христовите зборови: “Јас дојдов за тоа, живот да имаат (луѓето) и да имаат изобилие” (Јован 10, 10). Изобилие! И навистина е така.                                                                                         

Но секогаш одново и одново: овој живот е парадоксален, како што е парадоксално и целото учење на Господ: “Јас дојдов да фрлам оган на земјата, и колку би сакал да се беше веќе разгорел” (Лука 12, 49). Сите ние, синови Адамови, неопходно е да поминеме низ овој небесен пламен, кој ги изгорува корените на смртоносните страсти. Поинаку не може да го видиме овој Оган претворен во Светлината на новиот живот, бидејќи заради нашиот пад горењето му претходи на просветлувањето, а не обратно. Значи, да Го благословиме Господ и за огногоречкото дејство на Неговата љубов.

Ние уште многу не знаеме, но сепак, иако само делумно (1 Кор. 13, 9),  нам и сега ни е откриено дека за нас нема друг пат освен тој: да станеме “синови на воскресението” (Лука 20, 36), синови Божји, за да царуваме заедно со Единородниот. Колку и да е болен процесот на нашето пресоздавање, низ какви и да било маки, па дури и агонии да нè проведува Бог – на крај сè ќе се покаже за благословено. Ако за стекнување научна ерудиција е потребен долгогодишен, напрегнат труд, за стекнување на молитвата потребно е уште и неспоредливо повеќе. 

Старец Софрониј Сахаров



Изменето од Tetratka - 23.Јануари.2010 во 11:10
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Јануари.2010 во 11:17
ГОСПОДОВАТА МОЛИТВА

Нашата света Православна вера не е една од идеологиите или философиите или религиите на овој свет. Бог на Православните не е Богот на философите, т.е. една идеја или некое возвишено безлично начело или некоја религиозна вредност во која се воздигнуваме почнувајќи од подолните вредности.

Ние Православните веруваме во Личниот Бог, Отецот и Синот и Светиот Дух. Тој Троичен Бог ни се открива Себеси преку Втората Личност, Господ наш Исус Христос. Исус Христос се воплотува, го проповеда Евангелието, чудотвори, се распнува, воскреснува од мртвите, се вознесува на небесата и Го испраќа Утешителот, за да нѐ соедини со Бога Отецот и да го воспостави нарушениот однос со Него. Да нѐ донесе во лична средба, општење и соединување со Бога.

Бидејќи Бог е личен, ние не можеме да Го спознаеме надвор од љубовниот однос со Него, што го негува молитвата. Ако Бог беше идеја, тогаш ќе можевме да Го спознаеме со логички докази. Моли се и љуби Го Бога за да Го спознаеш, можеме да му кажеме на некој што Го бара Бога.

Преку молитвата непристапниот Бог станува за нас пристапен. Непознатиот Бог станува познат. Туѓиот Бог ни станува свој и пријател. Тој пат ни го покажа Богочовекот нашиот Господ. Нѐ научи уште дека треба да се молиме со смирение, незлопамтивост, трпение. Ни остави и образец, пример за молитва, на сите христијани познатата “Господова молитва”, “Оче наш”.

Вредноста на оваа молитва е човечки непроценлива:

Прво, затоа што е од Бога предадена.

Второ, затоа што со неа се молеа и се осветија Пресветата Богородица, светите апостоли, светите маченици, преподобните отци, благочестивите христијани од сите векови.

Трето, затоа што го резимира целото Евангелие и сите догмати на нашата вера.

Според свети Максим: „Оваа молитва содржи прозба за сѐ она што Логосот Божји го предизвика со Своето снисходење при воплотувањето, и нѐ учи да копнееме по оние блага коишто само Бог Отец, преку природното посредништво на Синот, вистински ги раздава преку Светиот Дух. Тие дарови се седум: Теологија, посинување преку благодатта, источесност со ангелите, учество во вечниот живот, воспоставување на природата, разрешување на законот на гревот, и отфрлање на тиранијата на лукавиот кој завладеа над нас со измама”. Таа е par exellance молитва на Црквата. На Богослуженијата во деноноќието се произнесува 16 пати,а на Великата Четириесетница 22 пати. А на некој начин е и резиме на Божествената Литургија. Затоа сметав за полезно во вечерашнава моја беседа да ве повикам да се вдлабочиме и насладиме во нејзината Божествена и спасителна смисла, имајќи ги за раководители нашите свети отци, та да се молиме со неа со повеќе љубов и знаење.


Архимандрит Георгиј Капсанис

за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Јануари.2010 во 11:20
Слово за молитвата

Постојат повеќе начини на извршување на молитвата. Еден начин е кога молитвата ја кажуваме со усните. За да ја достигнеме својата крајна цел, во почетокот мораме да се молиме усно.

            Човековиот ум се наоѓа во непрестајно движење. Со оглед дека не се движи во склад со природата - а како што би требало да прави - и со оглед дека често е злоупотребуван заради нашата рамнодушност, тој скита по цел свет и застанува кај разнолични наслади.

            Понекогаш се насладува со плотски помисли и ужива во нивните сласти. Другпат се насладува со други страсти, а понекогаш незаинтересирано лебдее ваму-таму. Каде и да отиде, каде и да застане, тој се наоѓа во некој вид наслада.

            Според тоа, човекот кој има намера да ја достигне својата цел на ‘непрестајна молитва’ (Сол. 5; 17), мора да си го собере својот расеан ум - скитник кој навраќа во секаков свиок  -  за да си го устрои и уреди.

            Но, за да си го собереме умот, мораме да му понудиме нешто сладосно, зашто тој, рековме, наоѓа задоволство и наслада во скитањето натаму-наваму. Од таа причина, во почетокот молитвата мораме да ја изговараме усно.

            Почетникот што се учи на Исусовата молитва мора да започне така што усно ќе изговара: „Господи Исусе Христе, помилуј ме“. Тој мора да вложи напор за да го одвлече својот ум од овоземните нешта. Звукот што излегува - звукот на неговите зборови - ќе го привлече умот да обрне внимание на зборовите на молитвата. На тој начин умот, малку по малку, ќе се привикнува да биде собран наместо расеан.

            Се разбира дека напорот, вниманието, намерата, ревноста и постојаното трезвено чување на  целта кон којашто тежнееме, односно непрестајната молитва  -  ќе помогнат да го собереме својот ум.

            Кога ќе ја кажуваме молитвата на овој начин, таа со време ќе почне да предизвикува во нас извесно задоволство, извесна радост, мир, нешто духовно коешто порано не сме го поседувале. Тоа, малку по малку, ќе го привлече умот.

            Како што ќе напредува и ќе го привлекува умот внатре, усната молитва ќе почне да му дава слобода самиот да ја кажува молитвата, без учество на усните. Со други зборови, ќе почне да донесува некој плод. Потоа, молитвата кажувана некогаш со усните а некогаш со умот, лека полека ќе почне да ја освојува душата.

 
Старец Ефрем Филотејски

за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Јануари.2010 во 11:28
Господи Исусе Христе, помилуј ме...

            Човековото срце е центар на натприродно, природно и противприродно движење. Сè почнува од срцето. Ако човековото срце е очистено, човекот Го гледа Бог.

            Меѓутоа, на кој начин ние можеме да Го видиме Бог? Може ли Бог да има човечки облик? Не! Бог е невидлив, Бог е Дух. Тој, меѓутоа, може да загосподари во срцето на човекот, кога тоа ќе стане сад способен да Го прими Бог.

            За да стане срцето на човекот сад способен да Го прими Бог, мора најнапред да биде очистено од нечистите помисли. За да се очисти срцето, во него мора да се внесе одреден лек. Тој лек е молитвата.

            Таму кај што ќе згазне царот, непријателот бива протеран. А кога Христос - Неговото Свето име  -  ќе влезе во срцето, фалангите на демоните почнуваат да бегаат.

            Кога Христос е цврсто востоличен во срцето, сè Му се покорува. Тоа е како кога добар цар ќе ја освои земјата и ќе биде востоличен во престолнината. Тој тогаш со својата армија ги покорува сите востаници. Со други зборови, тој ги протерува непријателите и ги смирува внатрешните нереди во земјата. Тогаш настанува мир. Царот седи на престолот и гледа дека сè му е покорено и потчинето. Тој тогаш се радува и насладува, зашто гледа дека неговиот труд и борбата завршиле и ги донеле послушноста, мирот и сите сакани резултати.

            Така се случува и со царството на нашето срце. Тоа внатре во себе има непријатели, има востаници; тоа има помисли, има страсти и слабости, бури и немири - и сето тоа се наоѓа во човечкото срце.

            За да може царството на човековото срце да се смири и потчини, Христос, Царот, мора да влезе со Своите војски и да го освои и да го протера непријателот, т. е. ѓаволот. Тој мора да го потчини секој немир што потекнува од страстите и слабостите и да завладее како семоќен цар. Состојбата што ќе произлезе оттаму светите Отци ја нарекуваат ‘безмолвие на срцето’ и со него тогаш непрекинливо владее молитвата, творејќи ги чистотата и ‘тивкото срце’.
 

Старец Ефрем Филотејски

за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Јануари.2010 во 11:32
Умот кој се моли бара соединување со срцето

Затворени се дверите на чувствата: јазикот безмолствува, очите се затворени, слухот не восприема ништо надвор од мене. Умот, облечен во молитва, оставајќи го бремето на земните помисли се симнува во срцето - келија. Келијните двери се затворени, насекаде темнина, непрониклив мрак. И умот, во недоумение, почнува со молитва да чука на дверите од срцето; стои трпеливо пред дверите, чука, чека, и пак чука, и пак чека, и пак се моли. Нема никаков одговор, не се слуша никаков глас! Мртвата тишина и мракот одговараат со гробен молк. Умот се оддалечува од дверите на срцето, ожалостен, и во горчлив плач бара утеха. Не му беше дозволено да застане пред Царот на царевите, во светилиштето на внатрешната келија.

Зошто, заради што си отфрлен?

Врз мене е печатот на гревот. Навиката да размислувам за земното ме привлекува. Немоќен сум зашто Духот не ми доаѓа на помош, Духот Пресвет и Преблаг, Кој го воспоставува соединувањето на умот, срцето и телото - разединети од страшниот пад на човекот. Без семоќната творечка помош на Духот, моите сопствени усилби сами по себе се залудни! Тој е многумилостив, бесконечно човекољубив, но нечистотата моја не Му дозволува да ми пријде.

Ќе се измијам со солзи, ќе се очистам со исповедање на моите гревови, нема да му дадам на телото мое храна и сон, од чиешто изобилство душата дебелее; целиот облечен во плачот на покајанието ќе слезам до дверите на моето срце. Таму ќе застанам или ќе седнам, како евангелскиот слепец, ќе ги поднесувам тежината, унинието на мракот, ќе повикувам кон Силниот да ме помилува: Помилуј ме! (Марко 10, 48).

И умот слезе, и застана, и почна со плач да повикува. Се вподобуваше на слепиот кој не ја гледа вистинската, незаодна Светлина; на глувиот и немиот, кој не може ниту да говори ниту да слуша духовно; чувствуваше дека тој, токму таков, слеп, глув и нем, стои пред портите на Ерихон-срцето, живеалиште на гревови, очекувајќи исцеление од Спасителот Когошто не Го гледа, Когошто не Го слуша, кон Кого повикува од својата бедна состојба. Тој не Му Го знае името, Синот Божји Го нарекува син Давидов: плотта и крвта не можат да Го почитуваат Бог како Бог.

Покажете ми го патот по кој ќе врви Спасителот. Тој пат е молитвата, како што на човекот Пророкот му објави, од името на Бог и преку Духот Божји: ‘Пофалната жртва ќе Ме прослави, и таму е патот, со него ќе му го јавам спасението Мое’ (Пс. 49, 23).

Кажете ми, во кој час ќе помине Спасителот? Наутро ли, напладне или приквечер? Бдејте и молете се, зашто не знаете во кој час ќе дојде вашиот Господ (Мат. 24, 42; Марко 13, 33).

Патот е познат, часот не е одреден! Ќе излезам надвор од градот, ќе застанам или ќе седнам пред портите на Ерихон, како што советува светиот Павле: „Затоа, да излегуваме пред Него надвор од живеалиштето, носејќи ја Неговата поруга” (Евр. 13, 13). Светот минува, сè во него е непостојано: тој дури не е наречен ни град, туку живеалиште. Ќе ја напуштам страсната приврзаност кон богаството, што неволно се остава при смртта, а често и пред неа; ќе ги оставам почестите и пропадливата слава; ќе ги оставам чувствените наслади што ги одземаат способностите за подвиг телесен и духовен. „Бидејќи овде немаме постојанен град, туку го бараме оној што ќе дојде” (Евр. 13, 14), којшто претходно треба да ми се открие во срцето мое, по милоста и благодатта на Бог - Спасителот мој. Оној којшто со духот нема да влезе во таинствениот Ерусалим за време на земниот живот, тој ниту по исходот на душата од телото не може да биде сигурен дека ќе му биде дозволен влез во Небесниот Ерусалим. Првото служи како залог за второто. Амин


за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Јануари.2010 во 11:35
Слово за молитвата 

(св. Силуан Атонски)


Кој Го љуби Господ, тој секогаш се сеќава на Него, а сеќавањето на Бог ја породува молитвата. Ако не се сеќаваш на Господ, тогаш нема ни да се молиш, а душата без молитвата нема да пребива во љубовта Божја. Оти преку молитвата доаѓа благодатта на Светиот Дух. Со молитвата човекот се чува од гревот, оти умот кој се моли е зафатен со Бог, и во смирението на духот стои пред Лицето Господово, Кого Го знае душата на оној што се моли.

Меѓутоа, на почетникот му е потребен раководител. Затоа што пред да дојде благодатта на Светиот Дух, душата води голема војна со непријателите, и не може сама да се снајде, кога непријателот ѝ ја принесува својата сладост. Тоа може да го разбере само оној, кој преку опит ја вкусил благодатта на Светиот Дух. Кој Го вкусил Светиот Дух, тој по вкусот ја распознава благодатта.

Оној кој сака да се занимава со молитвата без раководител, и гордо мисли дека може да се научи од книги, и не оди кај својот Старец, тој веќе наполу е во прелест. А пак, на смирениот, му помага Господ. И иако нема опитен наставник, а оди кај било кој духовник, тогаш, заради неговото смирение, Господ ќе го покрие.

Запомни дека во духовникот живее Светиот Дух, и дека тој ќе ти каже сè што е потребно. Но, ако помислиш дека духовникот живее небрежно, и како може Светиот Дух да живее во него, тогаш за таква мисла, многу ќе пострадаш. И Господ за да те смири, ќе допушти да паднеш во прелест.

Молитвата се дава на оној кој се моли, како што е кажано во Писмото. Но, молитвата само од навика, без скрушеност на срцето заради гревовите, не Му е угодна на Господ.

На кратко ќе го прекинам словото за молитвата.

Тагува душата моја по Господа и желно Го барам. Душата не може да истрпи да размислува за што било друго.

Тагува душата моја по Живиот Господ, и се граба мојот дух да биде со Него, родениот Отец Небесен. Господ нè сроди со Светиот Дух. Господ Му е мил на срцето. Он е нашата радост и веселие, и цврста надеж.

Благ Господи! Побарај го милостиво Своето создание, и покажи им се Себеси на луѓето преку Светиот Дух, како што им се покажуваш  Себеси на Твоите слуги.

Господи, зарадувај ја секоја измачена душа со доаѓањето на Твојот Свет Дух. Дај Господи, сите луѓе што Ти се молат, да Го познаат Светиот Дух.

О луѓе! Да се смириме себеси, заради Господа и заради Царството Небесно. Да се смириме себеси, и Господ ќе ни даде да ја познаеме силата на Исусовата молитва. Да се смириме себеси и Самиот Дух Божји ќе ја учи душата.

О човеку, научи се на Христовото смирение, и Господ ќе ти даде да ја вкусиш сладоста од молитвата. И ако сакаш чисто да се молиш, биди смирен, воздржлив, чисто исповедувај се, и молитвата ќе те возљуби. Биди послушен, со чиста совест покорувај ѝ се на власта и биди задоволен со сè. И тогаш твојот ум ќе се очисти од суетните помисли. Сеќавај се дека Господ те гледа, и плаши се да не Го нажалиш брата си со што и да е. Не го осудувај и не го жалости, дури ни со поглед. И Светиот Дух ќе те возљуби, и самиот ќе ти помага во сè.

Светиот Дух е многу сличен на мила, родена мајка. Мајката го љуби своето дете и го сожалува. Така и Светиот Дух нè сожалува нас, ни проштева, нè исцелува, и нè вразумува, и нè радува, и Светиот Дух се познава во смирената молитва.

Кој ги љуби непријателите, тој наскоро ќе Го познае Господа преку Светиот Дух, а кој не ги љуби, за тоа не сакам ниту да пишувам. Но, го сожалувам, оти тој се мачи себеси и другите, а Господ не Го познава.


Душата што Го љуби Господ, не може а да не се моли, оти таа копнее по Него преку благодатта, којашто ја позна во молитвата.

За молитвата ни се дадени храмовите. Во нив службата се совршува според книгите. Но, храмот не можеш да го земеш со себеси, и книгите не можеш да ги имаш секогаш, а внатрешната молитва секагаш и секаде е со тебе. Во храмовите се совршуваат Божествените служби, и таму живее Духот Божји. Но, душата е најдобар храм Божји. И кој се моли во душата, за него целиот свет станува храм. Но, тоа не е за сите.

Многумина се молат усно, и сакаат да се молат пред книгите. Тоа е добро, и Господ ја прима молитвата и ги милува. Но, ако некој Му се моли на Господ, а размислува за нешто друго, тогаш таквата молитва Господ нема да ја услиши.

Кој се моли по навика, кај него нема промени во молитвата. А кој се моли усрдно, кај него има промени во молитвата: борба со непријателот, борба со самиот себеси, со страстите, борба со луѓето. И во сè треба да се биде мажествен.

Барај совети кај тие што се опитни, ако ги најдеш, и смирено барај од Господ и Тој ќе ти даде разум заради смирението.

Ако нашата молитва Му е угодна на Господ, тогаш Духот Божји сведочи во душата. Он е пријатен и тивок. Порано не знаев дали Господ ја примил мојата молитва или не, и како тоа се познава.

Маките и опасностите многумина ги научија да се молат.

Дојде кај мене во магацин еден војник. Тој тргнуваше за Солун. Мојата душа го возљуби и му кажав:

„Моли се на Господа, за да има помалку страдања.”

А тој ми одговори: „Јас знам да се молам. Научив во војната, за време на борбите. Многу Го молев Господ да ме зачува жив. Фрчеа к*ршуми, гранати летаа, и малкумина остануваа живи. Јас бев во борби многу пати, и Господ ме зачува.” При тоа ми покажа како се молел, и според движењето на неговото тело, се гледаше дека тој целиот понирал во Бог.

Многумина сакаат да читаат добри книги. И тоа е добро, но подобро од сè е да се молиме. А кој чита лоши книги или весници, тој се казнува себеси со глад на душата. Неговата душа е гладна, затоа што храната за душата и нејзиното насладување е во Бога. Во Бога е нејзиниот живот, и радост, и веселие, и Господ неискажливо нè љуби, и таа љубов се познава преку Светиот Дух.

Ако твојот ум сака да се моли во срцето и не може, тогаш кажувај ја молитвата со уста и држи го умот во зборовите на молитвата, како што е кажано во „Лествица”. Со време Господ ќе ти даде срдечна молитва без помисли, и лесно ќе се молиш. Некои си го повредија срцето затоа што се принудуваа себеси да ја совршуваат молитвата со умот во срцето, и дојдоа до тоа што потоа ниту со устата не можеа да ја кажуваат молитвата. Треба да го знаеш поредокот во духовниот живот: даровите ѝ се даваат на проста, смирена, послушна душа. Оној кој е послушен и воздржлив во сè: во храна, во збор, во движење, нему Самиот Господ му ја дава молитвата, и таа лесно се совршува во срцето.

Непрестаната молитва произлегува од љубовта, а се губи заради осудување, заради празнословие и невоздржание. Оној кој Го љуби Бога, тој може да размислува за Него дење и ноќе. Затоа што да се љуби Бог не пречат никакви работи. Апостолите Го љубеа Господ, и светот не им пречеше, иако тие се сеќаваа на светот и се молеа за него и проповедаа. А ете на Арсениј Велики му било кажано: “бегај од луѓето”,  но Духот Божји и во пустината нè учи да се молиме за луѓето и за сиот свет.

Во овој свет секој има свое послушание: некој е цар, некој е патријарх, некој е готвач, или ковач, или учител, но Господ сите ги љуби. Поголема награда ќе добие оној кој повеќе Го љуби Бог. Господ ни ја даде заповедта да Го љубиме Бог со сето срце, со сиот ум, со сета душа. А без молитвата како е можно да се љуби? Затоа, умот и срцето на човекот секогаш треба да се слободни за молитвата.

Оној што го љубиш, за него сакаш и да мислиш, за него сакаш да зборуваш, со него сакаш да бидеш. Душата Го љуби Господ како Татко и Создател, и стои пред Него во страв и љубов: во страв затоа што е Господ, во љубов затоа што душата Го знае како Татко. Он е многу милостив и Неговата благодат е послатка од сè.

Јас познав дека е лесно да се молиш, затоа што помага благодатта Божја. Господ милостиво нè љуби, и ни дава преку молитвата да разговараме со Него, и да се каеме и да благодариме.

Не е можно да се опише колку многу нè љуби Господ. Преку Светиот Дух се познава таа љубов, и душата на оној што се моли го знае Светиот Дух.


Некои велат дека од молитвата доаѓа прелест. Тоа е погрешно. Прелеста доаѓа од самоволие, а не од молитвата. Сите светии многу се молеа, повикувајќи ги и другите на молитва. Молитвата е најдобро дело за душата. Преку молитвата се доаѓа при Бога. Преку молитвата се задобива смирение, трпение и секое добро. Оној кој зборува против молитвата, тој очигледно никогаш не вкусил колку е благ Господ, и колку многу нè љуби. Од Бог не доаѓа зло. Сите светии непрестано се молеа. Тие ниту еден миг не останувале без молитва.

Душата, губејќи го смирението, заедно со него ја губи и благодатта, и љубовта спрема Бога, и тогаш се гаси огнената молитва. Но, кога душата ќе се смири од страстите и кога ќе го стекне смирението, тогаш Господ ѝ ја дава Својата благодат. И тогаш таа се моли за непријателите како за самата себе, и за целиот свет, се моли со врели солзи.
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
dejanpp Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 893
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај dejanpp Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Април.2010 во 18:39
VO  SVESTA  IMAS  BEZBROJ  CUVSTVA  I  SEKOE  CUVSTVO  MOZE  DA  SE  INDETIFIKUVA  SO  ODREDEN  ZBOR  CUSTVOTO  LJUBOV  TREBA  DA  NAJDES  SO  KOJ  ZBOR  SE  INDETIFIKUVA  ZASTO  TOA  E  GOSPOD  I  TREBA  DA  MU  SE  MOLIS  ZA  POKAJANIE  SPORED  ZAKONITE  BOZJI.OBRAJCAJNETO   KON  TOA  CUVSTVO  MOZE  DA  E  KAKO  KON  TRETO  LICE,VTORO  I  AKO  USPEES  DA  MU  SE  OBRAJCAJ  KAKO  KON  PRVO  LICE  TI  SI  POSTIGNAL  NAJVISOKO  NIVO  NA  SVETOST.VO  PRAKSA  TAKVIOT  COVEK  E  COVEK E  SO PRECIZNO  ODLUCEN  KARAKTER  T.E.  SPOSOBEN  ZA  VODSTVO.  A  TAKA  VELI  I  ISUS  JAS  KE  VE  NAPRAVAM  VODACI  NA  LUJDZE.PA  NE  E  CUDO  STO  MNOGU  PATI  POKRAJ  PRECEDATELITE  SEDAT  I  SVESTENI  LICA  DA  GI  PODUCUVAAT.
Кон врв
izvoren Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 12.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 700
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај izvoren Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Април.2010 во 23:05
Јаков: 5:16 И така, исповедајте си ги гревовите еден на друг и молете се еден за друг, за да оздравите! Делотворната молитва на праведникот има голема сила.
Исус и рече: „Нeли ти реков дека ќе ја видиш Божјата слава, ако веруваш?”
Кон врв
Majkl Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 20.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3019
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Majkl Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Април.2010 во 23:55
Вистинската молитва е молитва на делото.

„Зборовите “Молитва на делото” ни кажуваат дека нашата молитва треба да направиме да стане активна, така што она за кое молиме – на пр., за еден добар ден – треба и да го примениме, на пример така што своите колеги или колешки од работа нема веќе да ги потценуваме, туку се учиме да ги разбереме и, ако е можно, да бидеме добри спрема нив, исто така и преку добри, поврзувачки разговори. Една молитва на делото ја содржи, на пример, и молбата за лично оздравување, или за оздравување на некој ближен. Мисли што донесуваат здравје се, на пример, свесната верба дека во Бога е сè добро и Бог, Вечниот, ни дарува сила за оздравување. Затоа, ние кои молиме би требало и сè помалку да мислиме на болест, страдање и судбина или, пак, да разговараме за тоа, туку во своето тело или на болните да пуштаме да вструјуваат мисли на закрепнување, светли мисли и зборови на молитвата на делото...„

Целиот текст може да се прочита тука
Кон врв
spiros Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Јули.2008
Локација: На пат
Статус: Офлајн
Поени: 4490
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај spiros Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Април.2010 во 00:01


За тој - или таа - што верува ...

Секој здив е молитва!
Секој удар на срцето е молитва!
Секој чекор е молитва!

Животот е ...!




Through the Blood of His Grace,
we are Forgiven and Free,
in Time & Eternity!

БОГ да го благослови Авраам, Исаaк, Израил ...!



Кон врв
Klara-D Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Март.2011
Статус: Офлајн
Поени: 2671
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Klara-D Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Јули.2011 во 09:05
 
За молитвата ......

Многумина не сакаат да бидат на богослужба (не сакав ни јас ) затоа што не ја познаваат(не ја познавав и јас ) со целокупното нејзино богатство, големина, мудрост, убавина, животворност. А кога тоа ќе го познаат(кога јас спознав) – никогаш повеќе од неа ( не се разделив)  нема да се разделат, зашто толку е богослужбата привлечна, хранлива, слатка за душата........!

Стоејќи во храмот, ние мора постојано да имаме на ум, дека Бог е – севидливо око, кое е илјада пати посветло од сонцето, и гледа се` што е тајно и скришно во човечкото срце...!

Затоа не треба да се молиме површно, туку со сето срце, од длабочината на душата, доаѓајќи сам со своето размислување, до темелот на секоја своја помисла…А површната молитва , како јалова ќе донесе само досада, прозевање и мрзливост.

Но, треба да се има истанчено чувство во молитвата…и во богослужбата, бидејќи во спротивно – молитвата нема да донесе никаков плод, ниту видлива корист. И во се` е така“. Но ние неретко се молиме со срца задремани и овенати од животнио страсти,  не се молиме живо, вистински, со врела молитва, (се молиме) без длабочина и искреност, брзо и брзоплето. Затоа луѓето често го губат плодот на молитвата…...!!!
Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Јули.2011 во 13:14
Originally posted by Majkl Majkl напиша:

Вистинската молитва е молитва на делото.

„Зборовите “Молитва на делото” ни кажуваат дека нашата молитва треба да направиме да стане активна, така што она за кое молиме – на пр., за еден добар ден – треба и да го примениме, на пример така што своите колеги или колешки од работа нема веќе да ги потценуваме, туку се учиме да ги разбереме и, ако е можно, да бидеме добри спрема нив, исто така и преку добри, поврзувачки разговори. Една молитва на делото ја содржи, на пример, и молбата за лично оздравување, или за оздравување на некој ближен. Мисли што донесуваат здравје се, на пример, свесната верба дека во Бога е с? добро и Бог, Вечниот, ни дарува сила за оздравување. Затоа, ние кои молиме би требало и с? помалку да мислиме на болест, страдање и судбина или, пак, да разговараме за тоа, туку во своето тело или на болните да пуштаме да вструјуваат мисли на закрепнување, светли мисли и зборови на молитвата на делото...„



Amin!
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
Majkl Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 20.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3019
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Majkl Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јули.2011 во 14:24
извадок од Христовата објава „Сила на молитвата„ од 26.01.1979

„Што е молитвата? Разговор во 4 очи со вашиот Отец на Небото. Каде живее вашиот Отец? Тој е насекаде а понајвеќе во вашите души. Поради тоа молитвата треба да биде молитва на срцето. Бог вечниот Дух во тебе, кој, поврзан со Хрисста, живее во секоја душа, ќе ти одговори на различни начини, бидејќи ти си негово дете. Свесно предочи си ги овие зборови - ти си Негово дете. Кога знаеш што значат овие зборови тогаш започнуваш да го сакаш својот Отец над сèа својот ближен како самиот себе! Ќе го љубиш целото создавање бидејќи целиот космос е во тебе. Тој, големиот Сèопштиот - Еден, го создаде за тебе како подарок. Затоа кога молиш влези длабоко во својата душа бидејќи таму е среќата што живее.
Како и каде треба да се молиш? Така долго додека владее немир во твоето срце побарај си едно тивко посветено место, повлечи се во тишина, собери ги своите мисли, предади ги на Бога и потоа моли. Кога твојата душа ќе започне да трепери во свеста на Духот ќе знаеш дека си воспоставил врска со својот Отец.
О, знајте, молитвата мора да продре во душата, инаку останува само молитва на усните. Каде заминува вашата молитва на усните, која е всушност молитва на разумот? Останува во мозочните струи. Човекот еден ден ќе ја напушти оваа земја, о човеку дете мое каде ќе биде тогаш твојата молитва? Во земјата бидејќи не ја допрела душата; затоа таквата молитва е јалова и мошне световна бидејќи не си молел во тишина и со срце. ...

....Бог не ги запазува твоите зборови туку Тој ја опфаќа смислата на твојата молитва и високиот степен на пулсирање на твојата душа.„


Изменето од Majkl - 15.Јули.2011 во 14:25
Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Јули.2011 во 14:27
Amin!
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  123 5>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,109 секунди.